Miele WKG 120 WCS - Reviews

8 kg
A+++
Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 68 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

ACD 28-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

Gebruiksvriendelijk, schoon, grote inhoud

De vorige Miele (Frontstar) was na 20 jaar aan vervanging toe, reden om dus weer een Miele te kiezen, ook al ligt deze in een hogere prijscategorie.

Het automatisch doseersysteem werkt prima, het Miele wasmiddel (fase 1 en 2) ruikt lekker fris en niet te sterk. Geen geknoei met flessen of poeders. Geeft aan wanneer de fles vervangen moet worden en de oude fles is dan ook helemaal leeg, geen weggegooide restjes. Ander wasmiddel ook mogelijk maar nog niet geprobeerd.

Display toont de resterende tijd, maar niet de temperatuur of wasmiddelkeuze bont/witte was. Vrijwel geen geluid tijdens wassen, maar ook centrifugeer geluid is.

De was komt schoon en fris uit de wasbeurt. Ik gebruik meestal programma katoen, kort, 40 graden, lage vuilgraad, en het duurt dan 1:23 uur. Bij 60 graden wat langer dan 2 uur. Ook express 20 is een fijn programma om vb. even een sportshirt te wassen.

Ik ben er blij mee!

Pluspunten

• volume
  • weinig geluid
  • automatisch doseersysteem

Minpunten

• display toont geen temperatuur tijdens wassen
  • display toont geen bont/kleur tijdens wassen
  • prijs

Aat van Beek 25-09-2017 Product paar dagen in bezit

Van alle gemakken voorzien

Ja, ik beveel dit product aan Deze review wordt nog gecontroleerd door Kieskeurig.nl

Na ruim 15 jaar hard gewerkt te hebben, is onze oude Miele weggehaald, maar is een nieuwe WKG120 Twin-Dos aangeschaft. We willen geen ander merk meer. Een prachtige machine waarvan we verwachten dat-ie net zo lang meegaat als de vorige. Voor alle soorten was geschikt, zelfs zijde. Energie zuinig A+++. En als klap op de vuurpijl: een jaar lang gratis wasmiddel. Het Twin-Dos systeem zorgt voor de juiste wasmiddelverhouding. Twee flessen aan de onderzijde van de automaat en de machine zorgt voor de rest. Een kind doet de was.

Pluspunten

• Diverse wasmogelijkheden
  • Kiest eigen centrifugesnelheid
  • Energiezuinig A+++
  • Volledig elektronische besturing

Minpunten

• Hij strijkt nog net niet

Hans Derksen 23-08-2017

Degelijk en veel mogelijkheden

Na eerst een Siemens en vervolgens een AEG wasmachine te hebben gehad zijn we uitgekomen bij een Miele. Hoewel de aanschafprijs duidelijk boven andere merken ligt, hopen we dat we de kosten voor de reparaties van de eerdere machines, bijvoorbeeld de koolborstels, nu niet meer hoeven te maken.
De machine maakt een superdegelijke indruk, is stil in gebruik en zelfs het centrifugeren vindt in alle rust plaats. Het twindos systeem is een mooie innovatie die we in de praktijk gaan testen maar waarvoor de machine u nog te kort voor in gebruik is.

Pluspunten

• degelijk
  • veel programma's

Yvonne 1955 22-08-2017 Product paar maanden in bezit

Duidelijke display

De vorige Miele heeft het na 20 jaar trouwe dienst begeven, dus de keuze voor weer een Miele
was logisch. Deze heeft veel keuze in programma's en vooral het Twin dos systeem is erg gemakkelijk.
Nooit mee gedoe met hoeveelheid wasmiddel en wasverzachter.
Eenvoudig te bedienen en gelukkig vrij stil. Op het moment dat mijn droger het begeeft (natuurlijk ook een Miele) is er geen twijfel welke er weer in huis komt.

