Google Nest Learning Thermostat V3 - Reviews

• Test panel 8 okt 2020
Bekijk 3 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 54 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Google Nest Learning Thermostat V3 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

e***********@k*********** 13-03-2023

Kloten service

Hoge verwachtingen.
Maar bij foutmelding w5 krijg je een nieuwe.
Dat is 1 groot drama.
Ben een vermogen kwijt aan bellen a € 0,80 per minuut.
Omruilen duurd 5 dagen.
Dus geen verwarming 5 dagen.
Ze willen wel eerst een nieuwe sturen maar dan moet je een procedure doorlopen waar je niet vrolijk van wordt.
Ik noem het ontmoedegingsbeleid.
Respectloos het geduld van de medewerker.
Mijn geduld was in ieder geval op.

Pluspunten

• Als die werkt is het prima

Minpunten

• Bij storing de is de service slecht

Senior Be 18-02-2023

Slechte productie kwaliteit

Geschreven voor: Nest T3029EX

Gaf de heersende temperatuur ongeveer 2 graden te hoog aan en wilde ook niet samenwerken met mijn Itho Daalderop Cube Base 24…
Installatie pas 3 maanden na aanschaf. Ingeleverd in winkel. Direct geld terug van Coolblue vanwege garantie. Geen ander exemplaar aangeschaft.

Pluspunten

Minpunten

• Actuele temperatuurmeting zeer onnauwkeurig

p********@h********** 31-12-2022

Nest thermometer verspilt veel geld

Deze thermometer heeft ons honderden euro’s gekost met zijn “slimme” instellingen en zijn kunstmatige “intelligentie”. Ik heb dat ding nu 3 jaar. Maar pas dit jaar (2022), nadat ik echt elke instellingen en elk schema er uit heb gehaald, komen we er achter hoeveel dit ding ons heeft gekost. We zijn van 2500 m3 naar 1253 m3 gegaan.
Dank je wel Google!!

Hoezo energie zuinig? Iets wat mij direct al opviel was dat dat ding bijvoorbeeld de CV al aan zette als ik op weg naar huis was. Dat wilde niet zeggen dat ik ook naar huis ging. En ook snachts, als je dan naar de WC ging sloeg je de warmte in je gezicht.

Ook nadat ik dacht alle schema’s er uit te hebben gehaald zagen we op niet van te voren eenduidige momenten de verwarming aanslaan. Terwijl het al veel te warm was.

Ik werd gek van dat ding. Nu achteraf helemaal als ik zie hoeveel honderden euro’s dat ding ons heeft gekost.

Helemaal belachelijk is het gegeven dat welke monteur/ installateur we ook vroegen, niemand wist hoe dat ding werkte.

--------------------------------------------------------------------------

Review 22-09
Waardeloos. Alle intelligentie (schema’s) er uitgehaald. Scheelt tot nu toe meer dan 100 m3 per maand!!! We vonden het al vreemd dat als we snachts op overloop kwamen de warmte je in het gezicht sloeg. Het apparaat “dacht” dat het ook nachts warm moest zijn. Nu stand op 11 graden gezet en nu slaat CV niet meer aan zonder onze toestemming. Geweldige energie besparing.

Pluspunten

Minpunten

• Verspilt energie en geld veel

floriszweb 07-11-2023

Zelfde ervaring. Alleen kwamen we hier gelukkig na paar maanden al achter. Gelijk true-radiant uitgezet en self-learning schema ook. Ook het moduleren doet Nest v3 slecht. Ketel gaat regelmatig in lock(retour water temperatuur te hoog)
Wat wel redelijk goed werkt is de GEO fensing voor Away schakeling(duurt ongeveer 30min).
Bij installateurs hoef je niet aan te komen met dit soort dingen goed inregelen. Het is niet mijn vak, maar ik ben er in 30jaar nog niet 1 tegen gekomen.

b*****@l****** 30-11-2022

Waardeloze rotzooi, Google onwaardig

Totaal 5 Nest thermostaten hangen en er is maar één woord voor: waardeloos. Dat Google dit echt met droge ogen in de markt heeft gezet is stuitend. Inmiddels al 4(!!) defecte heatlinks gehad in 3 jaar tijd. Daarnaast vrijwel permanent problemen met de wifi en het offline zijn in de app.

Eigenlijk zijn alle Nest apparaten troep, ik heb ook 2 deurbel camera's die (ondanks dat ze naast een wifi punt hangen) toch 30% van de dag offline zijn. Wat een onvoorstelbare miskoop zijn deze apparaten geweest. Leek handig, alles in één app en Google weet toch wel hoe ze apparatuur moeten ontwikkelen? Dacht je

Pluspunten

• alles in één app

Minpunten

• werkt niet
  • gaat vaak kapot
  • wifi problemen non stop

w*******************@g******** 13-11-2022

Voldoet niet,

Geschreven voor: Nest T3029EX

Allereerst het ziet er geweldig uit, maar ondanks dat mijn cv ketel geschikt kan zijn om modulerend te werken krijg ik foutcode.
Oorzaak mijn cv draait Solo (alleen cv en geen warm tapwater)
Op te lossen door op "aan/uit" te verbinden.
Grootste probleem is dat de temperatuur ruim twee graden te hoog aangeeft.
Kamer wordt dan ook niet verwarmd.
Deze klacht zie je in meer recnties.
Was juist aangesloten, meerdere keren een reset en ook een aardedraad.

