Canon EOS 77d zwart - Reviews

24,2 megapixel
Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD
1.2 inch scherm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 21 reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS 77d zwart op Kieskeurig.nl.

8,9

Frouke 20-05-2019

Canon EOS 77D is de superlichte, betaalbare all round camera

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

Zoek je een camera die licht van gewicht is, waarmee je zowel manueel, automatisch en creatief kunt fotograferen? kies dan de Canon EOS 77D spiegelreflex camera. Hij ligt lekker in de hand en is zeer gebruiksvriendelijk!
Met het digitale display op de bovenkant en snel toetsen voor bijvoorbeeld de autofocus en iso-waarde kan je supersnel je instellingen inzien en wijzigen zonder eerst in je menu alles op te zoeken. Dit vind ik echt ideaal.
De WIFI en bluetooth maken het super makkelijk om de foto's meteen met andere te delen of op je mobiel/computer te bewerken.
Ik heb deze camera bij Kamera express besteld, waarbij ik echt wil zeggen dat het personeel zowel in de winkel als de klanten service hele goede service geeft. Ze staan je vriendelijke te woord en willen je echt verder helpen. Ik ben tot nu toe heel erg blij met deze camera en kan hem aan iedereen aanraden die net even een stap verder wilt.

Pluspunten

• licht van gewicht
  • stevige grip
  • toutchscreen
  • WIfi én bluetooth
  • kantelbaar scherm

Minpunten

• geen GPS
  • voelt iets goedkoop aan
  • usb kabel niet inbegrepen

Rvn 08-05-2019

Mooi groot scherm met touchscreen

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

Een paar dagen in bezit en wat een verbetering na mijn 400D van 12 jaar oud. Het grote ( kantelbare) scherm met Touchscreen is overzichtelijk en makkelijk. ook het extra display rechtsboven op is handig om je stats te bekijken.

Pluspunten

• Groot kantelbaar scherm
  • extra display

Wim 18-04-2019

Veel mogelijkheden en up to date

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

Prima kwaliteitscamera met vele mogelijkheden, goed hanteerbaar en makkelijk in gebruik. Na veel reviews te hebben bekeken uiteindelijk toch voor deze Canon gekozen.

Pluspunten

• makkelijk hanteerbaar
  • prima kwaliteit
  • veel nuttige mogelijkheden

Minpunten

• nog geen ontdekt

H. de Ruijter-Wubs 17-04-2019

Mooi uiterlijk en draaibaar scherm.

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

Mooie en lichte camera, wat voor mij belangrijk was.
Prettige ontvangst en een goede informatie.
Ik ga zeker terug naar deze winkel.

. 05-04-2019

Top Camera

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

Indrukwekkend snelle levering, mooi verpakt. Heel lichte camera voor de goede kwaliteit. Prijs - kwaliteit is heel degelijk.

Eric 23-03-2019

Betaalbare spiegelreflex camera met veel opties

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

Ik heb de overstap gemaakt van een instap model canon EOS 4000D naar de canon EOS 77D.
Na veel rond gekeken te hebben op internet en camera's vergeleken te hebben is de keus op de canon EOS 77D gevallen. Veel opties en een aantrekkelijke prijs. Uiteindelijk in Utrecht bij Kamera Express terecht gekomen. Bij de koop werd meegedacht voor extra's maar niet opdringerig. Ik ben daar netjes geholpen.

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • mogelijkheden
  • mijn lenzen passen ook hier op

Minpunten

• Alleen digitale handleiding
  • geen GPS.

Anne 16-03-2019

lichte compacte body

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

Ik was op zoek naar een goede Canon maar met een lichtere body en zo kwam ik uit op de EOS 77d. Perfect voor mij! Ik heb er een Tamron 18-270 mm lens bij aangeschaft. Ben zeer tevreden

andre jansen 12-03-2019

betaalbare canon eos spiegelreflex met kantelbaar scherm

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

Ik zocht een camera waar mijn oude canon eos lenzen op passen. Ook een camera waar je ook door de lens kan kijken en met een kantelbaar scherm. Ik zocht ook een camera waar je ook handmatig instellingen kan doen. De bediening is overzichtelijk en de te bedienen knopjes en wieletjes op een logische plek zitten. De kwaliteit van de foto's zijn uitstekend. Er zit een oplaadbare accu in en er wordt een accu oplader bij geleverd.

