Samsung WAM1500 R1 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung WAM1500 R1 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

carozine 28-02-2018

Werkt niet in combinatie met andere samsung boxen (surround)

Geschreven voor: Samsung WAM1500 R1 zwart

Sofwarefout in apparaat . Werkt niet in combinatie met andere produkten van Samsung zoals de soundbar. Dus geen surround zoals beloofd.

Minpunten

• geluid niet instelbaar tov elkaar
  • R1 boxen komt bijna geen geluid uit.

Aklasse 21-07-2017

Perfect met een soundbar

Geschreven voor: Samsung WAM1500 R1 zwart

Ok heb de soundbar HT J8500 van samsung. Wilde achteraf toch graag ook achterspeakers . Na lang wiken en wegen en doordat de prijs ook gezakt was deze bij electroworld besteld .
Aankoppelen via de app is een fluitje van een cent. Heb ook de staanders erbii gekocht voor de volle beleving. Blu ray opgezet en wat een beleving is dat. Je zit midden in de film de kogels en helikopters vliegen je om de horen Geweldig.
Is een verslaving dat geluid. Ook het geluid van de tv klinkt super.
Geluid van een cd klinkt ook super je hebt echt geen stereo nodig om van muziek te genieten.
Ook een mooie strakke bass wat ik zeker niet verwacht had van zo'n kleine speakers.
Topproduit. Ook spotify en dezer en veel meer mogelijkheden aanwezig.

Pluspunten

• Zeer mooi uiterlijk
  • Geluid perfect
  • Mooie bass
  • I s.m. soundbar geweldig
  • Super prijs

Minpunten

• Prijs variërend nogal

Wesley.R 19-02-2017

Flink geluid en goede bass

Geschreven voor: Samsung WAM1500 R1 zwart

Deze multiroomspeaker heeft een mooi en flink geluid. de 360 graden laat het door de hele kamer klinken. Ook in grote ruimtes kan het een goede bass en veel geluid produceren. Een nadeel is dat hij niet voor alles is te koppelen aan de samsung soundbar, als je geen samsung tv hebt.

Pluspunten

• Flink geluid
  • goede bass
  • bluetooth en wifi
  • prijs-kwaliteit

Minpunten

• Niet met alles op soundbar aan te sluiten.

Bart 10-02-2017

Top speaker

Geschreven voor: Samsung WAM1500 R1 zwart

Een een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. Verder ideaal dat er een WIFI verbinding kan worden gemaakt en dat aansluiting op andere speakers mogelijk is om een surround sound te creëren.

Pluspunten

• Prijs
  • WIFI verbinding
  • Koppeling met andere speakers

Patrick 08-02-2017

Werkt als een zonnetje

Geschreven voor: Samsung WAM1500 R1 zwart

Eerst APP geïnstalleerd (Samsung Multiroom) op GSM. Daarna stekker in het stopcontact en de R1 installeert zichzelf :-)
Hij haalt de gegevens direct vanaf jou GSM en zorgt voor wifi installatie en connectie met GSM.
Nog geen 5 minuten en klaar. Daarna beetje stoeien met de mogelijkheden. Echt top. Zelfs geluid van TV naar de R1. Kan alleen niet geluid op beide tegelijk afspelen wat ik tot nu toe heb ontdekt. Tenzij je een Soundbar hebt van samsung die kan je in je multiroom omgeving toevoegen.

Pluspunten

• Snelle installatie
  • Gebruikers gemak
  • Geluid meer dan voldoende
  • Bediening op R1 als op GSM

Jeroen 29-01-2017

Muziekgeluid mooi, maar werkt niet met niet-Samsung TV's

Geschreven voor: Samsung WAM1500 R1 zwart

Met de Samsung multi-room app mooi geluid. Had de soundbar met 2x R1 als surround systeem bij Mediamarkt gekocht.

Maar kreeg de R1's niet aan de soundbar dan wel TV aangesloten voor het TV geluid.
Alleen muziek via de app kreeg ik zowel soundbar als R1's gegroepeerd.

Helpdesk Samsung gesproken, die gave aan dat alleen Samsung Smart TV's kunnen conncecten met de 360 speakers, andere TV's niet. Hier vind ik niets van terug op de site, handleiding en in de winkel wist de specialist ook van niets.

