Nikon D3300 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon D3300 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

JHvW 02-12-2017

Uitstekende DSLR van Nikon

Geschreven voor: Nikon D3300 zwart

Mijn D200 doet het nog prima maar ik wilde graag een tweede body, vooral om mee te nemen op vakantie. De D200 is erg groot en zwaar. De D3300 is klein en licht. De objectieven en flitser van mijn D200 zijn gewoon te gebruiken met de D3300. De D3300 is gemakkelijk te gebruiken, ondanks dat deze veel minder instelmogelijkheden heeft dan de D200. Het is echter een uitstekende camera als je gewoon wat foto's wil maken.
Hier wil ik wel aan toevoegen dat voordat je over gaat tot aanschaf, je even de D3300 met de D3400 moet vergelijken. Er kunnen redenen zijn waarom je de (oudere) D3300 zou willen aanschaffen, deze camera's zijn niet geheel uitwisselbaar. Belangrijkste verschil is waarschijnlijk het ontbreken van Snapbridge op de D3300, een faciliteit waarmee je, door middel van Bluetooth, automatisch je foto's kan overbrengen naar een ander Bluetooth apparaat zoals je telefoon.

Pluspunten

• Kraakheldere en scherpe foto's
  • Nikon F bajonet

CB 07-08-2017

Eenvoudige bediening, goede foto's

Geschreven voor: Nikon D3300 zwart

Goede foto's, makkelijke bediening. En licht in gewicht. Nu paar dagen in bezit en heel blij met de aanschaf.

Birgitte 03-06-2017

Vele mogelijkheden voor beginnesr en gevorderden

Geschreven voor: Nikon D3300 zwart

Onlangs de Nikon D3300 met de volgende objectieven gekocht: AF-P Nikkor 18-55mm VR en AF-P Nikkor 70-300mm VR. De camera is licht, ligt goed in de hand en biedt volop mogelijkheden om te experimenteren of 'gewoon' even snel een foto te nemen. Specifiek gekozen voor deze objectieven omdat beiden een auto focus hebben en beeldstabilisatie. De 18-55mm kun je inschuiven wanneer je deze niet gebruikt, waardoor de camera met deze standaard lens kleiner wordt.

Ik had hiervoor een Olympus E510, die is inmiddels bijna 10 jaar oud, maar nog niet versleten. Door de technologische vooruitgang toch aan vervanging toe. De Nikon maakt betere foto's binnen (of buiten met beperkt licht) vanwege de hoge lichtgevoeligheid. Flitsen is nauwelijks nodig. Wanneer je instellingen in een standaard setting veranderd (bijv. flitser uit), onthoudt de camera dit ook na het uitzetten en weer aanzetten.

Bij het aanzetten geeft de camera kort de waarnemingen weer. 'Onderwerp is te donker' betekent dat de lensdop er nog opzit. lol

Bij het plaatsen van een zonnekap, wel eerst de lensdop verwijderen, ander klikt de kap niet goed vast. Beide objectieven hebben een verschillende diameter waardoor lensdoppen, zonnekappen, UV filters in tweevoud aangeschaft moeten worden (indien je voor beide objectieven een volledige set wilt hebben).

Ook heb je de mogelijkheid om met een dongle de foto's te versturen naar telefoon of tablet. Heb ik nog niet geprobeerd en lijkt mij wat omslachtig, maar wil dit zeker gaan proberen.

Pluspunten

• compact en laag gewicht
  • goed geprijsd
  • lichtgevoeligheid
  • 24 megapixel

Minpunten

• zonnekap zit wat losjes
  • geen wifi

lobke 21-07-2017

Ik heb gezien in de video van deze camera dat er wel wifi op zit?

Marieke 20-05-2017

Perfecte Instapcamera

Geschreven voor: Nikon D3300 zwart

Mijn eerste spiegelreflex camera, en daarom voor mij de perfecte opstartcamera. De camera is heel gebruiksvriendelijk, en maakt prachtige scherpe foto's.

Maria 22-04-2017

Geweldige koop!

