Fossil The Carlyle HR

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fossil The Carlyle HR op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

b*****@g******** 06-05-2021

Stijlvol, veel functies, slechte batterijduur.

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR grijs

Mooie smartwatch met veel functionaliteiten. Telefoneren via de smartwatch gaat prima, goed geluid en goede verstaanbaarheid voor beide partijen. Veel watchfaces te downloaden, waarbij er wel veel zijn met reclames. Het bijhouden van je dagelijkse activiteiten werkt goed, mede dankzij de gps. Ook de gebruikte materialen zijn kwalitatief van hoog niveau.
Minder te spreken ben ik over de batterij capaciteit, die is ronduit bedroefend. Doe je geen gekke dingen, scherm uit, enkele keer kijken naar de tijd, slaapritme bijhouden, dan houd de batterij het amper 24 uur uit. Ga je echter wandelen, sporten, waarbij de gps gebruikt wordt, dan mag je blij zijn met 12 uur of minder. Laat je het scherm aan of middels beweging laat aangaan, dan is 8 uur wel het max.
Daarnaast heeft het horloge de functionaliteit om contactloos te betalen, één van de reden dat ik deze heb aangeschaft, helaas werkt dit uitsluitend met google-pay, wat niet beschikbaar is in NL.

boannimi 16-01-2021

Stijlvol, veel functies, slechte batterijduur.

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR grijs

Mooi horloge om te zien. Lekker groot scherm, wat snel reageert en erg scherp, dus duidelijk is.
Prijs was goed. Ik was al een paar dagen aan het dubben. De prijs zakte toen net voor de kerstdagen van €199 naar €169 wat meteen ook resulteerde in een aankoop.

Handleiding die er bij zit is waardeloos, niets wordt beschreven over de functionaliteiten en hoe te bedienen. Gelukkig kan ik me ermeer redden, maar een leek wordt gewoon aan zijn lot overgelaten.

De batterijduur is echter het grootste nadeel van dit horloge. Gebruik je een paar functies zoals het bijhouden van je sport, of het scherm aan laten (beperkte modus) dan redt je nauwelijks 8 uur. BIj het sherm uit en na aanraking zichtbaar worden, is een verbetering. Maar niet zaligmakend.
Wel is het horloge snel op te laden, max. 1 uur voor 100%.

Ik heb o.a. het horloge aangeschaft om er ook mobiel mee te kunnen betalen. Helaas kwam ik er na aanschaf achter dat alleen G-Pay wordt ondersteund. En laten we dat nou net niet in NL hebben, ook weer een puntje van info voorziening van Fossil.

Wat ik wel als positief beoordeel is de mogelijkheid om met het horloge te telefoneren. De verstaanbaarheid is voor de gebruiker en de ontvanger uitstekend!

Het horloge werkt met Wear OS van Google. Daar kun je wat van vinden, maar het werkt ontzettend goed en er zijn heel veel apps beschikbaar.

Over het geheel genomen ben ik tevreden met het horloge.

Pluspunten

• design
  • apps
  • telefoneren
  • scherm

Minpunten

• batterijduur
  • handleing
  • betalen uitluitend g-pay

Robin Brugman 02-11-2019

Een eye-catcher met handige functionaliteiten

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR

Deze smartwatch is niet alleen een echte eye-catcher, hij heeft ook nog eens handige functionaliteiten. In het begin moest ik even wennen aan de combinatie van een horloge wat draait op Google software een een Apple device als telefoon, maar inmiddels werkt het perfect. Het blijkt handig om de app open te laten staan op je iPhone, waardoor de synchronisatie niet verbroken wordt. De notificaties van je telefoon worden op een prettige manier zichtbaar op je horloge, waarbij je ze eenvoudig kunt wegvegen of bekijken. Google Fit triggert mij om voldoende te bewegen en geeft mooi inzicht in je bewegingsactiviteiten en hartslag. Een horloge om nog verder te ontdekken, maar ik ben enthousiast!

Dimitri Boekkooi 30-10-2019

Prachtig Design

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR grijs

k ben al een ervaren smartwatch gebruiker, maar alle smartmatches die ik heb gehad missen net het design aspect. Het design van dit horloge is echt prachtig! leuke functies zoals Google besturen en whatsappjes beantwoorden via spraak zijn erg handig.

Bij het open maken van de doos was ik een beetje teleurgesteld. Ik verwachte een mooi design verpakking zoals ik dat van Fossil gewend ben, maar het was een saaie, simpele verpakking. uiteraard draait het om het horloge zelf, en die ziet er echt heel goed uit. Ik mis ook een "normale" oplader en je krijgt alleen een usb kabel. De handleiding is vrij summier, maar het horloge instellen is dan ook niet echt heel moeilijk.

Wel had ik graag wat meer uitleg gehad over de functionaliteit van het horloge. Nu ik het een tijdje gebruik merk ik wel dat het niet altijd even soepel werkt. Google assistent werkt echt heel traag, vrij vervelend. Ik heb ook een paar keer gehad dat het horloge een beetje vast loopt en moeite heeft om sommige acties uit te voeren. Wel kan ik makkelijk mijn muziek hiermee besturen en mijn hue lampen.

