AEG L76475NFL - Reviews

7 kg
A+++
Geluidsniveau
75 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 60 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Ans 26-07-2016 Product kwartaal in bezit

Uitstekende wasmachine

Een uitstekende wasmachine. Goede wasprestatie. Handige instelmogelijkheden zoals uitgestelde starttijd, een miniprogramma van 20 minuten voor een halve lading en het aanpassen van de tijdsduur van een wasprogramma. Is heel stil, alleen als hij centrifugeert hoor je wat meer geluid.

J1993 14-07-2016 Product half jaar in bezit

Was resultaat is super

Sinds een paar maanden in het bezit van de aeg wasmachine, en zou nu al niet meer anders willen. Het was resultaat is super! Het komt er allemaal schoon en fris uit en ook al aardig droog. Ook de mogelijkheden zijn ruim. Zo is het ideaal dat je bij 1 was programma uit 3 tijden kan kiezen zodat hij nooit onnodig lang draait. Ik vind dit zeker een aanrader.

Ro 14-07-2016 Product kwartaal in bezit

Prijs kwaliteit verhouding is goed

Prima machine voor dit geld met uitgebreide wasprogramma's.
Centrifugeren iets lawaai, maar niet hinderlijk. Kortom prima wasmachine.
Hebben deze machine nu 4 maanden dus over duurzaamheid en levensduur nog geen oordeel.

Hilde 14-07-2016 Product kwartaal in bezit

Kwaliteit zoals verwacht van AEG

Goede wasmachine, vrij stil en schone was, centrifuge 1400 toeren net zo goed als mijn oude wasmachine (AEG) met 1600 toeren. Ik heb wel het gevoel dat er iets minder in past dan in mijn vorige.(ook 7 kg)

Bruijn 14-07-2016 Product kwartaal in bezit

Een prima eerste wasmachine

Sinds ongeveer 3,5 maand hebben we deze wasmachine in bezit. Voor ons is het de eerste wasmachine, en we hebben de keuze voor dit model gemaakt vanwege de betrouwbaarheid van AEG, de relatief lage prijs voor een wasmachine met deze kenmerken en eerdere ervaringen bij een AEG wasmachine in de gezamenlijke wasruimte van ons vorige appartementencomplex.
De wasmachine is zeer gebruiksvriendelijk en 'denkt' als het ware mee: als de was niet zo vuil is, dan spaart de machine automatisch water en energie waardoor je nooit te veel gebruikt. Andersom kan ook: als de was extra vuil is, spoelt de wasmachine nog een keer extra. De functie start uitstel is heel handig, en omdat de machine zeer stil is (vanwege zijn speciale motor), laten we hem vaak 's ochtends om een uur of 6 starten zonder dat we door het geluid gewekt worden (de machine staat in een kamer direct naast onze slaapkamer). Er zitten ontzettend veel functies op waarvan we zeker de helft nog niet gebruikt hebben (bijvoorbeeld de wolwas, maar dat komt straks in de winter wel weer).
Een nadeel zou zijn de relatief lange duur voor de was klaar is, al is dit voor ons geen probleem. Bovendien kun je (ten koste van zuinigheid) de was ook sneller klaar laten zijn (soms wel tot 60-70% sneller).
Kortom, we zijn zeer enthousiast! Een aanrader!

john 14-07-2016 Product maand in bezit

prima wasmachine

mijn vorige wasmachine was de lavamat 1230, deze heeft ruim 13 jaar prima gewerkt , dus heb weer gekozen voor een aeg, deze bevalt goed en is nog een stuk stiller ook.

Wendy 13-06-2016 Product paar weken in bezit

AEG L76475NFL Wasmaschine

Fantastische wasmachine! Gemakkelijk in gebruik en erg fijn dat je kan ziet hoe lang de wasbeurt nog duurt. De programma's duren inderdaad lang: katoenenwas 40 graden op 1400 toerenteller duurt ongeveer 3:25. Maar met de tijdversneller kan de was binnen 2:25 uur of zelfs naar 1:08 uur gezet worden. Voor de optimale schone was zou je gewoon het totale programma moeten laten draaien, maar met het programma van een uurtje is ook de n-et-zo-vuile was erg schoon. En heel fijn dat er genoeg programma's op staan voor alle verschillende wassen. Deze wasmachine is uitermate geschikt voor de wolle was en is hierin ook officieel erkend.

