Siemens iQ800 WMH6Y741NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 39 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Anton uit Houten 04-05-2018

zuinige, stille wasmachine met flinke trommel

Prima stille zuinige wasmachine die schone was oplevert die goed 'droog". Ik ben er blij mee en ook mijn vrouw:):). Koop de machine niet voor de WIFI. Je moet echt verstand van automatiseren hebben om hem aan te sluiten op de WIFI. DE app op je smartphone vind ik onoverzichtelijk in bediening. Volgens mijn gaan al je wasgegevens naar de "home-connect"-server (daar gaat je privacy, weten ze daar ook dat je er niet bent als je al 4 weken niet wast vanwege bijvoorbeeld een vakantie). Ik kan niet zien hoe je dat "gebruik van de server" uitzet als je de WIFI gebruikt (op de site staat dat het kan!!). WIFI instelling gaan verloren als je de machine uitzet zoals bij ons met de trekschakelaar van de stroomaansluiting. Het enige goede aan de WIFI is dat je het uit kunt zetten! Over de WIFI moet Siemens de handleiding echt veel duidelijker maken. Zodat je weet wat je koopt met die WIFI en wat je er aan hebt (of niet) en dat alles naar de server gaat (standaard) en hoe je WIFI kunt gebruiken zonder die server (ik weet het niet).
Jammer dat de verbruikers-cijfers van stroom en water erg onduidelijk zijn . Dit is bij alle merken zo (ook een "domme" richtlijn van de EU waar men zich aan houdt en die men zo gunstig mogelijk gebruikt). Beter is per programma per KG aan hoeveel stroom en water je verbruikt in de handleiding. Dus hoeveel verbruikt programma "X" bij 1 kg , bij 2kg, bij 3kg etc. , hoeveel verbruikt programma "Y" bij 1 kg , bij 2kg, bij 3kg etc..

Pluspunten

• erg stil
  • minder kreuk door grote trommel
  • wast goed schoon
  • Indicatie van te gebruiken hoeveelheid wasmiddel
  • 1600 toeren , nog stil en fijn droog

Minpunten

• Inzetstuk vloeib-wasmid ontbreekt ?? Wasbol??
  • Verbruikcijfers optimistisch, geldt v. alle merken
  • WIFI instellen is voor gevorderden
  • WIFI-aan dan alle geg. naar "home-connect" server!

Rob 30-07-2018

Fantastische wasmachine

Wat is dit een geweldige wasmachine. De grote trommel van 9 kilo kan heel wat was aan. De wasmachine is stil. De Wi-Fi connectie is handig. De wasmachine staat op zolder en geeft een melding als de machine klaar is. Zo loop je dus nooit onnodig naar boven om te kijken of ie al klaar is. Ook de mogelijkheid de machine op een later tijdstip automatisch te laten starten is super. Ik kan niet anders zeggen dan dat deze wasmachine een TOP apparaat is!!

• Wi-Fi
  • Wast erg schoon
  • Kort programma
  • Eco=modus

Minpunten

• nvt

mhst 26-07-2018

Perfecte wasmachine voor een groot gezin.

Perfecte machine voor een groot gezin. 9KG! Superstil en genoeg programma's. Daarnaast energiezuinig!
De wifi-koppeling met je telefoon is een leuke extra.

Pluspunten

• stil
  • grote capaciteit
  • zuining
  • veel programma's

Marc 06-07-2018

Speciale vlekkenprogramma's, stil, gemakkelijk in gebruik.

Het is een heerlijk apparaat om mee te wassen. Tot nu toe zijn zelfs oude chocolademelkvlekken eruit gegaan. De extra mogelijkheden per programma zijn erg eenvoudig in te stellen via het digitale scherm. De wifi functie nog niet gebruikt omdat ik te lui was om naar beneden te lopen en op een knopje van mijn router te drukken. Ik zie de toegevoegde waarde van de functie ook nog niet, als enige dan de melding dat de was klaar is. Ook geeft de machina aan als je teveel wasmiddel gebruikt dus dat werkt in ons geval ook nog eens bezuinigend. Al met al erg tevreden over de aankoop. Het enige minpunt van deze wasmachine is dat ik nu voortaan ook de was mag doen van mijn vrouw. De opmerking dat snap ik toch niet gaat niet meer op met deze machine.

Pluspunten

• Was erg goed
  • Zuinig met wasmiddel
  • Ziet er tof uit

Minpunten

• Ik mag nu ook wassen van mijn vrouw

Joost 02-07-2018

Digitaal mooi scherm en werkt perfect met de app

Deze wasmachine inmiddels een aantal weken in gebruik. Stil en energie zuinig machine. De was komt er super fris uit.
Werkt perfect. De app is echt een toegevoegde waarde, hiermee is het juiste programma super snel in te stellen. Zelfs op afstand.

