Philips EasySpeed GC2145 - Reviews

Kleuren
blauw, wit
Type/soort
strijkijzer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 11 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Jo V. 30-06-2018

Soepel strijken

Het strijkijzer maakt de meeste beloftes waar, enkel het antidruppelsysteem werkt niet zoals het wordt geadverteerd. Het is erg licht, snel warm en het glijdt als het ware over de stof. Ik zou het dus zeker wel aanraden, want een beetje water op kledij kan uiteraard geen kwaad. Ook leuk dat het met kraanwater werkt.

Pluspunten

• lichtgewicht
  • glijdt soepel over de stoffen
  • heel erg snel warm
  • stoomt prima

Minpunten

• lekt wel water

Ann09 29-06-2018

Licht en gebruiksvriendelijk

Ik zocht een licht strijkijzer, dat toch heel goed doet wat het moet. Dit is een toppertje! Een klein en handig strijkijzer. Snel en efficiënt voor een kleine prijs

Pluspunten

• licht gewicht
  • prijs

svansteen 29-06-2018

Super makkelijk en snel in gebruik

Heel tevreden met dit strijkijzer! Vooral voor last minute strijkklusjes ideaal, aangezien hij heel snel opwarmt en klaar is voor gebruik. Heel makkelijk in gebruik en verschillende standen voor verschillende soorten stoffen.

Pruttelt soms wel wat heet water uit tijdens gebruik.

Superniek 27-06-2018

Vlot, gebruiksvriendelijk en degelijk strijkijzer

Super dat ik, als mama van drie kids, deze stoomstrijkijzer mag testen! De eerste inspectie is meteen al positief. Het apparaat ziet er keurig uit en is voldoende zwaar en voelt daarom degelijk aan in de hand. Ook de knopjes en klepjes zijn van goed materiaal.
Aan de slag dan maar! Wat kan er veel water in… en het klopt dat het apparaat snel opwarmt, dat vind ik echt een plus. De onderkant van het strijkijzer glijdt soepel over de stof. Het is nog zoeken naar de beste stand voor het beste resultaat, maar ik ben nu al erg positief. Ik ben niet zo gewend aan de knoppen bovenop het toestel, waardoor er soms spontaan water uit sproeit, dat vraagt nog wat oefening. De eerste strijkervaringen zijn, na twee strijkbeurten, zeker positief.
In deze prijscategorie koop je een degelijk strijkijzer met voldoende functionaliteiten, dat snel opwarmt en een goed resultaat geeft. Ik zou het dus zeker aanraden!!

Pluspunten

• Snelle opwarmtijd
  • Degelijk design

Anoniem 26-06-2018

Wat een fijne strijkbout

Net in huis gauw een strijkers gecreëerd want kon niet wachten met uitproberen maar wat een fijne strijkbout is het, de stoom functie is ook perfect!

David 24-06-2018

Snel en goed(koop)

Ik heb dit stoomstrijkijzer net in huis. Gelijk aan de slag gegaan met mijn overhemden die door de verhuizing flink gekreukt waren. Nog voor ik de strijkplank had gepakt klinkte al het geluid van het behalen van de gewenste temperatuur. Zo snel??’ Ja echt! Fijn als je in de ochtend nog even snel je overhemd wil opfrissen.

Hij strijkt heel soepel en de meeste kreukels gaan er moeiteloos uit. De stoomfunctie is fijn omdat het ook de muffe stofgeur, die kleding kan hebben als het lang niet hebt gedragen, moeiteloos weghaalt.

Het vocht is verdampt voor je er erg in hebt dus je hoeft niet bang te zijn voor natte plekken.

De allerhardste kreukels kreeg ik er niet 1,2,3 uit maar ik moet dan ook nog even goed kennnis maken met alle opties en mijn ideale instellingen te vinden.

Een dikke aanrader. En die prijs is echt heel goed. Een topmerk toestel voor een budget prijs. Beter kan niet denk ik?

Pluspunten

• Snel warm
  • Goede stoomfunctie
  • Snel gladde resultaten

Helga 18-06-2018

Doet wat hij beloofd

Wat de Philips easyspeed beloofd doet hij ook echt. Het strijkijzer is snel opgewarmd, ligt makkelijk in de hand. Het strijkt vlot en goed kleding, dekbedovertrekken, handdoeken. Bij gebruik van de stoomfunctie hoeft er niet regelmatig water bijgevuld te worden door het strijkgemak. Goed strijkijzer en mooie vormgeving.
Het enige wat jammer is dat er niks bij zit om het waterreservoir te vullen.

