Miele TDB 130 WP - Reviews

tile-Energieklasse
A++ energieklasse
tile-Vulgewicht
7 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 27 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Dirkje 29-07-2017

Geweldige dtoget

Wat een geweldige wasdroger. Heeft weinig tot geen vocht achterlating in de doucheruimte. Geeft goed op tijd aan wanneer een bepaalde filter moet worden schoongemaakt. Heeft geen abnormale droogtijd de trommel niet te vol doen liever 2x draaien is beter en sneller dan 1x met een volle trommel. De afvoer werkt geweldig aangesloten op de afvoer van de wasmachine. Ik heb alleen maar lof voor deze machine.

V. M. Bruijn 24-05-2017

Groot scherm

Ik heb sinds een paar weken de Miele droger, die mij prima bevalt. Ik doe nu echt bijna alles in de droger. Als je het er meteen uithaalt, vouw je je was erg makkelijk op. Dekbedovertrekken en hoeslakens komen vrij kreukvrij uit de droger, mits je het er meteen uithaalt en opvouwd. Ik strijk het beddengoed niet meer.
Ik ben een uitermate tevreden klant.
Mijn oude Miele droger was 20 jaar oud en daar wilde de was nog wel eens krimpen, heb ik hier geen last van.

Zeer te vreden 29-08-2017

Mooie warmtepompdroger

Onze miele wasdroger die we in 1996 gekocht hebben was een machtige machine .Deze wilden we vervangen door een warmtepompdroger.
Dit is de goede keuze geweest hij bevalt prima. Heeft een codenswater afvoer die het gebruiksgemak verhoogd .perfecte machine.

Pluspunten

• Mooie binnen trommel
  • Zuigt geen warme lucht uit ons huis.
  • Goede programma's

Douwe 26-08-2017

Zeer lange droogtijd met zeer slecht droogresultaat

Heb deze droger samen met Miele wasmachine gekocht 4 maanden terug. Ben er zeer slecht tevreden over. De droogprogramma's duren zeer lang en het droogresultaat is onder de maat in vergelijking met mijn oude Miele condensdroger. Ten eerste komt de was hier zeer gekreukt uit zitten er als ik dekbedovertrek hoeslaken paar onderbroeken en handoeken in heb er dingen bij die nog klam zijn en niet droog. Andere dingen wel weer droog maar zitten altijd paar dingen bij die niet echt droog zijn en dat terwijl hij op kastdroog staat waar ik mijn oude Miele droger ook op had staan en daar was alles wel droog. En het komt er als een grote bal uit de droger. Heb miele monteur erbij gehad die zei dat dat zo hoorde en dat product aan de specificaties voldeed. Hij vertelde ook dat er vroeger 2 voelers in droger zaten en tegenwoordig maar een voeler die de droogtegraad van de was meet. Ik zei als ik iets nieuws koop verwacht ik dat het beter wordt en niet slechter en dat ik daardoor terug ga in de tijd, Ik zei deze droger hoef ik zo niet en dat voor die prijs al hellemaal niet,

Pluspunten

• vormgeving

Minpunten

• Slecht droogresultaat
  • Zeer lange droogprogramma's

Officiele reactie van Miele 01-09-2017

Beste Douwe, Dank voor de review. We komen graag opnieuw met u in contact. Zou u uw gegevens willen zenden in een e-mail? Ons e-mail adres is webcare@miele.nl. Alvast dank, Mvg,

J. Blaak 25-05-2017

super veel ruimte

Ruimte is super groot en daardoor voldoende om de volledige was in 1 x te drogen.
Wil je de was in 1 keer droog hebben moet je wel extra drogen aanzetten. Dit heb je de eerste keren nog niet door en is de was niet volledig droog.

Pluspunten

• ruimte
  • licht

Minpunten

• extra droog aanzetten
  • duur van het droogproces

K.Baartman van Koutrik 10-06-2018

spijt

na 23 jaar miele droger. nu een warmte pompdroger. van miele. progr.kost uren, veel kreukels, vieze lucht. na veel experimenteren, van november tot juni nog steeds niet tevreden. Jammer...Als ik dat van te voren geweten had......had mijn keuze anders geweest.--

Pluspunten

• ---
  • ----

Minpunten

• wasgoed moet soms 3 x terug
  • de lucht is vies en dat is niet van het wasmiddel

BertHazel 10-05-2018

Zuinige droger met rare eigenschappen

Wij hebben de droger nu 5 maanden in gebruik. Met de standaard setting "Katoen" is de was niet voldoende droog. Het is nodig om "Extra droog" te gebruiken voor een beter droog resultaat. Bij het drogen van beddengoed met dekbedovertrekken gebeurt het af en toe dat de hele was een bal vormt binnen in een dekbedovertrek. Die hele bal blijft dan nat. Ook zijn de lakens af en toe helemaal gedraaid. Heel vreemd!!!
De droger is redelijk zuinig met een gemiddeld verbruik van 1 KWh (75% vol).

