Miele WDB030 ECO - Reviews

tile-Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
7 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 46 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

grr 14-02-2017

Zeer degelijke, eenvoudige wasmachine

Na jarenlang wat goedkopere, 2e hands wasmachines te hebben gehad (voornamelijk Siemens), heb ik besloten om nu voor meer kwaliteit te gaan en een nieuwe Miele aan te schaffen.
Tot dusverre worden al mijn verwachtingen waargemaakt. Ten eerste is de machine zeer stil en trilt amper, zelfs zwaar beladen en op een hoog toerental. Daarnaast werkt de bediening met het touchscreen zeer intuïtief. Daarnaast vind ik het fijn dat de wasmachine ontzettend simpel oogt, maar wel veel mogelijkheden kent. Voor elke sorrt wasje is er wel een programma en de snelwasfunctie van 20 minuten is ideaal om snel een wasje te draaien.
Het enige dat niet op de machine zit, maar wat ik wel handig zou vinden is de mogelijkheid een was op een later tijdstip te beginnen.

• Straalt degelijkheid uit
  • Strak design

Minpunten

• Was kan niet op later tijdstip starten

Officiele reactie van Miele 15-02-2017

De WDB030 WCS kunt u wel voorprogrammeren tot 24 uur. Door het klokje op de display aan te tippen en daarna het pijltje naar rechts aan te tippen, kunt u de starttijd per half uur uitstellen .

HaroldV 13-02-2017

Solide kwaliteit in ruim voldoende basisuitvoering

Voor het eerst gekozen voor een Miele in plaats van goedkopere merken (die inderdaad na 6-7 jaren een dure reparatie hebben). In de winkel had men mij overtuigd mede op basis van aantoonbare betere materialen zoals staal en een roestvrijstalen trommel met RVS ipv plastic binnenkant. Ondanks dat ik twijfelde over een duurder model met meer functies moet ik toch concluderen dat ik met deze machine ruim voldoende mogelijkheden heb en ik ook echt de bouwkwaliteit van Miele ervaar. Toegegeven; het design is wat "basic" (ik heb goedkopere machines van andere merken gezien die er blister uit zien) maar wie let daar na 1 maand nog op. En een stoomfunctie was mooi geweest maar wel al snel 400 euro duurder. De programma's zijn prima al gebruik ik meest het katoen programma omdat ik vaak toch graag op 60 graden was en 1400 toeren wil centrifugeren. Enige wat ik nog mis is een kort programma van pakweg max 1 uur waarmee je tot 60graden en 1400 toeren kan (het express20 programma is slechts 20min en kan max tot 40graden en 1200 toeren..net iets te weinig voor handdoeken enz.) Via het katoenprogramma en "kort"zit je op 2 uur wat soms lastig is. Knoppen voelen zeer solide en volgens mij weegt ie het wasgoed en bepaald dat hoeveel water hij nodig heeft. Zeer zuinig door AAA+ wat in 10 jaar zo'n 300 euro energie zou sparen (pakweg). Zaten een aantal test-caps bij. Die moet je samen met je wasmiddel doen. Ik denk dat ik die in uitzonderingsgevallen toevoegen (hou zelf niet van wasverzachter), voor dons, wol en sportkleding kan het handig zijn om extra Miele spul erbij te doen, nice maar geen must voor mij (had dit feature eerder op de duurdere machines verwacht)

Pluspunten

• alles voelt en klinkt solide
  • centrifugeren is echt droog (zelfs oop 1200)
  • 20 min Express programma

Minpunten

• Stoomfunctie was mooi geweest
  • 60 graden onder 1 uur wastijd niet mogelijk

Paulien 06-09-2017

Degelijke machine die doet wat die moet doen

Machine is niet goedkoop maar de levensduur is vele malen langer dan de populaire goedkopere merken. Ik spreek uit ervaring (hiervoor een Samsung die al snel slecht werd). Ik zocht een machine die lang mee ging en zuiniger voor het milieu is. De reputatie van Miele is heel bekend. Deze machine is niet de duurste onder de Miele's, maar heeft wel dezelfde kwaliteit als de duurdere machines. Voor mij geen ander merk meer!

Pluspunten

• wast schoon
  • heel stil
  • was kan door 1400 toeren vrij droog worden
  • veel keuze uit programma's
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• uitstraling mag iets moderner

C.J Breukink 11-07-2017

Tegenvaller?

Vroeger goede ervaring met allerlei Miele apparaten. Monteur heeft aantrekkelijke aanbieding nieuwe wasmachine dus die aangeschaft ipv reparatie vorige Miele wasmachine. Zo ook geen tijdverlies want je wilt niet zonder wasmachine zitten!
Nieuwe machine wast goed schoon, is makkelijk te bedienen en ziet er prima uit. Echter tricot ondergoed oogt na wassen iets verruwd, veel gebruikte programma's duren heel lang en Miele beveelt sterk aan heet te wassen. Dit laatste verdraagt echter veel van ons wasgoed niet. Michine is voorts te groot voor gezin van twee personen.

