Bosch Serie 6 WAT28645NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 57 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Serie 6 WAT28645NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Sophie Kamerbeek 06-04-2020
  • Product gekregen

Erg stil

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28645NL

Dit is mijn eerste wasmachine! Ik heb het kado gekregen van mijn ouders omdat ik ben gaan samenwonen. Sinds vorige week draai ik al wasjes en wat me opvalt is dat de machine zo stil is. Mijn moeder heeft deze machine uitgekozen, omdat ze zelf altijd een bosch wasmachine (en droger) heeft gehad en er erg tevreden over is. Ik ben erg blij met dit mooi kado!

Pluspunten

• stil!
  • kleine korte wasjes

Jhonny 05-04-2020

Prima wasmachine

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28645NL

De was is altijd goed schoon vooral het anti allergie programma ben ik goed over te spreken. Het doseer systeem is ook handiger dan ik gedacht had. het bespaart toch weer wat wasmiddel omdat de wasmachine niet meer gebruikt dan dat hij nodig heeft.

Pluspunten

• Doseer systeem
  • Allergie programma

rinus everaers 31-03-2020

Goede no-nonsens wasmachine

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28645NL

goede wasmachine voor mensen zo als wij , die gewoon iets zoeken waar je snel/makkelijk
even je wasjes doet. hij is heel stil en eenvoudig te bedienen !!!!

Pluspunten

• lekker stil
  • simpel te bedienen

Minpunten

• draait alleen links open

agnes 23-03-2020

duidelij programma, energiezuinig en stil

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28645NL

Goede wasmachine, al heel veel jaren Bosch wasmachines en drogers gehad naar tevredenheid. Ook deze wasmachine werkt goed, is zeer geluidsarm en energiezuinig. Duidelijk display met de diverse mogelijkheden.

pieter 23-03-2020

erg stil en gebruiksmakkelijk

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28645NL

super fijne wasmachine om te beginnen en ruime deur opening wat dingen net iets makkelijker maakt daarnaast is hij ontzettend stil en komt de was er met zeer goed resultaat uit. voor de prijs echt een aanrader, trommel reiniging, bodemsensor, slang en overloop beveiliging zijn een must daarnaast het gebruis gemak idos waardoor de wasmachine zelf doseert. echt geweldig!

de Waal 21-03-2020

Stil , energie besparend en duidelijk bedieningspaneel

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28645NL

Werkt naar verwachting en prijs / kwaliteit zijn zeer goed. Dos systeem bevalt goed. De wasmachine doet bijna geruisloos zijn werk.
Digitaal bediening systeem is duidelijk en handig in gebruik.

Pluspunten

• Stil
  • Energie besparend

Minpunten

• Tot nu toe geen

Ursula 18-03-2020

Strak design

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28645NL

Mooie strak uitziende wasmachine. Was wel even zoeken hoe ik alleen kan centrifugeren zonder spoelen, maar uit eindelijk gevonden. Verder super stil.

Pluspunten

• Stil

Michael 18-03-2020

'Kleine wasjes,grote wasjes. Je doet ze in deze wasmachine.'

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28645NL

Gebruiksvriendelijke wasmachine met goed wasresultaat. Makkelijk aan te sluiten. Heel betaalbaar. Ik ben er heel tevreden mee.

Ton 10-03-2020

fijne wasmachine

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28645NL

Deze machine al op het oog want onze oude stond op stuk gaan dus toen het zover was deze besteld bij Veilingkopen en omdat er andere leveranciers plotseling de prijs verhoogden.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • Vele mogelijkheden
  • zelf kunnen aanpassen van de programma's

Minpunten

• nog niet gevonden na 2 weken gebruik

irene 05-03-2020

Nog nooit zo'n stille wasmachine gehad !

