Samsung QE32LS03TBW 2020 QLED - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 11 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

EC 03-12-2020

Prachtig beeld

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

De Samsung The Frame 75 inch 2020 aangeschaft met een zeer goede BlackFriday deal korting. Korting op de aanschafsprijs en ook nog 500 euro retour van Samsung. Dat maakt het aanschaffen van een dergelijke high end tv meteen een stuk aangenamer. De doos waarin de tv wordt bezorgd is enorm groot. Ik schrok er zelfs een beetje van toen de doos uit de vrachtwagen tevoorschijn kwam. Eenmaal uit de doos en opgehangen aan de muur is de tv nog steeds erg groot, maar niet te groot. Kijkafstand tot onze tv is ongeveer 5 meter. Het ophangen ging overigens erg gemakkelijk met de meegeleverde no gap walmount. Zes gaatjes boren in de betonnen muur en een deel van de walmount op de tv schroeven en je kunt de tv ophangen. Doe dit wel met minimaal drie man (of laat de tv ophangen) want de tv is zwaar en het is even zoeken naar de juiste positie voordat je de walmount goed in lijn hebt met de muurplaat. Het installeren van de tv gaat echt heel makkelijk. Op een of andere manier weet de tv zelfs mijn oude analoge Marantz receiver te herkennen waardoor ik de afstandsbediening van de tv voor mijn versterker kan gebruiken (volume). De meegeleverde Oneconnectbox zorgt ervoor dat er slechts een zeer dun optisch kabeltje uit de tv komt. De Oneconnectbox en alle kabels die hierop aangesloten moesten worden heb ik netjes weggewerkt in een kastje onder de tv. Dat is echt heel fijn, geen kabelmassa meer achter je tv meubel. Het enige nadeel van het optische kabeltje dat uit de tv komt is dat deze onder de tv uitgevoerd moet worden. In mijn geval ging dat niet omdat ik een kabelgoot in de muur heb zitten waaroverheen is gestukt. Het gaat waar het optische kabeltje doorheen moet in mijn geval zit meer in het midden van de tv. Ik hoop dat het kabeltje op termijn hierdoor niet beschadigd want nu zit het kabeltje al het ware deels tussen de muur en de tv. Het was handig geweest als er meer gleufjes waren om het kabeltje weg te werken. Over de beeldkwaliteit ben ik echt zeer te spreken. Uiteraard wel sterk afhankelijk van de kwaliteit van de content die je kijkt. Op netflix zijn wat 4K films te bekijken (via zoeken op 4k) en dan spatten de kleuren echt van het scherm. Af en toe lijkt het zelfs een soort 3D effect. Zo gedetailleerd. Tijdens gamen (in mijn geval via Stadia) komt het scherm pas echt tot leven. Supervloeiend beeld en enorm gedetailleerd. Qua beeldinstellingen heb ik uiteindelijk niets veranderd. Ik heb de intelligente modus ook aan staan. Ik heb de configuratie op www.rtings.com uitgeprobeerd maar uiteindelijk toch alles weer gereset naar de fabrieksinstellingen. Dat vind ik mooier maar dat is denk ik ook persoonlijk. De kunstmodus is een leuk detail. Het idee van een echt schilderij heb ik echter niet. Dat komt door de enorme afmetingen van de tv en omdat de tv wat lager hangt dan je een echt schilderij zou ophangen. Om echt dat schilderij gevoel te krijgen is een maatje minder groot wellicht beter. Ook helpt het in dat opzicht niet als er een tv meubel onder de tv staat en speakers ernaast. Dat heft het idee van een schilderij op. Qua geluid moet je van de tv niet teveel verwachten. Het geluid is zeker niet slecht maar als je een hifi opstelling gewend bent dan kan het geluid van de tv daar natuurlijk niet tegenop. Ik had wel wat gedoe met het aansluiten van mijn analoge versterker omdat in tegenstelling tot mijn vorige tv de Oneconnectbox niet beschikt over tulp uitgangen. Ik moest daarom een DAC aanschaffen om het geluid van de tv via mijn analoge versterker te kunnen laten lopen. Tijd voor een nieuwe versterker eigenlijk. Al met al zeer tevreden met de tv en zeker voor de prijs die ik ervoor heb betaald (750 korting)

LydiaZ 27-04-2021

Mooi beeld

Geschreven voor: Samsung QE32LS03TBW 2020 QLED

Een heel mooi helder beeld waarbij het licht zich mooi aanpast. De frame wordt met de lijst een fraai geheel in mijn interieur.
Oorspronkelijk gepost op Samsung Netherlands

Tugie 03-12-2020

Groot scherm, art mode geweldig,

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Het is een heerlijk groot scherm. De art-mode is geweldig, hangt als schilderij/kunst aan de muur. Jammer dat ambient-mode ontbreekt. Het is een echte aanrader.

