Honeywell Evohome Connect Pakket

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Honeywell Evohome Connect Pakket op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,7

Jean 11-01-2024

Waardeloze thermostaat!

Waardeloze thermostaat. Volkomen ondeugdelijk. Zeer grote afwijking in de gevraagde temperatuur en de aansturing van de ketel (als je het 20 graden wil hebben springt de ketel pas aan als je de thermostaat op 22 zet). Timers werken ook niet. App werkt regelmatig niet. Echt een slecht product!

Minpunten

• Onbetrouwbaar
  • Onnauwkeurig

s******@s******** 14-01-2022

Installatie van het systeem is eenvoudig en kan iedereen vrijwel zelf. Zones instellen is ook goed te doen.
Systeem werkt ook goed. Maar dan loop je tegen een paar problemen aan. De interne voelers van de radiator knoppen meten een temperatuur die 1-2 graden lager is dan de werkelijke temperatuur. Ik heb 12 knoppen besteld en een naast elkaar staan en ze gaven verschillende temperaturen aan. Op zich is dat geen probleem als je een correctie zou kunnen doen op de meting maar dat is niet mogelijk met de HR91 knoppen. Ik heb contact opgenomen met de helpdesk van Honeywell hierover. eerst reageren ze goed, maar nu reageren ze helemaal niet meer ook niet op nieuw helpdesk verzoek.
Als je weet van deze afwijking kun je uiteraard nog steeds je systeem goed regelen en dat doet het systeem opzicht goed. Dus als je de HR92 neemt ipv de HR91 heb je waarschijnlijk wel een goed werkend systeem met correcte temperatuursaanduiding per zone

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Goed overzicht met zones

Minpunten

• Afwijking in temperatuursmeting

BeeFree 14-03-2021

Gebruikers onvriendelijk en reageert traag

Duur systeem en de functionaliteit laat te wensen over!
Eerst bleek ik een set te hebben die meer dan 2 jaar oude software had. Na veel proberen (met monteur), bellen met Honeywell mocht ik de HR92 thermostaat knoppen ruilen. Alles geïnstalleerd blijkt dat ook oude software hadden en dat ze alleen via Honeywell ge-upgrade kunnen worden. Na de upgrade kon ik alle thermostaat knoppen opnieuw inregelen want de thermostaat unit kon de knoppen niet meer aansturen.
Ik mis in het systeem dan wel via de app een knop om de software zelf te updaten.
Bij een dergelijk systeem zou ik verwachten dat ik beneden in de woonkamer zou kunnen zien dat de cv boven is aangeslagen maar helaas.
Tevens zou ik denken dat het een kleine moeite is om statistieken te zien, minimaal van de temperaturen van de verschillen zones en/of tijden dat de cv aan stond, helaas.
Ook is het systeem traag, ik moet soms 5 minuten wachten voordat de cv aanspringt bij het verhogen van de temp.
Ik vond de helpdesk bij Honeywell onbeleefd voor particuliere gebruikers. Die voor instelauteurs was een stuk vriendelijker.

Pluspunten

• Instructie videos

Minpunten

• Nergens functionaliteit die statistieken toont
  • Primitieve manier van modules toekennen
  • Prijs

Marcel 04-03-2021

Nooit kopen die Honeywell HR92

Ik ben zelf installateur, heb die dit systeem voor bij mij thuis aangeschaft omdat er veel wordt thuisgeschoold en de kinderen het koud hadden op de kamers. Nou koud hebben ze het niet meer, ook in de winter kunnen ze de korte broek en t-shirt aan. 26 graden is meer regel dan uitzondering, ook snachts. al 100 kuub gas meer verbruikt in 1 maand tov van dezelfde maand vorig jaar. Het systeem is niet in te regelen, mega spijt van deze aankoop. Koop dit product NOOIT

Edward Verhagen 26-12-2020

Na drie jaar in de kou maar bij het vuilnis gezet

We hebben door Bonarius op twee etages een Honeywell ecohome systeem laten installeren. Op de begane grond werkt het, op de eerste etage kreeg Bonarius het nooit aan de praat. Drie jaar en drie monteurs verder werkt het nog steeds niet. Maar kennelijk deert Bonarius dat niet. Ik heb nu de Honeywell thermostaatknoppen maar weggehaald en vervangen door de oude knoppen. Gewoon ouderwets de verwarming weer opengedraaid en zit nu weer heelijk warm

Minpunten

• Werkt niet
  • Zelfs monteurs begrijpen het niet

WimD 06-06-2020

Gebruiksvriendelijk

Het produkt ansich ziet er erg gelikt uit, het bedienen ervan is vrij simpel. Ik heb het laten plaatsen door WifiThermostaten laten plaatsen en of hier de oorzaak ligt van mijn klachten laat ik in het midden. Ik heb zes units in huis en eentje lekt nog steeds en Wifithermostaten geeft niet thuis. Verder is mijn "overloop" verwarming ook op momenten warm als er geen warmtevraag is. Dit is uitermate vervelend, want is verbrand voor niemendal gas.

