Miele WKB 120 WCS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 56 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele WKB 120 WCS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

wasvrouw 06-01-2018

lange wastijd bij 60 graden

Geschreven voor: Miele WKB 120 WCS

De was duurt ongeveer 3 uur bij 60 graden, maar wordt wel goed schoon. Het zal ook wel goed zijn voor het milieu, dat de was zo lang duurt

Roel 22-11-2017

Ook mooi om te zien

Geschreven voor: Miele WKB 120 WCS

Na volle tevredenheid weer gekozen voor een Miele, de WKB 120 WCS. Dit is de derde machine van Miele en de eerste waar na een half jaar een vreemd geluidje in zat. Via Wehkamp gekocht.
Een telefoontje was genoeg om alles in het werk te zetten, na enkele dagen stond Miele volgens afspraak aan de deur.
Een net verzorgde monteur Van Miele die direct wist wat het probleem was heeft het snel opgelost.
Tot nu toe niets dan lof over de afhandeling van Wehkamp en Miele. Het was overigens een garantiegeval.
Verder doet deze machine het goed en is zijn geld waard.
Hopende dat deze ook weer een jaar of 20 probleemloos meegaat.

Olaf 02-06-2017

Hele goede wasmachine van MIELE

Geschreven voor: Miele WKB 120 WCS

Deze wasmachine doet natuurlijk gewoon wat hij moet doen, goed wassen en centrifugeren.
Maar deze Miele is daarnaast echt superstil, zelfs tijdens het centrifugeren(1600 toeren!)!
En er kan ook nog eens 8 kg wasgoed in!
Heel handige extra is dat de wastijd tijdens het wassen wordt bepaald door een speciale sensor die de opname van de hoeveelheid water meet en op basis daarvan de wastijd instelt. Anders gezegd: Je start een programma wat bijvoorbeeld voor de maximale 8 kg wasgoed 2 uur en 20 minuten zou gaan duren. Al na enkele minuten na de start van het programma meet de machine dat ik er minder wasgoed heb ingedaan, waardoor het niet nodig is zo lang te wassen. De tijd wordt dan ingekort tot soms zelfs de helft!
Echt een TOP product van Miele!

Pluspunten

• Goede waseigenschappen
  • Superstil
  • 8 kg
  • 1600 toeren centrifuge
  • Automatische wastijd verkorting

Minpunten

• Helemaal niet

van Eck 30-05-2017

Miele WKB120 wasmachine

Geschreven voor: Miele WKB 120 WCS

Een wasmachine met grote trommel inhoud
Met de 1600 toeren komt de was al aardig droog er al uit
Het digitale display geeft aan hoeveel kg erin te doen bij welke wasbeurt

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • Was komt al vrij droog eruit

Minpunten

• Bij hoge toeren wel wat gehorig
  • Door hoge toeren hoor je het zeepbakje erg trillen

Officiele reactie van Miele 01-06-2017

Beste mevrouw van Eck, hartelijk dank voor uw review. Vervelend dat het geluid van de wasautomaat wat tegenvalt. Graag zouden we met u in contact komen. Zou u zo vriendelijk willen zijn uw gegevens te mailen naar webcare@miele.nl? Alvast hartelijk dank.

J. de S. 12-05-2017

Grote inhoud

Geschreven voor: Miele WKB 120 WCS

Ik heb de machine nu een aantal maanden en bevalt uitstekend. Hij doet er wel wat langer over dan mijn vorige machine, maar je kunt hem ook op een kort programma zetten erg makkelijk.

Wil van Asperen 01-05-2017

Fijne wasmachine

Geschreven voor: Miele WKB 120 WCS

Fijne wasmachine grote vulopening .de programma's duren wel langer als mijn vorige wasmachine. Mis lampje bij de trommel .je kan de temperatuur aanpassen door de tiptoetsen.

Pluspunten

• Grote vulopening
  • 20 graden was om niet vuil wasgoed op te frissen

Minpunten

• Geen lampje bij de trommel
  • Programma's langer

Judith 29-04-2017

Precies wat je verwacht van een Miele

Geschreven voor: Miele WKB 120 WCS

De machine is stil, genoeg programma keuze. Prijs-Kwaliteit is goed en de tijdsaanduiding was heel belangrijk voor mij, evenals het toeren aantal. Ik kan deze machine aan iedereen aanraden!!

