JBL Bar 2.1 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JBL Bar 2.1 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

jeoffke 23-03-2019

Zeer mooi geluid zowel voor films als muziek

Geschreven voor: JBL Bar 2.1 zwart

Net als een andere reviewer hierboven luister ik vaak muziek via de soundbar en had ik in eerste instantie een goedkopere LG soundbar gekocht. Die LG klonk goed voor films maar erg blikkerig voor muziek.

Daarna ben ik in de winkels verschillende soundbars gaan beluisteren en sprong deze JBL Bar 2.1 eruit vanwege de uitstekende geluidskwaliteit voor deze prijs. Andere soundbars hadden mindere geluidskwaliteit, hadden niet alle functies die ik nodig had (HDMI IN en Out) of waren veel te duur (voor ons budget).

Nu geniet ik van het mooie heldere geluid en diepe bas. De overige functies (HDMI ARC, Bluetooth) etc. werken ook prima.

Pluspunten

• Mooi helder geluid voor zowel films als muziek
  • HDMI in en out (met ARC)

Gerrit 21-01-2019

Goed geluid

Geschreven voor: JBL Bar 2.1 zwart

Ik wilde mijn HiFi set vervangen door een soundbar en liefst niet al te duur. Heb een goedkope Samsung soundbar gekocht met goede reviews maar eenmaal geïnstalleerd viel het me toch tegen en met name de muziek weergave.

Toen een aantal soundbars beluistert maar de goedkopere vielen allemaal tegen. Een film bekijken gaat wel goed maar muziek is een ander verhaal.

De duurdere soundbars zoals de HEOS bar waren beter maar boven mijn budget.
Las een paar goede reviews over de JBL 2.1 en 3.1 en dacht laat ik die dan maar eens proberen.

De 2.1 gekocht en geïnstalleerd, wat trouwens bijna vanzelf ging. Hoefde alleen de stekker erin te doen. Na installatie meteen wat muziek beluistert. Het eerste wat bij me op kwam was, gelukkig, dit klinkt aardig goed. Na wat verschillende geluidsinstellingen geprobeerd te hebben kwam de Sports mode het dichtst in de buurt van mijn smaak.

Het geluid is erg helder en ruimtelijk en daar hou ik van. Het midden is redelijk goed vertegenwoordigd maar mist net als alle soundbars wel iets van de volheid. De bass is erg goed vertegenwoordigd maar het is voornamelijk erg laag en ik mis een beetje de hogere bass. Bij hoger volume wordt het wel een beetje een rommelig geheel maar wat verwacht je voor deze prijs.

Surround sound ben ik niet zo weg van dus laat het gewoon uit staan.

Verder werkt ARC HDMI erg goed. Dus kan via de afstandsbediening van de televisie centraal het volume instellen.
Kanalen worden automatisch gekozen dus als CD wil beluisteren dan schakelt de soundbar automatisch naar de HDMI ingang. Ook bluetooth werkt heel goed. Soundbar gaat automatisch uit de standby stand en koppelen gaat heel snel.

Kortom. Deze set voldoet boven mijn verwachting.

Pluspunten

• Goede audio kwaliteit
  • Prijs
  • Goed werkende features

Minpunten

• Mis de volheid bij vocale zang

sillycious 02-10-2018

Prachtig.

Geschreven voor: JBL Bar 2.1 zwart

Lastig om uit al het aanbod van vandaag de dag een soundbar te vinden. Deze is mij geadviseerd vanwege het volle en warme geluid met goede bas. Geen woord van gelogen, heb een vergelijkbare set van het merk X gehoord, en dat klonk veel scheller.
Mooi ontwerp, en voegt echt iets toe aan het geluid van de tv. Paired ook makkelijk met bluetooth, dus muziek via mobiel of tablet is ook heerlijk om te luisteren. Heeft een zeer beknopte manual meegeleverd, maar op de site van JBL zelf staat een uitgebreide gebruiksaanwijzing in pdf.
Duurzaamheid moet nog blijken, maar ik ben er erg blij mee.

Pluspunten

• Geluid
  • Bas
  • Uitstraling, ontwerp
  • Useability

Minpunten

• Veel te korte voedingskabels

sillycious 21-01-2019

Aanvulling: 3 maanden verder en nog steeds zeer tevreden. Niets ontdekt wat tegenvalt, alleen ben ik 1 ding vergeten te vermelden waardoor de JBL bar ook zo fijn is: LED indicator om volume, modus etc te weten. Het geluid verbaast me na 3 maanden nog steeds.

Wim S 21-08-2018

Goede set, prima geluid, lage bas.

Geschreven voor: JBL Bar 2.1 zwart

Er is veel te koop. Kan je rond de 300 wel 'kwaliteit' kopen? Ik denk het wel. Met de juiste instelling krijg je bij zowel film als muziek een prima diepe bas. Midden tonen zijn helaas niet in te stellen en zouden voor mij wat minder mogen. Totale plaatje is echter goed.

Pluspunten

• bas
  • vormgeving

Minpunten

• tonen niet instelbaar, alleen bas

sillycious 02-10-2018

Tonen zijn zeker wel instelbaar. Je kunt de JBL bar instellen op standaard, film, spraak, muziek en sport. Je hoort echt het verschil.