Philips BT7201/15 - Reviews

Oplaadbaar
Bedrijfstijd
60 min.
Scheren op lichtnet

Beoordeling op basis van 121 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

R Peeters 04-07-2016 Product paar dagen in bezit

Philips trimmer

Voorheen gebruikte ik een ouder type, ander merk, tondeuse met snoer voor het scheren van mijn baard.
Na wat vergelijking met verschillende baardtrimmers en tondeuses/haartrimmers gekozen voor dit product.
Persoonlijk sprak mij daarbij aan dat de afgeschoren haartjes worden opgevangen/opgezogen. Dit scheelt aanzienlijk in reinigen van de wasbak en omgeving. Ook in de praktijk blijkt dit uitermate goed te werken. Daarnaast is het apparaat snoerloos, en ik moet zeggen dat dit eigenlijk veel makkelijker is.
Ik heb ervoor gekozen om niet de goedkoopste/simpelste uitvoering te kiezen. De 7000 serie biedt precies wat ik zoek voor een goede prijs/kwaliteit.
Het apparaat ligt goed in de hand en is licht gewicht. De haartjes worden netjes opgevangen/opgezogen. Het scheren werkt zoals het behoort, beter dan de oude tondeuse.
Het draadloze geeft een hoop vrijheid en opladen is zo gebeurd.

DennisP84 23-06-2016 Product paar weken in bezit

Makkelijk en licht!

Deze trimmer doet wat ze beloven. Je kiest héél makkelijk de lengte waarop je wil trimmen en gaat aan de slag. Er komen amper haartjes in de wasbask terecht dankzij de ingebouwde zuigfunctie. Ook schoonmaken gaat supersimpel. Je kan het reservoir gewoon even schoonmaken met de bijgeleverde borsteltjes en de losse onderdelen kunnen onder de kraan. Wat vooral mooi is, is het gewicht! Hij ligt zo lekker licht in de hand dat het echt een zegen is om hem te gebruiken!

josiph 22-06-2016 Product paar dagen in bezit

ideale baardtrimmer

De ideale baardtrimmer voor iedere baard, ook handig is de haarafzuiging waardoor niet heel de badkamer onder de haren ligt als je je hebt getrimd.
er zit ook een kleinere trimkop bijwaar het precisie werk mee gedaan kan worden.
ik raad hem iedereen aan!

Bmetric 16-06-2016 Product maand in bezit

Heerlijk in gebruik!

Met dit apparaat is het trimmen van mijn baard een klusje geworden wat in no-time is geklaard. Geen rommel meer achteraf, en een perfect getrimde baard! Veel variatie is haarlengte maakt deze trimmer niet alleen goed voor je baard, maar ook je hoofdhaar is er netjes mee te onderhouden. Daarnaast gaat de batterij lang mee na een korte oplaadbeurt. De kop is makkelijk schoon te houden, de haartjes doe je gewoon in de vuilnisbak uitstrooien. Alleen jammer dat het formaat iets aan de grote kant is. Dit had is handzamer gemogen, zo is hij ook makkelijk mee te nemen op reis. Al met al zou ik deze trimmer zeker aanbevelen!

Brechtzon 16-06-2016 Product paar weken in bezit

zeer goede trimmer

heb deze trimmer een aantal weken in mijn bezit.

het is een zeer degelijk toestel met een handig vacuumsyteem. geen rond vliegende haartjes meer.

trimmed zeer goed.

zou deze zeker aanraden.

jerre79 13-06-2016 Product maand in bezit

Geweldig idee en resultaat, toch werkpuntjes

Geweldig idee en het werkt ook écht! Ik zou het zeker aanraden; je hebt inderdaad veel minder opruimwerk en de badkamer is veel netter (hoewel het zuivermaken van het opvangbakje ook wat werk vergt). Het apparaat ligt "normaal" in de hand, mag misschien wat ergonomischer. Door het opvangbakje wel minder zicht en daardoor ook minder precisie mogelijk. Valt wel op dat het apparaat doorgaans meer lawaai maakt.

