Fossil The Carlyle HR zwart, bruin - Reviews

Kleur(en)
zwart, bruin
Vorm
rond

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 69 reviews die zijn achtergelaten voor de Fossil The Carlyle HR zwart, bruin op Kieskeurig.nl.

bunkel 17-10-2019

Mooi en stijlvol horloge met wat aandachtspuntjes

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR zwart

Horloge is mooi, reageert goed en start snel op. Instellen is wel erg lastig cq. behoeft wel wat oefening. Alles werkt nu naar behoren. Bij het gebruik van sport apps lijkt er een probleem met het continu kwijtraken van de GPS cq. verbinding tussen app op telefoon en horloge . Enkele dagen nu in gebruik en de batterij gaat bij redelijk intensief gebruik een dag mee. Gekozen voor een mooie standaard wijzerplaat en de batterij op modus altijd in gebruik. Conclusie: geweldig design, verbinding soms verbroken en een gebruiksaanwijzing zou zeer aan te bevelen zijn. Je moet wel enigszins snappen wat je doet als je het horloge instelt.

• Goede prijs
  • Geheugen

Minpunten

• Accu
  • Gebruiksaanwijzing
  • Instellen
  • Verbinding met telefoon

Ferrr 24-10-2019

Mooi!!

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR zwart, bruin

Mijn man is er helemaal blij mee, mooi horloge met duidelijk helder scherm.
Veel pluspunten ten opzichte van de Q explorist Gen 4!
- De FTW 4026 is wat slanker qua design bij de grove oudere variant drukte hij nog wel eens per ongeluk met zijn pols tegen de knoppen aan de zijkant. Dit probleem is nu opgelost.
- uren opladen vs supersnel opladen!
- hartslagfunctie was nog niet beschikbaar op de oudere variant.
- de batterij besparende stand ideaal voor als je nog wil weten hoe laat ‘t is aan het einde van het festival 😉

• Snel opgeladen

Rick 20-10-2019

Een bijzondere verrassing

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR grijs

De Fossil Gen 5 smartwatch, een Wear OS-horloge met premium functies, waaronder NFC, GPS, fitness-tracking, hartslagmeting en meer. Ik test de Generation 5 nu al een week en gebruik hem als mijn fulltime smartwatch.

Het instellen van de smartwatch ging niet helemaal soepel aangezien het pas in een later stadium mogelijk was om mijn account te kopppelen.

Wat de prestaties betreft, is de Fossil Gen 5 een van de beste die ik tot nu toe in mijn handen heb gehad. De interne architectuur in de Snapdragon Wear 3100 processor van Qualcomm is bijna antiek (het ontwerp van de processor zelf niet) desondanks zorgt ervoor dat Wear OS mooi blijft werken.

De levensduur van de batterij is helaas niet zo sterk. Zelfs met de nieuwe uitgebreide modus die wordt aangeboden, red je het niet twee volle dagen - en dat is met heel veel functies minder. Bij normaal gebruik (geen speciale apps, "always on display", BT aan en "touch" ook altijd aan) gaat hij nog geen 12 uur mee. Daarom zou ik bij dit horloge ook aanraden hier en daar wat extra laders te verstoppen (thuis, werk etc.)

Er is een ingebouwde luidspreker voor gesproken feedback van Google Assistent en voor het aannemen van oproepen op de smartwatch zelf. Dit heeft gelukkig geen invloed op de waterbestendigheid van de Fossil Gen 5.
De fitnessfuncties zijn overvloedig en goed geïmplementeerd.
Mijn vorige smartwatches hadden geen "always on display" en dit is een welkome toevoeging.

Ondanks enkele nadelen zou ik geen andere smartwatch willen: Alleen al vanwege het uiterlijk van het horloge. De meeste smartwatches hebben van die rubber bandjes. Dat zit natuurlijk hartstikke lekker. Echter wanneer je iets netter draagt zoals een pak dan ga je natuurlijk niet rondlopen met een horloge met "goedkope" rubber bandjes. Horloges zijn voor veel mensen een stijl-accessoire. Dit zijn veel fabrikanten echter vergeten bij de ontwikkeling van smartwatches. Voor mijn gevoel is dit een van de weinige smartwatches die als stijl-accessoire gedragen kan worden.

