Fossil Carlyle Gen 5 FTW4026 - Smartwatch - Zwart/bruin zwart, bruin - Reviews

Kleur(en)
zwart, bruin
Kleur behuizing
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 27 reviews die zijn achtergelaten voor de Fossil Carlyle Gen 5 FTW4026 - Smartwatch - Zwart/bruin zwart, bruin op Kieskeurig.nl.

Ferrr 24-10-2019

Mooi!!

Geschreven voor: Fossil Carlyle Gen 5 FTW4026 - Smartwatch - Zwart/bruin zwart, bruin

Mijn man is er helemaal blij mee, mooi horloge met duidelijk helder scherm.
Veel pluspunten ten opzichte van de Q explorist Gen 4!
- De FTW 4026 is wat slanker qua design bij de grove oudere variant drukte hij nog wel eens per ongeluk met zijn pols tegen de knoppen aan de zijkant. Dit probleem is nu opgelost.
- uren opladen vs supersnel opladen!
- hartslagfunctie was nog niet beschikbaar op de oudere variant.
- de batterij besparende stand ideaal voor als je nog wil weten hoe laat ‘t is aan het einde van het festival 😉

• Snel opgeladen

Robin Brugman 02-11-2019

Een eye-catcher met handige functionaliteiten

Deze smartwatch is niet alleen een echte eye-catcher, hij heeft ook nog eens handige functionaliteiten. In het begin moest ik even wennen aan de combinatie van een horloge wat draait op Google software een een Apple device als telefoon, maar inmiddels werkt het perfect. Het blijkt handig om de app open te laten staan op je iPhone, waardoor de synchronisatie niet verbroken wordt. De notificaties van je telefoon worden op een prettige manier zichtbaar op je horloge, waarbij je ze eenvoudig kunt wegvegen of bekijken. Google Fit triggert mij om voldoende te bewegen en geeft mooi inzicht in je bewegingsactiviteiten en hartslag. Een horloge om nog verder te ontdekken, maar ik ben enthousiast!

RemcoH 28-10-2019

Mooi Horloge

De Smartwacht van Fossil ziet er fantastisch uit. Mooi design en de horloge band zit er fijn. Voor mij is dit de eerste smartwatch die ik draag en ik kan er persoonlijk niet aan wennen. Ik snap dat mensen het fijn vinden om hun mails en apps op de smartwatch binnen te krijgen maar voor mijzelf zie ik de meerwaarde hier niet van in. Nee voor mij geen Smartwatch maar dat wil niet zeggen dat dit een slecht horloge is. De Fossil gen 5 smartwatch voelt degelijk en robust aan. ook heeft het horloge genoeg mogelijkheden om hem naar je eigen smaak en wensen in te stellen.

Pluspunten

Minpunten

• Batterij

Niek 28-10-2019

Prachtig design, prima accuduur

Ik heb mijn Gen5 Fossil nu 2 weken in gebruik en hij bevalt super. Met name het design, de klassieke look met 3 fysieke knoppen aan de zijkant, is bijzonder geslaagd. Die 3 knoppen hebben ook duidelijk meerwaarde. Naast de 'home' knop zijn de 2 andere knoppen te configureren en ik gebruik ze dagelijks. De home knop fungeert ook als scrollwheel, erg praktisch. De accu houdt het op de normale stand, met de tijd altijd aan op het display, makkelijk een volle dag uit. Als ik iets zou moeten noemen dat beter kan zou ik de maat van het scherm zeggen. Deze mag net een maatje groter van mij.

