Zanussi LINDO300

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Zanussi LINDO300 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

3,4

Jan & Co 23-02-2023
  • Product gekregen

Prima droger

Geschreven voor: Zanussi LINDO300

4jaar geleden deze droger gehad.
Niks mis mee, droogt en werkt prima voor een gezin van 5
Zou ik zeker aanraden!

Pluspunten

• Je er veel in kwijt
  • Wordt lekker warm

t*********@o********** 21-01-2023

Goedkoop is duurkoop

Geschreven voor: Zanussi LINDO300

Ik heb deze condensdroger nieuw gekocht en hij heeft nog nooit gewerkt zoals het zou moeten. De sensoren werken niet goed, constant een piepje dat de was droog is, maar het is verre van droog.
Het is dat ik deze droger mee naar het buitenland heb genomen omdat ik daar woon, anders was ik direct teruggegaan naar de leverancier.
Miskoop van het jaar en inderdaad goedkoop is duurkoop. Ik zou volgende keer langer doorsparen voor een ander, beter merk.

• Grote trommel

Minpunten

• Droogt slecht

p*********@g******** 03-01-2023

Herrie

Geschreven voor: Zanussi LINDO300

Wat een kut ding binnen een jaar heel veel herrie na 2,5 jaar totaal loss nooit meer een zanussi

Pluspunten

• Grote opening

Minpunten

• Te zwaar
  • Herrie heel veel

Mar. 29-09-2022

Waardeloze droger

Geschreven voor: Zanussi LINDO300

De droger droogt niet. Hij blaast een beetje lucht, lijkt wel alleen koude lucht te zijn en schakelt steeds uit omdat het apparaat dan vindt dat de was droog is. Dan is het echter nog verre van droog. Ik heb alle verschillende standen geprobeerd maar niets werkt. Het blijft een waardeloos apparaat en echt heel irritant als een apparaat niet doet wat het moet doen. Miskoop van de eeuw. Ik zou dit product niet meer kopen.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Stil

Minpunten

• Droogt niet
  • De sensor schakelt het apparaat steeds uit
  • De was wordt niet droog, in geen enkele stand

Margriet 28-05-2022

Slechte ervaring droger Zanussi LINDO 300

Geschreven voor: Zanussi LINDO300

Betreft Zanussi LINDO 300. Hij droogde na een aantal keren gebruikt te hebben niet meer. Monteur is erbij geweest en die dacht dat de sensoren vanuit de fabriek niet schoon waren gemaakt. Heeft met een doekje de sensoren vervolgens schoongemaakt en ik kreeg als tip om hem, indien hij niet goed droogde, nog een keer handmatig in te stellen (?). Nadat de monteur weg was heb ik hem maximaal 3x gebruikt en daarna blies hij alleen weer koude lucht. Wederom een monteur erbij. Die heeft hem nagekeken en net als bij de eerste monteur, leek hij weer warmte te blazen. Maar nu, na maximaal 4x gebruikt te hebben, blaast hij weer koude lucht. Ik zal maandag opnieuw moeten bellen om een monteur erbij te halen. Kortom: ik ben zeer ontevreden over deze droger. Gelukkig heb ik mijn oude droger van 14 jaar oud nog niet de deur uit gedaan en kan ik in de tussentijd wel drogen, maar bijzonder dat ik met dat oudje alles er kurkdroog uitkrijg en met een nieuwe droger alleen maar ellende heb.

Minpunten

• droogt niet

Christi 29-11-2021

Doet ie 't of doet ie 't niet?

Geschreven voor: Zanussi LINDO300

De Zanussi LINDO300 is een niet al te prijzige wasmachine, maar valt helaas voor mij in de categorie goedkoop is duurkoop.

Hij mag er dan mooi uit zien, echter na 3 jaar blijkt het binnenwerk verrot te zijn.
De wasmachine "doet maar wat" bij centrifugeren en waterpompen vragen we ons tegenwoordig af: Doet ie 't of doet ie 't niet? Zo ook het deurslot.
Stroomvoorziening hapert waarbij de machine 'n enorm kabaal maakt en sinds vorige week draait hij niet meer.

Het zou mij niet verbazen als de printplaat en lagers kapot zijn, zoals bij andere reviews óók te lezen is.