M.J.E. Sloot 18-08-2017 Product paar dagen in bezit

Gebruiksvriendelijke display

Deze wasmachine is erg gebruiksvriendelijk. Uitgebreide programma's. Wasgoed heerlijk schoon. Kortom een aanrader. Misschien bij de aanschaf iets duurder dan andere merken maar mij is er geen betere wasmachine dan MIELE!!! Waarom?
De wasmachine van MIELE gaat langer mee. Duurzaam en energiezuinig. Altijd Miele wasmachine gehad en nu weer een nieuwe aangeschaft na bijna 20 jaar.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Energiezuinig
  • Wast schoon en maakt minder lawaai

Gea 15-08-2017 Product half jaar of langer in bezit

Gebruiksvriendelijk, twindos systeem ook bij geur-allergie

Helaas was mijn vorige Miele ( 18 jaar) aan vervanging toe. Na wat rondkijken toch weer voor Miele gekozen, vanwege levensduur en Twindossysteem. Wel spannend omdat ik allergisch ben voor geurstoffen. Gelukkig heb ik nergens last van, de was wordt goed schoon en ruikt heerlijk fris en je hebt geen geknoei met wasmiddel. Ik ben vooral fan van het express 20 (kan ook 30 minuten) programma (kan ook 30 minuten). De was is lekker snel klaar en toch weer schoon en fris. Helmaal TOP dus.

Pluspunten

• twindos systeem, ook bij geur allergie
  • makkelijk in het gebruik
  • veel instelmogelijkheden (ook meteen het minpunt)

Minpunten

• veel intoetsen bij afwijken eigen programma

Niels Lange 05-08-2017 Product paar dagen in bezit

Stille wasmachine en de was is veel schoner

Onze vorige wasmachine gaf na iets meer dan 2 jaar de geest...het centrifugeren was een ramp, een herrie niet normaal. Goedkoop duurkoop zal ik maar zeggen.
Wat een verademing is deze wasmachine, hij wast zeer schoon is ontzettend stil en zeer gebruiksvriendelijk. de twindos functie is zo handig nooit meer geklieder met waspoeder..!
Ik raad dit product van harte aan.

• Twindos

Minpunten

• Nog niet ontdekt
  • Nog niet ontdekt

De jong 12-07-2017 Product paar maanden in bezit

Blij mee

Nu enkele maanden ingebruik. Rustige wasmachine. Veel mogelijkheden. Gebruik voornamelijk doseersysteem, ik vind de was er niet altijd frisruikend uitkomen. Jammer. Verder erg tevreden mee.

Pluspunten

• Rustig/stil
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Was ruikt niet altijd fris bij gebruik twindose

Iet Vallenduuk 20-06-2017 Product half jaar of langer in bezit

Prima wasmachine

Ik lease deze machine via Bundles. Prima systeem. Vorige Miele heb ik meer dan 25 jaar gehad, had dus veel vertrouwen.
Machine bevalt uitstekend. Je hoort hem pas bij het centrifugeren en dan nog weinig geluid.
Een kind kan hiermee de was doen!

Pluspunten

• maakt weinig geluid
  • wast schoon
  • biedt veel mogelijkheden
  • scherm geeft programma goed aan
  • wasmiddel wordt automatisch gedoseerd

Sabrina 28-05-2017 Product paar maanden in bezit

Hele fijne wasmachine!

Hele fijne wasmachine doordat het wasmiddel al in de machine verwerkt zit. Je hoeft eigenlijk alleen nog maar een beetje wasverzachter toe te voegen. Hij doet het ontzettend goed en maakt weinig geluid. Voor de rest is hij o.a. voorzien van touchscreen.

