Nikon D3300 - Reviews

8,9

Anita 14-05-2016 Product paar dagen in bezit

Top camera

Overgestapt van Pentax naar Nikon. Motivatie was het lichte gewicht en prijs. Camera bevalt heel goed. Handig in gebruik. Ik heb er Sigmalens 18-250mm bij. Ideale combi. Hoef geen lens te wisselen.

Gerard24467 27-12-2014 Product half jaar in bezit

Toestel een half jaar in gebruik. Nooit eerder met een spiegelcamera gewerkt en volg nu een fotocursus om de extra mogelijkheden uit te oefenen zodat ik niet alleen op het automatisch gedeelte fotografeert. Er zitten vele mogelijkheden op met een duidelijk ingebouwde goede handleiding. Foto's die gemaakt zijn zijn mooi en toestel is goed bedienbaar en gebruiksvriendelijk.

franky4all 26-12-2014 Product half jaar in bezit

Dit is mijn eerste DSLR en heb daarom een workshop van Nikon gevolgd. Daar ontdekte ik de mogelijkheden van deze camera pas echt.
De camera is erg lichtgevoelig en maakt erg mooie foto's in het donker (zonder gebruik van de ingebouwde flitser).
Foto's zijn van erg hoge resolutie. We hebben de camera meegenomen tijdens onze jungle tocht door het Amazone regenwoud. De camera ligt erg goed in de hand, is licht van gewicht, maakt zeer scherpe foto's, zelfs in het donker. De batterij gaat lang mee (vooral omdat we de flitser bijna niet gebruiken). De camera kan eenvoudig uitgebreid worden met o.a een GPS ontvanger en WiFi dongel. De GPS ontvanger is erg handig. De locatie, hoogte en richting wordt vastgelegd in de meta data van de foto. Erg handig om achteraf te kijken waar je de foto precies gemaakt hebt.
Het is een goed betaalbare camera die het geld meer dan waard is, kortom een aanrader.

Anoes 08-11-2016

Hallo,
Ik lees dat u deze camera heeft meegenomen naar het Amazone regenwoud. Heeft u geen problemen met deze camera gehad met de hoge luchtvochtigheid en de regen? Ik wil de camera namelijk meenemen naar Vietnam, in het regenseizoen. Daarom orienteer ik mezelf nog welke het best in deze omstandigheden kan.
Ik kijk uit naar uw reactie!

KaRob 24-12-2014 Product maand in bezit

De DR3300 is onze eerste DSR camera. We zochten een makkelijk handelbare en lichtgewicht spiegelreflexcamera. Deze camera is licht wat het mogelijk maakt langdurig met de camera te werken zonder dat deze te zwaar gaat aanvoelen. De stabiliteit is goed. Met de hoge resolutie levert de camera zeer scherpe foto's die uitermate mooi van kleur zijn. De bediening is eenvoudig en snel te leren. Het centrale menu is intuïtief waardoor je zonder al teveel moeite de werking snel onder controle hebt. Zowel binnen als buiten reageert de camera snel en direct. Hij is lichtgevoelig waardoor ook met beperkt licht goede foto's te nemen zijn.
We zijn zo enthousiast dat we op korte termijn ook de telelens aanschaffen.

wim bauer 05-01-2015 Product paar weken in bezit

De Nikon D-3300 produceert ook onder slechte lichtomstandigheden scherpe foto’s
en ligt lekker in de hand. Met de standaard lens zijn goede close-ups te maken maar de draaiver(ont)grendeling van de lens is wel weer een extra handeling voordat een foto genomen kan worden. Het toestel daagt me met al zijn mogelijkheden uit. Niet het toestel maar deze fotograaf is de zwakste schakel en zo hoort het te zijn. Het is een top camera voor een instapprijs.

bowiebowie 25-12-2014 Product half jaar in bezit

ik had nog een af camera lang niet meer gebruikt en eenvoudige camera's ik heb mij laten voorlichten in een foto winkel en een 3300 gekocht maar ik ben er zeer tevreden over hij voldoet aan mijn wensen de foto's die ik maak zij zeer scherp en goed kwaliteit

Hermans55 24-12-2014 Product kwartaal in bezit

het is gewoon een super camera had hier voor de D3100 maar deze is kwalitatief echt veel beter mooiere foto's
om foto's gelijk te bewerken ook hele leuke filters in gebouwd
hij maakt zelf in het donker (snachts)nog hele mooie foto's
en beste mensen ik ben een echte beginnende hobby fotograaf
ik ben echt enorm te vrede met deze camera

Breimer 24-12-2014 Product half jaar in bezit

9,4
De D3300 maakt prima foto's met name bij wat hogere iso is de winst t.o.v. mijn D90 heel groot! hij is licht en kompakt( bijna een systheem camera, met alle voordelen van dien, maar met behoud van de kwaliteit van spiegelreflexcamera, en het voordeel dat er veel objectieven voor te krijgen zijn . wat bij een systheem camera altijd beperkt is! je moet we weten wat je er mee kunt, heeft uiteraard wat minder mogenlijkheden als wat duurdere camera's maar daar zijn dan geen betere foto's mee te maken dat kan prima met deze D3300!! en minder gewicht mee nemen is echt wel een voordeel zo heb ik dat in de praktijk ervaren. ik heb er 4 objectieven bij. maar de meest iediale combinatie is met de prime 35 1.8 .

Nik 10-01-2017 Product paar dagen in bezit

Kleine body, makkelijk menu

Hele prettige en handzame camera, goede menu opties, veel mogelijkheden voor bijvoorbeeld sluimerstanden.

