Siemens iQ800 WMH6Y741NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 28 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Anton uit Houten 04-05-2018

zuinige, stille wasmachine met flinke trommel

Prima stille zuinige wasmachine die schone was oplevert die goed 'droog". Ik ben er blij mee en ook mijn vrouw:):). Koop de machine niet voor de WIFI. Je moet echt verstand van automatiseren hebben om hem aan te sluiten op de WIFI. DE app op je smartphone vind ik onoverzichtelijk in bediening. Volgens mijn gaan al je wasgegevens naar de "home-connect"-server (daar gaat je privacy, weten ze daar ook dat je er niet bent als je al 4 weken niet wast vanwege bijvoorbeeld een vakantie). Ik kan niet zien hoe je dat "gebruik van de server" uitzet als je de WIFI gebruikt (op de site staat dat het kan!!). WIFI instelling gaan verloren als je de machine uitzet zoals bij ons met de trekschakelaar van de stroomaansluiting. Het enige goede aan de WIFI is dat je het uit kunt zetten! Over de WIFI moet Siemens de handleiding echt veel duidelijker maken. Zodat je weet wat je koopt met die WIFI en wat je er aan hebt (of niet) en dat alles naar de server gaat (standaard) en hoe je WIFI kunt gebruiken zonder die server (ik weet het niet).
Jammer dat de verbruikers-cijfers van stroom en water erg onduidelijk zijn . Dit is bij alle merken zo (ook een "domme" richtlijn van de EU waar men zich aan houdt en die men zo gunstig mogelijk gebruikt). Beter is per programma per KG aan hoeveel stroom en water je verbruikt in de handleiding. Dus hoeveel verbruikt programma "X" bij 1 kg , bij 2kg, bij 3kg etc. , hoeveel verbruikt programma "Y" bij 1 kg , bij 2kg, bij 3kg etc..

Pluspunten

• erg stil
  • minder kreuk door grote trommel
  • wast goed schoon
  • Indicatie van te gebruiken hoeveelheid wasmiddel
  • 1600 toeren , nog stil en fijn droog

Minpunten

• Inzetstuk vloeib-wasmid ontbreekt ?? Wasbol??
  • Verbruikcijfers optimistisch, geldt v. alle merken
  • WIFI instellen is voor gevorderden
  • WIFI-aan dan alle geg. naar "home-connect" server!

Bas 15-06-2018

Echt fluisterstil!!

Ik heb voor een Siemens wasmachine gekozen omdat ik in de loop der jaren eigenlijk al mijn apparatuur bij Siemens heb gekocht. Droger en vaatwasser werken perfect. AEG wasmachine hield er na 11 jaar mee op en de keuze viel eigenlijk meteen op Siemens.
Wat meteen opvalt is dat de koolborstelloze motor (met 10 jaar garantie) echt totaal geen geluid maakt. Het enige wat je hoort is het natte wasgoed wat in de trommel beweegt. Ook super is het weegmechanisme. Tijdens het laden bepaalt de interne computer hoe zwaar de was is en hoe lang het programma dus moet duren.
Tot op heden zijn we super tevreden!

Pluspunten

• Superstil
  • Energie efficiënt
  • Binnen 24 uur geïnstalleerd door Coolblue

Minpunten

• Geen kunnen vinden

Jacqueline Karten 13-06-2018

Plaatje van een wasmachine!

Enorm stil, zelfs met centrifugeren. Er zit ook een stand op voor ‘s nachts, dan is hij nog stiller. Alles ziet er afgewerkt uit. Grote vulopening. We hebben nu 3 Siemens apparaten en allemaal even goed. Makkelijk met WiFi en HomeConnect. Wasmachine en droger staan op zolder en krijg nu beneden op de IPad een melding dat de apparaten klaar zijn. Super handig, want anders hoor ik dat echt niet beneden. Vorige wasmachine, droger en vaatwasser waren ook Siemens en daar zijn we altijd heel tevreden over geweest. Vandaar ook weer de keuze voor Siemens. Deze apparaten zijn echt weer up to date 2018 en zijn een plaatje om te zien.