Nu alles weer terugbrengen helaas!

Pluspunten

• Klein
  • Goed geluid
  • Handig met de app

Minpunten

• Niet te koppelen met andere TV's dan Samsung TV
  • TV geluid niet te koppelen met Samsung soundbar

tonstaassen 09-01-2018

Als surround set kan het alleen met WiFi, niet Bluetooth. Verbind alle speakers met het wifi netwerk en vet ze dan via de multiroom app in surround instelling. Dan moet je op de TV de speakers kunnen vinden als je TV via WiFi kan streamen.

Arnout 31-01-2017

Inmiddels zelf via Googelen filmpje gevonden met het "surround maken" via de app.
Na 2 mislukte pogingen deed na de 3e poging de beide R1 speakers gekoppeld aan de Samsung soundbar en via de Horizon box gekoppeld aan mijn IG TV, wel alles tegelijk!

Dus de hele set niet hoeven terug te brengen, ondanks dat ze bij de Samsung heldesk zelf zeiden dat het koppelen met oude IG TV helaas "onmogelijk" was!

Nu super geluid met Samsung Soundbar 651 en 2 R1 1501 speakers als achter surround.

Jorien 03-01-2018

Dag Arnout, wij werken met dezelfde apparatuur en zitten met hetzelfde probleem. Welke site heb jij gevonden waarop je gevonden hebt hoe dit op te lossen.
Wij hebben nu 1 R1 boxje naast de soundbar en krijgen dus alleen tv geluid via de sounbar. TV is van Sony.
Heb jij misschien ook een idee hoe het kan dat de beide boxen gekoppeld en gegroepeerd in de samsung multiroom app bij herstarten telkens weer opnieuw toegevoegd en gekoppeld moeten worden.
Het gaat dan om het afspelen van spotify nummers vanuit de multiroom app.
Ik moet nu iedere keer weer het knopje op de box indrukken om verbinding te krijgen. Kan toch niet de bedoeling zijn....
Lastig om contact te krijgen met samsung, misschien kan jij helpen..
Groetjes Jorien

Carolina 17-01-2017

Elegant, origineel

Geschreven voor: Samsung WAM1500 R1 zwart

Na zes maanden gebruik, ben ik nog steeds heel blij met deze ronde 360 speaker. De geluidsweergave van met name tv is perfect. Aan het touch and swipe ben ik inmiddels gewend. al blijft het slecht zichtbaar. Ik ben doof, maar kan met deze speaker de tv goed horen, zonder dat het volume erg hoog moet staan.

Pluspunten

• perfect geluid
  • mooie vormgeving

Minpunten

• geen

Wikkie1977 12-01-2017

Goed geluid, niet te groot

Geschreven voor: Samsung WAM1500 R1 zwart

Ik heb het boxje nu sinds enige tijd en het geluid is prachtig. Prijs/kwaliteit prima in verhouding. Top apparaat dus

Pluspunten

• goed geluid
  • vanuit spotify te bedienen
  • neemt niet veel ruimte in

Bas 06-01-2017

Klein, goed geluid en mooi design

Geschreven voor: Samsung WAM1500 R1 zwart

Speaker is mooi strak en elegant vormgegeven, een aanwinst voor in het interieur.
Installatie is supermakkelijk, echt iedereen kan het.
Bediening is erg doordacht op bovenzijde, zonder storende verlichting.
En belangrijkste, geluid is SUPER! Helemaal voor het kleine formaat een lekker vol geluid.

Pluspunten

• design
  • geluid
  • installatie

Erik 31-12-2016

Mooie veelzijdige speaker voor nette prijs!

Geschreven voor: Samsung WAM1500 R1 zwart

Bought the R1 and it's a great speaker! Especially now there's a casback on the Samsung speakers. Payed 109 euro (with casback) for the R1, half the price of a Play1 or Soundtouch 10 and the Samsung R1 outperforms them both and has this great 360 sound. For good installation, make sure Location on your phone is turned on and make sure you're on the same network, then it's a piece of cake. After installation Location can be turned off again and you can use different networks. Enjoying netradio, Spotify, Samsung tv sound all fine and clear on the powerful R1 speaker. In the equalizer I just lowered the bass a little. Very happy with it!

