Siemens iQ800 WMH6Y741NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 53 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens iQ800 WMH6Y741NL op Kieskeurig.nl.

9,1

Marc 06-07-2018

Speciale vlekkenprogramma's, stil, gemakkelijk in gebruik.

Geschreven voor: Siemens iQ800 WMH6Y741NL

Het is een heerlijk apparaat om mee te wassen. Tot nu toe zijn zelfs oude chocolademelkvlekken eruit gegaan. De extra mogelijkheden per programma zijn erg eenvoudig in te stellen via het digitale scherm. De wifi functie nog niet gebruikt omdat ik te lui was om naar beneden te lopen en op een knopje van mijn router te drukken. Ik zie de toegevoegde waarde van de functie ook nog niet, als enige dan de melding dat de was klaar is. Ook geeft de machina aan als je teveel wasmiddel gebruikt dus dat werkt in ons geval ook nog eens bezuinigend. Al met al erg tevreden over de aankoop. Het enige minpunt van deze wasmachine is dat ik nu voortaan ook de was mag doen van mijn vrouw. De opmerking dat snap ik toch niet gaat niet meer op met deze machine.

Pluspunten

• Was erg goed
  • Zuinig met wasmiddel
  • Ziet er tof uit

Minpunten

• Ik mag nu ook wassen van mijn vrouw

Anton uit Houten 04-05-2018

zuinige, stille wasmachine met flinke trommel

Geschreven voor: Siemens iQ800 WMH6Y741NL

Prima stille zuinige wasmachine die schone was oplevert die goed 'droog". Ik ben er blij mee en ook mijn vrouw:):). Koop de machine niet voor de WIFI. Je moet echt verstand van automatiseren hebben om hem aan te sluiten op de WIFI. DE app op je smartphone vind ik onoverzichtelijk in bediening. Volgens mijn gaan al je wasgegevens naar de "home-connect"-server (daar gaat je privacy, weten ze daar ook dat je er niet bent als je al 4 weken niet wast vanwege bijvoorbeeld een vakantie). Ik kan niet zien hoe je dat "gebruik van de server" uitzet als je de WIFI gebruikt (op de site staat dat het kan!!). WIFI instelling gaan verloren als je de machine uitzet zoals bij ons met de trekschakelaar van de stroomaansluiting. Het enige goede aan de WIFI is dat je het uit kunt zetten! Over de WIFI moet Siemens de handleiding echt veel duidelijker maken. Zodat je weet wat je koopt met die WIFI en wat je er aan hebt (of niet) en dat alles naar de server gaat (standaard) en hoe je WIFI kunt gebruiken zonder die server (ik weet het niet).
Jammer dat de verbruikers-cijfers van stroom en water erg onduidelijk zijn . Dit is bij alle merken zo (ook een "domme" richtlijn van de EU waar men zich aan houdt en die men zo gunstig mogelijk gebruikt). Beter is per programma per KG aan hoeveel stroom en water je verbruikt in de handleiding. Dus hoeveel verbruikt programma "X" bij 1 kg , bij 2kg, bij 3kg etc. , hoeveel verbruikt programma "Y" bij 1 kg , bij 2kg, bij 3kg etc..

Pluspunten

• erg stil
  • minder kreuk door grote trommel
  • wast goed schoon
  • Indicatie van te gebruiken hoeveelheid wasmiddel
  • 1600 toeren , nog stil en fijn droog

Minpunten

• Inzetstuk vloeib-wasmid ontbreekt ?? Wasbol??
  • Verbruikcijfers optimistisch, geldt v. alle merken
  • WIFI instellen is voor gevorderden
  • WIFI-aan dan alle geg. naar "home-connect" server!

Marlou 06-05-2019

Mooie wasmachine en handig in gebruik.

Geschreven voor: Siemens iQ800 WMH6Y741NL

Geeft duidelijk de wasprogramma's weer en ook kan je elk wasprogramma aanpassen aan jouw voorkeur. Ideaal! Met deze wasmachine vind ik het leuk om te wassen. Verder kan er in de trommel kan veel was. Ik vind dat erg ideaal gezien ik nu beddengoed van meerdere bedden kan wassen.

