Bosch WTB86222NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 51 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch WTB86222NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

FW 25-06-2017

Lekkages door condensor/warmtewisselaar

Geschreven voor: Bosch WTB86222NL

Nog geen jaar uit en lekkage van grote hoeveelheden water aan de onderzijde. Oorzaak: Condensor/warmtewiselaar (vernieuwen). En de problemen komen terug !!

Minpunten

• lekkages
  • condensor/warmtewisselaar

Vakantiebureau Texel 30-06-2014
Geschreven voor: Bosch WTB86222NL

Prima droger, licht in gewicht daardoor kan hij zonder problemen bovenop de wasmachine staan. Water-en stofreservoir gemakkelijk te legen.

Henriette1710 23-04-2014
Geschreven voor: Bosch WTB86222NL

Wat ik niet goed vindt is de herrie die dit apparaat maakt, ik baal enorm van mijn keuze.
Wij wonen in een huis met houten vloeren en ik en mijn buren horen de droger door onze huizen heen ! De sluiting van de deur vindt ik beetje krakkemikkig en de filter vindt ik niet handig geplaatst, blijft veel stof eronder hangen. Al met al een ontevreden klant

edwinjoyce 12-03-2014
Geschreven voor: Bosch WTB86222NL

Fijne droger, droogresultaat is goed. elektronische vochtmeting dus de droger staat niet onnodig aan. Heel fijn ius het licht en de glazen deur zodat je kan kijken hoe het binnen er aan toe gaat. Ik mis alleen een programma voor bijv. babykleding en jeans. Deze zat op mijn vorige droger wel en was zeer handig! Nu zit op deze droger wel een programma voor sportkleding wat ook weer heel handig is!
de droogtijden zijn redelijk kort maar de was is wel droog. ik vind de trommel af en toe statisch geladen....

Wilp 1973 26-01-2014
Geschreven voor: Bosch WTB86222NL

Zeer stil en redelijk snel droge was. Gemakkelijke bediening en vele mogelijkheden. Goed toepasbaar boven op de wasmachine. Machine is niet zwaar.

Deduur 30-12-2013
Geschreven voor: Bosch WTB86222NL

De Bosch droger werd door de twee bezorgers meteen naar de zolder gebracht en aangesloten. Zij namen ook onze oude droger mee. Wij hebben de droger nu bijna twee maanden en zijn er heel tevreden over. Hij droogt prima en de was komt eruit op de gewenste droogte. Er zijn veel verschillende droogprogramma’s, in het begin was het wel even uitzoeken welk programma het beste bij welke was paste, maar nu we dat eenmaal weten is het heel eenvoudig het juiste droogprogramma in te stellen. De bediening door middel van een draaiknop voor de programma’s en een aantal druktoetsen voor extra toepassingen is heel eenvoudig en duidelijk. Wij kunnen nog niet echt iets zeggen over de duurzaamheid.

Roel Verschoor 24-12-2013
Geschreven voor: Bosch WTB86222NL

Prima apparaat, doet wat ik ervan verwacht. Droogt heel goed, gaat redelijk snel en maakt niet veel lawaai.

Valerie Mensink 24-12-2013
Geschreven voor: Bosch WTB86222NL

Prima wasdroger, kan grote hoeveelheid verwerken en is vrij stil vergeleken met de vorige wasdroger.

Willemijn1949 21-12-2013

De wasdroger pas 1 week in bezit. Is nu nog een beetje expirementeren met de
programma's. Maar dat komt vast wel goed. Door de grote vulopening en grote
trommel kunnen ook grote stukken textiel gedroogd worden. Machine maakt
weinig geluid. Prettig dat ook een kort programma gedraaid kan worden. Wat de duurzaamheid betreft kan nog geen goed oordeel worden gegeven, omdat dit
eerste Bosch apparaat is.

Vakantiebureau Texel 16-12-2013
Geschreven voor: Bosch WTB86222NL

Mooie wasdroger, met grote deur en een handig lampje in de trommel. Licht in gewicht, hij kan makkelijk op de wasmachine staan.

MaMo 68 14-12-2013

Prima droger, werk heel stil, hebben deze droger 4 keer
gebruikt en het resultaat was echt naar volle tevredenheid, een aanrader voor iedereen die een droger moet aanschaffen.

kruijfie 14-12-2013
Geschreven voor: Bosch WTB86222NL

drogen nog niet alles uit kunnen testen keuzes genoeg erg makkelijk in gebruik en heel gemakkelijk om schoon te maken duurzaamheid moet nog blijken.Tot nu toe erg tevreden.

Dewildt24 14-12-2013
Geschreven voor: Bosch WTB86222NL

Het wasgoed komt na drogen er soms nog lichtvochtig uit. Qua duurzaamheid zijn er betere alternatieven, zoals een warmtepompdroger, al is deze wasdroger wel er goed in zijn klasse.

Anoniem 14-12-2013
Geschreven voor: Bosch WTB86222NL

Ik vind het een prima droger en dat blijkt wel uit de beoordeling. Alleen de 10 voor duurzaamheid moet eigenlijk nog blijken. Ik heb daar wel vertrouwen in omdat mijn vorige droger ook een Bosch was.