Pluspunten

• menu opties

Minpunten

• geen wifi verbinding

Jasmijn 03-01-2017 Product paar dagen in bezit

goed instapmodel

goed instapmodel omdat er een handleiding op zit. Als je wil weten hoe bijvoorbeeld je de achtergrond wazig moet maken dan legt hij je uit welke instellingen je dan moet toepassen. Hij is ook erg licht en fijn in gebruik.

Pluspunten

• licht
  • handleiding op het toestel
  • instapmodel
  • veel mogelijkheden

Carlijn 30-12-2016 Product paar dagen in bezit

Nikon D3300

Een fijn in de hand liggende en lichte body. Samen met de Tamron 18-200 mm een perfecte beginnersset.

Liekesp 25-11-2016 Product paar dagen in bezit

Allround in gebruik, ook Bijn minder goed licht

Heel fijn fototoestel, erg gebruiksvriendelijk. Maarkt erg mooie fotos, ook op plekken met minder goed licht. Ik heb hem speciaal uitgezocht om fotos van mn zoon te maken. Dit gaat er erg goed mee! Mist alleen de wifi aansluiting hierop. Ik heb een 18-105mm lens. Hiermee kun je zowel dichtbij als iets verder weg mooie fotos maken! Oja.... hij is ook niet zo zwaar.

Pluspunten

• Goed op wat donkerdere plekken
  • Gemakkelijk in gebruik
  • Groot scherm
  • Licht in gewicht

Minpunten

• Geen wifi

M van der W 20-11-2016 Product paar dagen in bezit

De aanschaf van een spiegelreflex camera

Na een tijd van sparen en een gunstige verjaardag dit weekend eindelijk mijn eerste eigen spiegelreflex camera gekocht. Bij Foka Rotterdam werd ik geholpen door een aardige en kundige verkoper die alles wilde uitleggen en liet mij alles zelf ervaren.
Vanwege mijn voorkeur voor NIKON is het uiteindelijk de D3300 body geworden. Een hele mooie camera voor de beginnende fotograaf. Veel mogelijkheden maar wel heel makkelijk in het gebruik. Als objectief heb ik uiteindelijk gekozen voor de NIKKOR AF-s 18-105 MM VR, een kwalitatief goed ojectief waarmee ik voorlopig vooruit kan.
Hoewel ik een berg geld heb uitgegeven in een uurtje bij FOKA, vanwege ook alle bijkomende accessoires, ging ik met een goed gevoel weg en ben ik heel blij met mijn aankoop.

Zowel NIKON als FOKA zijn zeker aanraders

Pluspunten

• Mooie uitstraling
  • Makkelijk in gebruik
  • Ook de instap modellen zijn perfect

Minpunten

• tot nu toe alleen maar positief

Smit 13-08-2016 Product paar dagen in bezit

mooie camera

Veel verschillende functies. Complete camera voor een mooie prijs. Verder uit te breiden met diverse accessoires.

Pluspunten

• mooie beelden
  • veel mogelijkheden

Geertje Dorina 29-12-2014 Product half jaar in bezit

Ik ben zeer tevreden over mijn toestel. Is eenvoudig in het gebruik. Ik had hem nog maar net en toen moest ik al in opdracht een serie foto's maken en dat ging zonder problemen. Heb beslist geen spijt van mijn aankoop en ook niet dat ik voor de rode uitvoering heb gekozen. Heb daar leuke reacties opgehad en is net even anders als standaard zwart of antraciet.

Willie

FJPM 27-12-2014 Product half jaar in bezit

De Nikon D3300 maakt met de bijgeleverde 18-55 mm lens goede foto's bij de gebruikte macro, landschap en sport instelling. Met gebruik van de GUIDE instelling kon ik mooie foto's in een zeeaquarium maken. De 18-55 mm lens kan op manual focus mooie close-up opnamen maken, je kunt dan dichter bij het onderwerp komen dan op automatisch scherpstellen.

wvanelk 26-12-2014 Product half jaar in bezit

De D3300 is ideaal om te starten met spiegelreflex fotografie. Dit toestel "dwingt" je bijna om geen Kiekjes maar weloverwogen foto's te maken. Zeker als je de introductie cursus volgt.
De camera is niet alleen van allerlei technische functionaliteiten voorzien maar ook van complete "lesstof". Voeg daarbij de prijs en dan kun je met recht spreken van een erg goede prijs/prestatie.

goedemansj 24-12-2014 Product paar dagen in bezit

Ik had een oude spiegelreflex camera van Minolta, 12jaar met plezier gebruikt.
Heb nu de D 3300 met een hele goede lens van14-140 mm.
Hij maarkt zeker in het donker mooie foto's, zijn gisteren in het winter circus, en alle foto's zonder flits gemaakt.
Om kort te gaan, een hele mooi camera, echt een aanrader.

ILMilco 24-12-2014 Product paar dagen in bezit

Naast mijjn Nikon pro camera's de D3300 aangeschaft vanwege lichte gewicht.
Erg tevreden over de kwaliteit van de camera . De foto's die ik tot nog toe gemaakt heb bevallen prima. Ik schiet in de meeste gevallen in RAW Formaat om de beste mogelijkheden te behouden voor nabewerking met de Nikon CaptureNX2 software. Super handige camera,zeker waard om er een mooie lens op te zetten zoals de 17-55 of 10-24.

boyvandelaar 24-12-2014 Product paar weken in bezit

Na jaren met simpele camera gefotografeerd te hebben weer terug naar een spiegelreflex die ik vroeger (analoog) gebruikte. Fijne camera mooie foto's en hij filmt ook geweldig.De cursus die ik erbij kreeg was zeer leerzaam. De mogelijkheden zijn erg groot en je kan altijd terug naar automatisch. De camera leert je fotograferen!!