Miele WDB030WCS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 56 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele WDB030WCS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Zuinig en intelligent, dat is hoe de Miele WDB 030 WCS omschreven kan worden. De wasmachine is voorzien van beladingsherkenning, zodat hij altijd de juiste hoeveelheid energie en water gebruikt, afgestemd op de inhoud van de trommel. Zodoende is de wasmachine beloond met een energielabel A+++. Ook bijzonder: de SoftCare-trommel zorgt ervoor dat er een laagje water ontstaat tussen je wasgoed en het metaal, zodat je kleding beschermd is tegen slijtage en minder kreukt. De Miele WDB 030 WCS is afgewerkt met email, waardoor het oppervlak krasvast en gemakkelijk schoon te houden is. Bovendien roest de machine niet.

Ashley 14-09-2020

Fijne wasmachine

Geschreven voor: Miele WDB030WCS

Ik had hiervoor een candy en dat was echt slechte wasmachine die ik ooit heb gezien........
Miele is erg stil vergelijken met mijn vorige wasmachine die hoorde je gewoon boven nog lawaai maken
Gelukkig heb ik een miele gekocht, deze miele doet helemaal niet moeilijk om wasgoed te centrifugeren!!
Miele doet wat ie moet doen! Super
Alleen programma's zijn beetje lang behalve express, het is ook een voordeel dat de programma's lang duren want het is beter voor je water en energie verbruik.

Pluspunten

• Miele doet wat ie moet doen
  • Centrifugeren
  • Wasprogramma express
  • Miele is erg stil

Minpunten

• Programma's duren lang

Pipo 12-09-2020

Miele wasmachine

Geschreven voor: Miele WDB030WCS

Ik heb een Miele wasmachine aangeschaft vanwege de betrouwbare reputatie van Miele.
Tot nu toe maakt Miele dat ook waar. Ik heb de wasmachine al een aantal jaar zonder problemen en met prima was resultaat. De caps voor het impregneren van regenkleding is ook heel handig.
Kortom: ik ben blij met m'n Miele!

Lony Wesseling - van der Kleij 10-09-2020

Duidelijk display, gebruiksvriendelijk, veel wasprogramma's

Geschreven voor: Miele WDB030WCS

Nadat onze vorige Mielewasmachine na 20 jaar trouwe dienst moest worden vervangen was voor mij duidelijk dat ik weer hetzelfde merk wilde hebben. De Miele W1 biedt zelfs meer mogelijkheden dan het 'oude' apparaat en is heel gebruiksvriendelijk. Het display geeft duidelijke aanwijzingen voor het gebruik. Bovendien vind ik het prettig dat het ook mogelijk is om een 20 minuten was te draaien. Soms komt dat heel handig uit.

Pluspunten

• duidelijk display
  • makkelijk te bedienen
  • 20 minuten wasprogramma

Minpunten

• geen

savej00 05-01-2020

Degelijke en stille wasmachine met zeer goede wasresultaten

Geschreven voor: Miele WDB030WCS

We hebben deze Miele WBD 030 WCS bijna 2 maanden in gebruik en we zijn zeer tevreden met deze wasmachine. Doet wat hij moet doen: wassen! Deze Miele is een verademing ten opzichte van onze vorige wasmachine (Samsung) deze was na 6 jaar helemaal op. De lagers waren totaal versleten. Als deze machine ging centrifugeren was alsof een F16 stond warm te draaien. Deze Miele is lekker stil en kun je hem rustig s'nachts laten draaien. Klein minpuntje is dat er geen apart programma is voor (niet vuile) sportkleding. Als alternatief gebruiken wij het programma "express 20".

Pluspunten

• Degelijke machine
  • maakt geen herrie
  • eenvoudige bediening, "kind kan de was doen".
  • overzichtelijk paneel

Minpunten

• Helaas geen apart programma voor sportkleding

Mw. Berg 17-07-2019

Geen aanrader

Geschreven voor: Miele WDB030WCS

Ik heb de machine nu iets meer dan een half jaar en ik zou hem met wat ik nu weet niet opnieuw kopen.

De pluspunten:
De machine is zeer stil, zelf bij centrifugeren op 1400 toeren en wast (nu ik het juiste programma heb gevonden) prima schoon.