Toestel geen 250 euro waard, RETOUR

Pluspunten

• Met de handleiding goed aan te sluiten

Minpunten

• Werkt niet wanneer de cv solo draait
  • Aangegeven en werktemperatuur klopt niet

Jan.V 17-07-2022

Google V3

Ik heb 2,5 jaar geleden een nest 3 gekocht.
Deze thermostaat werkte tot voor 2 weken terug perfect.
Ik kreeg een melding dat de Heatlink geen contact had met de thermostaat , Uiteindelijk blijkt de Heatlink defect te zijn. Garantie is net een half jaar voorbij en deHeatlink is niet los te koop. Ik las dat het probleem met de Heatlink regelmatig voorkomt. Mvg Jan

Pluspunten

• Eenvoudige bediening

Minpunten

• Snel defect

m********@f********* 14-02-2022

niet aanschaffen

de Nest thermostaat valt enorm tegen. Mijn belangrijkste problemen zijn:
- de temperatuur is (ondanks dat hij ingesteld is op opentherm) enorm ongelijkmatig. 's ochtends wanneer hij opwarmt van 18 graden (nacht temp is 15 graden maar zo koud wordt het nooit) naar 21 graden schiet hij door naar minstens 20,5 graden op de thermostaat. De ruimte voelt feitelijk zelfs warmer en dit is heel oncomfortabel. Gedurende de dag schommelt de temperatuur tussen 20.5 en 21.5 (op de display, het voelt soms zelfs als een groter verschil) dit is beslist oncomfortabel.
- de aanwezigheids assistent is heel slecht: duurt meestal meer dan 2 uur voordat de thermostaat ontdekt dat er niemand thuis is en naar spaarstand gaat. Dit gebeurd zowel als ik de thermostaat op zichzelf laat beslissen als wanneer ik ook de mobiele telefoon detectie ingeschakeld heb. Dit is heel zeker geen energie besparing.
Je hebt vrijwel geen mogelijkheid om de instellingen naar wens aan te passen bijna alles is voorgedefinieerd tot max 2 keuzes dat voldoet echt niet. Met name dat de temperatuur (meer dan) een graad hysteresis heeft is onacceptabel maar ook dat het niet mogelijk is om de afwezigheid scherper in te stellen is onacceptabel.
Ik had hiervoor een "simpele" slimme thermostaat die de temperatuur in de ruimte heel constant hield en die ook binnen een uur afwezigheid detecteerde en die ook nog eens veel meer opties had in de week programmering. Ik ben er van overtuigd dat die zuiniger was met gas wat met huidige gasprijzen nogal belangrijk is.
mijn advies: beslist niet kopen als je een comfortabel huis wil en energie wil besparen.

Pluspunten

• ziet er mooi uit

Minpunten

• te grote temperatuur wisselingen
  • afwezigheid wordt veel te laat gedetecteerd

riebroek 12-04-2022

Precies exact mijn ervaring. De hele avond het gevoel dat er iets niet klopt.
Echt weggegooid geld dit apparaat.

MT 16-12-2021

Koop dit product niet!

Koop dit product niet! NEST verkoopt nog steeds thermostaten met foutcode W5, waardoor je geen wifi-verbinding kan maken en niet gebruik kan maken van de functionaliteiten die het product belooft te hebben. Als je een nieuwe Nest wil, moet je vervolgens allerlei stappen ondernemen voordat je deze krijgt. Onze NEST ging vervolgens ook nog eens kapot. Ook zeer ontevreden met klantenservice, Google kan helemaal niks voor je betekenen.

Minpunten

• w5 foutcode
  • ging zichzelf iedere 5 minuten resetten
  • klantenservice kan niks voor je betekenen

t**********@g******** 08-12-2021

Nest is niet best

Het ziet er leuk uit maar het werkt niet echt lekker
Open therm werkt niet met remeha, geeft continue foutmelding
Dus alleen aan uit
Thuis afwezig werkt ook maar half, soms kijk ik op telefoon en staat de verwarming aan
Auto schema is volgens mij bedacht door de energieleveranciers
Mijn stook kosten lopen gigantisch op om onverklaarbare wijze
De app verliest regelmatig de verbinding met de thermostaat
Kortom
Het ziet er leuk uit maar het is geen goed apparaat
Ik heb hem nu een paar jaar maar hij wordt nu vervangen
Ik vraag me ook steeds meer af waarom de thermostaat moet weten waar je woont…..

Bjorn 13-01-2021

Koop geen Nest thermostaat. Absoluut waardeloos product.

