Honeywell Evohome Connect Pakket - Reviews

tile-bediening
bediening via app
Functies
multi-room, OpenTherm, zelflerend

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten voor de Honeywell Evohome Connect Pakket op Kieskeurig.nl.

5,6

Superbikkel 23-11-2014

3,7
De Evohome in combinatie met een HR92 radiotorthermostaat in een andere ruimte laat de CV ketel uren achter elkaar voor niets draaien waarbij termperaturen oplopen tot boven de 26 graden in ruimtes waar geen radiotorthermostaten geplaatst zijn.

Naar mijn mening komt dit omdat zodra de radiotorthermostaat daalt tot op de ingestelde temperatuur de ketel direct wordt aangezet door de Evohome terwijl de radiotorthermostaat nog dicht staat want die vindt het warm genoeg. Vervolgens gaat de ketel nooit meer uit want de radiotorthermostaat komt nooit boven de ingestelde temperatuur (+marge) uit. De ketel gaat weer uit als de radiotorthermostaat opgewarmd wordt (even in de handen houden) en duidelijk boven de ingestelde temperatuur komt.

tim101 13-01-2015

Volgens mij moet je, wanneer je dit systeem toepast, ten minste op al je radiatoren thermostatische ventielen hebben om de temperatuur te waarborgen waar je niet de regeling toepast. Het warme water stroomt anders door al je radiatoren die voor je radiator zitten waar de HR92 op zit.

WimD 06-06-2020

Gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Honeywell Evohome Connect Pakket

Het produkt ansich ziet er erg gelikt uit, het bedienen ervan is vrij simpel. Ik heb het laten plaatsen door WifiThermostaten laten plaatsen en of hier de oorzaak ligt van mijn klachten laat ik in het midden. Ik heb zes units in huis en eentje lekt nog steeds en Wifithermostaten geeft niet thuis. Verder is mijn "overloop" verwarming ook op momenten warm als er geen warmtevraag is. Dit is uitermate vervelend, want is verbrand voor niemendal gas.

Kritischeconsumentutrecht 31-03-2020

1 groot drama en dat anno 2020

Geschreven voor: Honeywell Evohome Connect Pakket

Evohome laten installeren. Alleen maar problemen. In het begin sloeg de verwarming niet altijd aan. Nu gaan Radiatoren uit het niets voluit aan. Midden in de nacht wordt ik zwetend wakker omdat mijn slaapkamer een sauna is. App loopt constant vast. Communicatie problemen. Het werkt voor geen meter. Ze moeten zich kapot schamen dat ze deze rommel op de markt hebben gebracht. En de installateurs die dit nog verkopen moeten zich ook afvragen waar ze mee bezig zijn. Een grote schande is het. Je kunt nergens terecht. Installateur slecht bereikbaar. Honeywell doet niet aan klantenservice. Wij zitten met de ellende. Hoogzwangere vrouw thuis en de verwarming doet het niet. Blijf alsjeblieft weg bij Honeywell EVO Home connected producten. Het is ROMMEL.

• Zone regeling

Minpunten

• Instabiel
  • App werkt niet goed, loopt constant vast
  • Gooit uit het niets radiatoren vol aan
  • Onbetrouwbare software
  • Geen klantenservice

C. Meester 29-01-2020

Werkt niet goed icm Nefit Smartline

Geschreven voor: Honeywell Evohome Connect Pakket

We hebben het product weer teruggestuurd na 3 maanden. Tip: koop het niet of anders in het stookseizoen! Bij ons gingen de radiatoren suizen. Dit hadden we eerder niet. Dan krijg je het kastje naar de muur effect. Ligt het aan Evohome of aan het verwarmingssysteem, ontluchten etc. Je moet een bypass laten installeren en minstens 1 radiator helemaal open kunnen laten. Niets hielp.....Dus weer retour gestuurd. We hebben het vermoeden dat onze ketel wat te hard pompt voor dit systeem. (Lager instellen van de pomp is niet mogelijk)

Pluspunten

• zoneregeling is prettig

Minpunten

• Geen service van Honeywell
  • Maakt veel geluid
  • Gasverspilling door open staan thermostaatknop

N.Vlaar 25-01-2020

Evo Home werkt geweldig

Geschreven voor: Honeywell Evohome Connect Pakket

Hierbij wil ik laten weten dat dit EVO HOME systeem GEWELDIG werkt.
De woonkamer blijft keurig op de ingestelde kamertemperatuur.
Als er in een slaapkamer wordt bijgesteld van b.v. 16 graden naar 20 graden, dan komt die kamer ook op de dan ingestelde waarde.
Bijkomend voordeel is dat het systeem bijdraagt aan brandstofbesparing!
Sinds plaatsing gebruiken wij minder gas op ons gastoestel.
Leverancier wijst terecht op juiste kraanspecificaties verwarmingskraan. Aangezien ik die kosten niet wilde maken (voor ons Jaga systeem) heb ik zelf pas stukjes gemaakt, dit werkt uitstekend.

Al met al een absolute aanrader om aan te schaffen. Warm op plaatsen waar wij het willen en koel op plekken waar gewenst.

Pluspunten

• Per ruimte instelbaar
  • Doet wat gevraagd wordt
  • Redelijk eenvoudige installatie
  • Energie besparend

Minpunten

• Je moet de juiste verwarmingskranen hebben

Speedy55 19-01-2015
  • Product half jaar in bezit

Ik heb twee van deze systemen, deze werken naar behoren, alleen de gateway's voor de internetverbinding zijn bagger, na een stroomstoring komen ze niet meer online waardoor je de controle over het systeem verliest, dit nu al met 3 stuks meegemaakt, ik raad de mensen dan ook aan om dit te testen door even de spanning van de gateway af te halen en er weer op te zetten, zeker als deze nog in de garantie zit.
Het e.a. is bij Honeywell gemeld deze reageert nergens op.

rodeha 27-09-2014
  • Product jaar of meer in bezit

7,3
Het is een mooi systeem. Ingewikkeld om te installeren. Helaas bespaart het geen gas. Door een bug in het systeem blijft de ketel de hele dag opstarten/branden/pendelen. Dit kost ongeveer 1 a 2 kuub gas per dag. Honeywell doet net alsof zijn neus bloedt.

kieskeurig3636 03-10-2014

Wat bedoel je daar precies mee? Het systeem vraagt toch warmte, of niet?

Speedy55 19-01-2015

Er zitten nog meer Bugs in, de Gateway komt niet meer online nadat de spanning er even is afgeweest, dit is geconstateerd bij 3 stuks.
Ik raad de gebruikers aan even de stekker eruit te halen en er weer in doen. Het is gemeld bij Honeywell maar deze reageert nergens op.