Bosch BGL8POW2 zwart - Reviews

Type/soort
stofzuiger
Type
algemeen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 22 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BGL8POW2 zwart op Kieskeurig.nl.

Joyce Sanders 19-09-2020

Enorm verast

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

Al ruim 12 jaar gewend aan een Philips zak loze stofzuiger . Maar kreeg de kans deze bosch te testen .

En ben zo tevreden dat ik hem graag wil behouden , de turbo borstel maakt wel een aardig geluid maar dat maakt het schoonmaken meer dan goed !

Echt een krachtpatser met 4 kinderen en een hond die behoorlijk verhaart.

Pluspunten

• Lange snoer
  • Krachtig

Minpunten

• Geluid turbo borstel

MastahF 18-09-2020

Gemixt gevoel bij deze Bosch stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

Op een aantal punten is deze stofzuiger echt heel goed. Veel power, heel stil, filters zijn erg goed. Dus het krijgt de klus geklaard, tapijt e.d. worden goed schoon.

Maar in het dagelijks gebruik schiet deze helaas wat tekort in de handigheid. Allereerst vind mijn vriendin de speciale tapijt-borstel gewoonweg te zwaar in gebruik. De vier zwenkwieltjes zorgen ervoor dat de de stofzuiger soms een vreemde route verkiest, en het oprolsnoer vergt een bijzondere kunst om op de juiste spanning te brengen om deze op te rollen zonder te blokkeren. De kastjes-borstels hebben een clip om op de stang bewaard te worden, wat ook gewoonweg geen handige plaats is en ze telkens vanaf vallen.

Omdat het een prijzig apparaat betreft zou je willen dat die laatste handigheidjes voor dagelijks gebruik beter ontworpen zouden zijn.

Pluspunten

• Power
  • Filters

Minpunten

• Zwaar in gebruik
  • Snoer rolt moeilijk op

MastahF 18-09-2020

Gemixt gevoel bij deze Bosch stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

Pluspunten

• Power
  • Filters

Minpunten

• Zwaar in gebruik
  • Snoer rolt moeilijk op
  • Hoge prijs

Niek Litjens 18-09-2020

Topper

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

Wat een top stofzuiger met enorm veel power. De lange kabel is ook helemaal wat ik altijd gemist heb.
De slang is fijn. Hij rolt fijn. Weinig geluid de powerborstel maakt meer geluid dan de stofzuiger. Echt

Pluspunten

• lange kabel;
  • stil

Bosch stofzuiger BGL8PPW2 17-09-2020

krachtige stofzuiger met lekker lang snoer

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

Ik vind dit een heel fijne stofzuiger, veel hulpstukken en lekker lang snoer, ben hier heel tevreden mee.

annemarie2u 17-09-2020

Heel krachtig

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

Wat een prachtige stofzuiger is dit! Ik was in 1 klap verkocht. Mijn huidige zakloze voldeed niet meer en ik zocht met name naar een die het goed doet op de grote hoeveelheid tapijt in ons huis. Nou dat doe deze als de beste! Het design allereerst spring echt in het oog, glanzend zwart met stoere rode details, eenvoudig te installeren en direct aan de slag. Wat heel erg prettig is, is dat hij zichzelf aanpast aan het type ondergrond dus dat je niet steeds hoeft te wisselen tussen de verschillende ruimtes. Hij zuigt ongelofelijk krachtig en dat was precies waar ik naar op zoek was, echte power! Op zich wel jammer natuurlijk dat hij een zak nodig heeft, zonder zak is toch prettiger maar ik heb het er met deze krachtpatser graag voor over. Enig nadeel/minpuntje wat ik zou kunnen noemen is dat de borstel vrij groot/dik is en daardoor wat minder makkelijk onder een kast door past.

Pluspunten

• krachtig
  • mooi

Minpunten

• dikke voet/borstel

Bert 15-09-2020

Zeer goed

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

Mooie en zeer goede stofzuiger, voldoet boven verwachting [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Joepie 15-09-2020

Niet voor iedereen geschikt

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

Ik heb deze stofzuiger mogen testen. Wij gebruiken altijd stofzuigers van een bepaald ander merk, omdat we daar altijd tevreden over zijn geweest.
Ik greep deze mogelijkheid aan om toch eens verder te kijken. Dit model sprak mij aan door de hoeveelheid aan zuigmonden EN het snoer van 12 meter, waardoor de totale reikwijdte 15 meter wordt. Dit in tegenstelling tot al die mensen die beweren dat het snoer 15 meter lang is. Dat is niet zo.
Het snoer gaat soepel in en uit de machine, maar is wel erg dun. Gevolg is dat het dan wat opkrult. Ben anders gewend.
De lengte is wel perfect, op 1 centrale plek kan ik alle plekken op een verdieping bereiken.