De minpunten:
Het normale katoenprogramma duurt 2 uur 39 min. En dat vind ik persoonlijk veel te lang, je kunt het programma inkorten (met de knop KORT) dan duurt het maar 1 uur en 24 minuten dus dat gebruikte ik in het begin. Het nadeel hieraan is dat de machine dan een uur gaat wassen, 12 minuten gaat spoelen en dan nog 12 minuten gaat centrifugeren waarbij het spoelen niet voldoende is. Zodra de machine klaar is met water bijpompen voor het spoelen, wordt het water gelijk weer afgepomp en dit wordt één keer herhaald. Na een tijdje merkte ik dat mijn handdoeken hard werden en mijn spullen niet echt lekker roken.
Ik gebruik nu het programma voor donkere was, dit programma duurt 1 uur en 50 minuten (eigenlijk niet echt acceptabel had het liever korter maar nog te overzien) waarmee mijn was schoon wordt en fris ruikt maar dan kom ik op het volgende minpunt
Er is te weinig zelf te kiezen, veel programma's zijn vooraf helemaal ingesteld qua mogelijkheden waardoor je alleen bij de katoenprogramma’s en bij los centrifugeren op 1400 toeren kunt centrifugeren, bij de overige programma’s is het 1200 toeren of minder. Bij het programma dat ik nu gebruik stop ik de machine als het centrifugeren gaat beginnen en zet het losse centrifugeerprogramma aan wat omslachtig is en weer het volgende probleem veroorzaakt
Na ongeveer 20 wasbeurten geeft de machine aan dat je op 60 graden of hoger moet wassen (rood kruis in je display) wat voor mij betekende dat ik dit ongeveer een keer per maand moest doen wat ik prima vond maar de machine ziet het gebruik van de het centrifugeerprogramma schijnbaar ook als wasbeurt waardoor ik nu na ongeveer twee weken al de melding krijg. Ik negeer het kruis nu maar en was als het mij uitkomt een keer op 60 graden.
Na 5 minuten gaat de machine op slot en kun je de deur niet meer openen. Mijn oude Miele wasmachines kon je tijdens de wasprogramma’s en tussen het spoelen door (als het water was afgepomp voor de volgende spoelbeurt) altijd openen. Nieuwe kleren was ik altijd op de hand en deze deed ik dan in de machine om met het spoelprogramma mee te draaien. Niet iedereen zal dit een probleem vinden maar ik vind dit een minpunt.
Voor zover ik heb kunnen beoordelen wordt het programma niet ingekort als de machine niet helemaal vol zit. Mijn vorige Miele’s korten de programma’s altijd in met een half uur als je een kleinere hoeveelheid was in de machine deed maar deze machine maakt de vooraf aangegeven tijd gewoon helemaal vol.Er zit wel een expresprogramma op maar de paar keer dat ik deze heb gebruikt komt de was er nog warm uit wat mij het idee geeft dat er iets niet goed gaat met spoelen, dit zal wel zijn omdat het spoelen dan niet lang genoeg duurt net als bij het ingekorte programma.
Alles bij elkaar is wat mij betreft deze machine niet echt een aanrader maar het ligt aan wat je eisen zijn.

Pluspunten

• Zeer stil

Minpunten

• Te lang wasprogramma
  • Ingekort programma en expreswas voldoen niet
  • Te weinig keus, te veel voorgeprogrammeerd

Ervaring op langere duur 07-06-2019

handige display

Geschreven voor: Miele WDB030WCS

Ik heb de wasmachine nu een tijdje. Het display is erg handig, een kind kan de was doen. Als de wasmachine niet helemaal vol is maakt hij meer geluid bij het centrifugeren. Over het algemeen is dat niet meer dan bij andere wasmachines die ik heb gehad. Het geluid tijdens het wassen is niet erg hard. Tip: In het begin dacht ik dat hij altijd bij centrifugeren veel lawaai maakte, maar er bleken buizen aan de achterkant vast te zitten die je kon verwijderen. Deze waren van het stabiliseren van de trommel tijdens het vervoer!! Ik heb de wasmachine wel opnieuw moeten uitlijnen...

