Kärcher FC 5 Premium wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kärcher FC 5 Premium wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,3

t**************@y******** 12-02-2022

WAARDELOOS APPARAAT!!!

Geschreven voor: Kärcher FC 5 Premium wit

Waardeloos apparaat! De veel te zachte borstels aaien een beetje over de grond zonder echt schoon te maken. De schoonmaak prestatie van de machine is te vergelijken door een amper vochtige dweil op een trekker te doen en hiermee de vloer schoon te maken.De machine spoelt niet en er wordt dus amper vuil van de vloer gehaald. Het vuil wordt eerder verspreid over de vloer. Vlekken kan de Kärcher al helemaal niet aan. Het grootste nadeel van de machine is dat de kunststof (!!) slipkoppeling binnen véél te korte tijd versleten en kapot gedraaid is en er een complete nieuwe unit in moet van minimaal €90.-!! Koop een dweil op een steel en een emmer en u maakt de vloer veel beteren sneller schoon. Bovendien wordt u daar duizend maal gelukkiger van dan van dit Kärcher wanproduct!!!

Minpunten

• maakt niet schoon!
  • véél te snel stuk!

g******@h****** 22-11-2021

Erg slecht

Geschreven voor: Kärcher FC 5 Premium wit

Zeer slecht apparaat, nee een paar weken ging deze al enige mankementen vertonen. Na een paar maanden draaide helemaal niks meer. Wat heb ik een spijt dat we besloten hadden deze te nemen, echt dit is troep van karcher. Nooit meer iets van dit merk.

Pluspunten

• geen

Minpunten

• niet betrouwbaar
  • slecht van bouw

Angelika 29-08-2021

Slecht product van Karcher en nog slechtere service

Geschreven voor: Kärcher FC 5 Premium wit

Garantie tot aan de deur. Karcher nu 1 jaar in gebruik. Na een paar maanden deed de watertoevoer het al niet meer. Teruggestuurd voor reparatie. Na reparatie kwam hetzelfde probleem na 6 keer gebruik weer terug. Weer contact opgenomen met Karcher. Moest maar een mail sturen. Uiteraard gedaan. Daarna niets meer gehoord van Karcher. Wij beschouwen het maar als een miskoop. Wat een ontzettend slecht product van Karcher, maar wat het meeste is wat tegenvalt is de service en de wijze waarop met klachten omgegaan wordt door Karcher. Ze zien zichzelf als marktleider, maar verkopen gewoon rotzooi.

Minpunten

• Na een half jaar geen watertoevoer
  • Geen service van Karcher
  • Reageren niet op mails
  • Laten klant in de kou staan

Maartje 14-04-2021

geeft geen water

Geschreven voor: Kärcher FC 5 Premium wit

Product geeft geen water. Bij het lezen van alle negatieve beoordelingen van gebruikers met dezelfde negatieve ervaring bedenk ik me om het product te laten repareren.

Herman 29-09-2020

Karcher onwaardig product

Geschreven voor: Kärcher FC 5 Premium wit

In 2018 gekocht. Al snel liep het water niet meer naar de rollers. Jammer, maar de rollers draaiden nog wel en het water werd nog wel opgezogen. Helaas was dit in 2020 ook defect. Nu kijken of we dit zware apparaat nog kunnen laten herstellen. Anders gaat het naar de stort.

Pluspunten

• Goed idee

Minpunten

• Slechte uitvoering, onvoldoende getest
  • zwaar apparaat
  • Snel kapot

dweiler 10-03-2020

aan/uit knop kärcher FC 5 White

Geschreven voor: Kärcher FC 5 Premium wit

De Kärcher FC 5 Premium wit is zoals in eerdere reviews niet echt een geweldige stofzuiger en het dweilen gaat wel oke, hoewel ik de indruk heb dat met de hand dweilen beter gaat. Maar de knop om het apparaat in te schakelen moet continue worden ingedrukt wat op den duur (met een vloer van 90m2) niet erg prettig werkt. Waarom niet een schakelaar die op aan of uit staat? Heb het apparaat nu 2 x gebruikt en begin spijt te krijgen van de aankoop....

Minpunten

• aan knop moet continue ingedrukt worden
  • zwaar apparaat
  • voor grote vloer is reservoir te klein

Diego 17-08-2019

Prima apparaat

Geschreven voor: Kärcher FC 5 Premium wit

Prima apparaat. Maakt mijn pvc vloer goed schoon, daar waar een dweil of mop dat niet doet. Het apparaat is wel zwaar.