• Always on display
  • Hartslagmeter
  • Wear OS werkt vlot

Minpunten

• Zwarte rand om scherm
  • Batterijduur

Robin Brugman 02-11-2019

Een eye-catcher met handige functionaliteiten

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR zwart, bruin

Deze smartwatch is niet alleen een echte eye-catcher, hij heeft ook nog eens handige functionaliteiten. In het begin moest ik even wennen aan de combinatie van een horloge wat draait op Google software een een Apple device als telefoon, maar inmiddels werkt het perfect. Het blijkt handig om de app open te laten staan op je iPhone, waardoor de synchronisatie niet verbroken wordt. De notificaties van je telefoon worden op een prettige manier zichtbaar op je horloge, waarbij je ze eenvoudig kunt wegvegen of bekijken. Google Fit triggert mij om voldoende te bewegen en geeft mooi inzicht in je bewegingsactiviteiten en hartslag. Een horloge om nog verder te ontdekken, maar ik ben enthousiast!

Dimitri Boekkooi 30-10-2019

Prachtig Design

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR grijs

k ben al een ervaren smartwatch gebruiker, maar alle smartmatches die ik heb gehad missen net het design aspect. Het design van dit horloge is echt prachtig! leuke functies zoals Google besturen en whatsappjes beantwoorden via spraak zijn erg handig.

Bij het open maken van de doos was ik een beetje teleurgesteld. Ik verwachte een mooi design verpakking zoals ik dat van Fossil gewend ben, maar het was een saaie, simpele verpakking. uiteraard draait het om het horloge zelf, en die ziet er echt heel goed uit. Ik mis ook een "normale" oplader en je krijgt alleen een usb kabel. De handleiding is vrij summier, maar het horloge instellen is dan ook niet echt heel moeilijk.

Wel had ik graag wat meer uitleg gehad over de functionaliteit van het horloge. Nu ik het een tijdje gebruik merk ik wel dat het niet altijd even soepel werkt. Google assistent werkt echt heel traag, vrij vervelend. Ik heb ook een paar keer gehad dat het horloge een beetje vast loopt en moeite heeft om sommige acties uit te voeren. Wel kan ik makkelijk mijn muziek hiermee besturen en mijn hue lampen.

Google fit ben ik nog geen fan van, maar ik had hiervoor dan ook echt een sport smartwatch. Het design maak echt heel veel goed, eigenlijk is dat de hoofdreden waarom ik desondanks wat minpunten, erg tevreden ben over het horloge.

• Google Assistent

Minpunten

• Google fit
  • Software nog niet optimaal

freesurr 30-10-2019

Werkt vlot en mooie behuizing

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR zwart

Ik gebruik al 3 jaar een smartwatch van Fossil, de Fossil Q Marshal Blauw/Bruin (FTW2106). Ik wilde graag de Gen5 testen omdat ik benieuwd was naar de verschillen met eerdere generaties en de verbeteringen die zijn doorgevoerd.

Ik heb gekozen voor de zwarte versie met een siliconen bandje. Gezien de neutrale kleur is deze makkelijker te combineren met verschillende kledingstijlen. Helaas vind ik het siliconen bandje erg tegenvallen. Ik had wel verwacht dat hij minder stevig zou zijn ten opzicht van een lederen bandje, maar hij is erg slap en voelt fragiel aan. De smartwatch zelf vind ik ook enigszins tegen vallen. Deze is 3x minder zwaar ten aanzien van mijn Fossil Q Marshal en dat vind ik niet fijn. Voor tijdens het sporten is dat goed (maar goed daar heb je de sport versie voor), ik gebruik dit horloge voor dagelijks gebruik en ik vind hem dus te licht. Naar mijn idee niet echt een mannenhorloge, die mag je namelijk wel voelen aan je arm. Mijn Fossil Q Marshal heeft aan de onderkant van het scherm een inkeping, ondanks dat ik het gewend ben, vind ik dat jammer, want een horloge hoort gewoon rond te zijn. De Gen 5 is gelukkig wel rond, maar het scherm is kleiner dan de glasplaat. Ook dat vind ik een minpunt. Verder vind ik het design mooi, ik wil graag een horloge/smartwatch die rond is en met 3 knoppen aan de zijkant.