• WiFi
  • Esthetisch mooi
  • Grote vulopening
  • Veel wasprogramma’s

Happy mama met veel was 12-06-2018

Overzichtelijk en makkelijk wasmachine

Ik heb kennis gemaakt met deze machine op mijn werk door het fijne en makkelijke gebruik ervan en de hoge kwaliteit van de schone was behoord dit nu tot mijn favoriete onderdeel van de huishouding. Ik heb nu het machine zelf ook gekocht net als vele andere die ik er van overtuigd heb dat dit de Rolls-Royce is onder de wasmachines

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Ruime keuze van het programma en speedknop

Leon 04-06-2018

Wasmachine Siemens

Wij hadden een nieuwe wasmachine nodig omdat onze oude helaas kapot ging. Siemens wat een merk en wat een eenvoud. Heel duidelijk en kwaliteit is echt top.

Pluspunten

• Eenvoud
  • Gebruiksvriendelijk

Marion 26-05-2018

Grote trommel is perfect en super stil, heerlijk!

Geweldige wasmachine: wast perfect schoon, super stil, heerlijk grote trommel (9 kg.), veel voorgegeven programma's en nog veel meer opties om zelf de programma's naar eigen keuze aan te passen. En niet geheel onbelangrijk: een prima prijs/kwaliteit-verhouding. Ben er super blij mee!

Pluspunten

• Grote trommel (9 kg.)
  • Super stil
  • Heel veel programma's en opties
  • Wast perfect schoon
  • Gewoon het hele apparaat is 1 groot pluspunt!!

Minpunten

• Niks kunnen ontdekken

Laurence 25-05-2018

Super fijne wasmachine

Helder display, gebruiksvriendelijk en beleefd ("gefeliciteerd met uw aankoop")
Hij wast super schoon en is ook nog super zuinig. Al met al nu al een success.

Pluspunten

• Helder display
  • WiFI connection

Minpunten

• geen trommel verlichting
  • geen automatisch doseringssysteem

MotorMike 20-05-2018

Stille wasmachine met hoog toerental voor centrifugeren

Goede stille wasmachine met hoog toerental (1600) voor centrifugeren en kan veel was aan (tot 9 kg) Leuke gadget is dat je 'm aan kunt sluiten op een app via wifi, maar dat is voor ons meer een extraatje dan een reden voor aanschaf. Goede ervaringen met een wasdroger uit dezelfde serie, dus zodoende ook voor een wasmachine gegaan

Pluspunten

• stil, ook bij centrifugeren
  • stabiel, gaat niet "wandelen"
  • hoog toerental bij centrifugeren
  • hoge vullingsgraagd (tot 9 kg)
  • gebruiksgemak

Annella 11-05-2018

super wasmachine, groot, stil en alles goed in te stellen

Fijne wasmachine met duidelijk programma's waarbij je ook nog alles aan kan passen (bv de temperatuur of centrifuge snelheid), daarnaast erg stil, ook tijdens centrifugeren en grote trommel.

Pluspunten

• duidelijke bediening
  • grote trommel
  • stil
  • schone was, ook met speed programma

Jolanda 05-05-2018

topmachine

Na 15 jaar trouwe dienst van AEG ben ik teruggegaan naar een Siemens op basis van de productinformatie/adviezen/reviews en het lijkt een gouden keuze te zijn. De machine is nu een week in mijn bezit en vanwege het feit dat de oude machine al ruim een week kapot was voor de installatie van de nieuwe heb ik al veel programma's kunnen uittesten. Duidelijke bediening, stil, super centrifuge en de was voelt veel zachter aan en oogt schoner. Met een 2persoonshuishouden is een 9k trommel wel wat aan de grote kant, maar voor het wassen van slaapzakken en dikke sweaters in de winter is het absoluut geen overbodige luxe. Kortom, ik ben een blije klant!

Pluspunten

• duidelijk bedieningspaneel
  • super stil
  • 16oo toeren centrifuge, wow.

Minpunten

• geen trommelverlichting (zeur-minpuntje)

Isabelle 04-05-2018

wasmachine

Wauw hoe blij kan iemand zijn met een wasmachine ...nou superblij, grote trommel, weinig geluid en mooie programma's

R. Overeem 02-05-2018

Stille wasmachine met veel opties

Erg stille wasmachine. Wast goed schoon en heeft veel opties en instelmogelijkheden. WLAN verbinding is handig.