Zelden ben ik zo teleurgesteld geweest in de aankoop van een nieuw product als bij de Nest V3 learning thermostaat. Het product heeft bijna een jaar prima gewerkt maar na een jaar schiet de thermostaat zonder reden en zonder wijzigingen in het verwarmingssysteem continu in storing. Deze storingen lijken allemaal veroorzaakt te worden door verbindingsproblemen en softwarefouten van de Nest thermostaat waar Google/ Nest geen enkele oplossingen voor biedt. Storingen zijn op geen enkele wijze op te lossen, zelfs niet na het inschakelen van een dure installateur. De Google/ Nest helpdesk is nagenoeg onbereikbaar en is vervolgens ook niet voldoende deskundig om een werkende oplossing of goed advies te bieden.

Mijn problemen met de Nest thermostaat:

- verbindingsproblemen met de heatlink (foutcode H73): gedurende de dag verliest de Nest thermostaat meerdere keren per dag de verbinding met de heatlink. De thermostaat kan op dat moment de CV ketel niet meer bedienen en de thermostaat moet worden gereset
- uitval van de CV ketel (Remeha Avanta foutcode E13): zodra ik warm water vraag terwijl de radiatoren aan het verwarmen zijn valt de boiler uit en moet de ketel worden gereset
- lage/ trage warmtelevering: het verwarmen van de radiatoren duurt enorm lang en de radiatoren blijven lauwwarm in plaats van heet. Het kan tot twee uur duren voordat de Nest thermostaat de ruimte met slechts 1 graad verwarmt heeft
- onbetrouwbaar: zodra ik de temperatuur op de Nest thermostaat hoger zet geeft de thermostaat aan dat de ruimte wordt verwarmd. De ketel reageert vervolgens nergens op en blijft uit staan

Inmiddels heb ik mijn Nest thermostaat weer vervangen door een oude Honeywell thermostaat en alle problemen zijn opgelost. Ik kan tegelijkertijd gebruik maken van warm water en de radiatoren verwarmen razendsnel. De CV ketel reageert direct wanneer ik de thermostaat hoger zet en de ruimte is binnen een half uur op temperatuur. Ik vind het jammer dat ik de thermostaat niet meer op afstand kan bedienen maar ben erg blij met het feit dat ik niet meer mijn thermostaat en ketel meerdere keren per dag hoef te resetten.

Minpunten

• Veel verbindingsproblemen met de heatlink
  • Lage/ onbetrouwbare warmtelevering
  • Continue uitval van de thermostaat en CV ketel
  • Slechte bereikbaarheid Nest helpdesk

Bjorn 13-01-2021

Koop geen Nest thermostaat. Waardeloos product.

Sinds een jaar een Nest V3 learning thermostaat in gebruik. Heeft een jaar prima gewerkt maar nu alleen nog maar storingen. Geen enkele support vanuit Google/ Nest te krijgen mits je zelf een dure installateur inschakelt die het vervolgens ook niet werkend krijgt. Heb inmiddels weer een oude Honeywell thermostaat geïnstalleerd en alles werkt weer prima.

Minpunten

• Veel storingen en verbindingsproblemen
  • Geen support beschikbaar vanuit Nest of Google

ViSassie 23-10-2020

Simpel uiterlijk en doet wat ie moet doen

Wij mochten het apparaat testen voor kieskeurig.
Nadat het geïnstalleerd was door de professional konden we aan de gang.
Wat allereerst opvalt is het design. Wij vinden het een mooi en vooral rustig design. Ook is het prettig in gebruik.
Nadat je de app hebt gedownload kun je vanaf je mobiel de temperatuur lager of hoger zetten.
Wat een luxe zo vanaf de bank. Ook fijn als je onderweg naar huis bent en in een warm huisje wilt komen. Nadat je het ook in Google Home hebt toegevoegd wordt het nog leuker. Automatisch wordt het dan weer gekoppeld aan je google mini en dan zeg je gewoon Hey Google, zet de temperatuur hoger. ik vind dat toch wel een bepaalde luxe.
Het apparaat houdt bij wat je favoriete temperatuur is en past zich daar ook ook op aan. Het reageert op beweging, dus voelt het als je thuis bent. Ben je er niet dan gaat de temperatuur omlaag. Omdat we een hond hebben, waren we benieuwd of het daar ook op reageert. Maar dat doet ie niet. Misschien omdat we een kleine hond hebben.
I.v.m. Corona en thuiswerken zit ik boven en dan denkt de thermostaat dat er niemand thuis is en werd het ineens koud in huis. Voordeel is dan wel weer dat je via je mobiel het weer lekker warm kan maken.

We hebben het apparaat nu twee weken in huis, dat is eigenlijk net iets te kort voor Nest om een echt goed beeld te krijgen van je gebruik en voorkeur. Maar wij zijn wel aangenaam verrast over alle mogelijkheden van het zo simpel ogend apparaat.

