Bosch BGL8POW2 zwart - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 43 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BGL8POW2 zwart op Kieskeurig.nl.

Toelie 21-09-2020

Wat een krachtige stofzuiger!

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

Zelfs op de laagste stand lukt het om zand op te zuigen, wat tussen de randen van het parket zit.
Onze jongens en alle vriendjes houden van buiten spelen (voornamelijk in de zandbak!!) en voor deze test hebben ze extra zand mee naar binnen gebracht. En natuurlijk per ongeluk met de koekjes lopen kruimelen. Voor de Bosch gelukkig geen probleem!
De stofzuiger rolt makkelijk achter je aan, rijdt makkelijk over zijn eigen snoer heen (wat bij mijn vorige stofzuiger altijd een probleem was). De Bosch heeft een lang snoer, dus steeds van stopcontact wisselen is niet nodig. Soms rolt het snoer zich vanzelf op tijdens het stofzuigen.
De gemotoriseerde Turboborstel maakt je vloerkleed supergoed schoon, echter je moet wel wat kracht zetten. Met een gewone vloerstuk lukt het ook gewoon goed.
Met de zachte kleine borstel kan je je meubels gemakkelijk van stof ontdoen. Het opbergen van de kleine opzetstukken kan aan de stang, persoonlijk berg ik ze liever in de stofzuiger op, helaas is hier geen ruimte voor.
Al met al is dit een stoere stofzuiger die niet bang is voor een goed stuk schoonmaakwerk.

Pluspunten

• Erg goed in schoonmaakwerk
  • Lang snoer
  • Erg wendbaar

Minpunten

• Kleine opzetstukken kunnen niet in het apparaat
  • Snoer rolt soms vanzelf in

EG 01-05-2021

Heeft een sterke zuigkracht, licht in gewicht.

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

Ik ben zeer tevreden met mijn bosch stofzuiger. Sterke zuigkracht. Heeft twee mondstukken. 1 schakelt automatisch om van laminaat naar tapijt of andersom (harde vloer-zachte vloer). Een minpuntje is het geluid. Maakt veel lawaai. Licht in gebruik, 15 meter lang snoer. Een aanrader.

Pluspunten

• Licht
  • Twee kopstukken
  • 15 meter snoer
  • Sterke zuigkracht

Minpunten

• Veel lawaai

Anja 02-04-2021

Super zuigkracht

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

Kende deze al,wilde juist dezelfde,heel fijn apparaat, niet te zwaar, wendbaar en betaalbaar!! Verschillende hulpstukken erbij...

Stofzuiger met stofzak 08-03-2021

Stofzuiger met stofzak

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

Stofzuiger voldoet aan verwachtingen. Instelbare zuigkracht, handige meegeleverde hulpstukken. Mooi design. En na registratie garantie van 10 jaar op de motor.

Pluspunten

• instelbare zuigkracht
  • lang snoer
  • mooi design
  • handige hulpstukken

Minpunten

• korte slang
  • aan/afkoppelen hulpstukken verloopt stroef

Betekop 17-02-2021

Stofzuiger met minpuntjes

Stofzuiger nu 3 weken in bezit en de volgende min puntjes:
- slang is aan de korte kant, waardoor je de stofzuiger steeds moet optillen als je op hoogte moet zijn
- ondanks het dunne snoer rijdt de stofzuiger er niet overheen, waardoor je hem steeds moet optillen.Persoonlijk had ik liever aan de voorzijde 1 wiel gezien i.p.v. 2 en daarnaast rubberen wieltjes i.p.v. plastic, dit had de problemen opgelost
- loskoppelen van het handvat het de zuigbuis gaat erg lastig
- opbergvak in de stofzuiger i.p.v. op de buis voor de hulpstukken was ook praktischer en mooier geweest
Pluspunten:
- 10 jaar garantie op de motor. Mijn vorige Philips Power Pro zonder zak begaf de motor het reeds na 3 jaar.
- voldoende zuigkracht op harde ondergrond en ook op tapijt. Bijgeleverde andere voeten voor harde ondergrond alsmede voor tapijt werken erg goed. De voet voor tapijt is erg groot en vrij lomp, maar doet wel zijn werk.
- vrij lichte stofzuiger
- lang snoer, waardoor je niet steeds van stopcontact moet wisselen
- filters uitwasbaar

Pluspunten

• snoerlengte
  • filter uitwasbaar
  • zuigkracht
  • voor elke ondergrond goede zuigmond aanwezig
  • vrij lichte stofzuiger