Geschreven voor: Nikon D3300 zwart

Na lang nadenken, forums lezen, filmpjes kijken en vergelijken heb ik gekozen voor de NIkon D3300. De camera is licht en makkelijk mee te nemen. Ik heb er 2 extra lenzen bijgekocht: AF-P DX 18-55 VR en de AF-S DX 55-300 VR. Hier kan ik eerst wel mee vooruit. Bij Kamera-express ben ik goed geholpen en daar heb ik nog goede tips meegekregen. Ook heb je daar korting als je gelijk een extra lens, extra accu, tas en een SD card erbij koopt.

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • veel mogelijkheden
  • lichte camera
  • ligt goed in je hand
  • mooie scherpe foto's

Angela 03-04-2017

Gebruikersvriendelijke Nikon D3300

Geschreven voor: Nikon D3300 zwart

Nikon D3300 gekocht, omdat ik graag meer wil doen met fotografie. lichte en compacte camera.
De instellingen op de camera zijn duidelijk en het lukt mij vrij makkelijk om snel door het programma's heen te lopen en de juiste instellingen te kiezen. Ook het bijgeleverd handleiding boekje is duidelijk en goed te volgen.

Pluspunten

• licht en compact
  • duidelijke instellingen

adenerna 07-02-2017

Bijzonder goede camera voor deze prijs

Uitstekende prijs/kwaliteitverhouding.
Door prima voorlichting bij Kamera-Express Breda deze body voor € 329 gekocht, gecombineerd met Tamron 18-200mm lens( met Beeldstabilisatie) voor €205.
Dit alles met 5 jaar garantie!!
Na een week duurdere UV-lensbescherming probleemloos omgeruild voor Tamron en €25 retour.
Ook een aantal vragen over gebruik zeer uitvoerig beantwoord.
Mijn advies: koop bij Kamera-express ( eventueel via website) en voor vragen/problemen naar een winkel in jouw buurt.

Pluspunten

• uitstekende prijs/kwaliteit
  • Gemiddelde gebruiker ruim voldoende mogelijkheden
  • Info in Nederlands en Help ook via camera

Minpunten

• geen

Nik 10-01-2017

Kleine body, makkelijk menu

Geschreven voor: Nikon D3300 zwart

Hele prettige en handzame camera, goede menu opties, veel mogelijkheden voor bijvoorbeeld sluimerstanden.

Pluspunten

• menu opties

Minpunten

• geen wifi verbinding

Jasmijn 03-01-2017

goed instapmodel

Geschreven voor: Nikon D3300 zwart

goed instapmodel omdat er een handleiding op zit. Als je wil weten hoe bijvoorbeeld je de achtergrond wazig moet maken dan legt hij je uit welke instellingen je dan moet toepassen. Hij is ook erg licht en fijn in gebruik.

Pluspunten

• licht
  • handleiding op het toestel
  • instapmodel
  • veel mogelijkheden

Carlijn 30-12-2016

Nikon D3300

Geschreven voor: Nikon D3300 zwart

Een fijn in de hand liggende en lichte body. Samen met de Tamron 18-200 mm een perfecte beginnersset.

Liekesp 25-11-2016

Allround in gebruik, ook Bijn minder goed licht

Geschreven voor: Nikon D3300 zwart

Heel fijn fototoestel, erg gebruiksvriendelijk. Maarkt erg mooie fotos, ook op plekken met minder goed licht. Ik heb hem speciaal uitgezocht om fotos van mn zoon te maken. Dit gaat er erg goed mee! Mist alleen de wifi aansluiting hierop. Ik heb een 18-105mm lens. Hiermee kun je zowel dichtbij als iets verder weg mooie fotos maken! Oja.... hij is ook niet zo zwaar.

