Siemens WMH6Y891NL - Reviews

9 kg
A+++-30%
Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 25 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Serge 20-09-2016 Product paar dagen in bezit

Prima apparaat

Mijn vorige was een siemens 1252xl waschine.
Het apparaat heb ik pas een paar dagen in gebruik, dus voor zover kan ik er over oordelen.

Wat me positief opviel:

Weinig geluid.
Het verbruik is minder dan mijn vorige ondanks de grotere trommel en laadcapaciteit.
Een smartphone app.
Mooi design.

Minder positief:

De inschakel/programma knop voelt erg goedkoop en gammel aan, hopelijk blijft deze het doen voor de komende 10 a 15 jaar.

De smartphone app is leuk en tegelijkertijd overbodig, ik heb het gevoel alsof daar meer uit valt te halen.

Het verbruik is minder, maar na meting met een stroomverbruikmeter. Is het verschil tussen mijn 12 jaar oude machine en deze minder groot dan ik had gehoopt. Op beide had ik een 40graden bonte was programma uitgevoerd met bij benadering hetzelfde gewicht, het verschil in verbruik was maar 0,8 kwh.

Apparaat is gekocht via Bemmel en kroon (BKI558066).

Pluspunten

• Redelijk zuinig.
  • Stil.

Minpunten

• Gammele bedieningsknop.
  • Prijs.

Jeroen 20-03-2017 Product paar maanden in bezit

Erg fijne, stille en gemakkelijke wasmachine

Erg stille en fijne wasmachine. Hij was erg goed schoon en vooral de automatische wasmiddel functie is fijn. Wij gebruiken vaak alleen de automatische functie en alles is heerlijk schoon en fris. Ook de Wifi functie is handig. Je weet precies wanneer hij klaar is en kan je de volgende was erin doen.

Pluspunten

• automatisch wasmiddel toevoegen
  • wifi
  • stil
  • grote trommel
  • snel

Minpunten

• prijs

Linda 11-02-2017 Product paar dagen in bezit

Fijn apparaat

De wasmachine nu een week in ons bezit en al diverse keren laten draaien. Wasmachine werkt fijn en het idos systeem en de app heeft voor ons toegevoegde waarde. Fijn om te kunnen zien hoe lang de was nog bezig is en niet meer voor niets naar zolder te lopen.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Veel instelmogelijkheden
  • Idos

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Chris 14-01-2017 Product paar dagen in bezit

Beste gadget

Perfect product, mooi design en doet wat hij moet doen. App werk goed en I-dos is een uitkomst voor gedoe met wasmiddel.
Wasresultaten zijn goed, altijd schoon en fris. Meestal doen wij de was in de avond en met dit apparaat hebben we daar geen last van. Soms vergeten we dat er een was aan draaien is, maar gelukkig hebben we de app:-)

Pluspunten

• App

• Garantie maar tot 5 jaar

M. Roozendaal 31-12-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldige werking, duidelijk, wifi erg handig.

Siemens is een geweldig merk, wasmachine en droger zien er mooi uit. Nieuwe manier van wassen. Wifi werk geweldig en is erg handig. Idos op de wasmachine is een erg handige toevoeging. Rek in de droger is slim en handig. Al bij al zijn wij er heel blij mee. tevens erge zuinige machines.

Pluspunten

• IDOS
  • Wifi
  • Zuinig

Marjon 29-12-2016 Product paar dagen in bezit

Super stil en zuinig

Heel veel mogelijkheden ook als je nog op een later tijdstip was wilt toevoegen... de WiFi op dit apparaat is ook heel handig! Doseert zelf het wasmiddel!

• Programma wijst voor zich

Linda van Zijp 29-12-2016 Product paar dagen in bezit

prettige bediening

Deze machine heeft een prettig bedieningspaneel. Door de draaiknop en het touchscreen kan je snel het juiste programma vinden. Ook de mogelijkheid om de programma's nog aan te passen naar je eigen wensen is heel prettig.
Daarnaast is de ruime trommelinhoud fijn en geeft de machine zelf aan hoeveel wasgoed er in de trommel zit. Zo kun je de machine niet overbeladen en komt de was er gegarandeerd uit.
Ik zou het automatische doseringssysteem niet meer willen missen, dit is echt een waardevolle toevoeging.