Pluspunten

• design
  • makkelijk in gebruik
  • veel mogelijheden

Minpunten

• duur

Lisonne Kessels 23-10-2020

Mooie en gebruiksvriendelijke thermostaat

Ik was heel blij om te horen dat ik de Google Nest Learning Thermostat mocht testen. Onze muren waren namelijk net opnieuw gestuct en de vorige thermostaat bleek gelig uitgeslagen te zijn. Sinds de Nest er nu enkele weken hangt, hebben we al een aantal positieve reacties gekregen van mensen die hem erg chique vinden. Natuurlijk is het belangrijkste dat de temperatuur goed wordt geregeld. Ook dat lukt heel eenvoudig, al zit hij er wel eens naast.

Gebruik
Door het ontwerp van de Nest is het gebruik ervan ook erg makkelijk. Er zitten geen knopjes op zoals bij de vorige, waarvan we nog steeds geen idee hebben wat ze precies doen.
In het begin was het regelen van de temperatuur wel even wennen. Op het display staat de temperatuur die je zelf instelt, niet de werkelijke. In verband met corona is ons leefritme veel hetzelfde, waardoor de Nest goed kan leren. Toch sprong de verwarming aan terwijl er niemand thuis was. Na een week ging dat gelukkig wel beter. We houden het dan ook voorlopig nog even in de gaten via de app. Ook die werkt erg fijn gelukkig. De menu's zijn duidelijk weergegeven, waardoor je makkelijk op afstand instellingen kan aanpassen.

Pluspunten

• Mooier dan mijn vorige thermostaat
  • Makkelijk te bedienen
  • Fijne smartphone-app

Minpunten

• Temperatuur zit er in het begin wel eens naast

Anneliese Beukers 23-10-2020

Geweldige thermostaat

Supermooie thermostaat.

De thermostaat en de app zijn zeer eenvoudig in gebruik

De thermostaat detecteert of je thuis bent aan de hand van een sensor en de locatie van je mobiele telefoon

De thermostaat maakt in combinatie met de app automatisch een schema aan.
Zo zetten wij de verwarming 's avonds vaak wat hoger en na een aantal keer doet de thermostaat dit nu zelf
Hij leert dus echt je patronen en past het schema hieraan aan.
Dit kan je ook uitzetten en is ook handmatig in de app aan te passen

Je merkt wel echt dat de thermostaat steeds beter wordt in het voorspellen. Na een aantal dagen heeft hij helemaal door hoe lang het duurt voordat de gewenste temperatuur bereikt is.
Zo is het 's ochtends lekker warm zodra je je bed uit komt.

Het scherm is erg duidelijk en is naar eigen wens in te stellen. Zo hebben wij ingesteld dat het weerbericht wordt weergegeven.

De integratie met google assistant is erg makkelijk.
Zo kun je makkelijk commando's geven
"he google zet de verwarming op 21 graden"
En met google routines kan je simpel instellen dat de verwarming uit gaat als je naar bed gaat.

De thermostaat is erg mooi om te zien en is zeer makkelijk in gebruik ook via de app.

Al met al zijn we super blij met deze thermostaat.

Pluspunten

• Zelflerend
  • Aanwezigheidsdetectie
  • Werkt met google assistent
  • gebruiksvriendelijk

Gerard van Broekhuijsen 22-10-2020

Zelf lerende thermostaat

Per post afgeleverd
De zelflerende thermostaat werd per post in een compact pakketje -netjes ingepakt- afgeleverd.
Aangezien ik -volgens de aanbevelingen- een afspraak met een elektrotechnisch installateur had gemaakt, heb ik gewacht met uitpakken tot hij er was.

Installatie
Volgens de monteur was de installatie een peulenschil, maar omdat er contact tot stand moest worden gebracht met de techniek van de CV-ketel wordt aanbevolen dit door een erkende installateur te laten doen.

Uitpakken
Eigenlijk zat er niet veel meer in het pakketje dan de thermostaat, een gebruikers- en installatiehandleiding, een basisplaat, een heatlinkkastje, een afwerkingsplaat en enkele schroeven.

Aansluiten op de ketel
Het aansluiten heb ik dus aan de deskundige overgelaten. Hij had dit zonder handleiding inderdaad snel gefikst.
Ik werd door hem zelfs aan het werk gezet: ”Installeert u intussen maar even de app op uw telefoon.” Dit zou probleemloos moeten gaan mits een goede wifi-verbinding aanwezig was. In mijn situatie was deze wel erg traag en de monteur raadde mij aan, mijn provider de zaak maar eens goed te laten nakijken. Inmiddels werkt alles naar behoren.

Minieme Instructie
Een minimale instructie voor de bediening op het apparaat zelf werd door hem al gauw als ongemakkelijk afgedaan. Het bedienen met de -inmiddels correct geïnstalleerde- app had volgens hem de voorkeur. Daarmee bleek het zeker veel overzichtelijker en eenvoudiger te gaan.

