Mail mij als er prijzen beschikbaar zijn

AEG L9FE96CS

Bekijk alle Wasmachines

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 69 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG L9FE96CS op Kieskeurig.nl.

Martin 21-07-2017

Wast zeer schoon. Had wel last van lekkage.

Geschreven voor: AEG L9FE96CS

We hebben deze machine gekocht als vervanging van onze 17 jaar oude AEG wasmachine.

Waarom deze machine?

- Stoom functie
- 9 kg
- Onthardingszout voor zachter water. 1e en op dat moment de enige machine die dat had.

In praktijk

Wat ons opviel was dat de was schoner wordt, dit zal onder andere wel te maken hebben met de onthardings-mogelijkheid. Tevens zorgt de stoom mogelijkheid voor zeer zachte was. Deze kun je zowel gebruiken in een apart programma als aan het eind van de was. Eigenlijk heb je hierdoor geen wasverzachter meer nodig. Het strijken is ook een stuk makkelijker. Wel komt de was hierdoor veel natter uit de machine. Duurt dus ook langer voor deze droog is.
Handig dat je verkorting van programma's kan kiezen ( 2 stappen). AEG geeft bij niet erg vervuilde was om te verkorten. Programma's duren wel lang zonder verkorten.

Zaken die je ontdekt als je de machine hebt

- 9 kg max is maar voor zeer beperkt aantal programma's (katoen). Synthetica heeft een max van 4 kg! De machine weegt de was. Dus overladen is niet mogelijk en je moet dus wachten of de belading goed gekeurd wordt. Helaas geeft de machine alleen aan als het teveel is maar niet hoeveel! Dus gokken maar hoeveel er uit moet en weer minimaal 30 seconden wachten of er niet teveel in zit!
- Tip / aanrakingsgevoelige toetsen reageren soms raar. Soms reageren ze niet en dan ineens meerdere keren in 1 keer aanraken.
- Handleiding is zeer gebrekkig. Nood ontgrendeling staat niet beschreven en zo zijn er nog meer dingen.
- Als je stoom aan het eind gebruikt, heb je de pauze toets nodig om de deur te ontgrendelen (staat wel in handleiding).
- Zeepbak vergrendelt niet goed. Hier zit een hendeltje wat je in moet drukken om de gehele zeepbak er uit te halen. Helaas, als je iets schuin trekt werkt de vergrendeling niet en schiet de gehele bak er onverwachts uit.

Duurzaamheid

Helaas begon de machine te lekken na een 3 tal weken. Een plas op de grond aan de zijkant. Dit heeft 4 monteurs bezoeken nodig gehad om opgelost te worden. Bleek dat de aqua module (zeepbak eenheid) uit de ontluchter het water liet lopen. Helaas zit hier een blunder van een ontwerp fout. De machine is voorzien van een opvang bak onderin en als deze vol is gaat hij pompen en toont een storingscode. Nu heeft AEG in alle wijsheid de ontluchter met zijn uitlaat dicht tegen de wand geplaatst zodat het water niet in de opvangbak komt, maar over de wand aan de binnenzijde naar beneden loopt en daarna tussen de bodemplaat en de wand door op de vloer loopt. Op de kopse kant van de bodemplaat van onze paar maanden oude machine zit dus als roest. Nu maar hopen dat het probleem niet weer terug komt.

Conclusie

Wast uitstekend. Mogelijkheden goed, al zou het fijn zijn als alle programma's 9kg als max zouden hebben. Constructie water module is twijfelachtig. Het is duidelijk dat de onthardings mogelijkheid voor AEG ook een noviteit is.

Pluspunten

• Stoom functie
  • ontharding water
  • 9kg
  • Grote opening

Minpunten

• Duurzaamheid?
  • Handleiding
  • Aanrakingstoetsen
  • Weging belading (ontbreken aangave gewicht weging)

Beste Martin,
Ik ben aan net kijken naar nieuwe wasmachines waaronder deze.
Zijn de klachten die u beschreven hebt inmiddels verholpen en verbeterd?
Vind u de toevoeging van zout nuttig of onzin?
Ik hoor graag van u.

M. Taal 21-01-2017

Duidelijk display en gemakkelijke bediening met draaiknop.

Geschreven voor: AEG L9FE96CS

Na start van het wasprogramma weegt de machine het wasgoed en als er te veel in zit, klinkt na 30 seconden een signaal en verschijnt er MAX in het display, dan kun je te veel wasgoed er uit te halen.
De stoomfunctie aan het eind van het programma vind ik ook handig. Jammer dat het alleen met 40 graden werkt. Ik was de meeste was op 30 graden, maar als het wel kan op 40 graden kan en ik de stoomfunctie aanzet, komt de was luchtig, minder gekreukt en lekker warm uit de machine.

Alleen de functie spoelstop en centrifugeren was wel even zoeken. Deze kun je selecteren met dezelfde toets waarmee je het toerental van het centrifugeren selecteert. Maar nu ik het weet, is het geen probleem meer.
Voor de rest had ik de handleiding niet meteen nodig, want het werkt allemaal heel logisch.

