Miele Blizzard CX1 Comfort

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele Blizzard CX1 Comfort op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

m**********@h********** 01-08-2022

Miele cx1 duur en niet duurzaam.

De cx1 stofzuigers zuigen wel goed maar:
De kwaliteit van de cx1 series zijn rond uit slecht te noemen, voor zo'n dure stofzuiger:
1) na een aantal jaar, zolang is deze nog niet op de markt, is nu ook de stofzuigerstang stuk, de verstelbare schuif/rem werkt niet meer.
2) de zwarte klep van het groffilter is bij de schanieren stuk, een zwakpunt van de cx1.
3) ik heb de machine opengemaakt: het Hepa filter longlive filter in de machine is niet vervangbaar, daarvoor zit ook nog een sponsje, was zwart en het Hepa filter is ook zwart, dit veroorzaakt door het hele fijne stof, dat niet wordt tegengehouden door het Groffilter en het Fijnfilter.
Zorgt alleen dat het in de machine te heet wordt, motor kan daardoor stuk gaan.
Oude stofzuigers van Miele, waren een stuk beter!
Miele is niet altijd beter!

Pluspunten

• Zuigkracht

Minpunten

• Hepa filter niet vervangbaar
  • Groffilterbak schanier snel defect
  • Stofzuigerstang snel stuk
  • Stofzuigermond erg zwaar de Ecoteq plus

Richard 26-08-2018

Zeer zwakke zuigkracht

Geschreven voor: Miele Blizzard CX1 Comfort

Na 10 jaar een Miele parkett & co te hebben gehad, die uitstekend beviel hebben we dit model gekocht, wederom van Miele. De stofzuiger ziet er mooi uit en is een mooi staaltje techniek. Echter valt de stofzuiger in gebruik zwaar tegen. Stofzuigen noemen we tegenwoordig precisie-zuigen, omdat deze stofzuiger zelfs de grootste moeite heeft met hagelslag op te zuigen. De enige manier om dit voor elkaar te krijgen is de mond er hard op te duwen. Zelfs dan blijft er vaak nog wat liggen. Er zit een grote stofzuigermond bij, deze hebben we al vervangen door een zelfde mond met die een stuk kleiner is, zodat er minder oppervlak is. Dit gaat iets beter, maar het is verre van goed.

De stofzuiger is een keer terug geweest naar de fabriek ter controle, verrassend genoeg werd de stofzuiger in orde bevonden. Voor een product van Miele, met dit prijskaartje vind ik het een absolute afrader.

Pluspunten

• Desgin
  • Gadgetgehalte

Minpunten

• Zeer zwakke zuigkracht
  • Omvang

Wendy 08-04-2018

Prettig in gebruik

Geschreven voor: Miele Blizzard CX1 Comfort

Fijne stofzuiger die de ruimte snel schoonmaakt.
De ergonomische stofzuiger steel is erg fijn.
De parketborstel is echt een top uitkomst en je komt overal bij.
De stofzuiger zelf is best zwaar je neemt hem daarom niet snel mee de trap op naar boven.
Het snoer is aan de korte kant.

Pluspunten

• Ergonomisch handvat
  • Parket borstel

Minpunten

• Kort snoer
  • Gewocht

Vrediens 23-03-2018

Stille en veelzijdige stofzuiger

Geschreven voor: Miele Blizzard CX1 Comfort

Grote, degelijke stofzuiger. Stofzuiger heeft goede zuigkracht die kan worden aangepast aan het soort ondergrond (gladde vloer, vloerbedekking,tapijt en gordijnen). Het standaardborstel is goed voor elke ondergrond, echter nadeel is dat het borstel niet plat genoeg is om onder de bank en het dressoir te komen. Er zijn verschillende borstels meegeleverd waaronder een platte brede borstel voor de gladde vloeren die dat wel kan. Kwestie van borstel wisselen en is het probleem opgelost. De stofzuiger is nogal groot en zwaar, maar met goede set wieltjes waardoor hij soepel en vlot over de vloer glijdt i.p.v. hard aan te moeten trekken. Enige minpunt wat ik heb ervaren is het stofzuigen van de trap: hij is net iets te groot voor om de stofzuiger op de traptrede te zetten. Ik moest hem steeds tegenhouden zodat hij niet omvalt. Aan de voordelen kant: strak design, degelijke robuuste onderdelen, veel opzetstukken, zeer goede zuigkracht die niet achteruitgaat naarmate het stofreservoir volraakt, geen stofzak nodig, geschikt voor iedere ondergrond, heel stil. Ik zou hem aanbevelen

Pluspunten

• Geschikt voor verschillende ondergronden
  • Veel opzetstukken
  • goede zuigkracht ondanks minder watt
  • Geen stofzak nodig

Minpunten

• Aan de grote kant
  • Aan de zware kant

M en B 22-03-2018

Superfijne stofzuiger

Geschreven voor: Miele Blizzard CX1 Comfort

We waren al lang op zoek naar een stofzuiger toen ons oog op deze viel. Na deze een maand te hebben gebruikt zijn we meer dan tevreden. De stofzuiger werkt supergoed. Hij is wel een beetje zwaar in het gebruik maar hier raak je wel snel aan gewend gelukkig. Het snoer is lang genoeg en wat ik ook heel handig vind is dat het snoer automatisch oprolt met 1 druk op de knop. Het handvat is handig zodat je niet meer hoeft te bukken om de stofzuiger aan en uit te zetten. Ook kun je hiermee de zuigkracht aanpassen. Handig voor verschillende soorten vloeren.

