Samsung WAM1500 R1 zwart - Reviews

Gewicht
1,4 kg

Carolina 20-09-2016 Product paar dagen in bezit

mooie vormgeving

Mooie vormgeving, past in elk interieur.
Pas aangeschaft en meteen (via de app)geinstalleerd. Een eerste indruk: mooi geluid, en direct naast me (goed voor slechthorenden)Bediening eenvoudig touch and sweep, even wennen, daar slecht zichtbaar

Minpunten

• slecht zichtbare touch

nick 19-08-2016 Product paar weken in bezit

Vult de hele kamer met je favoriete muziek.

Ik gebruik de speaker nu net 3 weken en ben nogsteeds verbaasd over de kwaliteit van het geluid.
Door de 360 feature vult hij je gehele kamer met heldere muziek.
Zelfs bij laag volume is de muziek door vrijwel heel je kamer duidelijk te horen.
Daarnaast is de swipe feature ook heel handig.
Je pauzeert de muziek met 1 tik op de bovenkant, en skipt een nummer met een simpele swipe.
Het is wel zonde dat de speaker geen accu heeft en afhankelijk is van netstroom.
Dus je zult hem niet mee naar buiten kunnen nemen.
Verder is er een merkbaar groot verschil tussen een bluetooth en wifi connectie, dus u zult hem vooral met wifi gebruiken.

Pluspunten

• Heldere geluidskwaliteit
  • Swipe functie

Minpunten

• Geen accu

linda 16-08-2016 Product paar weken in bezit

Een plaatje om te zien met super geluid!

Ik heb sinds een paar weken deze speaker in huis en ben er helemaal weg van! De installatie is erg makkelijk ook als je niet handig bent en je kan hem letterlijk echt overal gebruiken doordat hij draadloos is en hij zo op alles is aangesloten. Zo hadden wij laatst een tuinfeestje en konden we genieten van het goede geluid buiten. Je kan de speaker zo bedienen vanaf je telefoon via een handige app en spotify etc is zo binnen handbereik. Je kan er ook nog meerdere op elkaar aansluiten.
Ik had een dolby surround set en was wat huiverig of deze speaker een vol genoeg geluid zou geven, maar ik moet zeggen de speaker heeft mijn verwachtingen overtroffen en ik ben erg blij met het geluid. Ik heb wel een erg grote woonkamer dus er komt denk ik toch nog een tweede om nog meer effect te krijgen. Dit is wel meer extra luxe dan noodzaak aangezien het al een veel beter geluid geeft dan mijn surround set gaf.
Ik kan dan ook niets anders dan iedereen deze speaker aan te raden!

Pluspunten

• flexibiliteit
  • design
  • geluidskwaliteit

Joopje 13-08-2016 Product paar weken in bezit

Mooi design met goed geluid

Deze Samsung WAM1500 R1 heeft een mooi design, wat ik wel belangrijk vind als hij in je woonkamer staat. Verder komt er een prima geluid uit. Voor mij persoonlijk had er iets meer bas in gemogen maar dit is zeker niet storend. Aansluiten op het wifi netwerk ging erg makkelijk en samen met de prima app werkt het prima. Er is genoeg mogelijkheid om uit verschillende bronnen muziek te halen, zoals spotify, deezer e.d. Tevens is een bluetooth koppeling mogelijk wat ik persoonlijk erg handig vind. Verbinden met opslag apparaten die op je huisnetwerk zijn aangesloten werkt ook prima. Als ik toch ook een nadeel moet aangeven vind ik het jammer dat er geen accu in gebouwd zit zodat je hem ook makkelijk mee kan nemen. wil je hem nu meenemen naar een andere ruimte dan moet de hele snoeren handel ook mee. Alles bij elkaar opgeteld ben ik van mening dat het een mooi apparaat is om te zien, met prima geluid voor een redelijke prijs.

Pluspunten

• design
  • bleutooth
  • Prima app
  • prijs niet te hoog

Minpunten

• geen accu
  • niet echt mooie bas

ThomH1996 11-08-2016 Product paar weken in bezit

Goed geluid, makkelijk in gebruik

Ik heb deze speaker nu een tijdje in huis, en ik wordt er steeds gelukkiger van. De speaker is niet al te groot waardoor die makkelijk ergens geplaatst kan worden. Verder heeft de speaker een erg mooi design wat mij erg aanspreekt. Door de ronde vorm heeft de speaker een 360 graden geluid wat erg handig kan zijn wanneer je de speaker in het midden van een ruimte plaatst.

