NEST Learning Thermostat 3rd gen. - Reviews

Best Reviewed mrt 2018 NEST Learning Thermostat 3rd gen.
Best Reviewed maart 2018
Beeldscherm
Analoog
Slimme meter
Afstandsbediening

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 29 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Boyzonderman 15-05-2016
  • Product half jaar in bezit

Prima termostaat met laatste update

Toegegeven; voor laatste update was moduleren met de Nest eigenlijk meer een aan/uit schakelaar met div. functies. Een hoop terechte negatieve aandacht was het gevolg omdat modulatie immers beloofd was. Dat is nu opgelost, hij moduleert.

Bij ons thuis (geisoleert jr. 30 woning) werkt hij prima. Ik heb een mechanische thermometer naast de Nest hangen en deze volgt netjes de ingestelde temperatuur. Geen rare wisselingen. Het op temp. zijn op vooraf ingestelde tijdstip werkt prima en de auto away functie werkt naar behoren. Deze kun je zelfs op lan (thuis wifi) aanwezigheid van je mobiel koppelen.
De telefoon app werkt prima en vlot.
Ook kun je via je google account een script laten lopen in een excel bestand om zo verschillende waardes overzichtelijk vast te leggen mocht je dat willen.

De bekende wens dat de huidige temp. groot wordt weergegeven i.p.v. klein in het begin scherm deel ik.

Door de laatste firmware update ben ik toch erg tevreden over het functioneren van dit product en hij is nog mooi ook.

kampie57 29-09-2017

Welke versie (generatie) van de Nest gebruikt u?

Serge 07-03-2016
  • Product kwartaal in bezit

2,7
De kernfunctie van de thermostaat: het regelen van de temperatuur en zorgen dat deze behagelijk blijft is ronduit slecht en verre van intelligent. Het enige dat deze thermostaat doet is om de 1 1/2 uur de ketel naar een maximaal vermogen opstoken. Het effect hiervan is dat het veel te warm wordt en in de 1 1/2 uur daarna onbehagelijk koud. Ik vermoed dat van energiebesparing dan ook niet veel komt. De beloofde opentherm technologie werkt ook niet. Nest heeft aangegeven met een update te komen maar deze is nog steeds niet beschikbaar.

De iPhone app is overigens wel handig. Hiermee kan je op afstand de temperatuur instellen. Echter, voor deze prijs mag je meer verwachten en zijn er betere alternatieven beschikbaar vermoed ik.

Ook de vorige versie gehad enige verbetering is een groter display en een aantal sensoren die verbeterd zijn

Renate 19-03-2016

Nest Leert weinig

4,3
Dit is geen thermostaat voor het comfort. Display geeft andere werkelijke temp dan de app. Scheelt vaak 0,5 graden. Temp. overschreiding na uitschakelen 1-1,5 graden. Schakelt weer in 0,5 - 0,7 graden onder de ingestelde temp. Instellingen volgens Nest advies. Ketel altijd 65 graden, 100%. Heel oncomfortabel.

Anne 18-02-2017

Zou het niet nogmaals kopen

Ik heb de Nest nu ongeveer een half jaar in bezit en ik ben er eigenlijk steeds minder tevreden over. Het schema wat je in kunt vullen lijkt niet te werken. Als ik bijvoorbeeld aangeef dat hij om 22.00 uur na 16 graden kan dan staat de verwarming om 22.30 uur nog te loeien. Hij lijkt niet te doen wat je wilt. Ik zou zo weer terug gaan naar mijn oude vertrouwde thermostaat. Jammer maar waar helaas...

Erik 18-01-2017

Mooi design maar daar is alles ook mee gezegd

De Nest nu een week geïnstalleerd en van het inleren heb ik nog niet veel gemerkt. Het enige wat hij heeft gedaan is s'morgen een tijd ingesteld om te gaan verwarmen maar nog steeds niet wanneer hij s'avonds lager moet. 50% van de keren dat ik met de app de temp hoger of lager zet reageert de Nest er niet op. Wifi die regelmatig uitvalt terwijl me thuis netwerk toch uitstekend is en ik met overige apparaten nergens last van heb. Ook het oranje display dat verteld of je ketel aan het stoken is heeft het regelmatig mis, hij laat dan zien dat de ketel stookt maar deze staat dan gewoon uit. Al met al nog niet onder de indruk en tot nog toe zeker geen verbetering ten opzichte van mijn oude normaal programmeerbare thermostaat.

• Bouwkwaliteit/gebruikte materiaal

Minpunten

• Leert niet of nauwelijks
  • App werkt slecht
  • Wifi niet betrouwbaar

Henk 01-04-2018

Wat een kutding!!