Als je op zoekt bent naar een goede prijs-kwaliteit verhouding zou ik de Zanussi LINDO300 niet op je lijstje zetten!

m*************@h********** 18-08-2021

Jammer

Geschreven voor: Zanussi LINDO300

Twee jaar geleden gekocht voor de aantrekkelijke prijs, nu erg veel spijt van programma voor op 60 graden duurt 3,5 uur op 40 graden 2,5 uur vind ik erg lang en hij stinkt verschrikkelijk. Geen filter die je zelf schoon kan maken.echt geen aanrader

Minpunten

• Wasprogramma's duren te lang
  • Stinkt

Judith 07-08-2021

Kwalitatief slecht

Geschreven voor: Zanussi LINDO300

Erg slecht. Net 5 jaar oud en sinds enige tijd de storing eh0, dit zou om de stroomtoevoer gaan maar blijkt in de printplaat te zitten. Kostbaar om dat te laten repareren, helaas. Daarnaast vond ik kleding vaak nog klam en spijkerbroeken zelfs nat bij de broekland. Al met al geen zanussi meer

Pluspunten

• Hij droogt t shirts en sokken goed

Minpunten

• Storing door printplaat
  • Kleding blijft klam
  • Handdoeken drogen niet goed

a*************@z******* 22-05-2021
Geschreven voor: Zanussi LINDO300

Ik heb voor deze gekozen vanwege de prijs . Hij is makkelijk in gebruik . Hij is ook eenvoudig dmv een extra slangetje te legen . Het slangetje voert het vocht af via het afvoerpijpje waar het water van de wasmachine ook afgevoerd wordt . Op deze manier hoef ik de condensopvangbak nooit te legen .
Echter vind ik dat de was er nog klam uitkomt en komt er een muffe hete ucht door de roosters naar buiten als hij aanstaat Je kunt ook zelf geen tijdsduur instellen hoe lang je hem wilt laten draaien
Ik zou deze geen volgende keer kopen .Dan maar wat meer geld uitgeven en weer met een pijp naar buiten .

Pien 17-03-2021

wasmachine

Geschreven voor: Zanussi LINDO300

Wasmachine gaf na 3 jaar een foutcode aan. Monteur erbij gehaald, bleek dat de motor, printplaat, lagers en motorsturing kapot waren. Altijd netjes mee omgegaan. Regelmatig op hete temp met azijn. Waspoeder gebruikt, ring altijd schoongehouden. Eerder nooit een foutmelding gehad en nu gelijk alles stuk! Daarom een nieuwe wasmachine gekocht maar nooit meer een Zanussi!

Pluspunten

• grote opening
  • starttijd instellen
  • veel soorten wasprogramma's

Minpunten

• na 3 jaar volledig stuk
  • soms ging de deur moeilijk open

DR 27-12-2020

Na 3 jaar deffect

Geschreven voor: Zanussi LINDO300

Na 3 jaar gebruik eho storing. Veel gebruikte storing van Zanussi / Electrolux lindo 300. Deffect in printplaat. Dus voor mij nooit meer deze merken aanschaffen.

Minpunten

• Onbetrouwbaarheid
  • Slechte kwaliteit

Annemerle 09-11-2020

de condensdroger en dus niet de wasmachine

Geschreven voor: Zanussi LINDO300

Hij doet gewoon goed zijn werk. Nog steeds.

Gekocht in november 2018 en nog steeds dik tevreden. Alles is mooi droog in anderhalf uur. Ik zie hier veel slechte recensies en volgens mij klopt de helft niet. Want het gaat hier over een condensdroger en niet over een wasmachine. Ik zag dat deze nog te koop is en daarom deze review. Het is een goede droger, geen slechte.

Ik heb juist voor deze gekozen omdat je bij alle filters kan. Je kan zowel het stof-filter als ook een ander filter uit de machine eruit halen om schoon te maken. En dat is handig, want ik heb veel oude handdoeken die veel pluizen. En bij mijn vorige 'self-cleaning' droger ging het dus mis, omdat dat ding dat niet deed. Hier doe ik het lekker zelf. Heel fijn.
Twijfel je over dit ding? Hoeft niet.
Ik had hiervoor een warmtepompdroger gekocht en die deed er 6 uur over en toen was het nog niet goed. Dus deze is een verademing. En ik hoop dat ze ze nog lang zo maken.
En hij heeft een antikreuk-naprogramma (of hoe je het noemt). Als het klaar is draait hij nog een uur rond.
Je kan hem gewoon opentrekken en er nog iets bij in gooien.

Pluspunten

• droogt goed
  • droogt snel

hjanischka@outlook.com 17-09-2020

afpompen

Geschreven voor: Zanussi LINDO300

Bij mij storingen met afpompen. Geen groffilter waar ik bij kan. Is twee jaar oud. ik heb de motor gecontroleerd en schoongemaakt daarna doet hij het weer even en begint alles na 1 week opnieuw.

