AEG T76785NIH - Reviews

tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht
Droogsysteem
warmtepompdroger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 57 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG T76785NIH op Kieskeurig.nl.

Xcinix 31-07-2016
  • Product jaar of meer in bezit

prima wasdroger

Geschreven voor: AEG T76785NIH

Qua uitstraling vind ik het al een mooie wasdroger, zeker dat hij mooi past bij zijn AEG broertje, de wasmachine. Hiervoor had ik een lucht droger met een slang naar buiten. deze was op en had het na 11 jaar begeven. Nu een warmte pomp droger aangeschaft en bemerkte na een paar maanden al een verschil in verbruik elektriciteit en omdat hij minder wattage had dan de vorige lucht droger, kon ik mijn droger en wasmachine op 1 groep plaatsen en tegelijkertijd aan zetten.

Het geluid van de AEG is een stuk lager in Db dan mijn vorige Indensit luchtdroger. Ik heb hem op zolder staan en draai ook in de avond uren. Mijn buren zeggen dat zij hem niet horen draaien :)

Het onderhoud is simpel en duidelijk aangegeven op het display.

Meestal draai ik het programma kastdroog+. dat draait hij weg in ongeveer 2 uur. Dit is wel afhankelijk hoeveel was erin gaat en hoe droog het gedraaid is door je wasmachine. Onze wasmachine centrifugeert op 1600Tpm.

De mogelijkheid is om het water reservoir zelf leeg te gooien of het aan te sluiten op een afvoer. Het laatste heb ik gedaan. Het wordt duidelijk beschreven hoe je dat zelf kan omleggen.

Na een jaar in bezit te hebben heb ik nog geen storingen gehad en ben zeer tevreden over het product. Ook omdat mijn energie rekening met 30 euro per maand naar beneden is gegaan tov de oude luchtdroger.

Erik 22-11-2015
  • Product maand in bezit

Ter vervanging van de oude Whirlpool condensdrager had ik het plan om een Bosch of Siemens met een zelfreinigende condensor aan te schaffen. Bovendien scoorde de AEG slecht qua droogduur en lawaaiproductie.

Deze wasdroger (en andere moderne wasdrogers) zijn in vergelijking met de oude enorm stil. Wij hebben een 6 kg wasautomaat die op 1500 omw/min centrifugeert, en de droger kan 8 kg aan: een reguliere katoenwas is binnen twee uur droog, net zo snel als een wasprogramma. Dat betekent dat je zonder wachten binnen no-time meerdere wasbeurten kan wegwerken.
Kastdroog is ook kastdroog, en ik heb nooit meegemaakt dat het restvochtgehalte te hoog is. Wel was ik dik spijkergoed apart van dun wasgoed.
Wat heel goed is, is dat de trommel afwisselend links- en rechtsom draait waardoor ik nog niet (na zo'n 15 droogcycli) heb meegemaakt dat de was in een kluwen zichzelf verstikt. Hierdoor is de centrale pin in de trommel overbodig geworden - en die is dus niet ingebouwd.

Er is -uniek-een speciaal wolprogramma dat de trommel sneller laat draaien. Daardoor worden de kledingsstuken tegen de trommelwand aangedrukt, en wordt het niet door elkaar gehusseld zodat pillen en slijt uitgesloten zijn.

In tegenstelling tot andere reviews merk ik niet dat er kledingstukken zoals sokken tussen de deur en de filterhouder klem gaan zitten.

Doordat deze warmtepompdroger aanmerkelijk lagere temperaturen gebruikt dan condensdrogers, maakt dat zowat alle was erin gedroogd kan worden. Wel merk ik dat er meer stof in het filter aanwezig is - hetgeen duidt op meer kledingslijtage dan bij de condensdroger.

Ach: het apparaat heeft zoveel mogelijkheden, er is een resttijd indicator enzovoorts. Een prima prijs/kwaliteitsverhouding.

gerritfavian 27-12-2015

nou wees maar blij dat je geen siemens hebt gekocht, die zijn ECHT waardeloos!! ik heb de mijne na 6 maand verkocht en deze 2 week geleden gekocht, 100 x beter!!

TwaMu 19-12-2015
  • Product kwartaal in bezit

Een geweldig apparaat, ontzettend veel mogelijkheden voor het drogen. Zelfs voor dekbedden en sportkleding zijn er instellingen. Het apparaat is mooi van vormgeving, het is stil en eenvoudig te bedienen

Neal 11-10-2016

Stil en goed droog, duurt wel wat lang.

Geschreven voor: AEG T76785NIH

Onze droger was stuk en aangezien we sinds kort gezinsuitbreiding hebben en er nu wel degelijk heel veel wasgoed te drogen is ben ik op zoek gegaan naar een energie zuinige.

Ik wou graag een A++ met een 8 kg inhoud van een bekend merk.
Deze was toch wel 1 van de goedkopere die aan mijn eisen voldeed.