Pluspunten

• automatisch doseringssysteem
  • duidelijke bedieningspaneel
  • ruime trommel
  • vooraf instellen en bediening via mobiele telefoon

verstrooid 12-12-2016 Product paar dagen in bezit

Stille veelvraat

Na een uitvoerige zoektocht in de wereld der wasmachines hebben we uiteindelijk voor de Siemens WMH6Y891NL. Samen met de Bosch WAY32891NL een wasmachine met voor ons de belangrijkste kenmerken: 9 kg capaciteit, 1600 rpm centrifugeren, A+++-30%, extreem stil, automatisch doseren van 2 wasmiddelen. Hoewel de Bosch en Siemens gelijkwaardig waren, gekozen voor de Siemens wegens iets lagere prijs (50 euro verschil) en de home connect functie van Siemens (leuk maar ik verwacht het niet veel te gebruiken). De machine heeft veel mogelijkheden, maar is makkelijk te bedienen.

Tijdens het draaien komt de machine zeer solide over en zijn er nauwelijks vibraties merkbaar. Dit was voor ons erg belangrijk omdat we de wasmachine in de badkamer op zolder op een houten balklaag hebben staan. De machine is nauwelijks hoorbaar op de verdiepingen eronder.

De beladingssensor en het automatisch doseren zijn technische toevoegingen die daadwerkelijk bijdragen aan veel gebruiksgemak. Ook de indicatie van het verbruik (elektrische energie en water) bij de keuze van het programma is wat mij betreft erg bruikbaar. De machine is met deze functies erop gericht de gebruiker de was op de meest efficiënte wijze te laten doen.

Een andere functie die ik niet verwachtte te gebruiken is de bijvul functie. Je kunt de machine op elk moment op pauze zetten. De machine geeft na het meten van het waterniveau direct aan of het mogelijk is om was bij te vullen (of niet) en ontgrendeld de deur.

Het enige minpunt van de machine vind ik tot dusver de bouw van de deur. Deze komt niet heel solide over (hiervoor hadden we een Miele met stalen deur) en ik vaag me af hoe lang de deur mooi blijft. Qua uiterlijk: de machine ziet er strak uit, maar van mij had er geen "extraklasse" op hoeven staan. Zoiets moet uit de resultaten van de machine blijken en niet uit de tekst op de deur!

In de eerste week hebben we al veel plezier van deze machine gehad. Ik hoop dat dit nog jaren zo blijft.

Pluspunten

• energie- en waterzuinig
  • gebruiksgemak
  • doseringssysteem
  • stil en solide tijdens centrifugeren

Minpunten

• bouw deur

David 12-12-2016 Product paar maanden in bezit

Zeer gebruikersvriendelijk en heerlijk om mee te werken.

Een van de redenen waarom wij voor een Siemens wasmachine hebben gekozen was het feit dat deze met de tijd mee gaan. Zeer zuinig en te verbinden met je smartphone.

Pluspunten

• HomeConnect
  • Zuinig

Rutten 08-12-2016 Product paar dagen in bezit

Wassen

De bediening van de machines is kinderlijk eenvoudig, ook handig dat je via de app kunt zien hoever de machine is. Het stoppen of pauzeren van de machine via de app is mij nog niet gelukt, wellicht dat ik nog iets moet aanpasssen.

Qua was resultaten dik tevreden, automatische programma's vind ik super handig, vooral als man is dat handig, geen zin on alles uit te sorteren!

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Ruime keuze aan programma's
  • Via app status volgen
  • Stille machine

Minpunten

• stoppen of pauzeren via app werkt niet

TukkerP 19-11-2016 Product paar weken in bezit

Sterk in alledaags werk

Siemens biedt een gebruiksvriendelijke hight tech consumer oplossing voor alledaagse huishoudelijke activiteiten.
Begrijpelijk door duidelijke instructies, toegankelijk door haar simpele bediening en betrouwbaar door haar keuze voor alleen de beste materialen is Siemens erin geslaagd om ons gezin af te laten stappen van het Miele erfgoed .

Pluspunten

• duidelijke instructies
  • vele mogelijkheden
  • eenvoudige bediening

Minpunten

• relatief duur
  • app kan verder doorontwikkeld worden

Johan ten Vergert 19-11-2016 Product paar dagen in bezit

Fantastisch apparaat

Overzichtelijk, makkelijk programmeerbaar, veel automatische instellingen en veel extra functies. Duidelijke display, wifi connecting, toekomstgericht apparaat.