Pluspunten

• Redelijk zuinig

Minpunten

• Tamelijk veel lawaai
  • Standaard setting niet voldoende droog
  • Soms "balvorming" van het beddengoed.
  • Gebruiksaanwijzing onoverzichtelijk

Droger die niet droogt 31-03-2018

Droger die niet droogt

Slecht droogresultaat. Zelfs na nogmaals warme lucht ronde is het resultaat teleurstellend. Textiel van verschillende materialen worden bij elkaar niet droog op welke stand dan ook. Monteur van miele constateerde geen technische mankementen dus dwz dat de droger niet naar behoren functioneert aangezien mijn was niet droog is na 3 uur drogen. Slechtste aankoop ever!

Minpunten

• Lange droogtijd
  • Gemengde textielsoorten worden niet droog

ET 20-03-2018

Slechte droger

De droogautomaat is gemiddeld. Droogt niet naar behoren, vaak moet er nog een extra ronde warme lucht tegenaan en dan nog is het resultaat teleurstellend. Vergeet je de was dezelfde dag eruit te halen dan ruikt de was de volgende dag muf en kun je dus opnieuw wassen. Lekker zuinig dus hoor miele! Zelfs als alle instellingen op maximaal staan, door mijzelf ingesteld en nog extra in het besturingssysteem door een miele monteur heeft de droger niet het resultaat als dat mijn oude beestje van 30 jaar nog prima deed! Daarnaast is de service van miele om te janken, ze sturen keer op keer een monteur maar technisch zijn er geen mankementen dus wordt er verder niet geluisterd naar de klant die ontevreden is over het droogresultaat. Een computer die een computer uitleest gaat dus boven wat de betalende consument zegt of vindt. Zonde van je geld dus om deze miele aan te schaffen. En van miele om hun goede naam aan zo een slechte machine te verbinden.

Minpunten

• Slecht droogresultaat
  • Geen extra optie om langer te kunnen drogen

baartman 11-02-2018

wasdroger , ontevreden!

EInd November 2017 heb ik een nieuwe droger gekocht en hij droogt slecht, Alleen katoen extra droog wordt droog, fijnwas en kreukherstellend slecht. 3x te rug in trommel. 11-12-2017 is er een Monteur geweest, Maar ik Ben Niet tevreden. Zelf in het programma duiken lukt Mij niet.veel te ingewikkeld. Programma's duren veel te Lang en als de was steeds terug moet, ook zeker niet energie besparend. De vieze lucht wordt wel minder. was hoort fris te ruiken, Daar ga ik geen geur flacon voor gebruiken, om de lucht van de machine te verdoezelen,jammer al die ergernis. .

Ralf 20-12-2017

Was voelt klam en niet droog

Sinds kort gebruiken we deze droger, maar ik ben niet tevreden over het eindresultaat. De was voelt zelden echt droog aan en een was die 's ochtends wordt gedroogd ruikt aan het einde van de (werk)dag muf. Daar had onze vorige droger geen last van. Miele monteur al op bezoek gehad, maar de machine valt binnen de specificaties van de fabrikant. Dat kan wel zo zijn, maar wij zijn niet tevreden met het resultaat. Al met al teleurgesteld in Miele dit keer. Had voor dit bedrag meer verwacht. De techniek zal zuinig zijn...maar een droger moet in eerste instantie....de was drogen. Nu drogen we de was soms twee keer.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening

Minpunten

• Was voelt niet droog, klam
  • Duur in aanschaf

Riemersma 01-09-2017

Prima prijs kwaliteit verhouding

Na enige twijfel hebben wij toch besloten om deze wasmachine te kopen de reden waarom wij twijfelden was de wat goedkopere uitstraling van deze machine.De machine bevalt super en een echte Miele zowel in degeleikheid als in betrouwbaarheid een prima product voor een prima prijs

Pluspunten

• Goede was kwaliteit
  • Veel gewicht inhoud
  • De was komt zeer droog uit de machine

Mieke 28-08-2017

Hele fijne droger, snel klaar en veel opties!