Kritischeconsumentutrecht 31-03-2020

1 groot drama en dat anno 2020

Evohome laten installeren. Alleen maar problemen. In het begin sloeg de verwarming niet altijd aan. Nu gaan Radiatoren uit het niets voluit aan. Midden in de nacht wordt ik zwetend wakker omdat mijn slaapkamer een sauna is. App loopt constant vast. Communicatie problemen. Het werkt voor geen meter. Ze moeten zich kapot schamen dat ze deze rommel op de markt hebben gebracht. En de installateurs die dit nog verkopen moeten zich ook afvragen waar ze mee bezig zijn. Een grote schande is het. Je kunt nergens terecht. Installateur slecht bereikbaar. Honeywell doet niet aan klantenservice. Wij zitten met de ellende. Hoogzwangere vrouw thuis en de verwarming doet het niet. Blijf alsjeblieft weg bij Honeywell EVO Home connected producten. Het is ROMMEL.

• Zone regeling

Minpunten

• Instabiel
  • App werkt niet goed, loopt constant vast
  • Gooit uit het niets radiatoren vol aan
  • Onbetrouwbare software
  • Geen klantenservice

C. Meester 29-01-2020

Werkt niet goed icm Nefit Smartline

We hebben het product weer teruggestuurd na 3 maanden. Tip: koop het niet of anders in het stookseizoen! Bij ons gingen de radiatoren suizen. Dit hadden we eerder niet. Dan krijg je het kastje naar de muur effect. Ligt het aan Evohome of aan het verwarmingssysteem, ontluchten etc. Je moet een bypass laten installeren en minstens 1 radiator helemaal open kunnen laten. Niets hielp.....Dus weer retour gestuurd. We hebben het vermoeden dat onze ketel wat te hard pompt voor dit systeem. (Lager instellen van de pomp is niet mogelijk)

Pluspunten

• zoneregeling is prettig

Minpunten

• Geen service van Honeywell
  • Maakt veel geluid
  • Gasverspilling door open staan thermostaatknop

N.Vlaar 25-01-2020

Evo Home werkt geweldig

Hierbij wil ik laten weten dat dit EVO HOME systeem GEWELDIG werkt.
De woonkamer blijft keurig op de ingestelde kamertemperatuur.
Als er in een slaapkamer wordt bijgesteld van b.v. 16 graden naar 20 graden, dan komt die kamer ook op de dan ingestelde waarde.
Bijkomend voordeel is dat het systeem bijdraagt aan brandstofbesparing!
Sinds plaatsing gebruiken wij minder gas op ons gastoestel.
Leverancier wijst terecht op juiste kraanspecificaties verwarmingskraan. Aangezien ik die kosten niet wilde maken (voor ons Jaga systeem) heb ik zelf pas stukjes gemaakt, dit werkt uitstekend.

Al met al een absolute aanrader om aan te schaffen. Warm op plaatsen waar wij het willen en koel op plekken waar gewenst.

Pluspunten

• Per ruimte instelbaar
  • Doet wat gevraagd wordt
  • Redelijk eenvoudige installatie
  • Energie besparend

Minpunten

• Je moet de juiste verwarmingskranen hebben

Speedy55 19-01-2015

Ik heb twee van deze systemen, deze werken naar behoren, alleen de gateway's voor de internetverbinding zijn bagger, na een stroomstoring komen ze niet meer online waardoor je de controle over het systeem verliest, dit nu al met 3 stuks meegemaakt, ik raad de mensen dan ook aan om dit te testen door even de spanning van de gateway af te halen en er weer op te zetten, zeker als deze nog in de garantie zit.
Het e.a. is bij Honeywell gemeld deze reageert nergens op.

Superbikkel 23-11-2014

De Evohome in combinatie met een HR92 radiotorthermostaat in een andere ruimte laat de CV ketel uren achter elkaar voor niets draaien waarbij termperaturen oplopen tot boven de 26 graden in ruimtes waar geen radiotorthermostaten geplaatst zijn.

Naar mijn mening komt dit omdat zodra de radiotorthermostaat daalt tot op de ingestelde temperatuur de ketel direct wordt aangezet door de Evohome terwijl de radiotorthermostaat nog dicht staat want die vindt het warm genoeg. Vervolgens gaat de ketel nooit meer uit want de radiotorthermostaat komt nooit boven de ingestelde temperatuur (+marge) uit. De ketel gaat weer uit als de radiotorthermostaat opgewarmd wordt (even in de handen houden) en duidelijk boven de ingestelde temperatuur komt.

tim101 13-01-2015

Volgens mij moet je, wanneer je dit systeem toepast, ten minste op al je radiatoren thermostatische ventielen hebben om de temperatuur te waarborgen waar je niet de regeling toepast. Het warme water stroomt anders door al je radiatoren die voor je radiator zitten waar de HR92 op zit.

rodeha 27-09-2014

Het is een mooi systeem. Ingewikkeld om te installeren. Helaas bespaart het geen gas. Door een bug in het systeem blijft de ketel de hele dag opstarten/branden/pendelen. Dit kost ongeveer 1 a 2 kuub gas per dag. Honeywell doet net alsof zijn neus bloedt.

Speedy55 19-01-2015

Er zitten nog meer Bugs in, de Gateway komt niet meer online nadat de spanning er even is afgeweest, dit is geconstateerd bij 3 stuks.
Ik raad de gebruikers aan even de stekker eruit te halen en er weer in doen. Het is gemeld bij Honeywell maar deze reageert nergens op.

kieskeurig3636 03-10-2014

Wat bedoel je daar precies mee? Het systeem vraagt toch warmte, of niet?