Siemens WMH6Y891NL - Reviews

9 kg
A+++-30%
Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 37 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Serge 20-09-2016 Product paar dagen in bezit

Prima apparaat

Mijn vorige was een siemens 1252xl waschine.
Het apparaat heb ik pas een paar dagen in gebruik, dus voor zover kan ik er over oordelen.

Wat me positief opviel:

Weinig geluid.
Het verbruik is minder dan mijn vorige ondanks de grotere trommel en laadcapaciteit.
Een smartphone app.
Mooi design.

Minder positief:

De inschakel/programma knop voelt erg goedkoop en gammel aan, hopelijk blijft deze het doen voor de komende 10 a 15 jaar.

De smartphone app is leuk en tegelijkertijd overbodig, ik heb het gevoel alsof daar meer uit valt te halen.

Het verbruik is minder, maar na meting met een stroomverbruikmeter. Is het verschil tussen mijn 12 jaar oude machine en deze minder groot dan ik had gehoopt. Op beide had ik een 40graden bonte was programma uitgevoerd met bij benadering hetzelfde gewicht, het verschil in verbruik was maar 0,8 kwh.

Apparaat is gekocht via Bemmel en kroon (BKI558066).

Pluspunten

• Redelijk zuinig.
  • Stil.

Minpunten

• Gammele bedieningsknop.
  • Prijs.

Nathalie1 19-05-2017 Product paar weken in bezit

Super wasmachine, net een ruimteschip!!

Als je de machine aanzet, verlicht de trommel zich en maakt de machine een futuristisch geluid. Het is net of de 'was opstijgt'. Veel fijne wasprogramma's en je kan ieder moment onderbreken om iets toe te voegen! Erg makkelijk in ons gezin met 6 man! En het I dos (automatische wasmiddel systeem), erg tof :)!

Pluspunten

• weinig geluid
  • I dos systeem

Robert 09-05-2017 Product paar weken in bezit

Duidelijk afleesscherm en schitterend design

De wasmasxhine heeft zeer duidelijke leesbare en begrijpelijke symbolen.
De I dos ( doe je vloeibare wasmiddel tot 1,3 liter in de daar voor bestemde bakje) is echt een uitkomst.
Geen geknoei meer en altijd precies de goede hoeveelheid wasmiddel word gebruikt.
Kortom een supermaschine.

Pluspunten

• 1600 toeren
  • Zuinig met water en electriciteit
  • Zeer stil

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Jeroen 02-05-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi was resultaat & handig in gebuirk

heerlijke eenvoud en alles te bedienen via afstand.

wij moeten alleen nog de was erin stoppen en eruit halen :).

Pluspunten

• Strak Design
  • Bestuurbaar via App
  • i-Dos

immetjes 12-04-2017 Product paar dagen in bezit

Zeer stille en ruime wasmachine

Na 10 jaar intensief gebruik gaf het lager mijn oude Siemens er de brui aan. De dempers waren ook al kaduk dus het was tijd voor een nieuwe.

Ik heb voor deze machine gekozen omdat hij mooi past bij mijn iq800 warmtepompdroger en ik het iDos systeem wel zag zitten (automatisch doseren van wasmiddel). Bij het draaien van de eerste was valt meteen op hoe stil de motor is...wow! Binnenverlichting is handig en of ik WiFi veel gebruik moet ik nog zien. Dat laatste na wat puzzelen uiteindelijk aan de praat gekregen zonder gebruik van de WPS knop op m'n router (die heb ik uitgezet namelijk).

Centrifugeren gaat ook erg stil, wat het meeste geluid maakt is de afvoerpomp en het borrelen van de leidingen, dat laatste was ook meteen een puntje. De machine pompt zo snel weg dat ik eerst mijn afvoerleidingen maar eens schoon gemaakt heb om een waterballet te voorkomen.

Mooie machine! Aanrader. De duurzaamheid zal vast prima zijn.

• Ruim
  • Automatisch doseersysteem
  • WiFi

Minpunten

• Afvoerleiding moet niet te klein zijn

Jeroen 20-03-2017 Product paar maanden in bezit

Erg fijne, stille en gemakkelijke wasmachine

Erg stille en fijne wasmachine. Hij was erg goed schoon en vooral de automatische wasmiddel functie is fijn. Wij gebruiken vaak alleen de automatische functie en alles is heerlijk schoon en fris. Ook de Wifi functie is handig. Je weet precies wanneer hij klaar is en kan je de volgende was erin doen.

