Cambridge Audio Azur 650A

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Cambridge Audio Azur 650A op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

R1965 14-09-2011
Geschreven voor: Cambridge Audio Azur 650A

Ik had hiervoor een Pioneer AX 2 surroundversterker.
Die was 140 watt bij 8 ohm per kanaal.
Ben weer overgestapt naar stereo en zocht een goede versterker voor een redelijk bedrag.
Ik kwam bij Cambridge audio terecht via East West audio in Wijchen.
Ron Wevers gaf mij goed advies, en ik mocht een demo een week uitproberen bij mij thuis.
Ik stond versteld van de kracht en het gedetailleerde geluid van de versterker.
Ik hoorde dingen die er eerst niet waren.
En met zijn 75 watt aan 8 ohm doet hij niet onder voor de Pioneer die ik eerst had.
Kortom een aanrader voor iemand die een goede stereo versterker zoekt!

akoers 05-01-2011
Geschreven voor: Cambridge Audio Azur 650A

Speelt nu meer een jaar bij mij thuis. Samen met de 650C cd speler. Eenvoudige bediening en prima geluid. Doet me weer herinneren aan mijn Leak Delta 70 versterker. Ook Engelse HiFi uit het begin van de 70 er jaren. Alhoewel dit apparaat wel in China wordt geassembleerd maakt het en zeer goede kwaliteitsindruk. Ik ben erg tevreden.

robbis 17-04-2010

---------Update review, 17-4-2010----------
Ik ben zelf ook erg lang bezig geweest om een goede versterker te vinden.
Ik ben niet zo een van kopen kopen en niet kijken.
Ik wil er gewoon weer 10 jaar mee doen en daar elke dag plezier van hebben en me niet aan het geluid ergeren.
De Cambridge stelt me daarin flink tevreden en heb er nog geen dag spijt van gehad.
Vindt inderdaad maar eens een beter klinkende versterker voor dit geld. Ik gaf het lachend uit.

----------1e review, 27-12-2009---------
Hele fijne versterker.
Niet onterecht beoordeeld tot een maximale 5 sterren versterker in het Engelse What hifi blad.
Speelt echt veel muzikaler dan mijn oude Harman Kardon 200 AVI
Ik speel met Dynaudio's die nu eindelijk leven.
Deze speakers waren ook wat rustig qua klank en sprankelen nu gewoon in het hoog. Kun je met een gerust hart kopen maar pas op als je speakers al wat feller zijn in het hoog (soms JBL) dan kun je beter voor een Arcam gaan.
Nu nog een goede interlink.
Iemand een suggestie?

Jazzy10 15-04-2010
Geschreven voor: Cambridge Audio Azur 650A

Een dijk van een versterker in deze prijsklasse!
Ik sta versteld van de prestatie in combinatie met de cd speler 650C en een setje B&W speakers (CM1)
Klinkt krachtig, warm en gedetailleerd!
Ongekend welke een vooruitgang audioapparatuur de laatste jaren heeft ondergaan!

whatu1tme2b 02-01-2010
Geschreven voor: Cambridge Audio Azur 650A

Ik heb deze versterker nu een aantal weken en ik ben er erg gelukkig mee. Ik heb een Marantz SR5004 receiver, maar was niet gelukkig met het stereo geluid. Nu weer een aparte stereo versterker van Cambridge Audio en dat is veel beter. Ik speel hem in combinatie met mijn Magnat Zero 4 speakers. Mooi gedetaileerd geluid. Sinds kort heb ik er een Cambridge Audio 540D bij, ter vervanging van een Marantz DV4003. Ook een hele goede aankoop.

musiconly 22-10-2009
Geschreven voor: Cambridge Audio Azur 650A

Deze versterker gekocht bij een hifizaak die ook nog eens onder de € 599,= dook. Beluisterd naast veel duurdere Roksan versterker. De CA650A deed daar eigenlijk niet voor onder en voor het prijsverschil koop je dan ook nog eens de fantastische cd-speler CA650C. Aangesloten met goede interlinks en goede speakerkabel op Usher V-602 speakers haal je ontzettend veel muzikaal genot in huis. Overigens ook nog eens oerdegelijk materiaal en uitermate gebruikersvriendelijk, o.a. met een fijne uitgebreide afstandsbediening. Mooi is ook dat standby-stroomverbruik slechts 0,1 watt bedraagt en dat de versterker vanuit die stand snel 'warm' is. Over de duurzaamheid kun je pas na een jaar of wat iets zeggen; daarover dus geen oordeel.