Dyson Cinetic Big Ball Absolute 2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson Cinetic Big Ball Absolute 2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

welkomrojn 03-09-2020

Prima stofzuiger veel zuigkracht niet erg pratisch en duur

Ik heb deze Dyson 2 weken in gebruik. Hiervoor had ik ook een Dyson DC 19 Allergy Parquet. Deze is er na 11 jaar mee gestopt. Mijn ervaring op dit moment is dat ik heel erg moet wennen.
De duwstang is erg lang te maken en op mijn eigen lengte in te stellen. Ik ben 1.80 en dat is t.o.v. van mijn vorige Dyson een verbetering. Wel vind ik de manier van stellen niet praktisch. Je moet een knop indrukken vlak bij de zuigmond en dan met je andere hand het andere gedeelte omhoog duwen/trekken en als het even kan ook de zuigmond met je voet op de grond houden. De duwstang is van plastic. Bij mijn vorige was dit een eenvoudigere handeling en de duwstang was van aluminium en voelde degelijker.
De accessoires aan de duwstang vind ik persoonlijk niet praktisch. Het belemmert mij om met de stofzuiger onder de meubels te zuigen omdat die dan in de weg zitten.
Ook het verwisselen van andere zuigmondjes bijv. bij het zuigen van de trap vind ik niet handig. Dit mondje zit aan de stang bevestigd, daar moet ik het eerst van afhalen en dan op het handvat bevestigen. Voor beide handelingen heb ik 2 handen nodig. Voor mijn gevoel kom ik steeds een hand te kort. Bij mijn vorige Dyson zaten de hulpstukken (3 stuks) op de stofzuiger zelf geklikt en kon ik die met één hand eraf halen en met één hand op het handvat bevestigen. Dat gaat nu niet meer.
Ook het aantal bijgeleverde zuigmonden is in mijn beleving te veel. Het zijn in totaal 8 stuks. 4 zuigmonden voor over de vloer en 4 voor andere zuighandelingen. Ik heb zelf een harde vloer boven en beneden en op de trap vloerbedekking. De ervaring na 2 weken is dat ik één zuigmond gebruik voor de vloeren en een klein mondje voor de trap. Voor de plinten en op de meubels gebruikte ik voorheen het kleine borsteltje wat ik aan het handvat vasthield. Maar dat kleine borsteltje zit nu aan een lange stang. Persoonlijk vind ik dit niet praktisch omdat ik liever het mondje zelf vasthoud dan dat ik dit aan de stang doe. Maar wellicht kan dit op een andere manier bevestigd worden, dat heb ik nog niet ontdekt en ook dit is een kwestie van wennen lijkt mij. Van dit borsteltje aan die stang zijn er 2 en die andere kan je uittrekken een heeft een stuk flexibele slang. Maar waarom er dan 2 van zijn weet ik niet want je kan die ook gebruiken als de flexibele slang erin zit. Dan is er nog een borsteltje waar je volgens mij de lamellen/luxaflex en radiatoren mee kan stofzuigen. Die heb ik ook gebruikt en dat is wel praktisch maar die heb je niet bij de hand want die kan je niet aan de stofzuiger bevestigen dus die ligt in de kast opgeborgen. En dan is er nog eentje
Verder is deze stofzuiger niet veel zwaarder of lichter dan mijn vorige en maakt ook niet meer of minder herrie wat volgens de omschrijving wel zou moeten 25% minder geluid wordt geschreven. Een stofzuiger maakt nu eenmaal veel geluid.
De zuigkracht is prima en ook veel beter dan mijn vorige en ik vind het leegmaken van het stofreservoir wel een verbetering t.o.v. mijn vorige Dyson. Dit gaat heel eenvoudig.
Over de degelijkheid en duurzaamheid kan ik nog niet veel melden daar ik hem nog pas 2 weken in mijn bezit heb.
Persoonlijk vind ik de veranderingen t.o.v. mijn oude Dyson niet allemaal een verbetering. En ook vind ik dat deze stofzuiger niet erg praktisch is. Het lijkt mij dat hij op de tekentafel is ontwikkeld, zonder in de praktijk uit te proberen of alle veranderingen ook praktisch zijn.
Ik ben matig enthousiast maar dat gaat meer over mijn gevoel en ik ga er vanuit dat het een kwestie is van wennen.
Al met al doet ie wat ie moet doen goed en dat is stof op zuigen.