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28645NL

Na jarenlang Zanussi nu de overstap naar Bosch. Mijn eisen waren: Niet te moeilijk in gebruik, schone was (natuurlijk ;-) stil, koolborstelloos, mogelijkheid om zelf filter te kunnen reinigen en het oog wil ook wat, aangezien hij bij ons in de keuken staat. Wanneer het programma voltooid is gaat er een heel prettig bescheiden piepje af.
Tot op heden scoort hij op alle fronten met een hoog cijfer en ben heel tevreden met dit apparaat! Hoop dat deze stille kracht lang mee mag gaan?
Het is niet het goedkoopste model onder de Bosch keuzes (ook niet de duurste) maar dan heb je ook wat.
Mijn vorige Zanussi was nog maar 3 jaar oud en begon al zodanige gebreken te vertonen dat de reparatiekosten boven de kostprijs uitstegen.

Pluspunten

• Stil, eenvoudig in gebruik en mooie vormgeving
  • Schone was en zelf filter kunnen reinigen

Minpunten

• nog niet ontdekt

MvD 04-03-2020

Fijne wasmachine met veel keuzemogelijkheden

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28645NL

Ruime keuze aan programma instellingen. Met o.a. zelf te kiezen combinaties van hoeveelheid wasmiddel en wasverzachter.
I-DOS doseer systeem is ideaal!

John 01-03-2020

Stille wasmachine

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28645NL

Wasmachine is erg stil in alle programma's. Vooral bij centrifugeren een groot geluidsverschil ten opzichte van onze oude wasmachine. Was komt er ook heel fris uit. We raden iedereen dit produkt aan. Ook het I-dos systeem is erg makkelijk en doeltreffend. Kijkende naar het stroomverbruik is het helemaal pret. Voor mij dus geen andere meer dan deze Bosch.

Pluspunten

• Heel erg stille wasmachine (ook bij centrifugeren)
  • Waskwaliteit is erg goed

Minpunten

• Geen gevonden tot nu toe

M.C.M. van der Aart 28-02-2020

Mooie machine van topkwaliteit.

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28645NL

Voldoende keuzes voor de juiste was. Voor ons was de keuze voor een Bosch wasmachine vanzelfsprekend omdat onze vorige Bosch precies 20 jaar trouwe dienst heeft verricht. Werkte nog, maar werd wat luidruchtiger, vandaar aanschaf nieuwe Bosch.

Pluspunten

• Betrouwbaar
  • Schoon en stil

Minpunten

• n.v.t.
  • n.v.t.

Goede wasmachine 27-02-2020

Goede wasmaschine

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28645NL

Dit is de goedkoopste Bosch wasmachine in de dure serie. Bediening is duidelijk, veel gaat automatisch. Is stil.
We hopen dat deze maschine ook weer 15 jaar meekan: zuinig met electriciteit en water. Het doseringssysteem is even wennen: eerst moet al onze wasmiddelen (wit/bont/zwart) op en daarna gaan we over op het universele wasmiddel waardoor er automatisch gedoseerd kan worden

Pluspunten

• Zuinig met water
  • Zuinig met electriek

Minpunten

• Nog geen

Yvo 25-02-2020

Stille wasmachien

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28645NL

Een fijne wasmachine, die volgens de beschrijving een stuk zuiniger en stiller is dan onze oude wasmachine. Heerlijk. Je kunt binnen 1 wasprogramma zelf nog weer kiezen hoeveel graden, welk toerental om te centrifugeren. en of je het wasprogramma wilt verkorten. En alles met tiptoetsen. Een hele vooruitgang met onze oude wasmachine. Je hoeft de beschrijving niet eens te lezen. Het wijzigt zich vanzelf. Eigenlijk is het een feestje om nu te wassen.

Pluspunten

• stil
  • makkelijk te bedienen

Dewi 18-02-2020

Intelligente machine, wassen zonder zorgen

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28645NL

Op aanraden van de witgoedspecialist voor fe wasmachine en droger van Bosch gegaan. Superveel functies op beide machines en als kers op de taart een "sssssst" functie zodat er 's-nachts zonder herrie gewassen kan worden. Daarnaast mooie uitstraling en supermodern tiptoetspaneel.

