Apple iPhone 4S zwart / 16 GB - Reviews

Apple iOS
Opslag
16 GB opslag

Sammy Koffieleut 03-10-2013 Product jaar of meer in bezit

ik zie hier veel reviews van mensen die een product net hebben aangeschaft, daar heb je niks aan.
Ik heb de 4S nu 2 jaar in gebruik, dus een heel goed inzicht in het toestel.
Ik kan er eigenlijk heel erg kort over zijn, de bouwkwaliteit is superieur vergeleken met al die Samsung plastic speeltoestellen.
Na 2 jaar oogt hij nog als nieuw, en heb echt nog nooit problemen gehad met deze telefoon, alleen de accu is tussentijds vervangen, meer niet.
Ik heb wel breukfolie op het scherm zitten, dit zorgt ervoor dat je scherm niet in duizenden stukjes breekt bij een val op het scherm.
Accu is snel leeg, kun je wel voorkomen door vele services uit te schakelen maar 1x per dag lust hij wel stroom.
IOS werkt heel soepel, nooit een vastloper gehad ofzo, enige beperkingen van deze telefoon zijn het rottige I Tunes waar je hem mee moet laten connecten, heb ik een keer gedaan, te omslachtig, en geen externe SD in te steken, ook jammer.
Wat mij betreft I Phone Rulezz, de 5S wordt mijn volgende, deze 4S brengt nu nog zo'n 300 euro op in de 2e hands markt, dus wat is duur, afschrijving is zeer laag te noemen!!!
Grote aanrader.

A.hubers5 06-04-2013 Product jaar of meer in bezit

9,6
Zeer handig toestel wat doet dat moet doen , in het begin even zoeken naar alle mogelijkheden maar super ding zowel privé als zakelijk, geweldig

hw2007 02-03-2013 Product half jaar in bezit

6,8
Omdat mijn HTC One X was gestolen heb ik de Iphone gekocht. Laat ik maar beginnen met het positieve:

Ik vind de Apple Market beter als de Android Market, het is beter verzorgd en het aantal applicaties dat vastloopt vind ik minder als bij Android (2.3 / 3.2 en 4.0). Daarentegen vind ik het wel vervelend dat je zo vaak je passwoord moet invoeren.

Maar het grootste pluspunt is dat er gewoon veel meer keus is in docking speaker sets. Dit was dan ook de reden waarom ik dit keer een Iphone wilde.

Dan de negatieve punten:

camera van de HTC ONE X vind ik echt veel beter. Sterker nog, ik vind de photo kwaliteit van Iphone heel erg teleurtsellend (als ik het terugkijk op mijn labtop van 12 inch.) De HTC One X of One S (en Samsubng Galaxy vind ik minder korrelig en scherper en gaf zelfs mooi beelt op TV

Ondanks de 64 GB mis ik toch wel de veel ruimere instelmogelijkheden van Android, maar als je geen Android gewend bent kan ik me goed voorstellen dat je als Apple bezitter er geen last van hebt.

De beeldkwaliteit vind ik goed, maar de beeldkwaliteit van mijn HTC One X en Galaxy vond ik toch beter.

De robuustheid vind ik twijfelachtig. De iphone 4S van mijn broer viel van de salon tafel op onze stenen vloer...meteen een barst in het glas en een flinke kras op de behuizing. De HTC krijg je alleen kapot als je er echt mee gaat gooien.

Over het design kan ik wel oordelen maar smaken verschillen. Persoonlijk vind ik de witte HTC One X toch mooier als de witte Iphone 4s. Daarentegen vind ik de nieuwe Samsung versies niet om aan te gluren.

Mijn vrouw heeft de HTC one S, maar ze wilt niet ruilen met de Iphone (wit).

Dus mijn volgende smartphone wordt weer een Android en koop ik een Ipod Touch voor het afspelen van mijn muziekcollectie via een docking speakerset.

wietseneven 01-01-2013 Product half jaar in bezit

Echt een super toestel! Beste toestel dat ik tot nu toe heb gehad. Geweldig snel, goede camera, mooi en goede apps, het kan niet beter!

joostisonline 06-12-2012 Product paar weken in bezit

Heb mijn iPhones 4s nu ongeveer 6 weken en ben er heel erg blij mee, snel, veel apps en tools, en maakt mooie foto's. Vooral dat al het geheugen flash-ingebouwd is is erg fijn, beter dan een sdcard! Het jammere vind ik dat je geen liedjes direct op je iPhone kunt downloaden. Hiervoor heb ik dan ook een jailbreak uitgevoerd. Als je niet weet wat jailbreaken is zoek het op google.

haha99 25-11-2012 Product paar dagen in bezit

4,6
Ik kocht de IPhone 4S 5 dagen geleden. Ik verwachte een probleemloze smartphone met een goede camera en was daarom bereid om de hoge prijs ten opzichte van een android telefoon te betalen.

