Miele WKG120 TDOS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 74 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele WKG120 TDOS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

May 29-03-2018

Wasmachine Miele

Geschreven voor: Miele WKG120 TDOS

Super machine, muisstil, en een mooie display. Heb altijd miele gehad. Gaat gemiddeld 15-20 jaar mee met wassen van 12-15x per week. Super!! Er is echt geen betere :)

Pluspunten

• muisstil
  • wast erg schoon

Minpunten

• niet voor ieders budget
  • zware machine

Ronald 14-03-2018

was slijt enorm snel

Geschreven voor: Miele WKG120 TDOS

We hebben de Miele twin dos nu een jaar een het valt op dat de was enorm snel slijt. We hebben altijd Miele gehad en er was geen twijfel over de aanschaf van een nieuwe Miele maar dit valt wel tegen. We gebruiken de twin dos modules maar er staan nu al 2 half gebruikte modules op de machine omdat hij te snel aangeeft dat ze leeg zijn. Veel mogelijkheden, handig doseren, maar zeker met een kanttekening. Ik heb nu twee navelverpakkingen besteld voor wasmiddel, ben benieuwd hoe dat uitpakt.

Pluspunten

• miele kwaliteit
  • veel programma's
  • kort programma is prima

Minpunten

• was slijt erg snel

Carla 17-02-2018

Zeer gebruikersvriendelijk

Geschreven voor: Miele WKG120 TDOS

Helemaal naar verwachting. Vooral het twindos systeem voelt goed! Nooit meer gedoe met wasmiddelen. Daarbij werkt het touch screen zeer eenvoudig. Een aanrader voor iedere huisvrouw!

Sasja 11-02-2018

Stille wasmachine met slim wasmiddelen doseersysteem

Geschreven voor: Miele WKG120 TDOS

Miele weet echt hoe je moet wassen en door de mooie innovatie: het wasmiddelen doseer systeem bespaar je tijd, is de was extreem schoon en verbruik je echt veel minder wasmiddel.
Zeer stil met wassen , iets meer geluid met centrifugeren als je de hoogste toeren gebruikt.

Pluspunten

• Wasmiddel dosseersysteem
  • Goede prijs 995,- voor Miele kwaliteit
  • Wast echt heel schoon
  • Minder gekreukte was
  • Echt heel stil bij wassen

Minpunten

• minder stil bij centrifugeren 1600

Teunice 27-01-2018

Fijne wasmachine

Geschreven voor: Miele WKG120 TDOS

Ideale wasmachine je doet je was er in, je zet hem op een programma en toetst in hoeveel wasmiddel je gebruikt en klaar is kees. Geen gepruts met wasmiddel toevoegen.
De wasmiddel flacons zijn klein, dus handig op te bergen. Geen gedoe met grote flessen die niet in je kast passen. Met 1 flacon doe je 3 maanden mee als je 2 wassen in de week draait.

Pluspunten

• Zelf doseren
  • Weinig verbruik in wasmiddel
  • Makkelijk in te stellen

Minpunten

• Ander wasmiddel lastig in te stellen

Patrick 12-01-2018

Wat een stilte!!

Geschreven voor: Miele WKG120 TDOS

Na lang wikken en wegen toch een Miele gekocht. In dit geval met Twin Dos systeem. Maar alles wat ze over miele zeggen is ook gewoon waar! Super stil, makkelijk in gebruik en schone en lekker ruikende was.
Doormiddel van het Twin Dos systeem ook geen gesmeer met wasmiddelen. Druk op de knop en alles word automatisch geregeld. Ik denk dat dit mijn geld dubbel en dwars waard is. Ik vertrouw op Miele... Had ik eerder moeten doen.

Pluspunten

• Stil ook bij centrifugeren
  • Makkelijk wasmiddel doseren d.m.v Twin Dos
  • 8kg laadvermogen ook erg fijn

Minpunten

• Dat ik nu ook de was kan doen volgens de vrouw

De jong 30-10-2017

Top machine.