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Prijzig
  • Reservoir snel leeg

Kaatje 10-03-2019

Wat een knommel

Geschreven voor: Kärcher FC 5 Premium wit

In eerste instantie waren wij erg enthousiast over dit apparaat. Het reinigt de vloer goed en snel en gemakkelijk. Na iedere dweilbeurt laten wij hem enkele minuten doorlopen zodat hij niet verstopt gaat zitten. Maar het blijkt tevergeefs. Om de zoveel dweilbeurten is de sproeikop weer verstopt. Dan komt er geen of maar voor de 1/2 van de rollers water uit. Dan kun je het apparaat weer openmaken (gaat overigens redelijk gemakkelijk) en het slangetje doorblazen met een compressor en de nozzel soms weer reinigen (10-15 minuten werk). Maar op dit werk zit je niet te wachten en al helemaal niet op een apparaat van 200 Euro. Ik vind het daarom qua duurzaamheid een grote knommel, en raad niemand aan om hem te kopen. Al kon je ze voor 10 euro kopen dan hoefde ik ze nog niet.

Pluspunten

• Als hij het doet dan is het een fijn apparaat

Minpunten

• Duurzaamheid rollen
  • Duurzaamheid nozzle

Sabine 08-01-2019

Stofzuigdweiler, snel klaar!

Geschreven voor: Kärcher FC 5 Premium wit

Een dweil die ook het lichte stof meeneemt. Handig in de strijd tegen het stof en verkort de tijd die je anders kwijt bent met eerst stofzuigen en dan dweilen. Je kunt eerst dweilen en dan met de kruimelzuiger evt het hoopje van dingen die niet werden opgezogen weghalen.

Pluspunten

• Stoft en dweilt
  • Eenvoudig in gebruik
  • Lange snoer

Minpunten

• Geen echte stofzuiger

Jack Janssen 08-11-2018

Kärcher grote naam maar geen kwaliteit

Geschreven voor: Kärcher FC 5 Premium wit

Kärcher na 4 keer gebruiken bleek de water toevoerslang verstopt ,heb ik met kunst en vliegwerk weten te ontstoppen maar nu vandaag begeeft de aandrijving van de draaitollen het.
Apparaat ingeleverd voor reparatie
Apparaat niet kopen is gewoon niet goed!

Pluspunten

Minpunten

• Slechte kwaliteit
  • Is geen goede kwaliteit

Jowan 06-09-2018

Probleem toestel

Geschreven voor: Kärcher FC 5 Premium wit

Ik heb dit toestel aangekocht in 05/2017. Het was een plezier om het toestel te gebruiken, maar...
Een eerste defect deed zich voor in 01/2018, 6 weken heb ik moeten wachten op herstelling.
Een 2de defect (brandgeur) was er in 06/2018, na 4 weken heb ik in garantie een nieuw toestel gekregen.
Na 2x gebruikt te hebben ging ook dit nieuwe toestel opnieuw defect (er kwam geen water meer op de rollen). Opnieuw kreeg ik een nieuw toestel.
Op mijn vraag om opnieuw 24 maanden garantie te geven op het 3de toestel wenste Kärcher géén gevolg te geven. Blijkbaar hebben ze bij Kärcher geen vertrouwen in hun eigen toestellen.
Handig toestel welke echter nog nog niet op punt staat.

Pluspunten

• Handig

Minpunten

• Vele defecten
  • Herstellingen duren bijzonder lang
  • Klantvriendelijk van Kärcher

Puck 23-05-2018

Karcher FC5 floor cleaner

Geschreven voor: Kärcher FC 5 Premium wit

Waardeloos. Geeft geen water op de rollen. Laten 'repareren' waar gekocht, maar meteen weer hetzelfde probleem.
Ook maakt het apparaat lawaai, alsof het vastloopt.
Ook gaat het monteren (de bovenzijde op de rollen monteren) erf moeizaam. Voor mij een miskoop.

Minpunten

• systeem werkt niet
  • moeizaam monteren

Adriano 30-04-2018

Alleen geschikt voor gladde vloeren

De floor cleaner is alleen geschikt voor gladde vloeren. Een tegelvloer met ribbels en gleufjes, dus ook de voegen, krijg je niet (goed) schoon. De oorzaak hiervan ligt in de te zachte rollers. Tevens is de constructie van de aansluiting tussen schoonwatertank en het apparaat problematisch. Indien de tank niet precies op een klein nippeltje wordt geschoven, dan gaat het water alle kanten op, behalve naar de rollen. Het resultaat hiervan is dat de rollen drooglopen en blokkeren. Kortom: met een tegelvloer met ribbels kun je beter de ouderwetse dweilmop gebruiken en een paar keer per jaar handmatig schrobben of een professioneel schrobapparaat huren.

Pluspunten

• werkt snel en goed op gladde vloeren
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Aansluiting watertank
  • Niet geschikt voor tegels met ribbels
  • Zwaar apparaat

berke100 31-12-2017

Problematisch

Geschreven voor: Kärcher FC 5 Premium wit

Eeste die ik kocht spoot geen water op de rollen dus retour gezonden.
De tweede na een paar maanden retour gezonden gaf ook geen water meer.
Kennissen die hem hadden aanbevolen ook na een paar maanden problemen met het water geven op de rollen.