Pluspunten

• snel opgewarmd
  • lange stoomfunctie
  • ligt fijn in de hand
  • mooi design
  • strijkt vlot en goed

Minpunten

• bekertje om het waterreservoir te vullen

SilkeDee 15-06-2018

EasySpeed is easy!

Wanneer ik de eerste keer het strijkijzer in de hand nam om te strijken, vielen niet alleen zijn "goede looks" op, maar ook hoe goed deze in de hand ligt. Mede doordat hij niet te zwaar was en lekker gleed over de stof, was de strijk sneller gedaan dan normaal..
De keuze om zelf de stof te bepalen (draaien aan wieltje) en de keuze om zelf je hoeveelheid stoom te bepalen maken dit ijzer nog fijner om mee te werken.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit
  • Strijkt snel
  • Verschillende keuzes

Minpunten

• Nog geen ontdekt

Mugje1984 15-06-2018

Een heerlijk apparaat met gebruiksgemak

Wat een fijn apparaat om nee te strijken. Ligt lekker in de hand, heeft de mogelijkheid een beetje stoom of juist heel krachtig te doen. En heel fijn dat het een anti lek mogelijkheid heeft en een anti kalk systeem. Heel blij ben ik er mee.

Katzenia 14-06-2018

Ook gebruiksvriendelijk voor "strijknoobs"!

Ik ben echt een ramp met strijken en laat het vaak aan mijn partner over. Vandaag durfde ik het wel aan met mijn GC2145 stoomstrijkijzer. Als eerste valt op dat het lekker in de hand ligt en het heeft een eenvoudige handleiding (let wel: dit is middels getekende plaatjes, maar desondanks goed te begrijpen). Een duidelijke scrollwiel met de stofsoorten (synthetisch, zijde, katoen) en je kunt kiezen tussen verschillende stoom-sterktes. Ik heb alle temperaturen gehad en wat was het prettig dat mijn strijkijzer binnen no time de juiste temperatuur steeds inschakelde!
Ook leuk: er zit een Eco-stand voor het stomen, welke ik heb gebruikt. Wel druppelde het bij mij een klein beetje na op deze Eco-stand. Dit hoeft natuurlijk bij anderen niet zo te zijn. Het fijne was wel dat het apparaat meteen stopte met stomen, wanneer ik hem tussendoor op z'n kant zette. Zo krijg je dus geen stoomklap in je gezicht of iets dergelijks.
Er zit verder nog een spray-knopje en ernaast een stoomboost-knopje. De spray-knop bevochtigt het stof zeer voldoende, wel even opletten dat je dan goed richt (ik sprayde er steeds flink naast, oeps!). De stoomboost-knop geeft een lekkere, stevige stoomwolk, waardoor mijn (redelijk dikke) spijkerbroeken echt heel snel glad waren.
Ik vond het waterresevoir erg gemakkelijk om te vullen: de opening hiervan was groot genoeg om het te vullen met water en ook het leeggooien ging probleemloos.
Een ander klein puntje: ik liep wat te vechten met het 2 meter lange snoer, deze had van mij iets langer gemogen.
Over de Calc-Clean optie kan ik momenteel helaas nog niets schrijven, omdat ik mijn strijkijzer nog niet erg lang in mijn bezit heb.

Met dit strijkijzer ben ik zeer tevreden, dat ik als "Strijknoob"-zijnde met alle vertrouwen het strijkwerk voortaan zelf kan verrichten. Dit model heeft overigens GEEN 'automatisch uitschakelen'-optie, maar zelf kan ik daar wel mee leven.

MadcoilJuniper 13-06-2018

Prima prijs/kwaliteit verhouding

Ik was blij verrast door dit strijkijzer. Het is supersnel klaar voor gebruik. Op de instelknop staan zelfs stofsoorten aangegeven. Het strijkijzer geeft dan automatisch de juiste warmte en de juiste hoeveelheid stoom. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om de stoom helemaal uit te zetten. Hij is licht en glijdt makkelijk over elke stof. Ik ben tevreden!

Pluspunten

• Licht
  • Warmt snel op