Pluspunten

• handige goed leesbare display
  • solide afwerking
  • mooie honingraad trommel
  • lekker kort wasprogramma
  • kan koud wassen

Minpunten

• was komt er minder droog uit dan gewend
  • meer geluid bij halfvolle trommel

Paul 07-04-2019

Prima product

Geschreven voor: Miele WDB030WCS

Ruime makkelijk bereikbare rn te vullen trommel, overzichtelijk bedieningspaneel. Prima wasresultaat

Pluspunten

• grote deur
  • makkelijke bediening

Minpunten

• maakt wat meer geluid bij invoer water
  • naspoel programma duurt wat lang

Elise de Geest 04-04-2019

Top machine .Miele er is geen betere!

Geschreven voor: Miele WDB030WCS

Eens een Miele altijd een Miele! Betrouwbaar en no nonsens! Doet wat het beloofd. Staat mooi naast de Miele droger; plaatje.

Pluspunten

• Wast prima
  • Duidelijk in gebruik

L J Gabeler 17-02-2019

mooie honingraadtrommel

Geschreven voor: Miele WDB030WCS

Ik ben eerst me gaan inlezen op internet over de soorten wasmachines die er momenteel zijn. Daarna ben ik in de winkel gaan voelen en kijken hoe ze er in werkelijkheid uitzien. Wat ik het meest fijn vind is dat de deur een grip heeft die niet aan mijn handen irriteert. En het vierkante klepje gaat makkelijk open. De doorslag is de volledig roestvrijstalen wastrommel geweest, omdat die niet van die kunststof verdelers heeft die door hoge temperatuur kunnen veranderen, waardoor je was kan blijven hangen en dus beschadigd.

Pluspunten

• wastrommel
  • grip deur
  • ziet er mooi uit
  • handig in gebruik

Minpunten

• lage toon bij centrifugeren
  • niet heel droog
  • na was iets water in rand bij deur

Martha 07-01-2019

betrouwbare wasmachine met hopelijk lange levensduur

Geschreven voor: Miele WDB030WCS

Toch weer gekozen voor een nieuwe Miele wasmachine, nadat de oudere van Miele het na 19 jaar begaf (trommelkruis gebroken). Fijn dat er nu ook goed betaalbare 'instapmodellen' zijn. Deze wast super schoon en heeft veel mogelijkheden. Gemakkelijke bediening en groot genoeg voor 3 personen. Zowel lange als korte programma's.

Pluspunten

• goed betaalbaar
  • veel mogelijkheden qua programma's
  • mooi design en dispay
  • degelijke kwaliteit

Minpunten

• progamma kun je niet meer wijzigen na instellen

A.Valkema 15-08-2018

Degelijke wasmachine

Geschreven voor: Miele WDB030WCS

De bediening van deze machine is gemakkelijk. Stabiel, maakt weinig lawaai. Goed wasresultaat. Het Eco element uit zich in een relatief laag stroom verbruik en een laag water verbruik. En dat alles voor een geschikte prijs met de degelijkheid van een Miele.

Pluspunten

• Gemakkelijke bediening
  • Weinig lawaai bij het centrifugeren
  • Stroomverbuik
  • Waterverbruik

Marian 03-07-2018

Top Machine

Geschreven voor: Miele WDB030WCS

Ik heb nu 9 maanden mijn Miele wasmachine in gebruik en ben nog steeds heel tevreden. Nu met dit mooie weer, centrifugeer ik op minder toeren en laat de was lekker verder buiten drogen. Dus nog zuiniger in gebruik.
Wat ik erg fijn vind, is de tijdsaanduiding. Je weet precies hoe laat de was klaar is.
Voor mij is het een TOP machine.

dibbes 10-06-2018

wasmachine

Geschreven voor: Miele WDB030WCS

Erg makkelijk te bedienen groot display en ook geschikt voor kleine wasjes. Mooie prijs voor zo een wasmachine van miele.

