Canon EOS 77d zwart - Reviews

24,2 megapixel
Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD
1.2 inch scherm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 34 reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS 77d zwart op Kieskeurig.nl.

DVZ 16-10-2019

Fijne camera

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

Op advies van Kamera Express voor deze body gekozen (past bij de lenzen die we al hadden). Bevalt uitstekend! Niet te zwaar, goede kwaliteit en binnen budget.

Pluspunten

• Niet te zwaar
  • Kwaliteit
  • Kantelbaar scherm

Wim 24-09-2019

Vervanging van een EOS 500D boddy

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

Ik heb deze camera gekocht ter vervanging van de EOS 500D op advies van de medewerker in de winkel, omdat ik alles, lenzen en flitsers, van mijn oude camera op de nieuwe body kan gebruiken.
De mogelijkheden van deze camera zijn zeer ruim en na de eerste serie foto's ben ik zeer tevrede met de nieuwe aankoop.

Pluspunten

• Snelle camera
  • Veel instellingen mogelijk
  • Touchscreen voor scherpstelpunt aangeven
  • Wifi verbinding
  • Bediening met smartphone

Josine 06-09-2019

Prima body voor net iets meer

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

Zelf heb ik een 8 jaar oude 450D body. Ik was opzoek naar een nieuwe body voor een leuke prijs waar ik weer jaren mee verder kan. Zo doende uitgekomen bij de 77D.

Pluspunten

• Draaibaar touchscreen
  • Makkelijk in gebruik

Cobi 29-08-2019

Groot scherm, duidelijke bediening

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

Voorheen jarenlange goede ervaringen met Canon, na informatie nu vervangen door de Canon EOS 77d. De overgang van oude naar niet camera is eenvoudig, resultaten beter. voldoet aan mijn verwachtigingen.

Anita 29-07-2019

tevreden met de aankoop

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

Nog maar pas aangekocht ter vervanging van mijn oude canon, maar al heel blij met het toestel. Veel mogelijkheden en mooie foto's. Verder heel goed geholpen en uitleg gekregen in de winkel van Kamera Express in Turnhout

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • goede resultaten
  • licht en compact

Barend van Maanen 20-07-2019

goede prijs-kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

De Canon Eos D77 heb ik onlangs gekocht ter vervanging van mijn Canon Eos 1100. Dat is dan wel gelijk twee klassen hoger hoor: Wat een mooie krachtige sensor en een snelle sluitertijd.
Ook goede foto's bij donkere omstandigheden. Het is een aanrader!

Pluspunten

• goede sensor
  • goed bij weinig licht
  • meerdere foto's per seconde
  • verbinding met met Iphone met wifi

Minpunten

• nog niet gevonden

Joyce 20-07-2019

Gebruiksvriendelijke camera

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

Voorheen had ik een oud EOS model van de Canon, nu deze update gedaan naar een Canon 77d, zeer tevreden over de uitgebreide mogelijkheden van deze camera die erg gebruiksvriendelijk is. Ook het LCD scherm is van grote toegevoegde waarde!

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk menu
  • LCD scherm

Tjerk Melis 29-06-2019

Fijne camera

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

Ben over gestapt van mijn 1000D naar een 77D zou wat een verschil. De foto's die mijn 77D maakt zijn wel 10 keer mooier als mijn 1000D. Ik gebruik nog steeds mijn oude lensen. Het kantelbare scherm is heel fijn. De camera is snel met foto's maken en met de app kun je de foto's meteen naar je telefoon om zetten.

Pluspunten

• Snelheid
  • Kantelscherm

Esther 20-06-2019

Prachtig toestel!

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

Handzaam toestel met fijn kantelbaar scherm. Touchscreen werkt erg prettig. Mooie scherpe foto's. Ik kom van een oudere body 500d dus een enorme verbetering voor mij. Wel wennen aan de hoeveelheid instelmogelijkheden en opties en knoppen op andere plekken, maar dat is gewoon een kwestie van veel gebruiken ; ) Werkt prima met 18-135mm lens en met 10-18mm mooie groothoekresultaten.

