Siemens WMH6Y891NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 56 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

9,1

Rico 08-06-2018

Super apparaat: stil, automatische dosering, app-bediening!

Erg veel programma's mogelijk met deze wasmachine! Vergeleken met onze oude wasmachine is dit echt een verademing hoe stil deze nieuwe wasmachine is. Het i-dos systeem werkt super, zeker aangezien je niet afhankelijk bent van speciaal wasmiddel of iets! De machine op de app is ook prettig, met name om te kijken of de machine klaar is. Bij ons staat de machine namelijk op zolder. Nu met de cashback voor 100 euro is een mooi moment de machine te kopen, het betreft namelijk een machine uit het duurdere segment. Al met al een prachtige machine. Ik ga ervanuit dat deze Siemens machine ook duurzaam is!

• 9kg
  • automatische dosering wasmiddel
  • bediening via app

immetjes 12-04-2017

Zeer stille en ruime wasmachine

Na 10 jaar intensief gebruik gaf het lager mijn oude Siemens er de brui aan. De dempers waren ook al kaduk dus het was tijd voor een nieuwe.

Ik heb voor deze machine gekozen omdat hij mooi past bij mijn iq800 warmtepompdroger en ik het iDos systeem wel zag zitten (automatisch doseren van wasmiddel). Bij het draaien van de eerste was valt meteen op hoe stil de motor is...wow! Binnenverlichting is handig en of ik WiFi veel gebruik moet ik nog zien. Dat laatste na wat puzzelen uiteindelijk aan de praat gekregen zonder gebruik van de WPS knop op m'n router (die heb ik uitgezet namelijk).

Centrifugeren gaat ook erg stil, wat het meeste geluid maakt is de afvoerpomp en het borrelen van de leidingen, dat laatste was ook meteen een puntje. De machine pompt zo snel weg dat ik eerst mijn afvoerleidingen maar eens schoon gemaakt heb om een waterballet te voorkomen.

Mooie machine! Aanrader. De duurzaamheid zal vast prima zijn.

• Ruim
  • Automatisch doseersysteem
  • WiFi

Minpunten

• Afvoerleiding moet niet te klein zijn

Jeroen 20-03-2017

Erg fijne, stille en gemakkelijke wasmachine

Erg stille en fijne wasmachine. Hij was erg goed schoon en vooral de automatische wasmiddel functie is fijn. Wij gebruiken vaak alleen de automatische functie en alles is heerlijk schoon en fris. Ook de Wifi functie is handig. Je weet precies wanneer hij klaar is en kan je de volgende was erin doen.

Pluspunten

• automatisch wasmiddel toevoegen
  • wifi
  • stil
  • grote trommel
  • snel

Minpunten

• prijs

verstrooid 12-12-2016

Stille veelvraat

Na een uitvoerige zoektocht in de wereld der wasmachines hebben we uiteindelijk voor de Siemens WMH6Y891NL. Samen met de Bosch WAY32891NL een wasmachine met voor ons de belangrijkste kenmerken: 9 kg capaciteit, 1600 rpm centrifugeren, A+++-30%, extreem stil, automatisch doseren van 2 wasmiddelen. Hoewel de Bosch en Siemens gelijkwaardig waren, gekozen voor de Siemens wegens iets lagere prijs (50 euro verschil) en de home connect functie van Siemens (leuk maar ik verwacht het niet veel te gebruiken). De machine heeft veel mogelijkheden, maar is makkelijk te bedienen.

Tijdens het draaien komt de machine zeer solide over en zijn er nauwelijks vibraties merkbaar. Dit was voor ons erg belangrijk omdat we de wasmachine in de badkamer op zolder op een houten balklaag hebben staan. De machine is nauwelijks hoorbaar op de verdiepingen eronder.

De beladingssensor en het automatisch doseren zijn technische toevoegingen die daadwerkelijk bijdragen aan veel gebruiksgemak. Ook de indicatie van het verbruik (elektrische energie en water) bij de keuze van het programma is wat mij betreft erg bruikbaar. De machine is met deze functies erop gericht de gebruiker de was op de meest efficiënte wijze te laten doen.