Het reservoir is ook eenvoudig te legen en heel hygiënisch. Je hoeft het vuil niet aan te raken.

Ik zou Deze stofzuiger zeker aanraden. Hij kan wel wat luid zijn maar met een muziekje op heb je hier helemaal geen last meer van!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Lang snoer
  • Handvat

Minpunten

• Zwaar
  • Luid

Max 22-03-2018

Zeer gebruiksvriendelijke en goed werkende stofzuiger!

Geschreven voor: Miele Blizzard CX1 Comfort

Zeer gebruiksvriendelijke en goed werkende stofzuiger! Deze stofzuiger 3 weken getest en zeer tevreden over het product. Positieve eigenschappen: aan uit schakelaar in zuigstang en meerdere zuig standen. Zeker een aanrader.

Pluspunten

• Zuigstanden
  • Aan uit schakelaar in zuigstang

Laurens Ouwerkerk 29-10-2017

Krachtige high tech stofzuiger

Geschreven voor: Miele Blizzard CX1 Comfort

Wij hebben twee kleine kinderen en moeten dus vaak stofzuigen. Deze miele stofzuiger is ideaal, erg krachtig en met een grote zuigmond, dus zo klaar!
Verder leuk dat je de sterkte kan instellen op het handvat, net ff beetje techie.

Pluspunten

• grote zuigmond

Minpunten

• groot, dus relatief zwaar

Gerard van der Steen 16-10-2017

Stofzuiger met veel wendbaarheid en controle

Geschreven voor: Miele Blizzard CX1 Comfort

Bij de aanschaf van een stofzuiger wil je graag weten of dat de nieuwe aankoop aan je verwachtingen voldoet. De stofzuiger wordt in ons huis 1 tot meer keren per week gebruikt en dan wil je wel een machine waar je op kan vertrouwen.

De Miele Blizzard CX1 Comfort Ecoline is een iets grotere stofzuiger maar desondanks erg wendbaar. De vorm van de stofzuiger is prima gevormd en komt gemakkelijk overal langs. Het lange snoer is super handig en zo kom je echt overal zonder de stekker vaak om te pluggen.

Het aan en uitzetten van de Miele Blizzard is duidelijk anders dan onze oude stofzuiger. Op het ergonomische handvat van deze stofzuiger zit een controle paneel waarmee je de stofzuiger niet alleen aan en uit kan zetten maar ook in verschillende standen kan schakelen. Geen geanimeerde schuifjes om minder zuigkracht te simuleren maar echt een of meer tandjes lager of hoger; echt super handig.

Deze huishoudelijke machine maakt weinig geluid en dat is voor een zakvrije stofzuiger best goed.
De zuigkracht is niet beter dan onze oude stofzuiger maar hij maakt zichtbaar schoon. Ook deze stofzuiger geraakt vol , tenminste de container, want er zit uiteraard geen zak in. Wie wil er nu een stofzuiger waar je steeds de zak moet verwisselen als er een versie te koop is zonder zak. De zuigkracht blijft totdat de container vol is gelijk. De container waar het vuil in komt is transparant en zodra er iets ongemerkt of per ongeluk wordt opgezogen dan is dit snel te zien of te vinden in de container.

De stofzuigerstang is gemakkelijk in en uit te schuiven, maar waar ik echt enthousiast over ben is dat er een extra parketborstel bij zit. Deze borstel is super wendbaar. Hij is breder dan andere borstels maar op een of ander manier kom je echt overal bij. Dit is echt een goed ontwikkelde borstel.

Voor ons gezin een blijvertje, want ook een taak die je in huis niet als en plezierige taak ziet gaat je nu wat gemakkelijker af.

