AEG L9FE96CS - Reviews

tile-Geluidsniveau
75 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 64 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Martin 21-07-2017

Wast zeer schoon. Had wel last van lekkage.

We hebben deze machine gekocht als vervanging van onze 17 jaar oude AEG wasmachine.

Waarom deze machine?

- Stoom functie
- 9 kg
- Onthardingszout voor zachter water. 1e en op dat moment de enige machine die dat had.

In praktijk

Wat ons opviel was dat de was schoner wordt, dit zal onder andere wel te maken hebben met de onthardings-mogelijkheid. Tevens zorgt de stoom mogelijkheid voor zeer zachte was. Deze kun je zowel gebruiken in een apart programma als aan het eind van de was. Eigenlijk heb je hierdoor geen wasverzachter meer nodig. Het strijken is ook een stuk makkelijker. Wel komt de was hierdoor veel natter uit de machine. Duurt dus ook langer voor deze droog is.
Handig dat je verkorting van programma's kan kiezen ( 2 stappen). AEG geeft bij niet erg vervuilde was om te verkorten. Programma's duren wel lang zonder verkorten.

Zaken die je ontdekt als je de machine hebt

- 9 kg max is maar voor zeer beperkt aantal programma's (katoen). Synthetica heeft een max van 4 kg! De machine weegt de was. Dus overladen is niet mogelijk en je moet dus wachten of de belading goed gekeurd wordt. Helaas geeft de machine alleen aan als het teveel is maar niet hoeveel! Dus gokken maar hoeveel er uit moet en weer minimaal 30 seconden wachten of er niet teveel in zit!
- Tip / aanrakingsgevoelige toetsen reageren soms raar. Soms reageren ze niet en dan ineens meerdere keren in 1 keer aanraken.
- Handleiding is zeer gebrekkig. Nood ontgrendeling staat niet beschreven en zo zijn er nog meer dingen.
- Als je stoom aan het eind gebruikt, heb je de pauze toets nodig om de deur te ontgrendelen (staat wel in handleiding).
- Zeepbak vergrendelt niet goed. Hier zit een hendeltje wat je in moet drukken om de gehele zeepbak er uit te halen. Helaas, als je iets schuin trekt werkt de vergrendeling niet en schiet de gehele bak er onverwachts uit.

Duurzaamheid

Helaas begon de machine te lekken na een 3 tal weken. Een plas op de grond aan de zijkant. Dit heeft 4 monteurs bezoeken nodig gehad om opgelost te worden. Bleek dat de aqua module (zeepbak eenheid) uit de ontluchter het water liet lopen. Helaas zit hier een blunder van een ontwerp fout. De machine is voorzien van een opvang bak onderin en als deze vol is gaat hij pompen en toont een storingscode. Nu heeft AEG in alle wijsheid de ontluchter met zijn uitlaat dicht tegen de wand geplaatst zodat het water niet in de opvangbak komt, maar over de wand aan de binnenzijde naar beneden loopt en daarna tussen de bodemplaat en de wand door op de vloer loopt. Op de kopse kant van de bodemplaat van onze paar maanden oude machine zit dus als roest. Nu maar hopen dat het probleem niet weer terug komt.

Conclusie

Wast uitstekend. Mogelijkheden goed, al zou het fijn zijn als alle programma's 9kg als max zouden hebben. Constructie water module is twijfelachtig. Het is duidelijk dat de onthardings mogelijkheid voor AEG ook een noviteit is.

Pluspunten

• Stoom functie
  • ontharding water
  • 9kg
  • Grote opening

Minpunten

• Duurzaamheid?
  • Handleiding
  • Aanrakingstoetsen
  • Weging belading (ontbreken aangave gewicht weging)

M. Taal 21-01-2017

Duidelijk display en gemakkelijke bediening met draaiknop.

Na start van het wasprogramma weegt de machine het wasgoed en als er te veel in zit, klinkt na 30 seconden een signaal en verschijnt er MAX in het display, dan kun je te veel wasgoed er uit te halen.
De stoomfunctie aan het eind van het programma vind ik ook handig. Jammer dat het alleen met 40 graden werkt. Ik was de meeste was op 30 graden, maar als het wel kan op 40 graden kan en ik de stoomfunctie aanzet, komt de was luchtig, minder gekreukt en lekker warm uit de machine.