Leon 17-12-2016

Mooi apparaat, perfect geluid, goede subwoofer, TOP

Geschreven voor: Samsung WAM1500 R1 zwart

Ik heb dit apparaat aangeschaft omdat ik op zoek was naar een compact device met perfect geluid en de juiste look and feel, prima geslaagd, TOP device..

Pluspunten

• WiFi
  • Bluetooth

Minpunten

• Geen USB

Carolina 20-09-2016

mooie vormgeving

Geschreven voor: Samsung WAM1500 R1 zwart

Mooie vormgeving, past in elk interieur.
Pas aangeschaft en meteen (via de app)geinstalleerd. Een eerste indruk: mooi geluid, en direct naast me (goed voor slechthorenden)Bediening eenvoudig touch and sweep, even wennen, daar slecht zichtbaar

Minpunten

• slecht zichtbare touch

nick 19-08-2016

Vult de hele kamer met je favoriete muziek.

Geschreven voor: Samsung WAM1500 R1 zwart

Ik gebruik de speaker nu net 3 weken en ben nogsteeds verbaasd over de kwaliteit van het geluid.
Door de 360 feature vult hij je gehele kamer met heldere muziek.
Zelfs bij laag volume is de muziek door vrijwel heel je kamer duidelijk te horen.
Daarnaast is de swipe feature ook heel handig.
Je pauzeert de muziek met 1 tik op de bovenkant, en skipt een nummer met een simpele swipe.
Het is wel zonde dat de speaker geen accu heeft en afhankelijk is van netstroom.
Dus je zult hem niet mee naar buiten kunnen nemen.
Verder is er een merkbaar groot verschil tussen een bluetooth en wifi connectie, dus u zult hem vooral met wifi gebruiken.

Pluspunten

• Heldere geluidskwaliteit
  • Swipe functie

Minpunten

• Geen accu

linda 16-08-2016

Een plaatje om te zien met super geluid!

Geschreven voor: Samsung WAM1500 R1 zwart

Ik heb sinds een paar weken deze speaker in huis en ben er helemaal weg van! De installatie is erg makkelijk ook als je niet handig bent en je kan hem letterlijk echt overal gebruiken doordat hij draadloos is en hij zo op alles is aangesloten. Zo hadden wij laatst een tuinfeestje en konden we genieten van het goede geluid buiten. Je kan de speaker zo bedienen vanaf je telefoon via een handige app en spotify etc is zo binnen handbereik. Je kan er ook nog meerdere op elkaar aansluiten.
Ik had een dolby surround set en was wat huiverig of deze speaker een vol genoeg geluid zou geven, maar ik moet zeggen de speaker heeft mijn verwachtingen overtroffen en ik ben erg blij met het geluid. Ik heb wel een erg grote woonkamer dus er komt denk ik toch nog een tweede om nog meer effect te krijgen. Dit is wel meer extra luxe dan noodzaak aangezien het al een veel beter geluid geeft dan mijn surround set gaf.
Ik kan dan ook niets anders dan iedereen deze speaker aan te raden!

Pluspunten

• flexibiliteit
  • design
  • geluidskwaliteit

Joopje 13-08-2016

Mooi design met goed geluid

Geschreven voor: Samsung WAM1500 R1 zwart

Deze Samsung WAM1500 R1 heeft een mooi design, wat ik wel belangrijk vind als hij in je woonkamer staat. Verder komt er een prima geluid uit. Voor mij persoonlijk had er iets meer bas in gemogen maar dit is zeker niet storend. Aansluiten op het wifi netwerk ging erg makkelijk en samen met de prima app werkt het prima. Er is genoeg mogelijkheid om uit verschillende bronnen muziek te halen, zoals spotify, deezer e.d. Tevens is een bluetooth koppeling mogelijk wat ik persoonlijk erg handig vind. Verbinden met opslag apparaten die op je huisnetwerk zijn aangesloten werkt ook prima. Als ik toch ook een nadeel moet aangeven vind ik het jammer dat er geen accu in gebouwd zit zodat je hem ook makkelijk mee kan nemen. wil je hem nu meenemen naar een andere ruimte dan moet de hele snoeren handel ook mee. Alles bij elkaar opgeteld ben ik van mening dat het een mooi apparaat is om te zien, met prima geluid voor een redelijke prijs.

