Google Nest Learning Thermostat V3 - Reviews

Functies
OpenTherm, zelflerend
  • Best Reviewed 4 keer okt 2020
  • Test panel 8 okt 2020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 47 reviews die zijn achtergelaten voor de Google Nest Learning Thermostat V3 op Kieskeurig.nl.

Boyzonderman 15-05-2016
  • Product half jaar in bezit

Prima termostaat met laatste update

Geschreven voor: Google Nest Learning Thermostat V3

Toegegeven; voor laatste update was moduleren met de Nest eigenlijk meer een aan/uit schakelaar met div. functies. Een hoop terechte negatieve aandacht was het gevolg omdat modulatie immers beloofd was. Dat is nu opgelost, hij moduleert.

Bij ons thuis (geisoleert jr. 30 woning) werkt hij prima. Ik heb een mechanische thermometer naast de Nest hangen en deze volgt netjes de ingestelde temperatuur. Geen rare wisselingen. Het op temp. zijn op vooraf ingestelde tijdstip werkt prima en de auto away functie werkt naar behoren. Deze kun je zelfs op lan (thuis wifi) aanwezigheid van je mobiel koppelen.
De telefoon app werkt prima en vlot.
Ook kun je via je google account een script laten lopen in een excel bestand om zo verschillende waardes overzichtelijk vast te leggen mocht je dat willen.

De bekende wens dat de huidige temp. groot wordt weergegeven i.p.v. klein in het begin scherm deel ik.

Door de laatste firmware update ben ik toch erg tevreden over het functioneren van dit product en hij is nog mooi ook.

kampie57 29-09-2017

Welke versie (generatie) van de Nest gebruikt u?

Anne 18-02-2017

Zou het niet nogmaals kopen

Geschreven voor: Google Nest Learning Thermostat V3

Ik heb de Nest nu ongeveer een half jaar in bezit en ik ben er eigenlijk steeds minder tevreden over. Het schema wat je in kunt vullen lijkt niet te werken. Als ik bijvoorbeeld aangeef dat hij om 22.00 uur na 16 graden kan dan staat de verwarming om 22.30 uur nog te loeien. Hij lijkt niet te doen wat je wilt. Ik zou zo weer terug gaan naar mijn oude vertrouwde thermostaat. Jammer maar waar helaas...

Henk 01-04-2018

Wat een kutding!!

Geschreven voor: Google Nest Learning Thermostat V3

Deze thermostaat is echt de grootste geldverspilling! Valt continu uit, geen connectie met ketel en zogenoemde heatlink. Op het moment dat je geen wifi hebt, omdat je bijvoorbeeld net bent verhuisd, heb je gewoon geen verwarming. Apparaat gaat uit op gezette tijden, als je dus een keer eerder thuis bent, dan is het steenkoud. Tenslotte begint hij volkomen willekeurig soms heel hard te stoken. Waardoor het heel warm wordt, en je fucking veel verbruikt.
Bel je de hulplijn; sta je 1 uur in de wacht en wordt je altijd slecht geholpen! Begin er niet aan!!!!

henkhaveman 07-04-2018

Welke ketel heb je er aan hangen?

Nest Support 01-05-2018

Hallo Henk,

Bedankt voor je feedback. Vervelend om te horen dat je ontevreden bent met je Nest Thermostat aangezien deze de verbinding verbreekt. De verbinding tussen de Heat Link en de Nest Thermostat is een eigen ontworpen draadloze verbinding - 'Nest Weave'. Deze verbinding staat helemaal los van wifi, vandaar dat de Nest Thermostat nog werkt wanneer bijvoorbeeld de wifi verbinding wegvalt.

De Nest Thermostat heeft een draadloze verbinding nodig met de Heat Link. Deze kan echter wel eens verstoord worden door elementen van buitenaf. Deze elementen kunnen door middel van troubleshooting achterhaald worden, waardoor het probleem verholpen wordt.