Dan Wear OS. Ik had verwacht, nieuwe generatie, paar jaar verder, ik krijg allerlei nieuwe functionaliteiten te zien. Helaas! Betreft software is hij identiek. Het enige verschil met mijn oude smartwatch is dat het allemaal heel vlot reageert omdat de hardware stukken beter is. Verder is alles makkelijk in te stellen en te koppelen aan je telefoon. De wizard helpt je stap voor stap zaken in te regelen.

Ik zou dit horloge, met enige kanttekening, wel aanbevelen. Voor mijzelf denk ik dat ik toch naar iets anders op zoek ga.

Pluspunten

• Mooie behuizing
  • Werkt vlot

Minpunten

• Gewicht, te licht

Mark981 29-10-2019

Mooi, snel, fijn, maar soms onbetrouwbaar...

=== The Good ===
Het begint al met uitpakken. Solide, strak doosje waarin je meteen ziet zitten waar het om gaat! je nieuwe Fossil horloge. En daar gaat het om.

Verder valt snel op: de strakke, overzichtelijke design van het horloge, net als het OS. Het nette ontwerp en reageert vlot en snel - ondanks (wat ik in reviews lees) de wat verouderde processor. De wijzerplaten is het eerste waar je mee wil spelen. Keus genoeg om dit klokje, JOUW klokje te maken!
Het horloge is te koppelen met meerdere apps (dat ik nu kan vinden) Fossil brengt z'n eigen app uit (maar die krijg op een of andere manier ik niet verbonden...), gelukkig is er Wear OS.
Na wat vogelen slinger ik m'n klok aan met een 'flick of the wrist' en zo scroll ik ook door alle meldingen heen. alles netjes uitgelegd door mijn eigen uurwerk!

Zoveel wijzerplaten, zoveel apps zijn er beschikbaar. Google keep is iets wat ik thuis al gebruik voor bv een boodschappelijstje. wat ik nu op mn horloge af kan vinken. ideaal!

Meldingen komen helder door, er valt op o.a. WhatsApp of Signal te reageren, door je telefoon naar de TV gecaste Netflix of YouTube is makkelijk te pauzeren of herstarten en zelfs het volume van Spotify of MusicCast is makkelijk te regelen (in het 2e geval niet alle gelinkte apparaten, maar enkel het hoofd device). Met de ingebouwde microfoon kun je helder een gesprek voeren. scoort veel beter dan ik verwachtte. Dikke plus!

Batterijstanden! zit je krap met batterij of weet je dat je even niet op kan laden? geen probleem! pas de stand aan en gaan! ik ben fan!
=== The Bad ===
Synchroniseren duurt soms wat lang of inloggen op de app store heeft (de eerste keer?) wat veel aandacht nodig (zodat de schermbeveiliging er niet op schiet en je opnieuw kan beginnen).

Het bijhouden van hartslag en slaapritme klinkt me als een leuke, nieuwe insight in mijn leven. Dus ik klik JA op zo'n beetje alles wat die sensor om mijn pols van me wil weten (en versturen naar Silicon Valley?).
Score tot nu toe?
3 dagen niet geslapen (volgens de app), nog geen 3000 stappen per dag (ondanks vrij van werk en met de kids naar de speeltuin) en een basis hartslag tussen 55 (buiten aan het lopen) en 90 (tv kijken met de beentjes omhoog) met geregeld een uitschieter over de 140 (zomaar). Cardiogram voegt voor mij nog niet toe wat ik graag zou willen.
== edit ==
inmiddels meer dan een week niet geslapen volgens de app. geen idee waar dit aan ligt. Mijn horloge zelfs helemaal gereset en aan een ander toestel verbonden. Wat me tegenvalt is dat ik meerdere apps nodig heb voor de dingen. Wear OS voor veel, cardiogram voor grafiekjes en inzichten in mezelf en de eigen fossil app voor eigenlijk niets... bij mij werkt het hartslag monitoren nog niet helemaal lekker en ik moet eerlijk zeggen dat het me begint te storen.
=== The Conclusie :) ===
Ik ben wat teruggekomen van mijn eerdere oordeel ("geweldig ding"). Het device is een pareltje om te zien, uitgebreide mogelijkheden en batterijstanden (dikke plus) en zelfs bellen!
Het ontbreekt me volledig aan inzicht in mijn hartslag en slaapritme. Daar komt bij dat ik zit te knoeien met verschillende apps. Mijn vriendin heeft een andere smartwatch en kan met 1 druk op een app een prachtig schema zien hoe haar nachtrust eruit gezien heeft. makkelijker en beter inzicht.