Alleen de functie spoelstop en centrifugeren was wel even zoeken. Deze kun je selecteren met dezelfde toets waarmee je het toerental van het centrifugeren selecteert. Maar nu ik het weet, is het geen probleem meer.
Voor de rest had ik de handleiding niet meteen nodig, want het werkt allemaal heel logisch.

Pluspunten

• Gemakkelijke bediening
  • 9 kilo trommel
  • Duidelijk display
  • Machine weegt de was
  • Bij te zware belading signaal na 30 seconden

Ronald en ton 07-07-2017

Super goed wasmachine echt een aanrader

Luxe aeg wasmachine, nu een paar maanden in gebruik en zeer tevreden. Outdoor functie en stoomfunctie zijn echt geweldig maar het beste is het zout in de machine om het water te ontharden. We wonen in oost groningen en het water is echt hard hier dus deze machine is echt een aanrader

Pluspunten

• Zout om het water te ontharden
  • Stoom functie
  • Outdoor was programma

Minpunten

• Had wel een lampje in de tromel mogen zitten

Olro 07-07-2017

Heel tevreden

Gewoon super tevreden over de mogelijkheden, de zuinigheid en het wasresultaat.
Gebruikt in Ökopower wel veel water om te spoelen en het water wordt tijdens het spoelen niet afgepompt en gecentrifugeerd maar verdund, er blijft nog schuim achter.

Pluspunten

• Zuinig
  • Schoon
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Er blijft schuim achter bij het spoelen

Kramer 15-12-2017

prima machine !!!

weer voor een AEG gekozen omdat de vorige ook 12 jaar zonder problemen heeft gedraaid, nu een duurder model vanwege de zuinigheid en de IC Paris cheque van 150 euro gaf de doorslag voor dit model.

Pluspunten

• mooi overzichtelijk display
  • super stil

Minpunten

• grote deur die doordoor instabiel lijkt
  • zeep bak schuift niet soepel

Pascalle 14-12-2017

heel gebruikersvriendelijk, goede keuze wasprogramma's

heel fijn is de keuze in verschillende wasprogramma's. Vooral het korte wasprogramma, maar ook het verkorten van de wasduur wordt door mij veel gebruikt. Grote opening, zodat de was makkelijk in de trommel gaat. Ben zeer tevreden over de wasmachine. Weet echter nog steeds niet hoe het met het ontkalkingsmiddel werkt.

Pluspunten

• veel wasprogramma's
  • kan stomen
  • centrifugeert goed
  • grote opening

Minpunten

• onduidelijk hoe het werkt met ontkalken
  • lade van wasmiddelen is wat fragiel

rob 07-07-2017

Stille machine

Op zich mooi product voldoet aan onze verwachtingen wat ik echter 1 heel groot nadeel vind is dat er snel een Storingskode EF0 verschijnt wat er op duid dat er water op de onderplaat ligt. Dit is iets wat we niet met onze vorige wasmachine hadden. In ons korte gebruik al 3 keer voorgekomen wat ik toch niet verwacht van een machine in deze prijscategorie. Daarom heb ik gebruiksgemak een voldoende gegeven.

Pluspunten

• stil
  • zuinig

Minpunten

• staat snel in storing EF0

Dreamshredder 29-03-2017

Mooie en stille wasmachine

Grote lcd scherm met ook een makkelijke bediening.
De stoomfunctie is ook mooi meegenomen en helpt met het strijken.
Lekker stil en een grote trommel.
Een aanrader

Pluspunten

• Groot lcd acherm
  • Voorstrijk functie
  • Stille motor

Minpunten

• Cijfers in het rood op lcd scherm
  • Scherm vlekt

Rob 23-01-2017

Ruime stille wasmachine

Deze wasmachine is heerlijk ruim en in vergelijking met andere wasmachines erg stil. Wat erg prettig werkt is de beladingssensor, nooit meer een overbeladen machine.
Ook de ÖKOMix is prettig, je kan je wasmiddel in het bakje doen, en de machine mixt het eerst met water en pompt het dan pas bij de was waardoor het wasresultaat beter wordt.
Door de vele wasprogramma's is het soms even zoeken naar wat je voorheen bij je oude machine gewend was. Maar eenmaal in gebruik werkt het super.
Enige nadeel wat we tot nu toe zijn tegengekomen is (in vergelijking met de oude machine (miele)) de lange wasduur. Door het A+++ energielabel verbruikt de machine minder stroom, maar hierdoor duurt een wasprogramma aanzienlijk langer.

