Miele W 647 F WPM

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele W 647 F WPM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

janaafke 23-08-2020

slechte ervaringen veel reparaties

Geschreven voor: Miele W 647 F WPM

Binnen een jaar een repartie onder garantie (trommel bevestiging) ging na 1 jaar weer kapot buiten garantie 350 euro na weer een jaar weer iets kapot niet echt een machine voor het leven
en met de reparaties wel erg duur!!

W. R. 24-07-2016

klantenservice verschrikking

Geschreven voor: Miele W 647 F WPM

Machine 5 jaar oud, heeft 320 uur gedraaid, 1 was p/w foutcode F35, betekent trommel vergrendeling werkt niet.
Daar zat ik dus met een machine vol natte was.
Op zondag online aan Miele gemeld, kreeg op maandagmorgen een mail dat de monteur op donderdag langs zou komen.
OK, niet leuk maar is te overzien.
Monteur komt maar heeft het onderdeel ( die vergrendeling) niet bij zich.
Krijg een mail van Miele dat de monteur de week daarop op woensdag langs komt om het onderdeel te vervangen.
Dat ging mij wat te ver want ik had nog steeds een natte was in de badkuip liggen.
Klantenservice gebeld, kon niet eerder want het onderdeel moest uit Duitsland komen.
Gevraag om een leen machine, kon niet, aangeboden het onderdeel zelf uit Duitsland te halen, kon ook niet, alles wat ik aan mogelijke oplossingen aangaf was niet mogelijk. Ik kreeg duidelijk de indruk dat hier onwil in het spel was.
Ik heb de dame van de klantenservice toen duidelijk gemaakt dat ik jaren in Duitsland had gewoond en nog steeds correspondeerde met vrienden in Duitsland en dat het voor mij een fluitje van een cent zou zijn om een brief aan het Miele hoofdkantoor in Gütersloh te sturen waarin ik mijn misnoegen over de klantenservice tot uitdrukking zou brengen.
Een half uur later had ik een mail dat het betreffende onderdeel naar Nederland onderweg was en dat de monteur het de volgende dag in zou bouwen.
Dat inbouwen ging ook niet probleemloos want de monteur zag kans het verbindingskabeltje onder een schroef te klemmen zodat er een ader kapot ging en dat moest hij toen provisorisch repareren dan zou er een paar dagen later een monteur komen met een nieuw kabeltje.
Twee weken later, weer code F35, de machine gestopt en weer gestart en draait nu, dus ik hoop maar dat het nieuwigheid was van het vervangen onderdeel maar ik vrees het ergste.
Dat een machine na 5 jaar een storing kan hebben kan ik goed begrijpen maar de afhandeling door de klantenservice was ronduit slecht te noemen, niets kon maar toen ik aangaf contact op te zullen nemen met het hoofdkantoor kon plotseling alles, dat is geen klantenservice, dat is klanten dwarszitten.
Als je een monteur naar een code F35 stuurt dan zorg je toch dat hij de onderdelen om dat te verhelpen bij zich heeft.

Tinalinda 03-07-2015

We hebben hem nu 5 jaar.
Binnen en jaar moesten we al iemand er bij laten komen.
Half jaar later deed ie weer niks,weer iemand er bij laten komen.
Nu geeft ie code F35 aan en begint te piepen.
Morgen komt de monteur,maar hij weet niet wat F35 voorstaat.
Zal wel een nieuwe moeten komen,de vorige een miele hadden we ook zo,n 5 jaar.
Nu ga ik geen miele weer kopen,maar de goedkoopste wasmachiene die ik kan vinden.

Robbie 75 07-06-2015
Geschreven voor: Miele W 647 F WPM

Wast goed schoon en droogt de was goed.
Gebruik veel korte wasjes.
Veel mogelijkheden om diverse wasprogramma's en temperatuur intestellen.
Handig aan een bovenlader is dat je niet erg hoeft de bukken voor de was eruit te halen.
Wel erg digitaal alles gaat computer gestuurd.
Duurzaamheid niet echt over te spreken binnen 5jaar al kapot.

Ruud Felderhoff 20-04-2012
Geschreven voor: Miele W 647 F WPM

Na dat mijn oude bovenlader de geest had gegeven na 18 jaar, de print plaat was kapot, en dat te laten repareren was het eigenlijk niet meer waard, Dus werd het weer een bovenlader, Niet dat ik geen plaats heb, nee het betreft hier gewoon een gebruikers gemak. Niet bukken en de droger staat er naast dus ruimte zat.

De mogelijkheden zijn legio, en ik gebruik deze machine altijd met de tijdklok. Ik ga naar mijn werk en als ik thuis kom is de was ook net klaar, dit is een heerlijke uitkomt. Mijn vorige bovenlader van Miele had ook een tijdklok en die werd altijd gebruikt.

