Miele WKB 120 WCS - Reviews

A+++ energieklasse
Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)

Mevr. de Ruiter 04-12-2016 Product paar dagen in bezit

Duidelijke display en niet grof

Eindelijk na jaren heb ik een miele wasmachine kunnen kopen daar ben ik tot nog toe zeer tevreden over. Het is een mooie wasmachine qua uitvoering niet grof met mooie afwerking door een mooie rvs-kleurige deur wat het voor mij af maakt. De wasmachine is makkelijk in gebruik en ook duidelijk. De was komt er schoon en praktisch droog uit met 1600 toeren.

Pluspunten

• Mooie uitvoering
  • Bij 1600 toeren zo goed als droog

Marc______________________ 01-10-2016 Product paar dagen in bezit

eerste ervaring met nieuwe wasmachine Miele WKB 120 WCS

Vorige miele W422 heeft bijna 35 jr lopen draaien, waarvan 20 jr voor mij. Dus maar weer een Miele. Techniek is flink vooruit gegaan. 1600 omw/min, 8kg, veel programma's, motor zonder koolstofborstels, etc. Geen TwinDos ed, maar goedkoopste 1600 omw/min machine. Hij kan nog paar tientjes goedkoper met witte deur ipv chrome look. Prijs nu ca €940.
Behoorlijk stil, centrifugeren hoor je wel. Restprogrammaduur staat op display ca 3:00. Waterbeveiliging niet via dubbelwandige slang met waterslot, maar voorziening in machine. Kon in de specs niet vinden of hij geschikt is voor hotfill. Gemeten verbruik voor wittewas op 60 graden 0.8kWh, max 2200W.
8kg is wat veel, maar kleiner is niet te krijgen. Na het programma blijft trommel af en toe draaien om kreuken te voorkomen, dus niet laten lopen ruim voordat er weer iemand thuiskomt. Bediening is intuïtief.
Wat verbeterpunten voor Miele (lezen die dit?): hotfill toestaan, hij meet hoeveel er in de trommel gaat, maar laat gewicht niet zien? Ben benieuwd of ik in de buurt van de 8 kg kom.

Pluspunten

• degelijk
  • centrifugeren met 1600 omw/min
  • A+++

Marc______________________ 29-10-2016

4 wk en een paar wasbeurten verder; paar dingen in software die beter kunnen;
je kan niet zien welke Temperatuur geselecteerd is nadat je op start drukt. Heb ik 'm nu op 40 of op 60 staan? Bij 1 programma komt hij default met 60 op, terwijl ik meestal 40 wil.
Iets vergeten? Deur open en wat erbij is lastig. Verder prima ding en er tevreden over.

Miele, er is geen betere!!!! 22-01-2017 Product paar maanden in bezit

Wasdroger plus wasmachine

Wasdroger {Miele) ging vorig jaar na 30 dienstjaren kapot. Nieuwe droger, natuurlijk weer Miele, aangeschaft.Afgelopen najaar ging onze wasmachine na 31 jaar kapot (Miele) Nieuwe aangeschaft, natuurlijk weer een Miele. #1 jaar geleden kostte de wasmachine plus de droger 1800.-- gulden. Nu 30/31 jaar later kostte het nieuwe 2span 2300.- Euro. Maar wij zijn er echt blij mee.l Hebben groot huis dus ook 3 Miele stofzuigers plus een Miele afwasmachine. Wat altijd de doorslag gegeven heeft is doordat wij op 1 van de Waddeneilanden wonen wij er van op aan kunnen dat Miele ook bij ons dezelfde service geeft als op de vaste wal. Geen een ander merk doet dit. Dus blij met Miele.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Goede service

Anne Marie Verhamme 22-01-2017 Product paar maanden in bezit

Simpel in bediening

Hele goede prijs kwaliteit verhouding. Gemakkelijk in gebruik. Precies genoeg programma's. Meer gebruik je er toch niet. Is super stil.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Simpel te bediening

Minpunten

• Vaak hygiënische reiniging

Paul 22-01-2017 Product paar maanden in bezit

WKB120WCS

Alles voldoet na behoren! Super stille machine en er past veel in. Strak vormgeving ! Goed en mooi wasresultaat makkelijk in gebruik en alles is in het Nederlands

Pluspunten

• Geluidsloos
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Lang programma's

M. Nikamp 22-01-2017 Product paar maanden in bezit

Stil, Eenvoudige bediening en schoon !