Deze thermostaat is echt de grootste geldverspilling! Valt continu uit, geen connectie met ketel en zogenoemde heatlink. Op het moment dat je geen wifi hebt, omdat je bijvoorbeeld net bent verhuisd, heb je gewoon geen verwarming. Apparaat gaat uit op gezette tijden, als je dus een keer eerder thuis bent, dan is het steenkoud. Tenslotte begint hij volkomen willekeurig soms heel hard te stoken. Waardoor het heel warm wordt, en je fucking veel verbruikt.
Bel je de hulplijn; sta je 1 uur in de wacht en wordt je altijd slecht geholpen! Begin er niet aan!!!!

henkhaveman 07-04-2018

Welke ketel heb je er aan hangen?

Nest Support 01-05-2018

Hallo Henk,

Bedankt voor je feedback. Vervelend om te horen dat je ontevreden bent met je Nest Thermostat aangezien deze de verbinding verbreekt. De verbinding tussen de Heat Link en de Nest Thermostat is een eigen ontworpen draadloze verbinding - 'Nest Weave'. Deze verbinding staat helemaal los van wifi, vandaar dat de Nest Thermostat nog werkt wanneer bijvoorbeeld de wifi verbinding wegvalt.

De Nest Thermostat heeft een draadloze verbinding nodig met de Heat Link. Deze kan echter wel eens verstoord worden door elementen van buitenaf. Deze elementen kunnen door middel van troubleshooting achterhaald worden, waardoor het probleem verholpen wordt.

Helaas lijkt het erop dat je ons tijdens een druk moment hebt getroffen. Ons Support Team kan bereikt worden via telefoon, chat en/of email. Mocht het probleem zich nog steeds voordoen, helpen we je graag verder via een van de genoemde kanalen. Vind de juiste informatie hier: nest.com/help

Fijne dag! Team Nest NL

Marieke 27-10-2016

Prettig in gebruik

De thermostaat is handig in gebruik en helpt je ongemerkt om energie te besparen. De app is ook eenvoudig te bedienen.

Mary-Lou 28-10-2016

Mooie design thermostaat

Ik ben zeer tevreden. Het staat mooi aan de muur, het werkt perfect en het helpt je zuinig verbruiken. De app vind ik ook een enorm pluspunt. Geeft dat extra wat mijn oude thermostaat niet had.

• Gebruiksgemak
  • Het koppelen van meerdere Nestapparaten aan de app

Minpunten

• Losse aankoopprijs

TH 24-10-2016

Gebruiksvriendelijke thermostaat

De thermostaat heeft een fraai uiterlijk en is heel gebruiksvriendelijk. Via een smartphone kun je hem gemakkelijk bedienen, ook als je niet thuis bent. De temperatuur aanpassen, het verbruik bekijken, een verwarmingsschema maken.
De installatie is door een vriendelijke monteur gedaan en hij heeft ook de nodige uitleg gegeven.
Ik kan deze thermostaat echt aanbevelen.

Pluspunten

• mooi uiterlijk
  • gebruiksvriendelijk

Jettymo 22-10-2016

Fraai uiterlijk, gebruiksgemak

De Nest thermostaat heeft een fraai uiterlijk en is eenvoudig te bedienen via de app of via de thermostaat zelf. Ben je van huis dan kun je eenvoudig de temperatuur regelen en in de gaten houden. Zit je savonds lekker op de bank dan kun je op afstand de temperatuur omhoog of alvast omlaag doen. Naast dat hij leert van door jou toegepaste temperaturen, kun je ook gewoon een weekschema invoeren. Dit kan ook via de app. Zeer tevreden.

Pluspunten

• Fraai uiterlijk
  • Eenvoudige bediening
  • Goede app
  • Op afstand bedienbaar

Minpunten

• Leerfunctie niet altijd praktisch

ralfwassen 26-09-2016

Fantastische thermostaat, easy installatie

ik was eerst wat onzeker over de installatie. Ik wilde immers mijn CV ketel niet beschadigen of de nieuwe Nest met verkeerde spanning beschadigen. Dat viel erg mee. De instructie gelezen. Na wat onzekerheid Nest support gebeld (om 19:55). Vriendelijk jonge kerel helpt snel mijn vermoedens van de installatie te bevestigen. Belangrijk is om n te gaan of de CV installatie OpenTherm ondersteund. Zo niet kan er soms een extra module in de CV ketel benodigd zijn. Gefit en AWB gebruiken een eigen protocol wat door deze extra module vertaald wordt naar het OpenTherm protocol. Configuratie wijst zichzelf daarna! Ik ben heel tevreden. Nu een nivellerende thermostaat bij op mijn CV die ik ook nog eens op afstand kan bedienen!

Pluspunten

• Design Nest
  • Instructie
  • Telefonische support
  • Compatibiliteit met CV
  • Test bevestigd installatie suc6

Minpunten

• Wel aan de dure kant ;-)

M.E.ter veer 27-06-2018
  • Product gekregen

Mooi disign NEST thermostaat

De NEST thermostaat gekregen bij onze nieuwe verwarmingsketel.
Eenmaal geinstalleerd wat niet echt moeilijk is werkt hij uitstekend en doet wat hij doen moet.
Programmeren is niet moeilijk.
Eenmaal programma in gesteld geen om kijken meer naar waar voor je geld.
Geweldige service afdeling.

