Kärcher FC 5 Premium - Reviews

Type/soort
steelzuiger
Inhoud
0,2 liter

Beoordeling op basis van 4 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Hester 20-10-2017

Doet niet wat het beloofd

Het apparaat zou stofzuigen en dweilen in een.
dit is zeker niet het geval.
Apparaat neemt stof nauwelijks op, en haren van huisdieren helemaal niet. Dweilen gaat aardig, maar echte vlekken blijven.

Ik heb een huishouden met 2 kinderen, 3 katten en een hond.
Gladde stenen vloer en ook deels laminaat.
Ik stofzuig en dweil dagelijks.
De test was dan ook een "normale" dagelijkse situatie.

Pluspunten

• Dweilen met weinig water, vloer is snel droog

Minpunten

• stofzuigt de haren / stof niet op.
  • haren / stof worden nat en plakken aan vloer.
  • Echte vlekken dweilt hij niet weg

Regato76 28-06-2017

Top!

Voldoet geheel aan mijn verwachting! We hebben een zwarte stenen vloer en dweilen kwam er nooit echt van. Altijd een natte zooi, gesleep met emmers, enz.
Dit apparaat is echt een uitkomst. Gebruikt weinig water, dus de vloer is snel weer droog en geen rommel. Het is aan te raden eerst even goed te stofzuigen, zodat het ergste weg is, maar hij is danook om te dweilen......
Eerste resultaat is top, de kleur van het opgezogen water was zwart (niet van de stenen:-). Vloer ziet er gelijk veel beter uit, glimt weer.
Als ik een nadeel moet bedenken dan is het dat het apparaat redelijk zwaar is en voortdurend "trekt". en zelf in de gaten houden wanneer reservoir leeg/vol is.

Pluspunten

• Resultaat
  • Weinig troep

Minpunten

• Redelijk zwaar

R. Jonkman 21-05-2017

Kärcher fc5 premium

Ik heb dit apparaat gekocht voor mijn grindvloer. Via een advertentie zag ik dit model in de krant staan en dacht zo'n apperaat huur ik elk jaar om mijn vloer opnieuw te boenen. Uiteraard is het gehuurde apperaat een proffesioneel boenmachine. Maar wat schetse mijn verbazing toen wij de volgende dag de kärcher fc5 premium (ik wilde een witte) uitprobeerde. De vloer wordt bijna net zo schoon als met het gehuurde "proffessioneel" apparaat.

Er zijn wel een paar min puntjes je moet om "vaak" het vuil reservoir legen en dus ook het "schoonmaak reservoir" opnieuw vullen. Niet echt handig, vind ik. Ook moet je zeker de "grindvloer" eerst goed stofzuigen, dit apparaat is daar niet echt geschikt voor! Het apparaat is relatief zwaar voor een grootte oppervlakte! Ik heb speciaal HG vloerenreiniger erbij gekocht, het flesje (slechts 30 ml) wat er bij zit heb ik niet gebruikt. Meer nadelen heb ik niet ontdekt!

De voordelen, ik huur dus geen aparaat meer (2 keer per jaar à 50€) kan dit apparaat nu gebruiken wanneer ik wil. Het apparaat heeft een 7 meter snoer!. De borstel mogen zelf in de vaatwasser, ga ik zeker NIET doen!. Makkelijk op te bergen met houder (station)
Relatief goedkoop gekocht ik heb bewust een witte (premium) gekocht!

Ik vind het een makkelijk en goed apparaat het had veel eerder op de markt moeten verschijnen!. Zoals ik schrijf gebruik ik hem alleen voor mijn grindvloer! Je kan hem ook voor laminaat gebruiken waar ik geen ervaring mee heb!

Dus ja, een dikke vette voldoende voor Kärcher van mij! Ik heb er 199 € voor betaald bij correct Rotterdam!

Ot 27-03-2017

Fijn apparaat !

Ik ga niet eerst met de stofzuiger rond alvorens deze Kärcher FC 5 Premium te gebruiken, immers deze Kärcher zuigt ook alle kruimels van de vloer :-) Alleen bij groter vuil (blaadjes van buiten) lukt dat helaas niet. Ik ben zeer tevreden over het apparaat, eenvoudig in gebruik met prettig lang snoer. Voor onze gehele benedenverdieping (....) hoef ik slechts 3x tankje met water en reinigingsmiddel te vullen.
Het einige minpuntje vind ik dat de rollers dusdanig uit elkaar staan dat je iedere keer geen 30 cm (breed) aan 1 stuk schoonmaakt maar 2x 15 cm met een "gat" van 8 cm er tussen......tis al met al iets meer werk dan verwacht. Maar ik zou 'm zo weer kopen en zeker ook aanbevelen.
Ik heb er 229,-€ voor betaald

Pluspunten

• stofzuigen en dweilen in 1
  • lang snoer (7m)
  • rollers te wassen in wasmachine

Minpunten

• reinigt kleine stukjes per keer (breedte)
  • kleine schoonwatertank