Pluspunten

• design
  • bleutooth
  • Prima app
  • prijs niet te hoog

Minpunten

• geen accu
  • niet echt mooie bas

ThomH1996 11-08-2016

Goed geluid, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Samsung WAM1500 R1 zwart

Ik heb deze speaker nu een tijdje in huis, en ik wordt er steeds gelukkiger van. De speaker is niet al te groot waardoor die makkelijk ergens geplaatst kan worden. Verder heeft de speaker een erg mooi design wat mij erg aanspreekt. Door de ronde vorm heeft de speaker een 360 graden geluid wat erg handig kan zijn wanneer je de speaker in het midden van een ruimte plaatst.

Ik stream vooral veel via mijn spotify account, en heb nog geen problemen gekregen met de streaming.
Enige nadeel aan de speaker is dat die altijd onder stroom moet staan. Hierdoor is het niet mogelijk om de speaker mee te nemen als je bijvoorbeeld naar een park of strand gaat.

123LG 10-08-2016

Prachtig design en erg mooi geluid!

Geschreven voor: Samsung WAM1500 R1 zwart

Bij het uitpakken van de doos word je gelijk blij: deze box ziet er gewoon heel erg mooi en strak uit. En dat gevoel wordt alleen maar beter zodra je de stekker in het stopcontact hebt gestopt. Het geluid is uit deze box is gewoon heel goed.

Daarnaast heeft de Samsung R1 zoveel functionaliteiten dat ik na twee weken nog niet in detail weet wat je er allemaal nog meer mee kan (aanpassen instellingen en geluidsopties). Het is even uitvogelen hoe het precies werkt met de app, maar het is vrij eenvoudig schakelen tussen boxen (mocht je er meerdere in huis hebben) en het geluid van bijvoorbeeld je telefoon.

Zelf heb ik een Spotify Unlimited account en daar werkt het erg goed mee. Je zet de playlist aan op je telefoon en streamt via Wifi (bluetooth is ook een optie) het geluid uit de box. Door de wifi verbinding verlies je niets aan kwaliteit van het geluid.

De box is vrij eenvoudig in te stellen op geluidsinstellingen, bijvoorbeeld als je de bass wil zetten op standje buurvriendelijk. Standje buur-onvriendelijk heeft de box overigens ook - herrie maken kan hier zeker mee (rijtjeshuis).

Ik werk veel vanuit huis en dan wil je (als je gebeld wordt bijvoorbeeld) snel de muziek uit kunnen zetten. Met een tik (of touch zo je wil) op de metalen bovenkant van de speaker pauseer je de muziek, ideaal! Met dezelfde move, maar op een andere plek, kun je shuffelen tussen nummers, volume veranderen of de mode (wifi/bluetooth) veranderen.

Het koppelen aan de TV is inmiddels ook gelukt. Supereenvoudig en echt een mooi geluid dat de hele kamer vult. We hebben ook een soundbar bij de TV, maar daar kan ik de bass niet goed genoeg van uitschakelen waar de buren niet zo blij mee zijn. Die gebruik ik daardoor bijna nooit. Deze R1 gaat daarvan hopelijk de vervanger worden.

Wat wel jammer is, is dat deze box weliswaar draadloos muziek streamt, maar niet draadloos is. Er zit een flinke stekker achter, en dat draadje moet je wel even wegwerken (want we willen het wel een beetje strak houden in huis). Maar dat is een persoonlijke keuze of je volledig draadloos wil of niet. Er is ook een versie met een accu namelijk. Samengevat: met deze box haal je echt wat moois in huis.

Pluspunten

• Prachtig design
  • Handige touch functie
  • Mooi kamervullend geluid

Minpunten

• Flink snoer

Sanne 10-08-2016

Handig en goed geluid

Geschreven voor: Samsung WAM1500 R1 zwart

De speaker heeft mooi 360 graden geluid en handig formaat. Het is jammer dat de speaker geen accu heeft. Hij moet altijd aan het stroom. Verder is het een top ding.