Google fit ben ik nog geen fan van, maar ik had hiervoor dan ook echt een sport smartwatch. Het design maak echt heel veel goed, eigenlijk is dat de hoofdreden waarom ik desondanks wat minpunten, erg tevreden ben over het horloge.

• Google Assistent

Minpunten

• Google fit
  • Software nog niet optimaal

freesurr 30-10-2019

Werkt vlot en mooie behuizing

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR zwart

Ik gebruik al 3 jaar een smartwatch van Fossil, de Fossil Q Marshal Blauw/Bruin (FTW2106). Ik wilde graag de Gen5 testen omdat ik benieuwd was naar de verschillen met eerdere generaties en de verbeteringen die zijn doorgevoerd.

Ik heb gekozen voor de zwarte versie met een siliconen bandje. Gezien de neutrale kleur is deze makkelijker te combineren met verschillende kledingstijlen. Helaas vind ik het siliconen bandje erg tegenvallen. Ik had wel verwacht dat hij minder stevig zou zijn ten opzicht van een lederen bandje, maar hij is erg slap en voelt fragiel aan. De smartwatch zelf vind ik ook enigszins tegen vallen. Deze is 3x minder zwaar ten aanzien van mijn Fossil Q Marshal en dat vind ik niet fijn. Voor tijdens het sporten is dat goed (maar goed daar heb je de sport versie voor), ik gebruik dit horloge voor dagelijks gebruik en ik vind hem dus te licht. Naar mijn idee niet echt een mannenhorloge, die mag je namelijk wel voelen aan je arm. Mijn Fossil Q Marshal heeft aan de onderkant van het scherm een inkeping, ondanks dat ik het gewend ben, vind ik dat jammer, want een horloge hoort gewoon rond te zijn. De Gen 5 is gelukkig wel rond, maar het scherm is kleiner dan de glasplaat. Ook dat vind ik een minpunt. Verder vind ik het design mooi, ik wil graag een horloge/smartwatch die rond is en met 3 knoppen aan de zijkant.

Dan Wear OS. Ik had verwacht, nieuwe generatie, paar jaar verder, ik krijg allerlei nieuwe functionaliteiten te zien. Helaas! Betreft software is hij identiek. Het enige verschil met mijn oude smartwatch is dat het allemaal heel vlot reageert omdat de hardware stukken beter is. Verder is alles makkelijk in te stellen en te koppelen aan je telefoon. De wizard helpt je stap voor stap zaken in te regelen.

Ik zou dit horloge, met enige kanttekening, wel aanbevelen. Voor mijzelf denk ik dat ik toch naar iets anders op zoek ga.

Pluspunten

• Mooie behuizing
  • Werkt vlot

Minpunten

• Gewicht, te licht

Mark981 29-10-2019

Mooi, snel, fijn, maar soms onbetrouwbaar...

=== The Good ===
Het begint al met uitpakken. Solide, strak doosje waarin je meteen ziet zitten waar het om gaat! je nieuwe Fossil horloge. En daar gaat het om.

Verder valt snel op: de strakke, overzichtelijke design van het horloge, net als het OS. Het nette ontwerp en reageert vlot en snel - ondanks (wat ik in reviews lees) de wat verouderde processor. De wijzerplaten is het eerste waar je mee wil spelen. Keus genoeg om dit klokje, JOUW klokje te maken!
Het horloge is te koppelen met meerdere apps (dat ik nu kan vinden) Fossil brengt z'n eigen app uit (maar die krijg op een of andere manier ik niet verbonden...), gelukkig is er Wear OS.
Na wat vogelen slinger ik m'n klok aan met een 'flick of the wrist' en zo scroll ik ook door alle meldingen heen. alles netjes uitgelegd door mijn eigen uurwerk!

Zoveel wijzerplaten, zoveel apps zijn er beschikbaar. Google keep is iets wat ik thuis al gebruik voor bv een boodschappelijstje. wat ik nu op mn horloge af kan vinken. ideaal!

Meldingen komen helder door, er valt op o.a. WhatsApp of Signal te reageren, door je telefoon naar de TV gecaste Netflix of YouTube is makkelijk te pauzeren of herstarten en zelfs het volume van Spotify of MusicCast is makkelijk te regelen (in het 2e geval niet alle gelinkte apparaten, maar enkel het hoofd device). Met de ingebouwde microfoon kun je helder een gesprek voeren. scoort veel beter dan ik verwachtte. Dikke plus!

Batterijstanden! zit je krap met batterij of weet je dat je even niet op kan laden? geen probleem! pas de stand aan en gaan! ik ben fan!
=== The Bad ===
Synchroniseren duurt soms wat lang of inloggen op de app store heeft (de eerste keer?) wat veel aandacht nodig (zodat de schermbeveiliging er niet op schiet en je opnieuw kan beginnen).