Na het nemen van een aantal foto's zag ik dat de foto's op de kop stonden en wilde ik ze roteren op mijn windows pc.
Editeren van de foto's bleek niet mogelijk en na wat zoeken op internet kwam ik terecht op het apple forum:

Daar is te zien dat dit een bekend probleem is sinds oktober 2011.
Er staan een paar oplossingen beschreven zoals de foto's openen in Paint en weer wegschrijven.
Dat werkte inderdaad een paar keer goed maar later stonden er zelfs corrupte foto files bij die ik niet meer kon deleten.

Ik vind het onvoorstelbaar dat Apple zo'n groot probleem zo lang laat bestaan.
Voor mij is het dan ook onbegrijpelijk dat er nog mensen bestaan die enthousiast kunnen doen over de IPhone.

Dus voor iedereen die de het maken van foto's belangrijk vind: wees gewaarschuwd en kies alstjeblieft voor een Android.
(had iemand mij maar gewaarschuwd).

Concluderend:
Het niet kunnen overzetten van foto's op een probleemloze manier weegt voor mij zo zwaar dat ik voor gebruiksgemak en
mogelijkheden een 1 geef.

Geluidskwaliteit vormgeving en degelijkheid zijn volgens mij niet beter dan bij andere telefoons in deze prijsklasse en
hiervoor geef ik dan ook een 7.

Leoneke56 29-08-2012 Product maand in bezit

7,4
Vandaag ontvang ik binnen 7 weken mijn 3e iPhone 4S 16GB. Ik heb geen abo maar hem rechtstreeks bij de Apple online Store gekocht. De eerste iPhone die ik kreeg had een probleem. IN de fotolens zelf zat een onrechtmatigheid waardoor er een vlek te zien was op foto's. Het was geen stofje op de lens dus. Deze is heel coulant na 2 dagen door Apple vervangen door een nieuw exemplaar. Deze 2e iPhone kreeg na 6 weken kuren met de batterij of de software die de batterij aanstuurt. Is niet helemaal duidelijk. Maar er zijn problemen met dat hij uitvalt en niet meer aangaat. Vandaag wordt dus de 3e bezorgd. Dat is geen gloednieuw exemplaar, als in; gesealde doos en alles erop en eraan. Het is een refurbished. Dat is een van de buitenkant nieuw toestel met van binnen gewijzigde onderdelen. Komt af fabriek en is volgens het serienummer 2 weken 'jonger' dan mijn huidige.
Mijn conclusie; Apple heeft mij met dit dure product van € 600,- niet kunnen overtuigen, qua betrouwbaarheid. Misschien hun productielijnen nog beter controleren? Daarom geef ik een 3 voor duurzaamheid.
Ik denk simpel; hiervoor heb ik meer dan 10 jaar Sony Ericsson toestellen gehad. Met geen enkel type problemen gehad. Dus wat heb ik -na deze ervaring- eigenlijk nog bij Apple te zoeken?? ;-)

Jvw62 15-07-2012 Product half jaar in bezit

9,6
Heb dit toestel ontvangen als vervanging van een defecte Blackberry, wat een verademing! In tegenstelling tot de BB nog niet een keer het toestel moeten resetten , alles werkt zoals het bedoeld, simpel en snel. In combinatie met mijn IMac ideaal bij te werken, ook de functionaliteit om via ICloud een backup te maken werkt heel goed. Het enige minpuntje wat ik tot nu ontdekt heb is de soms wat blikkerige geluidskwaliteit van de meegeleverde oortelefoon. Verder niets dan lof, een absolute aanrader!