Pluspunten

• Kwaliteit geluid
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Geen accu

mark-20 09-08-2016

Prima speaker

Geschreven voor: Samsung WAM1500 R1 zwart

Heb het product een paar dagen in bezit en ondanks een paar kleine punten een hele mooie speaker. Aansluiten gaat vrij soepel via de Samsung App, de app is verder niet erg handig in gebruik, maar ik heb de speaker voornamelijk voor Spotify gebruikt en daar werkt hij erg soepel. De speaker wordt herkend in de Spotify App en kan vanuit daar aangestuurd worden, ook dus via een laptop. Minpuntje is dat de speaker niet volledig draadloos werkt. Hij moet constant aan het stroom zitten. Geluid wat uit de speaker komt is goed maar mist soms wat bass.

• Handig met Spotify

Minpunten

• Niet draadloos
  • Bass-loos

Tim M. 09-08-2016

Uitstekende WiFi Speaker

Geschreven voor: Samsung WAM1500 R1 zwart

Ik ben al een tijdje aan het kijken om wifi-speaker aan te schaffen om zo in elke ruimte van mijn huis muziek te kunnen streamen en de Samsung R1 lijkt een serieuze optie. Speaker heeft een mooi design en voelt stevig aan. Aansluiten op je WiFi netwerk is super eenvoudig en via de multiroom app kun je de speaker een naam geven en koppelen met andere speakers hiervoor heb je helaas wel de bijbehorende multiroom HUB nodig. Werk erg fijn in samerwerking met een Spotify Premium abbonement. Mooi vol 360 graden geluid met voldoende Bass. Prijs kwaliteit verhouding lijkt dik in orde. Wat mij betreft een aanrader voor iedereen die zoals ik een bestaand Multiroom systeem wil uitbreiden, of op zoek is naar een uitstekende eerste wifi-speaker.

Pluspunten

• Prijs / Kwaliteit
  • Gebruikersgemak

Minpunten

• Niet "echt" draadloos

AnneLochem 09-08-2016

Geweldige speaker!

Geschreven voor: Samsung WAM1500 R1 zwart

Ik heb nu een paar weken de Samsung R1 in mijn woonkamer staan. Wat een goede keuze was dat. Het geluid komt van alle kanten uit de box, het design is simpel maar mooi en het gekuid is ook nog eens zeer goed. Vanuit de app kun je de speaker makkelijk aansturen vanaf meerdere muziekprogramma's zoals spotify en deezer etc. Ook na het loskoppelen van het stroom kun je meteen weer genieten zonder alle instellingen opnieuw te hoeven instellen!

Het enige nadeel, de speaker moet altijd aan stroom aangesloten zijn. Is dus niet draadloos te gebruiken.

JL 09-08-2016

Super rondom geluid!

Geschreven voor: Samsung WAM1500 R1 zwart

De kwaliteit van het geluid uit de R1 is in de hele breedte echt goed. Wat het echt fantastisch maakt, is dat het geluid van alle kanten uit de speaker komt. Richten van deze speaker is dus niet nodig! De Samsung app werkt eenvoudig: of je nu Spotify, Deezer, internetradio of je playlists op je telefoon of tab beluistert, alles is makkelijk en snel te bedienen. De speaker heeft jammer genoeg geen accu maar een netsnoer. Wat wel heel leuk is, is dat de speaker op een statief is te plaatsen, wat echt bijzondere mogelijkheden geeft. Ik heb op dit moment nog maar één speaker, maar ik overweeg uitbreiding met meer van deze speakers. Dat zou met het 360 graden geluid een super ervaring moeten opleveren. Een aanrader!

Ed Hellema 18-06-2016

super sound

Geschreven voor: Samsung WAM1500 R1 zwart

6 x wirelees in de kamer en keuken. super geliud waar ik ook loop het komt van alle kanten, nu bij de sport als of ik in het stadion zit

Gerard van Dam 14-06-2016

ik heb er maar 1 woord voor

Geschreven voor: Samsung WAM1500 R1 zwart

Als ik 1 woord zou moeten zeggen over het geluid van deze speakerbox zou het PERFECT zijn, want het geluid is echt byzonder. Een goede keus.

Chris 06-06-2016

Mooi geluid, mooie vormgeving!

Geschreven voor: Samsung WAM1500 R1 zwart

Ik heb de r1500 geschakeld op een hub met 2 WAM751 boxen. Ik miste de surround bij het tv kijken. Nu 2x 751 FRONT, 1 R1500 BACK. Prachtig!Wat een huis vol geluid. In het stopcontact, geschakeld met de multiroom app en klaar binnen 1 minuut. Aanrader!