Whirlpool HSCX 80428

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 36 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Whirlpool HSCX 80428 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Ivo 16-04-2020

Geen betrouwbare droger en slechte klantenservice

Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80428

Ik heb deze droger bij Bemmel en Kroon besteld, in combinatie met een wasmachine, ongeveer 2,5 jaar geleden. Ze hebben het goed afgeleverd en geïnstalleerd, maar we hebben veel problemen met deze warmtepompdroger gehad - en met Whirlpool klantenservice. Ten eerste worden kleine wasjes niet goed gedroogd - in ruim 2 jaar hebben we altijd een extra cycle moeten doen. Ten tweede was bediening na een jaar kapot - onder garantie verholpen, met wat gemorrel - maar hebben we vorige week exact hetzelfde probleem gehad: apparaat start voor een paar weken moeilijk op, waar je meerdere malen op het bedieningspaneel moet drukken. Dan op een moment start het helemaal niet meer. Volgens Whirlpool mogen we 179 euro betalen om dit te fixen - zonder echte garantie (3 maanden) - voor een apparaat dat bij weinig gebruik na 2,5 jaar opnieuw kapot is. Jammer verhaal, en het gaat een nieuwe worden - uiteraard nooit meer een Whirlpool.

Minpunten

• Betrouwbaarheid
  • Klantenservice
  • Droogkwaliteit

Ana 06-04-2019

Duidelijke scherm

Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80428

Het is mijn eerste droger dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ik moet standaard mijn was 2 a 3 keer terugstoppen omdat het nog te nat is als die "klaar" is.
Dit alles ondanks dat ik allebei de filters elke keer schoonmaak. De onderste filter heb ik zelfs een nieuwe gekocht, wat niet echt helpt. Het probleem is denk ik het metalen raamwerk in deze filter waar je niet bij kunt. Die zit idd vol stof maar ondanks de stofzuiger krijg je deze niet schoon.
Ik zeg met nadruk, NIET AANSCHAFFEN!!

Astrid 30-04-2018

Beddengoed niet droog

Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80428

Wat een drama en ergernis deze droge. ..ten eerste maakt hij er veel lawaai..zoveel dat we een demp mat hebben gekocht...ten tweede staat er filter schoonmaken na 3 a 5 droog beurten...niet dus..na elke droog beurt en die krijg je niet zomaar schoon daar moet de stofzuiger voor naar boven komen want je krijgt het niet van de filter gekrabt...van whirlpool een nieuwe gekregen die beter schoon te maken is...maar het aller ergste is dat alle lakens een grote bal worden die vervolgens door de drogen heen slaan als een gek...was normaal zei de monteur tttsss....heb een keer gehad dat het zo in elkaar verweven was dat ik een half uur bezig was...ik denk hier moet de schaar bij komen om het hoeslaken te redden...ik kan maar een bed verschonen per dag want gemiddeld moet het er 4 a 5 keer in en uit worden gehaald om alles te ontwarren...en dan knoop ik de dekbed overtrekken onder dicht wat iets scheelt...ga nu overleggen bij de zaak waar ik hem heb gekocht...een grote ergernis deze droger...begin er niet aan...zou met liefde mijn oude condens droger terug willen..verschrikkelijk een grote ergernis

Pluspunten

• Stomen

Minpunten

• Alles word een grote natte bal was

Monique 03-03-2018

Niet aan beginnen

Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80428

Grote tegenvaller. Heb hem nu 3 jaar wordt steeds erger. Machine is niet schoon te maken. Hierdoor draait de droger extreem lang,3 uur! De was is dan niet droog. Buiten dat de droger zijn werk niet doet vind ik dat onveilig vanwege brandgevaar! Ik maak de filters na elke droogbeurt schoon maar toch komt er stof in het verwarmingselement die niet uitneembaar is en onmogelijk te reinigen. Ik ben steeds in de weer met de stofzuiger en borsteltjes. Wat in eerdere reviews staat klopt ook. Lakens haal ik er tussendoor uit om uit elkaar te halen en opnieuw en opnieuw. De machine is door deze lange droogtijd natuurlijk ook niet meer energiezuinig.

Minpunten

• Droogt slecht
  • Is niet schoon te maken

Anja 01-03-2017

Slechtste droger ooit, nooit kopen!!!!

Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80428

Altijd Whirlpool gehad en aangezien deze best reviewed was, voor deze gekozen, maar echt de miskoop van het jaar. Droogt niet, rode lamp brandt eigenlijk constant, op zijn minst na 1 keer drogen, al 2 keer monteur geweest en nou moet ook onderste filter na iedere droogcyclus schoongemaakt worden, terwijl in boekje staat na 5 keer, je blijft hem aan en uitzetten en nog steeds nat wasgoed. Waardeloze droger! Nooit kopen!