sammykoffieleut 01-07-2012 Product half jaar in bezit

Heb eerst even 3/4 jaar gewacht alvorens een review te plaatsen, nu kan ik een beter oordeel geven, heb altijd Nokia gehad en nu voor het eerst de IPhone.
Wat een ongelovelijk fijn toestel is dit zeg, alles loopt soepel en het scherm is onevenaarbaar, ik heb diverse toestellen geprobeert maar ze kunnen dit aanraakscherm niet evenaren, Android vind ik een afbraaksysteem, en zeker niet logischer qua opbouw als IOS.
Apple heeft alles wel goed dichtgetimmers waardoor je alleen via I-Tunes zaken kunt wijzigen, dat is wel een nadeel.
Degelijkheid van het scherm is goed zolang je hem maar niet op een stenen vloer laat klappen, het is nu eenmaal glas, daardoor ook zo mooi helder, mooier dan die plastics van Samsung.
Ik kan iedereen dit toestel van harte aanbevelen, helemaal super!

hw2007 24-06-2012 Product paar dagen in bezit

5,6
ik heb de witte verse maar vind het maar een onding (android gewend). Foto kwaliteit vind ik matig en kun je weinig instellen en vind het design gedateerd. Heb deze op marktplaats verkocht en de HTX One X gekocht, wat qua design niet onder doet is en ook betere mogelijkheden heeft (en betere foto's).

Erelid 12-06-2012 Product half jaar in bezit

Ongelooflijk goed dit toestel. Degelijk (niet zo'n plastic ding). Het is een stuk gereedschap in je zak waar je alles mee doet. Dat geldt voor al dit soort toestellen maar samen met een paar Airport Expres units en Apple TV gaat er helemaal een wereld voor je open; je iPhone wordt dan ineens een TV, Video recorder, Jukebox, afstandsbediening etc etc. Het is m'n 2e iPhone maar ik ga er langer mee doen dan 2 jaar. Mijn vorige iPhone is na 3jaar nog in gebruik bij iemand anders en hij doet het nog steeds perfect.

arjan6-4 03-06-2012 Product paar weken in bezit

heb nu 2 weken een Iphone had hiervoor een Nokia c6-00 die na 9 maanden zoveel irritaties opleverde dat ik hem weg heb gedaande iphone is echt geweldig alles werkt gewoon altijd en super snel ook beeldkwaliteit is geweldig alleen degelijkheid tja dat is een minpuntje maarja wat verwacht je van een telefoon die zowat volledig van glas is. En ook de accuduur valt beetje tegen maar je haalt er makkelijk een hele dag mee (bij intensief gebruik)al met al super telefoon

stefan van den boom 30-05-2012 Product kwartaal in bezit

telefoon is in bediening fijn alleen jammer dat aantal zaken begrensd zijn door apple. Wat ik wel slecht vind aan de telefoon is het ontvangst. Veel last van dat telefoon aan het zoeken is naar netwerk waar ik met mijn blackberry nergens last van had heb ik dat met iphone wel.

pascalweb 21-05-2012 Product half jaar in bezit

Ik ben super tevreden met de iPhone 4S. Hiervoor had ik al 2 eerdere generaties (iPhone 4 en iPhone 3G) in bezit en wil niets anders meer als Apple.

Het gebruiksgemak is groot, zeer goede beeldkwaliteit, je kunt er eigenlijk alles mee (naar gelang er apps worden ontwikkeld voor diverse toepassingen maar dit is al enorm).

Ook in combinatie met een iMac of MacBook is dit zeer zeker aan te raden.

AlbertTCB 13-03-2012 Product kwartaal in bezit

Een waanzinnige telefoon. De kracht zit in de mooie vormgeving, de hoogwaardige kwaliteit, de krachtige hardware en natuurlijk iOS (het besturingssysteem).

Met een iPhone stap je in de wereld van Apple. Al snel is de Apple's filosofie van eenvoud en passie overduidelijk. Alles werkt intuïtief en zelden raak je de weg kwijt. Zoals Jobs zei: It Just Works.

Een iPhone alleen gebruiken als telefoon of om draadloos te internetten is zonde. De lol begint pas als je apps gaat installeren vanuit de AppStore. Ontelbare applicaties zijn gratis te downloaden. En betalen voor de betaalde apps is reuze makkelijk: koop prepaid opwaardeer kaarten bij winkels als Kruidvat, Dixons en Free Record Shop. Of koppel je account aan je betaalrekening en laat maandelijks je aankopen incasseren.

