Bosch BGL8POW2 zwart - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 51 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BGL8POW2 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Sander 12-09-2022

Vervanging van andere Bosch stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Bevalt goed. Is onze derde van deze serie. Alles weer nieuw. 8 jaar gedaan met de vorige, na zeer regelmatig gebruik.

Marianne 26-05-2022

Heel tevreden

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

Sinds enkele weken heb ik deze stofzuiger in gebruik en het is de fijnste stofzuiger die ik tot nu toe heb gehad. Makkelijk in gebruik, goede zuigkracht, lang snoer en maakt niet al te veel geluid.

Attila 25-05-2022

Zuigt krachtig en stil

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Mooi design, vele hulpstukken, zuigt krachtig en maakt niet zo veel lawaai. Ik ben blij dat we dit model gekozen hebben. Is zeker zijn geld waard. Wat van een Bosch ook te verwachten is.

Arie 20-05-2022

Rolsroy onder de stofzuigers.

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Zuigt goed op alle ondergronden, zeker door de automatische aanpassing van de zuigmond , fijn groot bereik.

Attila 19-05-2022

Prima stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Mooi design, zuigt zeer krachtig. Goed nagedacht over het handvat veel beter als bij andere merken. Hulpstukken voor iedere situatie. Een aanrader.

Ton van H 22-04-2022

Bosch stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Fijne stofzuiger met goede zuigkracht. Slang is wat minder flexibel en terugkatrol moet soms even verder uitgetrokken worden voordat deze zich inrolt

karin 19-04-2022

stofzuiger serie 8 met zak

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] prima stofzuiger, erg goed in het zuigen, ben hier enorm blij mee.
Ook de diverse voeten zijn enorm handig

Bosch Stofzuiger BGL8POW2 26-03-2022

Beoordeling Bosch Stofzuiger BGL8POW2

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Wij zochten en vonden een Bosch Stofzuiger die wij als het beste leek, en het bleek dat wij een goed besluit genomen hadden.
Deze Stofzuiger scoort erg hoog en is ook werkelijk de beste, we verwachten dat wij hiermee een tijd vooruit te kunnen.

Klaas 09-07-2021

Bosch Serie 8 stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Hele goede stofzuiger. De pro power turbo borstel is wel wat hoorbaar. Verder een prima apparaat

Henk 10-06-2021

Veel beter

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Het product bevalt uitstekend tot nu toe ,heb wat problemen met de vorige aankoop gehad maar deze bevalt tot nu toe goed.

j.sleegers 09-04-2021

werkt goed

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] de bijgeleverde documentatie inzake het gebruik van de maschine is onduidelijk en voor oudere mensen onleesbaar

MarieO 13-03-2021

Prima stofzuiger.

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Prima stofzuiger, goede (regelbare) zuigkracht, diverse hulpstukken, mooi design.

W.d.V. 17-02-2021

Stofzuiger met minpuntjes

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Stofzuiger nu 3 weken in gebruik en voor mij zijn er toch wat minpuntjes naar voren gekomen. - slang had langer gemogen, want wanneer je op hoogte moet zijn moet je de stofzuiger steeds optillen. - ondanks het dunne snoer rijdt hij niet over de slang en moet je hem er steeds overheen tillen. Oorzaak mijn inziens plastic wieltjes i.p.v. rubberen. 2 wieltjes vooraan is voor mij ook eerder een nadeel dan een voordeel. - losmaken van het handvat van de zuigbuis gaat moeilijk. Pluspunten: - 10 jaar garantie op de motor. - voor alle vloeropervlakken is er een geschikte zuigmond. - zuigkracht. - vrij lichte stofzuiger. - snoerlengte. - ergonomische handgreep. - wasbare filters

Lon248 13-10-2020

Goede zuigkracht

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Deze stofzuiger doet wat hij moet doen: Goed stofzuigen!

Met de parketborstel erop werkt hij het prettigst. Deze is smal en licht.
Het snoer is lang, waardoor je een grote ruimte kunt stofzuigen zonder van stopcontact te wisselen.
Je kunt er ook prima een trap mee op en af. De stofzuiger heeft een prettige handgreep.

De kierenzuigmond en de meubelzuigmond kun je aan de stang vastklemmen. Zelf had ik liever een klepje in de stofzuiger gehad waar ik ze in op kon bergen, maar dit werkt ook. Ik weet niet of dit goed blijft werken op termijn en of je de lak van de steel niet beschadigd, maar ik heb daar na 4 weken nog geen last van.

De Turbozuigmond werkt minder fijn. Hij maakt hel erg veel lawaai, is minder goed wendbaar en is behoorlijk zwaar. Ik denk dat deze vooral geschikt is voor grote ruimtes met vloerbedekking en met niet al teveel meubels.

Het oprolsysteem van de snoer is minder prettig in gebruik. De ene keer wil hij niet oprollen en blijf je er maar rukjes aan geven en komt hij er alleen maar verder uit, terwijl hij een andere keer ‘uit zichzelf’ oprolt, omdat het snoer even ergens bleef steken, maar je nog gewoon aan het stofzuigen bent.

M.S. 22-09-2020

Prima tegen honden- en kattenhaar!