Helaas lijkt het erop dat je ons tijdens een druk moment hebt getroffen. Ons Support Team kan bereikt worden via telefoon, chat en/of email. Mocht het probleem zich nog steeds voordoen, helpen we je graag verder via een van de genoemde kanalen. Vind de juiste informatie hier: nest.com/help

Fijne dag! Team Nest NL

Serge 07-03-2016
  • Product kwartaal in bezit

2,7
De kernfunctie van de thermostaat: het regelen van de temperatuur en zorgen dat deze behagelijk blijft is ronduit slecht en verre van intelligent. Het enige dat deze thermostaat doet is om de 1 1/2 uur de ketel naar een maximaal vermogen opstoken. Het effect hiervan is dat het veel te warm wordt en in de 1 1/2 uur daarna onbehagelijk koud. Ik vermoed dat van energiebesparing dan ook niet veel komt. De beloofde opentherm technologie werkt ook niet. Nest heeft aangegeven met een update te komen maar deze is nog steeds niet beschikbaar.

De iPhone app is overigens wel handig. Hiermee kan je op afstand de temperatuur instellen. Echter, voor deze prijs mag je meer verwachten en zijn er betere alternatieven beschikbaar vermoed ik.

Ook de vorige versie gehad enige verbetering is een groter display en een aantal sensoren die verbeterd zijn

Renate 19-03-2016

Nest Leert weinig

4,3
Dit is geen thermostaat voor het comfort. Display geeft andere werkelijke temp dan de app. Scheelt vaak 0,5 graden. Temp. overschreiding na uitschakelen 1-1,5 graden. Schakelt weer in 0,5 - 0,7 graden onder de ingestelde temp. Instellingen volgens Nest advies. Ketel altijd 65 graden, 100%. Heel oncomfortabel.

Erik 18-01-2017

Mooi design maar daar is alles ook mee gezegd

Geschreven voor: Google Nest Learning Thermostat V3

De Nest nu een week geïnstalleerd en van het inleren heb ik nog niet veel gemerkt. Het enige wat hij heeft gedaan is s'morgen een tijd ingesteld om te gaan verwarmen maar nog steeds niet wanneer hij s'avonds lager moet. 50% van de keren dat ik met de app de temp hoger of lager zet reageert de Nest er niet op. Wifi die regelmatig uitvalt terwijl me thuis netwerk toch uitstekend is en ik met overige apparaten nergens last van heb. Ook het oranje display dat verteld of je ketel aan het stoken is heeft het regelmatig mis, hij laat dan zien dat de ketel stookt maar deze staat dan gewoon uit. Al met al nog niet onder de indruk en tot nog toe zeker geen verbetering ten opzichte van mijn oude normaal programmeerbare thermostaat.

• Bouwkwaliteit/gebruikte materiaal

Minpunten

• Leert niet of nauwelijks
  • App werkt slecht
  • Wifi niet betrouwbaar

Marjo Heilers 26-10-2019

Goede slimme thermostaat aanwinst in je huis

Geschreven voor: Google Nest Learning Thermostat V3

Geweldig apparaat voldoet aan de verwachtingen. Je moet wel enige kennis hebben om hem te installeren. (Google) nest thermostaat v3 is een prima product dat goed samen werkt met de Nest app, Google Home app en de Google assistent. Ik heb dit product door een nest pro laten installeren. Hij was er in een uurtje mee klaar. Ik had er zelf nooit het geduld en vaste hand voor gehad. Voelt stevig en kwalitatief aan. Mooi apparaat en mooi scherp display.Eye-catcher in huis.

De Nest werkt nu al een aantal weken zonder problemen. Het bedienen van de thermostaat met de app werkt zeer goed. En hij leert snel wanneer je normaal gesproken naar bed gaat bijv. Ook fijn dat hij ziet dat je thuis bent. Als laatste ook heerlijk dat wanneer je wakker word je de verwarming alvast aan kan zetten voor je opstaat.

Thermostaat doet wat hij moet doen; het schakelen van de ketel. En dat doet hij goed. Meest gebruikte optie is de bediening op afstand met de app.