Monique 29-08-2020

Zanussi lundo 300 condensdroger

Geschreven voor: Zanussi LINDO300

Heeeel lange droogtyd, soms wel 6 uur, en dan nog vochtig. Erger mij enorm hieraan. Kan maar halve was per keer uit wasmachine drogen, hele was is niet te doen. Enorme spijt, zonde geld.

Paula 25-07-2020

Zanussi Lindo 1000 droger

Geschreven voor: Zanussi LINDO300

Voor dit merk gekozen omdat de vorig Zanussi ons erg goed heeft bevallen. Echter ben ik met deze niet blij.

De droogtijd is erg lang. Soms wel 6 uur. En dan nog niet altijd droog... Er zit naast het filter in de trommel zelf geen extra filter om te kunnen schoonmaken.

Voor mij zitten er teveel opties op voor het drogen, in de praktijk gebruik je naar een paar standen.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Minder filters
  • Hele lange droogtijd

Officiele reactie van AEG-Electrolux 28-07-2020

Goedemiddag, wat vervelend dat het drogen zo lang duurt. Wel is het zo dat het met een warmtepompdroger wat langer duurt dan je gewend bent. Dit komt door het energiezuinige systeem en de lage temperaturen waarmee het apparaat zijn werk doet. Belangrijk is om het de compartimenten stofvrij te houden. Indien dit geen resultaat oplevert neem dan contact met ons op.

Petra 16-04-2020

Gelijk al geen fijne machine

Geschreven voor: Zanussi LINDO300

Vanaf het begin vond ik dit geen fijne machine.
-30 graden wasjes centrifugeerd alleen op 800tpm.
-Wasjes duren wel erg lang
-Droog resultaat beetje wisselend
-niet altijd het idee dat hij de juiste temperatuur aanhoudt
Nou ja goed, als dat het is dan is dat maar zo... maar hij trad al vrij snel in storing. Dan pompte hij het water niet weg. Dat wordt wel irritant! En elke keer weer die machine omdraaien om te kijken of het iets technisch was wat we moesten oplossen. Vervelend zeg maar!!! En dan weer niet de deur open krijgen.... ook vervelend! Na 4 jaar kon hij opgehaald worden door het grof vuil....
Nu ik erover schrijf stel ik mijn sterren van 3 bij naar 2, en dat is nog coulant ;)

aad 23-03-2020

Mooie machine gemakkelijke en begrijpelijke bediening.

Geschreven voor: Zanussi LINDO300

De opening is royaal, een dekbed is geen probleem. Ik ben zelf gewend om mijn vuile kleding eenvoudig per stuk gevouwen in de machine te plaatsen, kost iets meer tijd maar het resultaat is 20 tot 25 % meer wasgoed wat er in kan, maar ik doe de trommel nooit te vol. De was moet kunnen blijven rollen. Het balanceren van de volle wastrommel gaat daardoor eenvoudiger, zelf doe ik nooit klein en groot wasgoed door elkaar om kluwen vorming te voorkomen. Het water niveau wat de machine in laat is vrij karig, het A+++ lijkt belangrijker voor de fabrikant dan het wasresultaat, soms is het wasgoed wat uit het midden van de wastrommel komt niet goed schoon. Technisch gezien is het een mooie machine en is er over het mechanische goed nagedacht. Zanussi LINDO300 is een machine die best lang mee kan gaan, maar waarvan zo af en toe een onderdeel vervangen moet worden. Het vervangen van de onderdelen b.v. de lagers is niet echt moeilijk, wel een ingrijpende klus, maar goed te doen. De video op you tube laat zien hoe het moet, alleen deze machine is nieuw, de machine bij mij thuis draait al enkele jaren, en soms vraagt het demonteren iets meer tijd. Ik heb mijn machine 2e hands gekocht. Alhoewel lagers van SKF tot de topmerken behoren is de prijs voor de lagers bij Zanussi best pittig. De digitale besturing met tiptoetsen is overzichtelijk en mooi. Mijn machine heeft nog al eens een eigen wil en stopt halverwege met wassen of stopt niet met centrifugeren.

Pluspunten

• mooie machine, mechanisch goed.
  • Ruime keuze in wasprogramma's.
  • Een grote trommel wast voordelig
  • was resultaat is redelijk
  • De machine is stil

Minpunten

• droog resultaat is matig
  • erg zuinig met water in het was programma
  • vraagt best wel wat aandacht bij het vullen.