Al met al de plussen en minnen op een rij.
Handige controle
Erg wendbare borstel
Lang snoer
Zakvrij en transparante container

Min
Gelijkwaardige zuigkracht als de vorige stofzuiger

Pluspunten

• hoog controle factor
  • Land snoer
  • transparante container
  • geen zak nodig
  • super wendbare parketborstel

Minpunten

• Gelijkwaardige zuigkracht als de vorige stofzuiger

Inca35 15-10-2017

Zeer tevreden

Geschreven voor: Miele Blizzard CX1 Comfort

Deze stofzuiger nu een week in bezit. Tot nu toe erg positief. Het is onze eerst zakloze stofzuiger omdat we een keer een stofzuiger zonder zak wilden hebben. Ik had niet verwacht dat hij zo goed zou bevallen. De zuigkracht is goed, het filter doet goed zijn werk want hij ruikt niet, hij is soepel zwenkbaar. Tevens is het geluid prima, op de hoogst stand maakt hij natuurlijk meer lawaai maar is nog steeds niet te veel lawaai. Voordeel is ook dat je de bedieningsknoppen op het handvat hebt. Sowieso vind ik het speciale handvat erg fijn. De stang is lekker lang, dit is bij veel stofzuigers toch wat minder. Wij gebruiken vooral de parketborstel omdat we een houten vloer en een tegelvloer hebben. Deze borstel is mooi breed waardoor je veel oppervlakte meeneemt. Tot nu toe dus heel tevreden.

Pluspunten

• soepel zwenkbaar
  • zakloos
  • lange steel
  • bediening op handvat

Minpunten

• best prijzig maar is het wel waard

fuyur 11-10-2017

Waanzinnig

Geschreven voor: Miele Blizzard CX1 Comfort

Wat een mooie stofzuiger. Ik heb de stofzuiger direct getest. Ik probeer eerst alles zelf voordat ik de gebruiksaanwijzing lees. Fit ging herl gemakkelijk. Wat zo fijn is aan de stofzuiger is de lange telescoop buis. Ik ben vrij lang dus dat is erg prettig. De knopjes op het handvat is ideaal. Erg luxe. De stofzuiger heeft wieltjes van rubber ook erg fijn waardoor het rollen geen geluid maskt en erg soepel gaat. Erg blij mee.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Lange telescoop buis
  • Makkelijk te legen
  • Maskt weinig geluid

Minpunten

• Aan de grote kant

Edwin76 11-10-2017

Krachtige motor voor een zakloze stofzuiger

Geschreven voor: Miele Blizzard CX1 Comfort

Het probleem met zakloze stofzuigers is dat ze vaak moet inboeten aan zuigkracht is mijn ervaring. Heb inmiddels 3 stofzuigers versleten die geen zak meer hadden en op den duur werd de zuigkracht steeds minder. Totdat ik deze stofzuiger mocht testen in de winkel, ik merkte gelijk dat deze motor veel krachtiger was dan mijn vorige exemplaren. Daarom heb ik ook diep in de buidel getast en uiteindelijk deze Miele gekocht. Want dat is eigenlijk ook mijn enige maar... de prijs. Deze stofzuiger kent verder alleen maar voordelen, een extra brede parketborstel waardoor je sneller klaar bent met de kamers, een handvat waar een aan en uit knop op zit, waardoor je niet iedere keer hoeft te bukken om hem aan of uit te zetten. En verder het snoer wat met 1 druk op de knop oprolt, en een veel stiller geluid dan dat ik gewend ben. Wat trouwens ook handig is is de opzetborstels voor meubels, trap, auto etc, deze klik je in/op de stofzuiger zelf waardoor je ze nooit meer kwijt raakt, dat laatste was bij mij vaak het geval. Het in elkaar zetten van de stofzuiger is een makkie, snel klaar en geode degenlijke sterke onderdelen zoals je van Miele mag verwachten. De gebruiksaanwijzing is makkelijk te begrijpen waardoor je alle toeters en bellen snel door hebt op deze krachtpatser. Het reservoir is groot en makkelijk en hygienisch te legen en last but not least een drempel is makkelijk te nemen ivm makkelijke zwenkwielen. Kortom alleen maar voordelen, behalve de prijs dan, maargoed ik hoop er nog lang plezier van te hebben en dan valt de prijs uiteindelijk mee.

Pluspunten

• Hygienisch legen
  • snoer rolt in 1 kker op
  • goede geveerde zwenkwielen
  • krachtige motor
  • mooi hoogglans

Minpunten

• prijs

Alice 28-09-2017

Super zuigkracht, stil, zakloze stofzuiger,schoner huis.

Geschreven voor: Miele Blizzard CX1 Comfort

De Miele stofzuiger bevalt ons zeer goed. Je kan hem aan doen via het handvat. Ik stel hem in op middel zuigkracht(draaiknop) dat is genoeg op mijn gladde vloer. Wij merken dat ons huis schoner is dan te voren. De moeilijk hoeken bij de plinten pakt hij zeer goed mee. Hebben een kookschool. Dat moet goed schoon zijn.De stofzuiger maakt een zacht geluid. Wendbaar maar vliegt niet uit de bocht bv tegen kastjes aan. De stofbak is dmv een handvat eruit te halen, en heel makkelijk terug te plaatsen. Er zijn verschillende zuigmonden bij, die ik voor de muur en bank gebruik. Netjes weggewerkt in de stofzuiger. Wij zijn heel tevreden. voor ons een aanrader!

Pluspunten

• stofzuigerzakloos
  • bediening
  • geluidsarm
  • zuigkracht
  • makkelijk schoon te houden