• Bediening
  • Slimme functies

Marieke 27-10-2016

Prettig in gebruik

Geschreven voor: Google Nest Learning Thermostat V3

De thermostaat is handig in gebruik en helpt je ongemerkt om energie te besparen. De app is ook eenvoudig te bedienen.

MHVR 17-04-2020

Nest werkt niet goed met een Remeha Avanta middels opentherm

Geschreven voor: Google Nest Learning Thermostat V3

Na 2 maanden nest defect en een nieuwe gekregen, bij installeren gelijk geupdated. Het Opentherm instellen op de nest is niet in te stellen, alleen aan/uit. Aantal keren alles gereset maar de nest kan de (nest)heatlink niet draadloos vinden, maar communiceerd er wel mee. De nest is ook bedraad aangesloten.
Dure aan/uit thermostaat voor dat geld. Zie ook Tweakers.net voor deze ervaringen.

michelr.be 28-01-2020

Rommel nu dat Google-home er op zit

Geschreven voor: Google Nest Learning Thermostat V3

Ontbreekt Widgets om de temperatuur direct in te stellen!
Ontbreekt intelligentie met Android wake-up-alarm en Waze "Drive home"
Niet meer aan te sturen via Android apps zoals IFTTT, Llama of tasker :(

Minpunten

• slechte app
  • geen widgets
  • geen intelligentie
  • Google-home integratie

J.D. 15-11-2019

Niet tevreden, meerdere pogingen gedaan en ging steeds stuk

Geschreven voor: Google Nest Learning Thermostat V3

Product aangeschaft en laten installeren door een erkende installateur. Toen ging de WiFi connectie stuk na 2 maanden. Toen ontvingen we een vervangend product welke nu 1 maand later weer is stuk gegaan. Ook weer de connectie met WiFi die stuk is gegaan.

Het enige wat we wilden was een thermostaat die we vanaf een app konden bedienen, dit product is hiervoor niet geschikt

Minpunten

• Geen WiFi Connectie
  • Gaat snel stuk

Leon Verduin 27-10-2019

Eenvoudige installatie en bediening, fraai design en smart

Geschreven voor: Google Nest Learning Thermostat V3

Allereerst de installatie. Het installeren van de Nest was een fluitje van een cent, zelfs bij een huis dat meer dan 100 jaar oud is. Je hoeft alleen maar de zeer eenvoudige en heldere instructievideo te volgen die op internet vindbaar is en de klus is zo geklaard. Er is haast geen geknoei met draden bij! Als je twijfelt over installatie, bekijk dan de installatievideo, en zie voor jezelf hoe eenvoudig het is. Als eenmaal de hardware is aangesloten is het instellen van thermostaat een eenvoudige klus. Misschien dat een aantal termen je niet zo bekend voorkomen, maar dat heb je zo uitgezocht. Alles is later weer ook weer aanpasbaar onder instellingen, dus echt iets fouts kun je niet doen in dit process.

De nest heeft twee opties of de handmatige, waarbij jezelf de temperatuur instelt of de smartoptie, hierbij stelt de nest op basis van jouw temperatuurwensen, aanwezigheid en ritme de temperatuur in. Hierbij houdt de Nest rekening met de buitentemperatuur en de ligging van de woning. Ik heb nu twee weken de Nest in mijn bezit, dus de Nest is nog aan het leren. Het temperatuurmanagement is momenteel nog niet optimaal. Op basis van ervaringen van andere weet ik dat nest vrij snel door heeft hoe het ritme in jouw huishouden is en weet dan uitstekend hierop in te spelen. Als je echter een heel willekeurig schema hebt zou kan het wel even duren voordat de Nest helemaal goed inspeelt op jouw ritme. Via de app, website of de Nest zelf kan je altijd dan nog eenvoudig de temperatuur aanpassen naar je eigen wens. Tot slot zitten er ook aantal geinige gimmicks op de thermostaat, waaronder de beschikbaarheid van verschillende screensavers, zoals het weer en de mogelijk in te zien hoeveel uur de nest gestookt heeft per dag. Het instellen en bedienen gaat heel makkelijk via draaiknop rond de thermostaat en nog eenvoudiger via de app of de Nest website. Het is allemaal heel intuïtief, zowel de app, als de website en de Nest zelf. De eerst twee opties zijn op afstand, je hoeft dus nooit meer in een koud huis te komen.