Neemt niet weg dat ik het nog steeds een mooi apparaat vind, maar dat deze functies niet (voldoende) voor me werken is wel een flinke domper.

• Snelheid
  • Microfoon
  • Veel te regelen in het beperkte schermoppervlak
  • Aanpassen!

Minpunten

• Registratie hartslag
  • Registratie slaapritme
  • Meerdere apps nodig
  • Geen handig/ eenduidig overzicht

dwk1980 29-10-2019

een echt sieraad zowel van buiten als binnen !

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR grijs

inmiddels de Fossil Gen 5 smartwatch bijna een maand in bezit en nu uitvoerig kunnen testen. Ik ben echt zeer tevreden en de smartwatch overtreft dan ook mijn verwachtigen. De Fossil Gen 5 is een echt sieraad om te zien waar de concurrenten de plank misslaan. Een variatie aan kiesbare wijzerplaten zorgt ervoor dat hij kan worden aangepast aan de smaak van de persoon of bijpassend bij je outfit van dat moment. Het scherm is heel duidelijk en laat ook geen vingerafdrukken achter wat erg prettig is. Ook is het echt krasvast. Toch een aantal keer per ongeluk ergens langs gehaald maar nog geen enkel teken van gebruikersporen op het glas. De touchscreen werkt prima en altijd. De verbinding met de telefoon via bluetooth is goed en makkelijk. Al mijn appjes, mailtjes komen keurig binnen en ook het antwoorden is heel simpel. De hartslagsensor is zeer accuraat. Ik gebruik googlefit heel veel en dit horloge is een hele goede toevoeging in mijn streven om er een gezonde levenstijl op na te houden als hartpatient. Ik gebruik de google assist vooral om het weer op te vragen en mijn boodschappenlijstje samen te stellen als ik door het huis loop en er dingen in mijn hoofdschieten. Echt super handig! De batterij houd het bij mij gemiddeld een dag vol maar er komen dan ook wel veel berichten binnen. Het horloge is ook supersnel weer opgeladen dus dat is geen probleem. Er zitten zoveel handige functies op het horloge... de spraakassistent, google fit, fit breathe, fit-work-out, zaklamp etc etc. Teveel om op te noemen maar voor mij heel handig. Ik ben zeer tevreden over deze mooie en super functionele smartwatch en kan hem echt iedereen aanbevelen!

Pluspunten

• schitterend design
  • krasvast scherm
  • accurate hartslagmeter
  • snel opgeladen
  • heel veel functies...o.a. google spraakassist

Minpunten

• batterij circa 1 dag

mjhorenberg 29-10-2019

Mooie en goede smartwatch

Design

Ik heb al eerder een smartwatch van andere merken gehad, maar ik was nooit echt tevreden over het design ervan en de vaak rubberen bandjes vond ik eigenlijk nooit echt fijn om de pols zitten. Dat is echter met de Fossil Gen 5 heel anders. Ik heb de versie met het stalen bandje mogen testen en deze vind ik direct veel prettiger zitten als de andere die ik in het verleden heb bekeken en om heb gehad. Ook het horloge zelf is niet al te dik en het formaat vind ik voor mijn pols ook perfect. Je kan echt zien dat ze steeds kleiner worden en daarmee moderner overkomen en meer en meer op een normaal horloge lijken.

Eerste indruk

Het instellen van de smartwatch word je goed door heen geleid en wijst helemaal voor zich. Het enige waar ik problemen mee ondervond is om de gebruikte eenheden van weather goed ingesteld te krijgen. Mijn smartphone had ik namelijk ingesteld op Amerikaans formaat en daardoor zag ik de temperaturen op mijn horloge ook in Fahrenheit terug. Dit kan je helaas niet direct op je smartwatch even aanpassen. Ik moest de instellingen van mijn telefoon aanpassen naar Great Britain, omdat ik graag Engels heb op mijn apparaten en daarmee ook de juiste eenheden had voor weer e.d. Als je alles ingesteld hebt, dan werkt alles op de smartwatch soepel en naar behoren. Mijn vrouw heeft ook een vergelijkbaar model met minder geheugen en daar merk je wel dat alles schokkerig beweegt, maar daar heb je bij dit model geen last van.