Een andere functie die ik niet verwachtte te gebruiken is de bijvul functie. Je kunt de machine op elk moment op pauze zetten. De machine geeft na het meten van het waterniveau direct aan of het mogelijk is om was bij te vullen (of niet) en ontgrendeld de deur.

Het enige minpunt van de machine vind ik tot dusver de bouw van de deur. Deze komt niet heel solide over (hiervoor hadden we een Miele met stalen deur) en ik vaag me af hoe lang de deur mooi blijft. Qua uiterlijk: de machine ziet er strak uit, maar van mij had er geen "extraklasse" op hoeven staan. Zoiets moet uit de resultaten van de machine blijken en niet uit de tekst op de deur!

In de eerste week hebben we al veel plezier van deze machine gehad. Ik hoop dat dit nog jaren zo blijft.

Pluspunten

• energie- en waterzuinig
  • gebruiksgemak
  • doseringssysteem
  • stil en solide tijdens centrifugeren

Minpunten

• bouw deur

Serge 20-09-2016

Prima apparaat

Mijn vorige was een siemens 1252xl waschine.
Het apparaat heb ik pas een paar dagen in gebruik, dus voor zover kan ik er over oordelen.

Wat me positief opviel:

Weinig geluid.
Het verbruik is minder dan mijn vorige ondanks de grotere trommel en laadcapaciteit.
Een smartphone app.
Mooi design.

Minder positief:

De inschakel/programma knop voelt erg goedkoop en gammel aan, hopelijk blijft deze het doen voor de komende 10 a 15 jaar.

De smartphone app is leuk en tegelijkertijd overbodig, ik heb het gevoel alsof daar meer uit valt te halen.

Het verbruik is minder, maar na meting met een stroomverbruikmeter. Is het verschil tussen mijn 12 jaar oude machine en deze minder groot dan ik had gehoopt. Op beide had ik een 40graden bonte was programma uitgevoerd met bij benadering hetzelfde gewicht, het verschil in verbruik was maar 0,8 kwh.

Apparaat is gekocht via Bemmel en kroon (BKI558066).

Pluspunten

• Redelijk zuinig.
  • Stil.

Minpunten

• Gammele bedieningsknop.
  • Prijs.

Rob 27-05-2018

Prima apparaat

Na 14 jaar trouwe dienst was onze Siemens aan vervanging toe. Vooral de degelijkheid van het apparaat en de betrouwbaarheid was reden om weer voor een Siemens te gaan.
Vooral de iDOS en de HomeConnect waren belangrijk. De keuze tussen een iQ700 og iQ800 was gezien de uitgebreidere programma's en het geringe prijsverschil eenvoudig.
We hebben de machine nu 1 dag in gebruik en er kan veel in, het apparaat is stil en de app werkt top. Erg handig als he apparaat op zolder staat en een bericht krijgt dat deze klaar is.

Andre 23-05-2018

Stille en luxe wasmachine

Na 11 jaar een nieuwe wasmachine en deze is een stuk stiller en zuiniger. Met alle nieuwe opties met o.a. het I-dos systeem en het mooie display, wordt het wassen een stuk leuker!

• 9 kg vulgewicht
  • I-dos systeem
  • 1600 toeren voor extra droge was
  • energie zuinig

Minpunten

• nog niet gevonden

RB 22-05-2018

Zeer complete wasmachine

Van alle gemakken voorzien! Veel uitgebreide programma's, zodat een grote of kleine was geen probleem is.

JolandaN 20-05-2018

Super wasmachine. Stil.

Enkele weken geleden gekocht. Positieve eigenschappen: stil, reservoirs voor wasmiddel en wasverzachter, Home Connect die meldt als de was klaar is, 1600 toeren dus redelijk droger de droger in, 9kg inhoud en was wordt mooi schoon. In de eco modus doet de katoenwas er ruim 4 uur over. Dat is niet handig als je meerdere wassen op een dag wilt doen.

