Miele TDB 130 WP - Reviews

warmtepompdroger
Vulgewicht
7 kg
Programma's
kort/snel/express, wol, eco, outdoor, katoen, overhemd/blouse

Beoordeling op basis van 17 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Dirkje 29-07-2017 Product paar maanden in bezit

Geweldige dtoget

Wat een geweldige wasdroger. Heeft weinig tot geen vocht achterlating in de doucheruimte. Geeft goed op tijd aan wanneer een bepaalde filter moet worden schoongemaakt. Heeft geen abnormale droogtijd de trommel niet te vol doen liever 2x draaien is beter en sneller dan 1x met een volle trommel. De afvoer werkt geweldig aangesloten op de afvoer van de wasmachine. Ik heb alleen maar lof voor deze machine.

V. M. Bruijn 24-05-2017 Product paar weken in bezit

Groot scherm

Ik heb sinds een paar weken de Miele droger, die mij prima bevalt. Ik doe nu echt bijna alles in de droger. Als je het er meteen uithaalt, vouw je je was erg makkelijk op. Dekbedovertrekken en hoeslakens komen vrij kreukvrij uit de droger, mits je het er meteen uithaalt en opvouwd. Ik strijk het beddengoed niet meer.
Ik ben een uitermate tevreden klant.
Mijn oude Miele droger was 20 jaar oud en daar wilde de was nog wel eens krimpen, heb ik hier geen last van.

i.k.cardol 31-07-2017 Product paar weken in bezit

mooie afwerking, heel gebruiksvriendelijk

Ben heel blij met mijn nieuwe droger, werkt geruisloos. Gebruiksvriendelijk en daarbij ook nog energie zuinig. Dik tevreden over mijn nieuwe droger.

Paulien 06-09-2017 Product paar maanden in bezit

Droogt goed!

Machine is duur in de aanschaf maar in verhouding tot andere merken een langere levensduur en je hebt de garantie van Miele en de service. Droogt goed.

Pluspunten

• wasgoed droogt goed
  • zuinig (programma's duren wel lang daardoor)
  • eenvoudig in gebruik

Minpunten

• maakt lawaai
  • zijkanten zaten los bij levering
  • oogt ouderwets

Marc 01-09-2017 Product paar weken in bezit

Duidelijke bediening en energie zuiniger dan voorheen

De droger past goed bij een wasautomaat uit dezelfde serie, maar jammer is de afwijkende patrijspoort in vergelijking met de wasautomaten.

Pluspunten

• Relatief weinig lawaai
  • Energiezuinig

Minpunten

• Relatief hoge prijs

Riemersma 01-09-2017 Product half jaar of langer in bezit

Prima prijs kwaliteit verhouding

Na enige twijfel hebben wij toch besloten om deze wasmachine te kopen de reden waarom wij twijfelden was de wat goedkopere uitstraling van deze machine.De machine bevalt super en een echte Miele zowel in degeleikheid als in betrouwbaarheid een prima product voor een prima prijs

Pluspunten

• Goede was kwaliteit
  • Veel gewicht inhoud
  • De was komt zeer droog uit de machine

Reesen 30-08-2017 Product paar maanden in bezit

Zeer eenvoudig te bedienen droger

Een geweldige droger die niets te wensen over laat. Eenvoudige bediening met een kurkdroog resultaat. Enige minpuntje: Het deurtje van de condersor sluit erg lastig.

Officiele reactie van Miele 01-09-2017

Beste Reesen, dank voor je review. We komen graag in contact met u i.v.m. de deur die lastig sluit. Zou u uw contactgegevens willen zenden aan webcare@miele.nl? Alvast dank!

Zeer te vreden 29-08-2017 Product paar maanden in bezit

Mooie warmtepompdroger

Onze miele wasdroger die we in 1996 gekocht hebben was een machtige machine .Deze wilden we vervangen door een warmtepompdroger.
Dit is de goede keuze geweest hij bevalt prima. Heeft een codenswater afvoer die het gebruiksgemak verhoogd .perfecte machine.

Pluspunten

• Mooie binnen trommel
  • Zuigt geen warme lucht uit ons huis.
  • Goede programma's

André 28-08-2017 Product paar maanden in bezit

Miele kwaliteit en degelijkheid

Ook t.a.v. de warmtepomp droger weer voor Miele gekozen. De kwaliteit en het bedieningsgemak van de droger is voor mij de reden weer geweest om voor de Miele te kiezen.
Het filter is gemakkelijk te reinigen en nog een extra fijn mazig filter aanwezig.

Pluspunten

• Beter dan een condensdroger
  • Kwaliteit en degelijkheid

Mieke 28-08-2017 Product paar maanden in bezit

Hele fijne droger, snel klaar en veel opties!

Miele gaat het langste mee! Het product ziet er mooi uit en is gebruiksvriendelijk. Daarnaast kunnen er geurflacons van Miele in die heerlijk ruiken. De droger heeft vele opties die erg handig zijn!