Pluspunten

• automatisch wasmiddel toevoegen
  • wifi
  • stil
  • grote trommel
  • snel

Minpunten

• prijs

Linda 11-02-2017 Product paar dagen in bezit

Fijn apparaat

De wasmachine nu een week in ons bezit en al diverse keren laten draaien. Wasmachine werkt fijn en het idos systeem en de app heeft voor ons toegevoegde waarde. Fijn om te kunnen zien hoe lang de was nog bezig is en niet meer voor niets naar zolder te lopen.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Veel instelmogelijkheden
  • Idos

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Jeroen D 28-01-2017

Erg fijne machine

Wij hebben deze nu 2 weken in gebruik en hij bevalt erg goed.
Hij is stil en wast erg goed schoon. Ook de Wifi functie is handig. zeker de melding wanneer het programma klaar is.
Oorspronkelijk gepost op bsh-siemens

Chris 14-01-2017 Product paar dagen in bezit

Beste gadget

Perfect product, mooi design en doet wat hij moet doen. App werk goed en I-dos is een uitkomst voor gedoe met wasmiddel.
Wasresultaten zijn goed, altijd schoon en fris. Meestal doen wij de was in de avond en met dit apparaat hebben we daar geen last van. Soms vergeten we dat er een was aan draaien is, maar gelukkig hebben we de app:-)

Pluspunten

• App

• Garantie maar tot 5 jaar

M. Roozendaal 31-12-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldige werking, duidelijk, wifi erg handig.

Siemens is een geweldig merk, wasmachine en droger zien er mooi uit. Nieuwe manier van wassen. Wifi werk geweldig en is erg handig. Idos op de wasmachine is een erg handige toevoeging. Rek in de droger is slim en handig. Al bij al zijn wij er heel blij mee. tevens erge zuinige machines.

Pluspunten

• IDOS
  • Wifi
  • Zuinig

Marjon 29-12-2016 Product paar dagen in bezit

Super stil en zuinig

Heel veel mogelijkheden ook als je nog op een later tijdstip was wilt toevoegen... de WiFi op dit apparaat is ook heel handig! Doseert zelf het wasmiddel!

• Programma wijst voor zich

Linda van Zijp 29-12-2016 Product paar dagen in bezit

prettige bediening

Deze machine heeft een prettig bedieningspaneel. Door de draaiknop en het touchscreen kan je snel het juiste programma vinden. Ook de mogelijkheid om de programma's nog aan te passen naar je eigen wensen is heel prettig.
Daarnaast is de ruime trommelinhoud fijn en geeft de machine zelf aan hoeveel wasgoed er in de trommel zit. Zo kun je de machine niet overbeladen en komt de was er gegarandeerd uit.
Ik zou het automatische doseringssysteem niet meer willen missen, dit is echt een waardevolle toevoeging.

Pluspunten

• automatisch doseringssysteem
  • duidelijke bedieningspaneel
  • ruime trommel
  • vooraf instellen en bediening via mobiele telefoon

verstrooid 12-12-2016 Product paar dagen in bezit

Stille veelvraat

Na een uitvoerige zoektocht in de wereld der wasmachines hebben we uiteindelijk voor de Siemens WMH6Y891NL. Samen met de Bosch WAY32891NL een wasmachine met voor ons de belangrijkste kenmerken: 9 kg capaciteit, 1600 rpm centrifugeren, A+++-30%, extreem stil, automatisch doseren van 2 wasmiddelen. Hoewel de Bosch en Siemens gelijkwaardig waren, gekozen voor de Siemens wegens iets lagere prijs (50 euro verschil) en de home connect functie van Siemens (leuk maar ik verwacht het niet veel te gebruiken). De machine heeft veel mogelijkheden, maar is makkelijk te bedienen.

Tijdens het draaien komt de machine zeer solide over en zijn er nauwelijks vibraties merkbaar. Dit was voor ons erg belangrijk omdat we de wasmachine in de badkamer op zolder op een houten balklaag hebben staan. De machine is nauwelijks hoorbaar op de verdiepingen eronder.

De beladingssensor en het automatisch doseren zijn technische toevoegingen die daadwerkelijk bijdragen aan veel gebruiksgemak. Ook de indicatie van het verbruik (elektrische energie en water) bij de keuze van het programma is wat mij betreft erg bruikbaar. De machine is met deze functies erop gericht de gebruiker de was op de meest efficiënte wijze te laten doen.