Pluspunten

• Eenvoudig te installeren
  • Mooi en duidelijk design

Erik 28-04-2018

Nest thermostaat slaap op hol

De nest thermostaat V3 heeft het anderhalf jaar zeer goed gedaan totdat de software is bijgewerkt in januari 2018 en de nest nu de draadloze verbinding met het heatlink soms kwijt raakt waardoor de kachel aanblijft en het huis veranderd in een sauna. De app werkt dan ook niet meer en als je thuis komt mag je op doorgaan klikken waarna de nest de verbinding weer hersteld... Foutcode N80. Google het maar. Dan gaat de kachel pas uit en heb je niet geel eco blaadjes bespaard. Als de nest de verbinding kwijtraakt en de kachel staat uit dan gaat hij ook helemaal nier meer aan totdat je thuis op de nest weer op doorgaan klikt. Waarom de nest niet blijft proberen om de verbinding weer te herstellen is een raadsel. Opmerkingen van nest dat de afstand te groot is is ook mosterd na de maaltijd omdat het anderhalf jaar gewoon goed werkte... Je denkt dat een bekabelde en een draadloze verbinding zorgt voor continuïteit maar opentherm werkt alleen draadloos en de kabel is slechts voor de voeding. Waarom schakelt de nest de kachel niet uit via de bekabelde verbinding als de draadloze verbinding is weggevallen? Nee we maken liever een sauna van uw huis

Pluspunten

• Zelflerend en besparend als hij werkt

Minpunten

• Maakt sauna van je huis bij storing
  • Storing met app niet te herstellen
  • Storingen alleen thuis te verhelpen

Werviaan 24-04-2018

Prima ding

Gemakkelijk te installeren en te bedienen. Mooi scherm. Prima contact met wifi. Ook op afstand makkelijk te bedienen met smartphone of computer.

ton 22-04-2018

nest thermostaat

mooie degelijke en uitstralende thermostaat super makkelijk in gebruik, makkelijk op afstand te bedienen en via website makkelijk week programma in te stellen.

Pluspunten

• gebruik
  • vormgeving

Minpunten

• prijs

Arie 15-04-2018

Nes 3e generatie thermostaat

Geweldig apparaat hij regelt alles voor je, heel simpel te installeren. Mooi om te zien, als je niet aanwezig ben zet hij zelf alles uit. Slim hoor.

Pluspunten

• Degelijk
  • Mooi
  • Functioneel

Johan 14-04-2018

uitstekende hardware met goede software(App) ondersteuning

prachtig onderdeel van demotica in huis. op afstand te bedienen in makkelijke app
levert dan ook echt een besparing in kosten en is makkelijk te koppelen met onderandere hue of met je harmony afstandbediening

Pluspunten

• app
  • iftt
  • op afstand te bedienen
  • HUE koppeling

Minpunten

• formaat display mag iets groter

prutpraat 06-04-2018

Goed werkende termostaat , gemakkelijke bediening

Ik heb mijn Remeha thermostaat de deur uitgegooid omdat deze niet werkte en een nest thermostaat aangeschaft, aansluiten op remeha ketel was een fluitje van een cent , instellen zo gedaan. Thermostaat lijkt goed te werken , bediening super simpel. Ja en werkt modulerend via open therm. Tsja al die extra functies zijn natuurlijk handig maar zie de noodzaak niet om dat te vermelden. ik ben er zeer tevreden mee en vindt de bediening zeer gemakkelijk.

Pluspunten

• design
  • te bedienen vanaf smartphone
  • open therm
  • gemakkelijke montage
  • zelf lerend

Minpunten

• moet eerst een gebruikersritme leren

Charles 21-03-2018

Prachtig werkende domotica

Complete domotica van Nest aangeschaft en zelf geinstalleerd. (smart thermostaat, rookmelders en binnen-en buitencamera’s. Zeer duidelijke instructies en werkt perfect met een Remeha HR Ketel.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Met bijv Hue te koppelen
  • Prachtig design
  • Hoogwaardige kwaliteit en afwerking

pfik 16-03-2018

Mooi en goed werkend

Een paar dagen geleden de Nest zelf geïnstalleerd en het werkt goed. Voorheen geen mogelijkheid met een oude klokthermostaat om de Remeha Quinta combiketel modulerend aan te sturen, maar met deze Nest wel en het werkt erg goed; gelijkmatigere verwarmde woonkamer. Via de app aansturen gaat goed.

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Ketel is modulerend aan te sturen
  • App werkt prima

Minpunten

• Zelf installeren kost wel wat voorbereiding