Pluspunten

• goede prijs tov kwaliteit
  • canon lenzen van wel 30 jaar oud passen nog
  • makkelijk te bedienen

Jan 06-02-2019

Veel mogelijkheden voor een redelijke prijs

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

Na een 650D nu de 77D met een Sima 17-70 mm F/2.8-4 lens. Fijne camera, werkt snel en heeft veel instelmogelijkheden. Wel wat moeite met de wat andere indeling van de knoppen. Samen met de lens ben ik zeer tevreden, ook over de service bij Kamera Express in Utrecht.

Pluspunten

• kantebare scherm met touchscreen
  • snelle processor
  • veel instellingen

Minpunten

• wennen aan andere bediening

Fleuqui 14-01-2019

Top camera met veel mogelijkheden !!

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

Aangezien ik een "oudje" (Canon eos 20d) als camera had werd het tijd voor een update. Omdat ik erg twijfelde tussen de 77d en de 80d ben ik voor advies naar een foto speciaalzaak gegaan. Nadat de vriendelijke medewerkster uitgebreid de tijd voor mij nam, ondanks de drukte, heb ik besloten om voor de Canon eos 77d te gaan en het prijsverschil van 250 euro in een objectief te steken. Ik heb de camera nu 2 weken in mijn bezit en vind de camera echt super. Hij is licht in gewicht, maar hij ligt wel lekker in de hand door de stevige grip. En er zit een uitleg functie op waardoor het gebruiksgemak echt top is..... echt fantastisch als je een beginneling bent. De camera leidt je echt door de verschillende opties heen. Bijv. bij diafragma staat er een schaal waarbij er op de camera wordt uitgelegd wat het effect is van een grote of kleine diafragma. Oftewel wat kan je doen om het onderwerp eruit te laten springen en de achtergrond een onscherp effect te geven. En wat kan je doen in situaties met weinig licht? Of in situaties met veel beweging? Echt een super handige functie ! Mocht je deze functie vervelend vinden als je meer gevorderd bent dan kan je het menu aanpassen naar de gevorderde uitstraling. Daarnaast is er veel veranderd sinds de canon eos 20d. Een groter en kantelbaar scherm, welke ook nog eens touch screen is, zodat je zelfs via live view kan scherpstellen op welk gedeelte van de foto je ook wilt door simpelweg het scherm aan te raken. AF reageert snel. En ook de filmfunctie vind ik fantastisch. Het is gewoon een hele complete camera met veel mogelijkheden dus ik kan niet wachten om de camera beter te leren kennen en er lekker veel mee te oefenen. Gelukkig is de menustijl van Canon niet echt veranderd dus ik kon hier snel mijn weg in vinden. Ik ga ervan uit dat ik hier nog wel even een tijd mee vooruit kan.

Pluspunten

• Groot en kantelbaar scherm, touchscreen
  • Goede prijs/ kwalitei verhouding
  • Veel mogelijkheden
  • Uitgebreide "help" functie
  • Licht maar wel met stevige grip

Minpunten

• Geen gedrukte handleiding
  • Doordat hij zo licht is kan hij goedkoop aanvoelen

I. Jong 30-12-2018

erg blij mee!

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

Heb deze camera van de week gekocht en ben er erg tevreden mee. Goede werkende camera, mooi van uitstraling, duidelijk en voor de prijs aan te raden! Ik heb zelf de camera met een lens gekocht; 18-135mm lens. Ook met de lens ben ik er tevreden.

Pluspunten

• goed werkend
  • duidelijk
  • mooie uitstraling
  • hoge Iso
  • handig klapbaar beeld

Nico 29-12-2018

Canon EOS 77D body, hele fijne camera

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

Mijn derde Canon camera, na de EOS 500D en de EOS 700D nu de EOS 77D. Lekker licht in het gewicht en nog meer extra's als de vorige twee.
Met het kantelbare scherm kun je eigenlijk uit alle standen foto's maken.
De camera ligt echt fijn in de hand. Voor mij is dit een hele vooruitgang.
Werd ook heel goed geholpen in de winkel.

Pluspunten

• Lekker licht in gewicht
  • WIFI en NFC
  • Touchscreen

Minpunten

• Even wennen aan de knopjes

Michel 29-12-2018

super tevreden met mijn Canon EOS 77D + Tamron 18-270 lens

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

Na jaren met een EOS 300D gefotografeerd te hebben, was het tijd voor een nieuw toestel. Gekozen voor de EOS 77D met een Tamron 18-270 objectief om zo het wisselen van lenzen onnodig te maken voor mijn huis-tuin-vakantie foto's.