Het bijhouden van hartslag en slaapritme klinkt me als een leuke, nieuwe insight in mijn leven. Dus ik klik JA op zo'n beetje alles wat die sensor om mijn pols van me wil weten (en versturen naar Silicon Valley?).
Score tot nu toe?
3 dagen niet geslapen (volgens de app), nog geen 3000 stappen per dag (ondanks vrij van werk en met de kids naar de speeltuin) en een basis hartslag tussen 55 (buiten aan het lopen) en 90 (tv kijken met de beentjes omhoog) met geregeld een uitschieter over de 140 (zomaar). Cardiogram voegt voor mij nog niet toe wat ik graag zou willen.
== edit ==
inmiddels meer dan een week niet geslapen volgens de app. geen idee waar dit aan ligt. Mijn horloge zelfs helemaal gereset en aan een ander toestel verbonden. Wat me tegenvalt is dat ik meerdere apps nodig heb voor de dingen. Wear OS voor veel, cardiogram voor grafiekjes en inzichten in mezelf en de eigen fossil app voor eigenlijk niets... bij mij werkt het hartslag monitoren nog niet helemaal lekker en ik moet eerlijk zeggen dat het me begint te storen.
=== The Conclusie :) ===
Ik ben wat teruggekomen van mijn eerdere oordeel ("geweldig ding"). Het device is een pareltje om te zien, uitgebreide mogelijkheden en batterijstanden (dikke plus) en zelfs bellen!
Het ontbreekt me volledig aan inzicht in mijn hartslag en slaapritme. Daar komt bij dat ik zit te knoeien met verschillende apps. Mijn vriendin heeft een andere smartwatch en kan met 1 druk op een app een prachtig schema zien hoe haar nachtrust eruit gezien heeft. makkelijker en beter inzicht.

Neemt niet weg dat ik het nog steeds een mooi apparaat vind, maar dat deze functies niet (voldoende) voor me werken is wel een flinke domper.

• Snelheid
  • Microfoon
  • Veel te regelen in het beperkte schermoppervlak
  • Aanpassen!

Minpunten

• Registratie hartslag
  • Registratie slaapritme
  • Meerdere apps nodig
  • Geen handig/ eenduidig overzicht

dwk1980 29-10-2019

een echt sieraad zowel van buiten als binnen !

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR grijs

inmiddels de Fossil Gen 5 smartwatch bijna een maand in bezit en nu uitvoerig kunnen testen. Ik ben echt zeer tevreden en de smartwatch overtreft dan ook mijn verwachtigen. De Fossil Gen 5 is een echt sieraad om te zien waar de concurrenten de plank misslaan. Een variatie aan kiesbare wijzerplaten zorgt ervoor dat hij kan worden aangepast aan de smaak van de persoon of bijpassend bij je outfit van dat moment. Het scherm is heel duidelijk en laat ook geen vingerafdrukken achter wat erg prettig is. Ook is het echt krasvast. Toch een aantal keer per ongeluk ergens langs gehaald maar nog geen enkel teken van gebruikersporen op het glas. De touchscreen werkt prima en altijd. De verbinding met de telefoon via bluetooth is goed en makkelijk. Al mijn appjes, mailtjes komen keurig binnen en ook het antwoorden is heel simpel. De hartslagsensor is zeer accuraat. Ik gebruik googlefit heel veel en dit horloge is een hele goede toevoeging in mijn streven om er een gezonde levenstijl op na te houden als hartpatient. Ik gebruik de google assist vooral om het weer op te vragen en mijn boodschappenlijstje samen te stellen als ik door het huis loop en er dingen in mijn hoofdschieten. Echt super handig! De batterij houd het bij mij gemiddeld een dag vol maar er komen dan ook wel veel berichten binnen. Het horloge is ook supersnel weer opgeladen dus dat is geen probleem. Er zitten zoveel handige functies op het horloge... de spraakassistent, google fit, fit breathe, fit-work-out, zaklamp etc etc. Teveel om op te noemen maar voor mij heel handig. Ik ben zeer tevreden over deze mooie en super functionele smartwatch en kan hem echt iedereen aanbevelen!

Pluspunten

• schitterend design
  • krasvast scherm
  • accurate hartslagmeter
  • snel opgeladen
  • heel veel functies...o.a. google spraakassist

Minpunten

• batterij circa 1 dag

mjhorenberg 29-10-2019

Mooie en goede smartwatch

Design

Ik heb al eerder een smartwatch van andere merken gehad, maar ik was nooit echt tevreden over het design ervan en de vaak rubberen bandjes vond ik eigenlijk nooit echt fijn om de pols zitten. Dat is echter met de Fossil Gen 5 heel anders. Ik heb de versie met het stalen bandje mogen testen en deze vind ik direct veel prettiger zitten als de andere die ik in het verleden heb bekeken en om heb gehad. Ook het horloge zelf is niet al te dik en het formaat vind ik voor mijn pols ook perfect. Je kan echt zien dat ze steeds kleiner worden en daarmee moderner overkomen en meer en meer op een normaal horloge lijken.