• Accuduur

Minpunten

• Schermgrootte

Rick Goossens 27-10-2019

Fijne en mooie smartwatch

Nadat de Fossil Carlyle na een paar uur gebruik niet meer aan wilde gaan, maakte niet uit wat ik probeerde de horloge reageerde nergens meer op, is deze de dag erna nadat ik hem op de lader legde weer tot leven gekomen. Sindsdien gebruik ik de horloge met veel genoegen. Het bevat nuttige functies en alles werkt soepel. Het scherm is heel scherp, maar in bepaald licht is het moeilijk afleesbaar. De automatische helderheid werkt niet optimaal. De horloge zit verder lekker om de pols en is niet te groot of te zwaar ondanks dat ik niet al te grote polsen heb. Het laden gaat zeer snel en de batterijduur is ook goed te noemen. Bij veel gebruik moet de horloge 's nachts opgeladen worden en bij minder gebruik is twee dagen wel te halen. Tot nu toe bevalt de Fossil Carlyle prima!

• Software

Eric 24-10-2019

Misschien wel de beste smartwatch van dit moment

De bouwkwaliteit is uitstekend, de roestvrijstalen kast is keurig afgewerkt. Ook de onderkant is van metaal.
Minpuntjes zijn wel dat het bandje stug is (half leder, half siliconen), en dat het stuk waar de hartsensor zit van plastic is, en niet van bv glas. En het was verrassend te zien dat het beeldscherm niet bedekt is met saffierglas maar met gewoon gehard glas.

Het is wel mijn eerste Android wear horloge waarvan de interface soepel en zonder haperingen loopt. Hoewel de processor maar een kleine upgrade is van oudere modellen, maakt dat de hele ervaring wel een stuk prettiger.

Aan de andere kant is het vergeleken met mijn ervaringen met bv. de Huawei Watch van vier jaar eerder, toch ook wel teleurstellend hoe weinig voortgang er op dit moment zit in de ontwikkeling van smartwatches...

Pluspunten

• Degelijke bouw
  • Soepele interface
  • Veel ingebouwde watchfaces

Minpunten

• Weinig vernieuwend
  • Bandje is stug, en maar half leder
  • Kwetsbaar glas
  • Net één dag batterijduur

Daan Boon 23-10-2019

Prachtige smartwatch

Wat een prachtige smartwatch. Naar mijn mening de mooiste in deze catergorie. Zeker omdat ik fan ben van Fossil. Het strakke uiterlijk en het mooie lederen horlogebandje maken dit tot een prachtige smartwatch. Horloge werkt snel en is makkelijk te koppelen met je smartphone. Veel handige apps en je kunt alles naar wens instellen. Ik heb het horloge altijd aanstaan, daardoor gaat de accu vrij snel leeg. In de avond is het prachtig om het horloge aan te hebben staan. Accu is zoals eerder vermeld best wel snel leeg, maar ik leg hem elke avond aan de oplader.

Pluspunten

• Prachtig
  • Veelzijdig
  • Snel

Minpunten

• Accu

Fire007 22-10-2019

Geen aanrader als je een iPhone gebruikt

Allereerst wil ik aangeven dat ik de Fossil ftw4026 getest heb in combinatie met een iPhone 7 (ios13). Hierop heb ik mijn review gebaseerd.

Uiterlijk:
De smartwatch zit bij ontvangst leuk ingepakt in een eenvoudig strak doosje. Er zit een korte handleiding bij waarmee je het gebruik van de smartwatch kunt starten. Dit is vrij eenvoudig. Er zit ook een oplaadkabel bij maar die kun je alleen op een usb aansluiting gebruiken. Zelf gebruikte ik de adapter van mijn telefoon.
De smartwatch zelf vind ik er mooi uitzien. De ronde vorm en het formaat van het scherm zijn precies goed. Mooi zwart in combinatie met het leren bandje is het net een normaal horloge. Tot dat je op het scherm tikt.

