Canon EOS 80D + EF-S 18-135 IS USM - Reviews

CMOS

8,9

Suuz 26-08-2016 Product paar weken in bezit

Razend snelle Canon EOS 80D

Ik ben echt verliefd geworden op de canon eos 80d! Wat een fijne camera! Ligt als gegoten in de hand! Makkelijk in gebruik en kwalitatief zo sterk! Gewoon 100% functioneel. En dan een heel fijne bijkomstigheid is de ontzettend hoge snelheid van de camera, waardoor je geen enkel beslissend moment zult missen om te fotoraferen! Zo fijn!!!! Kortom ik ben dik tevreden!

Pluspunten

• Dynamisch bereik
  • 45-punts fasedetectie AF
  • AF in video
  • Scherm draaibaar
  • Koptelefoon aansluiting

kibbelp 15-07-2016 Product paar dagen in bezit

Super enthousiast over Canon EOS 80D

In feite kom ik uit het ´stenen tijdperk´ van de digitale camera´s. Na 11 jaar met de EOS 30D gewerkt te hebben was deze hard aan vervanging toe. De EOS 80D die ik aanschafte is een wereld van verschil qua lichtgevoeligheid, snelheid van focusseren (in combinatie met de EF-S 18-135 mm IS USM), sensor dynamisch bereik en de bijna ontelbare mogelijkheden. In zeer korte (studie)tijd nu al prachtige foto´s van kleinkinderen kunnen maken. Hopelijk van deze camera ook ruim 10 jaar plezier!

RFGFotografie 01-06-2016 Product maand in bezit

Update die me goed bevalt

Heb nu officieel mijn camera (Canon EOS 80D + Canon EF-S 18-135) lens voor een maand, dus vind dat ik er mijn mening ondertussen wel over mag hebben.

Tot nu toe heb ik helaas al wel diverse problemen mogen constateren waardoor ik zit te twijfelen of ik hem toch zal terug sturen, of op zijn minst zal laten nakijken, want het wekt zorgen.

Bij de eerste nachtmelding die ik had was het gelijk raak. Na ongeveer 100 foto's. Deed mijn camera het ineens niet meer. Aan/uit zetten hielp niet. Hij wou gewoon NIET reageren. Erg zorgwekkend en ik was ook erg bang dat ik weer een slechte camera had gekocht. Maar gelukkig hielp het in en uithalen van de accu en deed die het daarna. Tot op heden het probleem niet gehad. Wel vandaag gemerkt dat als de camera te lang in stand by stand staat (Dus je er niks mee doet) hij ook niet meer reageer. Maar dan is de aan/uit knop meer dan genoeg. Vraag me wel nog steeds af hoe dit probleem werd veroorzaakt en of t terug komt.

Enkele dagen geleden, bij de persoon te water aan de Ree in Reeuwijk, was sowieso een rot dag, dus misschien lag het daar aan. Besloot de camera ineens een error te geven, dat er iets mis wat met de geheugenkaart. Herstarten, accu/sd-kaart eruit, lens vervangen, niks werkte. Dus een nieuwe SD van mijn 70D erin gegooid en het werkte weer. Bizarre was dat dus de SD kaart die ik in mijn 80D had gedaan, WEL werkt bij mijn 70D. Dus ben benieuwd wat daar mis is gegaan. Misschien wou ik TE snel een foto maken. Zal het nooit weten. Maar toch zeer zorgwekkend.

Ongeveer een week nadat ik hem had begon ineens het programma van Canon (Waarmee je de foto's op je computer zet) niet meer te werken. Mogelijk is dit de schuld geweest van mijn USB poort, die erg slecht is geworden. Maar was toch wel zeer frustrerend. Gelukkig kon ik de foto's van mijn SD kaart zelf halen dankzij de SD-slot in mijn PC. Sindsdien het probleem niet meer gehad. Wel is nu zeker dat ik een nieuwe USB gedoe nodig heb.

Wat mij ook mateloos heeft geïrriteerd is dat je als je de camera koop bij Wehkamp. Je dus GEEN aparte geheugenkaart krijg (of bij kan nemen), en je dus GEEN software meegeleverd krijg. Deze moet je via de website van Canon zelf downloaden en dan installeren. Vind dit toch best wel erg bizar.

De belichting is BIZAR te noemen. Of je nu in automatisch of handmatige modussen fotografeert. Het is echt HEEL anders. Overdag worden de foto's te overbelicht, en in de nacht te onderbelicht. Maakt niks uit wat het weer is. Wat toch echt behoorlijk irritant is. En behoorlijk lastig.

Verder zijn er natuurlijk ook wel positieve punten op te merken, maar ben een pessimist, negatief iemand. Dus dacht begin lekker daarmee!

Net zoals de 70D heeft de 80D WIFI. Deze is wel enigszins veranderd en je hebt een NIEUWE app nodig op je mobiel om de foto's na je mobiel te krijgen. En je moet elke keer toch weer de instellingen opnieuw instellen (oke dat zijn negatieve punten). Maar toch is de verbinding sneller en beter. Daarbij, wat ik t beste vond, kan je ook al staat die aan (kon niet bij de 70D), de WIFI he, hem gewoon op je PC aansluiten en foto's naar je pc uploaden. Heb nog steeds geen idee hoe de NFC functie werkt. Of die uberhaupt werkt is ook nog de vraag.

Je hebt NOG meer automatische functies die helemaal geweldig zijn. Zo kun je nu direct HDR foto's maken (Zonder eerst ze op de PC te moeten nabewerken). Je kan nog meer aanpassen in een nieuwe indeling bij het menu. En je verliest niet wat er op de 70D ook zat.

De kwaliteit van de foto's zijn over het algemeen goed. De kleuren komen ECHT tot leven.

En je hebt MINDER ISO. (Bedoel al een aantal foto's met de hoogste modus gemaakt en DAMN gewoon nauwelijks tot geen ruis). (Je moet echt goed kijken om t te spotten). Wel jammer dat de ISO maar 1 stap hoger is vergeleken met de 70D. Maar gelukkig heb je qua sluitertijd nog steeds BULB tot 1/8000.

Hij ligt verder net zo lekker in de hand. Zou waterproof moeten zijn (niet zeker).

Het is een redelijke update, maar nog niet perfect.

Film functie heb ik een camcorder voor.