Geschreven voor: Miele WKG120 TDOS

Nu half jaar in gebruik. Zeer tevreden. Gebruik nu eigen soort wasmiddel via de twindos. Eerste instantie kwam wassen niet fris uit machine. Dit bleek uiteindelijk te komen door ophoping wasmiddel van oude machine ( die spoelde niet goed) was nu op hogere temperaturen gewassen en goed gespoeld. Nu kan ik zeggen heerlijke frisse wassen en schoon! Grote trommel/veel keuze aan temperatuur en instellingen. Twindos wasmiddel kopen via miele vind ik erg prijzig, daarom overgegaan op eigen middel. Werkt ook perfect. Kortom zeer tevreden.

Pluspunten

• Ook eigen wasmiddel via twindos
  • Vele instellingen
  • Grote trommel

Minpunten

• Middel van miele erg prijzig

marcveen 30-05-2018

Vraagje;

Welk eigen wasmiddel doe je in Twindos reservoir 1 en welke in 2?

Mvrgr,
Marc

H. Croonenberg 06-10-2017

Prachtige machine. Miele is en blijft de beste.

Geschreven voor: Miele WKG120 TDOS

Mijn oude wasmachine was ook een Miele. Daarom weer gekozen voor Miele.
Belangrijk bij de keuze was tevens de hoeveelheid was, 8 kg en de snelheid van de centrifuge 1600 toeren.

Pluspunten

• Doseert zelf wasmiddel
  • Fluisterstil

Aat van Beek 26-09-2017

Van alle gemakken voorzien

Geschreven voor: Miele WKG120 TDOS

Na ruim 15 jaar hard gewerkt te hebben, is onze oude Miele weggehaald, maar is een nieuwe WKG120 Twin-Dos aangeschaft. We willen geen ander merk meer. Een prachtige machine waarvan we verwachten dat-ie net zo lang meegaat als de vorige. Voor alle soorten was geschikt, zelfs zijde. Energie zuinig A+++. En als klap op de vuurpijl: een jaar lang gratis wasmiddel. Het Twin-Dos systeem zorgt voor de juiste wasmiddelverhouding. Twee flessen aan de onderzijde van de automaat en de machine zorgt voor de rest. Een kind doet de was.

Pluspunten

• Diverse wasmogelijkheden
  • Kiest eigen centrifugesnelheid
  • Energiezuinig A+++
  • Volledig elektronische besturing

Minpunten

• Hij strijkt nog net niet

Hans Derksen 23-08-2017

Degelijk en veel mogelijkheden

Geschreven voor: Miele WKG120 TDOS

Na eerst een Siemens en vervolgens een AEG wasmachine te hebben gehad zijn we uitgekomen bij een Miele. Hoewel de aanschafprijs duidelijk boven andere merken ligt, hopen we dat we de kosten voor de reparaties van de eerdere machines, bijvoorbeeld de koolborstels, nu niet meer hoeven te maken.
De machine maakt een superdegelijke indruk, is stil in gebruik en zelfs het centrifugeren vindt in alle rust plaats. Het twindos systeem is een mooie innovatie die we in de praktijk gaan testen maar waarvoor de machine u nog te kort voor in gebruik is.

Pluspunten

• degelijk
  • veel programma's

Yvonne 1955 22-08-2017

Duidelijke display

Geschreven voor: Miele WKG120 TDOS

De vorige Miele heeft het na 20 jaar trouwe dienst begeven, dus de keuze voor weer een Miele
was logisch. Deze heeft veel keuze in programma's en vooral het Twin dos systeem is erg gemakkelijk.
Nooit mee gedoe met hoeveelheid wasmiddel en wasverzachter.
Eenvoudig te bedienen en gelukkig vrij stil. Op het moment dat mijn droger het begeeft (natuurlijk ook een Miele) is er geen twijfel welke er weer in huis komt.

