AEG L9FE96CS - Reviews

tile-Geluidsniveau
75 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 52 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

M. Taal 21-01-2017 Product paar maanden in bezit

Duidelijk display en gemakkelijke bediening met draaiknop.

Na start van het wasprogramma weegt de machine het wasgoed en als er te veel in zit, klinkt na 30 seconden een signaal en verschijnt er MAX in het display, dan kun je te veel wasgoed er uit te halen.
De stoomfunctie aan het eind van het programma vind ik ook handig. Jammer dat het alleen met 40 graden werkt. Ik was de meeste was op 30 graden, maar als het wel kan op 40 graden kan en ik de stoomfunctie aanzet, komt de was luchtig, minder gekreukt en lekker warm uit de machine.

Alleen de functie spoelstop en centrifugeren was wel even zoeken. Deze kun je selecteren met dezelfde toets waarmee je het toerental van het centrifugeren selecteert. Maar nu ik het weet, is het geen probleem meer.
Voor de rest had ik de handleiding niet meteen nodig, want het werkt allemaal heel logisch.

Pluspunten

• Gemakkelijke bediening
  • 9 kilo trommel
  • Duidelijk display
  • Machine weegt de was
  • Bij te zware belading signaal na 30 seconden

Trudy Jansen 20-01-2017 Product paar weken in bezit

Wasmachine A.E G Super Goed

Was heel mooi schoon en voor kleine hoeveel heden gebruik hij minder water super tevreden
Met mijn vorige A.E.G heb ik 10 jaar mee gedaan hoop hier ook 10 jaar mee te doen

Yvonne 30-07-2017 Product paar maanden in bezit

Prima wasmachine

Ik heb altijd Miele gehad. Nu een AEG gekocht en die bevalt prima. energiezuinig, handige wasprogramma's

Martin 21-07-2017 Product paar maanden in bezit

Wast zeer schoon. Had wel last van lekkage.

We hebben deze machine gekocht als vervanging van onze 17 jaar oude AEG wasmachine.

Waarom deze machine?

- Stoom functie
- 9 kg
- Onthardingszout voor zachter water. 1e en op dat moment de enige machine die dat had.

In praktijk

Wat ons opviel was dat de was schoner wordt, dit zal onder andere wel te maken hebben met de onthardings-mogelijkheid. Tevens zorgt de stoom mogelijkheid voor zeer zachte was. Deze kun je zowel gebruiken in een apart programma als aan het eind van de was. Eigenlijk heb je hierdoor geen wasverzachter meer nodig. Het strijken is ook een stuk makkelijker. Wel komt de was hierdoor veel natter uit de machine. Duurt dus ook langer voor deze droog is.
Handig dat je verkorting van programma's kan kiezen ( 2 stappen). AEG geeft bij niet erg vervuilde was om te verkorten. Programma's duren wel lang zonder verkorten.

Zaken die je ontdekt als je de machine hebt

- 9 kg max is maar voor zeer beperkt aantal programma's (katoen). Synthetica heeft een max van 4 kg! De machine weegt de was. Dus overladen is niet mogelijk en je moet dus wachten of de belading goed gekeurd wordt. Helaas geeft de machine alleen aan als het teveel is maar niet hoeveel! Dus gokken maar hoeveel er uit moet en weer minimaal 30 seconden wachten of er niet teveel in zit!
- Tip / aanrakingsgevoelige toetsen reageren soms raar. Soms reageren ze niet en dan ineens meerdere keren in 1 keer aanraken.
- Handleiding is zeer gebrekkig. Nood ontgrendeling staat niet beschreven en zo zijn er nog meer dingen.
- Als je stoom aan het eind gebruikt, heb je de pauze toets nodig om de deur te ontgrendelen (staat wel in handleiding).
- Zeepbak vergrendelt niet goed. Hier zit een hendeltje wat je in moet drukken om de gehele zeepbak er uit te halen. Helaas, als je iets schuin trekt werkt de vergrendeling niet en schiet de gehele bak er onverwachts uit.