Pluspunten

• Art-mode
  • Als schilderij en de frames

Minpunten

• mist ambient-mode

Roel 03-12-2020

Samsung The Frame 75LS03T (2020)

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Gekozen voor QLED ipv OLED omdat de tv ook overdag gebruikt wordt en er veel lichtinval in huis is. Dan is QLED beter tov OLED ivm spiegelen van het beeld. Als argument dat ik voor The Frame heb gekozen is omdat ik het thuis moest kunnen verantwoorden dat er zo'n groot scherm (75 inch) in de woonkamer komt en als deze tv uit staat fungeert hij als kunstwerk in de zogenaamde Art modus, waarbij je keuze hebt tot het kiezen van allerlei kunstwerken maar ook eigen foto's (van de kinderen bijv.) kan laten afbeelden. Als de beweging sensor enige tijd geen beweging heeft geconstateerd gaat hij volledig op zwart wat weer goed is voor het stroomverbruik.

Ik gebruik het geluid van mijn surround hifi set altijd dus over het geluid van de tv zelf heb ik geen oordeel.

Kortom tv van goede beeldkwaliteit als hij aanstaat en kunstwerk of fotolijst als hij uitstaat. Nog maar net in het bezit.

Pluspunten

• Mooi groot
  • Kunstwerk wanneer inactief

Minpunten

• flinke aanschafprijs

Klaas 28-11-2020

Samsung The Frame 75

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Geweldige televisie! Prachtig beeld en geluid je haalt de bioscoop in huis. Makkelijke installatie, ophangsysteem is perfect die erbij geleverd is. Heerlijk groot scherm voor veel kijkplezier.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Makkelijke installatie

Ton 27-10-2020

Samsung Frame QLED TV en schilderij

Geschreven voor: Samsung QE65LS03TASXXN 2020 QLED

Vanaf 55 inch is een TV vaak een lelijk zwart vlak. De Samsung frame voorziet in een art / fotolijst als de TV uitstaat. Een verademing. De beeldkwaliteit is goed met handige standaard koppelingen naar Netflix en Prime Video. De aansluiting naar de one connectbox is handig, alleen de oplopende warmte van de box is een probleem. Zelf opgelost met de aanschaf van extra ventilator ( amazon)
Tip: maak van alle serienummers foto’s achterzijde TV, uitgeknipte barcode doos etc. Samsung doet heel moeilijk bij aanvragen van artikelen.

Pluspunten

• Stijl
  • Beeldkwaliteit
  • Bediening en opties

Minpunten

• Warmte one connext box

P. Camerman 21-10-2020

Eenvoudig mooi!

Geschreven voor: Samsung QE65LS03TASXXN 2020 QLED

Prachtige TV door zijn eenvoud, een echt kunstwerk tegen de muur. Met zo een zuiver beeld is 65" het perfecte beeld om naar te kijken!

Pluspunten

• Voeding en sturingen gaan door 1 dun kabeltje
  • prijs/kwaliteit
  • meer als alleen tv

Minpunten

• Tot hier toe geen

Cigo 24-09-2020

Cigo

Geschreven voor: Samsung QE32LS03TBW 2020 QLED

Deze Samsung The Frame tv hebben wij niet aan de muur gehangen, maar ondanks dat hadden we een prettige ervaring bij het tv kijken. Beeldkwaliteit is zoals we van Samsung gewend zijn, helder en kleurrijk. Hier is niks op aan te merken. Je ziet echter wel duidelijk verschil met onze huidige Samsung tv. Smart menu van The Frame is toch net iets vlotter en door ontwikkeling van technologie een beter beeld. Daarnaast zijn we erg enthousiast over de mogelijkheden zoals Spotify en Netflix, waarbij we moeten bekennen dat er door de tv goede geluidskwaliteit wordt geleverd ondanks zijn formaat. Design van deze tv is verder ook goed. Als we deze tv aan de muur gehangen zou hebben, dan zou het net een schilderij zijn (waar het tenslotte ook voor bedoeld is). We hebben weinig/geen gebruik gemaakt van de Artstore en voornamelijk onze eigen privéfoto's gebruikt in Artmode. De One connection box is ook erg handig, zodat kabels goed weggewerkt en nauwelijks zichtbaar zijn. Kortom, wij raden deze tv zeker aan, alleen zouden we deze eerder in de slaapkamer plaatsen dan in de woonkwamer ivm grootte van tv. Betreft prijs/kwaliteit verhouding is dit een prima tv en raden we deze ook zeker aan.

MarijnvdP 21-09-2020

Prachtige design TV - mooi beeld en goed geluid

Geschreven voor: Samsung QE32LS03TBW 2020 QLED

Ik heb deze TV nu ruim 2 maanden in huis. Klein van stuk (slank) echt een sieraad voor ons interieur. Hangt aan de muur, en ziet er dus eigenlijk uit als een schilderij / fotolijst.