Met het uitpakken viel mij wel direct op dat alle onderdelen van mindere kwaliteit zijn dan ik verwacht had. De handgreep voelt ontzettend goedkoop aan. Met de research die ik gedaan had, voor de keuze welke ik wilde testen, was ik in de veronderstelling dat bij de duurste machine ook de handgreep met bedieningsknoppen zou zitten. Dus aan/uit zetten en zuigkracht regelen. Wat valt het dan tegen als je deze handgreep uit de doos haalt.

De stofzuigerslang ziet er mooi uit. Het is een variant met de buitenkant van textiel. Oog wil ook wat. Ik vind hem allen te stug en te kort.
De stofzuiger volgt je tijdens het stofzuigen bijna leterlijk op je hielen. Vind ik niet prettig.

De steel is goed te verstellen, extreem lange mensen kunnen hier ook mee uit de voeten. Het materiaal is wel gespoten, geen idee hoe lang dat mooi blijft. De manier hoe je de slang erop klikt en de zuigmonden ben ik niet zo van overtuigd. Heb het idee dat dit sneller kapot gaat dan je zou willen. Ben ik ook anders gewend.

Er zitten 3 vloer zuigmonden bij. De standaard oogt het beste, vooral als ik ze optisch vergelijk met andere series. Dat is ook de variant die wij het meest zouden gebruiken, doordat we een overgang van plavuizen naar vloerbedekking hebben en je niet continu wilt wisselen van zuigmonden.
De eerste keer dat ik hem gebruikte was op die locatie. Over de plavuizen ging het al wat stroef. Toen ik de zuigmond op de tapijt stand zette en op het laagpolig (project)tapijt plaatste kon ik niet meer voor of achteruit. Zelfs op de laagste stand is er geen beweging in te krijgen. De zuigkracht is dus niks mis mee, maar de mond wel. De onderkant is van plastic en zo ontworpen dat er bijna geen lucht langs kan gaan. Hierdoor zuigt hij bijna vacuüm. Onwerkbaar voor mij.
De Turbo borstel is wat dat betreft wel weer prettig. Daarmee kun je ook beide type vloeren mee zuigen.
Hij is alleen nogal groot, waardoor hij niet zo wendbaar is en in ons huis op de overige plekken waar vloerbedekking ligt ook niet bruikbaar is. Je kan niet onder kasten komen en ook niet soepel het hoekje om.

Voor plavuizen is de goedkoopste zachte borstel wel prettig, maar daar hoef je niet de duurste stofzuiger voor aan te schaffen en kun je op vloerbedekking niks beginnen.
De handborstels en kieren zuiger doen wat je er van verwacht. Vind het alleen niks dat je ze aan de steel moet klikken om op te bergen. Wil ze niet zien en daar gebruiken andere merken opbergruimte in de stofzuiger zelf voor. Dat oogt een stuk cleaner.

Door deze ervaringen is hij voor onze situatie absoluut niet bruikbaar en ben ik gestopt met testen. Het advies wat ik kan geven, is om hem bij fysieke winkels gewoon zelf uit te proberen.

Lovink en LangerK 14-09-2020

Stofzuiger BGL8POW2

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

Super stofzuiger voor alle vloeroppervlakten en erg stil.
Energiezuinig en de stofzuiger werkt uitstekend tegen dieren haren.
Grote wendbaarheid van 15 meter hierdoor twee verdiepingen in 1 keer kan stofzuigen zonder de stekker te verplaatsen.

Pluspunten

• Krachtig voor alle vloeren
  • Energiezuinig
  • Grote radius
  • Top voor dierenharen
  • Geluid minimaal

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Justme84 14-09-2020

Lichte stofzuiger, goed zuigkracht

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

De stofzuiger inmiddels een aantal weken in huis om te testen. Wat jammer is, is dat er een hulpstuk mist. Voor de prijs van de stofzuiger is dat een teleurstelling. Er is een ruimte in de stofzuiger om de hulpstukken op te bergen. Helaas is deze vrij kleine en erg onhandig in gebruik. Ondanks deze nadelen heeft de stofzuiger een goede zuigkracht en is deze niet erg zwaar. Dit maakt de stofzuiger makkelijk in gebruik.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Gewicht

Minpunten

• Missend hulpstuk
  • Opbergruimte hulpstukken

Lops25 13-09-2020

Sterke stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

Nadat ik een aantal jaar alleen snoerloze stofzuigers in huis heb gehad, besloot ik nu te gaan voor een stofzuiger met snoer. Ik wilde graag weer een stevige stofzuiger met veel zuigkracht. Bij de snoerloze stofzuigers kon ik vaak maar een deel van het huis in een keer doen. De Bosch BGL8POW2 zwart heeft een flinke zuigkracht en daarbij ook verschillende borstels voor diverse ondergrond. Ook kun je e kracht zelf reguleren. Zeer prettig is ook de lange steel van de stofzuiger en het lange snoer.