Gebruik:
De installatie en het leggen van de connectie tussen smartwatch en telefoon is heel eenvoudig met de korte handleiding die bij het horloge zit.
Helaas moet je voor het gebruik een heel aantal apps installeren op de telefoon om fatsoenlijk gebruik te kunnen maken van de smartwatch. Maar uiteindelijk werkt de connectie tussen telefoon en smartwatch dan naar behoren. Helaas kun je niet van alle iPhone apps volledig gebruik maken op de smartwatch zoals het met een Android telefoon kan. Ook maakt de smartwatch niet altijd een connectie met mijn telefoon en dan moest ik de wearOS app openen. Helaas werkte dit niet iedere keer en heb ik in 3 weken gebruik de smartwatch ook 3 keer moeten resetten om de verbinding te krijgen.

Batterijduur:
De batterijduur heb ik geprobeerd te testen met de smartwatch altijd aan (de tijd bedoel ik dan) en dat het scherm pas aan gaat als ik hem kantel. Bij de eerste optie gaat hij bij mij een dag mee. Bij de tweede optie reed ik anderhalve dag. Op zich vind ik dat prima. Dan kan ik hem opladen als ik slaap. Maar bij wat intensiever gebruik gaat de batterij wel iets minder lang mee en moet je hem tussendoor nog een keer opladen.

Conclusie:
Een leuk en mooie smartwatch, maar voor gebruik met de iPhone zou ik hem niet aanraden. Verder is de software op de smartwatch wel eenvoudig in gebruik.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Gebruik

Minpunten

• Batterijduur bij intensief gebruik
  • Connectiviteit met een iPhone

Woutertje 22-10-2019

classic design

Bij het open van de doos werd ik meteen blij met het design. Wat een mooi horloge. Het is inmiddels mijn 3de Fossil smartwatch en ze worden echt steeds mooier. Hij is merkbaar sneller en gaat zeker langer mee met zijn batterij. Qua instellingen enz is het gelijk aan de andere generaties. Echter de batterij modusen zijn aangepast wat zeker fijn is om het aan te kunnen passen naar de omstandigheden. Daarnaast ben ik zelf heel blij met de "Oké Google"functie. Ik gebruik hem met regelmaat om alle verlichting in huis uit en aan te zetten. De hartslag meter meet goed en houd het constant bij ook bij een rondje hartlopen gaat het goed. Daarnaast is het erg leuk om de wijzerplaten aan te passen. Als ik naar kantoor ga pas ik hem aan naar classic en bij hardlopen naar modern. Dus tot nu toe een zeer mooi en handig horloge.

Pluspunten

• Hartslagmeter
  • design
  • GPS

Minpunten

• batterij zou langer mee mogen gaan

Pascal Sckers 22-10-2019

Goed werkbaar met de iPhone!

Het product bevalt super goed, erg mooi design en werkt wonder boven wonder erg goed met een iPhone. Er zitten wat nadelen aan, zoals het niet kunnen beantwoorden van whatsappjes, maar dat doe je toch niet snel op zo'n klein schermpje.

Pluspunten

• Super strak en licht ontwerp
  • Goed bedienbaar en helder display
  • Werkt erg goed met iPhone

Minpunten

• De batterij duur mocht iets langer zijn

Colin 21-10-2019

Erg mooi design

Van alle smartwatches die ik ken heeft deze het beste design. Het leren bandje is van goede kwaliteit en van een afstand is het moeilijk om te zien dat het geen analoog horloge is. De grootte van het scherm is precies goed, en de ronde vorm oogt mooi. De schermkwaliteit is ook erg goed.
WearOS werkt snel en effectief; ik heb nog geen enkele foutmelding gehad. De hartslagmeter is ook erg fijn en meet je hartslag gedurende dag. Enige minpunten zijn dat de batterij vrij snel leeg is op de volledige stand. Fossil heeft hier wel rekening mee gehouden door andere batterijstanden aan te bieden waardoor het horloge een aantal dagen meegaat.
Naar mijn mening zijn er zijn nog weinig innovatieve apps die het echt waard maken om een smartwatch te hebben ten opzichte van alleen een smartphone. De enige functies die ik tot nu toe gebruikt heb zijn de hartslagmeter, stappenteller/fitness app, en Google Maps. Ik zou hem dus alleen aanraden als je deze functies dagelijkt gebruikt en je niet tevreden bent met de capaciteiten van je smartphone.