Pluspunten

• Mooi
  • Veel was kan erin

Manon 19-04-2019

Groot laadvermogen en stil

Geschreven voor: Siemens iQ800 WMH6Y741NL

Nog maar een paar dagen in huis, maar tot nu toe erg blij mee. Veel stiller dan onze vorige wasmachine (die was dan ook al 12 jaar oud). Daarnaast veel handige functionaliteit: 9 kilo laadvermogen, kort wasprogramma van 15 min, kinderslot op de knopjes en het display. Qua kritische punten weinig echt negatieve zaken. Je hebt keus uit erg veel wasprogramma's, maar in de praktijk gebruik ik er denk ik toch maar een paar. Maakt de keuze nu onnodig complex. Niet bij alle wasprogramma's kun je de temperatuur en/of centrifugetoeren naar alle waardes aanpassen (15 min. programma met 1600 toeren kan bijv. niet, dus moet wel wat langer drogen). Het koppelen met de wifi/app lukt ons ook niet makkelijk, maar ik vind een app voor een wasmachine eigenlijk ook niet bepaald essentieel. De duurzaamheid van de wasmachine valt natuurlijk nog te bezien, maar al met al vooralsnog dus erg blij mee.

• Groot laadvermogen
  • Kinderslot
  • 1600 toeren waardoor was er relatief uit komt

Minpunten

• Koppeling met wifi/app niet eenvoudig

Alex800 10-04-2019

Degelijk, stil en duidelijke bediening!

Geschreven voor: Siemens iQ800 WMH6Y741NL

Toen vorige maand de droger kappt ging besloten we om ook onze 10 jaar oude wasmachine the vervangen. We zijn daar erg blij mee, naast dat hij zuiniger is en er nu een mooi setje staat, is deze machine gewoon heel fijn in de bediening, zijn zefreiningende masmiddellade is prettig en de uitgestelde start is ook fijn. Dat je hem met de app kan bedienen was geen must maar het blijkt erg practisch, vooral omdat de nieuwe energie zuinige programma toch wat langer duren. De notificatie op je telefoon als hij klaar is (of de resttijd in de app) zorgt ervoor dat je precies weet wanneer je de was op kan hangen of in de droger moet stoppen.

Ingrid 08-04-2019

Fijne machine

Geschreven voor: Siemens iQ800 WMH6Y741NL

Fijne wasmachine. Lekker groot en mijn was past er heel goed in. Eenvoudige bediening. Goede was kwaliteiten.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Eenvoudige bediening.

Minpunten

• Eco programma duurt wel erg lang ruim 4,5 uur

Edo 06-04-2019

Wassen is een feestje

Geschreven voor: Siemens iQ800 WMH6Y741NL

Tegelijk gekocht en bezorgd; een nieuwe tv en deze wasmachine. Ik dacht ha fijn.... vanavond naar mn nieuwe tv kijken. Maar nee, ik zat die avond naar mn nieuwe wasmachine te kijken terwijl ik mijn eerste was er mee draaide. Veel meer leuke programma's dan op tv, fijn geluid, groot beeld en mooie blauwe lampjes. Na afloop liep ik neuriënd de was op te hangen. De was rook heerlijk, was schoon en de 1600 toeren zorgde ervoor dat ie al bijna droog was. Ik verheug me nu al op mn volgende was...

Pluspunten

• uiterlijk
  • veel programma's

Minpunten

• er gaat zoveel in dat ik minder hoef te wassen

Nieske 14-03-2019

Inmiddels een 'overdosis' aan Siemens in huis

Geschreven voor: Siemens iQ800 WMH6Y741NL

Na een grote hoeveelheid Siemens apparatuur in de keuken (oven, kookplaat, vaatwasser (superding) en afzuigkap), hebben we ook deze wasautomaat en bijbehorende droger van Siemens aangeschaft. Gezien de positieve keukenervaringen was dat voor ons vanzelfsprekend.
Zeer degelijke machines, met een eenvoudige bediening. Deze 1600 toerenmachine heeft een grote 9 kilotrommel. Daardoor een grotere droging door een grotere middelpuntvliedende kracht. De veelheid aan programma's maakt deze machine een hebbeding .

Patrick0 11-03-2019

was

Geschreven voor: Siemens iQ800 WMH6Y741NL

goede machine en lekker stil gebruiks- vriendelijke . duidelijke ook om de wifi staat netjes in stappen uitgelegd waar menig mensen problemen mee hebben en heb je een vraag dan stel je die via de mail naar Siemens en binnen een dag netjes duidelijke antwoordt we hadden gevraagd of je de wasmachine op afstand kon aan zetten ja dat kan enkel voor 24 uur dus kort en duidelijke uitleg goed begrepen

vaart 04-03-2019

Super machine

Geschreven voor: Siemens iQ800 WMH6Y741NL

goede machine en lekker stil gebruiks- vriendelijke . duidelijke

WJ 13-01-2019

Geweldige wasmachine, eenvoudig aansluiten en app-koppeling

Geschreven voor: Siemens iQ800 WMH6Y741NL

Geweldige wasmachine, duidelijk bedieningspaneel en eenvoudig te koppelen aan HomeConnect app !
Garantie voor jarenlang onbezorgd gebruik. Kwaliteit voor de juiste prijs.