Miran 16-05-2016 Product half jaar in bezit

Prijs/kwaliteit prima verhouding

Ik ben zeer tevreden met deze aankoop. Fijne wasmachine die eenvoudig in gebruik is. Vele programma's met de mogelijkheid tot het aanpassen van de tijd en de temperatuur. Eveneens een programma voor dekbedden/slaapzakken.

Dieneke 09-05-2016 Product half jaar in bezit

wasmachine

machine is stil en makkelijk te bedienen,
ook kort wassen werkt goed,rest tijd weergave
is ook handig en bij kleine belading wordt de wastijd aangepast

TCM 04-05-2016 Product half jaar in bezit

Lekker simpel te bedienen

Keuze mogelijkheid in verschillende programma is groot. Kies het juiste programma stel de temperatuur in. Eventueel de centrifuge snelheid. En wassen maar. Je kan zelfs iets opfrissen en dekbedden wassen. Hier zijn speciale programma's voor. Het ook zeer fijn dat hij de was tijd berekend je weet dan precies van neer hij klaar is. Ik weet slechts 1 nadeel, je kan het piep geluid bij einde was uitzetten maar telkens als je de wasmachine opnieuw instelt moet het geluid weer uitschakelen. Gebruik de machine nu enkele maanden en ben zeer tevreden.

Maurits 03-05-2016 Product kwartaal in bezit

Een kind kan met deze machine de was doen!

Een erg gemakkelijke wasmachine die eigenlijk zonder het gebruik van een handleiding kan worden bediend.

Dankzij de handige programma's en de optie tijd besparen wordt mijn kleding ook snel schoon in een kortere wastijd.

Het design en het geluidsniveau spelen ook een rol! Dankzij de mooie grote ronde draaiknop kan je gemakkelijk een programma kiezen. Het geluidsniveau is top! Zelfs op hoge toerentallen!

Door het gebruik van de koolstofloze borstels in de motor gaat de motor ook langer mee en verbruikt deze minder energie dan reguliere motoren.

Zelf was ik veel kleding op 30 graden. Ook met lage temperaturen wordt mijn was schoon en fris!

AEG - "Een kind kan met deze machine de was doen!"

Jeroen 03-05-2016 Product half jaar in bezit

Zeer fijne wasmachine

7,6
Nadat mijn ouders enkele jaren geleden een van de voorgangers van deze wasmachine hebben aangeschaft, en hier zeer tevreden over zijn heb ik besloten deze uitvoering aan te schaffen.

Het wasresultaat is prima. De was komt altijd schoon uit de machine, zelfs bij sterke bevuiling.

Ook qua mogelijkheden ben ik tevreden, alle veelgebruikte programma's zijn aanwezig. Een reden om dit model aan te schaffen was de aanwezigheid van een stoomfunctie. Dit is een optie die ik vaak gebruik om snel kleding op te frissen, en voor het reinigen van bijzondere kleding zoals colberts.

Het gebruiksgemak is prima. De machine is makkelijk te bedienen. Het wijzigen van de temperatuur, centrifuge-snelheid en tijdsduur van het wasprogramma is eenvoudig. Het enige nadeel is dat de wasmachine na enkele minuten inactiviteit uit gaat (energiebesparing). Naar mijn mening gebeurt dit te snel. Wanneer je bijvoorbeeld het programma hebt ingesteld en daarna wasmiddel toevoegt, schakelt de machina uit als je hier te lang over doet.

De wasmachine ziet er qua uiterlijk goed uit. Echter is dit iets waar ik bij een wasmachine erg weinig waarde aan hecht.

Duurzaamheid vind ik lastig te beoordelen na een half jaar gebruik. Echter beschikt de wasmachine over een motor zonder koolstofborstels wat er voor zorgt er minder weerstand is wanneer de motor draait. Hierdoor gaat de motor langer mee (minder slijtage), en is de wasmachine zuiniger. Een motor zonder koolstofborstels was voor mij een eis bij het aanschaffen van een wasmachine.

Eindresultaat: Zeer tevreden over de aanschaf.