Pluspunten

• Gemakkelijke bediening
  • 9 kilo trommel
  • Duidelijk display
  • Machine weegt de was
  • Bij te zware belading signaal na 30 seconden

Ronald en ton 07-07-2017

Super goed wasmachine echt een aanrader

Geschreven voor: AEG L9FE96CS

Luxe aeg wasmachine, nu een paar maanden in gebruik en zeer tevreden. Outdoor functie en stoomfunctie zijn echt geweldig maar het beste is het zout in de machine om het water te ontharden. We wonen in oost groningen en het water is echt hard hier dus deze machine is echt een aanrader

Pluspunten

• Zout om het water te ontharden
  • Stoom functie
  • Outdoor was programma

Minpunten

• Had wel een lampje in de tromel mogen zitten

Beste Ronald en Tom,
Ik heb een vraag over het zout waar u zegt tevreden mee te zijn.
Waar merkt u aan dat dit nuttig is?

Olro 07-07-2017

Heel tevreden

Geschreven voor: AEG L9FE96CS

Gewoon super tevreden over de mogelijkheden, de zuinigheid en het wasresultaat.
Gebruikt in Ökopower wel veel water om te spoelen en het water wordt tijdens het spoelen niet afgepompt en gecentrifugeerd maar verdund, er blijft nog schuim achter.

Pluspunten

• Zuinig
  • Schoon
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Er blijft schuim achter bij het spoelen

Trudy Jansen 20-01-2017

Wasmachine A.E G Super Goed

Geschreven voor: AEG L9FE96CS

Was heel mooi schoon en voor kleine hoeveel heden gebruik hij minder water super tevreden
Met mijn vorige A.E.G heb ik 10 jaar mee gedaan hoop hier ook 10 jaar mee te doen

Beste Trudy,
Gebruikt de wasmachine ook minder wasmiddel met kleine hoeveelheden was? Geeft de machine aan hoeveel wasmiddel je moet gebruiken?

Kramer 15-12-2017

prima machine !!!

Geschreven voor: AEG L9FE96CS

weer voor een AEG gekozen omdat de vorige ook 12 jaar zonder problemen heeft gedraaid, nu een duurder model vanwege de zuinigheid en de IC Paris cheque van 150 euro gaf de doorslag voor dit model.

Pluspunten

• mooi overzichtelijk display
  • super stil

Minpunten

• grote deur die doordoor instabiel lijkt
  • zeep bak schuift niet soepel

Pascalle 14-12-2017

heel gebruikersvriendelijk, goede keuze wasprogramma's

Geschreven voor: AEG L9FE96CS

heel fijn is de keuze in verschillende wasprogramma's. Vooral het korte wasprogramma, maar ook het verkorten van de wasduur wordt door mij veel gebruikt. Grote opening, zodat de was makkelijk in de trommel gaat. Ben zeer tevreden over de wasmachine. Weet echter nog steeds niet hoe het met het ontkalkingsmiddel werkt.

Pluspunten

• veel wasprogramma's
  • kan stomen
  • centrifugeert goed
  • grote opening

Minpunten

• onduidelijk hoe het werkt met ontkalken
  • lade van wasmiddelen is wat fragiel

Beste Pacalle,
Weet inmiddels wel hie het werkt met de ontkalking?
Heeft u er nut van?
Gebruik je met deze machine ook minder wasmiddel als je hem niet vol doet?

In 1 zin was mijn Nederlands niet zo goed😅
Weet u inmiddels wel hoe het werkt met de ontkalking?

rob 07-07-2017

Stille machine

Geschreven voor: AEG L9FE96CS

Op zich mooi product voldoet aan onze verwachtingen wat ik echter 1 heel groot nadeel vind is dat er snel een Storingskode EF0 verschijnt wat er op duid dat er water op de onderplaat ligt. Dit is iets wat we niet met onze vorige wasmachine hadden. In ons korte gebruik al 3 keer voorgekomen wat ik toch niet verwacht van een machine in deze prijscategorie. Daarom heb ik gebruiksgemak een voldoende gegeven.

Pluspunten

• stil
  • zuinig

Minpunten

• staat snel in storing EF0

Dreamshredder 29-03-2017

Mooie en stille wasmachine

Geschreven voor: AEG L9FE96CS

Grote lcd scherm met ook een makkelijke bediening.
De stoomfunctie is ook mooi meegenomen en helpt met het strijken.
Lekker stil en een grote trommel.
Een aanrader

Pluspunten

• Groot lcd acherm
  • Voorstrijk functie
  • Stille motor

Minpunten

• Cijfers in het rood op lcd scherm
  • Scherm vlekt

Rob 23-01-2017

Ruime stille wasmachine

Geschreven voor: AEG L9FE96CS

Deze wasmachine is heerlijk ruim en in vergelijking met andere wasmachines erg stil. Wat erg prettig werkt is de beladingssensor, nooit meer een overbeladen machine.
Ook de ÖKOMix is prettig, je kan je wasmiddel in het bakje doen, en de machine mixt het eerst met water en pompt het dan pas bij de was waardoor het wasresultaat beter wordt.
Door de vele wasprogramma's is het soms even zoeken naar wat je voorheen bij je oude machine gewend was. Maar eenmaal in gebruik werkt het super.
Enige nadeel wat we tot nu toe zijn tegengekomen is (in vergelijking met de oude machine (miele)) de lange wasduur. Door het A+++ energielabel verbruikt de machine minder stroom, maar hierdoor duurt een wasprogramma aanzienlijk langer.