De Miele wasmachine is eenvoudig te bedienen. Of je direct wilt wassen of uitgesteld. De was komt er door zijn hoge toerental (1600) zeer droog uit en niet gekreukt. Ook voor kleine snelle wasjes is hij bijzonder geschikt. Ben er zeer blij mee, is zeker aan te raden. Wellicht wat duurder dan vergelijkbare wasmachines, maar het is en blijft een Miele.

Pluspunten

• Hoge toerental cetrifuge
  • Eenvoudige bediening

Menno en zijn Miele 22-01-2017 Product paar maanden in bezit

Mijn nieuwe Miele

Vertrouwde kwaliteit met bekend bedienings gemak, voordeel minder geluid,
minder energieverbruik, nadeel, iets langere duur programma's en waterwegloop
aan voorzijde aan eind van het programma.

Pluspunten

• Energieverbruik
  • Bedieningsgemak
  • Geluidsniveau

Minpunten

• Tijdsduur programma
  • Iets lekkage voorzijde aan eind programma

Annemarie 22-01-2017 Product paar maanden in bezit

Fijne Miele wasmachine met voldoende opties

De wasmachine is heel zwaar maar oerdegelijk. Eenvoudig te bedienen. Stil genoeg met centrifugeren. Wasgoed komt er zacht uit. Niet vergelijkbaar met een goedkope wasmachine.

Pluspunten

• SoftCare trommel
  • Kort programma

Minpunten

• Sommige programma's duren lang
  • Deur kan alleen rechts draaien

Trees 21-01-2017 Product paar weken in bezit

Hele mooie machine met veel mogelijkheden

De machine is niet echt goedkoop maar hoop er heel lang plezier van te hebben. Wast schoon en met de caps erin ruimt de was heerlijk als hij uit de machine komt. Zou iedereen deze machine aanraden. Het enige minpunt is dat hij behoorlijk lawaai maakt met centrifugeren. Wassen doet hij geruisloos maar als hij moet centrifugeren lijkt het wel of er een helikopter boven het huis hangt. Kreeg zelfs al een appje van de buren dat er zoveel lawaai op zolder was.
Het is een 1600 toeren machine en daardoor komt de was er al behoorlijk droog uit, vandaar ook het lawaai met centrifugeren. Al met toch een hele mooie en fijne machine en ben blij met mijn aankoop.

Pluspunten

• was komt er behoorlijk droog uit
  • met de caps ruikt de was ook nog heerlijk
  • wast prima schoon
  • wast geruisloos

Minpunten

• erg veel lawaai met centrifuren

Jongeneel 20-01-2017 Product paar maanden in bezit

Top machine

Perfecte machine. Voorheen een aeg gehad. Miele is veel stiller en de machine staat eeg stabiel tijdens centrifugeren.

Pluspunten

• Erg stil
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• zwaar

Jorn 20-01-2017 Product paar maanden in bezit

Grote verbetering!

Fijne wasmachine die was goed schoon wast. De was komt behoorlijk droog uit de machine, het display spreekt voor zich (het lezen van de handleiding is nauwelijks nodig, het apparaat geeft zelf aan als je iets doet war niet goed is). Daarnaast is de wasmachine aanmerkelijk stiller dan de oude Indesit wasmachine. Enige nadeel is dat de wasmachine behoorlijk zwaar is en met een houten behuizing wordt geleverd, waardoor het hele pakket groter is dan normaal. Dat maakte het even lastig om de wasmachine naar zijn plek te krijgen . Al met al erg tevreden!

• Duidelijk display
  • Was komt redelijk droog uit de machine
  • Was komt goed schoon uit de machine

Minpunten

• Wordt geleverd als groot en zwaar pakket

yvonne hochstenbach 19-01-2017 Product paar maanden in bezit

wasmachine met zoveel mogelijkheden

ik heb heel veel mogelijkheden zoals de tijd wanneer ik de was wil klaar hebben en de progammaas best wel veel mogelijkheden toppie vind ik dit mijn vriendin heeft nu ook de zelfde

Pluspunten

• progammaas keuze
  • tijd

Debbie 19-01-2017 Product paar weken in bezit

Prima wasmachine

Eindelijk een Miele. Veel stiller dan zijn voorganger een Samsung economie bubble. De verschillende wasprogramma''s zijn gemakkelijk in te stellen dmv de draaiknop en het optie paneel. Ook uitstellen gaat gemakkelijk. Was is altijd in 1x schoon.