Pluspunten

• overzichtelijk
  • veel mogelijkheden

Jan 08-11-2016 Product paar weken in bezit

Wasmachine als geen ander

De wasmachine is zeer zuinig en stil.
Het iDos systeem is ideaal.
De bediening is zeer eenvoudig.
De wasresultaten zijn perfect.
Kortom: super!

Pluspunten

• stil
  • zuinig

MD 06-11-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie wasmachine met veel mogelijkheden

Deze machine online besteld op aanraden van een kennis en keurig geinstalleerd. Machine is heel stil en zuinig. Heeft veel mogelijkheden en de verbinding met internet zorgt voor extra mogelijkheden via de app. Automatisch doseringssysteem is super handig, waardoor je niet meer hoeft na te denken over de hoeveelheid vloeibaar wasmiddel.

Pluspunten

• stil
  • zuinig
  • connected via app
  • veel wasprogramma's
  • automatisch doseringssysteem

Minpunten

• prijs

keesjan 03-11-2016 Product paar maanden in bezit

top wasmachine

beste aankopende van een wasmachine wij hebben deze machine gekocht o.a. voor de grote trommel en het idos systeem werkelijk perfect veel was in 1 keer of kleine korte wasjes alles gaat perfect het beladings syteem is super hierdoor kunnen we er nooit te veel was in stoppen
succes met zoeken een tevreden gebruiker

K vd Boogaard 02-11-2016 Product paar dagen in bezit

Super wasmachine

Wasmachine ziet er goed en degelijk uit en wat een verschil t.o.v. onze voorganger (22 jaar oud), deze is stil en voorzien van alle bedieningsmogelijkheden die men maar kan bedenken.
Automatisch zeep doseren is gemakkelijk, minder geklieder met poeder of wasbolletjes.
Ook de aansturing via de App is goed en je krijg een melding als de was klaar is. Nog niets negatiefs kunnen bedenken.

• Veel mogelijkheden
  • Automatisch zeep doseren
  • Wifi en App verbinding

M. van Deurse 01-11-2016 Product paar dagen in bezit

Gebruiksvriendelijk

De keuze is gevallen op deze wasmachine vanwege de grote keuze in programma's. Deze wasmachine is gebruiksvriendelijk en dus erg makkelijk te hanteren. Boekje met instructies hoeft er niet naast te liggen.
In het verleden ook al een Siemens wasmachine gehad, tussendoor een ander merk. Maar in vier jaar tijd heel veel problemen mee gehad. Wasmachine geef zelf aan hoeveel KG was er in de trommel past. Als je buiten het I-dos systeem teveel poeder gebruikt, dan geeft de wasmachine dat zelf aan. Dan is erg handig.

Pluspunten

• Makkelijk
  • handig instellen via app

M Groot 01-11-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie machine

Prachtig apparaat: wast goed schoon, vele wasprogramma's voor verschillend soort was, automatische wasmiddel en wasverzachter dosering met iDOS, ook overigens gebruiksvriendelijk en design is erg mooi.
Ik ben heel blij met mijn aankoop. Past ook mooi bij mijn Siemens IQ800 droger!

Pluspunten

• Veel wasprogramma's, iSensoric
  • iDOS
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Iets prijzig

Kaho1908 28-10-2016 Product paar dagen in bezit

Siemense I-dos WMH6Y891NL

Heb het nu een paar dagen binnen, Een eerste lege was gedraaid zodat de machine "gespoeld" kunnen worden.

Spoelen en Centrifugeren echt heeeeeel veeeeel stiller dan gedacht.
Opties zijn zeer goed te bedienen.
Groot verlicht beeldscherm
Makkelijk in gebruik

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • zeer stil
  • groot verlicht beeldscherm
  • home connect app
  • Waterstop is bijgeleverd

Thamar 25-10-2016 Product paar dagen in bezit

Via app bestuurbaar, heel stil apparaat

Ik heb alle keuken apparatuur van Siemens. Dit is alleen mijn eerste wasmachine. Gezien de technologie is Siemens heel ver. Ook dit apparaat heeft weer vele extra s, zoals app, stil, zuinig! Super blij mee