Minpunten

• Droogt niet
  • Constant schoonmaken

B. Kanters 18-03-2016

mooi om te zien, maar meer niet

Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80428

Het is een mooi apparaat, maar als droger is het niet een ideale.
Grote stukken, zoals 2 persoonsdekbedovertrekken rollen zich steeds op tot een rollade, zelfs met het speciale programma voor grote stukken.
Ik heb hem nu 3 maanden en zou hem met liefde weer omruilen voor een condensdroger.
Deze maakt meer herrie en droogt slechter.
De verkoper zegt dat je alle stoffen erin kan doen omdat hij minder warm wordt maar dat kan echt niet. Het grote voordeel van een condensdroger is dan dat de omliggende ruimte warm wordt en de was die niet in de droger mag sneller droog is, deze warmtepompdroger verwarmt de omliggende ruimte minder maar de producten die er toch echt niet in mogen drogen dus langzamer....
Ik zou zeggen, niet doen en gewoon een condensdroger kopen. Veel meer gemak en een super droge was.
Het enige pluspunt in mijn ogen is het uiterlijk

Martin Gaikema 02-04-2016

Wij hebben hem ook in november gekocht, miskoop van de maand/jaar
Er is nog geen laken kreukvrij uit de machine gekomen

Inmiddels 2 x een monteur geweest, er is niets aan te doen, U moet uw klacht maar bij de leverancier deponeren, die op zijn beurt weer de vertegenwoordiger van whirlpool moet aanspreken.

Ja je voelt hem al aankomen

els 03-03-2016
Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80428

Ik vind het tegenvallen ik heb altijd een condenser gehad en nu heb ik deze gekocht omdat het beter en zuiniger zou zijn nou ik heb daar een heel ander oordeel over

Geluid voor al het klaar is -- Hoor je niet
Kreuk niet zeggen ze -- is dus wel het geval ondanks anti kreuk
Geluid --- Ik hen geen benul 65 ???
Lampje van pluis.--Maak het elke keer schoon maar gaat toch branden
Programma --- duren erg lang

Er zijn ook wel plus punten
Hij gaat automatisch uit
Waterbak zit boven in

Dus als je een condenser heb en hij ga kapot koop dan maar gewoon een condenser terug want hij kan er niet aantippen
Als ik de kan zou krijgen voor een andere doe ik het gelijk

B. Kanters 18-03-2016

Ik ben het volledig met jullie punten eens! Een 2 persoonsdekbed overtrek is na 15 minuten een rollade, ook met het programma 'grote stukken'. Volgende keer gewoon weer een condensdroger, die werkt heel veel beter.

Martin Gaikema 15-03-2016

Ben het helemaal met je eens echt een miskoop van de maand/jaar
Alle lakens in een rolletje nog nooit eerder meegemaakt

els 21-06-2016

ik heb de kans gekregen om hem om te ruilen dus ik ben nu weer super blij met mijn enige echte vertrouwde condens droger

Estakado 22-01-2016
Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80428

De HSCX 80428 in november 2015 gekocht bij de media markt in Middelburg. Waarom deze machine: omdat hij "best reviewed" is en omdat er een 100 euro cashback op zat.
De machine ziet er goed uit en de was wordt prima gedroogd. Wat mij wel erg tegen viel is het geluid wat de machine produceerd. Staat in de specificatie 65 db. Had geen idee hoeveel dat was. Nou nu weten we het wel, je hoord hem door het hele huis.
Verder zit er een optie op, waarbij je een signaal kunt aanzetten, zodat aan het eind van een droogprogramma je een geluid krijgt. Nou dat kun je net zo goed af laten staan, want je hoort het niet. Ergens in de gebruiksaanwijzing gelezen dat het geluidsignaal er voor is om je te waarschuwen, dat de droger klaar is en de was eruit gehaald dient te worden en niet zal gaan kreuken.
Inmiddels twee verschillende monteurs zijn geweest om het euvel van het niet hoorbare signaal op te lossen. Er is geen oplossing voor, dus einde verhaal.
Ik heb sterk de indruk, dat in deze rij van reviews er een groot aantal fake reviews zitten, waardoor het " best reviewed" gegeven is ontstaan.
Nou Whirlpool dit mijn eerste machine van jullie bedrijf, maar ook de laatste.

nicole 16-04-2016

Beste Martine,
Ik heb zo 2 ervaringen met whirlpool condesdroger en wasmachine niet opgeven als hij al 2 maal geweest is en het niet kan oplossen moeten ze hem omruilen heb al 2 maal mijn gelijk haald mijn droogkast is van april 2015 en nu woensdag word hij omgeruild ga er maar tegen aan hoppelijk heb ik je hier bij geholpen
Mvg
Nicole

Estakado 03-04-2016

Als een grote bal. Waardeloos. Zeker geen twee dekbedhoezen tegelijk, want dan zit de één in de ander. Kussenslopen idem.

