Canon EOS 80D + EF-S 18-135 IS USM zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS 80D + EF-S 18-135 IS USM zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

A. Musters 08-03-2020

Zeer goede camera

Maakt haarscherpe foto's. Makkelijk in gebruik. Duidelijke knoppen, goed vindbaar. Robuust, dat geeft een degelijk gevoel. Semi-professionele camera. Ik heb hem nu een week. Erg blij mee.

MvL 20-01-2020

MvL

Geweldig Camera EOS 80D heb hem nu 1 1/2 jaar. Ben zeer tevreden. Gekocht met sigma lens 18 - 250 MM. En later 2e Hans een standaard 50 MM canon en en canon 15 - 85 MM. Dat is een heel fijne lens. Vooral om in de steden te fotograferen.
En heel klein nadeeltje het is toch nog wat zwaar. Maar bij mij oude analoog EOS 400 is het een stuk lichter.

Pluspunten

• Heel mooi
  • Heel goed
  • Redelijk prijs

Minpunten

• Toch wel wat zwaar

Mark 14-12-2019

Fijn toestel

Ik had een Sony A100 en wilde graag wat nieuws. Uiteindelijk bij Kamera Express Groningen de eos 80D gekocht. Nu kort mee bezig en het werk zo veel fijner als de A100. Hij houdt goed vast, ergonomie klopt en vrij makkelijk zelf de instellingen doen. Waarom heb ik zolang gewacht?!

Pluspunten

• Ergonomie en bediening
  • Kantelbaar scherm

Minpunten

• Nog niet gevonden

Riet 10-06-2019

Canon 80d

Stevige en goed in de hand liggende body, veel mogelijkheden, camera voor de komende jaren!! Snelle en correcte levering via Kamera Express.

Pluspunten

• Stevig
  • Snel

Minpunten

• Gewicht

Ineke 01-03-2019

Net dat beetje extra

Geweldige camera met net dat beetje extra. Niet gedacht, maar de WiFi en touch screen functie ondertussen niet meer weg te denken. Mooie kleuren en scherptediepte. Alleen het manueel instellen van je focus blijft n beetje omslachtig, buiten dat: perfect!

Pluspunten

• Intuïtief in te stellen
  • WiFi en touchscreen

Ronald 24-02-2019

Geweldige camera

Ik heb deze camera bij Camera Express gekocht en ben er zeer enthousiast over. Het is een degelijk aanvoelende grip, ik ben 2 meter lang dus heb ook wat langere vingers en evengoed ligt de camera goed in de hand en is ook niet te zwaar. De bediening is zeer uitgebreid en reageert snel. Op diverse standen is veel mogelijk. Het beeld oftewel de foto is subliem, zoals je zou verwachten van een Canon camera. Wat ik ook handig vind is het touchscreen scherm.

Enige minpunt is de bijgeleverde accu is helemaal leeg, het duurt een uurtje of twee om te laden en dan kun je de camera gebruiken. Maar dat is uiteraard overkomelijk.

Al met al een fijne camera, gekocht in een fijne winkel van Camera Express in Arnhem waar je goed word geholpen door gemotiveerde mensen, en je goed kunt parkeren.

Pluspunten

• goede uitgebreide bediening
  • goede grip
  • niet zwaar
  • maakt goede foto's
  • focus is zeer snel

Minpunten

• accu was echt helemaal leeg

J. Sanders 03-01-2019

Geweldige spiegelreflex, ook zeker voor video

Wat een prachtige camera. Degelijk. Niet te zwaar maar ook niet te licht. De 80D heeft een heel handig uitklapbaar scherm wat ideaal is voor video toepassingen. Dit zeker vanwege de snelle focuspunten die je met de hand kunt bedienen en tijdens het filmen kunt wijzigen. De snelle en stille respons hierbij maakt het een super aankoop voor diegene die kwaliteit najagen op foto en video gebied.

Pluspunten

• Mooi
  • Toepassingen
  • Snel
  • Kwaliteit
  • Gebruiksgemak

Ymke 29-12-2018

Top camera

Mooie camera, van de 1100D overgestapt naar de 80D. Erg goed advies gekregen. kan niet wachten om de camera uit beter te proberen!

wds 04-01-2018

Fijne camera

Mijn EOS 450 vervangen voor de EOS 80 met de EFS 18 – 135 mm Nano USM zoomlens, dit is een grote stap vooruit, het is een heerlijke camera om mee te werken. Het menu is niet ingewikkeld en het touchscreen maakt het nog eenvoudiger. De camera ligt makkelijk in de hand.

Pluspunten

• Menu is makkelijk en snel te begrijpen
  • Het draaibaar kantelscherm is erg handig
  • Prachtige foto's

Ruben Thurnim 11-11-2017

Zelfs voor m ij als leek een topproduct!!!

Duidelijke menu's en prachtige resultaten al binnen de eerste dag van mijn. nieuwe hobby's. Ben helemaal in mijn sas ermee en kan dan ook echt aanraden aan iedereen die wil beginnen, maar wel voor kwaliteit wilt gaat.

Pluspunten

• overzichtelijk
  • makkelijk bedienbaar

Suuz 26-08-2016

Razend snelle Canon EOS 80D

Ik ben echt verliefd geworden op de canon eos 80d! Wat een fijne camera! Ligt als gegoten in de hand! Makkelijk in gebruik en kwalitatief zo sterk! Gewoon 100% functioneel. En dan een heel fijne bijkomstigheid is de ontzettend hoge snelheid van de camera, waardoor je geen enkel beslissend moment zult missen om te fotoraferen! Zo fijn!!!! Kortom ik ben dik tevreden!