Eerste indruk

Het instellen van de smartwatch word je goed door heen geleid en wijst helemaal voor zich. Het enige waar ik problemen mee ondervond is om de gebruikte eenheden van weather goed ingesteld te krijgen. Mijn smartphone had ik namelijk ingesteld op Amerikaans formaat en daardoor zag ik de temperaturen op mijn horloge ook in Fahrenheit terug. Dit kan je helaas niet direct op je smartwatch even aanpassen. Ik moest de instellingen van mijn telefoon aanpassen naar Great Britain, omdat ik graag Engels heb op mijn apparaten en daarmee ook de juiste eenheden had voor weer e.d. Als je alles ingesteld hebt, dan werkt alles op de smartwatch soepel en naar behoren. Mijn vrouw heeft ook een vergelijkbaar model met minder geheugen en daar merk je wel dat alles schokkerig beweegt, maar daar heb je bij dit model geen last van.

Accuduur

De accuduur van dit horloge valt me nog een beetje tegen. Ik had gehoopt dat je met deze smartwatch toch wel meerdere dagen kon doen, maar dat blijkt echter niet echt het geval te zijn. In ieder geval niet als je de volledige functionaliteit van je smartwatch wilt gebruiken. Je hebt wel meerdere standen voor je accu en hiermee kan je de duur wel verlengen, maar dan verlies wel degelijk leuke dingen in de functionaliteit. Ik heb niet voor niets een smartwatch en wil dan ook de volledige functionaliteit gebruiken.

Apps

Omdat deze smartwatch draait op WearOS, zijn er zeker veel apps verkrijgbaar en vooraf geïnstalleerd. Een van de apps die standaard op deze smartwatch staat is Google Assistance. Leuk dat je dit kan gebruiken vanaf je smartwatch, maar helaas werkt het in de praktijk niet zo goed. Ik krijg heel vaak de melding dat Google Assistance niet beschikbaar is. Vanwege het feit dat je vaak deze melding krijgt, ben je ook minder geneigd om de app te gebruiken. Tevens heb ik apps als Spotify, Foursquare en Shazam gebruikt. Spotify vind ik erg goed te gebruiken vanaf je smartwatch. Je kan functies als volume aanpassen en afspelen en pauzeren heel gemakkelijk besturen. Foursquare is handig. Je kan zoeken op bepaalde categorieën of op iets specifieks. De laatste kan je dan inspreken of doormiddel van een toetsenbord in typen. Het inspreken maakt heel snel fouten in wat je zegt en het toetsenbord is eigenlijk te klein voor mijn vingers. De uiteindelijk kaart die getoond wordt met de locatie is mij ook iets te klein. Ik zou waarschijnlijk toch mijn Smartphone gebruiken om dit soort info op te zoeken. Bij Shazam moet je tevens een hebben draaien op je smartphone om hem te laten werken en dat vind ik wel een nadeel.

Activity tracking

Deze smartwatch is goed in het tracken van je activiteiten. Er is een goede connectie met Google Fit en Cardiogram en dat werkt allemaal feilloos en naar behoren. Het enige nadeel vind ik dat er standaard een keer per 5 minuten de hartslag gemeten wordt, tenzij je echt aangeeft dat je echt een activiteit gaat doen. Dit zou instelbaar van mij vaker mogen. Ik heb namelijk een smartwatch genomen om mijn hartslag te monitoren tijdens mijn hartrevalidatie traject. Daarnaast valt het me op dat inspanning anders gemeten lijkt te worden als je niet aangeeft dat je een activiteit gaat doen.

• WearOS
  • Pasvorm

Minpunten

• Accuduur
  • Google Assistant werkt vaak niet

RemcoH 28-10-2019

Mooi Horloge

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR

De Smartwacht van Fossil ziet er fantastisch uit. Mooi design en de horloge band zit er fijn. Voor mij is dit de eerste smartwatch die ik draag en ik kan er persoonlijk niet aan wennen. Ik snap dat mensen het fijn vinden om hun mails en apps op de smartwatch binnen te krijgen maar voor mijzelf zie ik de meerwaarde hier niet van in. Nee voor mij geen Smartwatch maar dat wil niet zeggen dat dit een slecht horloge is. De Fossil gen 5 smartwatch voelt degelijk en robust aan. ook heeft het horloge genoeg mogelijkheden om hem naar je eigen smaak en wensen in te stellen.

Pluspunten

Minpunten

• Batterij

MaartenF 28-10-2019

Prachtig uiterlijk

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR grijs

Ik had al de Fossil Sport, een sportievere Fossil met dezelfde chipset als deze gen 5, en wilde dus graag kijken wat het verschil is tussen beiden en of ze elkaar kunnen complimenteren qua stijl.

Het horloge ziet er prachtig uit. Ook is deze te gebruiken met het bandje van mijn Fossil Sport.

Qua prestaties had ik niet zoveel verschil verwacht met de Sport, maar uiteindelijk blijkt de interface toch een stuk vlotter, waarschijnlijk door het extra werkgeheugen.