M.J.E. Sloot 18-08-2017

Gebruiksvriendelijke display

Geschreven voor: Miele WKG120 TDOS

Deze wasmachine is erg gebruiksvriendelijk. Uitgebreide programma's. Wasgoed heerlijk schoon. Kortom een aanrader. Misschien bij de aanschaf iets duurder dan andere merken maar mij is er geen betere wasmachine dan MIELE!!! Waarom?
De wasmachine van MIELE gaat langer mee. Duurzaam en energiezuinig. Altijd Miele wasmachine gehad en nu weer een nieuwe aangeschaft na bijna 20 jaar.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Energiezuinig
  • Wast schoon en maakt minder lawaai

Gea 15-08-2017

Gebruiksvriendelijk, twindos systeem ook bij geur-allergie

Geschreven voor: Miele WKG120 TDOS

Helaas was mijn vorige Miele ( 18 jaar) aan vervanging toe. Na wat rondkijken toch weer voor Miele gekozen, vanwege levensduur en Twindossysteem. Wel spannend omdat ik allergisch ben voor geurstoffen. Gelukkig heb ik nergens last van, de was wordt goed schoon en ruikt heerlijk fris en je hebt geen geknoei met wasmiddel. Ik ben vooral fan van het express 20 (kan ook 30 minuten) programma (kan ook 30 minuten). De was is lekker snel klaar en toch weer schoon en fris. Helmaal TOP dus.

Pluspunten

• twindos systeem, ook bij geur allergie
  • makkelijk in het gebruik
  • veel instelmogelijkheden (ook meteen het minpunt)

Minpunten

• veel intoetsen bij afwijken eigen programma

Niels Lange 05-08-2017

Stille wasmachine en de was is veel schoner

Geschreven voor: Miele WKG120 TDOS

Onze vorige wasmachine gaf na iets meer dan 2 jaar de geest...het centrifugeren was een ramp, een herrie niet normaal. Goedkoop duurkoop zal ik maar zeggen.
Wat een verademing is deze wasmachine, hij wast zeer schoon is ontzettend stil en zeer gebruiksvriendelijk. de twindos functie is zo handig nooit meer geklieder met waspoeder..!
Ik raad dit product van harte aan.

Pluspunten

• Stil
  • Twindos

Minpunten

• Nog niet ontdekt
  • Nog niet ontdekt

Iet Vallenduuk 20-06-2017

Prima wasmachine

Geschreven voor: Miele WKG120 TDOS

Ik lease deze machine via Bundles. Prima systeem. Vorige Miele heb ik meer dan 25 jaar gehad, had dus veel vertrouwen.
Machine bevalt uitstekend. Je hoort hem pas bij het centrifugeren en dan nog weinig geluid.
Een kind kan hiermee de was doen!

Pluspunten

• maakt weinig geluid
  • wast schoon
  • biedt veel mogelijkheden
  • scherm geeft programma goed aan
  • wasmiddel wordt automatisch gedoseerd

Sabrina 28-05-2017

Hele fijne wasmachine!

Geschreven voor: Miele WKG120 TDOS

Hele fijne wasmachine doordat het wasmiddel al in de machine verwerkt zit. Je hoeft eigenlijk alleen nog maar een beetje wasverzachter toe te voegen. Hij doet het ontzettend goed en maakt weinig geluid. Voor de rest is hij o.a. voorzien van touchscreen.