Pluspunten

• stil
  • tijdsaanduiding

M ten bohmer 28-04-2017

goede en makelijke en schoon wassende wasmachine

Geschreven voor: Miele WKB 120 WCS

degelijke wasmachine die schoon en stil zijn werk doet, en makkelijk is in te stellen, goed overzichtelijk display.

Pluspunten

• stil
  • degelijk

Minpunten

• niet gevonden

Avis 01-03-2017

Mooie stille machine maar al snel service nodig

Geschreven voor: Miele WKB 120 WCS

Na jaren Siemens en Bosch die ieder zo'n 8 jaar meegingen. Nu gekozen voor kwaliteit. Het gewicht 100kg is in ons nieuwe huis geen probleem meer omdat de Miele nu op begane grond staat. Deze mooie, erg stille en erg slimme machine met grote laadcapaciteit hebben we in nog. 2015 gekocht. Helaas was de servicedienst al eind februari 2017 nodig. De aardlekschakelaar sloeg door na het kiezen van een wasprogramma. Na drie werkdagen kwam de Miele monteur en ontdekte dat het verwarmingselement de oorzaak was. Deze had zwarte vlekken. Mogelijke oorzaak metaal in de trommel... Er zat niets in de pomp en de machine werd erg schoonbevonden door monteur. Gelukkig een garantiekwestie. Niet eerder zo snel problemen gehad. Hopelijk eenmalig.

Pluspunten

• Degelijke uitstraling
  • Duidelijke bediening
  • Erg stil
  • Enorme wascapacteit
  • Inbouwdiepte iets minder als Siemens

Minpunten

• Toch wel snel serieuze storing
  • Gewicht

Jeroen 01-02-2017

Stil

Geschreven voor: Miele WKB 120 WCS

Machine is stil, centrifugeer goed, goed was resultaat. Uitgestelde start is handig. Jammer is dat je de machine steeds temperatuur moet instellen maar is een klein punt

Carla Blokland 31-01-2017

Mooie wasmachine

Geschreven voor: Miele WKB 120 WCS

Als fan van Miele wil ik geen ander merk. Deze wasmachine voldoet weer volledig aan mijn verwachtingen. Mooie degelijke en robuuste uitstraling en super was resultaten dit is natuurlijk het belangrijkste maar ik had niet anders verwacht.

Pluspunten

• stil
  • centifugetoerental voldoet uitstekend
  • makkelijke bediening

Minpunten

• geen

Mauro 27-01-2017

Super fijne wasmachine

Geschreven voor: Miele WKB 120 WCS

Eenvoudig te bediening, degelijk apparaat.
Vorige machine ook een Miele die het na 16 jaar begaf. Programma's duren wel langer, maar je kunt ook meer in de trommel plaatsen(8kg)
Stille machine en veilig in te stellen kinderslot is ook een pré. Al met al niet verder zoeken en deze Miele machine bestellen!

Pluspunten

• Grote trommel 8 kg
  • Stil

Minpunten

• Sommige programma's duren wat lang

Judith1989 27-01-2017

Miele WKB120 WCS

Geschreven voor: Miele WKB 120 WCS

Super product! Paar weken geleden aangeschaft. Goede programma's waar je uit kan kiezen. Elk programma is aan te passen op temperatuur, centrifugeren toerental en tijd. Grote inhoud van de trommel, alles past erin. Maakt nauwelijks lawaai, ook niet bij een hoog toerental. Heel erg tevreden met de Miele wasmachine. Miele er is geen betere! Prijs is wat duurder dan andere wasmachines maar je doet echt lang met een Miele.

Pluspunten

• Programma
  • Inhoud trommel
  • Prijs kwaliteit

Minpunten

• Duur in aanschaf

sophie 27-01-2017

erg fijne vormgeving

Geschreven voor: Miele WKB 120 WCS

Een was machine wat doet wat ie moet doen, erg stil is en grote deuropening en zeeplade van voldoende grote zodat knoeien zelden voorkomt. Het laden tot 8kg is enkel voor het katoen programma dus voor andere wasjes wel minder.