Pluspunten

• Veel zuigkracht
  • Lange duwstang
  • Makkelijk te reinigen/legen

Minpunten

• Te veel accessoires
  • Onpraktisch

welkomrojn 25-01-2022

Nu bijna anderhalf jaar verder moet ik zeggen dat ik gewend ben aan de stofzuiger maar ik blijf bij mijn review zoals hierboven omschreven. Ik heb een manier gevonden om met de stofzuiger te werken maar ik blijf het zeer onpraktisch vinden. Verder vind ik het oprolmechanisme van de stofzuiger zeer teleurstellend. Voor zoveel geld had ik verwacht dat dat beter zou werken. Ik moet het snoer begeleiden om op te rollen en het laatste stukje gaat er al niet meer in.
Al met al een hele dure stofzuiger waarvan ik vind dat hij de beloften niet waar maakt. Ik zie bij anderen een goedkoper model wat praktischer is en waarvan je het snoer tegen moet houden omdat het zo hard naar binnen schiet.

Thecla 04-02-2020

Geweldige stofzuiger

Mijn 3e "gewone" Dyson stofzuiger in 35 jaar. Ik schrok ervan toen ik de nieuwe de eerste gebruikte hoeveel de oude Dyson had laten liggen op bijvoorbeeld de trap.
Sinds een paar maanden hebben wij 3 kittens en die verharen natuurlijk.
Wat een geweldige zuigkracht. In gewicht is hij niet de lichtste maar bij het stofzuiger glijdt hij moeiteloos achter je aan. Ook de borstel voor harde vloeren werkt perfect op het laminaat. Ik ben heel blij met deze Dyson.

Pluspunten

• Flexibel
  • Zuigkracht

Minpunten

• Gewicht bij trap stofzuigen

Frie 03-06-2018

Niet goedkoop maar perfect!

Met 3 grote honden en 2 katten in huis is Dyson de enige aan te raden stofzakloze stofzuiger.

Once you go Dyson, you never go back....lang getwijfeld om dit type te nemen omdat de reviews niet altijd 100% bevredigend zijn....heb deze nu een tweetal weken dagelijks in gebruik. Het is wennen in het begin (maar dat is met alles zo....) beetje uitzoeken welke van de talrijke hulpstukken je wanneer en waar kunt gebruiken maar ik ben absoluut verkocht en overtuigd....deze is TOP...wij hebben owv de huisdieren slechts 2 tapijtjes en voor de rest overal stenen en parket en je hebt zonder al te veel manipulaties steeds de geschikte borstel. Krachtig, wendbaar, gemakkelijk te ledigen bak, licht in de hand....

Vorige Dyson DC11 had een (niet noodzakelijk) sluitstukje aan de buis dat was afgebroken. Kon niet vervangen worden omdat er geen wisselstukken beschikbaar waren. Dyson stelde een mooie korting voor ter compensatie...oude Dyson doet nu dienst in de hobbyruimte.. beetje decadent met 2 kampioenen (stofzuigers) in huis...je leeft maar 1 keer en het leven is te kort om een slechte stofzuiger in huis te halen

Pluspunten

• Krachtig
  • Gebruiksvriendelijk
  • Geen of weinig onderhoud
  • Geen zakken
  • Doet absoluut wat ervan verwacht wordt

Minpunten

• Moet het echt?...prijs...:-)