Pluspunten

• touchscreen en kantelbaar scherm
  • creatieve mogelijkheden
  • snelheid
  • handige app voor link met smartphone

Minpunten

• héle uitgebreide digitale handleiding

Jasmijn 19-06-2019

Super snel

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

Vorige week de Canon 77d gekocht, onwijs blij hier mee. Het heeft touchscreen wat heel fijn werkt. Daarnaast zitten er snelkoppelingsknoppen op wat de snelheid van het maken van een mooie foto optimaliseert. Daarnaast kan er door middel van wifi de foto's snel en goed bekeken worden op de mobiele telefoon of laptop, geen gedoe met draden etc. Helemaal top dus!!

Pluspunten

• Wifi
  • Touchscreen
  • Snelkoppelingsknoppen

Minpunten

• Te veel opties voor beginnende fotograven

Hans en Marianne 10-06-2019

Snelle autofocus

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

We zochten een waardige opvolger voor onze Canon 450D die het begeven had, maar waarvan de lenzen het nog prima doen. Via Kamera Express zijn we op deze 77D uitgekomen. In de winkel kregen we een heldere uitleg en duidelijke antwoorden op onze vragen. We hebben nog even de duurdere 80D overwogen, maar de voordelen daarvan waren voor ons het grote prijsverschil niet waard. We bezitten nu een Pro camera voor een consumenten prijs, zeker na aftrek van de Canon promotie. Waarbij we met name aangenaam zijn verrast door de snelle autofocus en het gemak van het touch screen. De bediening is in het algemeen erg duidelijk, maar in sommige opnamemodi kun je de flitser alleen via menus op aan/uit/auto zetten, terwijl de camera een flitsknopje heeft dat op dat moment niet beschikbaar is.

Pluspunten

• Autofocus
  • Touch screen
  • Uitgebreide instelling mogelijkheden
  • Prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Bediening soms wat onhandig

Niek Sanders 10-06-2019

Prijs/kwaliteit uitstekend met handige extra's

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

Ik mocht een tijdje het fototoestel lenen van mijn zus om deze uit te testen. Dit was de Canon 4000D. Na de test tijd van 4 maanden ben ik achter een aantal dingen gekomen die ik nodig vind in een camera om aan mijn eisen te voldoen. Deze zijn:
- goede grip tijdens vasthouden
- een aan knop ipv een OFF setting aan het wiel gezien je hierdoor je toestel in je standaardsetting kan houden i.p.v. elke keer te draaien.
- de video optie niet als optie aan het wiel, omdat je anders helemaal rond moet hiervoor op het wiel wat tijd kost.
- een kantelbaar scherm om ook in lastige situaties goed te kunnen zien wat je fotografeert.
- NFC optie gezien het verbinden met je telefoon via WiFi soms wat slomer gaat.
- een wiel om door het menu te gaan i.p.v. losse knoppen. Dit om sneller door foto's te kunnen kijken.

Deze camera heeft al deze opties. Als je ook zoekt naar deze vereisten, zoek niet verder en koop deze camera. Je krijgt zeker geen spijt van je aankoop.

Voor fotografie maar ook voor filmen is deze camera een topper. Het heeft alle handige functies die nodig zijn voor een camera voor zowel beginners als professionals. Zeker een goede koop voor de prijs.

Ikzelf heb deze camera gekocht bij Kamera express in combinatie met de EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 iS STM en de EF-S 55-250MM F/4.0-5.6 IS STM.

Het voordeel is dat je nu €110 canon tegoed krijgt met de combideal van de body met de 18-55mm en als je deze in combinatie met de 55-250mm koopt krijg je ook nog eens €30 cashback op deze lens. Hierdoor betaal je maar €35 extra voor een telelens wat een hele goede deal is. Zeker aan te raden!!

Pluspunten

• Kantelbaar scherm
  • Goede prijs kwaliteit verhouding
  • 45 scherpstelpunten
  • NFC

Maurice 01-06-2019

Compact en snel!

