Siemens WT47W590NL - Reviews

Vulgewicht
9 kg
Programma's
wol

Beoordeling op basis van 254 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

Yvonne_r 11-04-2015 Product paar dagen in bezit

Vrij stil makkelijk te bedienen, nederlandse handleiding eenvoudig, Speciaal rek voor wollen truien en schoenen. Gelijk aan te sluiten op de afvoer, pas zeg aan als er minder wasgoed in zit, grote deur openning en 9 kg niet te vergeten. Voor ons een perfecte machine met 8 jaar garantie.

Robert 26-01-2017 Product paar weken in bezit

Siemens perfecte droger 9 kg

Wat een super mooie en gebruiksvriendelijke droger. Veel diverse droogmogelijkheden voor een grote hoeveelheid was. Nagenoeg geen geluid. Kortom, de perfecte droger voor 'grote' gezinnen.

Pluspunten

• Heel erg ruim
  • Heel erg stil

Willem Witteveen 10-11-2016 Product paar dagen in bezit

Siemens droger WT47W590NL

Perfecte machine. De droger heeft een duidelijke programmering en een fijne gebruiksvriendelijkheid. Zelfs schoenen en wollen kleding kan deze aan. Hiervoor een apart rekje in de trommel. Een aanrader.

Paul en Esther 23-10-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer droge was

Stille wasmachine met grote wasinhoud.
Ideaal voor een gezin met 3 jongens.
Sportkleding, etc. een scala aan wasprogramma's

Pluspunten

• hoog toerental
  • was bijna droog uit de trommel
  • stil

Minpunten

• tot nu toe nog geen minpunten ontdekt

JK 20-05-2016 Product maand in bezit

Blij dat de oude stuk ging

Onze oude droger gaf na 10 jaar trouwe dienst de geest. Gelukkig maar, want het energieverbruik was vergeleken met de nieuwe A++ drogers schrikbarend hoog.

Na enig puzzelwerk bij onder meer de cosumentenbond gekozen voor een bepaalde serie van Siemens. Het geselecteerde model was niet leverbaar, maar van Bestsellers kregen we een scherpe deal voor een duurder type.

Deze staat er nu een maand en ik moet zeggen: een verademing ten opzichte van de oude. Veel stiller, veel minder warmte-afgifte aan de omgeving, het laadvermogen is groter en de transparante deur is ook handig. We hebben nog lang niet alle functies en programma's gebruikt, maar vooralsnog zijn we er zeer tevreden over.

prima 12-04-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi en duurzaam apparaat

De Siemens droger bevalt uitstekend. Er zitten veel mogelijkheden op die benut kunnen worden. Bovendien is het apparaat erg zuinig in gebruik en bovenal brandveiliger dan de oude types!

Sonja 18-05-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi en ruim

Goed energielabel, en de vele extra mogelijkheden.
Ziet er super modern uit, met een ruime opening, en de verlichting is ook erg handig.
Ook het rek voor de schoenen is een uitkomst

Pluspunten

• Energieklasse
  • Weing geluid

sietske 15-05-2017 Product paar weken in bezit

Waar je naar op zoek bent!