Het scherm is goed en vergelijkbaar met de Sport, ook de batterijduur is gelijk. De extra instel-opties voor batterijbesparing zijn maar een pleister op de wond van korte batterijduur zoals we dat gewend zijn met Wear OS. Uiteindelijk was ik benieuwd of de speaker veel meerwaarde zou bieden t.o.v. de afwezigheid op de Sport, zo kan je bijvoorbeeld ook telefoongesprekken voeren op het horloge, maar uiteindelijk blijk ik deze niet echt te gebruiken.

Helaas liep ik bij het instellen van het horloge met de Google Wear-app tegen het probleem aan dat hij mijn accounts niet configureren op het horloge. De oplossing was de set-up te doen zonder mijn Google accounts te configureren, systeemupdate uit te voeren, en toen opnieuw in te stellen.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Snelle Software
  • Goed Scherm

Minpunten

• Batterijduur
  • Problemen bij eerste installatie

Edwin Arts 28-10-2019

Mooi horloge

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR zwart

Prettig horloge, functionaliteiten werken prettig. Handleiding is erg beknopt, als je het eenmaal door hebt werkt alles perfect. Horloge enige weken in gebruik, erg makkelijk om te bedienen. Batterij elke dag opladen bij intensief gebruik, bij spaarstand gaat deze langer mee. Je kan er veel apps opzetten, de google assistent werkt ook erg prettig. Boodschappenlijstje maken, weerbericht opvragen enz.

Pluspunten

• design
  • gebruiksgemak

Minpunten

• batterij

Niek 28-10-2019

Prachtig design, prima accuduur

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR

Ik heb mijn Gen5 Fossil nu 2 weken in gebruik en hij bevalt super. Met name het design, de klassieke look met 3 fysieke knoppen aan de zijkant, is bijzonder geslaagd. Die 3 knoppen hebben ook duidelijk meerwaarde. Naast de 'home' knop zijn de 2 andere knoppen te configureren en ik gebruik ze dagelijks. De home knop fungeert ook als scrollwheel, erg praktisch. De accu houdt het op de normale stand, met de tijd altijd aan op het display, makkelijk een volle dag uit. Als ik iets zou moeten noemen dat beter kan zou ik de maat van het scherm zeggen. Deze mag net een maatje groter van mij.

• Accuduur

Minpunten

• Schermgrootte

MarcelZwolle 27-10-2019

Elegant design

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR grijs

De afgelopen weken dit mooie horloge gedragen en getest; had hiervoor een smartwatch van een ander merk, met een ander besturingssysteem.
Ik vind het uiterlijk van dit horloge een stuk mooier dan die van de gemiddelde smartwatch (hij lijkt meer op een normaal, sportief horloge).
Ik gebruik hem in combinatie met mijn android telefoon; het werkt heel goed samen (al vind ik wel dat google erg veel toestemmingen van je wil hebben). Het is erg wennen als je eerder een ander besturingssysteem hebt gebruikt; de meeste functies zitten er wel op, maar ja, waar vind je die. Zo vanzelfsprekend als ik mijn 'oude' horloge gebruik, zo wennen moest ik hier aan. alles werkt net even anders. Na een paar weken wennen zijn de functies toch wel logisch te gebruiken.

Na een poosje gebruik mis ik vooral een 'carkit'-functie; je kunt hem niet als handsfreesetje in de auto gebruiken, dat is wel jammer.

Google assistent werkt niet altijd soepel, al valt er wel mee te werken.

Desondanks vind ik het wel een aanrader, vooral het design in combinatie met de always on functie van deze smartwatch maakt heel veel goed!

Pluspunten

• Helder scherm
  • Waterdicht
  • Ziet er chique uit

Minpunten

• Geen handsfree functie
  • Batterijduur
  • geen tooltje voor bandje op maat te maken

Rick Goossens 27-10-2019

Fijne en mooie smartwatch

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR

Nadat de Fossil Carlyle na een paar uur gebruik niet meer aan wilde gaan, maakte niet uit wat ik probeerde de horloge reageerde nergens meer op, is deze de dag erna nadat ik hem op de lader legde weer tot leven gekomen. Sindsdien gebruik ik de horloge met veel genoegen. Het bevat nuttige functies en alles werkt soepel. Het scherm is heel scherp, maar in bepaald licht is het moeilijk afleesbaar. De automatische helderheid werkt niet optimaal. De horloge zit verder lekker om de pols en is niet te groot of te zwaar ondanks dat ik niet al te grote polsen heb. Het laden gaat zeer snel en de batterijduur is ook goed te noemen. Bij veel gebruik moet de horloge 's nachts opgeladen worden en bij minder gebruik is twee dagen wel te halen. Tot nu toe bevalt de Fossil Carlyle prima!