Pluspunten

• Goed op wat donkerdere plekken
  • Gemakkelijk in gebruik
  • Groot scherm
  • Licht in gewicht

Minpunten

• Geen wifi

M van der W 20-11-2016

De aanschaf van een spiegelreflex camera

Geschreven voor: Nikon D3300 zwart

Na een tijd van sparen en een gunstige verjaardag dit weekend eindelijk mijn eerste eigen spiegelreflex camera gekocht. Bij Foka Rotterdam werd ik geholpen door een aardige en kundige verkoper die alles wilde uitleggen en liet mij alles zelf ervaren.
Vanwege mijn voorkeur voor NIKON is het uiteindelijk de D3300 body geworden. Een hele mooie camera voor de beginnende fotograaf. Veel mogelijkheden maar wel heel makkelijk in het gebruik. Als objectief heb ik uiteindelijk gekozen voor de NIKKOR AF-s 18-105 MM VR, een kwalitatief goed ojectief waarmee ik voorlopig vooruit kan.
Hoewel ik een berg geld heb uitgegeven in een uurtje bij FOKA, vanwege ook alle bijkomende accessoires, ging ik met een goed gevoel weg en ben ik heel blij met mijn aankoop.

Zowel NIKON als FOKA zijn zeker aanraders

Pluspunten

• Mooie uitstraling
  • Makkelijk in gebruik
  • Ook de instap modellen zijn perfect

Minpunten

• tot nu toe alleen maar positief

Smit 13-08-2016

mooie camera

Geschreven voor: Nikon D3300 zwart

Veel verschillende functies. Complete camera voor een mooie prijs. Verder uit te breiden met diverse accessoires.

Pluspunten

• mooie beelden
  • veel mogelijkheden

Anita 14-05-2016

Top camera

Geschreven voor: Nikon D3300 zwart

Overgestapt van Pentax naar Nikon. Motivatie was het lichte gewicht en prijs. Camera bevalt heel goed. Handig in gebruik. Ik heb er Sigmalens 18-250mm bij. Ideale combi. Hoef geen lens te wisselen.

wim bauer 05-01-2015

De Nikon D-3300 produceert ook onder slechte lichtomstandigheden scherpe foto’s
en ligt lekker in de hand. Met de standaard lens zijn goede close-ups te maken maar de draaiver(ont)grendeling van de lens is wel weer een extra handeling voordat een foto genomen kan worden. Het toestel daagt me met al zijn mogelijkheden uit. Niet het toestel maar deze fotograaf is de zwakste schakel en zo hoort het te zijn. Het is een top camera voor een instapprijs.

Geertje Dorina 29-12-2014
Geschreven voor: Nikon D3300 zwart

Ik ben zeer tevreden over mijn toestel. Is eenvoudig in het gebruik. Ik had hem nog maar net en toen moest ik al in opdracht een serie foto's maken en dat ging zonder problemen. Heb beslist geen spijt van mijn aankoop en ook niet dat ik voor de rode uitvoering heb gekozen. Heb daar leuke reacties opgehad en is net even anders als standaard zwart of antraciet.

Willie

Gerard24467 27-12-2014
Geschreven voor: Nikon D3300 zwart

Toestel een half jaar in gebruik. Nooit eerder met een spiegelcamera gewerkt en volg nu een fotocursus om de extra mogelijkheden uit te oefenen zodat ik niet alleen op het automatisch gedeelte fotografeert. Er zitten vele mogelijkheden op met een duidelijk ingebouwde goede handleiding. Foto's die gemaakt zijn zijn mooi en toestel is goed bedienbaar en gebruiksvriendelijk.

FJPM 27-12-2014
Geschreven voor: Nikon D3300 zwart

De Nikon D3300 maakt met de bijgeleverde 18-55 mm lens goede foto's bij de gebruikte macro, landschap en sport instelling. Met gebruik van de GUIDE instelling kon ik mooie foto's in een zeeaquarium maken. De 18-55 mm lens kan op manual focus mooie close-up opnamen maken, je kunt dan dichter bij het onderwerp komen dan op automatisch scherpstellen.

wvanelk 26-12-2014
Geschreven voor: Nikon D3300 zwart

De D3300 is ideaal om te starten met spiegelreflex fotografie. Dit toestel "dwingt" je bijna om geen Kiekjes maar weloverwogen foto's te maken. Zeker als je de introductie cursus volgt.
De camera is niet alleen van allerlei technische functionaliteiten voorzien maar ook van complete "lesstof". Voeg daarbij de prijs en dan kun je met recht spreken van een erg goede prijs/prestatie.