Pluspunten

• zuigkracht
  • lange steel
  • lang snoer

Minpunten

• stofzuigzak

Bianca 13-09-2020

Lang snoer, mooi design

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

Na lang twijfelen toch gekozen voor de sterkste Bosch stofzuiger. Inmiddels meerdere keren het huis mee stofgezogen, en tot nu toe geen spijt van mijn aankoop.
Door het lange (15 meter) snoer kan ik de hele benedenverdieping in 1x zuigen, zonder van stopcontact te wisselen. Wat een vooruitgang! Er zijn verschillende zuigvoeten meegeleverd, en normaal stond ik nadat ik stofgezogen had, de lange haren van de kinderen uit de stofzuiger te peuteren. Bosch heeft een zelfreinigende voet meegeleverd. Ik had er weinig vertrouwen in, maar hij werkt echt.
De matten zijn erg schoon geworden (nadat ik het vermogen op de vloerbedekking stand had gezet, anders zuigt hij vacuum).
De stofzuiger heeft mooie kleuren (zwart met rode accenten), een lange zuigbuis die makkelijk in lengte te verstellen is (en zelfs lang genoeg voor mijn man van 2 meter, hij heeft nu geen excuus meer om niet te stofzuigen) en veel accessoires.
Conclusie: een complete, sterkte stofzuiger met zeer lang snoer die qua schoonmaken mijn verwachtingen overtreft.

Pluspunten

• heel lang snoer (15 meter)
  • zeer veel accessoires
  • ook voor lange mensen

Kathl1 11-09-2020

Niet helemaal mijn stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

Ik heb deze stofzuiger mogen testen, helaas is het niet helemaal mijn ding.

Ik start even met de positieve punten. Het is een erg mooi design, lichtgewicht en een super fijn lang snoer. De slang is erg handig, lang genoeg en voelt prettig aan dankzij het geweven stofje. De stang is verstelbaar wat super fijn is zodat het kleiner op te bergen is en in te stellen is op je lengte. Ook is hij erg krachtig.

Minder fijn vind ik zelf helaas het geluid en de lompe voet. Ik vind de voet echt zwaar hierdoor en niet praktisch hanteerbaar. Gelukkig glijdt hij wel fijn, maar goed ik moet hem toch ook af en toe optillen. Het geluid is erg hard vind ik zelf, er zijn andere die minder hard zijn.

Ander nadeel is dat ik een smal mondstuk mis om tussen de spleten van de bank te kunnen zuigen. Het bijpassende stukje met borstel is toch echt te breed hiervoor.

Pluspunten

• Snoerlengte
  • Verstelbare stang

Minpunten

• Zware voet
  • Ontbrekende smalle zuigmond

Top apparaat

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

Pluspunten

• Prettig in gebruik
  • Sterke zuigkracht
  • mooi design
  • Ruime keus aan opzetstukken

Bobby 11-09-2020

Krachtige stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

Het is een krachtige stofzuiger. Perfecte zuigkracht als je carpet gaat stofzuigen, neemt alle stof op. Lange snoer, je hoeft dus niet telkens van stopcontact te verwisselen om overal bij te kunnen. Ergonomische goed ook. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

Het begon allemaal met het unboxen van het apparaat. Je weet dat je volwassen bent wanneer je blij wordt van het uitpakken van huishoudelijke apparaten en ja, blij dat was ik zeker. Ik ben gelijk het hele huis rond gegaan met onze nieuwe aanwinst. Hetgeen mij gelijk opviel is dat de stofzuiger een hele sterke zuigkracht heeft. Ook het geluid is erg comfortabel te noemen. Je kunt tijdens het stofzuigen met gemak muziek luisteren en/of tv kijken zonder hinder van het geluid te ondervinden. Een groot pluspunt is ook de lengte van het snoer. Je kunt verschillende ruimten in het huis bereik zonder continue van stopcontact te moeten wisselen. Er is naar mijn idee veel aandacht besteed aan het design en het gebruiksgemak. Zo heeft de stofzuiger een nette, strakke look en rollen de wieltjes onder de stofzuiger zonder moeite in elke richting met je mee. Ook het handvat aan de bovenkant van de stang is erg prettig vasthouden. Mijn partner benoemde het vooral erg prettig te vinden dat de stang van de stofzuiger verstelbaar is. Hij is zelf redelijk lang en heeft met eerdere modellen vaak het gevoel gehad dat hij niet rechtopstaand kon stofzuigen. Dat probleem is hier niet aan de orde. Tot slot is de stofzuiger door de meegeleverde borstel-koppen van alle gemakken voorzien. Onze tapijten zijn nog nooit zo schoon geweest en ook de moeilijk bereikbare hoekjes en meubels zien er weer spik en span uit! Kortom; een zeer stille, soepel wendbare, zeer krachtige, mooi gestroomlijnde stofzuiger die ik zeker zou aanraden aan vrienden en kennissen.