Spannend!
Alles aangesloten (twee draadjes)! De heatlink aangezet en -gemeld op het WiFi-net en al snel gaf een helder display in flinke letters de huidige temperatuur van de ruimte aan. Het stookseizoen begon net en de nieuwe cv-ketel moest eigenlijk voor het eerst zijn kunsten nog laten zien.

Leren
“Hoe gaat hij dit doen?” “Helemaal zelf", was het antwoord. “Ik raad u aan zo min mogelijk te sturen.” “Draai aan de buitenring tot de gewenste temperatuur en als u weggaat zet ‘m dan gewoon op de minimumtemperatuur die u wenst”. “De thermostaat heeft een ingebouwd schema, dat hij als basis aanhoudt en daarnaast houdt hij rekening met uw handmatige instellingen.” “Na een week kunt u zien wat hij heeft bedacht.” Zo beknopt kan een instructie zijn.

Hij had gelijk, via de app kon je alles instellen, het schema aanpassen. De eco-modus naar onze eigen wensen uitproberen. De status van de verwarming in de gaten houden en kijken hoe de temperatuur de afgelopen periode heeft geschommeld.

Eco modus
Echt een mogelijkheid om danig mee te experimenteren! Hoe laag kun je -als je weggaat- de eco-temperatuur instellen om -als je weer thuiskomt- de kamer in een behaaglijke temperatuur aan te treffen. Nog een extraatje! Je kunt de mobiele telefoons van de gezinsleden gebruiken om aan- en afwezigheid vast te stellen, zodat de thermostaat ook lager wordt gezet als er 'geen telefoon' thuis is.
Want... laat een van de gezinsleden zijn/haar telefoon thuis, dan is voor de thermostaat de eigenaar gewoon thuis en wordt de temperatuur (volgens mij) dus niet verlaagd. Dit heb ik niet uitgebreid getest.

Vloerverwarming
Omdat ik mijn vloerverwarming al jaren 24 uur op dezelfde temperatuur houd, (dit is mij aangeraden door experts), was ik benieuwd -ook bij vloerverwarming- naar de besparingsmogelijkheden van de eco-stand. Hiervoor heb ik tot 2x toe tips gevraagd op de Contactpagina van de app. Tot nog toe heb ik daar geen enkele reactie op mogen ontvangen!

Ik experimenteerde met de Eco temperatuur op 19° C om te kijken welk schema de thermostaat hierop maakte. Het uiteindelijke schema geeft exact aan wanneer de ruimte op 19 en op 20 graden werd gestookt. Of dit besparing oplevert en hoeveel is helaas niet na 2 weken experimenteren te controleren.

Bedienen met Smart-speaker
Met "Hey Google" is de thermostaat ook te bedienen. Op: "Thermostaat 1 graad lager" werd direct gereageerd. "Thermostaat eco uit" werkte ook en al wil je 'm op 30 graden zetten. Geen probleem (denk ik).

Ervaringen
Deze thermostaat ziet er 'gelikt' uit. Doet wat je er van verwacht en reageert direct op commando's vanaf de telefoonapp en smart speaker. Jammer, dat er geen terugkoppeling op mijn vloerverwarmingsvraag is gekomen. Wellicht moeten er nog veel meer reviews worden geschreven, experimenten worden uitgevoerd en ervaringen van gebruikers onderling worden uitgewisseld.

Pluspunten

• solide, mooie uitvoering
  • heldere display
  • in oranje welkom na afwezigheid
  • goed werkende telefoonapp (Android)
  • reageert op spraakcommando's (van Google nest)

Minpunten

• besparingen niet direct aantoonbaar
  • bediening op apparaat lastig
  • geen terugkoppeling op vragen gesteld in de app

Marck139 21-10-2020

Prima thermostaat

Ik heb de Nest Learning Thermostaat sinds kort in gebruik en tot op heden bevalt deze zeer zeker.

Deze is geïnstalleerd door een Nest Pro installateur, mede omdat dit geadviseerd wordt door Google.

Eenmaal geïnstalleerd stelt de bediening eigenlijk niets meer voor.
Alles is zeer duidelijk en eenvoudig te begrijpen. Zowel via de app maar ook op de thermostaat zelf.
Tot op heden lijkt het leren ook goed te gaan. De Nest reageert goed op aan- of afwezigheid en weet het goed behaaglijk te houden, iets wat eigenlijk ook de bedoeling er van is.

Het design is zeer mooi, in dit geval de RVS variant.
Wel jammer dat de bij geleverde plaat voor het bijvoorbeeld afdekken montage gaten van de oude thermostaat gewoon wit plastic is.