De droger vind ik wel stil, zeker vergeleken bij onze oude Candy droger.
Wel produceert deze wel redelijk wat warmte, terwijl op meerdere websites van verkopers deze als een "weinig warmte in de ruimte" wordt omschreven.

De condenser is zelfreinigend maar je moet wel 1 keer in de zoveel het klepje openmaken om het stof voor het rooster weg te zuigen.

Een volle trommel met handdoeken super droog duurt 3,5 uur.

• Grote deur
  • Energiezuinig(er)
  • Verlichting in trommel
  • Goed filter

Minpunten

• Duurt lang bij volle belading
  • Veel warmte in de ruimte
  • Afvoerslang knullig

Jeanine 22-06-2016

Wat een herrie

7,6
Hij maakt veel herrie,het is dat de schuur zoveel weg is anders stond het daar. Bel je mediamarkt, ja mevrouw ze maken een hard brom geluid. Als je dat weet zeg je dat toch.geen mediamarkt of AEG meer. Miskoop van de maand.

markpenning 23-07-2016

Als een product niet voldoet aan je verwachting, dan mag je hem gewoon terug brengen hoor.

jack 28-05-2016

Goede wasdroger

Geschreven voor: AEG T76785NIH

Een geweldig apparaat, ontzettend veel mogelijkheden voor het drogen. De bediening is simpel en de machine is erg gemakkelijk schoon te houden

Gert 27-05-2016
  • Product half jaar in bezit

Prettige wasdroger met veel functies!

Prettige en energiezuinige wasdroger
Erg prettige wasdroger die vooral erg stil is. De vele aanwezige droogprogramma's en de grote laadruimte geeft het voordeel dat ook beddegoed voor 4 personen in 1 keer gewassen kan worden! Hierbij moet wel het grote programma gekozen worden. Het stof opvang bakje is goed opgebouwd alleen komt het wel zo nu en dan voor dat onder dit opvangbakje met de stofzuiger goed schoongemaakt moet worden om zo te voorkomen dat de warmtepomp verstopt kan raken.

Al met al een zeer prettige droger! Aanrader!

fsloot 25-12-2015
  • Product kwartaal in bezit

Degelijk apparaat met veel instelmogelijkheden maar toch relatief simpel te bedienen. Waterafvoer in lade in de machine of via dun slangetje in de afvoer van de wasmachine.

isobel 28-05-2016

Nieuwe Droger

Geschreven voor: AEG T76785NIH

Ik heb mijn nieuwe AEG droger voor 6 maanden en het is zeer goed . Het filter is eenvoudig te reinigen en de resultaten goed . Ik zou zeker opnieuw kopen dit merk .

Marielle 28-02-2016

6,5
Ik heb spijt van mijn aankoop: veel wassen worden niet droog, wolwas wordt wel droog, maar de artikelen krimpen. een vast met wol en een ander materiaal droogt niet. Ik heb net een stuk of 6 shirts in de machine gedaan, helaas komen ze er telkens weer nat uit. Ik heb hem nu maar op vast tijdstip gezet, kastdroog, kastdroog + en kastdroog ++ werkt niet. Verder mooi design, eenvoudig in gebruik, velerlei mogelijkheden...maar ja, hij droogt dus niet. Ik heb het apparaat nu zo'n 6 weken.

Mevr-p 29-02-2016

Kijk in de handleiding. - Afstelling van de
resterende vochtgraad van het wasgoed.
dit is in 3 standen te verzetten in een paar makkelijke stappen.

Arno2007 12-05-2016

Beste Marielle,

Het krimpen van wol in deze droger zou niet voor mogen komen hiervoor moet je misschien dan ook even contact zoeken met aeg. Verder is het misschien een idee om eens met alle verschillende programma's te spelen en daarbij ook met de optie droogplus deze is in 3 stappen aan te passen (min-med-max) als je de restvocht perc. hebt aangepast en dan deze optie hebt uit geprobeerd dan zou het goed moeten zijn. Ik heb dit aparaat vanaf dec in mijn bezit en ben er nog steeds zeer tevreden over, mocht je er echt niet uit komen zou ik gewoon contact zoeken met aeg :) succes

Marielle 13-05-2016

inmiddels is de situatie veranderd: het bleek dat de condensor-kamer (om het zo maar te noemen) niet goed afgesloten was (achter de sticker op de achterzijde van de machine). Toen we dat hadden opgelost droogde de machine wél goed. Mooie wollen vesten stop ik er maar niet meer in, wel sokken en dat gaat goed.