Dave777 12-03-2018

Dyson big ball bigger marketing

Heb deze Dyson Kinetic Big Ball Absolute 2 gekocht om mijn oudere nog perfect werkende Dyson DC19 te vervangen. Eerste indruk upgrade was niet alleen niet noodzakelijk maar vooral a waste of money. Dit is de duurste Dyson stofzuiger maar alles eraan voelt minder en fiddlier dan de eerste reeksen. De motor is nog maar 750 watt ipv mijn vorige Dyson DC19 die 1400 watt was en ja natuurlijk merk je dat! De zuigkwaliteit is hoe dan ook redelijk maar het materiaal, sluitstukken en gebruiksgemak is ver beneden peil voor een 500 Euro kostende stofzuiger. Het opvangbakje is veel te complex geconstrueerd, de pneumatic zuigmond veel te dik en te zwaar. Hoe dan ook heb ik spijt dat ik mijn oude DC19 heb verkocht. Alles is plastickie en veel te gimmickie ben benieuwd hoe lang deze mee zal gaan de garantie van Dyson is het enigste dat me enigzins gerust maakt. Vind dit model ook veel te klein!

Pluspunten

• Dyson garantie duur
  • Ziet best cool uit

Minpunten

• Slechts 750 watt nog maar
  • Mega prijskaartje
  • Onhandige pneumatic zuigmond
  • Veel te complex geconstrueerd

A. Nicolai 30-12-2017

Slecht stofreservoir en onprofessionele klantenservice

Wij zijn niet tevreden over het stofreservoir, deze schiet steeds open zodra je hem los klikt. Hierdoor valt alles vlak voor de stofzuiger er weer uit. Kan je alles wat je net hebt opgezogen nogmaals opzuigen. Verder is het snoer erg kort. Pluspunt is wel de zuigkracht. Helaas slechte ervaring met klantenservice. Verbraken de verbinding na 33 minuten in de wacht omdat ze sloten. Niet keurig de wachtrij afgewerkt maar bij alle wachtenden de verbinding verbroken.

Pluspunten

• Zuigkracht

Minpunten

• Stofbak gaat steeds open
  • Snoer erg kort

Dyson Benelux 03-01-2018

Beste A. Nicolai,

Dank voor uw review.

Wij vinden het ook zeer vervelend voor u dat de stofbak zomaar open valt. Dat behoort het dan ook zeker niet te doen. Wij zouden graag het onderdeel voor u willen vervangen. Ik zou u graag willen vragen om contact met ons op te nemen. U heeft namelijk 5 Jarige Garantie op uw Dyson dit geldt voor alle bijhorende onderdelen. kunt u contact opnemen met de klantenservice, via 0800-0206203 Nederland of België 0800-39208) of per e-mail Nederland ( Help@Dyson.nl ) Belgie ( Help@Dyson.be we helpen u dan graag verder.

Vriendelijke groet,

Dyson Benelux

Stan 05-11-2017

prijsklasse iets aan de dure kant, kwaliteit zeer goed

Heb in het verleden heel wat stofzuigers versleten, en 10 jaar geleden de eerste Dyson DC80T gekocht, was zeer tevreden hierover.
Deze stofzuiger leef nu nog, maar nu begint enkele onderdelen te slijten, dus ben ik weer gaan oriënteren voor een goede stofzuiger.

Ik kwam uiteindelijk weer bij DYSON terecht, en na lang vergelijken met andere stofzuigers Is mijn keus weer gevallen op de "Dyson Cinetic Big Ball Absolute 2".
Ik moet zeggen:
☆ TOP apparaat!
☆ Geluid Is inderdaad stiller
☆ zuigkracht Is supper (ben sneller klaar met zuigen, en schoner)
☆ gebruiksgemak geweldig
☆ prijs ja is inderdaad duur, maar spreid dat over 10 jaar .....mijn vorige Dyson.

Er is één klein nadeel: de handvat op de steel is voor mensen met een handicap (bv. Reuma) een gevecht.

Pluspunten

• Veel Hulp stukken
  • Zeer goede zuigkracht
  • Geluid zeer stil
  • Licht gewicht
  • Makkelijk tank legen

Minpunten

• Steel handvat (mensen met handicap )