Pluspunten

• Design van Nest zelf
  • Bedieningsgemak (ook via de app)
  • Naast zelflerende ook zelf te progammeren

Minpunten

• Goedkoop ogende achterplaat
  • Geen gebruikershandleiding

Naartjie 21-10-2020

Een mooie, gebruiksvriendelijk en zelflerende thermostaat

We hebben de Nest Learning Thermostat getetst en dit bevalt tot op heden goed.
Het aansluiten vereist wat technische kennis en ik zou iedereen aanraden om dat net zo als bij ons via een erkend Nest installateur te doen. Bij ons moest de installateur terugkomen omdat de Nest werkt niet met een Remeha Avanta middels opentherm maar het moest op een andere aangesloten worden. Nu werkt het naar behoren. Daar was ik zelf niet achter gekomen schat ik in.
Als hij eenmaal hangt is het een mooie thermostaat om te zien.
Het design is erg modern. Als je in de buurt van de thermostaat komt signaleert het je nabijheid en geeft het direct en duidelijk de huidige temperatuur aan.
De Nest app werkt goed, is simpel te bedienen en gebruiksvriendelijk.

Als je de temperatuur omhoog doet en de ketel moet opwarmen, kleurt het display oranje.

Voor gebruik moet je een Nest account aanmaken en daarna de Nest koppelen met Wi-Fi. De bediening is erg intuïtief.

We hebben een schema ingesteld en het is fijn om inzicht te hebben in de momenten dat de ketel daadwerkelijk verwarmd heeft.

Naast de technische snufjes kun je ook handmatig via de draaiknop op de thermostaat zelf te bedienen.

Omdat ik geen andere thermometer in huis heb kan ik niet goed inschatten of de temperatuur op de thermostaat overeenkomt met de werkelijke temperatuur maar als ik op het gevoel afga klopt het.

Pluspunten

• design
  • gebruiksvriendelijkheid
  • interactie via app
  • zelflerend systeem

Minpunten

• moeilijk om zelf te installeren
  • altijd lichtje aan op de heatlink

Roepende in de woestijn 28-09-2020
  • Product gekregen

Mooi van uiterlijk, maar Google geeft niet thuis

Het is een mooie thermostaat, zit een Heat-link aan gekoppeld bij de CV. Beide apparaten werken ruim binnen de garantieperiode al niet meer. Ben al diverse keren voor hulp of garantie aan het bellen met de helpdesk van GOOGLE, wordt zelfs teruggebeld, om me vervolgens meer dan een uur niet door te verbinden met een medewerker. Daarna nogmaals geprobeerd, nu nog meer dan een uur in de wachtrij en dat muziekje, daar word ik gek van. Het bandje stopte zelfs en startte opnieuw, zo lang duurde het. Geen antwoord, niet per telefoon en niet per mail. De service zou na het gesprek geënquêteerd worden, slim, nu heb ik geen gesprek dus ook geen negatief antwoord in de enquête. En ook geen zin meer in deze thermostaat.
Gelukkig geeft mijn installateur wel thuis. Ik denk dat ik weer een gewone draai-eraan-en-de-cv-werkt-gewoon thermostaat laat installeren. Deze thermostaat is geen cadeau maar een lijdensweg geweest, begin er gewoon niet aan.

Pluspunten

• ziet er mooi uit

Minpunten

• garantie is niet bestaand (geen contact mogelijk)

MHVR 17-04-2020

Nest werkt niet goed met een Remeha Avanta middels opentherm

Na 2 maanden nest defect en een nieuwe gekregen, bij installeren gelijk geupdated. Het Opentherm instellen op de nest is niet in te stellen, alleen aan/uit. Aantal keren alles gereset maar de nest kan de (nest)heatlink niet draadloos vinden, maar communiceerd er wel mee. De nest is ook bedraad aangesloten.
Dure aan/uit thermostaat voor dat geld. Zie ook Tweakers.net voor deze ervaringen.

Pluspunten

• design

Minpunten

• in mijn geval alleen aan/uit

J.D. 15-11-2019

Niet tevreden, meerdere pogingen gedaan en ging steeds stuk

Product aangeschaft en laten installeren door een erkende installateur. Toen ging de WiFi connectie stuk na 2 maanden. Toen ontvingen we een vervangend product welke nu 1 maand later weer is stuk gegaan. Ook weer de connectie met WiFi die stuk is gegaan.

Het enige wat we wilden was een thermostaat die we vanaf een app konden bedienen, dit product is hiervoor niet geschikt

Minpunten

• Geen WiFi Connectie
  • Gaat snel stuk

Leon Verduin 27-10-2019

Eenvoudige installatie en bediening, fraai design en smart

Allereerst de installatie. Het installeren van de Nest was een fluitje van een cent, zelfs bij een huis dat meer dan 100 jaar oud is. Je hoeft alleen maar de zeer eenvoudige en heldere instructievideo te volgen die op internet vindbaar is en de klus is zo geklaard. Er is haast geen geknoei met draden bij! Als je twijfelt over installatie, bekijk dan de installatievideo, en zie voor jezelf hoe eenvoudig het is. Als eenmaal de hardware is aangesloten is het instellen van thermostaat een eenvoudige klus. Misschien dat een aantal termen je niet zo bekend voorkomen, maar dat heb je zo uitgezocht. Alles is later weer ook weer aanpasbaar onder instellingen, dus echt iets fouts kun je niet doen in dit process.