Pluspunten

• inclusief wasmiddel
  • weinig geluid
  • o.a. touchscreen

Elisabeth 25-05-2017 Product paar dagen in bezit

Miele WKG 120 Tdos

Na 16 jaar trouwe dienst werd het tijd om de oude Miele wasmachine te vervangen door een nieuwe. Dat werd weer een Miele, goede machines, lange levensduur en een uitstekende service. Nu gekozen voor deze machine door onderling vergelijkingen te maken en de reviews te lezen.
Heb de machine pas een paar dagen in huis maar al een flink aantal verschillende wassen gedaan. De machine werkt geweldig. Het instellen gaat heel simpel je hebt amper de gebruiksaanwijzing nodig. En je kan er zoveel mee instellen van de waterhoeveelheid tot de dosering van het wasmiddel. Het Twindos systeem bevalt uitstekend. Was komt schoon en fris uit de machine. En als het Miele wasmiddel je niet zou bevallen kan je je eigen wasmiddel en wasverzachter doseren. Wel daarvoor aparte vuldozen bestellen.
Het belsignaal dat aangeeft dat de was klaar is vond ik niet onaangenaam maar wel hard. En gelukkig kan je dit ook zachter instellen. Het is echt een machine van deze tijd, dat de instellingen wat langer duren dan de machines van vroeger is niet zo verwonderlijk, die hadden maar een beperkt aantal instellingen.
De machine is stil en centrifugeert geweldig.
Bij de machine kwamen er ook drie caps mee om te wassen. Een voor de wolwas gebruikt.
Het ruikt aangenaam maar naar mijn idee werd er maar heel weinig wasmiddel gebruikt. Er blijft heel veel in de cap zitten.
Van de bonte of witte was op 60 graden is de tijdsduur wat langer dan bij de vorige machine.
Maar dat komt ook doordat de machine meer energiezuiniger is.
Dat de machine prijzig is? Als hij het ook weer 16 jaar of nog langer meegaat ben ik tevreden.
Aan de oude wasmachine van 16 jaar terug hing een prijskaartje van ruim 2200 gulden. Nu 16 jaar later deze machine voor bijna hetzelfde geld in euro is niet verkeerd.
Op duurzaamheid heb ik goed ingevuld om de machine hoger te waarderen zou ik hem langer in gebruik moeten hebben.

Pluspunten

• stil
  • automatisch doseersysteem
  • heel veel instellingen
  • wast schoon en fris
  • kwaliteit

Minpunten

• nog geen gevonden

W. Bos 25-05-2017 Product half jaar of langer in bezit

Top Miele Wasmachine

We zijn erg blij met onze Miele WKG120WCS Wamachine. De TwinDos is een ideale functie, waarbij je zelf geen wasmiddel hoeft toe te voegen. De machine doseert de juist hoeveelheid. Ik heb de indruk dat de wasmachine daardoor ook veel schoner blijft en geen zeepresten achterlaat. Verder is hij eenvoudig te bedienen en komen de kleren er heerlijk fris uit.

Pluspunten

• TwinDos schone wasmachine
  • Kwaliteit

Minpunten

• Prijs wasmiddel

John 16-05-2017 Product half jaar of langer in bezit

Topper

Zoals gewent van Miele, topkwaliteit en service. Geen wasmiddel meer in je boodschappenmandje en voor extra/speciale was aparte caps die ook nog eens heerlijk ruiken.

Pluspunten

• Miele wasmiddel
  • ook andere wasmiddelen mogelijk
  • Caps voor speciale wasbeurten
  • Gratis service

Johan 14-05-2017 Product paar maanden in bezit

Miele WKG 120 Tdos

Na 17 jaar afscheid genomen van onze oude wasmachine alhoewel deze het nog gewoon deed, ook nu weer voor een Miele wasmachine gekozen gelet op onze ervaringen met Miele, betrouwbaar, gewoon goed dus.
Na ons uitvoerig te hebben laten voorlichten in het Miele experience center(beslist doen) uiteindelijk gekozen voor deze machine WKG120Tdos.
We hebben het apparaat nu bijna 2 maanden in gebruik,de bediening is door het menu heel makkelijk, hij is zeer zuinig met het wasmiddel(Tdos 2-fasendoseersysteem)(nu bij aanschaf voor 1 jaar gratis wasmiddel), daarnaast zijn er ook andere wasmiddelen, vloeibaar, poeder en caps te gebruiken, dus mogelijkheden te over.
De machine is heel energiezuinig en zeer stil, doordat de machine heel energiezuinig is duren de wasprogramma's wel langer, maar dat vinden wij geen probleem.
De Miele WKG 120 Tdos kost misschien wel meer, maar wij vinden het een heel goede machine en de prijs/kwaliteitverhouding is in verhouding, hij is zijn geld meer dan waard.

Pluspunten

• Bedieningsmenu/gebruiksgemak
  • Mogelijkheden programma's
  • Mogelijkheden wasmiddelen
  • Energiezuinig

Roland Goudvis 19-04-2017 Product paar dagen in bezit

Handig apparaat , dossert zelf de wasmiddelen

We hebben deze machine geleased voor 22 euro per maand, dat geeft wel aan hoe lang de levensduur minimaal wordt ingeschat. Het is een volautomaat, dosseert zelf zeep en verzachter en is makkelijk, de verzachter gaat 50 beurten mee, de zeep zo'n 40. Compact en heel goed bedienbaar, alles is eiegenlijk in 1 blik af te lezen, mooie grote deur en super stil.