Pluspunten

• Wast prima schoon.
  • Gaat stilletjes zijn gang.

Minpunten

• Erg lange programma's.
  • Ons wasgoed kan niet tegen aanbevolen heet wassen.
  • Trommel te groot voor gezin van 2 pers..
  • Tricot ondergoed wordt enigszins ruw.

Joyce 13-02-2017

Super wasmachine

Een hele fijne wasmachine. Mijn oude wasmachine was 12 jaar oud. Wat een verschil. Deze wasmachine is lekker stil. Veel programma's. Wat ik heel fijn vind is dat ik per programma ook nog de temperatuur, het aantal toeren en kort/lang programma kan instellen. Als je een hoog toerental ingeeft komt de was er niet klets nat uit, waardoor de droger ook korter draait. De wasmachine is makkelijk te bedienen. De wasmachine voldoet ruimschoots aan mijn verwachtingen. Het apartje bakje voor de caps werkt goed. Wat je bij andere capsules vaak hebt is dat het voorin de wasmachine blijft liggen en niet goed oplost. Deze tabs zitten in een apart bakje, Je haalt het bakje dat overblijft er zo uit, geen geklieder of iets. Ik vind de tabs van Miele niet zo lekker ruiken als mijn eigen wasmiddel, deze zou ik dus niet aanraden. Ik kan de wasmachine zeker aanbevelen, ben erg tevreden en ik hoop dat ie net zo lang mee gaat als mijn oude.

Pluspunten

• veel programma
  • programma afzonderlijk nog in te stellen
  • maakt weinig geluid
  • tabs in een apart bakje

André 28-08-2017

Kwaliteits product

Reeds eerder Miele wasmachine gehad, weer gekozen voor Miele, kwaliteitsproduct die zeker min. 20 jaar meegaat. Eenvoudig te bedienen, 7kg inhoud meer dan voldoende, speciale trommel en zeker een ideale afvoerfilter, grotendeel zelfreinigend.

Pluspunten

• Kwaliteit en degelijk
  • Eenvoudig te bedienen
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Lijkt duur, echter kwaliteit is navenant

Itas 08-07-2017

wederom kwaliteit met prettige bediening

Wederom een Miele wasmachine gekocht. Het blijft immers Duitse kwaliteit. Ook dit keer weer een goede keuze. Deze wasmachine laat zich intuïtief bedienen door het handige Touch screen met vele verschillende instelmogelijkheden. Daarnaast is het prettig dat de machine nog stiller is dan de vorige. Machine is wel erg zwaar, maar is blijkbaar noodzakelijk om te voorkomen dat deze door het huis danst tijdens het centrifugeren. Het leidt alleen even tot (eenmalige) problemen bij het vervoer naar de definitieve plek.

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Geluidsarm
  • Kwaliteit
  • Schone was (hier gaat het immers om)

Minpunten

• gewicht

Prince 05-07-2017

Fijne machine

Fijne wasmachine. Fijne grote trommel. Temperatuur en toeren zijn apart in te stellen. Bij bijna alle programma's mogelijkheid tot verkorten. Kort programma mogelijk met verschillende temperaturen.

Pluspunten

• Zie boven

Minpunten

• Standaard programma's duren vrij lang

Marian 15-03-2018

Super machine

Nu na 4 maanden de Miele wasmachine in gebruikte hebben, kan ik zeggen dat het een geweldige machine is.
Je kan zelf bepalen op welke temperatuur, toeren van de centrifuge, kort of lang programma. Geeft ook aan hoe lang (tijdsduur) het programma duurt. Super.
Zelfs tussendoor kun je kijken hoe lang het nog duurt (of bijna klaar is).
De machine is stil, blijft goed op zijn plek staan.
Voor mij — een super machine.

Reesen 30-08-2017

Zeer gebruiksvriendelijk

Prima wasmachine met een zeer gebruiksvriendelijk display. Absoluut een aanrader voor diegene die op heel eenvoudige wijze snel en schoon willen wassen.

Marian 03-07-2018

Top Machine

Ik heb nu 9 maanden mijn Miele wasmachine in gebruik en ben nog steeds heel tevreden. Nu met dit mooie weer, centrifugeer ik op minder toeren en laat de was lekker verder buiten drogen. Dus nog zuiniger in gebruik.
Wat ik erg fijn vind, is de tijdsaanduiding. Je weet precies hoe laat de was klaar is.
Voor mij is het een TOP machine.

Bianca 30-04-2018

Voelbare kwaliteit

Prima wasmaschine en inderdaad Miele er is geen betere klopt wederom. Apparaat zonder onnodige toeters en bellen welke je doorgaans toch niet gebruikt maar doet wat hij moet doen: perfect schoon wassen. Met 1400 toeren komt de was er goed aangedroogd uit en kan zo op het rek of nog even in de droger. 7 kg trommel is ruim voldoende voor gezin van 3 personen zeker wanneer je wasgoed niet te lang opspaart. Vele malen stiller dan vorige machine soms ga je luisterenof hij wel draait. Super tevreden ik zeg doen!