• Gebruiksgemak
  • Hartslagmeter

Minpunten

• Korte batterijduur
  • WearOS heeft weinig innnovatieve apps

Michiel 21-10-2019

Mooie smartwatch, tegenvallende accuduur

Instellen/koppelen
Het koppelen van het horloge is een fluitje van een cent, gaat zeer gemakkelijk en duidelijk. De mogelijkheden qua instelling zijn goed, je kunt veel instellen en het systeem is dusdanig simpel opgebouwd dat een handleiding niet noodzakelijk is.

Het horloge (uiterlijk)
Wat mij direct opvalt is dat de leren band van binnen van kunststof is, iets wat ik zelf minder fijn vindt, maar boven er voor zorgt dat het een beetje een goedkope uitstraling heeft. Erg jammer, want het horloge zelf ziet er zeer mooi uit.

Het horloge (innerlijk)
Zoals al gemeld, simpele interface en genoeg mogelijkheden om je mee te vermaken en je voorkeuren in te stellen. De knoppen zijn in te stellen als een soort snelkoppelingen, wat zeer handig is voor onderdelen/apps die je veel gebruikt. De wijzerplaten zijn veelal te bewerken, al vindt ik het jammer dat je niet bij elke wijzerplaat elke kleur kunt kiezen (meestal zijn het 3 of 4 kleuren). Wat fijn is, is dat je veel verschillende onderdelen kan instellen (stappenteller, accu, datum etc). Tevens is het handig dat er meerdere instellingen voor het scherm mogelijk zijn (altijd aan, wanneer je je pols beweegt of een spaarstand die alleen tijd weergeeft). De stappenteller en hartslagmeter werken fijn en (voor zover ik kan controleren) goed.

Opladen/accu
Een belangrijk onderdeel als je het mij vraagt. Wat tegenvalt is dat er geen lichtnetadapter bijgevoegd wordt, maar alleen een USB kabel (echter kom je daar ook wel overheen). Het opladen van 0 naar 100% duurt iets langer dan een uur, wat ik wel snel vindt. De accu valt echter enigszins tegen. Als je je wifi/bluetooth altijd aan hebt, het scherm alleen aan laat gaan als je je pols beweegt, je hartslag iedere 5 minuten gemeten wordt, dan gaat hij een dag mee. Echter als je dan tussentijds nog wat gaat spelen, dan red je die dag niet.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Instelmogelijkheden

Minpunten

• Accuduur

Leo 20-10-2019

Mooi klokje, accuduur beter dan vorige versie.

Mooi klokje van Fossil. Uitpakken en vlotjes gekoppeld.
Kast is mooi compact en bandje stijlvol.
Eerder een gen 3 mogen testen, maar die haalde de dag niet. Deze gen 5 redt het langer dan een dag. Nog niet extreem lang, maar werkbaar.
Smartwatch functies prima. Voor sporten iets minder geschikt.

Pluspunten

• Looks
  • Snel weer opgeladen

Johan D B 20-10-2019

Stijlvol en snelle smatwatch

Een mooie uitziende klok, die zowel stijlvol als modieus is.
Ik moest eerst nog wel even aan de besturing wennen omdat mijn iPhone door iOS update vervelend deed, maar nu ben ik toch zeer enthousiast.
Vooral de mogelijkheden als hardlopen trainen en sporten is deze veel nauwkeuriger in het bijhouden van hartslag, stappen en staandoelen.
Ontvangst van pushberichten gaat soepel en is goed afleesbaar, zelfs telefoneren via de Watch is bijzonder goed verstaanbaar en soms gewoon handig.
Voor mij een welkome aanvulling deze GEN5 watch

Pluspunten

• Mooi
  • Snel

Minpunten

• Geen duidelijke handleiding
  • Matige batterij

Melie85 18-10-2019

Carlyle watch, modern en stijlvol

Hierbij mijn review over dit horloge.