Ik stream vooral veel via mijn spotify account, en heb nog geen problemen gekregen met de streaming.
Enige nadeel aan de speaker is dat die altijd onder stroom moet staan. Hierdoor is het niet mogelijk om de speaker mee te nemen als je bijvoorbeeld naar een park of strand gaat.

123LG 10-08-2016 Product paar weken in bezit

Prachtig design en erg mooi geluid!

Bij het uitpakken van de doos word je gelijk blij: deze box ziet er gewoon heel erg mooi en strak uit. En dat gevoel wordt alleen maar beter zodra je de stekker in het stopcontact hebt gestopt. Het geluid is uit deze box is gewoon heel goed.

Daarnaast heeft de Samsung R1 zoveel functionaliteiten dat ik na twee weken nog niet in detail weet wat je er allemaal nog meer mee kan (aanpassen instellingen en geluidsopties). Het is even uitvogelen hoe het precies werkt met de app, maar het is vrij eenvoudig schakelen tussen boxen (mocht je er meerdere in huis hebben) en het geluid van bijvoorbeeld je telefoon.

Zelf heb ik een Spotify Unlimited account en daar werkt het erg goed mee. Je zet de playlist aan op je telefoon en streamt via Wifi (bluetooth is ook een optie) het geluid uit de box. Door de wifi verbinding verlies je niets aan kwaliteit van het geluid.

De box is vrij eenvoudig in te stellen op geluidsinstellingen, bijvoorbeeld als je de bass wil zetten op standje buurvriendelijk. Standje buur-onvriendelijk heeft de box overigens ook - herrie maken kan hier zeker mee (rijtjeshuis).

Ik werk veel vanuit huis en dan wil je (als je gebeld wordt bijvoorbeeld) snel de muziek uit kunnen zetten. Met een tik (of touch zo je wil) op de metalen bovenkant van de speaker pauseer je de muziek, ideaal! Met dezelfde move, maar op een andere plek, kun je shuffelen tussen nummers, volume veranderen of de mode (wifi/bluetooth) veranderen.

Het koppelen aan de TV is inmiddels ook gelukt. Supereenvoudig en echt een mooi geluid dat de hele kamer vult. We hebben ook een soundbar bij de TV, maar daar kan ik de bass niet goed genoeg van uitschakelen waar de buren niet zo blij mee zijn. Die gebruik ik daardoor bijna nooit. Deze R1 gaat daarvan hopelijk de vervanger worden.

Wat wel jammer is, is dat deze box weliswaar draadloos muziek streamt, maar niet draadloos is. Er zit een flinke stekker achter, en dat draadje moet je wel even wegwerken (want we willen het wel een beetje strak houden in huis). Maar dat is een persoonlijke keuze of je volledig draadloos wil of niet. Er is ook een versie met een accu namelijk. Samengevat: met deze box haal je echt wat moois in huis.

Pluspunten

• Prachtig design
  • Handige touch functie
  • Mooi kamervullend geluid

Minpunten

• Flink snoer

Sanne 10-08-2016 Product paar weken in bezit

Handig en goed geluid

De speaker heeft mooi 360 graden geluid en handig formaat. Het is jammer dat de speaker geen accu heeft. Hij moet altijd aan het stroom. Verder is het een top ding.

Pluspunten

• Kwaliteit geluid
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Geen accu

mark-20 09-08-2016 Product paar dagen in bezit

Prima speaker

Heb het product een paar dagen in bezit en ondanks een paar kleine punten een hele mooie speaker. Aansluiten gaat vrij soepel via de Samsung App, de app is verder niet erg handig in gebruik, maar ik heb de speaker voornamelijk voor Spotify gebruikt en daar werkt hij erg soepel. De speaker wordt herkend in de Spotify App en kan vanuit daar aangestuurd worden, ook dus via een laptop. Minpuntje is dat de speaker niet volledig draadloos werkt. Hij moet constant aan het stroom zitten. Geluid wat uit de speaker komt is goed maar mist soms wat bass.