Pluspunten

• Snel klaar
  • Vele programma's en opties
  • Geurflaconhouder in droger
  • Touchscreen

Douwe 26-08-2017 Product paar maanden in bezit

Zeer lange droogtijd met zeer slecht droogresultaat

Heb deze droger samen met Miele wasmachine gekocht 4 maanden terug. Ben er zeer slecht tevreden over. De droogprogramma's duren zeer lang en het droogresultaat is onder de maat in vergelijking met mijn oude Miele condensdroger. Ten eerste komt de was hier zeer gekreukt uit zitten er als ik dekbedovertrek hoeslaken paar onderbroeken en handoeken in heb er dingen bij die nog klam zijn en niet droog. Andere dingen wel weer droog maar zitten altijd paar dingen bij die niet echt droog zijn en dat terwijl hij op kastdroog staat waar ik mijn oude Miele droger ook op had staan en daar was alles wel droog. En het komt er als een grote bal uit de droger. Heb miele monteur erbij gehad die zei dat dat zo hoorde en dat product aan de specificaties voldeed. Hij vertelde ook dat er vroeger 2 voelers in droger zaten en tegenwoordig maar een voeler die de droogtegraad van de was meet. Ik zei als ik iets nieuws koop verwacht ik dat het beter wordt en niet slechter en dat ik daardoor terug ga in de tijd, Ik zei deze droger hoef ik zo niet en dat voor die prijs al hellemaal niet,

Pluspunten

• vormgeving

Minpunten

• Slecht droogresultaat
  • Zeer lange droogprogramma's

Officiele reactie van Miele 01-09-2017

Beste Douwe, Dank voor de review. We komen graag opnieuw met u in contact. Zou u uw gegevens willen zenden in een e-mail? Ons e-mail adres is webcare@miele.nl. Alvast dank, Mvg,

Tonny avan osch 20-08-2017 Product paar weken in bezit

Miele wasdrogen helemaal happy mee

Hij droogt super, hoef bijna niet meer te strijken.
En die geur flacons geven net dat beetje meer. Heerlijk geuren, je was ruikt uren daarna nog heerlijk.
Hij maakt ook bijna geen herrie dat wij ook erg belangrijk vinden.al met al zou ik dus dit product aanbevelen.

Pluspunten

• Weinig herrie
  • Engergie zuinig

Minpunten

• Doet er wel lang over

Joke 20-08-2017 Product paar weken in bezit

Prima droger

Qua uiterlijk lijkt hij op de wasmachine. Zelfde knopaanduidingen. De droger droogt prima in de aangegeven tijd. Er zijn veel keuzemogelijkheden. Wat ik mis is een eenvoudige knop om de droogtemperatuur op laag te zetten. Er staan geen temperaturen aangegeven, zoals bij de wasmachine. Alleen via een programmeerfunctie is de temperatuur in te stellen. Moet ik nog uitzoeken. Zelfs op fijne was droogde hij naar mijn mening te warm. Ga zeker de programmeerfunctie nog leren gebruiken. Waren heel tevreden over de oude Mieles die 23 jaar meegingen. Door de vele mogelijkheden is het wel even puzzelen (met de handleiding) om tot de resultaten te komen die gewenst zijn. Minpunt is: geen duidelijke correspondentie met de programma's van de wasmachine. Wel qua uiterlijk, maar niet qua mogelijkheden van de temperatuurkeuze van de wasmachine.

Toos 19-08-2017 Product paar dagen in bezit

Droge was

Een mooie machine die goed zijn werk doet. Door het aansluiten op de afvoer heb je geen gedoe meer met de waterbak, heel handig

JGA Penders 14-07-2017 Product paar dagen in bezit

Tot nu toe goed werkende droger

Ondanks verschillende reviews die beweren dat dekbedden oprollen en niet droog worden is het resultaat prima.
Hier en daar een vochtig plekje maar dat had onze vorige droger ook.
Alles duurt wat langer maar hie kun je van te voren rekening mee houden

• Prima resultaat
  • Makkelijk op wasbak aan te sluiten

Minpunten

• Filters wat moeilijker te reinigen

R.Boere 04-07-2017 Product paar dagen in bezit

zeer tevreden

Wij hebben voor Miele gekozen omdat wij al jaren naar tevredenheid gebruik hebben gemaakt van deze zeer duurzame machine.het was dat onze oude machines niet meer functioneerden naar aanzienlijke lekkage in onze berging.

Pluspunten

• heel goed bedieningsgemak
  • voldoet aan alle wensen wat droging betreft

Minpunten

• niet kunnen vinden

J. Blaak 25-05-2017 Product paar maanden in bezit

super veel ruimte

Ruimte is super groot en daardoor voldoende om de volledige was in 1 x te drogen.
Wil je de was in 1 keer droog hebben moet je wel extra drogen aanzetten. Dit heb je de eerste keren nog niet door en is de was niet volledig droog.

Pluspunten

• ruimte
  • licht

Minpunten

• extra droog aanzetten
  • duur van het droogproces