Accuduur

De accuduur van dit horloge valt me nog een beetje tegen. Ik had gehoopt dat je met deze smartwatch toch wel meerdere dagen kon doen, maar dat blijkt echter niet echt het geval te zijn. In ieder geval niet als je de volledige functionaliteit van je smartwatch wilt gebruiken. Je hebt wel meerdere standen voor je accu en hiermee kan je de duur wel verlengen, maar dan verlies wel degelijk leuke dingen in de functionaliteit. Ik heb niet voor niets een smartwatch en wil dan ook de volledige functionaliteit gebruiken.

Apps

Omdat deze smartwatch draait op WearOS, zijn er zeker veel apps verkrijgbaar en vooraf geïnstalleerd. Een van de apps die standaard op deze smartwatch staat is Google Assistance. Leuk dat je dit kan gebruiken vanaf je smartwatch, maar helaas werkt het in de praktijk niet zo goed. Ik krijg heel vaak de melding dat Google Assistance niet beschikbaar is. Vanwege het feit dat je vaak deze melding krijgt, ben je ook minder geneigd om de app te gebruiken. Tevens heb ik apps als Spotify, Foursquare en Shazam gebruikt. Spotify vind ik erg goed te gebruiken vanaf je smartwatch. Je kan functies als volume aanpassen en afspelen en pauzeren heel gemakkelijk besturen. Foursquare is handig. Je kan zoeken op bepaalde categorieën of op iets specifieks. De laatste kan je dan inspreken of doormiddel van een toetsenbord in typen. Het inspreken maakt heel snel fouten in wat je zegt en het toetsenbord is eigenlijk te klein voor mijn vingers. De uiteindelijk kaart die getoond wordt met de locatie is mij ook iets te klein. Ik zou waarschijnlijk toch mijn Smartphone gebruiken om dit soort info op te zoeken. Bij Shazam moet je tevens een hebben draaien op je smartphone om hem te laten werken en dat vind ik wel een nadeel.

Activity tracking

Deze smartwatch is goed in het tracken van je activiteiten. Er is een goede connectie met Google Fit en Cardiogram en dat werkt allemaal feilloos en naar behoren. Het enige nadeel vind ik dat er standaard een keer per 5 minuten de hartslag gemeten wordt, tenzij je echt aangeeft dat je echt een activiteit gaat doen. Dit zou instelbaar van mij vaker mogen. Ik heb namelijk een smartwatch genomen om mijn hartslag te monitoren tijdens mijn hartrevalidatie traject. Daarnaast valt het me op dat inspanning anders gemeten lijkt te worden als je niet aangeeft dat je een activiteit gaat doen.

• WearOS
  • Pasvorm

Minpunten

• Accuduur
  • Google Assistant werkt vaak niet

RemcoH 28-10-2019

Mooi Horloge

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR zwart, bruin

De Smartwacht van Fossil ziet er fantastisch uit. Mooi design en de horloge band zit er fijn. Voor mij is dit de eerste smartwatch die ik draag en ik kan er persoonlijk niet aan wennen. Ik snap dat mensen het fijn vinden om hun mails en apps op de smartwatch binnen te krijgen maar voor mijzelf zie ik de meerwaarde hier niet van in. Nee voor mij geen Smartwatch maar dat wil niet zeggen dat dit een slecht horloge is. De Fossil gen 5 smartwatch voelt degelijk en robust aan. ook heeft het horloge genoeg mogelijkheden om hem naar je eigen smaak en wensen in te stellen.

Pluspunten

Minpunten

• Batterij

MaartenF 28-10-2019

Prachtig uiterlijk

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR grijs

Ik had al de Fossil Sport, een sportievere Fossil met dezelfde chipset als deze gen 5, en wilde dus graag kijken wat het verschil is tussen beiden en of ze elkaar kunnen complimenteren qua stijl.

Het horloge ziet er prachtig uit. Ook is deze te gebruiken met het bandje van mijn Fossil Sport.

