Miele WKB 120 WCS - Reviews

A+++
Geluidsniveau centrifugeren
73 dB

Mevr. de Ruiter 04-12-2016 Product paar dagen in bezit

Duidelijke display en niet grof

Eindelijk na jaren heb ik een miele wasmachine kunnen kopen daar ben ik tot nog toe zeer tevreden over. Het is een mooie wasmachine qua uitvoering niet grof met mooie afwerking door een mooie rvs-kleurige deur wat het voor mij af maakt. De wasmachine is makkelijk in gebruik en ook duidelijk. De was komt er schoon en praktisch droog uit met 1600 toeren.

Pluspunten

• Mooie uitvoering
  • Bij 1600 toeren zo goed als droog

Judith 30-11-2016 Product paar dagen in bezit

Miele wasmachine

Een hele goede wasmachine met duidelijke knoppen. Hij werd bij mij afgeleverd en geinstaleerd, echt een goede service. De bezorgmedewerkers gaven er ook nog uitleg bij, helemaal top. De was komt er heerlijk fris en schoon uit. Niets anders dan tevreden tot nu toe!

Pluspunten

• Duidelijke knoppen
  • Kwaliteit
  • Weinig lawaai

Mieke 16-11-2016 Product paar dagen in bezit

Super stille wasmachine

de wasmachine is erg stil. Grote trommel. Verschillende programma's. Heeft een energie zuinig label . Kan op 1600 toeren centrifugeren, zonder te kreuken.

• Hoog toerental met centrifugeren

Marc______________________ 01-10-2016 Product paar dagen in bezit

eerste ervaring met nieuwe wasmachine Miele WKB 120 WCS

Vorige miele W422 heeft bijna 35 jr lopen draaien, waarvan 20 jr voor mij. Dus maar weer een Miele. Techniek is flink vooruit gegaan. 1600 omw/min, 8kg, veel programma's, motor zonder koolstofborstels, etc. Geen TwinDos ed, maar goedkoopste 1600 omw/min machine. Hij kan nog paar tientjes goedkoper met witte deur ipv chrome look. Prijs nu ca €940.
Behoorlijk stil, centrifugeren hoor je wel. Restprogrammaduur staat op display ca 3:00. Waterbeveiliging niet via dubbelwandige slang met waterslot, maar voorziening in machine. Kon in de specs niet vinden of hij geschikt is voor hotfill. Gemeten verbruik voor wittewas op 60 graden 0.8kWh, max 2200W.
8kg is wat veel, maar kleiner is niet te krijgen. Na het programma blijft trommel af en toe draaien om kreuken te voorkomen, dus niet laten lopen ruim voordat er weer iemand thuiskomt. Bediening is intuïtief.
Wat verbeterpunten voor Miele (lezen die dit?): hotfill toestaan, hij meet hoeveel er in de trommel gaat, maar laat gewicht niet zien? Ben benieuwd of ik in de buurt van de 8 kg kom.

Pluspunten

• degelijk
  • centrifugeren met 1600 omw/min
  • A+++

Truusje 23-11-2015 Product half jaar in bezit

Dit is mijn 3e Miele wasmachine. Ik heb deze machine nu een half jaar, en kan er nog steeds niet aan wennen.
Als je even snel een was wilt draaien, kom je eerst in een uitgebreid menu.
Bijvoorbeeld: ik wil 3 dingen wassen in de bonte was met voorwas op 30 graden:
Je moet eerst de knop aan/uit indrukken, dan komt er een Miele Wilkommen op het display te staan.
Daarna moet ik de knop zodanig draaien tot hij op het gewenste programma komt (katoen met voorwas), daarna druk ik het knopje in met temperatuur, dan het knopje v van naar beneden (30 graden) dan het centrifugetoerental ( iets minder gecentrifugeerd op 900 toeren), daarna druk ik de startknop in.
Het is me nogal een gedoe om even snel een wasje te draaien.
Ook kun je m niet makkelijk tussendoor even bijvullen.
Toch zit er 1 voordeel op: overhemden wassen. Ideaal!
2 overhemden, 1 1/2 uur later nagenoeg gestreken er uit halen!
In het halfjaar heb ik 2 x een probleempje gehad. 1 x stopte de machine er gewoon mee, en de andere keer bleef t ie midden in een programma steken.
Voor de rest: had ik de oude machine maar weer :(
We zullen met de nieuwste snufjes moeten leren leven. Het kost alleen zoveel tijd.

wilmakl 29-09-2015 Product paar dagen in bezit

Het is heel erg wennen had van te voren een bauknecht die erg veel lawaai maakte.
Nu deze miele is werkelijk erg stil en je hoort hem nog bijna niet werken.
Er zitten ook enorm veel functies op zodat voor iedere was je apart kunt instellen.

gustaf 17-04-2015 Product paar weken in bezit

Wasmachine is zeer stil met centrifugeren m je hoort alleen de waterpomp en de waterslang , mag niet hoger dam een meter afvoer (handleiding) ,bij mij 1,40 m hoog m , de waterslang maakt een vervelend gorgelend geluid ( weet niet of dit normaal is , maar voor rest niet storend tot nu toe , misschien toch iemand een tip ? ) Miele heeft 500 miljoen geinversteerd in de W1 wasmachines er zit een Fu moter in je hoort hem bijna niet , met de was draaien hoor je watergeklots en en het wasgoed vallen in de trommel als die niet helemaal vol zit , wat ik niet handig vind is dat je allen de eerste 3 minuten de trommel kunt bijvullen , bij sommige progamma,s helemaal niet , je kunt het progamma,s wel afbreken , maar dan pomp hij wel al het water weg plus nog je toegevoegde zeeppoeder , dus dat vind ik wel stom en dom voor z,on dure machine m en mileubelastend , bij mijn oude machine kon dit gewoon , maar ja dit is mijn eerste miele in leven , ook rammelde de zakbak mee als mijn droger er niet op stond , warom weet ik niet , nu mijn droger er op staat , trilt de zeepbak niet meer mee , weet iemand hoe dit komt ? de voorstrijkfunctie is best handig voor blouses enzo , komt er inderdaad goed bijna kreukvrij uit de machine , je kunt dat de machine niet te vol stoppen , en je kunt ook de voorstrijkfunctie niet alleen gebruiken , je moet eerst wassen van te voren , er zit een 20 minuten progamma op , vuilgraad kun je instellen op licht normaal of sterk , dit verschild in tijdsduur op stand sterk doet hij een voorwas , het waterniveu kun je instellen , zo kun je ook het waterveruik en energie verbruik op het display aflezen , Ik vind de gaatjes in de speciale trommel wel erg klein en ook weinig , katteharen enzo gaan er goed minder af in de was als in mijn oude wasmachine die had meer gaatjes in de trommel , dit is niet zo erg want haa de meeste katteharen er voor de was vanaf , maar ja je zal er altijd een paar over het hoofd zien , ik dacht de deur van chroom ijzer zal zijn , maar mijn deur is van plastic , op de webshop leek het net chroom ijzer(volgens mij wel bij de duurdere modellen) , dat zit er zeker of misschien wel onder , want de deur voelt wel zwaar aan ? Mijn witte was is wel veel witter sinds ik deze machine , dan bij mijn overleden siemens ,