• Software

Ivo 25-10-2019

Stijlvolle smartwatch

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR grijs

Sinds enkele weken in het bezit van de stijlvolle Fossil gen 5 Carlyle. Na een tijdje te hebben gewacht met het kopen van een smartwatch is dit een hele goede keuze met betrekking tot het design, waarbij niet opvalt dat het een smartwatch is. Modern, stijlvol en niet te groot. De stalen band voelt alleen iets minder stevig aan (wat wiebelig) t.o.v. andere horloges die ik heb, doet hiermee wat goedkoop aan. Bij het aanzetten van de smartwatch valt wel gelijk de zwarte rand om het scherm op. Persoonlijk vind ik dit wel heel jammer, dit kon beter. Eenmaal aangezet ging het koppelen vrij makkelijk, ook het opnieuw koppelen na onderbreking gaat sinds de laatste update makkelijker maar niet automatisch.
De smartwatch heeft een goed functionerend touchscreen en handige snelle functie knoppen. Met het wieltje kun je heel handig door al je apps scrollen. De snelheid van de horloge bij dit scrollen, het openen van apps e.d. is ook zeer goed te noemen. De functies zijn eindeloos. Het antwoorden van berichten, telefoneren, Spotify, activity tracking, agenda checken, weersvoorspelling bekijken etc. Alle apps en onderdelen werken feilloos. Hoewel het typen op het scherm uiteraard door het formaat wat lastiger is, ben ik echter wel blij dat het kan. Zonder je telefoon te pakken, even snel antwoorden. Ook op de "wijzerplaat" zijn de nodige instellingen te veranderen en functies toe te voegen. Hartstikke fijn dat er van alles aan te passen is, om snel je favoriete activiteiten te kunnen openen/bekijken. Uiteraard kun je ook gewoon je eigen foto’s gebruiken als achtergrond, direct vanuit Facebook of Instagram. De batterijduur valt me ook niet tegen 2-4 dagen, afhankelijk van de stand waarin je hem gebruikt. Er zijn diverse mogelijkheden zoals altijd scherm aan of uit. Overigens vind ik scherm aan wel het mooist. Net of je een normaal horloge hebt.
Het kunnen bedienen van Spotify op je telefoon is op zich handig, alleen als je eenmaal een afspeellijst gekozen hebt om af te spelen, heb ik nog geen functie ontdekt om weer snel naar je overzicht te kunnen gaan. Agenda en andere handige info kan snel bekeken worden, evenals het activeren van de Google assistent. Spraakbesturing is dus mogelijk, maar gebruik ik zelf niet. Uiteraard heeft deze smartwatch ook een handige hartslag meter, welke rapporten kan bijhouden. Er zijn redelijk wat verschillende apps te downloaden die allerlei leuke mogelijkheden toevoegen aan de watch. Ik ben dan ook dik tevreden en raad hem zeker aan, ondanks de kleine minpuntjes.

Pluspunten

• Veel functies
  • Snel

Minpunten

• Zwarte rand om het scherm

PatrickV. 25-10-2019

Design, elegantie en verrassend

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR grijs

Nu ongeveer drie weken om de pols en het voelt enorm goed aan. Het horloge oogt niet direct als een smartwatch, krijg hier ook veel complimenten over.

Installatie van horloge icm smartphone gaat makkelijk en is duidelijk omschreven bij de uit te voeren handelingen.

GPS,NFC fitness, tracking, hartslagmeter en nog veel meer apps om erbij te zetten. Je kunt deze smartwatch zo persoonlijk mogelijk maken als je zelf wilt, ook apps overemen van je smartphone waaronder Spotify icm ingebouwde luidspeaker is perfect.

Batterij verbruik zal afhangen van je eigen instellingen, welke modus je kiest en welke functies je kiest. Bij mij gaat de batterij bij full options, always on display ongeveer een dag mee. Opladen doe ik in de auto, dat gaat ook lekker snel, zodat ik op het werk een volledig opgeladen smartwatch heb. In de andere stand, uitgebreid, gaat deze ongeveer dubbel zo lange mee.

Ik was een beetje sceptisch of een smartwatch als deze in het dagelijkse leven van werk/sport/thuis een leuke toevoeging kan zijn. Maar na deze weken ben ik geheel positief gestemd. ik zou hem niet meer willen missen. Mail, berichtjes, muziek, fitness oefeningen en nog veel meer, allemaal in een horloge.

• Helder scherm
  • Persoonlijke afstelling
  • Waterdicht

Minpunten

• Wijzerplaat met zwarte rand
  • Batterijduur

BenD 25-10-2019

Stoere uitstraling

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR zwart

Door de ciliconen band draagd deze smartwatch erg prettig, eigenlijk merk je niet dat je deze om hebt. Hardwareknoppen zijn aan te passen naar wens qua acties. Handige apps zoals muziek besturen en mals worden weergegeven op smartwatch. Nadeel is dat het mij nog niet is gelukt om te kunnen bellen via de smartwatch. Dit aangezien bellen op de fiets nu strafbaar is. In overzichten staat dat dat wel mogelijk moet zijn, even uitzoeken dus. Inmiddels contact gehad met Fossil Nederland, bellen via watch is een bekend probleem. Dit word bij de volgende update aangepast. Bij navraag wanneer die beschikbaar is konden zij mij daar geen antwoord op geven. Erg vervelend. Qua opslagcapaciteit is dit meer dan voldoende, qua interface is het een prima watch. Uiteindelijk leer je snel met de watch werken, daarnaast werkt Google spraak ook zeer goed. Iets wat erg handig is wanneer je op de watch met je stem wilt werken. Veel plussen, 1 min en dat is dat je de tegenpartij niet kan horen bij bellen.