Qua prestaties had ik niet zoveel verschil verwacht met de Sport, maar uiteindelijk blijkt de interface toch een stuk vlotter, waarschijnlijk door het extra werkgeheugen.

Het scherm is goed en vergelijkbaar met de Sport, ook de batterijduur is gelijk. De extra instel-opties voor batterijbesparing zijn maar een pleister op de wond van korte batterijduur zoals we dat gewend zijn met Wear OS. Uiteindelijk was ik benieuwd of de speaker veel meerwaarde zou bieden t.o.v. de afwezigheid op de Sport, zo kan je bijvoorbeeld ook telefoongesprekken voeren op het horloge, maar uiteindelijk blijk ik deze niet echt te gebruiken.

Helaas liep ik bij het instellen van het horloge met de Google Wear-app tegen het probleem aan dat hij mijn accounts niet configureren op het horloge. De oplossing was de set-up te doen zonder mijn Google accounts te configureren, systeemupdate uit te voeren, en toen opnieuw in te stellen.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Snelle Software
  • Goed Scherm

Minpunten

• Batterijduur
  • Problemen bij eerste installatie

Edwin Arts 28-10-2019

Mooi horloge

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR zwart

Prettig horloge, functionaliteiten werken prettig. Handleiding is erg beknopt, als je het eenmaal door hebt werkt alles perfect. Horloge enige weken in gebruik, erg makkelijk om te bedienen. Batterij elke dag opladen bij intensief gebruik, bij spaarstand gaat deze langer mee. Je kan er veel apps opzetten, de google assistent werkt ook erg prettig. Boodschappenlijstje maken, weerbericht opvragen enz.

Pluspunten

• design
  • gebruiksgemak

Minpunten

• batterij

Niek 28-10-2019

Prachtig design, prima accuduur

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR zwart, bruin

Ik heb mijn Gen5 Fossil nu 2 weken in gebruik en hij bevalt super. Met name het design, de klassieke look met 3 fysieke knoppen aan de zijkant, is bijzonder geslaagd. Die 3 knoppen hebben ook duidelijk meerwaarde. Naast de 'home' knop zijn de 2 andere knoppen te configureren en ik gebruik ze dagelijks. De home knop fungeert ook als scrollwheel, erg praktisch. De accu houdt het op de normale stand, met de tijd altijd aan op het display, makkelijk een volle dag uit. Als ik iets zou moeten noemen dat beter kan zou ik de maat van het scherm zeggen. Deze mag net een maatje groter van mij.

• Accuduur

Minpunten

• Schermgrootte

MarcelZwolle 27-10-2019

Elegant design

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR grijs

De afgelopen weken dit mooie horloge gedragen en getest; had hiervoor een smartwatch van een ander merk, met een ander besturingssysteem.
Ik vind het uiterlijk van dit horloge een stuk mooier dan die van de gemiddelde smartwatch (hij lijkt meer op een normaal, sportief horloge).
Ik gebruik hem in combinatie met mijn android telefoon; het werkt heel goed samen (al vind ik wel dat google erg veel toestemmingen van je wil hebben). Het is erg wennen als je eerder een ander besturingssysteem hebt gebruikt; de meeste functies zitten er wel op, maar ja, waar vind je die. Zo vanzelfsprekend als ik mijn 'oude' horloge gebruik, zo wennen moest ik hier aan. alles werkt net even anders. Na een paar weken wennen zijn de functies toch wel logisch te gebruiken.

Na een poosje gebruik mis ik vooral een 'carkit'-functie; je kunt hem niet als handsfreesetje in de auto gebruiken, dat is wel jammer.

Google assistent werkt niet altijd soepel, al valt er wel mee te werken.

Desondanks vind ik het wel een aanrader, vooral het design in combinatie met de always on functie van deze smartwatch maakt heel veel goed!