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Deze stofzuiger met speciale power zuigmond met roterende borstels verwijdert met zonder moeite dierenharen, ed. uit tapijt. Ook de parketvloer wordt zonder enige moeite schoon.
De steel is ook lang genoeg, zodat mijn partner, zonder krom te hoeven staan, kan stofzuigen. Hetgeen hij ondertussen ook al meerdere keren uit zichzelf gedaan heeft.
Het is een aanwinst in dit huishouden!

BOSCH 21-09-2020

Super Bosch stofzuiger met zak type BGL8POW2

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Super krachtige stofzuiger, geweldig voor alle soorten vloeren en vooral goed tegen dierenharen

nieklitjens 18-09-2020

Topper

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Wat een top stofzuiger met enorm veel power. De lange kabel is ook helemaal wat ik altijd gemist heb.
De slang is fijn. Hij rolt fijn. Weinig geluid de powerborstel maakt meer geluid dan de stofzuiger. Echt een aanrader.

Bert 15-09-2020

Zeer goed

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Mooie en zeer goede stofzuiger, voldoet boven verwachting

Joepie 15-09-2020

Niet voor iedereen geschikt

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

Ik heb deze stofzuiger mogen testen. Wij gebruiken altijd stofzuigers van een bepaald ander merk, omdat we daar altijd tevreden over zijn geweest.
Ik greep deze mogelijkheid aan om toch eens verder te kijken. Dit model sprak mij aan door de hoeveelheid aan zuigmonden EN het snoer van 12 meter, waardoor de totale reikwijdte 15 meter wordt. Dit in tegenstelling tot al die mensen die beweren dat het snoer 15 meter lang is. Dat is niet zo.
Het snoer gaat soepel in en uit de machine, maar is wel erg dun. Gevolg is dat het dan wat opkrult. Ben anders gewend.
De lengte is wel perfect, op 1 centrale plek kan ik alle plekken op een verdieping bereiken.

Met het uitpakken viel mij wel direct op dat alle onderdelen van mindere kwaliteit zijn dan ik verwacht had. De handgreep voelt ontzettend goedkoop aan. Met de research die ik gedaan had, voor de keuze welke ik wilde testen, was ik in de veronderstelling dat bij de duurste machine ook de handgreep met bedieningsknoppen zou zitten. Dus aan/uit zetten en zuigkracht regelen. Wat valt het dan tegen als je deze handgreep uit de doos haalt.

De stofzuigerslang ziet er mooi uit. Het is een variant met de buitenkant van textiel. Oog wil ook wat. Ik vind hem allen te stug en te kort.
De stofzuiger volgt je tijdens het stofzuigen bijna leterlijk op je hielen. Vind ik niet prettig.

De steel is goed te verstellen, extreem lange mensen kunnen hier ook mee uit de voeten. Het materiaal is wel gespoten, geen idee hoe lang dat mooi blijft. De manier hoe je de slang erop klikt en de zuigmonden ben ik niet zo van overtuigd. Heb het idee dat dit sneller kapot gaat dan je zou willen. Ben ik ook anders gewend.

Er zitten 3 vloer zuigmonden bij. De standaard oogt het beste, vooral als ik ze optisch vergelijk met andere series. Dat is ook de variant die wij het meest zouden gebruiken, doordat we een overgang van plavuizen naar vloerbedekking hebben en je niet continu wilt wisselen van zuigmonden.
De eerste keer dat ik hem gebruikte was op die locatie. Over de plavuizen ging het al wat stroef. Toen ik de zuigmond op de tapijt stand zette en op het laagpolig (project)tapijt plaatste kon ik niet meer voor of achteruit. Zelfs op de laagste stand is er geen beweging in te krijgen. De zuigkracht is dus niks mis mee, maar de mond wel. De onderkant is van plastic en zo ontworpen dat er bijna geen lucht langs kan gaan. Hierdoor zuigt hij bijna vacuüm. Onwerkbaar voor mij.
De Turbo borstel is wat dat betreft wel weer prettig. Daarmee kun je ook beide type vloeren mee zuigen.
Hij is alleen nogal groot, waardoor hij niet zo wendbaar is en in ons huis op de overige plekken waar vloerbedekking ligt ook niet bruikbaar is. Je kan niet onder kasten komen en ook niet soepel het hoekje om.

Voor plavuizen is de goedkoopste zachte borstel wel prettig, maar daar hoef je niet de duurste stofzuiger voor aan te schaffen en kun je op vloerbedekking niks beginnen.
De handborstels en kieren zuiger doen wat je er van verwacht. Vind het alleen niks dat je ze aan de steel moet klikken om op te bergen. Wil ze niet zien en daar gebruiken andere merken opbergruimte in de stofzuiger zelf voor. Dat oogt een stuk cleaner.

Door deze ervaringen is hij voor onze situatie absoluut niet bruikbaar en ben ik gestopt met testen. Het advies wat ik kan geven, is om hem bij fysieke winkels gewoon zelf uit te proberen.

Bobby 11-09-2020

Krachtige stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Het is een krachtige stofzuiger. Perfecte zuigkracht als je carpet gaat stofzuigen, neemt alle stof op. Lange snoer, je hoeft dus niet telkens van stopcontact te verwisselen om overal bij te kunnen. Ergonomische goed ook.