Duurzaamheid

Helaas begon de machine te lekken na een 3 tal weken. Een plas op de grond aan de zijkant. Dit heeft 4 monteurs bezoeken nodig gehad om opgelost te worden. Bleek dat de aqua module (zeepbak eenheid) uit de ontluchter het water liet lopen. Helaas zit hier een blunder van een ontwerp fout. De machine is voorzien van een opvang bak onderin en als deze vol is gaat hij pompen en toont een storingscode. Nu heeft AEG in alle wijsheid de ontluchter met zijn uitlaat dicht tegen de wand geplaatst zodat het water niet in de opvangbak komt, maar over de wand aan de binnenzijde naar beneden loopt en daarna tussen de bodemplaat en de wand door op de vloer loopt. Op de kopse kant van de bodemplaat van onze paar maanden oude machine zit dus als roest. Nu maar hopen dat het probleem niet weer terug komt.

Conclusie

Wast uitstekend. Mogelijkheden goed, al zou het fijn zijn als alle programma's 9kg als max zouden hebben. Constructie water module is twijfelachtig. Het is duidelijk dat de onthardings mogelijkheid voor AEG ook een noviteit is.

Pluspunten

• Stoom functie
  • ontharding water
  • 9kg
  • Grote opening

Minpunten

• Duurzaamheid?
  • Handleiding
  • Aanrakingstoetsen
  • Weging belading (ontbreken aangave gewicht weging)

AEGL9FE96CS 10-07-2017 Product paar maanden in bezit

En uitstekende wasmachiene

Ik vind deze wasmachine geweldig uitstekend maakt geen lawaai erg zuinig in een woord geweldig De prijs valt nog mee

Pluspunten

• de wasmachine is zeer zuinig en bevalt uitstekend.

Ronald en ton 07-07-2017 Product paar maanden in bezit

Super goed wasmachine echt een aanrader

Luxe aeg wasmachine, nu een paar maanden in gebruik en zeer tevreden. Outdoor functie en stoomfunctie zijn echt geweldig maar het beste is het zout in de machine om het water te ontharden. We wonen in oost groningen en het water is echt hard hier dus deze machine is echt een aanrader

Pluspunten

• Zout om het water te ontharden
  • Stoom functie
  • Outdoor was programma

Minpunten

• Had wel een lampje in de tromel mogen zitten

rob 07-07-2017 Product paar maanden in bezit

Stille machine

Op zich mooi product voldoet aan onze verwachtingen wat ik echter 1 heel groot nadeel vind is dat er snel een Storingskode EF0 verschijnt wat er op duid dat er water op de onderplaat ligt. Dit is iets wat we niet met onze vorige wasmachine hadden. In ons korte gebruik al 3 keer voorgekomen wat ik toch niet verwacht van een machine in deze prijscategorie. Daarom heb ik gebruiksgemak een voldoende gegeven.

Pluspunten

• stil
  • zuinig

Minpunten

• staat snel in storing EF0

Olro 07-07-2017 Product paar maanden in bezit

Heel tevreden

Gewoon super tevreden over de mogelijkheden, de zuinigheid en het wasresultaat.
Gebruikt in Ökopower wel veel water om te spoelen en het water wordt tijdens het spoelen niet afgepompt en gecentrifugeerd maar verdund, er blijft nog schuim achter.

Pluspunten

• Zuinig
  • Schoon
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Er blijft schuim achter bij het spoelen

Linda 09-06-2017 Product paar maanden in bezit

Grote vulopening kan veel in

Werkt perfect de was is goed schoon en wast nooit langer dan nodig is
Ben zeer tevreden met mijn nieuwe aeg als deze ook weer 15 jaar meegaat ben ik tevreden.

Pluspunten

• Was nooit langer dan nodig
  • Kan ook kort wassen als de was niet zo vuil is

Minpunten

• Heb ik niet

Astrid 09-06-2017 Product paar maanden in bezit

Grote vuldeur, 9kg perfect voor ons gezin

Erg blij met het gevarieerde programma aanbod, 9kg is perfect, wasmachine hoor je echt bijna niet. Stoomfunctie is top! Heel erg tevreden.

Pluspunten

• 9kg
  • Grote vuldeur
  • Bijna geruisloos
  • Stoomfunctie
  • Gevarieerd programma en timer

Dreamshredder 29-03-2017 Product paar weken in bezit

Mooie en stille wasmachine

Grote lcd scherm met ook een makkelijke bediening.
De stoomfunctie is ook mooi meegenomen en helpt met het strijken.
Lekker stil en een grote trommel.
Een aanrader

Pluspunten

• Groot lcd acherm
  • Voorstrijk functie
  • Stille motor

Minpunten

• Cijfers in het rood op lcd scherm
  • Scherm vlekt

Trudie 17-03-2017 Product paar maanden in bezit

Fijne wasmachine

Een fijne wasmachine. Gaat veel in en maakt weinig lawaai tijdens het centrifugeren. Wel jammer dat de steam-plus optie niet werkt bij het okopower- en het 20 minuten programma.