De verpakking van het horloge was stijlvol en stevig. Vervolgens het horloge uitgepakt maar zag geen gebruiksaanwijziing. Na verder zoeken bleek deze in de bodem van het doosje te liggen. Vol enthousiasme probeerde ik het horloge te activeren, maar helaas, batterij moest eerst opgeladen worden. Nadat ik dat had gedaan vond ik het onduidelijk hoe ik apps kon toevoegen om meldingen te krijgen zoals bijv. WhatsApp.

Later bleek dat je die automatisch binnen kreeg en in de app van je telefoon kon aangeven of je deze melding wilde ontvangen of niet. Prima! Koppelen met WiFi ging makkelijk en ook met mijn Iphone. Daarna het menu ontdekken en dingen personaliseren ging ook makkelijk. Mooi duidelijk scherm en vrij goed te customizen naar je eigen smaak. Horloge ziet er stijlvol uit en de leren band is goed afgewerkt. Ik heb dunne polsen dus was eers bang dat er wellicht niet genoeg gaatjes in het bandje zouden zitten, maar het tegendeel bleek.

Nu tweede dag nog steeds druk aan het ontdekken wat het horloge allemaal kan. Wat ik wel een nadeel vind is dat wanneer ik mijn telefoon niet in de buurt heb, ik geen meldingen binnen krijg. Ondanks dat het hrologe is verbonden met WiFi en mijn telefoon ook. Volgens de gebruiksaanwijzing zou het dan gewoon moeten kunnen. Afijn, tweede dag dus misschien heb ik zelf nog niet een instelling goed gedaan. De app op de telefoon is ook erg handig en overzichtelijk. Het horloge houdt keurig je hartslag bij, maar vraag me af wat de toegevoegde waarde is.

Pluspunten:
Desgin
Werkt eenvoudig
Waterdicht (kan er mee zwemmen)

Nadeel:
Snel leeg
Koppelen met iPhone is matig
Batterij is snel leeg

Wilko 18-10-2019

Leuke smartwatch

De Fossil gen 5 (FTW4026) is een prachtig horloge om te zien. Het minimalistische design en mooi afgewerkte display maken dit een zeer nette smartwatch. De bruine lederen bandjes stralen een luxe gevoel uit. Mocht je graag deze bandjes willen vervangen dan is dit vrij makkelijk doordat je ze met een schuifje "los" kan klikken/schuiven.

Na het openen van de doos wist ik niet hoe ik het horloge aan moest zetten. Nadat ik het horloge aan bijgeleverde oplaadkabel had gekoppeld ging deze vanzelf aan. Het instellen van het horloge is vrij simpel, je volgt een paar stappen op het horloge zelf en op je smartphone.

Ik gebruik het horloge zelf icm een iPhone. In het begin voelt de interface van het horloge wat traag aan, waarschijnlijk komt dit doordat deze op de achtergrond systeemupdates en appupdates uitvoert. (waarschijnlijk loopt het geheugen wat vol bij het uitvoeren van deze updates) Na 1 uur in gebruik te hebben is de interface al een stuk sneller.

De watch interface (de klok) is makkelijke aan te passen door het scherm een aantal seconden ingedrukt te houden. Fossil levert zelf een aantal custom designs mee. Ook is het mogelijk om een ander design te downloaden in de PlayStore.

Verder ook spotify getest, het duurde even voordat ik dit aan de gang heb gekregen om deze te koppelen aan mijn huidige spotify account. De hartslagmeter is leuk om te gebruiken tijdens het sporten, deze meet tevens hoeveel calorieen je hebt verbrand.

De batterij duur bij een wat intensiever gebruik (zeker als die vrij nieuw is) vond ik wat matig. 10 uurtjes red die in mijn geval net. Ik moet wel zeggen dat ik alles aan heb staan.