Libellientje 13-12-2013
Geschreven voor: Bosch WTB86222NL

Prettige en gebruiksvriendelijke droger. Veel programma-mogelijkheden. Ook fijn dat er een piepertje afgaat als het programma klaar is.Alleen jammer dat het lampje alleen aangaat bij het vullen, maar niet als ik de droge was eruithaal.Ook komt er een nare geur vrij tijdens het droogproces wat ook in de was gaat zitten. Volgens de klantenservice moet dat na een aantal droogbeurten over zijn. Ook wordt de buitenwand erg warm.

Aletta 1943 13-12-2013
Geschreven voor: Bosch WTB86222NL

Mooie machine, leuk met verlichting. Maakt weinig lawaai. Veel droogprogramma's. Vertrouw erop, dat hij lang meegaat. Ik heb alle keukenapparatuur plus mijn wasmachine van Bosch en die gaan al jaren probleemloos mee. Voor duurzaamheid geef ik het cijfer 1 omdat ik na een paar weken niet weet, hoelang hij meegaat.

Jansen25 13-12-2013
Geschreven voor: Bosch WTB86222NL

Mooie grote droger, erg handig met verlichting in de trommel. Is vrij stil tijdens het drogen, goede tijdindicatie. Veel verschillende mogelijkheden met droogprogramma's. Echt een aanrader!

kendry 13-12-2013

fijne droger.
de grote inhoud is een pre omdat er ook dekbedden in kunnen.
een minpuntje vind ik dat er geen gebruiksaanwijzing bij zit.
nu moet je maar gissen hoe te gebruiken.

Straver 2013 13-12-2013
Geschreven voor: Bosch WTB86222NL

Ik ben erg tevreden over de Bosch condens droger
alleen 1 opmerking het opvangen van de stofpluizen vind ik niet optiemaal, ze blijven te veel in de trommel hangen misschien is het omdat ik hem nog niet zoveel gebruikt heb, nieuwigheid we wachten het nog even af....

welkomrojn 13-12-2013
Geschreven voor: Bosch WTB86222NL

Sinds 4 weken deze droger in bezit. Het is een duidelijke machine met een heerlijk grote trommel en grote vulopening. Prettig is ook de verlichting. Het is even uitzoeken welk programma voor welke was goed is maar het wijst zich eigenlijk vanzelf. De opvangbak met condenswater is eenvoudig te verwijderen en te legen. Lekt niet als ik van de machine naar de wastafel loop. Ook de pluizenzeef is eenvoudig te legen.
Mijn man wilde de machine op de afvoer aansluiten maar volgens de site van BOSCH kan dit niet. Maar er zit wel een afvoerslang aan de achterkant van de machine. Maar omdat de opvangbak makkelijk te legen is hebben we het zo gelaten.
Hij geeft wel veel warmte af maar dat is niet hinderlijk. De machine is stil.
Wat betreft duurzaamheid kan ik nog geen oordeel geven want ik heb de machine net een maand. Maar mijn vorige BOSCH droger was 24 jaar oud en nog steeds niet kapot. Wij hebben deze vervangen voor deze machine omdat het een goede aanbieding was en wij ervan uitgaan dat deze droger veel zuinig zal zijn.

Meermans 13-12-2013
Geschreven voor: Bosch WTB86222NL

Ik heb de droger pas een paar keer gebruikt. Droogt goed. Lekker veel ruimte. Stinkt wel, maar dat komt waarschijnlijk omdat hij nieuw is. Ik hoop wel dat dat snel overgaat.

connycopier 12-12-2013
Geschreven voor: Bosch WTB86222NL

prima machine, mooie vormgeving.
Grote trommel, dus ideaal voor het gezin.
Energie zuinig is ook belangrijk

dieni 05-12-2013
Geschreven voor: Bosch WTB86222NL

Ziet er robust en stevig uit.
Je moet er even mee leren omgaan, en aan de programma's
wennen.
Grote trommel en fijn dat lichtje erin.
Hij is stiller dan mijn vorige droger.
De droogtijd is ook sneller en daardoor o.a. ook energie zuiniger.
Veel programma's en de instelling shirts is heel fijn.
Het is fijn dat je zelf eventueel een tijd in kan stellen

4stang 04-12-2013
Geschreven voor: Bosch WTB86222NL

De wasdroger bevalt ons goed. Hij is goed in te stellen. De bedienig hiervan is goed te Noemen. De was moet je wel meteen er uit halen. Laat je het er langer in liggen dan blijft deze een beetje klam.
De grote trommel is heel handig. Zeker met het licht aan de binnenzijde. Waar we niet zo tevreden over zijn is het pluizenfilter. Daar gaan veel pluizen langsaf zodat deze zich mogelijk ophopen in de machine. Je moet deze er tijdig uithalen naar mijn mening. Op een of andere Manier moet men hier naar kijken om het filter wat beter op de machine aan te laten sluiten zodat er geen pluizen langsaf kunnen. Tevens lijkt het me handig om een reservefilter bij te leveren of zelf aan te schaffen ivm de verwachte levensduur van het filter.

greet1948 04-12-2013
Geschreven voor: Bosch WTB86222NL

Zeer tevreden over de wasdroger,uitstekend droog resultaat alleen beddengoed is een drama en t shirts
ook,haal het gekreukt uit de machine heb nog geen programma kunnen vinden waar dat niet gebeurt.
Mijn inziens komt dat omdat de trommel een kant opdraait
daardoor krijg je met dunne stoffen een prop.
Prettig is dat de droger er tijd bij voegt indien nodig.
Het signaal is erg zacht, droger is prettig te reinigen.