Richard (Anubbie) 01-06-2016 Product paar dagen in bezit

Dat dit apparaat niet 10 jaar eerder uitgevonden was....

Wat een TOP-apparaat zeg.

Ik trim nu al geruime tijd met een Braun (meerdere in bezit gehad), en dat is af en toe behelpen kan ik zeggen. Het is leuk dat deze dingen onder de douche of in bad gebruikt kunnen worden, maar dat maakt het voor het trimmen van een baard niet makkelijker op. Deze moet je gewoon droog bijwerken. Anders raakt de hele boel verstopt.
Al met al, het bijwerken met een Braun is handig, maar geeft nog steeds troep. Ten tweede krijg je er zoveel hulpopzetstukken bij, waarvan je er eigenlijk toch maar 1 of 2 gebruikt. Leuk, maar je betaald ook voor die anderen.

Ik was dus toe aan een nieuwe trimmer.
Tot ik deze Philips Baardtrimmer type 7000 tegen het lijf liep. Een opvang-bakje voor de haren.... check. 1 opzetstukje... check. Draadloos...... check. Geschikt voor droog haar.... check.
Ofwel, testen dan maar.
Er ging een nieuwe wereld voor mij open. Het opvangbakje (eigenlijk een mini-kruimeldief voor de afgeschoren haardeeltjes) deed ook echt zijn werk. Op enkele deeltjes na niets in de wasbak te vinden.
Het op het apparaat instelbare scheerhoogte in combinate met dat ene opzetstukje is echt een uitkomst. Wil je net even een half maatje meer, geen probleem. Kwestie van je vingers naar rechts draaien, et voila.
Ook voor het fijne lijnen-werk is een opzetstuk bedacht. Heel simpel op te zetten en te gebruiken. Je ziet ook nog waar je je eerste aanzet plaatst. Dit in tegenstelling tot de vaak wat lompere trimmers, waarbij je baard net wat korter wordt dan gepland.
het scheerhoofd is na afname water afspoelbaar. Het opvangbakje is op zich redelijk snel uit te borstelen, al moet je er wel op een dag dat het je beter uitkomt wat meer tijd in steken. Maar hey, het scheelt wel weer 2 liter water na elke trimbeurt met een "normale" trimmer.

Nee, ik ben om. Zolang dit apparaat het blijft doen voor mij niets anders meer. Ik heb de oude apparaten maar even ingeleverd bij het chemisch afval. Die moeten het helaas afzien tegen dit type.

Helemaal TOP en tevreden. Zeker een baard-aanrader.

Dave 12-11-2016 Product paar dagen in bezit

Philips BT7201/15

Snel opgeladen en scheert prima en glad.
Makelij te gebruiken omdat deze draadloos te gebruiken is waardoor je in badkamers zonder stopcontact toch voor de spiegel kan scheren.

anton 09-11-2016

Vangt goed alle haren op

Vangt goed alle haren op. Het is alleen niet zo makkelijk om de haren te verwijderen. De lengte is goed bij te stellen.

J.C. Dekker 28-10-2016 Product paar dagen in bezit

goed in de hand

voor het eerst een trimmer. maar bij het eerste gebruik al gelijk enthousiast. goede werking ook.
licht in de hand met een uiterst eenvoudige bediening

E 25-10-2016 Product paar dagen in bezit

Aanrader

Deze trimmer is erg makkelijk in gebruik en werkt heel goed en snel. Wat zeker fijn is dat hij bijna alle haartjes opzuigt!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Lichtgewicht
  • Zuigt bijna alle haartjes op

WimD 18-09-2016 Product paar maanden in bezit

Goed in gebruik en dit met lange accu duur

Na enkele maanden nog steeds heel blij met het gebruik van dit product.
Goede accu duur en zeer goed in gebruik.
Zeker en vast een aanrader

Pluspunten

• accu
  • reservoir

Jasper 02-07-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldige trimmer

Werk zeker naar behoren en geeft een goed resultaat. Alle functies werken goed en het apparaat is goed en eenvoudig schoon te maken onder de kraan.