Pluspunten

• Simpel werkende app
  • Was komt er echt heel fris uit

Joost80 02-07-2018

Super wasmachine met mooie mogelijkheden

We hebben we deze wasmachine net aangeschaft. Na installeren van de app de vele mogelijkheden getest. Werkt super. Vooral het wasprogramma instellen is een eitje geworden met juiste verbruik van water en energie.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

Joost 29-06-2018

Zeer goede wasmachine

Zeer goede en stille wasmachine met grote trommel, veel was-opties en heerlijk wasresultaat. De wasmachine geïnstalleerd door Coolblue en na een korte spoelwas, een echte was aangezet. Wat een verademing! Alle handdoeken én het beddengoed kon er in een keer in. Dat is dus 1 was en het grootste deel van je witte was is weer gedaan. Met de wifi connectiviteit krijg je gelijk een melding zodat je de was in de droger kan doen, of aan de waslijn kan hangen. Ook zou je 's morgens de trommel kunnen vullen en vanaf bijvoorbeeld je werk de machine kunnen aanzetten. Kom je thuis is de was klaar! Configureren wel even met geduld voor gaan zitten.
Centrifugeren gaat op 1600 toeren, was komt er goed "droog" uit. Prima om aan de lijn te doen of droger. Vergeleken met mijn oude machine was het een verademing hoe stil hij was. En ik had nog niet eens de nachtwas stand gebruikt.
Er is veel keuze uit specifieke wasprogramma's. Deze zijn gemakkelijke te selecteren met de draaiknop of vanuit het extra's menu op het display.
kost iets meer dan gemiddeld, maar verspreid over het aantal jaar dat je met zo'n machine doet is dat verwaarloosbaar. Comfort mag best wat extra's kosten in mijn optiek.

Pluspunten

• Grote trommel (9kg)
  • Wifi connectiviteit
  • Veel wasopties
  • 1600 toeren en stil
  • Wast heerlijk fris

Minpunten

• plasje water in vulmond na het voltooien was

Jim Roosenboom 26-06-2018

Grote wastrommel van 9 kg

Fijne wasmachine met grote trommel inhoud, heel praktisch voor het wassen van veel wasgoed. Zeer gebruiksmakkelijk, je heb heel veel keuzemogelijkheden. Perfect voor ons, aangezien we één keer per week veel moeten wassen, i.v.m. verhuur van vakantiewoning. Hebben het apparaat helemaal mee naar zuid Frankrijk genomen.

Pluspunten

• veel keuze mogelijkheden
  • grote trommel van 9 kg
  • eenvoudig in bediening
  • stil
  • zelfs via WIFI te bedienen

John 25-06-2018

Wasmachine

Gekocht omdat de IQ800 droger ook goede resultaten geeft. Overzichtelijk en zuinig in gebruik. We moeten alleen de wifi nog even testen.

Pluspunten

• display
  • energie verbruik
  • Stil in gebruik

Minpunten

• Deur is niet omkeerbaar.

Yvonne 24-06-2018

Top wasmachine

Wat een geweldige machine, super stil/geruisloos.
Het digitale menu spreekt voor zich. Er zitten heeeel veel mogelijkheden op.
Even uitzoeken voor de juiste was. Kan 9kg in. Best veel.
Machine staat niet te schudden bij het centrifugeren.
Alleen de app niet gebruikt. Zal ook wel niet gebruikt worden denk ik.
Aanrader.

Pluspunten

• Duidelijk display
  • Stil/geruisloos
  • Staat stil bij centrifugeren

Minpunten

• App niet gebruikt

Fam vd poel 24-06-2018

Wasmachine Siemens

Gezin we afgelopen jaar meerdere huishoudelijk inbouw apparaten van Siemens hebben aangeschaft zijn wel zeer tevreden over bediening uitstraling design en kwaliteit zodoende nu ook wasmachine en warmte pompdroger super machines .

Pluspunten

• Bediening
  • Disign
  • Geruisloos
  • Snelklaar
  • Energie zuinig

Ronald67 17-06-2018

Super Wasmachine

De wasmachine nu een aantal weken in gebruik en alleen maar positieve ervaringen.
De machine is erg stil zowel bij het wassen als het centrifugeren. Veel mogelijkheden door de verschillende programma;s, maar zeker het korte programma spreekt ons erg aan!
De wifi functie hebben wij nog niet geprobeerd, misschien later nog een keer, maar daar zien wij nog niet direct toegevoegde waarde in.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

Bas 15-06-2018

Echt fluisterstil!!

