JVC GZ-R405BEU Memory Camcorder zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC GZ-R405BEU Memory Camcorder zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Christophe 08-06-2021

Handige en compacte camera

Één super prijs kwaliteit verhouding, performante camera met een heel goede lens en overal mee te nemen, wat wil je nog meer als gebruiker

Pluspunten

• Klein
  • Goede lens
  • Super batterij
  • Water bestendig
  • Kan tegen een stootje

Minpunten

• Geen wifi

H te Bedum 25-05-2021

Fijn dat deze Camcoder ook onder water kan filmen

Fijne Camcoder, lekker klein, goede zoom mogelijkheden, handig mee te nemen op onze (wereld-) reizen

Pluspunten

• zoom instellingen
  • klein en handig
  • onderwater geschikt

Minpunten

• geen info videobestand opslagtype
  • Videobewerkingssoftware aanpassen

Marco 12-03-2021

Compact en lange batterijduur

Ik heb deze camcorder gekocht omwille van de prijs/kwaliteit verhouding en de lange batterijduur. Daarnaast is de camcorder klein en licht en ligt deze lekker in de hand.

Pluspunten

• Klein
  • Licht
  • Lange batterijduur
  • Waterdicht

Minpunten

• Nog niets

T A 15-01-2021

Stevig en prachtig beeld

Echt een solide videocamera met een makkelijk te bedienen menu. Ook het beeld is van mooie kwaliteit. Daarbij heeft de videocamera een lange batterijduur wat hem extra aantrekkelijk maakt om mee op pad te nemen. Voor de prijs die hij heeft krijg je er een fijn en compact apparaatje voor terug.

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Mooie beeldkwaliteit

Minpunten

• Geen microfoonaansluiting

Hans 26-12-2020

Goede camcorder en juiste prijs en kwaliteit

mooie compacte camera voor de beginnende camerafreak. duidelijke beschrijving om gelijk aan de slag te kunnen. Ligt makkelijk in de hand en maakt verrassend mooie beelden.

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • gemakkelijk te bedienen

HES 16-08-2020

Mooi compact met intuitieve bediening

SInds kort deze camcorder in bezit. Heb voor deze gekozen nav de zeer goede prijs/kwaliteitverhouding in diverse reviews. Camcorder gaat vooral gebruikt worden voor filmen kleinkind. De camera is waterdicht, stof-proof en kan tegen een stootje. Opnames in b.v.een zwembadje zullen dus geen probleem zijn. De eerste ervaringen zijn erg goed. Camera is klein en licht, ligt prima in de hand en de bediening is intuitief. De beelden zijn scherp met mooie kleuren. Erg handig is ook dat het schermpje draaibaar is, zodat je ook bij lastige camerastandpunten je onderwerp goed in beeld kunt houden. Camcorder kan voorzien worden van een SD-kaart, maar ook zonder kaart kun je al ongeveer een half uur filmen (met default-beeldkwaliteit-settings) op het interne geheugen van de camcorder.
Tot op heden nog geen minpunten kunnen ontdekken, maar ben ook nog maar kort aan het filmen.

Pluspunten

• compact en licht
  • waterdicht
  • eenvoudige bediening
  • scherpe beelden met mooie kleuren
  • prijs/kwaliteit

Marvo 15-08-2020

Super onderwater

Ik heb deze camera gekocht omdat deze camera geschikt is om mee te snorkelen. Anders dan bij actioncams heb je met deze cam alle functies inclusief zoom te beschikking. Super beeld onderwater. Nog niet lang in bezit maar vind hem super tot nu toe.

Pluspunten

• Waterproof
  • Oplaadbaar via usb

Minpunten

• Geen wifi

Michael H. 06-06-2020

compacte lichtgewicht camera

Goede opnamekwaliteit, lichtgewicht, kan tegen een stootje en is waterdicht. Ik heb de camera nu een paar keer getest en ben er heel tevreden over.

Pluspunten

• waterdicht
  • klein en licht van gewicht
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• geen mp4

Rickaert 08-03-2020
  • Product gekregen

Goede kwalitatieve camcorder

Goede kwalitatieve camcorder die makkelijk in de hand ligt. Eenvoudig in gebruik en een scherp beeld. Je kan de camcorder rechtstreeks aansluiten op TV of PC. Enkel jammer dat deze camcorder geen wifi heeft om video's gemakkelijk te delen.

Pluspunten

• Batterij
  • Scherp beeld
  • Waterproof
  • Gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• Geen wifi

Rowan 10-08-2019

Goede prijs-kwaliteit verhouding!

Een prima camera voor de beginner. De camera ligt goed in hand en heeft prima opnames. De touch screen vind ik niet altijd fijn reageren, daar is wat geduld bij nodig. Een goede accuduur en prettige bijkomstigheid is dat de camera quad proof (waterdicht, stofdicht, valbestendig en tegen vorst kan) is.