Maarten 30-06-2016 Product paar dagen in bezit

Baardtrimmer

Het werkt prima. precies wat ik er van verwachtte. Hopelijk heb ik er lang plezier van. Ik adviseer het ook anderen om aan te schaffen.

solidguy 29-06-2016 Product maand in bezit

goed toestel met superhandige opzuigfunctie

Leuk design en ligt goed in de hand. Wel even bij vertellen dat het toch een beetje anders trimmen is dan met een ander toestel, je houd hem namelijk iets anders vast dan een gewone baardtrimmer; dit is voornamelijk omdat het opzuigsysteem vanboven aan de tandjes zit en zo een beetje je zicht blokkeert. dit is niet erg en na 2 a 3 keer het toestel gebruikt te hebben heb je er niet zo veel last meer van.

Wil je je bakkebaarden doen kan je wel beter de precisietrimmer gebruiken deze is ook wat hoger gelegen zodat je perfect zicht hebt.

De opzuigfunctie werkt zeer goed. Het reinigen doe ik met de kruimeldief, dit is het makkelijkst daar je het reservoir niet kan afspoelen of verwijderen. De kam en messen kan je gewoon afspoelen.

De lengteinstelling werkt ook goed en is per 0.5mm in te stellen, eens ingesteld schiet hij niet door zoals bij de meeste toestellen.

De levensduur van de batterij is zeer goed 5 a 6 keer trimmen voor je moet opladen, eens leeg is hij op een uurtje weer vol.

Op reis mistte ik wel een etui om hem mee te nemen, maar dit is zowat het enige dat ik mis bij dit toestel.

Prijs / kwaliteit is het toestel super!!

ViLoSyKe 29-06-2016 Product maand in bezit

Prijs kwaliteit, TOP!

Toestel onmiddellijk meegenomen op verlof. Elke dag gebruikt en zonder enige irritatie. Batterij gaat ook lang mee en de haartjes die in de wasbak vallen zijn echt heel beperkt! Haartjes worden perfect geschoren, bij andere toestellen werden haartjes er soms wel al eens uitgetrokken. Een toestel dat ik kan aanraden!

VDBJORIS 28-06-2016 Product paar weken in bezit

top trimmer!

Ik gebruik nu al enkele weken de trimmer series 7000.
Wat een prachtige machine, het doet wat het belooft, een echte aanrader! In 1 beweging zijn alle haartjes weg en opgezogen, door de vlijmscherpe messen en het vacuümsysteem.
Het toestel ligt gemakkelijk in de hand en de accu gaat lang mee.
(oplaadtijd van de accu: 1u en je kan hem 1u gebruiken)
Goede opties op het apparaat, zoals het afstellen van gewenste lengte.
De kortste stand is 0,5 mm, de trimmer is dus ook geschikt indien je een heel korte stoppelbaard wil.
De trimmer is echter niet bruikbaar onder de douche en mag ook niet volledig afgespoeld worden onder de kraan.
Ik ben alleszins heel tevreden, voor mij is het de ideale trimmer!

Stenlee 27-06-2016 Product paar weken in bezit

Fijne baardtrimmer

Sinds enkele weken heb ik dit fijne apparaat in mijn bezit. Het is licht, stil en trimt zeer nauwkeurig. Een pluspunt is het mooie design en het toestel ligt fijn in de hand.

Het afzuigsysteem is echt een bonus. Geen boze partner meer na het trimmen, want de wasbak blijft mooi schoon.

sevindo 27-06-2016 Product paar weken in bezit

Fijn apparaat

Ruim 3 weken in gebruik. Zeer fijn apparaat. Geen huid irritaties.
Daarnaast vangt die ook de meeste haartjes op.
Enige nadeel voor mij is dat ik het apparaat vrij groot/lomp vind.

mikeymike1985 26-06-2016 Product maand in bezit

Mooi design

Mooi design wel wat sneetjes wanneer er te dicht op huid wordt geschoren de vacuüm functie is ideaal. Zou het zeker aan kennissen aanbevelen