Ik heb voor een Siemens wasmachine gekozen omdat ik in de loop der jaren eigenlijk al mijn apparatuur bij Siemens heb gekocht. Droger en vaatwasser werken perfect. AEG wasmachine hield er na 11 jaar mee op en de keuze viel eigenlijk meteen op Siemens.
Wat meteen opvalt is dat de koolborstelloze motor (met 10 jaar garantie) echt totaal geen geluid maakt. Het enige wat je hoort is het natte wasgoed wat in de trommel beweegt. Ook super is het weegmechanisme. Tijdens het laden bepaalt de interne computer hoe zwaar de was is en hoe lang het programma dus moet duren.
Tot op heden zijn we super tevreden!

Pluspunten

• Superstil
  • Energie efficiënt
  • Binnen 24 uur geïnstalleerd door Coolblue

Minpunten

• Geen kunnen vinden

Jacqueline Karten 13-06-2018

Plaatje van een wasmachine!

Enorm stil, zelfs met centrifugeren. Er zit ook een stand op voor ‘s nachts, dan is hij nog stiller. Alles ziet er afgewerkt uit. Grote vulopening. We hebben nu 3 Siemens apparaten en allemaal even goed. Makkelijk met WiFi en HomeConnect. Wasmachine en droger staan op zolder en krijg nu beneden op de IPad een melding dat de apparaten klaar zijn. Super handig, want anders hoor ik dat echt niet beneden. Vorige wasmachine, droger en vaatwasser waren ook Siemens en daar zijn we altijd heel tevreden over geweest. Vandaar ook weer de keuze voor Siemens. Deze apparaten zijn echt weer up to date 2018 en zijn een plaatje om te zien.

• WiFi
  • Esthetisch mooi
  • Grote vulopening
  • Veel wasprogramma’s

Happy mama met veel was 12-06-2018

Overzichtelijk en makkelijk wasmachine

Ik heb kennis gemaakt met deze machine op mijn werk door het fijne en makkelijke gebruik ervan en de hoge kwaliteit van de schone was behoord dit nu tot mijn favoriete onderdeel van de huishouding. Ik heb nu het machine zelf ook gekocht net als vele andere die ik er van overtuigd heb dat dit de Rolls-Royce is onder de wasmachines

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Ruime keuze van het programma en speedknop

Leon 04-06-2018

Wasmachine Siemens

Wij hadden een nieuwe wasmachine nodig omdat onze oude helaas kapot ging. Siemens wat een merk en wat een eenvoud. Heel duidelijk en kwaliteit is echt top.

Pluspunten

• Eenvoud
  • Gebruiksvriendelijk

Marion 26-05-2018

Grote trommel is perfect en super stil, heerlijk!

Geweldige wasmachine: wast perfect schoon, super stil, heerlijk grote trommel (9 kg.), veel voorgegeven programma's en nog veel meer opties om zelf de programma's naar eigen keuze aan te passen. En niet geheel onbelangrijk: een prima prijs/kwaliteit-verhouding. Ben er super blij mee!

Pluspunten

• Grote trommel (9 kg.)
  • Super stil
  • Heel veel programma's en opties
  • Wast perfect schoon
  • Gewoon het hele apparaat is 1 groot pluspunt!!

Minpunten

• Niks kunnen ontdekken

Laurence 25-05-2018

Super fijne wasmachine

Helder display, gebruiksvriendelijk en beleefd ("gefeliciteerd met uw aankoop")
Hij wast super schoon en is ook nog super zuinig. Al met al nu al een success.

Pluspunten

• Helder display
  • WiFI connection

Minpunten

• geen trommel verlichting
  • geen automatisch doseringssysteem

MotorMike 20-05-2018

Stille wasmachine met hoog toerental voor centrifugeren

Goede stille wasmachine met hoog toerental (1600) voor centrifugeren en kan veel was aan (tot 9 kg) Leuke gadget is dat je 'm aan kunt sluiten op een app via wifi, maar dat is voor ons meer een extraatje dan een reden voor aanschaf. Goede ervaringen met een wasdroger uit dezelfde serie, dus zodoende ook voor een wasmachine gegaan

Pluspunten

• stil, ook bij centrifugeren
  • stabiel, gaat niet "wandelen"
  • hoog toerental bij centrifugeren
  • hoge vullingsgraagd (tot 9 kg)
  • gebruiksgemak

Annella 11-05-2018

super wasmachine, groot, stil en alles goed in te stellen

Fijne wasmachine met duidelijk programma's waarbij je ook nog alles aan kan passen (bv de temperatuur of centrifuge snelheid), daarnaast erg stil, ook tijdens centrifugeren en grote trommel.

Pluspunten

• duidelijke bediening
  • grote trommel
  • stil
  • schone was, ook met speed programma