Samsung WD80J6400AW - Reviews

tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht
Kleur(en)
wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Dutch8472 11-01-2017

Handig combi apparaat met prima functionaliteit

Vanwege beperkte ruimte in mijn woning was ik op zoek naar een goede wasdroog combi (in plaats van een losse wasmachine + droger). Ik heb de machine nu een aantal dagen in gebruik en ben er behoorlijk tevreden mee. De machine heeft een digitaal display dat de resterende tijd toont. Voor mij erg handig, omdat dit niet op mijn oude wasmachine zat. Standaard maakt het apparaat geluidjes bij het gebruik van de bedieningsknoppen en wanneer een programma klaar is wordt er een uitgebreid melodietje afgespeeld. Ik vind dit zelf nogal irritant, maar je kunt het eenvoudig uitzetten door 2 knoppen gedurende 3 seconden in te drukken. Tot slot zit er een uitstelfunctie op de wasmachine, waardoor je kunt aangeven wanneer de was klaar moet zijn. De machine begint dan op de juiste tijd met wassen. Hierdoor zit de was niet urenlang onnodig in de machine. Enige nadeel is dat je tot maximaal 19.00 uur kan selecteren voor de eindtijd.

Er zitten standaard programma's op voor los wassen of drogen. Daarnaast is het mogelijk om wassen en drogen te combineren in 1 aaneengesloten sessie. Bij een gecombineerd programma kun je helaas echter alleen niet het toerental aanpassen. Verder zitten er nog extra programma's op om je trommel te reinigen en om je kleding even op te frissen met warme lucht. Het standaard droogprogramma is niet altijd voldoende om de was volledig te drogen. Dit heeft er mogelijk mee te maken dat de machine meet hoeveel was er aanwezig is en op basis hiervan het was- of droogprogramma aanpast/verkort. Bij losse wasdrogers is de was echter ook niet altijd 100% droog, dus gewoon even nadrogen met een kort programma.

De machine heeft een mooie grote vulopening en trommel met voldoende capaciteit (8kg wassen, 6kg drogen). Het apparaat ziet er verder mooi/modern uit en maakt (voor een wasmachine) relatief weinig geluid. Goed product voor mensen die een gecombineerde oplossing (wassen + drogen) zoeken. Mocht je uitgebreidere functies willen hebben of zeer intensief moeten wassen, dan is een losse wasser en droger mogelijk nog weer beter.

Pluspunten

• Duidelijke bediening
  • Stil in gebruik
  • Weinig ruimte nodig (wassen en drogen)
  • Veel capaciteit (8kg wassen, 6kg drogen)
  • Handige functies/programma's

Minpunten

• Irritante geluiden (kun je uitzetten)
  • Was net altijd in 1x droog
  • Toerental niet aan te passen bij combi programma

Kim 01-06-2016

Goeie wasdroog combi

9,6
deze wasmaschine wast goed op verschillende temraturen en je hoeft niet heel veel wasmiddel in te gooien en drogen doet het niet altijdperfect maar meestal is het wel goed droog alleen als je een 2 persoons dekbed en lakens en alles erop en eraan ingooit dan is het niet helemaal droog voor de rest is het perfect

Farida 30-12-2017

Mooi machine!

Weeg de was voor dat die wasprogamma start! Zodat dat die minimaal aan Water / waspoeder/ stroom gebruikt.
Paar keer in het begin wezen kijken bij wasmachine om te zien of die wel aan stond.
Je hoort hem gewoon niet!

Pluspunten

• Hij weegt de was voor het wassen
  • Droog prima de was
  • Mooie uitstalling
  • Grote opening

Minpunten

• Niks eigenlijk

Esmee 01-04-2018

Wasmachine

Ik heb de wasmachine en paar maanden nu 8 van de tien keer centrifugeert hij niet!! Mijn wasjes moeten constant opnieuw gedraaid worden. Droger is geen optie duurt min 4 uur

Djannat 27-06-2017

Uitvinding van het jaar

Ben superblij met deze aankoop. Bespaart mijn ruimte en tijd. Wast en droog perfect. Kan zelfs mijn uniform stomen met de air wash functie. Geweldig raad deze wasdroogmachine zeker aan. Vooral als je veel moet wassen. Tegenwoordig draai ik 2 to 3 keer een was per week, dat is de helft minder dan voorheen.

Robert 17-06-2017

Wat een miskoop

Het leek de uitvinding van de eeuw, maar kan net 10 stuks handdoeken drogen (110x50cm). 5 uur wassen en drogen en nog nat. Nog een uur erbij en dan heb je geluk aks je was droog is... heb thuis veel van Samsung, maar de volgende aanschaf is niet meer zeker van Samsung. Veel belofte weinig prestatie

Daphne 04-06-2017

Toeren centrifuge niet instelbaar

Als de wasmachine op 400 toeren ingesteld wordt geldt dit alleen voor de laatste spoelronde. Bij de tussenliggende rondes wordt er wel op 1200 gecentrifugeerd. Het lijkt dus in te stellen, maar dat is het niet. Zo is de was alsnog niet beschermd.

Tesora 08-04-2017

Teleurstellende droogprestatie

Het combineren van wassen en drogen is niet echt gelukt.

Als wasmachine heeft hij minder functies dan een gewone wasmachine (bv. geen handwas-functie), maar verder wast hij prima.

Als droger, is hij heel teleurstellend. Met de automatische droogprogramma's is er geen kans dat de was er droog uitkomt. Met de handmatige programma's op de hoogste stand (2u30 voor synthestisch, 4h30 voor katoen) wordt de was soms droog, vaak niet. Om een kantoene was te wassen en drogen kost het dus bijna 6 uren, en dan is het vaak nog niet droog.

Hij wast tot 8kg maar droogt niet meer dan 3kg - de rest van de was moet dus nat blijven tot het droogprogramma is afgelopen.

We hebben heel erg spijt van deze aankoop!