Omdat Apple slechts enkele iPhones heeft uitgebracht (waar miljoenen van zijn verkocht) is het voor accessoires makers een interessant product waar ze graag voor ontwerpen. Het is dus geen probleem om de meest handige en gekke dingen voor je iPhone te kopen. Van wekkerradio tot een case met ingebouwde flesopener.

Eenmaal een iPhone aangeschaft zal ongetwijfeld andere producten van Apple snel op je verlanglijstje komen: een iPad, AppleTV (alles van je iPhone kan je dan draadloos afspelen op je HDTV) of zelfs een mooie Macbook Air of iMac. Zo is het bij mij namelijk ook gegaan.

Join the fun, join the family (want zo voelt het)

Bandaneira 09-03-2012 Product maand in bezit

9,6
na 5jaar zakelijk gebruikmakend van enkele BB, een uit een Iphone 4 aangeschaft om het gebruik ervan te vergelijken. Nu overtuigd van het gebruik en het gemak ervan, definitief de overstap gemaakt naar de Iphone. Mijn vrouw en mij zelf de 4S aangeschaft, ook vergeleken met de smartphones als de HTC Sensation XL van onze zonen als de Samsung Galaxy van onze dochter. Onze conclusie, het totaal beeld van de Iphone toch overtuigend beter. Geen vastlopers en mooi helder beeld. En degelijkheid beoordeel ik het toestel op het materiaal gebruik en de werking ervan. Elk toestel dat verkeerd valt, kan het scherm breken (dit eerder ervaren met 2 andere toestellen)

Frank4422 05-03-2012 Product half jaar in bezit

6,4
Het apparaat werkte erg goed, maar na 2 maanden liet ik hem op tafel vallen en brak direct het scherm. Daarna was het over met de lol. Tijdens het bellen, valt de verbinding vaak weg. Het blijft jammer dat apple alles onder controle wenst te houden en je kunt weinig tot niets veranderen. Ook al is het toestel makkelijk te gebruiken toch stap ik over naar een ander besturingssysteem.

Anoniem 28-02-2012 Product maand in bezit

Ik kom van HTC Desire. Prima Android toestel. Maar de iPhone heeft betere antenne-ontvangst en belgeluid.
4S is minder in te stellen naar persoonlijke voorkeur dan de HTC, maar wat er ingesteld is, is zeer goed bruikbaar en maakt de 4S veel minder gevoelig voor vastlopen. De HTC moest ik geregeld resetten en opnieuw opstarten. De 4S niet. Supersnel touchscreen, een fractie sneller en preciezer dan de HTC. Accu gaat ook iets langer mee. Vond de toetsenbordopties vn HTC prettiger, de knopjes zijn ook liggend te klein.

ferp 17-02-2012 Product kwartaal in bezit

Ik gebruik al jarenlang verschillende merken smartphone met verschillende systemen: windows mobile, symbian, android, maar de afstemming en gebruikvriendelijkheid is ongeëvenaard.
Wat veel beter kan is de vormgeving en degelijkheid. Door de gladde, afgeronde kanten en zijden valt de telefoon gemakkelijk uit je handen.

V0rx 15-02-2012 Product paar dagen in bezit

Een degelijk product tegen een wat hogere prijs. Ik denk dan ook dat de prijs het enige breekpunt kán zijn bij het aanschaffen van een nieuwe telefoon.

Een minpunt is de accuduur per lading. Bij gemiddeld gebruik houdt dit toestel het krap aan een dag vol.

Het is dan ook aan te raden om de telefoon te jailbreaken zodat de functionaliteit voor het uitschakelen van 3G (niet standaard aanwezig op de 4S) weer te gebruiken is.

Verder is het erg vervelend dat muziek alleen met iTunes kan worden gesynchroniseerd. Iets wat bij mij regelmatig de nodige irritaties opleverd.

Geen haperingen in menu's, die ik wel heb ervaren met een Android toestel. Dit geeft een zeer goed gevoel als er wordt genavigeerd in de menu's. Apple blijkt véél beter te presteren met minder snelle componenten.

De degelijkheid krijgt van mij een acht omdat het toestel (zonder hoesje of bumper) erg kwetsbaar is als het gaat om vallen en krassen.

Het toestel wordt minder elegant als een hoesje of bumper om de telefoon wordt gedaan. Dit ervaar ik als ''minder prettig''.

Buiten dat is de telefoon stevig gebouwd en voelt als een hoogwaardig product.

Al met al een product dat in mijn ogen op veel vlakken niet te evenaren valt.