De nest heeft twee opties of de handmatige, waarbij jezelf de temperatuur instelt of de smartoptie, hierbij stelt de nest op basis van jouw temperatuurwensen, aanwezigheid en ritme de temperatuur in. Hierbij houdt de Nest rekening met de buitentemperatuur en de ligging van de woning. Ik heb nu twee weken de Nest in mijn bezit, dus de Nest is nog aan het leren. Het temperatuurmanagement is momenteel nog niet optimaal. Op basis van ervaringen van andere weet ik dat nest vrij snel door heeft hoe het ritme in jouw huishouden is en weet dan uitstekend hierop in te spelen. Als je echter een heel willekeurig schema hebt zou kan het wel even duren voordat de Nest helemaal goed inspeelt op jouw ritme. Via de app, website of de Nest zelf kan je altijd dan nog eenvoudig de temperatuur aanpassen naar je eigen wens. Tot slot zitten er ook aantal geinige gimmicks op de thermostaat, waaronder de beschikbaarheid van verschillende screensavers, zoals het weer en de mogelijk in te zien hoeveel uur de nest gestookt heeft per dag. Het instellen en bedienen gaat heel makkelijk via draaiknop rond de thermostaat en nog eenvoudiger via de app of de Nest website. Het is allemaal heel intuïtief, zowel de app, als de website en de Nest zelf. De eerst twee opties zijn op afstand, je hoeft dus nooit meer in een koud huis te komen.

Tot slot het nog het design van de Nest. Ik vind design van de Nest heel fraai. Het is een modern, minimalistisch en de afwerking is hoogwaardig. Het blijft een kwestie van smaak, al krijg ik veel opmerkingen van vrienden en familie over hoe goed de Nest er uitziet. Ik heb helemaal geen negatieve reacties gehad op het design. Wat ik wel aanraad is een andere achterplaat kopen, de witte die wordt meegeleverd is niet geweldig en neemt een deel van het coole gevoel weg dat de nest heeft.

• Gebruiksgemak
  • Installatie
  • Opentherm ondersteuning
  • Self learning

Minpunten

• Look bijgeleverde achterplaat

Engers 27-10-2019

Nette en makkelijk bedienbare slimme thermostaat

De Nest Learning Thermostat is geïnstalleerd door een erkende installateur. Deze vriendelijke man gaf tijdens de installatie uitleg hoe de Thermostat werkte. Normaal gesproken installeer ik alles zelf, maar het wordt aanbevolen om dit te doen door een erkende installateur. Dat is maar goed ook, want meegekeken bij de installatie en dat is wel wat ingewikkelder dan gedacht. Het extra ‘kastje’ zit bij mijn CV-ketel en de Thermostat is bevestigd op de plek van mijn oude thermostaat.

De regelaar ziet er netjes uit qua design en past in ons interieur. Ik heb de RVS variant, maar deze is ook nog verkrijgbaar in koper, wit of zwart.

Gebruik
Net zoals eerder ander apparaat moet je de Thermostat eerst instellen. Je download de Nest app op je telefoon en voegt de Thermostat toe. De app is overzichtelijk, niet teveel informatie en duidelijke functies. Het eerst wat ik heb gedaan is een ‘schema’ gemaakt met de gewenste temperatuur per dagdeel. Dit ging eenvoudig.

Verder kun je in de app de eco-modus inschakelen, zodat je energie kunt besparen wanneer er niemand thuis is. De Thermostat detecteert namelijk wanneer er niemand thuis is.

Je kunt via de app of de Thermostat makkelijk de verwarming hoger of lager zetten. Voorheen hadden we geen slimme thermostaat. Met deze thermostaat kun je makkelijk je verbruik in de gaten houden. En mocht je een keer toch eerder thuiskomen of juist later, dan kan je makkelijk via de app de temperatuur regelen. Zonde als je toch later thuiskomt en de verwarming wel de hele avond al aan staat.

Leuk om te weten, je kunt het display ook aanpassen. Hij kan bv aanspringen als er iemand voorbij loopt, zodat je ziet wat bijvoorbeeld de huidige temperatuur is.

Extra informatie
Naast de huidige temperatuur en je energiegeschiedenis kun je ook via de app of regelaar zien hoe de buitentemperatuur is, maar ook de luchtvochtigheid binnenhuis aflezen. Dat laatste is een stukje bewustwording. Bij een gemiddeld huis is dit rond de 52%. Wij zitten er altijd net iets boven.

Conclusie
Een fijne, mooie en makkelijk bedienbare thermostaat. De app is overzichtelijk en makkelijk in gebruik. Door de plaatsvind van dit product kan ik mijn energieverbruik goed in de gaten houden!