Znussi 01-10-2019

Zanussi Lindo300

Geschreven voor: Zanussi LINDO300

Deze machine aangeschaft omdat er de mogelijkheid is om kleine wasjes te doen. Ja idd, er is een 30 min. programma, maar er wordt niet bij vermeld dat het programma alleen maar met 800tpm centrifugeert. Kun je het later alsnog met een hoger toerental centrifugeren, maar dan is het geen korte was meer. En wil ook graag filter schoonmaken, maar nu lees ik in de recencies dat je dat zelf niet kan doen. Ik ga sparen voor een nieuwe wasmachine, dan hoef ik mij niet meer dagelijks te ergeren aan mijn miskoop.

Pluspunten

• Leek een goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Hij doet het.

Minpunten

• Waardeloze korte programma’s
  • Filter niet zelf kunnen schoonmaken

Marie 14-09-2019

Slechte kwaliteit wasmachine Zanussi Lindo 300

Geschreven voor: Zanussi LINDO300

Binnen twee jaar kreeg de machine kuren met het openen van de deur. Deze blijft of het kinderslot hangen en is niet open te krijgen zonder veel proberen. Soms duurt het een dag voordat de deur open kan. Op verschillende fora kom ik deze klacht over deze machine tegen. Zanussi doet niks. Reageert ook niet op mail.

Pluspunten

• grote trommel leek fijn

Minpunten

• binnen twee jaar opent de deur niet meer gewoon.
  • kost enorm veel tijd door bovenstaande
  • centrifugeert niet naar behoren

Jmc 07-08-2019

Lindo 300 zanussi

Geschreven voor: Zanussi LINDO300

Het apparaat wast goed schoon en is stil. Dat is het enige positieve dat ik kan melden.

Bij ons apparaat is het niet zo soepel verlopen. Na 2jaar was de pomp stuk. Deze moest vervangen worden. (bij deze machine kan je zelf de filter niet reinigen) . Na 4jaar een afpomp probleem, dat een doorgebrand stekkertje bleek te zijn. En na 4, 5jaar de trommel/ lagers kapot. (de kosten om dit te laten maken waren het apparaat niet waard. Dus na 4 jaar afgeschreven)

Vanuit mijn ervaring zou ik dit apparaat niet aanbevelen. (of er een verzekering bij afsluiten)

Cats 13-03-2019

Lekkage na ca 3 jaar

Geschreven voor: Zanussi LINDO300

Na nog net geen 3 jaar na aanschaf lekkage van onder de wasmachine. Grote trommel is wel fijn. Bedieningsgemak is prima. Wasresultaat is ok. Drogen redelijk. Je kan zelf geen filter vervangen. Dit is een machine die goedkoop is in aanschaf maar niet duurzaam gebouwd. Eigenlijk een miskoop.

Pluspunten

• Aanschafprijs
  • Grote wastrommel
  • Bedieningsgemak

Minpunten

• Matige bouwkwaliteit
  • Zelf filter schoonmaken niet mogelijk

Debby 12-11-2018

Wasmachine

Geschreven voor: Zanussi LINDO300

Ik heb deze wasmachine gekocht daar het een grote trommel heeft en de prijs niet heel hoog was . Nu blijkt hij ik gebruik erg tegen te vallen . Vaak storing gaat de deur niet open na het programma en moet je nog meerdere keren de machine laten afpompen en centrifugeren . Je kan hem zelf niet schoonmaken

Pluspunten

• Grote trommel

Minpunten

• Gaat niet lang mee al vanaf begin vaak storing
  • Deur blijft dicht na wasprogramma
  • Zelf niet kunnen schoonmaken

patrick 24-10-2018

Grote capaciteit en veel programma's!

Geschreven voor: Zanussi LINDO300

Grote deur (opening) en cappaciteit (8kg). draairichting deur is omkeerbaar. veel programma's in te stellen waaronder strijkvrij en dry (besparing)

Pluspunten

• grote deur
  • draairichting deur variabel

Minpunten

• zit standaard geen afvoer slang bij voor condens

Nijhof 14-03-2018

Warmte element van slechte kwaliteit

Geschreven voor: Zanussi LINDO300

Ik heb de Lindo 300 gekocht in 2015, en in 2016 ging het verwarmingselement defect en deze is toen vervangen en nu is het verwarmingselement weer defect maar je raad het al net buiten de garantie.

Minpunten

• Verwarmingselement

Niels 27-02-2018

Al na 3 jaar stuk

Geschreven voor: Zanussi LINDO300

De wasmachine had goede beoordelingen, maar is nu al na drie jaar stuk. Volgens de monteur is de reparatie al snel duurder dan de wasmachine, dus is het waarachijnlijk niet waard.

Minpunten

• Nu al kapot