Pluspunten

• groot display
  • heel stil

Bianca 30-04-2018

Voelbare kwaliteit

Geschreven voor: Miele WDB030WCS

Prima wasmaschine en inderdaad Miele er is geen betere klopt wederom. Apparaat zonder onnodige toeters en bellen welke je doorgaans toch niet gebruikt maar doet wat hij moet doen: perfect schoon wassen. Met 1400 toeren komt de was er goed aangedroogd uit en kan zo op het rek of nog even in de droger. 7 kg trommel is ruim voldoende voor gezin van 3 personen zeker wanneer je wasgoed niet te lang opspaart. Vele malen stiller dan vorige machine soms ga je luisterenof hij wel draait. Super tevreden ik zeg doen!

Pluspunten

• Gemakkelijke bediening
  • Geluidsarm
  • Zelfreinigende waspoederlade

Minpunten

• Echt
  • helemaal
  • geen

Marian 15-03-2018

Super machine

Geschreven voor: Miele WDB030WCS

Nu na 4 maanden de Miele wasmachine in gebruikte hebben, kan ik zeggen dat het een geweldige machine is.
Je kan zelf bepalen op welke temperatuur, toeren van de centrifuge, kort of lang programma. Geeft ook aan hoe lang (tijdsduur) het programma duurt. Super.
Zelfs tussendoor kun je kijken hoe lang het nog duurt (of bijna klaar is).
De machine is stil, blijft goed op zijn plek staan.
Voor mij — een super machine.

Sanne 08-03-2018

Slechte voorlichting door Miele !

Geschreven voor: Miele WDB030WCS

Na 25 jaar trouwe dienst van onze Miele wilde ik graag weer een Miele wasmachine. Ik wilde een eenvoudige machine maar wel eentje met een kort wasprogramma op 60 graden: ik bedoel dan van ongeveer een uur. Ik heb daarom gebeld naar het klantenadviescentrum van miele zelf. Want op hun site werd ik niet veel wijzer helaas. Half uur aan de lijn gezeten met de adviseur. Ze moest ook lang zoeken naar antwoord op mijn vraag. Ze kende immers niet alle machines uit haar hoofd, zei ze.

Dus zeer duidelijk gevraagd naar het kortste wasprogramma op 60 graden. Het antwoord was (na het ook nog eens nagevraagd te hebben aan de technische afdeling) dat er geen kort programma bestaat! Alle was wordt tegenwoordig gewogen zei ze, en aan de hand van het gewicht wordt de tijd bepaald: ja, hoe meer was hoe langer het duurt, vertelde ze. En dat was bij alle machines zo!

Oké, ik de WDB 030 WCS eco besteld. Na een week kwam ik erachter dat haar verhaal geheel niet klopt! Of ik er nu 1 sok in doe of 25 handdoeken op 60 graden "kort" het duurt even lang !! Ik heb een nette brief geschreven naar Miele, dat ik slecht voorgelicht was en dat ik de machine na 2 weken gebruiken natuurlijk niet meer kon omruilen bij de verkoper. De reactie van Miele zelf vond ik ook teleurstellend: op mijn antwoordapparaat werd gezegd: "onze excuus, u bent inderdaad verkeerd voorgelicht. We zullen desbetreffende persoon aanspreken over haar voorlichting.. Een fijne dag verder.

Wat moet je hier nu mee? Ik voel me bedonderd. Voor mij geen Miele meer.

Bovendien is het een rot programma!! Ik heb al weer moeten bellen met Miele hoe de deur te open. Je moet namelijk heel goed het vorige ! wasprogrammma onthouden anders gaat het de wasbeurt daarna mis: kun je geen programma kiezen of de deur gaat niet open. ZUCHT !

Tanny 05-03-2018

Fijne machine

Geschreven voor: Miele WDB030WCS

Ben erg tevreden over deze machine, wast prima. Grote trommelinhoud is ook prettig.
Bediening is even wennen, maar dat is geen probleem. Heb er veel plezier van, je kunt niet zonder!

Pluspunten

• Grote trommelinhoud
  • mooie display met de nodige informatie
  • doet wat hij moet doen:wassen

Minpunten

• sommige programma's duren wel wat lang

miele er is geen betere 22-12-2017

zeer zeer goed

Geschreven voor: Miele WDB030WCS

Deze Miele is gewoon top. het is natuurlijk een goedkopere uitvoering maar daar merk je niets van. Deze machine is oer degelijk

Pluspunten

• Zeer stil en zeer degelijk
  • 1400 toeren meer dan voldoende
  • was komt er zeer droog uit
  • 7 kg groot genoeg voor twee personen
  • prijs zeer goed voor zo machine

Minpunten

• niets maar dan ook niets
  • hahaha het is wel Miele he!!!!!!!!