Pluspunten

• Prettig in gebruik
  • Sterke zuigkracht

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

Pluspunten

• Prettig in gebruik
  • Flitsend design
  • Zeer wendbaar
  • sterke zuigkracht

Samantha 11-09-2020

Krachtpatser

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

Wat een heerlijk en makkelijke stofzuiger met veel kracht. Eindelijk een met een goede roterende mondstuk om tapijt mee te reinigen. Echt super resultaat. 15m actieradius dus je kunt in 1 keer door.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Roterende mondstuk voor tapijt
  • 15m actieradius

Minpunten

• Veel geluid bij gebruik roterende mondstuk

Maartje 10-09-2020

Weg met al het stof!

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

De stofzuiger in elkaar zetten was wel even een puzzel. Door de summiere handleiding, was het niet duidelijk hoe de stofzuiger in elkaar gezet moest worden. Ook de werking van de accessoires heb ik via YouTube filmpjes moeten uitvogelen. Beetje jammer, het kan zoveel makkelijker.

Eenmaal in elkaar voor het eerst gaan stofzuigen. Meteen valt de wendbaarheid van de stofzuiger op. Hij rijdt soepeltjes achter je aan en de slang voelt heel stevig aan. Wat een zuigkracht heeft hij ook. De stofdeeltjes in de nabije omgeving van de voet worden direct opgezogen. Zeker met ons konijn in huis, is dat heel fijn. Ik ben nog zoekende naar de juiste instellingen voor het zuigen van de matten in huis. Op de mattenstand zuigt hij de mat nog vacuüm. Dat is niet de bedoeling.

Inmiddels het hele huis gehad met de stofzuiger. Op verschillende ondergronden is het even zoeken naar de juiste instelling van de voet en de machine zelf.

Ook de auto moest er aan geloven. Door de speciale interieurstand voor meubels kon ik de auto prima zuigen. Normaal blijven de boomblaadjes vaak plakken aan de matten, maar met deze krachtpatser niet meer. De auto ziet er net zo schoon uit als dat hij uit de garage komt.

Wat een nadeel is van de normale stofzuigervoet, is dat wanneer hij onder een krappe ruimte gaat, de voet op mattenstand springt. Dan zuigt hij zich vacuüm op de vloer wat heel veel herrie geeft. De locatie van deze knop vind ik niet helemaal handig gekozen. Verder zijn de bijgeleverde voeten vrij dik, waardoor je niet onder wat lagere meubels door kan. Dit komt door het wieltje wat onder het scharnierpunt van de voet zit.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Voor het hele huis en de auto te gebruiken
  • De matten zien er uit als nieuw

Minpunten

• Dikke standaard voet
  • In elkaar zetten is lastig

19visje86 09-09-2020

Degelijke stofzuiger met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Bosch BGL8POW2 zwart

Wat een fijne stofzuiger! Eindelijk weer een apparaat wat doet wat hij moet doen. Door de lange snoer van 15 meter, kan je het hele huis door. Net zo makkelijk als een draadloze stofzuiger, maar dan met goede zuigkracht.

De verschillende meegeleverde stofzuigervoeten maken dat je het apparaat op allerlei ondergronden goed kan gebruiken. Met huisdieren in huis, is het erg fijn dat je de matten extra kunt reinigen met de speciale rotatie stofzuigervoet. De mat ziet er weer als nieuw uit.

Ook op tegels en parket voelt deze stofzuiger zich thuis. Er blijft geen stofdeeltje liggen. De zuigkracht is zo goed dat ook stof rondom de voet wordt opgezogen.

Het in elkaar zetten van de zuiger was wat lastig. De informatie uit het boekje leek niet te passen bij mijn stofzuiger. Ook de werking van de verschillende voeten kwam niet naar voren bij het boekje. Toen dat eenmaal gelukt was en me duidelijk was hoe alles werkt, is het allemaal erg simpel.

Het design is ook erg mooi. De glimmende zwarte behuizing met de rode accenten, geven de stofzuiger een heel solide en duur uiterlijk.

Pluspunten

• Super zuigkracht
  • Instelbare zuigkracht
  • Verschillende stofzuigervoeten
  • Accessoires te bevestigen aan de stang
  • Degelijke kwaliteit

Minpunten

• In elkaar zetten was wat lastig