Tot slot het nog het design van de Nest. Ik vind design van de Nest heel fraai. Het is een modern, minimalistisch en de afwerking is hoogwaardig. Het blijft een kwestie van smaak, al krijg ik veel opmerkingen van vrienden en familie over hoe goed de Nest er uitziet. Ik heb helemaal geen negatieve reacties gehad op het design. Wat ik wel aanraad is een andere achterplaat kopen, de witte die wordt meegeleverd is niet geweldig en neemt een deel van het coole gevoel weg dat de nest heeft.

• Gebruiksgemak
  • Installatie
  • Opentherm ondersteuning
  • Self learning

Engers 27-10-2019

Nette en makkelijk bedienbare slimme thermostaat

Geschreven voor: Google Nest Learning Thermostat V3

De Nest Learning Thermostat is geïnstalleerd door een erkende installateur. Deze vriendelijke man gaf tijdens de installatie uitleg hoe de Thermostat werkte. Normaal gesproken installeer ik alles zelf, maar het wordt aanbevolen om dit te doen door een erkende installateur. Dat is maar goed ook, want meegekeken bij de installatie en dat is wel wat ingewikkelder dan gedacht. Het extra ‘kastje’ zit bij mijn CV-ketel en de Thermostat is bevestigd op de plek van mijn oude thermostaat.

De regelaar ziet er netjes uit qua design en past in ons interieur. Ik heb de RVS variant, maar deze is ook nog verkrijgbaar in koper, wit of zwart.

Gebruik
Net zoals eerder ander apparaat moet je de Thermostat eerst instellen. Je download de Nest app op je telefoon en voegt de Thermostat toe. De app is overzichtelijk, niet teveel informatie en duidelijke functies. Het eerst wat ik heb gedaan is een ‘schema’ gemaakt met de gewenste temperatuur per dagdeel. Dit ging eenvoudig.

Verder kun je in de app de eco-modus inschakelen, zodat je energie kunt besparen wanneer er niemand thuis is. De Thermostat detecteert namelijk wanneer er niemand thuis is.

Je kunt via de app of de Thermostat makkelijk de verwarming hoger of lager zetten. Voorheen hadden we geen slimme thermostaat. Met deze thermostaat kun je makkelijk je verbruik in de gaten houden. En mocht je een keer toch eerder thuiskomen of juist later, dan kan je makkelijk via de app de temperatuur regelen. Zonde als je toch later thuiskomt en de verwarming wel de hele avond al aan staat.

Leuk om te weten, je kunt het display ook aanpassen. Hij kan bv aanspringen als er iemand voorbij loopt, zodat je ziet wat bijvoorbeeld de huidige temperatuur is.

Extra informatie
Naast de huidige temperatuur en je energiegeschiedenis kun je ook via de app of regelaar zien hoe de buitentemperatuur is, maar ook de luchtvochtigheid binnenhuis aflezen. Dat laatste is een stukje bewustwording. Bij een gemiddeld huis is dit rond de 52%. Wij zitten er altijd net iets boven.

Conclusie
Een fijne, mooie en makkelijk bedienbare thermostaat. De app is overzichtelijk en makkelijk in gebruik. Door de plaatsvind van dit product kan ik mijn energieverbruik goed in de gaten houden!

• Overzichtelijke app
  • Makkelijk bedienbaar
  • Energiemodus
  • Van afstand bedienbaar dmv de app

Mary-Lou 28-10-2016

Mooie design thermostaat

Geschreven voor: Google Nest Learning Thermostat V3

Ik ben zeer tevreden. Het staat mooi aan de muur, het werkt perfect en het helpt je zuinig verbruiken. De app vind ik ook een enorm pluspunt. Geeft dat extra wat mijn oude thermostaat niet had.

