Philips SB7300/12 zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SB7300/12 zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Bosbatzer 22-08-2015

Onlangs heb ik dit bluetooth speakertje een paar dagen mogen testen. En ik moet zeggen, hij heeft mij blij verrast. Er zit een leuk geluid in, gezien zijn omvang. De bluetooth verbinding ging vlekkeloos met mijn iPhone, iPad en MacBook. Grappig: iedere keer dat hij via Bluetooth verbind met de MacBook, start deze laatste automatisch iTunes op en speelt je favoriete deuntje. Handig, tenzij je op dat moment Spotify al hebt draaien, haha.

Qua geluid komt er een mooi gebalanceerde kwaliteit uit. Hij kan niet hard genoeg voor een vrij grote woonkamer, maar als je de speaker beetpakt en er dansend mee de woonkamer door gaat (hij is immers draadloos) heb je een leuke tijd. Ook is hij prima voor een avondje in de tuin met vrienden, of een achtergrondmuziekje bij het diner. De touch-besturing om naar het volgende nummer te gaan werkt prima, en de voice feedback is helder en duidelijk. Het apparaat verteld je wat hij aan het doen is, prima oplossing voor het gebrek aan een scherm.

sanjeev 11-07-2013

Ik heb de shoqbox nu zo’n twee weken en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Het is heel makkelijk in gebruik, het is een handzaam formaat en de geluidskwaliteit voor een speaker van dit formaat is echt heel goed. Helder geluid, stevige bas. Hij is ook handig mee te nemen dankzij het formaat. De behuizing is ook lekker robuust, dus dat is handig voor als ik straks op vakantie ga. Goede prijs – kwaliteit verhouding!

oli1980uk 10-07-2013

Met de zomervakantie op de horizon wou ik een portable speaker kopen om mee naar het strand te nemen. Ik heb de alternatieven uitgezocht op het internet en heb uiteindelijk de Shoqbox 7300 gekozen. Het eerste wat me opviel was dat het erg solide voelt, het zit erg goed in elkaar. Er wordt metaal in plaats van plastic gebruikt dat gelijk ook een meer luxe uiterlijk geeft. Ik gebruik hem voornamelijk met Bluetooth (via iPhone 4s of iPad) dat zonder problemen de eerste keer goed is gegaan. Je kunt hem ook via de audio kabel gebruiken om de batterij van je telefoon te besparen maar de kabel die erbij komt is een beetje aan de korte kant. Hij laadt via USB op (via laptop of stekker) en je krijgt nagenoeg een dag luister tijd eruit. Het enige wat ik wel jammer vindt is dat er voor dat geld geen hoesje bij zit, ik heb dus een oude sok gebruikt. Het geluid kwaliteit is natuurlijk de reden waarom je een speaker aanschaft en ik moet zeggen dat ik hier heel erg tevreden mee bent. Toen ik hem voor het eerst zag had ik wel mijn twijfels hoe goed hij zou presteren want het zag er erg klein uit. Maar gelijk na het opstarten van Spotify waren alle zorgen weg. Ik ben erg blij met de zuiverheid van het geluid en volume waar die naar toe gaat zonder te veel kwaliteit verlies, buiten gebruiken is dus geen probleem. Podcasts luisteren en filmpjes op de iPad kijken klinken ook bijzonder goed. Ik ben erg tevreden met de Shoqbox en zou hem zeker aanraden, vooral bij de BBQ of bij het strand. Hij past makkelijk in je tas en het geluid kwaliteit is erg goed.