Miele gaat het langste mee! Het product ziet er mooi uit en is gebruiksvriendelijk. Daarnaast kunnen er geurflacons van Miele in die heerlijk ruiken. De droger heeft vele opties die erg handig zijn!

Pluspunten

• Snel klaar
  • Vele programma's en opties
  • Geurflaconhouder in droger
  • Touchscreen

Joke 20-08-2017

Prima droger

Qua uiterlijk lijkt hij op de wasmachine. Zelfde knopaanduidingen. De droger droogt prima in de aangegeven tijd. Er zijn veel keuzemogelijkheden. Wat ik mis is een eenvoudige knop om de droogtemperatuur op laag te zetten. Er staan geen temperaturen aangegeven, zoals bij de wasmachine. Alleen via een programmeerfunctie is de temperatuur in te stellen. Moet ik nog uitzoeken. Zelfs op fijne was droogde hij naar mijn mening te warm. Ga zeker de programmeerfunctie nog leren gebruiken. Waren heel tevreden over de oude Mieles die 23 jaar meegingen. Door de vele mogelijkheden is het wel even puzzelen (met de handleiding) om tot de resultaten te komen die gewenst zijn. Minpunt is: geen duidelijke correspondentie met de programma's van de wasmachine. Wel qua uiterlijk, maar niet qua mogelijkheden van de temperatuurkeuze van de wasmachine.

i.k.cardol 31-07-2017

mooie afwerking, heel gebruiksvriendelijk

Ben heel blij met mijn nieuwe droger, werkt geruisloos. Gebruiksvriendelijk en daarbij ook nog energie zuinig. Dik tevreden over mijn nieuwe droger.

R.Boere 04-07-2017

zeer tevreden

Wij hebben voor Miele gekozen omdat wij al jaren naar tevredenheid gebruik hebben gemaakt van deze zeer duurzame machine.het was dat onze oude machines niet meer functioneerden naar aanzienlijke lekkage in onze berging.

Pluspunten

• heel goed bedieningsgemak
  • voldoet aan alle wensen wat droging betreft

Minpunten

• niet kunnen vinden

Meijnders 08-10-2018

Goed display, prima handleiding

Makkelijk in gebruik, duidelijk display. Was is goed droog, het drogen duurt wat langer ( waterpomp) maar daardoor wordt het wasgoed minder heet. Strijken gaat gemakkelijker. Goede prijs/ kwaliteit verhouding. Extra is de handige geurflacon waardoor je wasgoed heerlijk gaat ruiken en het gebruik van wasverzachter overbodig is.
Hiervoor een condensdroger van Miele gehad, deze droger is veel zuiniger in gebruik. ( zie specificatie. )

Laura 04-09-2018

Droogt slecht

Als er een paar dingen in de droger zitten, droogt hij goed. Zodra er meer in zit, dus handdoeken etc. dan droogt hij slecht en moet ik het programma van ruim 2 uur 2x laten draaien.

Els 20-03-2018

Weer een Miele

Onze oude condensdroger van Miele hebben wij bijna 30 jaar gehad. Nu was hij op, toch maar weer voor een Miele gekozen. De condensdroger is niet meer in de handel. Nu gekozen voor de Miele warmtepompdroger.

Pluspunten

• Hij doet precies wat er verwacht wordt

Minpunten

• Nog geen minpunt ondekt

Hilde 25-01-2018

Zuinig in gebruik

In de winkel werd verteld dat de droger langere tijd nodig zou hebben om een was te drogen omdat deze op een andere manier verwarmd wordt. Echter .... mijn ervaring is dat de droogtijd gelijk is aan, en zo mogelijk korter dan mijn energieverslindende condensdroger. Ook geen vochtvorming in de ruimte waar de droger staat. Als je een aanbieding zoekt kan hij zelfs goedkoper uitvallen dan de normale prijs bij de witgoedspecialist (€ 795 ipv € 999).

Pluspunten

• Minder energieverbruik.
  • Helder scherm voor menukeuze en tijdsindicatie.

Minpunten

• Duur in aanschaf zonder aanbieding