Lodewijk 19-01-2017 Product paar maanden in bezit

Stil en goed schoon

De Miele wasmachine voldoet aan mijn verwachtingen; eenvoudig te bedienen, voldoende variatie qua temperatuur en centrifugeren en wat goed schoon. Ook fijn dat er niet allerlei onnodige toeters en bellen aan deze machine zitten, dingen die ik in de praktijk toch niet of nauwelijks gebruik.

Pluspunten

• Schoon
  • stil

P.Broekema 19-01-2017 Product paar maanden in bezit

Miele WKB 120 WCS

Het was even wennen aan de nieuwe wasmachine en de programmamogelijkheden! De trommel is groot en daar je voordelig wilt wassen, is het handig je wasmachine optimaal te vullen. Gezien wij pensionado's zijn en niet zo veel was meer hebben, zou een kleinere trommel voor ons ook volstaan. Ik merk dat de wasmachine prima schoon wast, ook op lagere
temperaturen. Fijn dat je nog de machine in de eerste minuten van het wasprogramma kunt openen om er een vergeten kledingstuk in te doen. Ook is het prettig dat je kledingstukken apart kunt centrifugeren.
Ik kies doorgaans het fijnwasprogramma, daar ik het programma voor de witte was erg lang vindt duren. Naderhand centrifugeer ik dan bepaalde kledingstukken apart. Soms zou ik bij bepaalde programma's het toerental voor het centrifugeren willen opvoeren, maar dat kan lang niet bij alle programma's. Evenmin kan dit niet altijd met de temperatuurinstelling.
Ben inmiddels gewend aan deze machine en kan er nu aardig mee 'schrijven en lezen'.

Pluspunten

• wast erg schoon
  • apart kunnen centrifugeren
  • korte programma voor niet vervuild wasgoed

Minpunten

• duur wastijd witte was
  • hoe milieubesparend zijn de programma's ?
  • wasmachine wiebelt bij aanvang centrifugeren

Peter 19-01-2017 Product paar maanden in bezit

Geweldige wasmachine

Onze Miele wasmachine bevalt uitstekend, veel beter dan de Bosch die we eerder hadden. Heeft ontzettend veel mogelijkheden qua programma's en is ontzettend stil. Je hebt amper door dat hij aanstaat en gecentrifugeerd heeft!
Was wordt erg goed gewassen en er kan een enorme hoeveelheid was in.
Kortom, een prima aankoop!

Pluspunten

• Stil qua geluid
  • veel programma mogelijkheden

Minpunten

• geen enkele

bakker 19-01-2017 Product paar maanden in bezit

Mieke wasmachine

Fijne en zeer complete wasmachine.
handig in gebruik met zeer handig en makkelijk bedienbaar display. Precies zoals ik van mieke gewend ben.echt een aanrader zeker voor de die prijs

Pluspunten

• handige display
  • veel handige wasprogramma's

me.gerards@upcmail.nl 19-01-2017 Product paar maanden in bezit

Wasmachine Miele ik TOP

Wasmachine doet het top, super stil,deze centrifugeert wanneer hij het moet doen .
Vorige ander merk was wel een uur bezig on de was droog te krijgen Miele in 13 minuten 1600 toeren.

Pluspunten

• stil
  • zuinig

elly 19-01-2017 Product paar weken in bezit

geruisloos en schone was

onze eerste miele wasmachine hij wast schoon bij de oude hadden we soms zwarte vlekken op de was hiernaast is hij zeer stil je kan hem s'nachts gewoon aanzetten dus.
in het begin even wennen hoe het bedienpaneel werkt is deels tiptoets en deels druktoets moet je even weten.

Pluspunten

• geruisloos
  • wast schoon
  • grote trommel opening

Ton Bunnik 19-01-2017 Product paar maanden in bezit

Miele wasmachine maakt reputatie waar

solide, makkelijk in de bediening (ondanks de vele opties) en na de eerdere miele erg vertrouwd in betrouwbaarheid.

Pluspunten

• Bediening
  • Geluid is zeer acceptabel