Samsung 500GB 840 Evo - Reviews

520 MB/s
Leessnelheid
540 MB/s

Paul de Keijzer 05-08-2015 Product paar dagen in bezit

Na Windows 10 te hebben geïnstalleerd ook maar besloten een SSD kaart in mijn pc te zetten. Nou dat ik dit niet eerder heb gedaan.
I.v.m de toekomst gekozen voor een ruime opslag, dus 500 GB. Pc start echt zeer snel op. Echt geweldig en een aanrader

maspes 07-11-2014 Product paar dagen in bezit

Op internet gelezen waar de winst was te halen voor mijn Macbook pro 13" mid 2010 ...snelheid kon ik winnen voor mijn beetje trage mbp als ik deze Samsung ssd schijf zou gaan monteren. Even googelen en kwam bij Mycom terecht in mijn woonplaats Alkmaar...dus afhalen. Snel binnen binnen 24 uur had ik dit mooie super lichte kaartje in handen ....snel zelf inbouwen en was verbluft over zoveel snelheid winst....
Kortom als jij ook je mbp sneller wilt maken is deze ssd een aanrader. Oh ja en goede service bij Mycom...vakmensen.

Diederik 23 05-11-2014 Product paar weken in bezit

Omdat ik mijn Macbook Pro (early 2011) nog niet wilde vervangen maar wel graag sneller wilde maken, besloot ik om over te gaan op SSD. De oude schijf was 500 GB groot en ik wilde graag dezelfde capaciteit hiervoor terug. Ook las ik op internet goede verhalen over deze schijf van Samsung en de compatibiliteit met mijn Macbook Pro. Daarom uiteindelijk gekozen voor de Samsung 840 EVO Laptop KIT 500GB. Het installeren van de schijf in de laptop ging erg makkelijk (zorg dat je de juiste schroevendraaiers hebt) en was binnen 20 minuten voltooid.
Hierna heb ik een "schone" installatie van het besturingssysteem uitgevoerd en was de laptop (na het installeren van alle programma's en het overzetten van data) gereed voor gebruik.
Zodra de Macbook Pro opstart merk je het verschil, in slechts 13 sec (!) is de laptop volledig opgestart. Ook is het opstarten van alle programma's een fluitje van een cent. Een programma als Word start bijvoorbeeld binnen 1 seconden op. Dit geld ook voor andere programma's. De wat zwaardere programma's hebben wat langer de tijd nodig (3/4/5 seconden, programma's als Photoshop zijn niet getest) maar gaan nog steeds erg snel!
Twee punten waar bij aankoop rekening mee moet worden gehouden:
1. De bijgeleverde software is alleen voor Windows gebruikers (op zich geen probleem want er zijn genoeg oplossingen op internet te vinden).
2. Controleer de compatibiliteit van de 6 GB/s SATA (3) connectie. Mijn Macbook Pro ondersteund deze versie waardoor ik de maximale snelheid haal, maar gebruikers met een SATA 2 of 1 connectie zullen lagere snelheden halen.

Kortom, ik ben erg te spreken over de investering in deze schijf en ondanks dat de prijs hoger ligt dan bij een conventionele schijf is het de investering echt dubbel en dwars waard! Ik wil nooit meer een andere schijf want wat een power en snelheid heeft de laptop nu! De prestaties zijn beter dan toen ik de Macbook Pro (nieuw) kocht.

JS2014 05-08-2014 Product paar weken in bezit

Een perfecte SSD om je "oude" Windows 7 weer supersnel te maken. Opstarten van de PC in 20-25 seconden, wat een verademing. Eenmaal opgestart is de performance van de PC ook vele malen beter.
Het ontbreken van een e-sata kabel is wat spijtig, al is de SSD ook in een andere versie verkrijgbaar inclusief kabel, bracket, etc. In plaats van het overzetten van het oude image heb ik er voor gekozen om een clean install uit te voeren op de SSD. Iets meer werk, maar dan zijn de Windows settings volledig afgestemd op de SSD schijf. Vervolgens de oude harde schijf als extra capaciteit activeren.
Overall een zeer goede aankoop waar we elke dag plezier van hebben.