Pluspunten

• Helder scherm
  • Waterdicht
  • Ziet er chique uit

Minpunten

• Geen handsfree functie
  • Batterijduur
  • geen tooltje voor bandje op maat te maken

Rick Goossens 27-10-2019

Fijne en mooie smartwatch

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR zwart, bruin

Nadat de Fossil Carlyle na een paar uur gebruik niet meer aan wilde gaan, maakte niet uit wat ik probeerde de horloge reageerde nergens meer op, is deze de dag erna nadat ik hem op de lader legde weer tot leven gekomen. Sindsdien gebruik ik de horloge met veel genoegen. Het bevat nuttige functies en alles werkt soepel. Het scherm is heel scherp, maar in bepaald licht is het moeilijk afleesbaar. De automatische helderheid werkt niet optimaal. De horloge zit verder lekker om de pols en is niet te groot of te zwaar ondanks dat ik niet al te grote polsen heb. Het laden gaat zeer snel en de batterijduur is ook goed te noemen. Bij veel gebruik moet de horloge 's nachts opgeladen worden en bij minder gebruik is twee dagen wel te halen. Tot nu toe bevalt de Fossil Carlyle prima!

• Software

Ivo 25-10-2019

Stijlvolle smartwatch

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR grijs

Sinds enkele weken in het bezit van de stijlvolle Fossil gen 5 Carlyle. Na een tijdje te hebben gewacht met het kopen van een smartwatch is dit een hele goede keuze met betrekking tot het design, waarbij niet opvalt dat het een smartwatch is. Modern, stijlvol en niet te groot. De stalen band voelt alleen iets minder stevig aan (wat wiebelig) t.o.v. andere horloges die ik heb, doet hiermee wat goedkoop aan. Bij het aanzetten van de smartwatch valt wel gelijk de zwarte rand om het scherm op. Persoonlijk vind ik dit wel heel jammer, dit kon beter. Eenmaal aangezet ging het koppelen vrij makkelijk, ook het opnieuw koppelen na onderbreking gaat sinds de laatste update makkelijker maar niet automatisch.
De smartwatch heeft een goed functionerend touchscreen en handige snelle functie knoppen. Met het wieltje kun je heel handig door al je apps scrollen. De snelheid van de horloge bij dit scrollen, het openen van apps e.d. is ook zeer goed te noemen. De functies zijn eindeloos. Het antwoorden van berichten, telefoneren, Spotify, activity tracking, agenda checken, weersvoorspelling bekijken etc. Alle apps en onderdelen werken feilloos. Hoewel het typen op het scherm uiteraard door het formaat wat lastiger is, ben ik echter wel blij dat het kan. Zonder je telefoon te pakken, even snel antwoorden. Ook op de "wijzerplaat" zijn de nodige instellingen te veranderen en functies toe te voegen. Hartstikke fijn dat er van alles aan te passen is, om snel je favoriete activiteiten te kunnen openen/bekijken. Uiteraard kun je ook gewoon je eigen foto’s gebruiken als achtergrond, direct vanuit Facebook of Instagram. De batterijduur valt me ook niet tegen 2-4 dagen, afhankelijk van de stand waarin je hem gebruikt. Er zijn diverse mogelijkheden zoals altijd scherm aan of uit. Overigens vind ik scherm aan wel het mooist. Net of je een normaal horloge hebt.
Het kunnen bedienen van Spotify op je telefoon is op zich handig, alleen als je eenmaal een afspeellijst gekozen hebt om af te spelen, heb ik nog geen functie ontdekt om weer snel naar je overzicht te kunnen gaan. Agenda en andere handige info kan snel bekeken worden, evenals het activeren van de Google assistent. Spraakbesturing is dus mogelijk, maar gebruik ik zelf niet. Uiteraard heeft deze smartwatch ook een handige hartslag meter, welke rapporten kan bijhouden. Er zijn redelijk wat verschillende apps te downloaden die allerlei leuke mogelijkheden toevoegen aan de watch. Ik ben dan ook dik tevreden en raad hem zeker aan, ondanks de kleine minpuntjes.

Pluspunten

• Veel functies
  • Snel

Minpunten

• Zwarte rand om het scherm

PatrickV. 25-10-2019

Design, elegantie en verrassend

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR grijs

Nu ongeveer drie weken om de pols en het voelt enorm goed aan. Het horloge oogt niet direct als een smartwatch, krijg hier ook veel complimenten over.

Installatie van horloge icm smartphone gaat makkelijk en is duidelijk omschreven bij de uit te voeren handelingen.