B.S. 29-04-2016 Product kwartaal in bezit

AEG wasmachine

Prima wasmachine, wast erg stil, centrifugeren maakt veel lawaai.
Bediening is eenvoudig, ruime vulopening.
Waspoeder lost heel slecht op, gebruikt te weinig water? Alleen geschikt voor vloeibaar wasmiddel, jammer.

annadiiregge 29-04-2016 Product half jaar in bezit

annadiiregge

Een machine met veel verschillende was mogelijkheden die makkelijk in het gebruik is en schoon wast. Precies wat je verwacht van een wasmaschine. Daarnaast is het geluidsniveau laag wat prettig is.

Fleurtje 17-01-2016 Product paar weken in bezit

5,8
Wat valt me deze tegen.na advies deze gekocht na mijn jaren lange bauwknecht ( 2e handje trouwens)en anderen gehad te hebben.HIJ WAST GEWOON NIET SCHOON!!het wit is grauw , bah zo zonde van mijn geld , nu dus zeker 6 jaar ergernis,terwijl mijn oudje stralend witte was had.Ook als ik hem eenmaal ingesteld heb kan ik niets meer veranderen,bah nooit meer !!!

Snuffie100 01-10-2015 Product maand in bezit

6,5
Wasmachine net een maand in bezit en maakt meer herrie dan verwacht. Na 16 jaar een stille bauknecht te hebben gehad is dit een miskoop geweest. Monteur is langs geweest en machine was helemaal in orde en geluid was normaal. Deze wasmachine zou ik dan ook niet aanbevelen.

Kris 30-08-2016 Product paar weken in bezit

Zeer stil en lekker zuinig

Ik was specifiek op zoek naar een AEG, omdat mijn ouders eenzelfde wasmachine hebben alleen dan voor 9 kilo. Aangezien zij zeer tevreden waren over de wasmachine leek mij dit een goede keus. De wasmachine is nu net een paar keer gebruikt, tot nu toe ben ik zeer tevreden over de prestaties van de wasmachine. Aangezien ik op een appartement woon is het super fijn dat het apparaat zo stil is. Ook is het handig dat je de resterende tijd kunt zien op het display. Tevens is hij heel makkelijk in het gebruik, waardoor letterlijk een kind de was kan doen ;) Ook de ingebouwde lekbak is makkelijk, dan hoef je niet meer een lelijke lekbak eronder te plaatsen.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Energiezuinig
  • Ingebouwde lekbak
  • makkelijk in gebruik

Joke 27-08-2016 Product half jaar of langer in bezit

Machine wast goed schoon

Deze machine wast goed schoon, is erg stil en heeft veel mogelijkheden. Wat ik een groot nadeel vind: Iets te veel waspoeder gebruiken en je krijgt weer die foutcode. Nu voor de tweede keer moet er weer een monteur bij komen. Verder wel tevreden

Pluspunten

• tijdbesparenknop

Minpunten

• foutcode teveel waspoeder

Linette 08-08-2016 Product kwartaal in bezit

Fijne machine

Inmiddels deze wasmachine een paar maanden in gebruik. Bevalt erg goed. Handig in gebruik. Op mijn vorige machine had ik geen handwas functie. Regelmatig maak ik er nu gebruik van hoewel ik de wastijd wel lang vindt (5 kwartier) en helaas is deze niet korter in te stellen. Erg positief ben ik over het korte wasprogramma (20 min.) voor een halve trommel. De stoomfunctie heb ik één keer gebruikt maar vind ik niet echt iets toevoegen. Mede omdat er alleen maar kleding in mag wat gewassen kan worden. Het is dus niet zo dat je met de stoomfunctie de kosten van een stomerij uitspaart. Het geluid tijdens het centrifugeren viel wat tegen.

K 03-08-2016 Product paar dagen in bezit

AEG L76475NFL

6,6
Wasmachine is niet zo stil als dat de winkel en de reviews vermeldden.
De was is nog erg nat na 1400 toeren centrifugeren. Spijtig dat er geen 1600 toeren standaard of keuzeknop is. (dit ontbrak in deze gehele serie)
Het afvoerfilter is onhandig geplaatst. Het is heel moeilijk los te draaien. Dit lukt niet met de hand, alleen door middel van een tang en het zetten van veel kracht.