Maaike Wiersma 20-02-2017

Geschreven voor: AEG T76785NIH

Na ongeveer 25 jaar heeft mijn ouder AEG Lavatherm de laatste was gedroogd. Nu er een nieuwe droger moest komen heb ik geen moment getwijfeld welk merk dit moest worden, weer een AEG, alleen nu een moderne uitvoering, meer programma's, een warmtepompdroger in plaats van afvoerdroger. Ik heb nu tweemaal gebruik gemaakt van de droger en het droogresultaat is uitstekend. Ik ben zeer blij met mijn nieuwe aanwinst, zeker met de mogelijkheid dat er nu nog meer verschillend wasgoed in de droger kan. Ik ga ervan uit dat ook deze droger mijn een mooi aantal jaren haar trouwe dienst zal bewijzen.

Pluspunten

• minder lawaai
  • meer droogprogramm's

Mirjam 05-01-2017

Ruim en relatief stil

Geschreven voor: AEG T76785NIH

Relatief stil. Niet veel sneller vergeleken met onze vorige droger. Wordt wel minder warm. Nadeel is een slecht pluizenfilter waardoor er vrij veel stof in de warmtewisselaar terecht komt. Die dus wat vaker schoonmaken.

Nu twee maanden in gebruik.

Pluspunten

• Redelijk vlot
  • Minder warm dan vorige
  • Ruim

Minpunten

• Instellen naar eigen wens is nogal zoeken
  • Slecht pluizenfilter
  • Knopjes zijn niet heel solide

Jansen 28-09-2016

Fijne, grote en zuinige droger!

Geschreven voor: AEG T76785NIH

Droger gekozen vanwege grote inhoud (8kg), handig voor een gezin. Daarnaast ook vanwege de duurzaamheid (warmtepomp) en het betrouwbare merk. Er wordt soms als feedback gegeven dat de droger veel geluid maakt. Ik vind dit erg meevallen. Ik ben erg tevreden en heb vervolgens ook de 8kg wasmachine gekocht!

laker 21-06-2016
  • Product kwartaal in bezit

hele fijne droger met veel droogopties

Geschreven voor: AEG T76785NIH

De droger laat zich makkelijk instellen en er kan veel was in. De droogopties zijn heel uitgebreid en je kunt er zelfs met vol vertrouwen alle types was in drogen.

Kristian 04-06-2016
  • Product half jaar in bezit

Goede droger waar genoeg in kan

7,6
Dit is een prima droger met veel ruimte in de trommel. Het heeft een dubbele filter wat veel stof vast houdt. Er wil alleen af en toe een sok bij de deur blijven hangen waardoor deze iets minder droog (heel klein beetje klammig) kan zijn. Maar met uitzondering van dat ene sokje in de zoveel tijd komt alles er goed en droog uit.

S 28-05-2016

Goed product

Geschreven voor: AEG T76785NIH

Zeer tevreden over deze droger. Zelfs kleding wat je normaal zou ophangen droog ik nu zonder dat het krimpt.

JNLB 21-12-2015
  • Product kwartaal in bezit

Super gebruiksvriendelijk en uitstekend droogresultaat en ook voor afwijkende stoffen. Ook het geluidsniveau valt alles mee. Ofwel een aanrader voor een ieder!

M.B 02-10-2019

Niet echt heel tevreden over

Geschreven voor: AEG T76785NIH

Droger doet wat die moet doen, kost alleen erg veel moeite.
Deur blijft vanaf het begin al piepen, rubbers zijn niet goed genoeg, van alles geprobeerd. Uiteindelijk maar een gewicht tegen het deurtje aan gezet voor extra afdichting.
Garantie was nog geen maand verlopen en droger valt helemaal uit elkaar.
Droogt slecht en niet veel later komt er rook uit de machine. Gehele korf uit de lagers gelopen. Persoonlijk vind ik de prijs kwaliteit verhouding niet zoals je kan verwachten.

Pluspunten

• A++ label

Minpunten

• Sluit niet goed af waardoor die piept
  • Zeer weel problemen mee
  • Lange droogtijd
  • Na 3 uur nog steeds niet droog

Ellen 27-09-2019

Geen goede droger

Geschreven voor: AEG T76785NIH

Heb de machine nu 5 jaar maar zeer ontevreden, display door vocht slecht af te lezen. Machine doet wel 3 uur over drogen en vervolgens komt de was er nog vochtig uit. Beddengoed is al helemaal niet te doen. Vervolgens is de ruimte waar hij staat oppervlakte 15m2 2 ramen open zo vochtig dat de vocht bij de muren omlaag drupt. Ik ga over naar een andere machine dit was geld verspilling erg jammer.

Eric 11-08-2019

Na 2,5 jaar kapot gegaan

Geschreven voor: AEG T76785NIH

Vocht in het display zorgde voor onleesbare resttijd en na tweeënhalf jaar normaal gebruik is het lager of de aandrijfriem versleten, de voorrijkosten van AEG zijn, na de garantietermijn van 2 jaar, €100, ik had dat geld liever bij aanschaf in een kwalitatief betere droger gestoken

Minpunten

• Snel stuk gegaan