Pluspunten

• Grote inlading
  • aardig stil voor een wasmachine
  • ÖKOMix
  • laadcensor
  • Veel programma's

Minpunten

• Lange wasduur door energiezuinigheid
  • In het begin zoeken naar juiste programma

Trudy Jansen 20-01-2017

Wasmachine A.E G Super Goed

Was heel mooi schoon en voor kleine hoeveel heden gebruik hij minder water super tevreden
Met mijn vorige A.E.G heb ik 10 jaar mee gedaan hoop hier ook 10 jaar mee te doen

Pet 22-12-2017

Beter dan gedacht

Programma’s werken zoals je verwacht . Alles is duidelijk aan gegeven. Was komt duidelijk schoon en fris uit de machine.helemaal blij mee

Frits 17-12-2017

Mooi en gemakkelijk

Goede machine, ziet er degelijk uit en is gemakkelijk te bedienen. Verder ziet de machine er fraai uit en is erg zuinig in het gebruik.

Pluspunten

• Degelijk
  • Gemakkelijk te bedienen
  • Erg zuinig

Minpunten

• Niet kunnen ontdekken

Edo 17-12-2017

Grote, stille wasmachine met veel opties

We hebben voor dit product kozen omdat we een groot gezin hebben, veel verschillende wassen moeten draaien en daarom een grote trommel wilden. Dit is een goede en gebruiksvriendelijke machine. Je kunt ook makkelijk en zuinig kleine wasjes draaien. De stoomoptie maakt het helemaal af.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Gebruiksvriendelijke paneel
  • Veel wasprogramma's waaronder stoomfunctie
  • Per wasprogramma veel opties

Daniella 16-12-2017

Mooi design, makkelijk te bedienen

Mooi design met een makkelijk bediening
Gekozen voor de mooiste wasmachine uit de rij met de laatste snufjes (stoom functie, onthardingsreservoir)
Geen moment spijt gehad van de iets duurdere aankoop
De wasmachine is zeer overzichtelijk en duidelijk in de bediening, geluidsniveau is goed en uiteraard komt de was er stralend schoon uit !

• Makkelijke bediening

Minpunten

• Soft touch aan/uit knop

Riny 14-12-2017

veel mogelijkheden en keuzes

tiptoetsen zijn af en toe wat zenuwachtig , voor ouderen te veel keuzes mogelijk, maar als je eenmaal weet hoe het werkt , een fijne machine met een grote deuropening en een zeer krachtige centrifuge.

Pluspunten

• veel keuze mogelijkheden
  • grote deuropening
  • 1600 rpm centrifuge

Minpunten

• te veel keuze mogelijkheden voor ouderen
  • in het wasverzachter bakje blijft soms water staan
  • zenuwachtige tip toets bediening

Bea van der velde 14-12-2017

Wasmachiene

Waterontharder en stroomverbruik garantie 5 jaar en 10 jaar opde motor en het advies in de winkel eigenaar was netzoals wij eerst miede fan

Jan H 14-12-2017

Fijne wasmachine

Wassen is nooit een hobby van mij geweest maar dankzij de AEG L9FE96CS is wassen niet meer een noodzakelijk kwaad maar een leuke bezigheid. Daarnaast geeft deze machine een prachtig schoon en fris wasresultaat.

Pluspunten

• gebruikersvriendelijkheid
  • uiterlijk

Bossemaatje 14-12-2017

Super schone was!!

Vooral door de ingebouwde waterontharder, stil en simpele bediening leidt dit tot een geurige schone was...

JO 14-12-2017

Wasmachine

Was goed maar meet systeem wasgoed zit verkeerd nu meet hij als hij gaat wassen maar ingrijpen is moeilijk.
Bij onze vorige machine woog hij als je de was erin deed, ook het gewicht wat je er in gooit klopt bij de nieuwe machine niet geeft meer aan als dat je erin gooit.

Minpunten

• Geeft bij wegen meer aan als dat erin gaat

Erwin 14-12-2017

Mooie stille wasmachine

Mooie stille wasmachine met waterontharding. Hierdoor heb je minder zeep nodig. Geen goedkoop apparaat maar hij is zijn geld waard. De was komt redelijk droog uit het apparaat. We duren de programma's vrij lang.

Pluspunten

• vormgeving
  • met waterontharder
  • was is vrij droog na centrifuge

Minpunten

• lange duur wasprogramma's