Martin Gaikema 02-04-2016

Hoe komen bij U de grote stukken eruit, zoals dekbed hoezen en onderlakens ??

Jeannine Olie 28-11-2015
Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80428

Had een oude droger die veel herrie maakte, deze maakt weinig geluid en stoomoptie is ideaal, minder kreukels

Ronald 25-11-2015
Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80428

Super droger, is zeer gebruiksvriendelijk een kind kan de droog doen! Ziet er goed uit en is zeer duurzaam in gebruik.

cle 22-11-2015
Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80428

machine heeft heel mooi design, je hoor de droogtrommel niet is geruisloos, ben zeer tevreden over het resultaat.

Kiki 22-11-2015
Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80428

Duurzaamheid kan ik nog niet veel over zeggen. Heb het apparaat nu een week. Maar vwb stroom, echt een minimaal verbruik en wat een prachtig mooi uiterlijk! TOP!

Alex 21-11-2015
Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80428

Esthetisch mooi uitziende droger. Nog niet lang in gebruik dus over duurzaamheid nog geen informatie. Het was wel even wennen aan alle opties en welke programma het beste is voor elke soort lading. Na een paar keer drogen ben ik tot nu toe wel erg te spreken over het resultaat.

feikje 21-11-2015
Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80428

Voor verschillende materialen een programma kunnen kiezen en ook 3 droogtes aan te geven. Weinig lawaai en geen condens vorming in de ruimte waar hij staat.
Ik ben zeer tevreden met mijn droger

Martin Gaikema 15-03-2016

hoe komen bij jou de lakens eruit????

Barbara 19-11-2015
Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80428

Erg prettig dat hij kwartier na einde programma vanzelf uitgaat. Mooie vormgeving, fijn met venster.

Martin Gaikema 15-03-2016

wat heb je nou aan een mooie vormgeving

els 13-11-2015
Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80428

in het begin was het wat uit dokteren met wat het beste was voor de was
maar nu gaat het steeds beter
prima wasdroger

Adriaan7712 13-11-2015
Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80428

Een mooie machine met veel mogelijkheden.
Leuk is dat de machine het wasgoed weegt en aan de hand van de vochtigheid de draagtijd bepaalt. Ook tussendoor voert hij deze controle uit en past zo nodig de droogtijd nog aan.

Meerding 12-11-2015
Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80428

Zeer tevreden. De was komt er fris en droog uit. Daarnaast is het makkelijk in gebruik. en ook makkelijk om het programma aan te passen wanneer je toch een andere programma wil laten uitvoeren.

Bas 12-11-2015

Schitterend apparaat!
Goede prijs/kwaliteit verhouding en met Whirlpool cashback actie 100 euro goedkoper dan vergelijkbare modellen van Bosch/Siemens!

Martin Gaikema 20-03-2016

en? hoe werkt deze machine??

Martin Gaikema 04-04-2016

Hoe tevreden bent U over de machine?

charlotte 12-11-2015
Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80428

er zijn veel mogelijke programma's, dat vergt wel enig uitzoekwerk. De normale programma's zijn wel duidelijk en zonder boekje te begrijpen

Martin Gaikema 20-03-2016

Al een programma gevonden voor kreukvrij, zo ja welk programma is dat ??

iek 10-11-2015
Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80428

gewoon net en degelijk uitziende droger en makkelijk in gebruik. en heeft veel bruikbare functies en ook nog eens zuiniger dan mijn oude droger.

Sander 09-11-2015
Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80428

Over de duurzaamheid kan ik na 5 dagen nog niet zoveel zeggen maar verder is het een prima droger, de was komt er mooi droog uit en kreukelvrij wat voor ons een pre is.

Martin Gaikema 15-03-2016

kreukvrij , hoe doe je dat
graag een tip hierover

Dekker 07-11-2015
Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80428

Eerste indruk is goed. De machine maakt weinig geluid.De vorm past mooi bij de andere huishoudelijke apparaten. Ik kan er verder nog niet zoveel over zeggen.

Estakado 21-01-2016

De machine maakt wel degelijk veel geluid.
65 db (zie specificaties).

Hilde Wolters 07-11-2015
Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80428

De condens droger is makkelijk te bedienen, ziet er mooi uit en maakt weinig geluid: grote inhoud dus vlug klaar met drogen.

Roos de Koning 29-10-2015
Geschreven voor: Whirlpool HSCX 80428

Deze droger past perfect bij onze FSCR 10430 wasmachine. Mooi display, maakt weinig geluid en heeft veel mogelijkheden. Perfecte combi!