Kenkia 24-01-2017

Miele WKB 120 WCS Wasmachine

Geschreven voor: Miele WKB 120 WCS

Na 20 jaar goede ervaring met een miele wasmachine, heb ik ook deze keer weer ervoor gekozen om een miele te kopen. Zoals verwacht, ben ik 100% tevreden met deze keuze. De machine is zuinig en heeft alle nodige programma's. jij hoort deze machine nauwelijks lopen wat een voordeel is, als je deze in de keuken hebt staan. Ook met het centrifugeren blijft de machine rustig. Ik kan iedereen aanraden, dit product aan te schaffen .

Pluspunten

• loopt zachtjes
  • programma voor kleine wasjes
  • 1600 toeren centrifuge

Minpunten

• kan er geen bedenken

Sylvia 24-01-2017

Geweldige machine

Geschreven voor: Miele WKB 120 WCS

Deze wasmachine is prettig in gebruik stil en het belangrijkste schone was. Of deze echt zuinig is met z'n water en elektra moet nog blijken daar hebben we deze machine te kort voor. Je kunt wel merken dat het een Miele is kwalitatief echt stevig. De toetsen blokkeren tijden het wassen dus kleine vingertje kunnen het was programma niet meer verstoren.

Pluspunten

• stil
  • voor programmering

Suus 24-01-2017

Fijne was machine

Geschreven voor: Miele WKB 120 WCS

Miele is een duurzaam product. Hij is zuinig en definieert duur en water op basis van belading.
Voldoende programma's en van alles in te stellen (temp, centrifugetijd, voorwas etc). Van Miele ben ik gewend dat ze lang meegaan.

Fijne vind ik ook dat de wasmachine geluidsarm is. Miele is een van de weinige (enige?) met linksdraaiende deuren. Hierdoor is mogelijk een zelfde draairichting te hebben voor de wasmachine en droger wanneer ze op elkaar staan.

Nadeel is dat de wasmachine zwaar is. Hierdoor was verplaatsten naar drie hoog een grote klus.

De wasmachine geeft een signaal als deze klaar is. Voor mij hoeft dit niet. Omdat de wastijd bij de start nog wordt aangepast op basis van belading, is dit wel nodig denk ik.

We moeten denk ik de wasmachine nog goed waterpas stellen of een keer een kookwas doen. Hij stinkt nl.

Pluspunten

• Water en tijd op basis van belading
  • Geluidsarm
  • Fijne belading (groot)

Minpunten

• Geluid / signaal dat de was klaar is.
  • Zwaar.

Officiele reactie van Miele 02-03-2017

Met behulp van het menu Instellingen kunt u de zoemer aan het eind van het programma uit zetten.

Thildy 24-01-2017

Veelzijdige mooie machine

Geschreven voor: Miele WKB 120 WCS

Mooi product, veel mogelijk in instellingen en door geheugen is je favoriete wasprogramma altijd dichtbij. Fantastisch is de express was. 1kg wadgoed binnen 20 minuten klaar en schoon! Gelukkig kan de zoemer zachter of uit.

Pluspunten

• Geheugen laatste wasjes
  • Veel programma mogelijkheden
  • Een zoemer(die gelukkig ook makkelijk uit kan)
  • Optie uitgesteld begintijd

Astrid 23-01-2017

Grote trommel!

Geschreven voor: Miele WKB 120 WCS

In vergelijking met vorige Miele wasmachine is deze in gebruik minder vriendelijk. Kon je bij de vorige wasmachine met één draai aan de knop programma én temperatuur instellen, bij deze moet je met tiptoetsen een programmaatje door en als je dat vergeet staat je programma per ongeluk op 60 graden ipv 40 graden. Geen verbetering. Wasresultaat e.d. is zoals verwacht prima!