Pluspunten

• inclusief wasmiddel
  • weinig geluid
  • o.a. touchscreen

Elisabeth 25-05-2017

Miele WKG 120 Tdos

Geschreven voor: Miele WKG120 TDOS

Na 16 jaar trouwe dienst werd het tijd om de oude Miele wasmachine te vervangen door een nieuwe. Dat werd weer een Miele, goede machines, lange levensduur en een uitstekende service. Nu gekozen voor deze machine door onderling vergelijkingen te maken en de reviews te lezen.
Heb de machine pas een paar dagen in huis maar al een flink aantal verschillende wassen gedaan. De machine werkt geweldig. Het instellen gaat heel simpel je hebt amper de gebruiksaanwijzing nodig. En je kan er zoveel mee instellen van de waterhoeveelheid tot de dosering van het wasmiddel. Het Twindos systeem bevalt uitstekend. Was komt schoon en fris uit de machine. En als het Miele wasmiddel je niet zou bevallen kan je je eigen wasmiddel en wasverzachter doseren. Wel daarvoor aparte vuldozen bestellen.
Het belsignaal dat aangeeft dat de was klaar is vond ik niet onaangenaam maar wel hard. En gelukkig kan je dit ook zachter instellen. Het is echt een machine van deze tijd, dat de instellingen wat langer duren dan de machines van vroeger is niet zo verwonderlijk, die hadden maar een beperkt aantal instellingen.
De machine is stil en centrifugeert geweldig.
Bij de machine kwamen er ook drie caps mee om te wassen. Een voor de wolwas gebruikt.
Het ruikt aangenaam maar naar mijn idee werd er maar heel weinig wasmiddel gebruikt. Er blijft heel veel in de cap zitten.
Van de bonte of witte was op 60 graden is de tijdsduur wat langer dan bij de vorige machine.
Maar dat komt ook doordat de machine meer energiezuiniger is.
Dat de machine prijzig is? Als hij het ook weer 16 jaar of nog langer meegaat ben ik tevreden.
Aan de oude wasmachine van 16 jaar terug hing een prijskaartje van ruim 2200 gulden. Nu 16 jaar later deze machine voor bijna hetzelfde geld in euro is niet verkeerd.
Op duurzaamheid heb ik goed ingevuld om de machine hoger te waarderen zou ik hem langer in gebruik moeten hebben.

Pluspunten

• stil
  • automatisch doseersysteem
  • heel veel instellingen
  • wast schoon en fris
  • kwaliteit

Minpunten

• nog geen gevonden

W. Bos 25-05-2017

Top Miele Wasmachine

Geschreven voor: Miele WKG120 TDOS

We zijn erg blij met onze Miele WKG120WCS Wamachine. De TwinDos is een ideale functie, waarbij je zelf geen wasmiddel hoeft toe te voegen. De machine doseert de juist hoeveelheid. Ik heb de indruk dat de wasmachine daardoor ook veel schoner blijft en geen zeepresten achterlaat. Verder is hij eenvoudig te bedienen en komen de kleren er heerlijk fris uit.

Pluspunten

• TwinDos schone wasmachine
  • Kwaliteit

Minpunten

• Prijs wasmiddel

John 16-05-2017

Topper

Geschreven voor: Miele WKG120 TDOS

Zoals gewent van Miele, topkwaliteit en service. Geen wasmiddel meer in je boodschappenmandje en voor extra/speciale was aparte caps die ook nog eens heerlijk ruiken.

Pluspunten

• Miele wasmiddel
  • ook andere wasmiddelen mogelijk
  • Caps voor speciale wasbeurten
  • Gratis service

Johan 14-05-2017

Miele WKG 120 Tdos

Geschreven voor: Miele WKG120 TDOS

Na 17 jaar afscheid genomen van onze oude wasmachine alhoewel deze het nog gewoon deed, ook nu weer voor een Miele wasmachine gekozen gelet op onze ervaringen met Miele, betrouwbaar, gewoon goed dus.
Na ons uitvoerig te hebben laten voorlichten in het Miele experience center(beslist doen) uiteindelijk gekozen voor deze machine WKG120Tdos.
We hebben het apparaat nu bijna 2 maanden in gebruik,de bediening is door het menu heel makkelijk, hij is zeer zuinig met het wasmiddel(Tdos 2-fasendoseersysteem)(nu bij aanschaf voor 1 jaar gratis wasmiddel), daarnaast zijn er ook andere wasmiddelen, vloeibaar, poeder en caps te gebruiken, dus mogelijkheden te over.
De machine is heel energiezuinig en zeer stil, doordat de machine heel energiezuinig is duren de wasprogramma's wel langer, maar dat vinden wij geen probleem.
De Miele WKG 120 Tdos kost misschien wel meer, maar wij vinden het een heel goede machine en de prijs/kwaliteitverhouding is in verhouding, hij is zijn geld meer dan waard.