Ben 24-11-2017

Zeer degelijke en zuinige wasmachine

Geschreven voor: Miele WDB030WCS

Bij eventuele storingen is de machine goed beveiligd (bij waterlekkage) . Bovendien zeer zuinig qua energie. Bediening is vrij gemakkelijk, zeker na het lezen van de duidelijke gebruiksaanwijzing. Onderdelen die wel eens zuivergemaakt dienen te worden, (Zeefje) zijn ook van degelijk materiaal gemaakt en niet van goedkoop plastic. Miele let wel op details.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Degelijke constructie

Minpunten

• geen
  • geen

Marian Mijwaard 22-11-2017

Robuust en stil en zuinig

Geschreven voor: Miele WDB030WCS

Mijn oude miele wasmachine hield er na 18 jaar mee op.
Na 18 jaar trouwe dienst was hij dan toch echt aan vervanging toe.
Jammer maar helaas. Hij heeft zijn geld dik opgebracht.
Op naar Bussum “de Schouw” en na een goed uitleg, opnieuw een Miele wasmachine aangeschaft.
Na 2 dagen zonder, draait de nieuwe machine, stiller, zuiniger de was weer schoon.

Pluspunten

• Stil
  • Zuinig
  • Tiptoetsen
  • Tijdsduur wordt aangegeven.

Ben 01-11-2017

Miele wasmachine

Geschreven voor: Miele WDB030WCS

Prima wasmachine, met voldoende wasprogramma’s!
Zeer stabiel vanwege gewicht: 95 kg, waardoor weinig trillingen en geluid.
Prima wasresultaat en zuinig met stroom en water.

W.van den Berg 06-10-2017

Perfecte wasmachine

Geschreven voor: Miele WDB030WCS

Het product wast de was perfect schoon. Gebruikt weinig water en energie en maakt heel weinig geluid. De machine is perfect ,ziet er goed uit en de prijs val allerzins mee.

Pluspunten

• Zuinig
  • Zeer betaalbaar
  • Was resultaten zijn perfect

Paulien 06-09-2017

Degelijke machine die doet wat die moet doen

Geschreven voor: Miele WDB030WCS

Machine is niet goedkoop maar de levensduur is vele malen langer dan de populaire goedkopere merken. Ik spreek uit ervaring (hiervoor een Samsung die al snel slecht werd). Ik zocht een machine die lang mee ging en zuiniger voor het milieu is. De reputatie van Miele is heel bekend. Deze machine is niet de duurste onder de Miele's, maar heeft wel dezelfde kwaliteit als de duurdere machines. Voor mij geen ander merk meer!

Pluspunten

• wast schoon
  • heel stil
  • was kan door 1400 toeren vrij droog worden
  • veel keuze uit programma's
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• uitstraling mag iets moderner

rosmalenpeter@gmail.com 02-09-2017

zeer goede keus

Geschreven voor: Miele WDB030WCS

Een zeer goede Miele echt een machine zonder poes pas. Zeer stil en voor 1400 toeren zeer droog deze machine verdient daarom ook een 10. Meer dan goed een aanrader voor iedereen

Pluspunten

• zeer degelijk
  • zeer stil
  • was kom er zeer zeer droog uit

Minpunten

• geen
  • haha geen het is een Miele he

Mevr van Akkeren 31-08-2017

Overzichtelijk scherm.

Geschreven voor: Miele WDB030WCS

Wij hebben weer voor Miele gekozen omdat hij degelijk is en goed wast.Alleen het Eco programma had wat korter gemogen, maar het korte programma van 20 minuten is perfect voor een was die niet vuil is.De tabs gebruik ik niet omdat ik altijd poeder gebruik.

Pluspunten

• Wast schoon
  • Is geruisloos
  • Toutscreen is duidelijk
  • Starten kan uitgesteld worden

Minpunten

• Jammer dat het Eco programma zo lang duurt