Pluspunten

• Quad proof
  • Accuduur
  • Prijs-kwaliteit

Minpunten

• Touch screen

meijelsat2 22-06-2019

GOEDE CAMERA

Mij broer heeft voor mij een nieuwe camera besteld bij www,cameranu.nl, omdat oude JVC gz e15 SD card enige tijd lost veertje kapot, het werk nog en daarom kan niet meenemen op vakantie .ik heb tijdens vakantie in Tenerife was heelveel uren met JVC gz r405 deze is beter dan oude,,,,,

Wim 15-06-2019

De JVC GZ-R405BEU......Klein, maar erg fijn!

Alweer enige weken ben ik in het bezit van deze camcorder.
Direct valt het kleine formaat op: hij zou zomaar 'ns in een dameshandtasje kunnen passen.
Het belangrijkste argument voor mij om voor deze camcorder te kiezen, is zijn waterdichtheid. Niet dat ik er mee het water in ga, maar in geval van een stevige regenbui hoef je 'm niet op te bergen.
Bovendien kan hij tegen een stootje: met een accessoire is hij zelfs te monteren op je fietsstuur! Mocht je op de wintersport gaan: geen probleem, want deze camcorder kan tegen de koude. Tot -10 graden Celsius blijft ie het gewoon doen.
Er zit geen echte aan- en uitknop op de camcorder: aan en uit zetten doe je door de lcd-monitor open en dicht te klappen. Deze lcd-monitor is in uitgeklapte toestand ook draaibaar: naar voren 180 graden (leuk voor selfies) en naar achteren 90 graden. Handig!
De opties op de lcd-monitor bedien je met je vingertoppen; zelf met mijn dikke vingers gaat dat prima. Het menu is op zich heel eenvoudig en intuïtief te bedienen.
Bij aankoop tref je een quick-start guide aan, maar de uitgebreide handleiding in het Nederlands (pdf-formaat) haal je eenvoudig van het internet af. Het menu op de camcorder en de uitgebreide handleiding zitten prima in elkaar; met de nodige illustraties en overzichtjes in de handleiding wordt alles duidelijk uitgelegd. Dat was vroeger bij JVC wel 'ns anders.
Een andere reden voor mij om voor deze camcorder te kiezen, is dat ie is uitgerust met een filterschroefdraad van 37 mm. Voor extra bescherming in bijvoorbeeld stoffige ruimten zet je er dan iets van een UV-filtertje op. Ook voorzetlenzen zijn door dat filterschroefdraad te gebruiken. Mocht je met de camcorder het water in gaan, dan moet je dat UV-filtertje er van te voren even af halen. Dát dan weer wel.
Let op! Je kunt met de camcorder gerust de zee of het zwembad in gaan tot 5 meter diep, maar vergeet nooit om 'm elke keer na afloop af te spoelen met drinkwater en goed droog te maken met een zachte doek. Deze camcorder kan maximaal 30 minuten onder water.
De camcorder kan SDXC-geheugenkaartjes tot 128 Gb aan. Aanbevolen wordt om de class 10 kaartjes te gebruiken. Gebruik in géén geval van die smartphone-micro-kaartjes die je in een adapter kunt schuiven; dit kan leiden tot defecten in de camcorder. Ikzelf gebruik 64 Gb-kaartjes van Sandisk (SDXC Ultra 80Mb/s cl. 10) en qua schrijfsnelheid is dat ruim voldoende.
En dan de videobeelden: die zijn zonder meer prima. Niets op aan te merken. De camcorder neemt de beelden op in MPEG-4 AVC/H.264 formaat en schrijft ze weg als .MTS bestand. Gebruik een conversieprogrammaatje als je de videobestanden wil omzetten naar .MP4 formaat.
Een heel klein nadeel is wel dat je de zoomknop hoort klikken tijdens het in en uitzoomen als je daarna de videobeelden bekijkt. Met een eenvoudig videobewerkingsprogramma is dit echter te verhelpen. Ook maakt deze camcorder gewone foto's in .JPG formaat. De kwaliteit van deze foto's is uitstekend.
JVC belooft een accuduur van plm. 5 uur......over het algemeen klopt dit wel, maar een powerbank achter de hand houden is geen overbodige luxe.
Kortom: voor nog geen Eur. 200,- krijg je héél véél camcorder voor heel weinig geld. Zoek je een fijne camcorder voor beginners, en zeker in de prijsklasse tot Eur. 300,-, dan is de JVC GZ-R405 een absolute aanrader!

Pluspunten

• Quad Proof
  • Lekker klein en licht van gewicht

Minpunten

• standaard geen .MP4 formaat
  • je hoort zoomknop klikken in de opname

J.C. den Boer 13-06-2019

Geweldige camera. Goede prijs/kwaliteit verhouding

Camera werkt volledig naar wens.
Fantastische accu. Mooi beeld.
Ligt goed in de hand.
Een echte aanrader.