Pluspunten

• Bedieningsmenu/gebruiksgemak
  • Mogelijkheden programma's
  • Mogelijkheden wasmiddelen
  • Energiezuinig
  • Stil

Roland Goudvis 19-04-2017

Handig apparaat , dossert zelf de wasmiddelen

Geschreven voor: Miele WKG120 TDOS

We hebben deze machine geleased voor 22 euro per maand, dat geeft wel aan hoe lang de levensduur minimaal wordt ingeschat. Het is een volautomaat, dosseert zelf zeep en verzachter en is makkelijk, de verzachter gaat 50 beurten mee, de zeep zo'n 40. Compact en heel goed bedienbaar, alles is eiegenlijk in 1 blik af te lezen, mooie grote deur en super stil.

Pluspunten

• dosseert zelf zeep etc.
  • heel makkelijk in te stellen
  • grote deur
  • super stil
  • AAA dus behoorlijk zuinig met energie

Minpunten

• niet echt goedkoop

Miele fan 13-04-2017

Heel makkelijk wassen dankzij TwinDos

Geschreven voor: Miele WKG120 TDOS

Ik heb voor deze machine gekozen omdat ik er niet altijd bij stil wil staan hoeveel wasmiddel ik nodig heb voor een was, daar ik soms een volle trommel en soms een deel lading heb. en het Miele-wasmiddel is goed geschikt voor zowel wit als kleur als donker wasgoed. Nu doseer ik nooit te veel en bespaar ik op wasmiddel weer geld uit

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • makkelijk doseren met TwinDos
  • 1600 toeren centrifuge

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

Liesbeth 30-03-2017

Gemak dient de mens

Geschreven voor: Miele WKG120 TDOS

Eenvoudige bediening, veel programma's en ook goed vloeibaar wasmiddel van Miele. Eenvoudige besteld en thuisbezorgd. Programma Hygiene-info is eenvoudig uit te voeren: Bonte of witte was een keer met waspoeder doen. Ruikt ook nog lekker!

Pluspunten

• Stil
  • Extra programma's

Aj 30-03-2017

Was ruikt niet lekker.Veel stof in de was.kleding slijt hard

Geschreven voor: Miele WKG120 TDOS

Wij zijn niet gelukkig met de miele.. er blijft een stof laag achter op de was die er alleen af gaat door de was in de droger te doen , dit was ook het advies van miele.. miele is er 3 keer bij geweest voor dit probleem en de software is aangepast .. elke wasbeurt draaien we met extra water voor extra spoeling.. etc etc het is wel minder geworden maar niet over .. de was ruikt niet lekker fris na de wasbeurt .. de was wordt wel goed schoon .. we gebruiken de was middelen van miele zelf , dat is wel makkelijk..in de machine moet je ook echt alle was goed van elkaar sorteren , bon en wit maat ook fijn synthetisch, wol etc etc doe je dit niet krijg je problemen na de was beurt ..wij zijn dus niet blij met de miele, wij hadden anders verwacht van onze eerste miele.

Minpunten

• Zie omschrijving

ACD 28-03-2017

Gebruiksvriendelijk, schoon, grote inhoud

Geschreven voor: Miele WKG120 TDOS

De vorige Miele (Frontstar) was na 20 jaar aan vervanging toe, reden om dus weer een Miele te kiezen, ook al ligt deze in een hogere prijscategorie.

Het automatisch doseersysteem werkt prima, het Miele wasmiddel (fase 1 en 2) ruikt lekker fris en niet te sterk. Geen geknoei met flessen of poeders. Geeft aan wanneer de fles vervangen moet worden en de oude fles is dan ook helemaal leeg, geen weggegooide restjes. Ander wasmiddel ook mogelijk maar nog niet geprobeerd.

Display toont de resterende tijd, maar niet de temperatuur of wasmiddelkeuze bont/witte was. Vrijwel geen geluid tijdens wassen, maar ook centrifugeer geluid is.

De was komt schoon en fris uit de wasbeurt. Ik gebruik meestal programma katoen, kort, 40 graden, lage vuilgraad, en het duurt dan 1:23 uur. Bij 60 graden wat langer dan 2 uur. Ook express 20 is een fijn programma om vb. even een sportshirt te wassen.

Ik ben er blij mee!

Pluspunten

• volume
  • weinig geluid
  • automatisch doseersysteem

Minpunten

• display toont geen temperatuur tijdens wassen
  • display toont geen bont/kleur tijdens wassen
  • prijs