Pluspunten

• Alle wensbare instellingen
  • nieuwe Digic 7 processor
  • ISO gevoeligheid: 100-25600
  • Draai-kantelbaar LCD scherm

Fred 22-12-2018

Geweldige camera heel erg tevreden over.

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

Deze camera gekocht samen met een lens 18-155 mm. Ligt goed in de hand niet te zwaar,
De bediening is heel duidelijk, in zoeker en display alle informatie goed af te lezen.
En uiteraard maakt mooie foto's.
Erg tevreden!

Suzanne 09-12-2018

Canon 77d, zeer tevreden!

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

Na heel wat camera's vergelijken heb ik uiteindelijk, met goede input van de verkoper, gekozen voor deze canon EOS 77d.

Het kantelbare scherm is super handig, en het touchscreen werkt fijn. Ook prettig dat 't scherm dichtgeklapt kan, wat eventuele krasjes helpt voorkomen.
De app om foto's en filmpjes door te sturen naar telefoon, tablet of pc en om de camera te bedienen vanaf telefoon is duidelijk en werkt prettig.
Ik heb er een 18-200mm lens bijgenomen. Dit maakt 't geheel wel weer wat zwaarder, maar de body zelf is vrij licht. Het ligt soepel en fijn in de hand, zelfs met de wat grote lens. Kortom zeer tevreden!

Pluspunten

• Kantelbaar scherm
  • Fijne app, om foto's direct te verzenden
  • Ligt fijn in de hand
  • Niet zwaar

Minpunten

• Even wennen - optiewieltje zit aan de andere kant

Bernie C 08-12-2018

Canon 77D body

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

Mijn oude Canon was serieus aan vervanging toe. Met deze Canon 77D ben ik weer helemaal bij de tijd. De 77D is ruim 200gr lichter dan zijn opvolger 80D. En die 200gr is voor mij de belangrijkste reden geweest

Pluspunten

• lichter dan zijn opvolger
  • kantelbaar scherm

Minpunten

• Bediening functieknop+scroll wiel is iets lastiger

mariska 21-11-2018

zeer te vrede, goede camera

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

goede camera, veel opties op de camera, gemakkelijk te bedienen.
mooie kwaliteit foto's ben er zeer te vrede mee.

Wim Penneman 29-09-2018

Na lang zoeken zeer tevreden met mijn Canon 77d

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

Na heel veel vergelijken en bekijken van reviews van gelijkaardige toestellen is dit een zeer mooie keuze. Een echte beginnerscamera met alles erop en eraan om te weten hoe het in elkaar zit en om eventueel door te groeien naar een duurder toestel met nog meer opties. Heel tevreden!
Daarnaast is de service bij Kamera Express uitstekend. De medewerkster, die mij geholpen heeft, kent de producten, geeft duidelijke uitleg en info, toont de mogelijkheden op de pc en geeft antwoord op alle vragen. Ik kan deze winkel dan ook enkel aanbevelen aan iedereen die op zoek is naar vriendelijke, uitgebreide en correcte service en klantvriendelijkheid.

Pluspunten

• Eenvoudig te bedienen
  • Veel extra opties
  • Prijs kwaliteit is zeer goed

Adeline van Zuilekom-Legrand 12-07-2018

Lichte en professionele camera, zeker geen instapmodel

Geweldige camera!

Voorheen had ik een Canon 700D wat een starterspakket was inclusief 2 lensen. momenteel is dat de 1300D.

Omdat ik geen mooiere foto's meer kon maken met de 700D ben ik op zoek gegaan naar een nieuwer model. Waarbij het klapscherm heel belangrijk was voor mij.

De 77D is een heerlijke lichte body met het klapscherm. Maakt prachtig mooiere foto's dan de 700D waar ook nog meerdere type lensen op passen.

Het scherm is een touchscreen, je moet oppassen dat je niet met je neus functies inschakeld.

De spiegel is heerlijk stil en klinkt zeker niet goedkoop.

licht lekker in de hand en voelt niet goedkoop aan.

Pluspunten

• licht
  • klapscherm
  • RAW
  • scherm bovenzijde
  • SD kaarten

Minpunten

• Geen full frame lens
  • neus en touchscreen

Tony 05-06-2018

Snel , licht , niet te groot

Geschreven voor: Canon EOS 77d zwart

Werkt gemakkelijk via een heel handig menu. Snel , mooi en draaibaar touchscreen.
Echt een aanrader . Snelle autofocus .

Pluspunten

• Touchscreen kantelbaar
  • Snelheid
  • Veel in te stellen
  • handig menu

Minpunten

• usb kabel niet inbegrepen