GPS,NFC fitness, tracking, hartslagmeter en nog veel meer apps om erbij te zetten. Je kunt deze smartwatch zo persoonlijk mogelijk maken als je zelf wilt, ook apps overemen van je smartphone waaronder Spotify icm ingebouwde luidspeaker is perfect.

Batterij verbruik zal afhangen van je eigen instellingen, welke modus je kiest en welke functies je kiest. Bij mij gaat de batterij bij full options, always on display ongeveer een dag mee. Opladen doe ik in de auto, dat gaat ook lekker snel, zodat ik op het werk een volledig opgeladen smartwatch heb. In de andere stand, uitgebreid, gaat deze ongeveer dubbel zo lange mee.

Ik was een beetje sceptisch of een smartwatch als deze in het dagelijkse leven van werk/sport/thuis een leuke toevoeging kan zijn. Maar na deze weken ben ik geheel positief gestemd. ik zou hem niet meer willen missen. Mail, berichtjes, muziek, fitness oefeningen en nog veel meer, allemaal in een horloge.

• Persoonlijke afstelling
  • Waterdicht

Minpunten

• Wijzerplaat met zwarte rand
  • Batterijduur

BenD 25-10-2019

Stoere uitstraling

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR zwart

Door de ciliconen band draagd deze smartwatch erg prettig, eigenlijk merk je niet dat je deze om hebt. Hardwareknoppen zijn aan te passen naar wens qua acties. Handige apps zoals muziek besturen en mals worden weergegeven op smartwatch. Nadeel is dat het mij nog niet is gelukt om te kunnen bellen via de smartwatch. Dit aangezien bellen op de fiets nu strafbaar is. In overzichten staat dat dat wel mogelijk moet zijn, even uitzoeken dus. Inmiddels contact gehad met Fossil Nederland, bellen via watch is een bekend probleem. Dit word bij de volgende update aangepast. Bij navraag wanneer die beschikbaar is konden zij mij daar geen antwoord op geven. Erg vervelend. Qua opslagcapaciteit is dit meer dan voldoende, qua interface is het een prima watch. Uiteindelijk leer je snel met de watch werken, daarnaast werkt Google spraak ook zeer goed. Iets wat erg handig is wanneer je op de watch met je stem wilt werken. Veel plussen, 1 min en dat is dat je de tegenpartij niet kan horen bij bellen.

Pluspunten

• Draagcomfort
  • Interface

Minpunten

• Hoort tegenpartij niet bij bellen
  • Google Assistent reageert traag

Guvr 24-10-2019

Mooi design, matige batterij

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR zwart

Het is een mooi horloge met een matig scherm en een vrij slechte accu. Het rubber bandje draagt fijn maar oogt wat groot. Android wearos heeft veel functies maar is niet super intuïtief. Door de vele functies raak je het overzicht snel kwijt.

• Comfort

Minpunten

• Accuduur
  • Formaat
  • Software

rdam010 24-10-2019

Een smartwatch die er uitziet als een horloge

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR grijs

Eindelijk een smartwatch die er uitziet als een horloge. Het is een mooi apparaat wat er robuust en stijlvol uitziet. Je ziet niet of het een normaal horloge is of een sportieve smartwatch. Erg cool.
Daarnaast is het een stevig horloge en heeft het geen rubberen band.
Daarentegen, voor tijdens het sporten kan de stalen band vervelend zijn.
Het installeren ging praktisch, ook zonder duidelijke handleiding. Al duurde het geheel langer dan verwacht. Het is een vrij duidelijk proces wat je dient te volgen.

Het gebruik van het horloge is ook gemakkelijk. Geen ingewikkelde stappen, maar gewoon duidelijk wat je moet doen om iets inzichtelijk te krijgen.
Je kunt zelf kiezen wat het scherm op het horloge weergeeft. Ik heb gekozen voor een stoere uitstraling. Net of het een echt horloge is. Cool om dit te kunnen personaliseren.

Vervelend is wel dat de batterij niet zo lang mee gaat als je zou willen. Je kunt wel een gebruiksprofiel instellen, maar dit maakt weinig verschil voor de totale batterijduur.

Al met al een prima smartwatch. Het is echter net als een telefoon welke je dagelijks op moet laden.

Pluspunten

• Robuust
  • Ziet eruit als een normaal horloge
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Batterij snel leeg