Pluspunten

• duidelijke bediening
  • mooie vormgeving
  • eenvoudig aansluiten

Minpunten

• geen keuze draairichting deur

Peter 03-01-2019

Helder scherm en eenvoudige bediening en erg zuinig

Geschreven voor: Siemens iQ800 WMH6Y741NL

Van witgoed experts kregen wij het advies om een Siemens of Bosch te nemen i.v.m. de betrouwbaarheid. De mobiele app maakt de bediening helemaal eenvoudig. Het scherm is groot en heel goed leesbaar. Door de korting was deze topklasse machine binnen handbereik.

Pluspunten

• Energieklasse
  • Eenvoudige bediening
  • Besturing via app

Marcel Volk 02-01-2019

Lekker veel laadvermogen, grote deur

Geschreven voor: Siemens iQ800 WMH6Y741NL

Ik vind het heel fijn dat er zo veel wasgoed ingaat en dat de toegang zo'n grote deur heeft.
Maakt veel minder geluid dan mijn oude wasmachine.

Pluspunten

• Laadvermogen
  • groote deur
  • Weinig geluid, lekker stabiel met centrifugeren

Mark 30-12-2018

Fantastisch still apparaat

Geschreven voor: Siemens iQ800 WMH6Y741NL

Ziet er goed uit en werkt simpel.
Let wel dat de pomp van de wasmachine heel snel water afvoert. Helaas was onze afvoer hier niet op berekend en kregen we heel wat liters water te verwerken (over de vloer met behoorlijk wat waterschade !
Dit zou vermeld moeten worden bij de aankoop.

Verdere werking van de wasmachine kan ik nog niet geven. Dit kan pas als de afvoer is aangepast.

Susan 24-12-2018

Verademing

Geschreven voor: Siemens iQ800 WMH6Y741NL

Wat een verademing, deze wasmachine van Siemens. Hiervoor een Bosch, maar deze is stiller, sneller en zuiniger. Veel programma’s en alles is in te stellen. Nu hopen dat deze machine veel langer meegaat dan de Bosch.

• Snel
  • Veel programma’s
  • Grote trommelinhoud

Minpunten

• Nog niet gevonden

Anoniem 23-12-2018

Top product

Geschreven voor: Siemens iQ800 WMH6Y741NL

grote trommel, groot scherm, makkelijk te bedienen. Veel mogenlijkheden, door de 1600 trm zijn de kleren absoluut niet nat meer. De wasmachine is ook behoorlijk stil! Kortom erg blij mee

leon 22-12-2018

Goede kwaliteits/prijs verhouding

Geschreven voor: Siemens iQ800 WMH6Y741NL

9KG grote lading, 1600rpm turen, kan met app informatie krijgen, makkelijk te bedienen met basis selecties en ook hand matig te veranderen.

Pluspunten

• grote trommel

Minpunten

• al wat ouder model
  • plasticglas voorkant deur kan makkelijk krassen

Jones 22-12-2018

Muisstil 9 kilo schoon desnoods in 15 minuten

Geschreven voor: Siemens iQ800 WMH6Y741NL

Normaal valt mijn keuze per definitie op Miele, maar de prijs/kwaliteitsverhouding van Siemens won me over. 9 kilo wasvermogen, 1600 centrifugeren, en zelfs een korte 15 minuten was, en wifi bediening - ja hier kon zelfs Miele niet tegenop. Ook de service van Bol: 's-avonds besteld, de volgende dag binnen, waarbij exact werd aangegeven wanneer bezorgd zou worden, alles werkend werd aangesloten en getest, en kostenloos de oud mee retour werd genomen. Chapeau Siemens en Bol.

Pluspunten

• Prijs/Kwaliteitverhouding
  • 1600 toeren centrifugeren
  • 9 kilo capaciteit
  • 15 minuten korte was

Minpunten

• ECO wasprogramma duurt lang (4.5u)
  • Moet nog ontdekken

Bateau 22-12-2018

Veel programma keuzes en toch makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Siemens iQ800 WMH6Y741NL

Lekkere grote trommel, veel keuzes in programma's en de bediening is toch simpel. Heel stil met wassen en centrifugeren.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Laag geluidsniveau
  • Makkelijk te bedoenen

Minpunten

• Erg zwaar

Andre 29-11-2018

Mooi design en grote trommel

Geschreven voor: Siemens iQ800 WMH6Y741NL

Onze vorige wasmachine werd te klein voor ons huishouden van 6 personen. Deze wasmachine is ideaal door zijn grote inhoud. Mooi design en erg stil tijdens het wassen.

Pluspunten

• Grote inhoud
  • Energie zuinig

Minpunten

• nog niet gevonden