Pluspunten

• Draagcomfort
  • Interface

Minpunten

• Hoort tegenpartij niet bij bellen
  • Google Assistent reageert traag

Guvr 24-10-2019

Mooi design, matige batterij

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR zwart

Het is een mooi horloge met een matig scherm en een vrij slechte accu. Het rubber bandje draagt fijn maar oogt wat groot. Android wearos heeft veel functies maar is niet super intuïtief. Door de vele functies raak je het overzicht snel kwijt.

• Comfort

Minpunten

• Accuduur
  • Prijs
  • Formaat
  • Software

Ferrr 24-10-2019

Mooi!!

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR

Mijn man is er helemaal blij mee, mooi horloge met duidelijk helder scherm.
Veel pluspunten ten opzichte van de Q explorist Gen 4!
- De FTW 4026 is wat slanker qua design bij de grove oudere variant drukte hij nog wel eens per ongeluk met zijn pols tegen de knoppen aan de zijkant. Dit probleem is nu opgelost.
- uren opladen vs supersnel opladen!
- hartslagfunctie was nog niet beschikbaar op de oudere variant.
- de batterij besparende stand ideaal voor als je nog wil weten hoe laat ‘t is aan het einde van het festival 😉

• Snel opgeladen

rdam010 24-10-2019

Een smartwatch die er uitziet als een horloge

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR grijs

Eindelijk een smartwatch die er uitziet als een horloge. Het is een mooi apparaat wat er robuust en stijlvol uitziet. Je ziet niet of het een normaal horloge is of een sportieve smartwatch. Erg cool.
Daarnaast is het een stevig horloge en heeft het geen rubberen band.
Daarentegen, voor tijdens het sporten kan de stalen band vervelend zijn.
Het installeren ging praktisch, ook zonder duidelijke handleiding. Al duurde het geheel langer dan verwacht. Het is een vrij duidelijk proces wat je dient te volgen.

Het gebruik van het horloge is ook gemakkelijk. Geen ingewikkelde stappen, maar gewoon duidelijk wat je moet doen om iets inzichtelijk te krijgen.
Je kunt zelf kiezen wat het scherm op het horloge weergeeft. Ik heb gekozen voor een stoere uitstraling. Net of het een echt horloge is. Cool om dit te kunnen personaliseren.

Vervelend is wel dat de batterij niet zo lang mee gaat als je zou willen. Je kunt wel een gebruiksprofiel instellen, maar dit maakt weinig verschil voor de totale batterijduur.

Al met al een prima smartwatch. Het is echter net als een telefoon welke je dagelijks op moet laden.

Pluspunten

• Robuust
  • Ziet eruit als een normaal horloge
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Batterij snel leeg

Stinna10 24-10-2019

Mooi design met vele functies!

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR grijs

Deze Fossil is een goed en netjes ogende swartwatch, met de mooie donker metalen sluitingen is dit zeker eyecatcher!
Met de vele wijzerplaten die je kan instellen, kan je hem vrijwel naar eigen smaak eruit laten zien.

Er zitten vele functies op, eigenlijk is het net een smartphone om je pols. Je hartslag iedere 5 minuten laten registreren of Spotify aansturen op je telefoon, het kan allemaal.
Het "minpuntje" vind ik dat des te meer je de smartwatch gebruikt of vele functies aanzet, des te sneller te accu leeg gaat. Bij echt intensief gebruik, red ik het niet om de 24 uur vol te maken.
Dit kan je wel helemaal zelf instellen, je kan zelfs alleen de horloge functie aanzetten, waardoor de smartwatch zeer lang mee kan gaan.

Maar onderaan de streep krijg je er een super complete smartwatch voor, die er ook nog eens heel gelikt uitziet, zeker een aanrader!

Pluspunten

• Personaliseren
  • Veel functies!

Minpunten

• Batterijduur
  • Bandje zelf zien in te korten

Eric 24-10-2019

Misschien wel de beste smartwatch van dit moment

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR

De bouwkwaliteit is uitstekend, de roestvrijstalen kast is keurig afgewerkt. Ook de onderkant is van metaal.
Minpuntjes zijn wel dat het bandje stug is (half leder, half siliconen), en dat het stuk waar de hartsensor zit van plastic is, en niet van bv glas. En het was verrassend te zien dat het beeldscherm niet bedekt is met saffierglas maar met gewoon gehard glas.

Het is wel mijn eerste Android wear horloge waarvan de interface soepel en zonder haperingen loopt. Hoewel de processor maar een kleine upgrade is van oudere modellen, maakt dat de hele ervaring wel een stuk prettiger.

