Nikon D3300 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon D3300 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

JHvW 02-12-2017

Uitstekende DSLR van Nikon

Geschreven voor: Nikon D3300 zwart

Mijn D200 doet het nog prima maar ik wilde graag een tweede body, vooral om mee te nemen op vakantie. De D200 is erg groot en zwaar. De D3300 is klein en licht. De objectieven en flitser van mijn D200 zijn gewoon te gebruiken met de D3300. De D3300 is gemakkelijk te gebruiken, ondanks dat deze veel minder instelmogelijkheden heeft dan de D200. Het is echter een uitstekende camera als je gewoon wat foto's wil maken.
Hier wil ik wel aan toevoegen dat voordat je over gaat tot aanschaf, je even de D3300 met de D3400 moet vergelijken. Er kunnen redenen zijn waarom je de (oudere) D3300 zou willen aanschaffen, deze camera's zijn niet geheel uitwisselbaar. Belangrijkste verschil is waarschijnlijk het ontbreken van Snapbridge op de D3300, een faciliteit waarmee je, door middel van Bluetooth, automatisch je foto's kan overbrengen naar een ander Bluetooth apparaat zoals je telefoon.

Pluspunten

• Kraakheldere en scherpe foto's
  • Nikon F bajonet

CB 07-08-2017

Eenvoudige bediening, goede foto's

Geschreven voor: Nikon D3300 zwart

Goede foto's, makkelijke bediening. En licht in gewicht. Nu paar dagen in bezit en heel blij met de aanschaf.

Birgitte 03-06-2017

Vele mogelijkheden voor beginnesr en gevorderden

Geschreven voor: Nikon D3300 zwart

Onlangs de Nikon D3300 met de volgende objectieven gekocht: AF-P Nikkor 18-55mm VR en AF-P Nikkor 70-300mm VR. De camera is licht, ligt goed in de hand en biedt volop mogelijkheden om te experimenteren of 'gewoon' even snel een foto te nemen. Specifiek gekozen voor deze objectieven omdat beiden een auto focus hebben en beeldstabilisatie. De 18-55mm kun je inschuiven wanneer je deze niet gebruikt, waardoor de camera met deze standaard lens kleiner wordt.

Ik had hiervoor een Olympus E510, die is inmiddels bijna 10 jaar oud, maar nog niet versleten. Door de technologische vooruitgang toch aan vervanging toe. De Nikon maakt betere foto's binnen (of buiten met beperkt licht) vanwege de hoge lichtgevoeligheid. Flitsen is nauwelijks nodig. Wanneer je instellingen in een standaard setting veranderd (bijv. flitser uit), onthoudt de camera dit ook na het uitzetten en weer aanzetten.

Bij het aanzetten geeft de camera kort de waarnemingen weer. 'Onderwerp is te donker' betekent dat de lensdop er nog opzit. lol

Bij het plaatsen van een zonnekap, wel eerst de lensdop verwijderen, ander klikt de kap niet goed vast. Beide objectieven hebben een verschillende diameter waardoor lensdoppen, zonnekappen, UV filters in tweevoud aangeschaft moeten worden (indien je voor beide objectieven een volledige set wilt hebben).

Ook heb je de mogelijkheid om met een dongle de foto's te versturen naar telefoon of tablet. Heb ik nog niet geprobeerd en lijkt mij wat omslachtig, maar wil dit zeker gaan proberen.

Pluspunten

• compact en laag gewicht
  • goed geprijsd
  • lichtgevoeligheid
  • 24 megapixel

Minpunten

• zonnekap zit wat losjes
  • geen wifi

lobke 21-07-2017

Ik heb gezien in de video van deze camera dat er wel wifi op zit?

Marieke 20-05-2017

Perfecte Instapcamera

Geschreven voor: Nikon D3300 zwart

Mijn eerste spiegelreflex camera, en daarom voor mij de perfecte opstartcamera. De camera is heel gebruiksvriendelijk, en maakt prachtige scherpe foto's.

Maria 22-04-2017

Geweldige koop!

Geschreven voor: Nikon D3300 zwart

Na lang nadenken, forums lezen, filmpjes kijken en vergelijken heb ik gekozen voor de NIkon D3300. De camera is licht en makkelijk mee te nemen. Ik heb er 2 extra lenzen bijgekocht: AF-P DX 18-55 VR en de AF-S DX 55-300 VR. Hier kan ik eerst wel mee vooruit. Bij Kamera-express ben ik goed geholpen en daar heb ik nog goede tips meegekregen. Ook heb je daar korting als je gelijk een extra lens, extra accu, tas en een SD card erbij koopt.

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • veel mogelijkheden
  • lichte camera
  • ligt goed in je hand
  • mooie scherpe foto's