Minpunten

• lengte slang
  • rijdt niet over snoer
  • loskoppelen handvat van de zuigbuis lastig
  • wielen van plastic i.p.v. rubber
  • 2 voorwielen i.p.v. 1

van der Linden 03-02-2021

Bosch BGL8POW2 zwart

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

Stofzuiger is best prima. Voor mij is het voor het eerst dat ik een Bosch heb gekocht, maar ik merk toch dat ik bepaalde intrumenten en opties mis. Heb 30 jaar Miele stofzuiger gehad. Mis het schuifje wat op Miele handvat zit ( om de vacum te doorbreken, badmat zwabbert nu mee als ik hem stofzuig) en ik mis de andere vormen extra borsteltjes. De zuigkop(pen) zijn dikker dan Miele, zit steeds klem aan onderkant van bepaalde meubels. Al wat kleine beschadigingen opgelopen, en je komt niet overal dan goed bij en moet stang loskoppelen.
Wat wel prettig is, is dat het wel qua geluid fijn is.
Het lange snoer is handig, maar als je even op snoer staat, slikt de machine deze meteen weer in.....
Verder denk ik wel als je nooit eerder een Miele hebt gehad, dan is het echt een prima stofzuiger.
Het blijft moeilijk, niks is perfect!

Pluspunten

• Lange snoer
  • Stil qua geluid
  • Filter, zweeft veel minder stof in huis

Minpunten

• Dikke zuigkoppen
  • Geen schuifje op handvat
  • Kleinere stofzuigerzak
  • Geen praktische extra borsteltjes

SamanthaMiftari 30-12-2020

Goede aanschaf! Zuigkracht en mogelijkheden zijn echt super.

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

Stofzuiger mogen testen via The Insiders, en uiteindelijk ook gehouden/gekocht. Stofzuiger is echt top, super zuigkracht en ook zo fijn zo'n lang snoer. Hoef nu maar 1 keer wisselen om het hele huis te doen. Roterende zuigmond is echt super op plekken waar je tapijt hebt liggen. Het kost geen moeite meer om alles goed schoon te krijgen. Fijne handgreep en makkelijk in gebruik.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Roterende zuigmond
  • Handgreep

Minpunten

• Geluid bij gebruik roterende zuigmond op tapijt

Nrghart 07-11-2020

Goede zuigkracht, wendbaar en licht in gewicht

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

Heb het apparaat nu een paar maanden in gebruik en het bevalt ons uitstekend. Wendbaar en licht in gewicht, snoer heeft een goede lengte en is goed inrolbaar. Errst getwijfeld of we een zakloze stofzuiger zonder snoer zouden kopen, maar dit heeft toch onze voorkeur. Hulpstukken ruimschoots aanwezig en voldoen aan het gebruik. De perfecte stofzuiger bestaat niet, dus deze krijgt van ons een 9.

Pluspunten

• Licht in gewicht
  • Wendbaar
  • Goede zuigkracht

De Jonge 04-11-2020

krachtig stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

goede stofzuiger, krachtig en goed ergonomisch. Ik heb hem getest en ben er tevreden mee, ik heb allergieën en met deze stofzuiger heb ik minder last.

Michael 04-11-2020

Stille stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

Deze stofzuiger is een stuk stiller en zuiniger dan mijn vorige bosch stofzuiger. De stofzuigermond was wel even wennen.

• Zuinig
  • Groot bereik
  • Lang snoer

Minpunten

• Hangende zuigmond is wennen

Dirgni 02-11-2020

Super zuigkracht

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

Het is een super krachtige stofzuiger die ik iedereen zou aanraden. Met deze stofzuiger heb ik ook echt het idee dat ik gezogen heb.

Pluspunten

• 15 meter snoer
  • Soepele wieltjes

van der Linden 16-10-2020

Fantastic

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

De stofzuiger is zeer makkelijk in gebruik en zeer wendbaar Ook extra makkelijk door het langere snoer. Zeker een aanbeveling.

Pluspunten

• Snoer

Nathalie 13-10-2020

Goede zuigkracht

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

Fijn dat er verschillende zuigmonden bij zitten. Lastig om eraf te halen, zal wel met nieuwheid te maken hebben. Wordt gebruikt in huis met honden en katten, doet wat het moet doen.

Pluspunten

• Lange snoer
  • Verschillende zuigmonden

Minpunten

• Kracht zetten bij verwisselen zuigmonden
  • Niet echt compact

rian 11-10-2020

Goede zuigkracht

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

stofzuiger met prima zuigkracht is wendbaar en heeft fijne borstels voor verschillende doeleinden lange snoer die makkelijk oprolt

Basten 11-10-2020

sterke zuigkracht

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

Gekocht om zijn zuigkracht. Een sterke zuigkracht heeft hij zeker, wel moet ik zeker wennen aan de snoer deze is lang maar rolt uit zichzelf op wat niet handig is. Ook mis ik de kleine onderdelen in de stofzuiger zitten nu bevestigd aan de steel en vallen er wel eens af. Parket borstel is wel goed en de extra grote en sterke rollerende voet zuigt goed maar is mega slecht te verwijderen van de steel. Het handvat aan de slang is wel heel fijn. de aan uit knop zit op gelijke hoogte met de traptrede tijdens het zuigen van de trap gaat hij dus iedere keer uit.