Installatie was appeltje eitje. Samsung heeft dat als merk goed onder knie en dat geldt dus ook bij deze tv. Veel mogelijkheden voor gebruik, kind kan de was doen. Apps als Netflix NPO etc draaien goed en zonder haperingen. Beeld is prachtig, en ook het geluid wat hij geeft is bijzonder goed te noemen. Schakelen tussen apps gaat makkelijk en snel. Kortom, ik ben er blij mee!

Leuke extraatje is de mogelijkheid om Art te uploaden en daarmee een beroemd kunstwerk aan je muur te hangen. Veel leuker dan zo'n zwart vlak! Maar ook een eigen foto of slideshow behoort tot de mogelijkheden. Kortom #aanrader

Pluspunten

• design (plat)
  • Beeld

John 16-09-2020

Leuk voor aan de muur

Geschreven voor: Samsung QE32LS03TBW 2020 QLED

Ik heb een goede eerste ervaring met de Samsung The Frame. Deze heb ik niet aan de muur opgehangen omdat ik daar nogal onhandig in ben. Ik vind het een prima TV, welk lekker vlot werkt en een mooi, strak design heeft. Daarnaast heeft deze TV een heldere en kleurrijke beeldkwaliteit zoals ik van Samsung gewend bent. Ik was ook erg benieuwd naar Airplay 2 functies, maar deze functie heb ik helaas niet gevonden. Helaas is er bij deze tv geen one invisible connection kabel (doorzichtige kabel) meegeleverd, maar een normale kabel. Deze wordt alleen bij grotere tv's meegeleverd. Een doorzichtige kabel ziet er namelijk toch net iets strakker uit. Daarnaast komt er goed geluid uit deze tv, dat had ik niet verwacht van een tv van deze formaat. De One Connect Box is ook super handig, dat scheelt veel gedoe met kabels. De afstandsbediening werkt ook goed en heeft een goed ontvangst. Ik heb een eigen foto gekozen voor in de Frame. In de ArtStore staan ook leuke schilderijen. Het is jammer dat ArtStore geld kost, waardoor ik voornamelijk mijn eigen foto's heb gebruikt in de Artmode. De Smart Hub menu werkt vlot en snel. Ik ben met mijn eigen huidige Samsung tv hier bekend mee, maar deze werkt toch net iets vlotter.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Smart werkt vlot
  • Degelijk beeld

Minpunten

• Geen doorzichtige kabel meegeleverd

Lilo 07-09-2020

Aanvulling op het interieur met dubbel kijkplezier!

Geschreven voor: Samsung QE32LS03TBW 2020 QLED

Sinds een maand de Samsung Frame in gebruik. In gebruik name gaat heel eenvoudig, zo uit de doos en de aansluitingen maken gaat heel simpel. Handig dat de TV met een lange dunnen kabel naar een soort receiver unit gaat die je netjes kunt wegwerken in een kastje.
Heel tevreden over het dunne beeldscherm en het mooie vlakke afhangen op de muur, het geeft echt een beeld van een schilderij. Precies waar ik hem ook voor bedoeld had en helemaal passend tussen mijn andere kaders.
De instellen van de Samsung Frame zelf vond ik wel wat tegenvallen. De aangeboden APP’s lijken niet geheel op de Nederlandse markt gericht en ook het koppelen met de KPN experia had even wat extra aandacht nodig. Ik verwacht dat Samsung nog wel met een uitbreiding van de App’s gaat komen, zodat ook het kunnen afspelen van video en beeld van mijn Iphone wel mogelijk is.
De aangeboden mogelijkheden om te kiezen uit kunstwerken of je eigen beelden om te tonen wanneer je geen TV kijkt, maar de Frame gewoon hebt hangen zijn echt veelzijdig en erg mooi!

Pluspunten

• design
  • uitstraling

Minpunten

• installatie
  • Apps

familie van Doorn 07-09-2020

Wat een sierraad aan de muur!

Geschreven voor: Samsung QE32LS03TBW 2020 QLED

Een week geleden kreeg ik de 'Frame' voor mijn verjaardag.
De installatie ging vlot en was eenvoudig. Al heel snel konden wij als familie genieten van een prachtig beeld. Mooie heldere kleuren en een bijzonder goed geluid. De afstandsbediening reageert razend snel en de 'Frame' op ons internet doet hij het prima. Geen enkele hapering bij het bekijken van Netflix of Youtube.
Het design is schitterend. Zo plat, het is echt of dat er een schilderij aan de muur hangt. Dat je zelf kunt kiezen wat er zichtbaar is (Art of bijvoorbeeld een eigen foto of fotocollage) maakt het natuurlijk helemaal af. Wij gebruiken hem als schilderij aan de muur als hij uit staat, echt een sieraad in de woonkamer (in plaats van zo'n zwart scherm).

Pluspunten

• design
  • snelheid

Minpunten

• kleine bijdrage voor ART