• Gebruiksgemak
  • Het koppelen van meerdere Nestapparaten aan de app

TH 24-10-2016

Gebruiksvriendelijke thermostaat

Geschreven voor: Google Nest Learning Thermostat V3

De thermostaat heeft een fraai uiterlijk en is heel gebruiksvriendelijk. Via een smartphone kun je hem gemakkelijk bedienen, ook als je niet thuis bent. De temperatuur aanpassen, het verbruik bekijken, een verwarmingsschema maken.
De installatie is door een vriendelijke monteur gedaan en hij heeft ook de nodige uitleg gegeven.
Ik kan deze thermostaat echt aanbevelen.

Pluspunten

• mooi uiterlijk
  • gebruiksvriendelijk

Jettymo 22-10-2016

Fraai uiterlijk, gebruiksgemak

Geschreven voor: Google Nest Learning Thermostat V3

De Nest thermostaat heeft een fraai uiterlijk en is eenvoudig te bedienen via de app of via de thermostaat zelf. Ben je van huis dan kun je eenvoudig de temperatuur regelen en in de gaten houden. Zit je savonds lekker op de bank dan kun je op afstand de temperatuur omhoog of alvast omlaag doen. Naast dat hij leert van door jou toegepaste temperaturen, kun je ook gewoon een weekschema invoeren. Dit kan ook via de app. Zeer tevreden.

Pluspunten

• Fraai uiterlijk
  • Eenvoudige bediening
  • Goede app
  • Op afstand bedienbaar

ralfwassen 26-09-2016

Fantastische thermostaat, easy installatie

Geschreven voor: Google Nest Learning Thermostat V3

ik was eerst wat onzeker over de installatie. Ik wilde immers mijn CV ketel niet beschadigen of de nieuwe Nest met verkeerde spanning beschadigen. Dat viel erg mee. De instructie gelezen. Na wat onzekerheid Nest support gebeld (om 19:55). Vriendelijk jonge kerel helpt snel mijn vermoedens van de installatie te bevestigen. Belangrijk is om n te gaan of de CV installatie OpenTherm ondersteund. Zo niet kan er soms een extra module in de CV ketel benodigd zijn. Gefit en AWB gebruiken een eigen protocol wat door deze extra module vertaald wordt naar het OpenTherm protocol. Configuratie wijst zichzelf daarna! Ik ben heel tevreden. Nu een nivellerende thermostaat bij op mijn CV die ik ook nog eens op afstand kan bedienen!

Pluspunten

• Design Nest
  • Instructie
  • Telefonische support
  • Compatibiliteit met CV
  • Test bevestigd installatie suc6

Bjorn 13-01-2021

Koop geen Nest thermostaat. Absoluut waardeloos product.

Geschreven voor: Google Nest Learning Thermostat V3

Zelden ben ik zo teleurgesteld geweest in de aankoop van een nieuw product als bij de Nest V3 learning thermostaat. Het product heeft bijna een jaar prima gewerkt maar na een jaar schiet de thermostaat zonder reden en zonder wijzigingen in het verwarmingssysteem continu in storing. Deze storingen lijken allemaal veroorzaakt te worden door verbindingsproblemen en softwarefouten van de Nest thermostaat waar Google/ Nest geen enkele oplossingen voor biedt. Storingen zijn op geen enkele wijze op te lossen, zelfs niet na het inschakelen van een dure installateur. De Google/ Nest helpdesk is nagenoeg onbereikbaar en is vervolgens ook niet voldoende deskundig om een werkende oplossing of goed advies te bieden.