Pluspunten

• Stil
  • Wasmiddeldoseerder

Pascale 15-02-2020

Bosch Serie 6 WAT28645NL

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28645NL

Fijne wasmachine kiest snel zijn programma en regelt zelf de dosering van vloeibaar wasmiddel en wasverzachter

Pluspunten

• Doseert zelf wasmiddel en wasverzachter
  • Weegt het wasgoed en kiest zijn programma

geng 14-02-2020

kanp stel

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28645NL

Wasmachine en droger overgenomen van vorige huurder. Achteraf toch liever een vers stel. Alleen al het aanzien. Wat een knap stel. Netjes bezorgd en geïnstalleerd door de jongens van BCC. Nee dames zijn nog niet tot deze regionen doorgedrongen. Proefgedraaid. Geruisloos, althans bijna geluidloos. Verheugen ons op de wekelijkse was. Droger ook aangesloten op de afvoer. Werkt ook mooi. Ons eigen apparaat was zeker 15 jaar oud. De vernuftelingen van Bosch hebben beslist niet stilgezeten Mooi. Draait als een zonnetje.

Pluspunten

• vormgeving
  • geluidsarm

Richard 14-02-2020

Perfecte wasmachine voor de singel man (vrouw)

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28645NL

Fijne wasmachine geen gezeur met doseren. Super makkelijk in te stellen en te bedienen. Het is een stille wasmachine. En het is een Bosch dus voorlopig de eerste 10 jaar geen omkijken (bij goed onderhoud).

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Gemakkelijk te bedienen
  • I-Dos automatische doseersysteem
  • Stil tijdens wassen centrifugeren niet storend
  • Goede handleiding duidelijk. Do and Don't

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Gdries 13-02-2020

Wasmachine WAT 28654/NL

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28645NL

Geweldig apparaat. Bijna geruisloos. Display duidelijk. Kind kan de was doen. Centrifuge is perfect. De was komt er veel droger uit is vergelijk met onze oude wasmachine.

Pluspunten

• Bijna geruisloos

Bosch WAT28645NL 13-02-2020

Wasmachine

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28645NL

eenvoudig in de bediening is zijn prijs dik waard. Bediening programmakeuzeknop en tiptoetsensysteem

Pluspunten

• bediening
  • prima centrifugeren was komt er goed schoon uit
  • dosering wasmiddel en wasverzachter automatisch

Minpunten

• geen

Super 07-02-2020

Stil en degelijk apparaat

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28645NL

heb Wat pech met wasmachiner toch weer voor een bosch gegaan hoop wel dat hij nu langer dan 7 jaar mee gaat in dit 1 persoons huishouden! Ik ben erg gevoelig voor geluid maar deze is echt stil, heeft veel programma’s en is erg intuïtief te bedienen. Enige jammere is Max 1400 toeren ik was 1600 gewend maar dat is te overzien. De speed knop is erg fijn waardoor je in een uurtje je was schoon hebt.

Pluspunten

• Snelle was stand
  • Erg stil

Minpunten

• 1400 toeren
  • Deur opens wat stug

Koen 02-02-2020

Veel vrijheid bij programmakeuze

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28645NL

Deze machine bevalt ons tot nu toe goed (1 maand in gebruik): ze is veel stiller dan onze vorige machine (een Bosch uit 1999), ook bij centrifugeren, en geeft veel vrijheid bij de programmakeuze, bijv temperatuurkeuze, extra spoelen met 1 of 2 spoelbeurten, extra kort wasje van 15 tot 30 min. De Consumentenbond geeft deze machine een 7,0. Dat is iets minder dan de beste uit de test (7,2), maar in recensies wordt geklaagd dat die beste minder keuzemogelijkheden heeft. Het is wel even wennen aan alle knopjes en symbolen op het aanraakscherm, door al die keuzemogelijkheden.
Bij de derde was die wij met deze machine deden, zaten er ineens allerlei gaten in een dun katoenen hemdje, waarschijnlijk door het centrifugeren. (Die klacht lees ik ook in recensies over de beste uit de test van de Consumentenbond, maar die recensies leggen een relatie met de hoge centrifugesnelheid van die machine, namelijk 1600 toeren, terwijl onze machine maximaal centrifugeert op 1400 toeren.) Het was een was waarin ook meerdere lakens zaten; misschien is dat geen goede combinatie (grote stukken stevig katoen met een klein stuk in dunne katoen), ook vanwege de grote trommel (max 7 kg was). Sindsdien doen we kwetsbare stukken in een waszak, dat lijkt afdoende.
De automatische dosering van wasmiddel en wasverzachter werkt alleen met vloeibaar middel. Omdat wij bijna altijd met poeder wassen en nooit wasverzachter gebruiken, is deze functie voor ons niet nuttig. De eerste keer dat je een bepaald programma kiest, moet je eraan denken om de automatische dosering uit te zetten, anders spoelt het water het waspoeder niet de machine in. De machine onthoudt die keuze, dus de volgende keer dat je dat programma kiest, staat de automatische dosering al uit.
Overhemden komen duidelijk minder gekreukt uit deze machine dan uit onze vorige Bosch, terwijl ze hier worden gecentrifugeerd op 800 toeren (met het programma voor overhemden; dat toerental is overigens handmatig aan te passen) en ik ze daar centrifugeerde op 600 toeren. Komt dat door de grotere trommel (7 ipv 5 kg)?