Een andere functie die ik niet verwachtte te gebruiken is de bijvul functie. Je kunt de machine op elk moment op pauze zetten. De machine geeft na het meten van het waterniveau direct aan of het mogelijk is om was bij te vullen (of niet) en ontgrendeld de deur.

Het enige minpunt van de machine vind ik tot dusver de bouw van de deur. Deze komt niet heel solide over (hiervoor hadden we een Miele met stalen deur) en ik vaag me af hoe lang de deur mooi blijft. Qua uiterlijk: de machine ziet er strak uit, maar van mij had er geen "extraklasse" op hoeven staan. Zoiets moet uit de resultaten van de machine blijken en niet uit de tekst op de deur!

In de eerste week hebben we al veel plezier van deze machine gehad. Ik hoop dat dit nog jaren zo blijft.

Pluspunten

• energie- en waterzuinig
  • gebruiksgemak
  • doseringssysteem
  • stil en solide tijdens centrifugeren

Minpunten

• bouw deur

David 12-12-2016 Product paar maanden in bezit

Zeer gebruikersvriendelijk en heerlijk om mee te werken.

Een van de redenen waarom wij voor een Siemens wasmachine hebben gekozen was het feit dat deze met de tijd mee gaan. Zeer zuinig en te verbinden met je smartphone.

Pluspunten

• HomeConnect
  • Zuinig

Rutten 08-12-2016 Product paar dagen in bezit

Wassen

De bediening van de machines is kinderlijk eenvoudig, ook handig dat je via de app kunt zien hoever de machine is. Het stoppen of pauzeren van de machine via de app is mij nog niet gelukt, wellicht dat ik nog iets moet aanpasssen.

Qua was resultaten dik tevreden, automatische programma's vind ik super handig, vooral als man is dat handig, geen zin on alles uit te sorteren!

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Ruime keuze aan programma's
  • Via app status volgen
  • Stille machine

Minpunten

• stoppen of pauzeren via app werkt niet

TukkerP 19-11-2016 Product paar weken in bezit

Sterk in alledaags werk

Siemens biedt een gebruiksvriendelijke hight tech consumer oplossing voor alledaagse huishoudelijke activiteiten.
Begrijpelijk door duidelijke instructies, toegankelijk door haar simpele bediening en betrouwbaar door haar keuze voor alleen de beste materialen is Siemens erin geslaagd om ons gezin af te laten stappen van het Miele erfgoed .

Pluspunten

• duidelijke instructies
  • vele mogelijkheden
  • eenvoudige bediening

Minpunten

• relatief duur
  • app kan verder doorontwikkeld worden

Johan ten Vergert 19-11-2016 Product paar dagen in bezit

Fantastisch apparaat

Overzichtelijk, makkelijk programmeerbaar, veel automatische instellingen en veel extra functies. Duidelijke display, wifi connecting, toekomstgericht apparaat.

Pluspunten

• overzichtelijk
  • veel mogelijkheden

Jan 08-11-2016 Product paar weken in bezit

Wasmachine als geen ander

De wasmachine is zeer zuinig en stil.
Het iDos systeem is ideaal.
De bediening is zeer eenvoudig.
De wasresultaten zijn perfect.
Kortom: super!

Pluspunten

• stil
  • zuinig

MD 06-11-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie wasmachine met veel mogelijkheden

Deze machine online besteld op aanraden van een kennis en keurig geinstalleerd. Machine is heel stil en zuinig. Heeft veel mogelijkheden en de verbinding met internet zorgt voor extra mogelijkheden via de app. Automatisch doseringssysteem is super handig, waardoor je niet meer hoeft na te denken over de hoeveelheid vloeibaar wasmiddel.

Pluspunten

• stil
  • zuinig
  • connected via app
  • veel wasprogramma's
  • automatisch doseringssysteem

Minpunten

• prijs

keesjan 03-11-2016 Product paar maanden in bezit

top wasmachine

beste aankopende van een wasmachine wij hebben deze machine gekocht o.a. voor de grote trommel en het idos systeem werkelijk perfect veel was in 1 keer of kleine korte wasjes alles gaat perfect het beladings syteem is super hierdoor kunnen we er nooit te veel was in stoppen
succes met zoeken een tevreden gebruiker