Een droger die droogt en zuinig is, zoek niet verder en neem deze.
Even wat voorbeelden: 7kg babywas (hydrofieldoeken,rompers,badcapes etc) 1600toeren gecentrifugeerd, in de droger gedaan met de instellingen kastdroog+ en droogtegraad 2 (3=max). 2,5 - 3 uur later is dat dus kurkdroog. Handdoeken 7kg, zelfde recept, zelfde resultaat.
Een dekbedovertrek 220X240 is ook geen probleem. NB die stop ik altijd wel in zn eentje in de droger want met sokken etc erbij is het vragen om een enorme kluit die uiteraard niet tot in de kern droog is. Knappe droger die dat wel voor elkaar krijgt.
Als je niet van plan bent je was er meteen uit te halen dan kan je het best nog het antikreuk programma erbij aanvinken, dan weet je zeker dat je de was droog aantreft.
Ja, hij doet er wel lang over. Dat is wennen maar ook heel zuinig denk ik. Daarentegen kan je hem voorprogrammeren. Dat heb ik ook al gedaan en dat werkt uitstekend; 'snachts gedraaid en 's morgens alles droog.
Met een veilig gevoel kan je hem 's nachts of als je weg bent aanzetten, met een gewone condensdroger kan je dat maar beter uit je hoofd laten ivm brand.
De grote opening is verder nog een pluspunt en het gebruiksgemak is ook top. Voorheen liep het condens van de ramen in onze bijkeuken dus moest ik altijd een raam openzetten. Tegenwoordig hoeft dat niet meer, de ruimte blijft droog. Het geluid vind ik echt acceptabel maar het hangt er natuurlijk vanaf waar in huis je hem plaatst.
Kortom, ik zou hem aan iedereen willen aanbevelen!

Pluspunten

• Droog
  • Kan aan terwijl je weg bent

Willem Biever 02-05-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi ontwerp en geluidsarme aanwinst voor onze was

Wasdroger heeft een mooi ontwerp. Is solide geconstrueerd. Geplaatst op onze wasmachine met een stuk rubber onder de pootjes. Geeft geen trillingen en is zeer stabiel. Geluid is zoals verwacht, geluidsarm. Met de bijkeukendeur dicht nagenoeg onhoorbaar. Bediening spreekt voor zich. De droogresultaten zijn goed.

Pluspunten

• Prijs kwaliteit verhouding
  • Solide constructie
  • Bediening simpel zelfs zonder handleiding

Minpunten

• Instelling vooraf onduidelijk

Erwin 26-04-2017 Product paar dagen in bezit

heerlijk stille machines en makelijke bediening

Wij zijn na 15 jaar verhuist en wilde daarom onze 15 jaar oude set vervangen. Hebben weer voor Siemens gekozen daar wij goede ervaring met hun hadden en de prijs/kwaliteit verhouding goed is. Na bestudering hebben wij voor de i700 gekozen voor stille machines en hoge toeren.

Pluspunten

• Makelijke bediening
  • Zeer stil
  • Energie zuinig

J Hooijmans 22-04-2017 Product paar dagen in bezit

warmtepomp condensdroger IQ 700 serie

Siemens apparatuur voldoet aan al onze verwachtingen. Een degelijk product dat gerand staat een lange levensduur, Siemens apparatuur staat voor betrouwbaarheid, doordacht en mooi afgewerkt.

Bee 21-04-2017 Product paar weken in bezit

Droger WT47W590NL

Onlangs deze droger gekocht, wat een super apparaat! Snel, stil, zuinig..... wat wil je nog meer! In een ruimte zonder afvoermogelijkheden is dit apparaat een ideale oplossing.

Pluspunten

• zuinig
  • stil
  • snel

Jansen123 01-04-2017

Frisse droge was!

* stille wasdroger
* wasgoed fris en goed droog
* goede droogprogramma's die je ook nog weer kan wijzigen op bepaalde punten zoals drooggraad.
* handig is het glazen deurtje zodat je in de trommel kan kijken
* handig is het rekje voor schoenen (of wollen items, maar daarvoor heb ik het nog niet gebruikt).
* pluizen filter moet wel iedere keer goed schoongemaakt worden. Kwestie van wennen voor mij.
* warmtewisselaar hoeft niet meer schoongemaakt te worden.
Oorspronkelijk gepost op bsh-siemens

Haaitsma 28-03-2017

Stille en zuinige droger

Droger is stil, zuinig, geeft veel minder warmte af als een condensdroger en is heel onderhoudsvrij. Kortom ik ben zeer tevreden!
Oorspronkelijk gepost op bsh-siemens

mup 1 02-03-2017

fijne droger!

fijne grote vulopening goed schoon te maken filters makkelijk in gebruik!makkelijke programmering,mooie vormgeving bijna geluidloos!