Pluspunten

• Dynamisch bereik
  • 45-punts fasedetectie AF
  • AF in video
  • Scherm draaibaar
  • Koptelefoon aansluiting

kibbelp 15-07-2016

Super enthousiast over Canon EOS 80D

In feite kom ik uit het ´stenen tijdperk´ van de digitale camera´s. Na 11 jaar met de EOS 30D gewerkt te hebben was deze hard aan vervanging toe. De EOS 80D die ik aanschafte is een wereld van verschil qua lichtgevoeligheid, snelheid van focusseren (in combinatie met de EF-S 18-135 mm IS USM), sensor dynamisch bereik en de bijna ontelbare mogelijkheden. In zeer korte (studie)tijd nu al prachtige foto´s van kleinkinderen kunnen maken. Hopelijk van deze camera ook ruim 10 jaar plezier!

RFGFotografie 01-06-2016

Update die me goed bevalt

Heb nu officieel mijn camera (Canon EOS 80D + Canon EF-S 18-135) lens voor een maand, dus vind dat ik er mijn mening ondertussen wel over mag hebben.

Tot nu toe heb ik helaas al wel diverse problemen mogen constateren waardoor ik zit te twijfelen of ik hem toch zal terug sturen, of op zijn minst zal laten nakijken, want het wekt zorgen.

Bij de eerste nachtmelding die ik had was het gelijk raak. Na ongeveer 100 foto's. Deed mijn camera het ineens niet meer. Aan/uit zetten hielp niet. Hij wou gewoon NIET reageren. Erg zorgwekkend en ik was ook erg bang dat ik weer een slechte camera had gekocht. Maar gelukkig hielp het in en uithalen van de accu en deed die het daarna. Tot op heden het probleem niet gehad. Wel vandaag gemerkt dat als de camera te lang in stand by stand staat (Dus je er niks mee doet) hij ook niet meer reageer. Maar dan is de aan/uit knop meer dan genoeg. Vraag me wel nog steeds af hoe dit probleem werd veroorzaakt en of t terug komt.

Enkele dagen geleden, bij de persoon te water aan de Ree in Reeuwijk, was sowieso een rot dag, dus misschien lag het daar aan. Besloot de camera ineens een error te geven, dat er iets mis wat met de geheugenkaart. Herstarten, accu/sd-kaart eruit, lens vervangen, niks werkte. Dus een nieuwe SD van mijn 70D erin gegooid en het werkte weer. Bizarre was dat dus de SD kaart die ik in mijn 80D had gedaan, WEL werkt bij mijn 70D. Dus ben benieuwd wat daar mis is gegaan. Misschien wou ik TE snel een foto maken. Zal het nooit weten. Maar toch zeer zorgwekkend.

Ongeveer een week nadat ik hem had begon ineens het programma van Canon (Waarmee je de foto's op je computer zet) niet meer te werken. Mogelijk is dit de schuld geweest van mijn USB poort, die erg slecht is geworden. Maar was toch wel zeer frustrerend. Gelukkig kon ik de foto's van mijn SD kaart zelf halen dankzij de SD-slot in mijn PC. Sindsdien het probleem niet meer gehad. Wel is nu zeker dat ik een nieuwe USB gedoe nodig heb.

Wat mij ook mateloos heeft geïrriteerd is dat je als je de camera koop bij Wehkamp. Je dus GEEN aparte geheugenkaart krijg (of bij kan nemen), en je dus GEEN software meegeleverd krijg. Deze moet je via de website van Canon zelf downloaden en dan installeren. Vind dit toch best wel erg bizar.

De belichting is BIZAR te noemen. Of je nu in automatisch of handmatige modussen fotografeert. Het is echt HEEL anders. Overdag worden de foto's te overbelicht, en in de nacht te onderbelicht. Maakt niks uit wat het weer is. Wat toch echt behoorlijk irritant is. En behoorlijk lastig.

Verder zijn er natuurlijk ook wel positieve punten op te merken, maar ben een pessimist, negatief iemand. Dus dacht begin lekker daarmee!

Net zoals de 70D heeft de 80D WIFI. Deze is wel enigszins veranderd en je hebt een NIEUWE app nodig op je mobiel om de foto's na je mobiel te krijgen. En je moet elke keer toch weer de instellingen opnieuw instellen (oke dat zijn negatieve punten). Maar toch is de verbinding sneller en beter. Daarbij, wat ik t beste vond, kan je ook al staat die aan (kon niet bij de 70D), de WIFI he, hem gewoon op je PC aansluiten en foto's naar je pc uploaden. Heb nog steeds geen idee hoe de NFC functie werkt. Of die uberhaupt werkt is ook nog de vraag.

Je hebt NOG meer automatische functies die helemaal geweldig zijn. Zo kun je nu direct HDR foto's maken (Zonder eerst ze op de PC te moeten nabewerken). Je kan nog meer aanpassen in een nieuwe indeling bij het menu. En je verliest niet wat er op de 70D ook zat.

De kwaliteit van de foto's zijn over het algemeen goed. De kleuren komen ECHT tot leven.

En je hebt MINDER ISO. (Bedoel al een aantal foto's met de hoogste modus gemaakt en DAMN gewoon nauwelijks tot geen ruis). (Je moet echt goed kijken om t te spotten). Wel jammer dat de ISO maar 1 stap hoger is vergeleken met de 70D. Maar gelukkig heb je qua sluitertijd nog steeds BULB tot 1/8000.

Hij ligt verder net zo lekker in de hand. Zou waterproof moeten zijn (niet zeker).

Het is een redelijke update, maar nog niet perfect.

Film functie heb ik een camcorder voor.