• Grote trommel 9kg

Pordop 29-04-2018

Fantastische wasmachine

Sinds een week in gebruik, wast top en komt er goed droog uit dankzij 1600 toeren en is lekker stil. Makkelijk ook is de app om het apparaat op afstand te kunnen bedienen.

Yolanda 28-04-2018

Siemens Wasmachine met Home Connect

Ik heb een Siemens wasmachine met Home Connct, gekocht dat is echt geweldig! Je verbind hem met mobiel of tablet! Je kan hem aanzetten, stoppen of pauzeren je kan het resterende tijd zien wanneer je wasmachine klaar is, je kan hem op afstand bedienen ook als je niet thuis bent, je kan aangeven welke was er in de trommel zit welk programma je wilt draaien, en bont, fijn, wit, , je kan hem ook digitaal instellen op de wasmachine zelf, er zitten zoveel mogelijk heden op, onvoorstelbaar, dit is echt boven mijn verwachting! Hij is stiller dan mijn oude wasmachine, je hoort hem beneden echt niet! En hij is zuinig! Ik ben er zo blij mee! Top.

• Zuinig
  • Bedienen met je tablet of mobiel
  • 9 kg vulgewicht als je een groot gezin hebt

Ron 26-04-2018

Zuinig, makkelijk te bedienen en duidelijke wasprogramma's

Mooie wasmachine met een goede prijs-kwaliteitsverhouding. De machine is erg stil en het wasgoed komt er zo goed als droog uit. In combinatie met een IQ800 wasdroger zijn de apparaten een aanwinst voor het washok. Minpunt is dat de deuren van de wasmachine en de wasdroger niet naar dezelfde kant open gaan (is vervelend als de machines op elkaar staan zoals bij mij).

Pluspunten

• zuinig
  • mooi design
  • duidelijke programma's
  • stil

Happel 16-04-2018

Eenvoudig te bedienen en super geruisloos

Super wasmachine die eenvoudig te bedienen is. Extreem energiezuinig en geruisloos.
Wast schoon ook met korte programma.

Pluspunten

• geruisloos
  • energiezuinig

Lex 11-04-2018

Beste wasmachine erg stil, 1600hz, 9kg en energiezuinig.

Wij waren op zoek naar een goede wasmachine met een grote trommel ivm gezinssituatie, een stil en erg zuinig apparaat met 1600toeren.

Veel wasmachines met deze criteria komen met gemak over de €1000 terwijl deze Siemens erg goed geprijsd is en er ook nog eens super goed uitziet. De eerste wasjes zijn gedraaid, aantal kg wordt weergegeven en vele was mogelijkheden.

We zijn in onze nopjes. Beste kwaliteit en veel voor relatief weinig.

• 9kg trommel
  • Energie zuinig
  • Bluetooth en vele wasmogelijkheden
  • Uiterlijk

Gerard 20-03-2018

Prima Wasmachine

Echt een uitstekende machine. Degelijk, overzichtelijk qua bediening, en echt heel erg stil! Door CoolBlue overigens ook prima geplaatst en geinstalleerd. Geeft je ook 'op de kop' als je teveel wasmiddel hebt gebruikt. Absolute aanrader!

Pluspunten

• stil!!
  • prima te bedienen
  • veel programma's met aanpassingsmogelijkheden

Minpunten

• minpunt? wifi wat lastig te installeren

Karinst15 17-03-2018

Veel wasmogelijkheden!

De wasmachine is enorm stil, zelfs bij het centrifugeren. Hij wast goed schoon en is een prima automaat. Kortom geweldig!

Triplef 04-03-2018

Stil, zuinig, voldoende wasprogrammas, schone was.

Wasmachine met voldoende wasprogramma keuzes, die aan te passen zijn naar eigen inzicht. HomeConnect koppelen ging eenvoudig. Wasprogramma kiezen dmv HomeConnect werkt naar behoren. Tussentijds bijvullen. Beladingsautomaat en doseeradvies werken mee aan een schoon wasresultaat. Centrifugeren op 1600 toeren is een waar genot, stiller (vorige siemens 15 jaar oud) en een vroegere was. Goede aankoop!