Pluspunten

• Zuigt prima
  • Maakt de vloer goed schoon

Minpunten

• Problemen met water geven
  • Moet erg recht gehouden worden

Hester 20-10-2017

Doet niet wat het beloofd

Geschreven voor: Kärcher FC 5 Premium wit

Het apparaat zou stofzuigen en dweilen in een.
dit is zeker niet het geval.
Apparaat neemt stof nauwelijks op, en haren van huisdieren helemaal niet. Dweilen gaat aardig, maar echte vlekken blijven.

Ik heb een huishouden met 2 kinderen, 3 katten en een hond.
Gladde stenen vloer en ook deels laminaat.
Ik stofzuig en dweil dagelijks.
De test was dan ook een "normale" dagelijkse situatie.

Pluspunten

• Dweilen met weinig water, vloer is snel droog

Minpunten

• stofzuigt de haren / stof niet op.
  • haren / stof worden nat en plakken aan vloer.
  • Echte vlekken dweilt hij niet weg

Regato76 28-06-2017

Top!

Geschreven voor: Kärcher FC 5 Premium wit

Voldoet geheel aan mijn verwachting! We hebben een zwarte stenen vloer en dweilen kwam er nooit echt van. Altijd een natte zooi, gesleep met emmers, enz.
Dit apparaat is echt een uitkomst. Gebruikt weinig water, dus de vloer is snel weer droog en geen rommel. Het is aan te raden eerst even goed te stofzuigen, zodat het ergste weg is, maar hij is danook om te dweilen......
Eerste resultaat is top, de kleur van het opgezogen water was zwart (niet van de stenen:-). Vloer ziet er gelijk veel beter uit, glimt weer.
Als ik een nadeel moet bedenken dan is het dat het apparaat redelijk zwaar is en voortdurend "trekt". en zelf in de gaten houden wanneer reservoir leeg/vol is.

Pluspunten

• Resultaat
  • Weinig troep

Minpunten

• Redelijk zwaar

R. Jonkman 21-05-2017

Kärcher fc5 premium

Geschreven voor: Kärcher FC 5 Premium wit

Ik heb dit apparaat gekocht voor mijn grindvloer. Via een advertentie zag ik dit model in de krant staan en dacht zo'n apperaat huur ik elk jaar om mijn vloer opnieuw te boenen. Uiteraard is het gehuurde apperaat een proffesioneel boenmachine. Maar wat schetse mijn verbazing toen wij de volgende dag de kärcher fc5 premium (ik wilde een witte) uitprobeerde. De vloer wordt bijna net zo schoon als met het gehuurde "proffessioneel" apparaat.

Er zijn wel een paar min puntjes je moet om "vaak" het vuil reservoir legen en dus ook het "schoonmaak reservoir" opnieuw vullen. Niet echt handig, vind ik. Ook moet je zeker de "grindvloer" eerst goed stofzuigen, dit apparaat is daar niet echt geschikt voor! Het apparaat is relatief zwaar voor een grootte oppervlakte! Ik heb speciaal HG vloerenreiniger erbij gekocht, het flesje (slechts 30 ml) wat er bij zit heb ik niet gebruikt. Meer nadelen heb ik niet ontdekt!

De voordelen, ik huur dus geen aparaat meer (2 keer per jaar à 50€) kan dit apparaat nu gebruiken wanneer ik wil. Het apparaat heeft een 7 meter snoer!. De borstel mogen zelf in de vaatwasser, ga ik zeker NIET doen!. Makkelijk op te bergen met houder (station)
Relatief goedkoop gekocht ik heb bewust een witte (premium) gekocht!

Ik vind het een makkelijk en goed apparaat het had veel eerder op de markt moeten verschijnen!. Zoals ik schrijf gebruik ik hem alleen voor mijn grindvloer! Je kan hem ook voor laminaat gebruiken waar ik geen ervaring mee heb!

Dus ja, een dikke vette voldoende voor Kärcher van mij! Ik heb er 199 € voor betaald bij correct Rotterdam!

Ot 27-03-2017

Fijn apparaat !

Geschreven voor: Kärcher FC 5 Premium wit

Ik ga niet eerst met de stofzuiger rond alvorens deze Kärcher FC 5 Premium te gebruiken, immers deze Kärcher zuigt ook alle kruimels van de vloer :-) Alleen bij groter vuil (blaadjes van buiten) lukt dat helaas niet. Ik ben zeer tevreden over het apparaat, eenvoudig in gebruik met prettig lang snoer. Voor onze gehele benedenverdieping (....) hoef ik slechts 3x tankje met water en reinigingsmiddel te vullen.
Het einige minpuntje vind ik dat de rollers dusdanig uit elkaar staan dat je iedere keer geen 30 cm (breed) aan 1 stuk schoonmaakt maar 2x 15 cm met een "gat" van 8 cm er tussen......tis al met al iets meer werk dan verwacht. Maar ik zou 'm zo weer kopen en zeker ook aanbevelen.
Ik heb er 229,-€ voor betaald

Pluspunten

• stofzuigen en dweilen in 1
  • lang snoer (7m)
  • rollers te wassen in wasmachine

Minpunten

• reinigt kleine stukjes per keer (breedte)
  • kleine schoonwatertank