Dan de koppeling met een ios device (iPhone) ik vind het jammer dat je voor een wearOS horloge hier nog steeds een dedicated app voor nodig hebt die altijd moet open staan op je telefoon. In de app zelf kan je wel makkelijk aangeven waar je allemaal pushberichten van wil ontvangen.
Let op dit kan je pas instellen nadat een willekeurige app op je telefoon een pushbericht verstuurd heeft (in het begin zal het lijstje dus leeg zijn)

Al met al een gave smartwatch met een stoer design, de koppeling met een iPhone en de batterijduur vind ik wat matig, dus daarom een 7 als eindcijfer

• Functionaliteit
  • Hartslagmonitor
  • Notifications op het scherm

Minpunten

• Batterijduur
  • iOS integratie

Onderduiker 18-10-2019

Een knappe smartwatch

Knap is ie, de nieuwe Fossil Carlyle! Slank, modieus, hip en klassiek tegelijk. Voor wat betreft de buitenkant heeft Fossil het dik voor mekaar. Maar laten we eerlijk zijn, een smartwatch koop je niet alleen voor de buitenkant. De specificaties zijn overal te vinden. Het heeft weinig zin om die hier weer op te ratelen, dat ga ik dus ook niet doen. Ik ben in het bezit van een 4 jaar oude sony smartwatch 3, welke ik tot voor kort nog elke dag om mijn pols had. Had ik behoefte aan een nieuwe? Nee eigenlijk niet. Hij doet het nog altijd uitstekend. Dit weekend de Carlyle om mijn pols geknoopt. Mooier, sneller, scherper en meer functies. Eigenlijk in alles een overtreffende trap, op één ding na. En daarbij kom ik denk ik op de zwakste schakel van deze nieuwe Fossil. Met mijn sony kom ik gemakkelijk de dag door, met de Carelyle lukt dit meestal wel, maar ook vaak niet. Als de dag vroeg begint en laat eindigt laat ie het afweten. Er zijn wel wat instellingen te wijzigen om de batterijduur te verlengen, maar daarmee maak je de smartwatch ook minder smart. Op het net is veel kritiek te lezen op android wear van google. Ik begrijp het niet zo goed. Alles werkt bij mij prima. De vrijheid in de keuzes van de programma's is heel erg fijn. Er zijn veel apps te vinden in de play store welke fijn samenwerken met de smartwatch. Bijvoorbeeld de swim app is onmisbaar voor mij. De Carlyle is gelukkig waterdicht en gaat bij mij twee keer per week een uur het water in. De fossil bezit een speaker en een microfoon. Daarmee moet het ook mogelijk zijn om te bellen zonder je telefoon uit je zak te halen. Het lukt mij niet om dat goed voor elkaar te krijgen. De verbinding stottert en is dermate slecht dat het onbruikbaar is voor mij. Als iemand tips heeft hoor ik het graag. Zou ik de telefoon aanbevelen? Ik weet het nog niet. De Fossil gen 5 is mooi, heel mooi zelfs. Combineer dit met snelheid en een scherpe look en we zijn er............of toch niet..........dat ene minpuntje maakt mij aan het twijfelen.

Pluspunten

• Mooi
  • Snel
  • Android wear dus veel apps
  • Waterdicht
  • Speaker

Minpunten

• Accuduur
  • Flinke zwarte rand om het display
  • Niet zo goed afleesbaar op zonnige dag