Pluspunten

• Grote inlading
  • aardig stil voor een wasmachine
  • ÖKOMix
  • laadcensor
  • Veel programma's

Minpunten

• Lange wasduur door energiezuinigheid
  • In het begin zoeken naar juiste programma

Corona#02 04-05-2021

royaal en gemakkelijk

Geschreven voor: AEG L9FE96CS

binnen het - huidige - beperkte aanbod was de keuze snel gemaakt voor deze machine die veel was aan kan, gemakkelijk opent, stil wast en ook prima schoon. Keuzemogelijkheden voor diverse kleding zijn er voldoende en de toetsen lijken wel tiptoetsen. Erg tevreden met deze koop!

Ana 04-05-2021

Geweldige machine

Geschreven voor: AEG L9FE96CS

Wat een fijne machine en nog mooi ook fijn de waterontharder duidelijke bediening voor mij de beste wasmachine die ik ooit gehad heb geschikt voor alle was . Heel fijn

Jacoeur 30-04-2021

Geweldige machine!

Geschreven voor: AEG L9FE96CS

Hij ziet er mooi uit, voelt kwalitatief goed en stevig aan. Makkelijke bediening, goed in te stellen op eigen wensen. Was is schoon, dus ja, niks meer te wensen dus. Aanrader.

Elitebook 23-04-2021

Mooie wasmachine en heel stil.

Geschreven voor: AEG L9FE96CS

Na één dag gebruik zijn we blij met de aankoop. De wasmachine is heel stil en is makkelijk in gebruik.
Ook fijn dat je het gewicht van de was kunt aflezen en het aantal toeren van de trommel bij het centrifugeren. Een aanrader.

Bea 24-02-2021

Buitengewone machine

Geschreven voor: AEG L9FE96CS

De oude wasmachine was ook een AEG (20 jaar oud) en door om weer voor een AEG wasmachine gekozen. Deze nieuwe AEG wasmachine voldoet zeer ruim aan de gestelde verwachtingen, zuinig in gebruik en is zeer gebruiksvriendelijk.

SB 12-01-2021

AEG L9FE96CS

Geschreven voor: AEG L9FE96CS

Mooi product van AEG. Ik wilde een wasmachine wat in een badkamer kan staan, en met het goede advies van verkoper BCC het product gekocht. Echter na een kleine 2 jaar begint de roest en scheurtjes tot aan 2cm toe aan de zijkant van de machine. Resultaat: geen service van AEG met als reden: de wasmachine staat in een vochtige ruimte. Geen service van BCC omdat de machine inmiddels 2 jaar oud is.

Pluspunten

• design
  • gemak

Minpunten

• kwaliteit materiaal
  • niet geschikt voor in badkamers

Evalien 15-12-2020

Gemak dient de mens

Geschreven voor: AEG L9FE96CS

Wij zijn dolenthousiast over onze wasmachine. Hij maakt snel en grondig schoon en je merkt echt verschil aan je kleding! Er zitten genoeg functies op en hij is zuinig in gebruik. Ook ziet de wasmachine er gewoon heel erg mooi uit dat is echt een plus! Top machine!

BernB 12-12-2020

Kleine wasjes, grote wasjes doe je in de? AEG!

Geschreven voor: AEG L9FE96CS

Ideale wasmachine dankzij de veelzijdige menu keuze. Echt het enige super kleine minpuntje zijn de knoppen aan de voorkant. Het is niet echt een knop maar meer een touch functie. Het instellen van je water hardheid is dan ook niet zo eenvoudig..

Rotterdammertje 05-11-2020

Super apparaat

Geschreven voor: AEG L9FE96CS

Dit is de beste aanschaf sinds tijden. Ik ben echt ontzettend tevreden over dit apparaat, qua vormgeving, bedieningsgemak en zeker over de prestaties. Mijn was is veel schoner dan in mijn vorige wasmachine van een ander heel duur merk. Het automatisch aanpassen van de programmaduur en waterinname aan de hand van de hoeveelheid wasgoed werkt geweldig goed. Ook de verdeling van het wasmiddel over de trommelinhoud is voortreffelijk. De machine maakt weinig geluid en ook centrifugeren geeft een meer dan acceptabel geluid. Ik had geen betere aankoop kunnen doen!
En dan ook nog een cadeaubon met de ICI Paris actie, is helemaal fijn.

Dirk. 25-04-2019

Goed en redelijk modern aanzicht, niet schreewend.

Geschreven voor: AEG L9FE96CS

We hebben voor deze machine gekozen vanwege het energie label en de aanwezige mogelijkheden om het energie gebruik te beinvloeden door de programma keuze mogelijkheden.
Om een voorbeeld te noemen is het centrifugeren op 1600 toeren max. een belangrijk punt.