Pluspunten

• Gemakkelijke bediening
  • Geluidsarm
  • Zelfreinigende waspoederlade

Minpunten

• Echt
  • helemaal

Sanne 08-03-2018

Slechte voorlichting door Miele !

Na 25 jaar trouwe dienst van onze Miele wilde ik graag weer een Miele wasmachine. Ik wilde een eenvoudige machine maar wel eentje met een kort wasprogramma op 60 graden: ik bedoel dan van ongeveer een uur. Ik heb daarom gebeld naar het klantenadviescentrum van miele zelf. Want op hun site werd ik niet veel wijzer helaas. Half uur aan de lijn gezeten met de adviseur. Ze moest ook lang zoeken naar antwoord op mijn vraag. Ze kende immers niet alle machines uit haar hoofd, zei ze.

Dus zeer duidelijk gevraagd naar het kortste wasprogramma op 60 graden. Het antwoord was (na het ook nog eens nagevraagd te hebben aan de technische afdeling) dat er geen kort programma bestaat! Alle was wordt tegenwoordig gewogen zei ze, en aan de hand van het gewicht wordt de tijd bepaald: ja, hoe meer was hoe langer het duurt, vertelde ze. En dat was bij alle machines zo!

Oké, ik de WDB 030 WCS eco besteld. Na een week kwam ik erachter dat haar verhaal geheel niet klopt! Of ik er nu 1 sok in doe of 25 handdoeken op 60 graden "kort" het duurt even lang !! Ik heb een nette brief geschreven naar Miele, dat ik slecht voorgelicht was en dat ik de machine na 2 weken gebruiken natuurlijk niet meer kon omruilen bij de verkoper. De reactie van Miele zelf vond ik ook teleurstellend: op mijn antwoordapparaat werd gezegd: "onze excuus, u bent inderdaad verkeerd voorgelicht. We zullen desbetreffende persoon aanspreken over haar voorlichting.. Een fijne dag verder.

Wat moet je hier nu mee? Ik voel me bedonderd. Voor mij geen Miele meer.

Bovendien is het een rot programma!! Ik heb al weer moeten bellen met Miele hoe de deur te open. Je moet namelijk heel goed het vorige ! wasprogrammma onthouden anders gaat het de wasbeurt daarna mis: kun je geen programma kiezen of de deur gaat niet open. ZUCHT !

miele er is geen betere 22-12-2017

zeer zeer goed

Deze Miele is gewoon top. het is natuurlijk een goedkopere uitvoering maar daar merk je niets van. Deze machine is oer degelijk

Pluspunten

• Zeer stil en zeer degelijk
  • 1400 toeren meer dan voldoende
  • was komt er zeer droog uit
  • 7 kg groot genoeg voor twee personen
  • prijs zeer goed voor zo machine

Minpunten

• niets maar dan ook niets
  • hahaha het is wel Miele he!!!!!!!!

Ben 01-11-2017

Miele wasmachine

Prima wasmachine, met voldoende wasprogramma’s!
Zeer stabiel vanwege gewicht: 95 kg, waardoor weinig trillingen en geluid.
Prima wasresultaat en zuinig met stroom en water.

Antje Keur 05-07-2017

Schonere was in minder tijd

Prettig en intuïtief werkend. Energiezuinig en schonere was dan met onze vorige machine. Wij hebben veel plezier van deze machine.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Kortere draaitijd nodig
  • Schonere was

A.Valkema 15-08-2018

Degelijke wasmachine

De bediening van deze machine is gemakkelijk. Stabiel, maakt weinig lawaai. Goed wasresultaat. Het Eco element uit zich in een relatief laag stroom verbruik en een laag water verbruik. En dat alles voor een geschikte prijs met de degelijkheid van een Miele.

Pluspunten

• Gemakkelijke bediening
  • Weinig lawaai bij het centrifugeren
  • Stroomverbuik
  • Waterverbruik

dibbes 10-06-2018

wasmachine

Erg makkelijk te bedienen groot display en ook geschikt voor kleine wasjes. Mooie prijs voor zo een wasmachine van miele.

Pluspunten

• groot display
  • heel stil

Tanny 05-03-2018

Fijne machine

Ben erg tevreden over deze machine, wast prima. Grote trommelinhoud is ook prettig.
Bediening is even wennen, maar dat is geen probleem. Heb er veel plezier van, je kunt niet zonder!

Pluspunten

• Grote trommelinhoud
  • mooie display met de nodige informatie
  • doet wat hij moet doen:wassen

Minpunten

• sommige programma's duren wel wat lang

Ben 24-11-2017

Zeer degelijke en zuinige wasmachine

Bij eventuele storingen is de machine goed beveiligd (bij waterlekkage) . Bovendien zeer zuinig qua energie. Bediening is vrij gemakkelijk, zeker na het lezen van de duidelijke gebruiksaanwijzing. Onderdelen die wel eens zuivergemaakt dienen te worden, (Zeefje) zijn ook van degelijk materiaal gemaakt en niet van goedkoop plastic. Miele let wel op details.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Degelijke constructie