Attila 17-10-2019

Smartwatch voor mannen

Mooie stylish, elegant design, passt bij elke outfit. Verbinding met de Wear OS ging makkelijk, ik had al de app en met de instellingen ik was in no time klaar. Snel de notificaties aangezet en de scherm aangepast om niet altijd aan, zo heb ik bijna 2 dagen batterij, lekker voordelig dus. Met de Google Fit kan ik alle sportactiviteiten registreren. Ook zwemmen kan mee, het is helemaal waterproof. Ik heb voor de leren band gekozen, maar ik was erg teleurgesteld toen ik zag dat alleen de bovenkant is van leer, de onderkant is gewoon silicone. Het lijkt me goedkoop. Bovendien het is ook nog eens te lang, ik heb zelf dunne polsen, bij mijn vorige smartwatch (samsung s2) ik kreeg een kortere wisselbandje.De zaklamp is een handige toevoging. Volgens mij de batterij gaat snel leg.Ik dacht is genug in 2 dagen op te laden,maar batterij duurt alleen 1 dag .

• Lamp

Minpunten

• Batterij

19Patrick84 17-10-2019

Handige Eye catcher!

Ik ben een van de gelukkige om de nieuwe Fossil Carlyle Gen 5 te testen via The Insiders. Tot op heden heb ik geen ervaring gehad met smatchwatches. Wel steeds met de gedachte gelopen om er een aan te schaffen. Ondertussen heb ik het horloge 3 weken in bezit.

De Fossil Carlyle Gen 5 heeft een mooi strak design. Ook zit hij lekker om de pols. Wel blijft het jammer dat het aantal kleuren van banden bij aankoop summier is. Je kunt wel nog apart een band met een andere kleur kopen, maar dat is zonde. Daarnaast kun je de wijzerplaat naar eigen wens kiezen.

Na het opladen en het opstarten is het puzzelen hoe het allemaal werkt, er zit geen echte instructie bijgeleverd. Maar als je een smartphone kunt bedienen, lukt het ook om deze smartwatch te bedienen.

Wat me opvalt is dat er niet veel apps zijn die te installeren zijn voor Android. Of je dient er voor te betalen om gebruik te maken van alle functionaliteiten. Ga er vanuit dat het uitbreiden van aantal een kwestie is van tijd.

Na het uitpuzzelen is het fijn om alle meldingen op je Fossil Carlyle Gen 5 te krijgen. Kan de telefoon dan ook in de broekzak houden. Ook wanneer iemand belt kan je met de smartwatch opnemen en het gesprek te voeren. Nadeel is dat iedereen kan meegenieten van je gesprek.

Het leuke van een smartwatch is om tijdens het sporten te zien hoe lang je bezig bent, je hartslag en hoeveel calorieën je hebt verband.

Al met al een fijn horloge! Vooral valt me op hoe lang de batterijduur is. Z'n klein horloge en dan toch een hele dag meegaan. Enige nadeel is dat het aantal apps nog vrij summier zijn.

• Gebruiksgemak

Minpunten

• Aantal beschibare apps in de playstore
  • Summiere keuze uit polsbandje

Rick B. 17-10-2019

Stijlvolle smartwatch

Bij het openen van het doosje viel al gelijk het uiterlijk van deze smartwatch op. Hij zit in een mooi doosje en ziet er stijlvol uit. Dit gevoel werd alleen nog maar bevestigd toen ik hem om mijn arm deed. Hij is niet te opvallend, maar wel stijlvol, zodat ik hem erg graag draag, welke kleur kleding ik ook aanheb. Ik heb een slechte ervaring met een Smartwatch gehad met betrekking tot batterijduur, maar deze Fossil smartwatch heeft daar wel een verbeterslag in gemaakt. Bij regelmatig gebruik haalt hij met gemak een werkdag. Installatie ging ook erg makkelijk, omdat je door middel van teksten op het horloge door het proces wordt geleid. Dit heb ik als zeer prettig ervaren. Los van de positieve punten specifiek voor dit horloge ben ik ook blij met een smartwatch an sich. Het is erg fijn om binnenkomende berichten alvast op je horloge te bekijken, zodat je niet telkens je telefoon erbij hoeft te pakken.

• Wisselende achtergronden
  • Draagcomfort

Minpunten

• Niet alle apps werken perfect