Mijn problemen met de Nest thermostaat:

- verbindingsproblemen met de heatlink (foutcode H73): gedurende de dag verliest de Nest thermostaat meerdere keren per dag de verbinding met de heatlink. De thermostaat kan op dat moment de CV ketel niet meer bedienen en de thermostaat moet worden gereset
- uitval van de CV ketel (Remeha Avanta foutcode E13): zodra ik warm water vraag terwijl de radiatoren aan het verwarmen zijn valt de boiler uit en moet de ketel worden gereset
- lage/ trage warmtelevering: het verwarmen van de radiatoren duurt enorm lang en de radiatoren blijven lauwwarm in plaats van heet. Het kan tot twee uur duren voordat de Nest thermostaat de ruimte met slechts 1 graad verwarmt heeft
- onbetrouwbaar: zodra ik de temperatuur op de Nest thermostaat hoger zet geeft de thermostaat aan dat de ruimte wordt verwarmd. De ketel reageert vervolgens nergens op en blijft uit staan

Inmiddels heb ik mijn Nest thermostaat weer vervangen door een oude Honeywell thermostaat en alle problemen zijn opgelost. Ik kan tegelijkertijd gebruik maken van warm water en de radiatoren verwarmen razendsnel. De CV ketel reageert direct wanneer ik de thermostaat hoger zet en de ruimte is binnen een half uur op temperatuur. Ik vind het jammer dat ik de thermostaat niet meer op afstand kan bedienen maar ben erg blij met het feit dat ik niet meer mijn thermostaat en ketel meerdere keren per dag hoef te resetten.

Minpunten

• Veel verbindingsproblemen met de heatlink
  • Lage/ onbetrouwbare warmtelevering
  • Continue uitval van de thermostaat en CV ketel
  • Slechte bereikbaarheid Nest helpdesk

Bjorn 13-01-2021

Koop geen Nest thermostaat. Waardeloos product.

Geschreven voor: Google Nest Learning Thermostat V3

Sinds een jaar een Nest V3 learning thermostaat in gebruik. Heeft een jaar prima gewerkt maar nu alleen nog maar storingen. Geen enkele support vanuit Google/ Nest te krijgen mits je zelf een dure installateur inschakelt die het vervolgens ook niet werkend krijgt. Heb inmiddels weer een oude Honeywell thermostaat geïnstalleerd en alles werkt weer prima.

Minpunten

• Veel storingen en verbindingsproblemen
  • Geen support beschikbaar vanuit Nest of Google

ViSassie 23-10-2020

Simpel uiterlijk en doet wat ie moet doen

Geschreven voor: Google Nest Learning Thermostat V3

Wij mochten het apparaat testen voor kieskeurig.
Nadat het geïnstalleerd was door de professional konden we aan de gang.
Wat allereerst opvalt is het design. Wij vinden het een mooi en vooral rustig design. Ook is het prettig in gebruik.
Nadat je de app hebt gedownload kun je vanaf je mobiel de temperatuur lager of hoger zetten.
Wat een luxe zo vanaf de bank. Ook fijn als je onderweg naar huis bent en in een warm huisje wilt komen. Nadat je het ook in Google Home hebt toegevoegd wordt het nog leuker. Automatisch wordt het dan weer gekoppeld aan je google mini en dan zeg je gewoon Hey Google, zet de temperatuur hoger. ik vind dat toch wel een bepaalde luxe.
Het apparaat houdt bij wat je favoriete temperatuur is en past zich daar ook ook op aan. Het reageert op beweging, dus voelt het als je thuis bent. Ben je er niet dan gaat de temperatuur omlaag. Omdat we een hond hebben, waren we benieuwd of het daar ook op reageert. Maar dat doet ie niet. Misschien omdat we een kleine hond hebben.
I.v.m. Corona en thuiswerken zit ik boven en dan denkt de thermostaat dat er niemand thuis is en werd het ineens koud in huis. Voordeel is dan wel weer dat je via je mobiel het weer lekker warm kan maken.

We hebben het apparaat nu twee weken in huis, dat is eigenlijk net iets te kort voor Nest om een echt goed beeld te krijgen van je gebruik en voorkeur. Maar wij zijn wel aangenaam verrast over alle mogelijkheden van het zo simpel ogend apparaat.

Pluspunten

• design
  • makkelijk in gebruik
  • veel mogelijheden