Pat 13-05-2018

Mooie en zeer handige Siemens wasmachine

Het is geen goedkope wasmachine maar ik vind het zeker waar voor mijn geld. Vooral de weegfunctie van het wasgoed in de trommel en de I-DOS (automatisch wasmiddel dosering) zijn voor mij toegevoegde waarde. Dit omdat mijn vorige wasmachine op deze twee dingen kapot is gegaan. Je kan heel veel handmatig instellen, ik weet nog niet of ik hier gebruik van ga maken want de automatische programma's zijn er handig. De wifi heb ik helaas nog niet uit kunnen proberen omdat we geen bereik hebben helemaal boven, wat het belooft te doen lijkt mij een toegevoegde waarde voor een werkende moeder!!!

Pluspunten

• I-DOS
  • Wegen was
  • Stiller dan oude wasmachine
  • Wifi bediening
  • Korte programma's

Minpunten

• Mooie knop voor kinderhandjes
  • Weegfunctie niet altijd duidelijk

mar 11-05-2018

veel ruimte makkelijke bediening

Makkelijke bediening, gebruiksaanwijzing alleen doorgenomen voor wanneer je de verschillende programma's kiest. Verder wijst het zich vanzelf. Veel binnenruimte. Erg handig dat je bijna anderhalve liter wasmiddel/wasverzachter in 1 keer kunt toevoegen, geen omkijken meer naar.

Pluspunten

• veel ruimte
  • makkelijke bediening
  • stil

Jochy 02-05-2018

Lekker ruim met 9 kg en mooi design

Gisteren via internet besteld, vandaag al in huis. Ik ben nog bezig met het snappen van het apparaat maar met bijpassende droger een mooi geheel. WiFi bediening werkt nog niet. Al van alles geprobeerd, zo'n 3 uur lang. Thuis Netwerk vindt hem niet en HomeConnect netwerk werkt ook (nog) niet. Morgen weer een dag...

Pluspunten

• ontwerp
  • mogelijkheden

Minpunten

• WiFi niet eenvoudig in te stellen

Anneke de Vries 28-04-2018

na 21 jaar nieuwe wasmachine

Na 21 jaar met Siemens wasmachine gewassen te hebben zonder reparaties! Nu een nieuwe Siemens dos wasmachine gekocht en zeer tevreden over het gebruikgemakt. Hij is stil en was schoon.

Joris Kiel 14-04-2018

Veel wasprogramma's, en wast alles goed schoon

Net een kleine twee weken in bezit en ontzettend blij met dit apparaat. Er past veel wasgoed in (maar liefst 9 kg), heeft veel wasprogramma's en het belangrijkste dat het wasgoed er schoon en aardig droog uitkomt. Hoewel er tegenwoordig ook wasmiddel pods zijn, is de iDos functie toch super handig! Ook past de wasmachine prima in een keukenkast. Superhandig als je niet al te veel ruimte hebt.

Joris 07-04-2018

Uitstekend wasresultaat, duidelijke functies, helder display

Na een paar keer wassen is al snel duidelijk dat dit een prima wasmachine is. Goed wasresultaat, veel wasprogramma's en een helder en overzichtelijk display.

Pluspunten

• Wasresultaat
  • Veel wasprogramma's
  • Helder display

rens82 04-04-2018

Erg stil, grote trommel en veel mogelijkheden

Een uitstekende wasmachine. Vooral erg stil. iDos vinden wij erg gemakkelijk. Je kunt het gebruiken voor 1x wasmiddel en 1x wasverzachter of voor 2x wasmiddel. Ook de wifi functie vinden wij een goede optie. Er is veel commentaar op het instellen hiervan, maar door de gebruiksaanwijzing stap voor stap te doorlopen is het geen probleem. De app gebruiken wij om het wasprogramma samen te stellen. Hierdoor maak je optimaal gebruik van de mogelijkheden van de wasmachine. En het lampje in de wasmachine is een leuke extra bijkomstigheid.