Pluspunten

• sterkte zuigkracht
  • fijne parket borstel
  • fijn dat extra handvat aan slang

Minpunten

• zelf oprolbare snoer
  • knop op gelijke hoogte met traptrede
  • losse onderdelen niet ingewerkt in stofzuiger

Marco 09-10-2020

Mooi design en netjes afgewerkte stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

Mooie stofzuiger die goed zuigt het handvat valt goed in de hand waardoor je makkelijk de stofzuiger kan bewegen de verschillende zuigmonden is ook makkelijk vooral voor het tapijt is de roterende borstel een uitkomst.

Inge 06-10-2020

Fijne compacte stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

Op zich een fijne stofzuiger, mooi compact. Echter wel wat minpuntjes
- slang is te kort, waardoor je het apparaat moet optillen om hoger ergens bij te kunnen
- snoer rolt zichzelf op tijdens het stofzuigen
- apparaat kan niet over zijn eigen snoer heen rijden.

Miezzel 06-10-2020

Tevreden

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

Deze stofzuiger na lang twijfelen uitgeprobeerd. Ik had zelf namelijk nog een oude 2000w stofzuiger die alles zonder probleem opzoog dus ik was bang dat de stofzuigers van tegenwoordig dat allemaal niet zouden kunnen aangezien er geen 2000w stofzuigers meer te krijgen zijn. Dus... toch maar voor een nieuwe gegaan en ik moet zeggen, ik ben blij verrast! Deze Bosch is heerlijk licht (fijn als je 'm naar boven moet sjouwen) en maakt niet heel veel herrie. Er zitten 3 verschillende mondstukken bij voor de vloer/tapijt en 3 verschillende voor andere oppervlakten (meubels, planken, plafonds enz.) Er zit dus altijd wat bij voor je. Het smalle mondstuk voor harde vloeren is ideaal, die kan namelijk onder hele smalle openingen door. Voorheen moest ik bijvoorbeeld het hele ledikantje van de muur halen om de vloer er onder te kunnen stofzuigen, nu kan ik er gewoon onderdoor.
De 12 (!) meter lange snoer is ook super! Niet meer wisselen van stopcontact maar gewoon lekker door zuigen (waar een vrouw al niet blij van wordt). De stofzuiger zelf rolt ook heel makkelijk óver het snoer heen als die in de weg ligt. Verder is het fijn dat de slang flexibel is en de stofzak is lekker groot, nadeel is wel dat de stofzakken wat prijzig zijn maar er zijn ook merkloze alternatieven. Wat ik ook een gekke keus vind is dat die extra meubelmondstukjes met een houder aan de buis geklikt kan worden (ipv ín de stofzuiger) waardoor je helemaal niet meer onder meubels door kunt zuigen. Ik bewaar ze dus maar los in de kast. Na 2x gebruiken is de turbovoet bij mij al kapot. Hopelijk kan Bosch me helpen met vervanging, ik heb het onderdeel opgestuurd en ben nog in afwachting van oplossing.

Pluspunten

• lange snoer
  • licht gewicht

ProPower BGL8POW2 Vacuum Cleaner 02-10-2020

Excellent product with high performance

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

This product is highly recommended. It has high performance and power. Superb cleaning, multiple connecting devices to clean different type of areas.

Pluspunten

• High performance
  • High power
  • Multiple connecting devices for different surface
  • Easy to use

Pim Vis 26-09-2020

Review Bosch stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

We hebben deze stofzuiger nu ongeveer 4 weken in gebruik en zijn over het algemeen positief over de prestaties. De stofzuiger is lekker licht en wendbaar en met het lange snoer van 15 meter komen we in alle hoekjes van ons huis. Door zijn lichte gewicht neem je hem ook makkelijk mee te trap op. Onze vorige stofzuiger was een zak loze stofzuiger welke een stuk zwaarder is en veel meer lawaai maakt. De zuig kracht is gelijkwaardig. De pro animal roterende borstel heeft bij ons op de laminaat vloer niet heel veel voordelen en maakt door de ronddraaiende beweging veel extra geluid. Bij het zuigen op vloerbedekking met kleine haartjes gaat het wel een stuk sneller. Ik heb dit getest in de kattenbak van de auto. Wel vinden we het lastig dat de accessoires geen vaste plek hebben en aan de stang moeten hangen. Ook beschadigt de lak van de stofzuiger vrij snel.

Pluspunten

• • Zuigkracht
  • • Zuigkracht
  • • Gewicht
  • • Snoerlengte

Minpunten

• • Beschadigingen
  • • Accessoires