Pluspunten

• Geweldige accu.
  • Perfecte bediening.
  • Scherpe opnames.
  • Na een paar dagen al dik te vreden.

Rob 05-06-2019

Mooie kleine compacte camera

Mooie camera en erg fijn dat je eronder water mee kan filmen. Hier ga ik nog veel plezier aan beleven.

Pluspunten

• Compact
  • Quadproof

Maralex 30-05-2019

Klein handzaam maar full HD

Toestel gekocht om zijn handzaamheid incl. 40 x optische zoom.
Daarnaast full HD en vanwege zijn grote een goede reispartner.

Pluspunten

• Full HD
  • 40 x optische zoom

Rabbers 25-04-2019

prima prijs kwaliteit verhoudingr

mooie degelijke camera. goed duidelijk scherm. De camera heeft ook voldoende zoom. Voelt degelijk aan.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Afmeting

jdoubleu 11-04-2019

Handzaam en eenvoudig in gebruik!

Fijne compacte videocamera waarmee eenvoudig mooie shots opgenomen kunnen worden. Camera ligt fijn in de hand en de accuduur is prima

Magje 08-02-2019

Camcorder

Handig en compact.
Praktisch voor gebruik buiten in slechte weersomstandigheden (water en stofbestendig)

jos 06-12-2018

Jos Schlaman

ben er blij mee want ik wil films maken voor een youtube kanaal en ben daarmee veel buiten mee en op deze manier hoef ik niet bang te zijn dat die tegen een paar druppels kan en daarom heb ik deze gekocht

Roy 02-12-2018

Klein handig en scherpe beeld

Een compleet pakket met veel mogelijkheden. Makkelijk te bedienen en goed te gebruiken.
goede prijs, kwaliteit verhouding voldoet aan verwachting en gebruiksvriendelijk.
De GZ-R405 is jouw ideale reisgenoot, familie-camera, actioncam en nog veel meer! Deze Full HD camera is voorzien van een interne accu, goed voor 5 uur filmen

Pluspunten

• Goede accu 5 uur filmen
  • Full HD camera
  • veel meer mogelijkhede
  • 4 GB opslagruimte

Relicvus R 01-11-2018

Goed te vertrouwen camcorder

Ik kocht deze speciale camera voor gebruik bij sportactiviteiten, namelijk snowboarden. Zodra ik het ontving, heb ik de adapter aangesloten om de batterij op te laden en heb ik de gebruiksaanwijzing een beetje doorgenomen. Over het algemeen is de camera zeer intuïtief voor iedereen die in contact is gekomen met een camcorder of camera. Ik was verbaasd over hoe klein en licht deze kamer is, je kunt het effectief verbergen in de palm van je hand en dit doet niets af aan de ergonomische kwaliteiten van camcorder. Erg ergonomisch vind je de zoomknop, geweldig dat hij goed voelt met dikke handschoenen en gevoeligheid voor zoomsnelheid is voelbaar. Nu op het werk, direct op het snowboardpark, wat betekent indoor skihal. Temperatuur -4 graden, 4 uur video-opname in de kou. De andere kamer duurde niet langer dan 40 minuten (DSLR-camera). De ingebouwde Enhanced Advanced Image Stabilizer maakt een geweldige klus, vooral bij tricks uitgevoerd met de snelheid waarmee ik de camcorder in de hand heb geschoten zonder een andere externe stabilisator (cardanische ring). Autofocus werkt goed door de bewegende onderwerpen snel aan te passen. Over het geluid kan ik allen een ding zeggen, het is meer dan perfect. Het windgeruisverminderaar is ideaal geïmplementeerd op deze camcorder. Over het algemeen ben ik erg tevreden met deze overname. Veel vrienden zeiden dat deze camcorder er beter uitziet, er beter filmt en zich beter voelt dan de huidige professionele actiecamera's.

Pluspunten

• Filmen in kou langer dan andere camcorders
  • Grote zoomknop als je handschoenen draagt

sharonwww 20-09-2018

Removable lens cover that you put on webcam

I would prefer that it would have an internal lens cover as the one that is on it can be easily lost.

Michel 30-08-2018

Fijne compacte camcorder met simpele bediening

Daar we toch graag wat betere filmpjes wilde maken dan met onze telefoons en een zoom functie toch wel erg handig is gekozen voor deze camera. Een vriend van mij had deze ook al en was er erg over te spreken.

Nog geen spijt van gehad.

Pluspunten

• Licht en compact
  • Goede zoom functie
  • Robuust en watervast
  • Touchscreen
  • Automatisch aan/uit bij openen/sluiten scherm

Minpunten

• Scherp stel geluid te horen in opname

Hub 19-05-2018

Mooie camcorder

Mooi compact en goede prestaties moet hem nog verder uitproberen wat de mogelijkheden zijn.
Ga hem meenemen op vacantie

Pluspunten

• Klein en compact
  • Goede prestaties