franky4all 26-12-2014
Geschreven voor: Nikon D3300 zwart

Dit is mijn eerste DSLR en heb daarom een workshop van Nikon gevolgd. Daar ontdekte ik de mogelijkheden van deze camera pas echt.
De camera is erg lichtgevoelig en maakt erg mooie foto's in het donker (zonder gebruik van de ingebouwde flitser).
Foto's zijn van erg hoge resolutie. We hebben de camera meegenomen tijdens onze jungle tocht door het Amazone regenwoud. De camera ligt erg goed in de hand, is licht van gewicht, maakt zeer scherpe foto's, zelfs in het donker. De batterij gaat lang mee (vooral omdat we de flitser bijna niet gebruiken). De camera kan eenvoudig uitgebreid worden met o.a een GPS ontvanger en WiFi dongel. De GPS ontvanger is erg handig. De locatie, hoogte en richting wordt vastgelegd in de meta data van de foto. Erg handig om achteraf te kijken waar je de foto precies gemaakt hebt.
Het is een goed betaalbare camera die het geld meer dan waard is, kortom een aanrader.

Anoes 08-11-2016

Hallo,
Ik lees dat u deze camera heeft meegenomen naar het Amazone regenwoud. Heeft u geen problemen met deze camera gehad met de hoge luchtvochtigheid en de regen? Ik wil de camera namelijk meenemen naar Vietnam, in het regenseizoen. Daarom orienteer ik mezelf nog welke het best in deze omstandigheden kan.
Ik kijk uit naar uw reactie!

bowiebowie 25-12-2014
Geschreven voor: Nikon D3300 zwart

ik had nog een af camera lang niet meer gebruikt en eenvoudige camera's ik heb mij laten voorlichten in een foto winkel en een 3300 gekocht maar ik ben er zeer tevreden over hij voldoet aan mijn wensen de foto's die ik maak zij zeer scherp en goed kwaliteit

KaRob 24-12-2014
Geschreven voor: Nikon D3300 zwart

De DR3300 is onze eerste DSR camera. We zochten een makkelijk handelbare en lichtgewicht spiegelreflexcamera. Deze camera is licht wat het mogelijk maakt langdurig met de camera te werken zonder dat deze te zwaar gaat aanvoelen. De stabiliteit is goed. Met de hoge resolutie levert de camera zeer scherpe foto's die uitermate mooi van kleur zijn. De bediening is eenvoudig en snel te leren. Het centrale menu is intuïtief waardoor je zonder al teveel moeite de werking snel onder controle hebt. Zowel binnen als buiten reageert de camera snel en direct. Hij is lichtgevoelig waardoor ook met beperkt licht goede foto's te nemen zijn.
We zijn zo enthousiast dat we op korte termijn ook de telelens aanschaffen.

goedemansj 24-12-2014
Geschreven voor: Nikon D3300 zwart

Ik had een oude spiegelreflex camera van Minolta, 12jaar met plezier gebruikt.
Heb nu de D 3300 met een hele goede lens van14-140 mm.
Hij maarkt zeker in het donker mooie foto's, zijn gisteren in het winter circus, en alle foto's zonder flits gemaakt.
Om kort te gaan, een hele mooi camera, echt een aanrader.

ILMilco 24-12-2014
Geschreven voor: Nikon D3300 zwart

Naast mijjn Nikon pro camera's de D3300 aangeschaft vanwege lichte gewicht.
Erg tevreden over de kwaliteit van de camera . De foto's die ik tot nog toe gemaakt heb bevallen prima. Ik schiet in de meeste gevallen in RAW Formaat om de beste mogelijkheden te behouden voor nabewerking met de Nikon CaptureNX2 software. Super handige camera,zeker waard om er een mooie lens op te zetten zoals de 17-55 of 10-24.

Hermans55 24-12-2014
Geschreven voor: Nikon D3300 zwart

het is gewoon een super camera had hier voor de D3100 maar deze is kwalitatief echt veel beter mooiere foto's
om foto's gelijk te bewerken ook hele leuke filters in gebouwd
hij maakt zelf in het donker (snachts)nog hele mooie foto's
en beste mensen ik ben een echte beginnende hobby fotograaf
ik ben echt enorm te vrede met deze camera