Aan de andere kant is het vergeleken met mijn ervaringen met bv. de Huawei Watch van vier jaar eerder, toch ook wel teleurstellend hoe weinig voortgang er op dit moment zit in de ontwikkeling van smartwatches...

Pluspunten

• Degelijke bouw
  • Soepele interface
  • Veel ingebouwde watchfaces

Minpunten

• Weinig vernieuwend
  • Bandje is stug, en maar half leder
  • Kwetsbaar glas
  • Net één dag batterijduur

Martijn 24-10-2019

Mooi smartwacht met looks van normaal horloge

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR grijs

Via Theinsiders heb ik deze smartwatch mogen testen. Na het bericht dat ik mijn horloge op kon halen, heb ik thuis uiteraard zo snel mogelijk de verpakking geopend.
Wat een mooi horloge, op het eerste gezicht ook stevig en dat het tegen een stootje kan. Helaas moesten er 3 schakels uitgehaald worden bij de juwelier, omdat er niets bij zat om dit eenvoudig zelf te doen.. Kosten a 10 euro (persoonlijk wel een minpuntje) Koppelen aan mijn telefoon was makkelijk en snel, inmiddels het horloge een paar weken in gebruik. Ik gebruik de meegeleverde Cardiogram waarmee ik iedere 5 minuten een meting van mijn hartslag heb. Welke ik later kan terugzien in de app op de telefoon. Met de optie uitgebreid gebruik, en de cardiogram op iedere 5 minuten.. ben ik zeer tevreden met het accuverbruik.. ('s Morgens 7.00 tot 23.00 dan staat de accu op ca 55 a 60 % resterend, als ik m s nachts uit zou zetten redt ie het 2 hele dagen...) Al met al zeer tevreden en een absolute verbetering ten opzichte van de Fossil Sportwatch, die ik ook heb mogen testen. Google assistent is vooral een leuke gadget, als je het geluid aanzet praat ie meestal terug inderdaad, maar ik gebruik dit niet vaak.

Horloge zit hartstikke lekker, is volledig waterdicht en krast niet snel. Horlogescherm zou wat mij betreft iets langer mogen blijven branden als je ernaar kijkt. Nu na ca 10 seconden inactief is het scherm uit. Maar dat draagt natuurlijk ook bij aan de langere accuduur..

Pluspunten

• mooi design
  • accu houd het langer dan 1 dag vol
  • waterdicht
  • draagcomfort

Minpunten

• geen tool meegeleverd om zelf bandje in te korten
  • prijs is vrij hoog

RoyC 24-10-2019

Doet wat het moet doen

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR zwart

Na een eerdere generatie getest te hebben van de Fossil Smartwatch was ik destijds weinig enthousiast. Als bezitter van een Iphone neem je uiteraard een gok of een smartwatch, draaiende op Google software, wel goed linkt met je telefoon. Destijds was dat allesbehalve het geval en had ik het idee dat ik maar de een kwart van de functies kon gebruiken. Daarbij kwam kijken dat de functies alles behalve volledig werkte.

Nu met de Fossil gen 5, is dat een compleet ander verhaal. De Gen 5 biedt een groot pakket aan functies aan, die allemaal op zich goed werken. Van de fitnessapp waarbij je je workouts registreert, tot aan de hartslagmeter en je telefoon meldingen die binnenstromen op je watch.

Toch mistte ik een aantal dingen. Als iphone fan, weet ik wat een Apple Watch kan en hoe naadloos alles overloopt, en toch mis ik ergens dat gevoel met de Google Software. Het werkt, maar net niet altijd even perfect. Bovendien heb je allemaal extra apps nodig voor bijvoorbeeld gezondheid die Apple zelf ook al aanbied.

Om het positief te houden was ik dit keer wel zeer te spreken over de batterij functies. Vorige keer was dat een van mijn grootste minpunten maar de verbeterde batterijduur en snelle oplader maken daarin volledig het verschil.

Al met een al een positieve ervaring maar niet een zonder haken en ogen.

Pluspunten

• Verbeterde batterij met verschillende standen

Minpunten

• IOS niet volledig naadloos

Daan Boon 23-10-2019

Prachtige smartwatch

Geschreven voor: Fossil The Carlyle HR

Wat een prachtige smartwatch. Naar mijn mening de mooiste in deze catergorie. Zeker omdat ik fan ben van Fossil. Het strakke uiterlijk en het mooie lederen horlogebandje maken dit tot een prachtige smartwatch. Horloge werkt snel en is makkelijk te koppelen met je smartphone. Veel handige apps en je kunt alles naar wens instellen. Ik heb het horloge altijd aanstaan, daardoor gaat de accu vrij snel leeg. In de avond is het prachtig om het horloge aan te hebben staan. Accu is zoals eerder vermeld best wel snel leeg, maar ik leg hem elke avond aan de oplader.

Pluspunten

• Prachtig
  • Veelzijdig
  • Snel

Minpunten

• Accu