• Overzichtelijke app
  • Makkelijk bedienbaar
  • Energiemodus
  • Van afstand bedienbaar dmv de app

Minpunten

• Lastiger om deze zelf te installeren

Marjo Heilers 26-10-2019

Goede slimme thermostaat aanwinst in je huis

Geweldig apparaat voldoet aan de verwachtingen. Je moet wel enige kennis hebben om hem te installeren. (Google) nest thermostaat v3 is een prima product dat goed samen werkt met de Nest app, Google Home app en de Google assistent. Ik heb dit product door een nest pro laten installeren. Hij was er in een uurtje mee klaar. Ik had er zelf nooit het geduld en vaste hand voor gehad. Voelt stevig en kwalitatief aan. Mooi apparaat en mooi scherp display.Eye-catcher in huis.

De Nest werkt nu al een aantal weken zonder problemen. Het bedienen van de thermostaat met de app werkt zeer goed. En hij leert snel wanneer je normaal gesproken naar bed gaat bijv. Ook fijn dat hij ziet dat je thuis bent. Als laatste ook heerlijk dat wanneer je wakker word je de verwarming alvast aan kan zetten voor je opstaat.

Thermostaat doet wat hij moet doen; het schakelen van de ketel. En dat doet hij goed. Meest gebruikte optie is de bediening op afstand met de app.

• Bediening
  • Slimme functies

Minpunten

• Duur icm installatie

Jose albers 26-10-2019

Goede Thermostaat als onderdeel van je slimme huis

Nest Learning Thermostat mochten wij testen en is uitstekend bevallen. Het aansluiten vereist wat technische kennis en je moet de ketel open maken om vervolgens op de juiste manier je draden aan te sluiten (draden die er niet bij zitten). Het is wel prettig dat de thermostaat voor ons is geïnstalleerd door een erkend Nest installateur. Dat valt zeker aan te raden dan weet je dat het goed zit en goed op je ketel is aangesloten zonder omkijken. Als hij eenmaal hangt is het een thermostaat dat zeker gezien mag worden. Het design is erg chique. Als je in de buurt van de thermostaat komt herkent hij je nabijheid en geeft hij direct en duidelijk de actuele temperatuur aan.

De internetconnectie is stabiel en de Nest app werkt goed. Eenvoudig en gebruiksvriendelijk. Makkelijk te integreren als 1 van je (slimme) apparaten in de Google Home app. Je hebt de instellingen binnen handbereik. Ook kun je de Google assistent app downloaden en de temperatuur met stem instructie bedienen. Gewoon omdat het kan. Kan natuurlijk net zo makkelijk met de app maar het blijft leuk.

Alleen als je de temperatuur verhoogd en de ketel moet opwarmen, kleurt het display oranje. Het instellen is een peulenschil. Nest account aanmaken. Nest koppelen met Wi-Fi. De bediening is erg intuïtief.

Er is gewoon een schema in te stellen en is het zelfstandig leren optioneel. Ik heb er een schema in gezet en leren staat ook aan. Eens kijken wat dat op levert.
Wat ik erg leuk vind is dat de weersomstandigheden van internet worden opgehaald. Geen buitensensoren nodig.

Door de koppeling met de telefoons schakelt de verwarming ook netjes uit als de telefoons niet in de buurt zijn en er geen beweging wordt waar genomen in het huis. De eerste week merk je dat het thermostaat aan het leren is maar daarna hoef je er niet meer naar om te kijken. Naast al deze slimme techniek is de Nest ook nog super simpel handmatig via de draaiknop op de thermostaat zelf te bedienen als oma op de kinderen past.

• Goede kwaliteit
  • Integreerbaar in je Google Home app

Minpunten

• aan de prijs

Rutger 20-10-2019

Gemakkelijk, inzichtelijke en mooie thermostaat

Installatie: er kwam een monteur langs om zowel de thermostaat als het kastje dat aangesloten moest worden aan de boiler te installeren. De monteur was erg vriendelijk en hielp goed bij het initieel instellen van het apparaat.
Gebruiksgemak: erg gemakkelijk in gebruik en geheel naar eigen wens aan te passen. Gewoon met behulp van het draaischerm of nog makkelijker is via de app. Veel functionaliteiten beschikbaar. Geeft inzichtelijk aan hoe lang het zal duren voordat de gewenste temperatuur bereikt zal worden. Tevens is er de mogelijkheid om een schema op te stellen. Aangezien ik hem nog niet zo lang heb, kan ik nog niet beoordelen of de NEST daadwerkelijk het leefpatroon leert. Hierover eventueel later meer.
Erg praktisch dat de thermostaat vanzelf uitgaat bij het verlaten van het huis. Wanneer je met meer mensen in huis woont, kan je die gewoon allemaal toevoegen aan je 'huis', zodat zij niet in de kou komen te zitten.
Temperatuur: de temperatuur is makkelijk te reguleren en prettig om te zien hoe lang het nog duurt. Toch vraag ik mij wel af of de weergegeven temperatuur correct wordt weergegeven. Voelt geregeld kouder aan, dan de thermostaat aangeeft.

Pluspunten

• Inzichtelijk
  • Veel functionaliteiten
  • Handige app
  • Verbruik duidelijk

Minpunten

• Temperatuurweergave niet altijd accuraat