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

Sinds een aantal weken overgestapt op de Canon 77D. Hiervoor had ik een Canon 500D en dat verschil merk je wel! De camera is ontzettend snel, heeft alle knoppen die nodig hebt en zit in een compact jasje. De camera zit standaard in mn rugzak.

Helemaal tevreden

Pluspunten

• Compact
  • Touchcreen
  • Veel knoppen
  • Snelle autofocus in live view

Minpunten

• De viewfinder geeft 95% weer van het beeld
  • Het wieltje aan de achterkant is wat klein

Frouke 20-05-2019

Canon EOS 77D is de superlichte, betaalbare all round camera

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

Zoek je een camera die licht van gewicht is, waarmee je zowel manueel, automatisch en creatief kunt fotograferen? kies dan de Canon EOS 77D spiegelreflex camera. Hij ligt lekker in de hand en is zeer gebruiksvriendelijk!
Met het digitale display op de bovenkant en snel toetsen voor bijvoorbeeld de autofocus en iso-waarde kan je supersnel je instellingen inzien en wijzigen zonder eerst in je menu alles op te zoeken. Dit vind ik echt ideaal.
De WIFI en bluetooth maken het super makkelijk om de foto's meteen met andere te delen of op je mobiel/computer te bewerken.
Ik heb deze camera bij Kamera express besteld, waarbij ik echt wil zeggen dat het personeel zowel in de winkel als de klanten service hele goede service geeft. Ze staan je vriendelijke te woord en willen je echt verder helpen. Ik ben tot nu toe heel erg blij met deze camera en kan hem aan iedereen aanraden die net even een stap verder wilt.

Pluspunten

• licht van gewicht
  • stevige grip
  • toutchscreen
  • WIfi én bluetooth
  • kantelbaar scherm

Minpunten

• geen GPS
  • voelt iets goedkoop aan
  • usb kabel niet inbegrepen

Rvn 08-05-2019

Mooi groot scherm met touchscreen

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

Een paar dagen in bezit en wat een verbetering na mijn 400D van 12 jaar oud. Het grote ( kantelbare) scherm met Touchscreen is overzichtelijk en makkelijk. ook het extra display rechtsboven op is handig om je stats te bekijken.

Pluspunten

• Groot kantelbaar scherm
  • extra display

Wim 18-04-2019

Veel mogelijkheden en up to date

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

Prima kwaliteitscamera met vele mogelijkheden, goed hanteerbaar en makkelijk in gebruik. Na veel reviews te hebben bekeken uiteindelijk toch voor deze Canon gekozen.

Pluspunten

• makkelijk hanteerbaar
  • prima kwaliteit
  • veel nuttige mogelijkheden

Minpunten

• nog geen ontdekt

H. de Ruijter-Wubs 17-04-2019

Mooi uiterlijk en draaibaar scherm.

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

Mooie en lichte camera, wat voor mij belangrijk was.
Prettige ontvangst en een goede informatie.
Ik ga zeker terug naar deze winkel.

. 05-04-2019

Top Camera

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

Indrukwekkend snelle levering, mooi verpakt. Heel lichte camera voor de goede kwaliteit. Prijs - kwaliteit is heel degelijk.

Eric 23-03-2019

Betaalbare spiegelreflex camera met veel opties

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

Ik heb de overstap gemaakt van een instap model canon EOS 4000D naar de canon EOS 77D.
Na veel rond gekeken te hebben op internet en camera's vergeleken te hebben is de keus op de canon EOS 77D gevallen. Veel opties en een aantrekkelijke prijs. Uiteindelijk in Utrecht bij Kamera Express terecht gekomen. Bij de koop werd meegedacht voor extra's maar niet opdringerig. Ik ben daar netjes geholpen.

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • mogelijkheden
  • mijn lenzen passen ook hier op

Minpunten

• Alleen digitale handleiding
  • geen GPS.

Anne 16-03-2019

lichte compacte body

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

Ik was op zoek naar een goede Canon maar met een lichtere body en zo kwam ik uit op de EOS 77d. Perfect voor mij! Ik heb er een Tamron 18-270 mm lens bij aangeschaft. Ben zeer tevreden