Pluspunten

• dosseert zelf zeep etc.
  • heel makkelijk in te stellen
  • grote deur
  • super stil
  • AAA dus behoorlijk zuinig met energie

Minpunten

• niet echt goedkoop

Miele fan 13-04-2017 Product half jaar of langer in bezit

Heel makkelijk wassen dankzij TwinDos

Ik heb voor deze machine gekozen omdat ik er niet altijd bij stil wil staan hoeveel wasmiddel ik nodig heb voor een was, daar ik soms een volle trommel en soms een deel lading heb. en het Miele-wasmiddel is goed geschikt voor zowel wit als kleur als donker wasgoed. Nu doseer ik nooit te veel en bespaar ik op wasmiddel weer geld uit

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • makkelijk doseren met TwinDos
  • 1600 toeren centrifuge

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

Liesbeth 30-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

Gemak dient de mens

Eenvoudige bediening, veel programma's en ook goed vloeibaar wasmiddel van Miele. Eenvoudige besteld en thuisbezorgd. Programma Hygiene-info is eenvoudig uit te voeren: Bonte of witte was een keer met waspoeder doen. Ruikt ook nog lekker!

• Extra programma's

Aj 30-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

Was ruikt niet lekker.Veel stof in de was.kleding slijt hard

Wij zijn niet gelukkig met de miele.. er blijft een stof laag achter op de was die er alleen af gaat door de was in de droger te doen , dit was ook het advies van miele.. miele is er 3 keer bij geweest voor dit probleem en de software is aangepast .. elke wasbeurt draaien we met extra water voor extra spoeling.. etc etc het is wel minder geworden maar niet over .. de was ruikt niet lekker fris na de wasbeurt .. de was wordt wel goed schoon .. we gebruiken de was middelen van miele zelf , dat is wel makkelijk..in de machine moet je ook echt alle was goed van elkaar sorteren , bon en wit maat ook fijn synthetisch, wol etc etc doe je dit niet krijg je problemen na de was beurt ..wij zijn dus niet blij met de miele, wij hadden anders verwacht van onze eerste miele.

Minpunten

• Zie omschrijving

Alexandra Stavast 28-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

Een hele goede wasmachine

Ik had eerst een oude Miele waar ik fijn mee gewassen heb de Novastar maar helaas was hij aan het slijten en maakte heel veel kabaal. Ik heb vorig jaar in juli een nieuwe gekocht Miele WKG 120 Wcs dat is een heel verschil lekker stil met wassen en centrifugeren. En er gaat nog meer wasgoed in super deze machine!!!

Pluspunten

• Grotere trommel gaat veel in
  • Stil met wassen en centrifugeren
  • Was komt er schoon uit
  • Energie besparend

Minpunten

• wasprogramma's duren wel lang

Li 27-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

Gaat

Sinds ik de machine heb gekregen is de twindos niet naar mijn zin. Bijna elke wasbeurt eindigt met "pas de dosering aan". Voor mij is het een raadsel of het meer of minder wasmiddel moet zijn. Dosis omhoog of omlaag gedaan maar blijft het aangeven. Verder zegt de machine steeds dat het wasmiddel bijgevuld moet worden terwijl er voldoende inzit. De kleding slijt snel. Veel sneller dan bij andere mensen. De navullingen van Mieke zijn veel te duur dus die koop ik niet meer.

Pluspunten

• Grote trommel

Minpunten

• Duur in aanschaf en wasmiddel van Miele ook

Officiele reactie van Miele 28-03-2017

Bedankt voor uw review.
Het is niet de bedoeling dat je na iedere wasbeurt de melding krijgt “pas de dosering aan” en dat het wasmiddel moet worden aangevuld terwijl er voldoende inzit.
Wij willen je daarom adviseren om een afspraak met een technicus van Miele te maken.
De afspraak kan je maken met behulp van de link http://bit.ly/1kcI27Q