Pluspunten

• grote trommel
  • tijdsinstelling
  • 20 minuten programma

Minpunten

• programma en temperatuur instellen

Anna English 23-01-2017

Super wasmachine, gaat vast ook weer 20 jaar mee!

Geschreven voor: Miele WKB 120 WCS

Hij staat bij ons in de schuur, maar is zo stil in het gebruik dat hij ook prima in je keuken kan staan zonder dat je last hebt van geluidsoverlast.

De bediening is simpel terwijl je toch een grote keuze hebt uit verschillende wasprogramma's. Alle wasprogramma's die er op staan zijn ook echt programma's die ik gebruik en geen overbodige onzin programma's. Met zijn 1600 toeren voor de centrifuge is het wasgoed ook vrij droog als het uit de machine komt. Dat scheel ook weer een hoop energie in het gebruik van de wasdroger.

Ben echt heel blij met deze wasmachine en ga er van uit dat hij net als onze vorige Miele me zeker weer 20 jaar wasplezier bezorgd!

Pluspunten

• Goed wasresultaat
  • Makkelijk in gebruik
  • Stil

Miele, er is geen betere!!!! 22-01-2017

Wasdroger plus wasmachine

Geschreven voor: Miele WKB 120 WCS

Wasdroger {Miele) ging vorig jaar na 30 dienstjaren kapot. Nieuwe droger, natuurlijk weer Miele, aangeschaft.Afgelopen najaar ging onze wasmachine na 31 jaar kapot (Miele) Nieuwe aangeschaft, natuurlijk weer een Miele. #1 jaar geleden kostte de wasmachine plus de droger 1800.-- gulden. Nu 30/31 jaar later kostte het nieuwe 2span 2300.- Euro. Maar wij zijn er echt blij mee.l Hebben groot huis dus ook 3 Miele stofzuigers plus een Miele afwasmachine. Wat altijd de doorslag gegeven heeft is doordat wij op 1 van de Waddeneilanden wonen wij er van op aan kunnen dat Miele ook bij ons dezelfde service geeft als op de vaste wal. Geen een ander merk doet dit. Dus blij met Miele.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Goede service

Anne Marie Verhamme 22-01-2017

Simpel in bediening

Geschreven voor: Miele WKB 120 WCS

Hele goede prijs kwaliteit verhouding. Gemakkelijk in gebruik. Precies genoeg programma's. Meer gebruik je er toch niet. Is super stil.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Simpel te bediening

Minpunten

• Vaak hygiënische reiniging

Paul 22-01-2017

WKB120WCS

Geschreven voor: Miele WKB 120 WCS

Alles voldoet na behoren! Super stille machine en er past veel in. Strak vormgeving ! Goed en mooi wasresultaat makkelijk in gebruik en alles is in het Nederlands

Pluspunten

• Geluidsloos
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Lang programma's

M. Nikamp 22-01-2017

Stil, Eenvoudige bediening en schoon !

Geschreven voor: Miele WKB 120 WCS

De Miele wasmachine is eenvoudig te bedienen. Of je direct wilt wassen of uitgesteld. De was komt er door zijn hoge toerental (1600) zeer droog uit en niet gekreukt. Ook voor kleine snelle wasjes is hij bijzonder geschikt. Ben er zeer blij mee, is zeker aan te raden. Wellicht wat duurder dan vergelijkbare wasmachines, maar het is en blijft een Miele.

Pluspunten

• Hoge toerental cetrifuge
  • Stil
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Prijs

Menno en zijn Miele 22-01-2017

Mijn nieuwe Miele

Geschreven voor: Miele WKB 120 WCS

Vertrouwde kwaliteit met bekend bedienings gemak, voordeel minder geluid,
minder energieverbruik, nadeel, iets langere duur programma's en waterwegloop
aan voorzijde aan eind van het programma.

Pluspunten

• Energieverbruik
  • Bedieningsgemak
  • Geluidsniveau

Minpunten

• Tijdsduur programma
  • Iets lekkage voorzijde aan eind programma

Officiele reactie van Miele 02-03-2017

Aan het eind van het programma hoort er geen lekkage te zijn. Wij willen je adviseren om een afspraak met een technicus van Miele te maken.