RB 12-03-2018

Erg stil, grote trommel en veel mogelijkheden

Een paar dagen in bezit. Mooie, luxe wasmachine en vooral erg stil! I-dos werkt erg handig. Kun je gebruiken voor wasmiddel en wasverzachter of 2x wasmiddel. Daarnaast kun je altijd handmatig wasmiddel blijven gebruiken. Ook de WiFi en de app werkt goed. Daarover zijn de meningen verdeeld. Ik vind het vooral handig dat je d.m.v. simpele vragen het juiste wasprogramma voor de was kunt selecteren. Dit wordt automatisch via de app gecommuniceerd met de wasmachine. Hierdoor gebruik je meer mogelijkheden van de wasmachine en niet alleen de standaard programma's. Het instellen van de WiFi en de app is misschien wat omslachtig, maar wanneer je de stappen doorloopt dan werkt dit goed.

• Grote inhoud
  • I-dos
  • WiFi & App

Raymond Jacobs 27-02-2018

Topper

De wasmachine inmiddels enkele maanden in gebruik. Tijd voor een (beoordeling) aanvulling.
Optisch is deze wasmachine picobello in orde. Wat mij meteen opviel, rugpatiënt, is het handvat om de deur te openen op ‘vijf over twaalf’ (in plaats van standaard op ‘kwart over twaalf’). Uiteindelijk moet je voor over buigen maar toch. De deur zonder nis, ken ik van de Siemens droger. Makkelijk te onderhouden (stof). Bedieningsscherm is goed afleesbaar, bedieningsknop (aan/uit-knop) is weliswaar van kunststof maar voelt solide en is prettig in bediening.
Deze wasmachine van Siemens is geen ‘plug-and-play’-apparaat. Toch wel even moeten ‘bestuderen’ hoe een en ander werkt. Ook de volgorde en bediening is nét iets anders dan je gewend bent: eerst programma kiezen, wasmiddel instellen en dan pas vullen. Ben er echter helemaal aan gewend.
De automatisch dosering van wasmiddel/-verzachter, is een van de redenen waarom ik gekozen heb voor deze machine (Siemens i.p.v. Bosch is een gevoelskwestie). Dit werkt perfect. Minpuntje? Er zijn maar twee kamers waarvan één voor de wasverzachter. Dan heb ik nog twee soorten wasmiddel: voor de witte was en voor de bonte was……
Deze wasmachine is hier inmiddels 42 keer beoordeeld. Hier hoef ik verder niets over te melden. Gewoonweg een geweldig apparaat met geweldige mogelijkheden en resultaten. Kost iets meer dan een ‘normale’ wasmachine maar is het geld zeker waard.
Wifi? Geen flauw idee. Leuke gadget maar nog nooit gebruikt. Ben de hele dag thuis, weet wanneer ik de machine heb gestart en weet hoe lang het programma duurt. Heel simpel. Misschien toch maar in gebruik nemen. Leuk voor de kinderen.
Mijn favoriet? De beladingssensor. De ‘een hand vrij houden boven de was’-tip van mijn moeder ooit, is niet meer nodig.
Conclusie? TOPPER!

Pluspunten

• automatisch doseersysteem (IDOS)
  • gebruiksgemak (inmiddels)
  • binnenverlichting
  • wasresultaten
  • mogelijkheden

Minpunten

• was erg gekreukt bij 1600 rpm

Jurtijssen 19-02-2018

Fantastische machine

Wasmachine staat nu 3 weken te draaien. Zeer tevreden met deze aankoop. Niet alleen fraai om te zien maar doet ook wat het beloofd. Nog niet alle functies gebruikt maar tot nu toe geen enkel probleem.

TessadeVries 04-01-2018

Heerlijke wasmachine

Een aantal wassen gedraaid om te testen. Was kwam er heerlijk schoon en frisruikend uit. Programma Auto 40 met iDos bevallen het beste (maar dit kan eventueel ook worden uitgeschakeld)! Je hoeft je niet druk te maken over hoeveel wasmiddel je moet gebruiken en toch wordt de was heerlijk schoon.