Antje Berlin 16-03-2017 Product paar maanden in bezit

Eenvoudige bediening en een goed wasresultaat

De programma's zijn eenvoudig te bedienen, sluiten goed aan een verschillende behoeftes om te wassen: economisch, snel, weinig was. Er is veel mogelijk.
Daarnaast wast deze maschiene met weinig geluid wat ik als heel erg prettig ervaar.
De deuropening is groter dan bij een andere wasmaschienes en maakt het in en uithalen van de was erg gemakkelijk.

Pluspunten

• Grote deuropening
  • Goed wasresultaat bij welk programma dan ook
  • Snel, economisch en weinig; veel programma's
  • Weinig geluid

Henny van hoften 11-03-2017 Product paar maanden in bezit

Gebruiks vriendelijke machine.

Overzichtelijke gebruiksvriendelijke machine met mogelijkheden die prima past binnen ons eisen pakket.Stil in gebruik en eenvoudig in bediening.

Pluspunten

• Overzichtelijk display
  • Grote trommel inhoud

Alie Veltrop 10-03-2017 Product paar maanden in bezit

AEG L9FE96CS

Prima wasmachine met zeer goed was resultaat en zeer geluidloos en vele goede programma's en een mooie uitstraling.

B. Smits 10-03-2017 Product paar maanden in bezit

Fijne machine

De trommelinhoud van 9 kg is ideaal voor een gezin, bediening van de machine is zeer eenvoudig. De wasmachine is ook stil.

Pluspunten

• Trommelinhoud
  • Bediening

Wartenberg 18-02-2017 Product paar maanden in bezit

Goede centrifuge trommel

Fijne machine waar veel was in kan en hij centrifugeert goed
Geruisloos veel opties zitten erop
Wel wennen dat tijd langer duurt als bij mijn oude Miele wasmachine

Pluspunten

• Kan veel in centrifugeert goed

Minpunten

• Lange tijdsduur

Diana 24-01-2017 Product paar maanden in bezit

Centrifugeren maakt kei veer herrie .

Maakt herrie, ken ook Niet apart centrifugeren.
heb het gekocht, omdat er 1600 toeren op zit.
Ik heb er wel spiijt van, en zou deze nooit meer kopen .

Pluspunten

• Wassen

Rob 23-01-2017 Product paar weken in bezit

Ruime stille wasmachine

Deze wasmachine is heerlijk ruim en in vergelijking met andere wasmachines erg stil. Wat erg prettig werkt is de beladingssensor, nooit meer een overbeladen machine.
Ook de ÖKOMix is prettig, je kan je wasmiddel in het bakje doen, en de machine mixt het eerst met water en pompt het dan pas bij de was waardoor het wasresultaat beter wordt.
Door de vele wasprogramma's is het soms even zoeken naar wat je voorheen bij je oude machine gewend was. Maar eenmaal in gebruik werkt het super.
Enige nadeel wat we tot nu toe zijn tegengekomen is (in vergelijking met de oude machine (miele)) de lange wasduur. Door het A+++ energielabel verbruikt de machine minder stroom, maar hierdoor duurt een wasprogramma aanzienlijk langer.

Pluspunten

• Grote inlading
  • aardig stil voor een wasmachine
  • ÖKOMix
  • laadcensor
  • Veel programma's

Minpunten

• Lange wasduur door energiezuinigheid
  • In het begin zoeken naar juiste programma

Arlette 22-01-2017 Product paar weken in bezit

Ontzettend veel mogelijkheden!

Hij is ontzettend energiezuinig en makkelijk in bediening. Wat fijn is, is dat als je waspoeder gebruikt dit eerst wordt opgenomef door water, vermengd wordt onderin een apart gedeelte en dan pas in de trommel terecht komt op de kleding.
De sportwasjes zijn ook erg handig. En niet te vergeten de uitsteltijden, het is even uitvogelen maar als je het door hebt kun je alles zo naar wens inprogrammeren.

Pluspunten

• 9 kilo
  • Kleine snelle wasjes