Pluspunten

• veel vrijheid bij programmakeuze
  • stil
  • overhemden komen er minder gekreukt uit

Minpunten

• oppassen met combineren van dun katoen met lakens

Evelien 11-01-2020

Erg fijne wasmachine

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28645NL

Ruime trommel, nagenoeg geluidsloos, ook wanneer hij klaar is. Dat zou van mij wat harden mogen, want de wasmachine staat op zolder, dus nu moet ik echt gaan kijken of hij klaar is of niet. Verder ben ik nog druk bezig met uitzoeken welke programma's voor welke wassen het fijnst zijn. Vind de programma's namelijk wel lang, veel langer dan bij mijn vorige wasmachine. Gelukkig is er genoeg keus in welk programma je wilt en ook die zijn nog handmatig aan te passen. Tegen mijn verwachting in ben ik ook erg blij met de automatische dosering. Ook hierin ben ik soms nog zoekende, maar dat komt wel goed. Al met al een heel erg fijne, geluidsloze wasmachine tegen een redelijke prijs!

Pluspunten

• Automatische dosering
  • Geluidsloos
  • Ruime trommel
  • Ruime keuze aan wasprogramma's
  • Mogelijkheid handmatige aanpassingen te doen

Minpunten

• Maakt bijna geen geluid als de was klaar is.
  • Standaard programma's duren erg lang

W. vd Born 07-01-2020

duurzaam nieuwe stijl

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28645NL

We hadden heeeeel veel jaren een Zanker Intimat, zo'n bovenlader met ingebouwde aparte centrifuge ( dus dat was best duurzaam, zo lang een apparaat gebruiken).
Maar na een paar keer scharniertjes vervangen, lamme knop provisorisch herstellen ( want niet meer los te krijgen) toch maar uitgekeken naar een nieuw apparaat.
Ook vanwege anders kijken naar duurzaam: energieverbruik.
De huidige machines zijn toch echt veel zuiniger dan zo'n oud beestje.

Maar ze zijn ook wel ingewikkelder: bij onze Intimat kon je gewoon handmatig met een knop de temperatuur instellen, ook op 35 graden ofzo.
Dus daarom eerst gegaan voor een (goedkoopste) Miele, die zijn eenvoudig in gebruik. Maar de lokale wasmachinezaak kon geen Miele leveren, of erg veel duurder dan landelijke keten. En ik hecht voor dit soort apparaten toch wel aan lokaal kopen.

Dus toch maar voor Bosch gekozen ( onze vaatwasser is van Bosch, bevalt goed), en in de winkel bleek deze ook best handig in bediening. De I-dos moeten we nog uitproberen, is toch wel leuke optie..

Tot zover ervaring: wast goed, ook droog genoeg, was toch even afwachten vergeleken met oude losse centrifuge, we wilden ook in principe 1600 toeren, anderzijds is 1400 beter voor je wasgoed..

De machine is ook stil, maar zit toch achter deur, dus dat is niet zo belangrijk.
ECO was duurt lang, maar dat is logisch, en kort wasje gaat ook heel goed.
Dus tot zover : goede aankoop.

Pluspunten

• wast goed
  • bediening helder
  • lange verwachte levensduur
  • grote opening