Het was even uitvinden hoe dit werkte en ook dat sommige programma's lang lijken te duren, maar dat valt mee Bonte/Wite was 2.30 staat aangegeven maar dit veranders naarmate de machine aanstaat. en komt dan meestal na 1u50 uit. Ook de knop automaat geeft een kortere tijd aan, maar Witte/bonte met extra water geeft dan weer 2u30 aan, wat tijdens de wasgang langzaam terug loopt tot een normale tijd.

Vreemd is wel als je zo'n machine koopt, dat er toch wordt gevraagd waarom zo'n machine en op voorraad zijn ze nooit.

Thijs P. 29-08-2010
Geschreven voor: Miele W 647 F WPM

Witgoedfabrikanten gaan er waarschijnlijk van uit, dat kleinbehuisde consumenten een krappe beurs hebben, want ze bieden zelden compacte wasmachines aan in het hogere prijssegment. In de meeste brochures vind je helemaal achterin één, vriendelijk geprijsde, bovenlader met 1000 toeren en twee wasprogramma’s. De tekst meldt dan vol trots dat het model sinds 1950 ongewijzigd in productie is.
Mijn beurs was gelukkig ruimer dan mijn washok, dus ik zocht een bovenlader met de mogelijkheden en het energielabel van een moderne voorlader, en van een kwaliteit die langer dan vijf jaar meegaat. (Mijn washok is behalve klein ook bovenaan twee steile trappen.)
Na het nodige zoekwerk vond ik twee bovenladers die duidelijk als topmodel waren bedoeld en uitgerust: de AEG 48540 (koolborstelvrij, 1500 toeren, tiptoetsbediening, 10 jaar garantie) en de Miele 647. Uiteindelijk heb ik de Miele gekozen, met name wegens het dubbele deksel waar andere reviewers gek genoeg minder over te spreken zijn.
Miele heeft namelijk onder het buitendeksel deksel nog een binnendeksel met rubberen rand. Op zichzelf is dat veilig bedacht, zeker omdat in het buitendeksel het electronisch bedieningspaneel zit. Zodra je de buitendeksel optilt, veert dat veilige binnendeksel echter met kracht omhoog en stoot dan tegen de buitendeksel, waar geen veel in zit maar wel de nodige lampjes en een display. Het openen van de machine is daarom even een handigheidje; het werkt het beste om met één hand de buitendeksel te openen en dan direct de andere hand daaronder te steken om de binnendeksel te remmen. Als je het in een winkel wilt uitproberen, zal je nog een Miele-eigenaardigheidje opvallen: de klep gaat niet open voor de stekker in het stopcontact zit en de machine aan is.
Deze binnenklep hebben alle Miele-bovenladers. De 647 is echter luxer uitgevoerd: hij is uitgerust met een electronisch display, een zoemer het programma-einde aangeeft, een irritant geluid als de kraan nog dicht is, wieltjes, een metalen slang en alle wasprogramma’s die je maar wensen kunt, behalve dat voor knuffelberen (maar wie een bovenlader koopt, heeft geen ruimte voor kinderen). Als de deksel open is, gaat een led branden. De machine schakelt zichzelf uit als de klep een kwartier open staat. (Uit een andere review begrijp ik dat de 627 ongemerkt aan kan blijven staan.)
De was wordt keurig schoon, maar het duurt even: als je het programma witte-bonte was op 40 °C kiest, geeft de display 2 uur en 4 minuten aan, terwijl de grote broers aan anderhalf uur voldoende hebben.
Een grappig detail is nog, dat ik sinds de aanschaf van de 647 gebruik maak van Miele wasmiddelen, die ontwikkeld zouden zijn om in combinatie met een Miele-wasautomaat de beste wasresultaten te geven. De vloeibare wasmiddelen geven een goed resultaat en de wasverzachter zelfs een heel goed resultaat, maar het belangrijkste voordeel is, dat ze veel minder vettig en stroperig zijn dan andere producten voor de wasbol. Ik vermoed dat ze minder zeepresten in de machine achterlaten.

jannyridd 03-05-2009
Geschreven voor: Miele W 647 F WPM

Sinds januari in bezit, prima machine, heel veel mogelijkheden,(mag ook wel voor dit geld)zo goed als geluidloos. Alleen de binnendeksel is moeilijk dicht te krijgen, moet met 2 handen, jammer.

bergh 17-12-2008
Geschreven voor: Miele W 647 F WPM

Wat een machiene wat een mogelijkhden in zo'n klein ding. De bezorger vertelde me dat ie net een oude Miele had op gehaald die 32 jaar oud was en het nog deed! Deze is dan ook zonder koolborstels.

Dit wordt m'n laatste!

Hier zult u geen spijt van krijgen

gwoutersen 06-11-2011

In de technische gegevens staat dat ie een koolborstelmotor heeft, weet u wel zeker dat deze koolborstelvrij is en of de verkoper u maar wat heeft aangepraat?