• Handig met Spotify

Minpunten

• Niet draadloos
  • Bass-loos

Tim M. 09-08-2016 Product paar weken in bezit

Uitstekende WiFi Speaker

Ik ben al een tijdje aan het kijken om wifi-speaker aan te schaffen om zo in elke ruimte van mijn huis muziek te kunnen streamen en de Samsung R1 lijkt een serieuze optie. Speaker heeft een mooi design en voelt stevig aan. Aansluiten op je WiFi netwerk is super eenvoudig en via de multiroom app kun je de speaker een naam geven en koppelen met andere speakers hiervoor heb je helaas wel de bijbehorende multiroom HUB nodig. Werk erg fijn in samerwerking met een Spotify Premium abbonement. Mooi vol 360 graden geluid met voldoende Bass. Prijs kwaliteit verhouding lijkt dik in orde. Wat mij betreft een aanrader voor iedereen die zoals ik een bestaand Multiroom systeem wil uitbreiden, of op zoek is naar een uitstekende eerste wifi-speaker.

Pluspunten

• Prijs / Kwaliteit
  • Gebruikersgemak

Minpunten

• Niet "echt" draadloos

AnneLochem 09-08-2016 Product paar weken in bezit

Geweldige speaker!

Ik heb nu een paar weken de Samsung R1 in mijn woonkamer staan. Wat een goede keuze was dat. Het geluid komt van alle kanten uit de box, het design is simpel maar mooi en het gekuid is ook nog eens zeer goed. Vanuit de app kun je de speaker makkelijk aansturen vanaf meerdere muziekprogramma's zoals spotify en deezer etc. Ook na het loskoppelen van het stroom kun je meteen weer genieten zonder alle instellingen opnieuw te hoeven instellen!

Het enige nadeel, de speaker moet altijd aan stroom aangesloten zijn. Is dus niet draadloos te gebruiken.

JL 09-08-2016 Product paar weken in bezit

Super rondom geluid!

De kwaliteit van het geluid uit de R1 is in de hele breedte echt goed. Wat het echt fantastisch maakt, is dat het geluid van alle kanten uit de speaker komt. Richten van deze speaker is dus niet nodig! De Samsung app werkt eenvoudig: of je nu Spotify, Deezer, internetradio of je playlists op je telefoon of tab beluistert, alles is makkelijk en snel te bedienen. De speaker heeft jammer genoeg geen accu maar een netsnoer. Wat wel heel leuk is, is dat de speaker op een statief is te plaatsen, wat echt bijzondere mogelijkheden geeft. Ik heb op dit moment nog maar één speaker, maar ik overweeg uitbreiding met meer van deze speakers. Dat zou met het 360 graden geluid een super ervaring moeten opleveren. Een aanrader!

Ed Hellema 18-06-2016 Product paar dagen in bezit

super sound

6 x wirelees in de kamer en keuken. super geliud waar ik ook loop het komt van alle kanten, nu bij de sport als of ik in het stadion zit

Gerard van Dam 14-06-2016 Product paar dagen in bezit

ik heb er maar 1 woord voor

Als ik 1 woord zou moeten zeggen over het geluid van deze speakerbox zou het PERFECT zijn, want het geluid is echt byzonder. Een goede keus.

Chris 06-06-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi geluid, mooie vormgeving!

Ik heb de r1500 geschakeld op een hub met 2 WAM751 boxen. Ik miste de surround bij het tv kijken. Nu 2x 751 FRONT, 1 R1500 BACK. Prachtig!Wat een huis vol geluid. In het stopcontact, geschakeld met de multiroom app en klaar binnen 1 minuut. Aanrader!

Rene 04-06-2016 Product paar dagen in bezit

Klein kan echt groot zijn.

Installatie van de WAM1500 was een fluitje van een cent. De bediening via iPhone / iPad is prettig. Geluidskwaliteit is in combinatie met de ruimte (ca. 20m2) prima. Zeker ook door de mogelijkheid om via de equalizer het geluid naar eigen smaak te regelen. Het is ook een prima aanvulling op de Samsung Smart TV. Het geluid van de TV wordt goed weer gegeven. Het is een mooi, helder geluid. Geen overdreven bass en de stemmen zijn helder.
Groot voordeel is dat je het volume van de WAM na koppeling met de TV, met de afstandbediening van de TV harder en zachter kunt zetten. Door de automatische on/off schakeling hoef je daar verder geen aandacht aan te besteden. Hoewel vormgeving een kwestie van smaak is, past het prima in het interieur. Wellicht ook door de onopvallendheid.

Tevreden samsung gebruiker 01-06-2016 Product paar dagen in bezit

Sexy product, gaaf geluid

Ik heb de oude in gebruik en geeft een heel goed geluid. App is eenvoudig maar functioneel. De nieuwe uitvoering heb ik graag als kado weggegeven. toen mijn vriend hem uitpakte was hij zeer verrast over de vormgeving. Toen hij hem aansloot meer dan tevreden. Vriendschap nog beter !!