Fam Boogaards 16-02-2017 Product paar maanden in bezit

Siemens WT47W590NL warmtepompdroger

Wij hebben deze droger op advies via winkelier en internet sinds een paar maanden in ons bezit.
Hij is zeer stil en mooi groot qua wasinhoud en makkelijk te bedienen.Jammer dat het is alsof de was droog is maar toch nog vochtig is bij bv truien,ook als ik hem op extra kasdroog met drie sterren heb staan.Monteur erbij gehad en als antwoord: je kunt hem dan het beste nog even op stand warm een aantal minuten laten drogen dan is de was wel droog !!!.Jammer dat dit dan extra moet gebeuren.

Pluspunten

• mogelijkheden voldoende
  • gebruiksgemak goed
  • Geluid stil

Minpunten

• droogresultaat onvoldoende
  • Filters zullen het snel begeven

Warner 11-02-2017 Product paar maanden in bezit

droger heeft moeite met dekbedhoezen en lakens

Onze belangrijke reden voor een nieuwe droger was dat vorige warmtepompdroger van Beko/Blomberg uit 2006 de bijkeuken te vochtig maakte en daardoor schimmelplekken veroorzaakte. Deze droger houdt de ruimte wel goed schoon. Dat is een pluspunt. De glazen deur lijkt leuk, maar geeft wel meer lawaai (harde tikken tegen het glas). De zelfreiniging van de condensor is ook handig, al heb je wel wat meer werk van de filters reinigen. Dit is allemaal verder wel acceptabel. Maar wat toch een groot minpunt is van deze droger: als je er ook maar 1 groot stuk beddengoed in hebt, gaat het mis. Binnen de kortste keren zit alle kleine was in de grote stukken gewikkeld. Met als gevolg dat aan het eind van de droogbeurt de was nog heel vochtig uit de droger komt. Ik vind dit een zwaarwegend minpunt van deze droger. Je moet hierdoor minimaal 2x de droger controleren, en nu begrijp ik misschien waarom de droger een glazen deur heeft, dat maakt een visuele controle eenvoudiger. Maar... je moet er dus bij zijn als de droger z'n werk doet en er aan denken te controleren. Erg onhandig in de praktijk...

Pluspunten

• ruimte blijft droog

Minpunten

• droger kan niet overweg met beddengoed
  • veel hard getik door de glazen deur

hans gerrits jans 01-02-2017 Product paar weken in bezit

wat kan drogen toch mooi zijn

Onze Siemens wasdroger droogt uitstekend, is 2til en geeft geen onnodige warmte weg in de droogruimte. A++ dus zeer zuinig in gebruik, en er kan wel 9 kilo in! Maar dat niet alleen, het is gewoon een heel mooi apparaat om te zien!

Pluspunten

• A++, dus zeer zuinig
  • droogt goed
  • heeft vele droogprogramma's
  • mooi ontwerp

Minpunten

• ben ik nog niet tegengekomen

Math 29-01-2017 Product paar weken in bezit

Onze droger maakt een tikkend geluid. Zijn er nog meer.

Heb nu twee apparaten gehad. Beide maken vervelend tikkend geluid. Volgens Siemens is de droger goed. Heb er geen vertrouwen in. Wie deelt mijn ervaring

Angela Vink 25-01-2017 Product paar maanden in bezit

Perfecte warmte

Een droger voor al het wasgoed. Ik gebruikte mijn droger eigenlijk alleen voor de handdoeken maar sinds ik deze Siemens droger heb, is mijn leven veranderd. Ik gooi al mijn wasgoed er in van handdoeken, t-shirt, blousjes, overhemden, beddengoed en fijn textiel zoals lingerie.
Alles komt er perfect (zonder gekrompen te zijn) uit.
Geen droogrekken meer in huis, gewoon alles in de droger.

Pluspunten

• grote trommel
  • zelf denkend
  • korte programma's